ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 лютого 2020 рокуЛьвівСправа № 1.380.2019.002946 пров. № 857/12522/19
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
судді-доповідача: Гінди О.М.
суддів: Заверухи О.Б., Ніколіна В.В.,
за участю секретаря судових засідань - Чопко Ю.Т.
представника позивача - Волинець І.В.
представника відповідача - Кухар Н.М.
розглянувши у судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2019 року (головуючий суддя: Клименко О.М., місце ухвалення - м. Львів, дата складення повного тексту рішення - 24.10.2019) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю АРСЕН АГРО до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними і скасування податкових повідомлень-рішень, -
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю АРСЕН АГРО , 13.06.2019 звернулося до суду з позовом, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Львівській області № 0003001411 від 11.03.2019 на суму 45248,58 грн (за основним платежем 36198,86 грн, штрафні (фінансові) санкції у розмірі 9049,72) (платіж: мито); визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Львівській області № 0003011411 від 11.03.2019 на суму 9049,71 грн. (за основним платежем 7239,77 грн, штрафні (фінансові) санкції у розмірі 1809,94) (платіж: ПДВ).
Обґрунтовує позов тим, що ТОВ Арсен Агро ввезено в режимі імпорту на митну територію України товар - Розподільники мінеральних добрив AMAZONE, модель ZG-B 10001. Товар задекларовано за кодом УКТ ЗЕД - 84324010. Митним органом вказана сільськогосподарська техніка була розмитнена та випущена у вільний обіг. При здійсненні митного оформлення товару та вантажно-митних декларацій на думку митного органу сільськогосподарська техніка повинна включатися до товарної позиції УКТ ЗЕД - 8716 Причепи та напівпричепи (товарна позиція УКТ ЗЕД Засоби наземного транспорту ), а не коду УКТ ЗЕД - 84324010 (товарна позиція УКТ ЗЕД Машини сільськогосподарські, садові або лісогосподарські для підготовки або оброблення ґрунту ).
За результатами документальної невиїзної перевірки ТОВ Арсен Агро з питань державної митної справи щодо правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів відповідно до митних декларацій відповідачем, складено Акт від 14.02.2019 №210/14.11/41691933, за результатами якої, винесені спірні податкові повідомлення рішення.
Позивач не погоджується з такими рішеннями відповідача, вважає, що аналіз пояснень до товарної позиції УКТ ЗЕД 8432 та товарної позиції 8716 дає підстави стверджувати, що основним для визначення коду спірного товару є його основне цільове призначення. Інші технічні можливості товару, як правило, на визначення товарної позиції не впливають. Оскільки у спірному випадку перевезення вантажів передбачене лише як допоміжна функція до завдання з внесення та розкидання добрив, та може здійснюватися лише на обмеженій території поля. Крім цього, позивач зазначає, що опис товарної позиції УКТ ЗЕД 8432 виглядає так: Машини сільськогосподарські, садові або лісогосподарські для підготовки або ґрунту; котки для газонів або спортивних майданчиків: позиція 40 - розкидачі та розподільники органічних та мінеральних добрив: підпозиція 9000 - інші. Натомість, опис позиції 8716 УКТ ЗЕД визначено як Причепи та напівпричепи; інші транспортні засоби; їх частини:, позиція 200000 - причепи та напівпричепи з самозавантаженням або саморозвантаженням, для використання у сільському господарстві .
Отже, код товару, застосований позивачем, визначає товар як машину для внесення добрив до ґрунту, тобто внесення добрив до складу ґрунту, натомість, код, визначений митним органом, охоплює будь-який причіп, який має використовуватися у сільському господарстві та здатний здійснити саморозвантаження, тобто вивантажити на ґрунт. Крім цього стверджує, що використання розкидача в інших цілях (в т.ч. для перевезення вантажів) є неможливим та заборонено виробником.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2019 року позов задоволено.
