Рішення
від 24.10.2019 по справі 420/4823/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/4823/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 жовтня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Стефанова С.О.,

за участю секретаря судового засідання - Мельника Ю.В.,

представника позивача - Рябко Л.Г. (за довіреністю),

представника відповідача - Крикунова А.В. (за довіреністю),

розглянувши у відкритому судовому засіданні у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради, за участю третьої особи яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - товариства з обмеженою відповідальністю ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА про визнання протиправними дій державного реєстратора щодо внесення до Єдиного реєстру запису за №15561020000000087 про державну реєстрацію новоутвореної шляхом заснування юридичної особи товариства з додатковою відповідальністю Фонд розвитку кіномистецтва та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради, в якому позивач просить:

- визнати противоправними дії державного реєстратора щодо внесення до Єдиного реєстру запису за №15561020000000087 про державну реєстрацію новоутвореної шляхом заснування юридичної особи товариства з додатковою відповідальністю ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА ;

- зобов`язати відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради скасувати реєстраційну дію щодо державної реєстрації новоутвореної шляхом заснування юридичної особи ТОВАРИСТВА З ДОДАТКОВОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА від 30.07.2004 року за №15561020000000087, вчинену державним реєстратором виконавчого комітету Одеської міської ради Домусчі Людмилою Василівною.

Адміністративний позов обґрунтовано наступним

Позивач зазначає, що 30.07.2004 року до проведення державної реєстрації ТОВ ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА (ідентифікаційний код 33085856), державним реєстратором помилкова був внесений до Єдиного реєстру подібний запис за №15561020000000087 про державну реєстрацію новоутвореної шляхом заснування юридичної особи товариства з додатковою відповідальністю ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА , ідентифікаційний код якій не присвоювався, взяття ТОВ ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА (без ідентифікаційного коду) на облік в органах статистики, Державної податкової служби України, Пенсійного фонду України, не здійснювалось, державна реєстрація змін до відомостей, які містяться у Єдиному реєстрі щодо ТОВ ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА (без ідентифікаційного коду) в подальшому не проводилась.

Позивач посилається на те, що вказаний помилковий запис №15561020000000087 від початку державної реєстрації містив технічну помилку, державним реєстратором невірно була зазначена організаційно-правова форма юридичної особи: товариство з додатковою відповідальністю. Через відсутність порядку виправлення технічних помилок у Єдиному реєстрі на час внесення запису від 30.07.2004 року за №15561020000000087, даний недійсний помилковий запис залишається у Єдиному реєстрі до теперішнього часу.

ОСОБА_1 зазначає, що наявність такого недійсного і помилкового запису порушує його охоронювані законом права та інтереси, оскільки розповсюджує про нього як приватну і як публічну особу недостовірні відомості та вводить в оману користувачів Державного реєстру, у тому числі державні та регуляторні органи.

Процесуальні дії

Ухвалою судді від 30 серпня 2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін. Перше судове засідання по справі призначено на 24 вересня 2019 року.

Ухвалою судді від 02 вересня 2019 року витребувано з відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради належним чином засвідчені копії матеріалів реєстраційної справи товариства з обмеженою відповідальністю ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА (код ЄДРПОУ 33085856) №15561020000000113, а також реєстраційної справи товариства з додатковою відповідальністю ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА №15561020000000087.

24 вересня 2019 року, ухвалою суду на місці, яка була занесена до протоколу судового засідання, судом приєднано до матеріалів справи відзив на позовну заяву (вхід. №34470/19 від 23.09.2019 року) та копії документів реєстраційної справи №15561020000000113 в двох томах усього на 365 арк. (вхід. №33454/19 від 17.09.2019 року).

Ухвалою суду від 24 вересня 2019 року залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - товариство з обмеженою відповідальністю ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА .

Відзив на адміністративний позов обґрунтовано наступним

Відповідач не погоджується з позовними вимогами ОСОБА_1 та вважає їх такими, що не підлягають задоволенню посилаючись на те, що дії відносно державної реєстрації новоутвореної шляхом заснування юридичної особи ТДВ ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА були внесені не державними реєстраторами Управління, оскільки управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради розпочало державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців на підставі рішення Одеської міської ради №247-VII від 03.02.2016 року лише з 25 квітня 2016 року, а тому відділ не може надавати обґрунтовані заперечення щодо наведених позивачем обставин та правових підстав позову або визнавати будь-які з обставин, які стосуються предмету спору, оскільки не був стороною спірних правовідносин та не приймав оскаржуваного рішення.

08 жовтня 2019 року від товариства з обмеженою відповідальністю ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА надійшла заява про розгляд справи за відсутністю представника третьої особи (вхід. №36745/19).

У судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги та просила позов задовольнити, посилаючись на обставини, викладені у позові.

Представник відповідач у судовому засіданні позовні вимоги не визнала та просила суд в задоволенні позову відмовити, посилаючись на обставини, викладені у відзиві на позовну заяву.

Вивчивши матеріали справи, вислухавши пояснення осіб, які брали участь у розгляді справи, а також дослідивши обставини, якими обґрунтовувалися позовні вимоги та відзив на позовну заяву, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.

Обставини справи встановлені судом

30 липня 2004 року державним реєстратором виконавчого комітету Одеської міської ради Домусчі Людмилою Василівною у державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вчинено реєстраційну дію за №15561020000000087 Державна реєстрація новоутвореної шляхом заснування юридичної особи - товариства з додатковою відповідальністю ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА без присвоєння ідентифікаційного коду; засновник - ОСОБА_1 ; керівник - ОСОБА_2 ; основний вид діяльності - видавнича діяльність (код КВЕД 22.1) (т.1 а.с.21-24).

02 серпня 2004 року державним реєстратором виконавчого комітету Одеської міської ради Домусчі Людмилою Василівною у державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вчинено реєстраційну дію за №15561020000000113 Державна реєстрація новоутвореної шляхом заснування юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА ; код ЄДРПОУ 33085856; засновник - СІНЕМА ЛАВ ЛТД ; керівник - Савченко Анна Валеріївна; основний вид діяльності - виробництво кіно- та відеофільмів, телевізійних програм (код КВЕД 59.11) (т.2 а.с.132-138).

13 лютого 2019 року ОСОБА_1 звернувся до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради з заявою щодо виправлення технічної помилки в єдиному реєстрі шляхом видалення запису про державну реєстрацію новоутвореної шляхом заснування юридичної особи товариства з додатковою відповідальністю ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА за № НОМЕР_1 від 30.07.2004 року (т.1 а.с.64-65).

Листом за №І-87-19 від 20 лютого 2019 року, відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради повідомив позивача, що у Відділу відсутні правові підстави для видалення запису щодо державної реєстрації юридичної особи товариства з додатковою відповідальністю ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА , як помилки у відомостях ЄДР на підставі заяви позивача, посилаючись на ч.1 ст.25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , в якій встановлено, що скасування реєстраційної дії/запису в ЄДР проводиться лише на підставі відповідних судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в ЄДР, а також надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України Про виконавче провадження (т.1 а.с.13-14).

Не погоджуючись з відмовою відповідача у виправленні технічної помилки в єдиному реєстрі, вважаючи, що наявність такого помилкового запису порушує охоронювані законом права та інтереси позивача, оскільки розповсюджує про нього як приватну та публічну особу недостовірні відомості, позивач звернувся з даною позовною заявою до суду.

Джерела права та висновки суду

Відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.

Статтею 13 Конвенції передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулюються Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15 травня 2003 року №755-IV (далі - Закон №755-IV).

Відповідно до