Із цим рішенням суду першої інстанції не погодився відповідач та оскаржив його в апеляційному порядку. Вважає таке є необґрунтованим, таким, що прийняте з порушенням норм матеріального та процесуального права, а тому просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову.
Обґрунтовуючи апеляційні вимоги, покликається на те, що в ході перевірки ТОВ Арсен Агро , Головним управлінням ДФС у Львівській області встановлено факт невірної класифікації вказаного товару за кодом УКТ ЗЕД 8432 40 90 00 ставка ввізного мита 0% та винесені рішення, зазначені в Акті перевірки, щодо правильності класифікації товару за кодом згідно з УКТ ЗЕД 8716 20 00 00 (ставка ввізного мита 10%). Як наслідок, у позивача виникли податкові зобов`язання з ПДВ на суму 7 239,77 грн. та ввізного мита на суму 36 198,86 грн. Перевіркою встановлено, що згідно з інформацією з мережі Інтернет, розкидач мінеральних добрив AMAZONE модель ZGB-B 10001 являє собою причіпний розподільник добрив, призначений для внесення сухих, гранульованих добрив та вапна за допомогою розподільних дисків.
Відповідно до інструкції по експлуатації AMAZONE модель ZGB-B 10001 складається з розміщеного на рамі бункера з встановленими двома колесами, тягово-зчіпного пристрою. Днище бункера представлено у вигляді стрічкового транспортера за допомогою, якого добрива даються через спускний лоток до розподільних дисків. Наявність стрічкового транспортера у конструкції забезпечує виконання функцій рухомого днища для розвантаження різних вантажів. До товарної позиції 8432 відносяться розкидачі органічних та мінеральних добрив (мінеральних речовин, компосту і т. п.), іноді змонтовані на колесах, зазвичай містять ємності обладнані розподільним механізмом, наприклад, зсувними донними пластинами, шнекових живильником, безперервними ланцюгами або відцентровими дисками; портативні механічні апарати, застосовувані з такими ж цілями, також включаються до цієї товарної позиції. Тобто, основним призначенням товарів товарної позиції 8432 УКТ ЗЕД процес розкидання органічних та мінеральних добрив, який може відбуватись, як на колісних машинах, так і портативних механічних апаратах, так і шляхом буксирування тваринною тягою.
Представником позивача, 31.01.2020 подано відзив на апеляційну скаргу, в якому просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду без змін.
Представник відповідача Кухар Н.М., у судовому засіданні апеляційну скаргу підтримав, пояснення надав аналогічні викладеним в апеляційній скарзі. Просить апеляційну скаргу задовольнити, а судове рішення скасувати.
Представник позивача Волинець І.В., у судовому засіданні апеляційну скаргу не визнав, просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга задоволеною бути не може з таких мотивів.
Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ Арсен Агро ввезено в режимі імпорту на митну територію України товар - Розподільники мінеральних добрив AMAZONE, модель ZG-B 10001. За митною декларацією від 01.06.2018 № 209130/2018/001944, згідно з Контрактом № 2 від 08.05.2019 укладеним між ТОВ Арсен Агро та фірмою Turpisch Landmashinen , позивачем ввезено товар: Машини для внесення мінеральних добрив у ґрунт: розподільник мінеральних добрив: марки AMAZONE модель ZGB-B 10001, с/н ZG00006615 , 2003 р. в. призначений для внесення сухих, гранульованих і кристалічних добрив, робоча ширина 24 м., продуктивність 1000 л - 1 шт., не містить радіообладнання . Країна виробництва - Німеччина.
ТОВ Арсен Агро задекларовано товар за кодом УКТ ЗЕД - 84324010 (товарна позиція УКТ ЗЕД Машини сільськогосподарські, садові або лісогосподарські для підготовки або оброблення ґрунту ).
На підставі пункту 1 частини 2 статті 351 Митного кодексу України та наказу ГУ ДФС у Львівській області від 29.01.2019 № 557, Головним управлінням ДФС у Львівській області доведено документальну невиїзну перевірку з дотримання ТОВ Арсен Агро вимог законодавства України з питань державної митної справи щодо правильності класифікації товару - розподільник мінеральних добрив марки AMAZONE модель ZGB-B 10001 згідно з УКТ ЗЕД, оформленого за митною декларацією від 01.06.2018 № UA209130/2018/001944, за наслідками якої складено Акт від 14.02.2019 № 210/14.11/41691933 від 14.02.2109.
В ході перевірки ТОВ Арсен Агро , Головним управлінням ДФС у Львівській області встановлено факт невірної класифікації вказаного товару за кодом УКТ ЗЕД 8432 40 90 00 ставка ввізного мита 0% та винесені податкові повідомлення-рішення № 0003001411 від 11.03.2019 на суму 45248,58 грн (в т. ч. за основним платежем 36198,86 грн, штрафні (фінансові) санкції у розмірі 9049,72) (платіж: мито) та № 0003011411 від 11.03.2019 на суму 9049,71 грн (в т.ч. за основним платежем 7239,77 грн, штрафні (фінансові) санкції у розмірі 1809,94) (платіж: ПДВ).
Позивач оскаржив спірні податкові повідомлення-рішення в адміністративному порядку. У задоволенні скарги ТОВ Арсен Агро рішенням ДФС України від 27.05.2019 було відмовлено.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції дійшов висновку, що оскільки розкидач AMAZONE ZGB 10001 у сукупності наявних технічних характеристик та будови, при відсутності факторів (а саме функції саморозвантаження, рухомої підлоги, неможливість використання для інших цілей крім основної) при яких можливо б було віднести даний розкидач до причепів та напівпричепі несамохідних транспортних засобів, їх частин, а саме напівпричепи з саморозвантаженням для використання у сільському господарстві, а тому такий розкидач необхідно віднести до групи машини сільськогосподарські, садові або лісогосподарські для підготовки або оброблення ґрунту, котки для газонів або спортивних майданчиків, згідно з Українським класифікатором товарів зовнішньоекономічної діяльності, а саме - 8432 40 90 00.
З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 246 Митного кодексу України, метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.
Згідно ч. ч. 1-3 ст. 318 Митного кодексу України, митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
Митний контроль здійснюється виключно органами доходів і зборів відповідно до цього Кодексу та інших законів України.
Митний контроль передбачає виконання органами доходів і зборів мінімуму митних формальностей, необхідних для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи.
Частиною 1 ст. 248 Митного кодексу України, передбачено, що митне оформлення розпочинається з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.
Відповідно до ч. 1 ст. 257 Митного кодексу України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Частиною 1 ст. 266 Митного кодексу України, визначено обов`язки декларант зобов`язаний, зокрема, 1) здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; 2) на вимогу органу доходів і зборів пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; 3) надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; 4) у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу; 5) у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на органи доходів і зборів.
Згідно ч. ч. 1-4 ст. 67 Митного кодексу України, Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.
В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.
Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду.
Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).
Товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТЗЕД.
Органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТЗЕД.
На вимогу посадової особи органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них.
У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари.
Під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо (ч. ч. 1-5 ст. 69 Митного кодексу України).
Постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 № 428 (далі - Постанова № 428), затверджено Порядок ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, який визначає процедуру ведення УКТЗЕД.
Відповідно до п. п 2, 3 Постанови № 428, УКТЗЕД є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України Про Митний тариф України , що використовується для цілей тарифного та інших видів регулювання зовнішньоекономічної діяльності, ведення статистики зовнішньої торгівлі та здійснення митного оформлення товарів.
УКТЗЕД складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації (далі - Гармонізована система) з урахуванням Комбінованої номенклатури Європейського Союзу (далі - Комбінована номенклатура).
Статтею 1 Закону України Про митний тариф України від 19.09.2013 № 584-VII, встановлено, що цим Законом встановлюється Митний тариф України (групи 01-72; групи 73-97).
Митний тариф України є невід`ємною частиною цього Закону та містить перелік ставок загальнодержавного податку - ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.
Відповідно до п. п. 1, 2 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД Додатку до Закону України Про митний тариф України від 19.09.2013 № 584-VII, класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється за такими правилами: назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил:
(a) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного;
(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.
Пунктом 6 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД визначено, що для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.
При цьому, згідно з пунктом 3 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД у разі коли згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:
(a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;
(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;
(c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.
Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.
Наказом ДФС України від 09.06.2015 № 401 Про затвердження Пояснень до УКТ ЗЕД , передбачено:
До товарної позиції 8432 включаються машини сiльськогосподарські, садові або лісогосподарські для пiдготовки або оброблення ґрунту; котки для газонiв або спортивних майданчикiв: 8432 40 - розкидачi та розподільники органiчних та мiнеральних добрив; 8432 40 90 00 - - - - інші.
До цієї товарної позиції включаються машини незалежно від виду тяги, застосовувані замість ручних інструментів для виконання перерахованих нижче видів сільськогосподарських, садових або лісогосподарських робіт: (I) Підготовка ґрунту для вирощування культурних рослин (розчищення земель, підйом цілини, оранка, розпушування і т.п.). (II) Розкидання або внесення в ґрунт добрив, включаючи гній або інші органічні речовини, для поліпшення фізико-хімічних властивостей ґрунту. (III) Садіння або сіяння. (IV) Обробіток або доглядання за ґрунтом у період вегетації (культивація, прополювання, проріджування сходів і т.п.).
Машини, включені до цієї товарної позиції, можуть буксируватися тваринною тягою чи транспортним засобом (наприклад, трактором) або можуть монтуватися на будь-якому транспортному засобі (наприклад, на тракторі або на шасі з кінною тягою). (У цьому контексті вираз трактор стосується і до трактора, керованого водієм, що йде поруч).
Суд апеляційної інстанції звертає увагу, що до численних машин цієї товарної позиції відносяться, зокрема: розкидачі органічних та мінеральних добрив. Розкидачі органічних та мінеральних добрив (мінеральних речовин, компосту і т.п.), іноді змонтовані на колесах, зазвичай містять ємності, обладнані розподільним механізмом, наприклад, зсувними донними пластинами, шнековим живильником, безперервними ланцюгами або відцентровими дисками; портативні механічні апарати, застосовувані з такими ж цілями, також включаються до цієї товарної позиції.
Причепи з рухомим днищем і пристроєм, що подрібнює та розкидає, які дозволяють їм у процесі розвантаження працювати як розкидачі твердих і рідиноподібних добрив, з ємністю на колесах, зазвичай обладнану пластинами, що розкидають, або жолобами (лопатами), включаються до товарної позиції 8716.
Суд апеляційної інстанції зауважує, що до товарної позиції 8716 включаються причепи та напівпричепи; інші несамохідні транспортні засоби; їх частини:
8716 20 00 00 - інші причепи та напівпричепи для перевезення вантажів.
До цієї товарної позиції включаються, зокрема, саморозвантажні причепи для перевезення різних вантажів (фуражу, гною і т. п.) з рухомою підлогою для розвантаження; такі транспортні засоби можна укомплектовувати різними пристроями (пристроєм для подрібнювання гнойової маси, для січення фуражу і т. п.) для того, щоб пристосувати їх для використання як розкидач гною, фуражного кузову чи причепу для перевезення коренеплодів.
Суд апеляційної інстанції зазначає, що в поданій позивачем до контролюючого органу митній декларації від 01.06.2018 № 209130/2018/001944, ТОВ Арсен Агро задекларовано товар марки AMAZONE модель ZGB-B 10001, с/н ZG00006615 , 2003 р. в. призначений для внесення сухих, гранульованих і кристалічних добрив, робоча ширина 24 м., продуктивність 1000 л - 1 шт., не містить радіообладнання за кодом УКТ ЗЕД - 84324010 (товарна позиція УКТ ЗЕД Машини сільськогосподарські, садові або лісогосподарські для підготовки або оброблення ґрунту ).
Обґрунтовуючи прийняття оскаржених рішень, відповідач вказує, що необхідність віднесення задекларованого позивачем товару до товарної позиції 8716 обумовлене тим, що ввезена позивачем товар складається з розміщеного на рамі бункера з встановленими двома колесами, тягово-зчіпного пристрою. Днище бункера представлено у вигляді стрічкового транспортера за допомогою, якого добрива даються через спускний лоток до розподільних дисків. Наявність стрічкового транспортера у конструкції забезпечує виконання функцій рухомого днища для розвантаження різних вантажів. Крім того, вказує, що розкидач AMAZONE модель ZGB-B 10001 має функцію саморозвантаження, що виключає можливість віднесення його до товарної позиції 8432.
Суд апеляційної інстанції не бере до уваги вказані покликання, оскільки згідно п. 4 Інструкції з використання розкидача AMAZONE модель ZGB-B 10001, на відповідному розкидачу встановлено ланцюговий конвеєр, який є окремим механізмом для подачі добрив до розмільчувача, встановленим на підлозі кузова машини, тобто саме днище обладнане ланцюговим транспортером.
Отже, даний розкидач не містить, зокрема, рухомого днища, на яке покликається контролюючий орган, так як кузов цього розкидача виготовлений цільним, бічні борти та передня стінка жорстко з`єднані із дном кузова за допомогою зварювання, тобто підлога (днище) кузова є нерухомою. Крім цього, наявність у розкидачів мінеральних добрив AMAZONE ZGB 10001, підлогового транспортера (розподільної лінії) теж знаходить своє відображення в поясненнях до УКТЗЕД в товарній позиції 8432, в якій зазначено: зазвичай містять ємності, обладнані розподільним механізмом, наприклад, зсувними донними пластинами, шнековим живильником, безперервними ланцюгами або відцентровими дисками .
Також, суд апеляційної інстанції не приймає до уваги доводи відповідача про те, що розкидач має функцію саморозвантаження, яка здійснюється шляхом запуску гідравлічного живлення транспортера, який за допомогою пружин виконує натяжку ланцюгів та в результаті вантаж, який знаходиться в контейнері розкидача, подається до двох горизонтальних валків і двох сталевих дисків із прикрученими до них лопатями, які розкидають добрива від 10 до 25 метрів (робоча ширина розкидання). Оскільки описана вище функція, є функцією розкидання, а не розвантаження добрива, адже функція розвантаження передбачає наявність механізму для підйому причепу та вивантаження вантажу в одному конкретному місці, а не розкидання добрива на відстані від 10 до 25 метрів.
Таким чином, розкидач AMAZONE ZGB 10001, хоча й має колеса, основною його функцією є саме розкидання, а не перевезення вантажів.
Також, суд апеляційної інстанції звертає увагу, що п. 2-2 Інструкції експлуатації AMAZONE ZG-B 10001, використання розкидача в інших цілях (в т.ч. для перевезення вантажів) є неможливим та заборонено виробником, оскільки у цього розкидача наявні нез`ємні механізми, що можуть прийти в непридатний стан при використанні у іншій якості або непередбачуваних умовах.
Суд апеляційної інстанції вказує, що відповідно до висновку Київської торгово-промислової палати № К - 449 від 29.03.2019, характеристики товару розподільники мінеральних добрив - AMAZONE ZG-B 10001, відповідають коду - 8432 40 90 00 (Машини сільськогосподарські, садові....) оскільки розроблені виключно для звичайного використання під час проведення сільськогосподарських робіт і на самохідні причіпні машини-розподільники у вигляді конічного цільносталевого бункера з постійно умонтованим на ній устаткуванням: насосом гідросистеми з карданним валом, який здійснює подачу потужності від валу відбору потужності трактора до агрегату; пультом керування; системою дозованого розкидання, залежної від руху трактора; бункер змонтований на рамі на неповоротних колесах, призначених для буксирування; на рамі змонтований тягово-зчіпний пристрій трактора; в розподільнику добрива, що надходять із бункера на стрічковий транспортер, через керовані заслінки передаються в предкамеру (предбункер), з якої добрива подаються через конічні наконечники бункера до розподільчих дисків, оснащених розподільчими лопатями, які приводяться в від валу відбору потужності трактора, розподільники призначені для розподілення сухих, гранульованих, дражованих і кристалічних добрив .
Також, суд апеляційної інстанції звертає увагу, що до матеріалів справи додано, інформацію, що митні органи Німеччини - держави виробника продукції, визначали код УКТ ЗЕД для імпортованого позивачем товару (Розподільників AMAZONE серії ZG -В) саме як 8432. Зазначене підтверджується Обов`язковою Довідкою (Рішенням) митного органу про Митні тарифи (ZTA) від 11.06.2019 (Апостиль № 831/2019 Федеративної Республіки Німеччина) (а. с. 19-23 том 2).
Крім цього, відповідно до змісту листа заводу - AMAZONEN - Werke H.Dreyer GmbH&Co.KG (Germany) від 26.08.19 (а. с. 12 том 2), вказана фірма експортує причепи розкидачі мінеральних добрив під міжнародним товарним кодом 8432, під іншим товарним кодом такі розкидачі не експортується. Конструкції цих розкидачів не передбачають технічну можливість самозавантаження і саморозвантаження.
Враховуючи вищенаведене, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що розкидач AMAZONE ZGB 10001 у сукупності наявних технічних характеристик та будови, при відсутності функцій самозавантаження і саморозвантаження, неможливість використання для інших цілей крім основної, при яких можливо б було віднести цей розкидач до причепів та напівпричепі несамохідних транспортних засобів, їх частин, а саме напівпричепи з саморозвантаженням для використання у сільському господарстві, такий необхідно віднести до групи машини сільськогосподарські, садові або лісогосподарські для підготовки або оброблення ґрунту, котки для газонів або спортивних майданчиків, згідно з Українським класифікатором товарів зовнішньоекономічної діяльності, а саме - 8432 40 90 00.
Аналогічна позиція у подібних правовідносинах викладена у постановах Верховного Суду від 31.05.2019 у справі № 814/1511/17 та від 14.11.2019 у справі № 806/1523/16.
Таким чином, під час розгляду справи, відповідачем не спростовано та не надано належних доказів неможливості застосування для розподільника мінеральних добрив марки AMAZONE модель ZGB-B 10001 товарної позиції УКТЗЕД - 84324010, товарна позиція УКТЗЕД Машини сільськогосподарські, садові або лісогосподарські для підготовки або оброблення ґрунту , а тому оскаржувані податкові повідомлення-рішення підлягають скасуванню.
У відповідності до ст. 139 КАС України, підстави для стягнення судових витрат відсутні.
Апеляційна скарга Головного управління ДПС у Львівській області не спростовує правильність доводів, яким мотивовано судове рішення, зводиться по суті до переоцінки проаналізованих судом доказів та не дає підстав вважати висновки суду першої інстанції помилковими.
З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального права, тому відповідно до ст. 316 КАС України, апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, рішення суду без змін.
Керуючись ст. ст. 310, 316, 321, 322, 325, 328, КАС України, суд -
постановив:
апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2019 року у справі № 1.380.2019.002946 - без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України, постанова суду може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів.
Головуючий суддя О. М. Гінда судді О. Б. Заверуха В. В. Ніколін Повне судове рішення складено 24.02.2020.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2020 |
Оприлюднено | 25.02.2020 |
Номер документу | 87799233 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гінда Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні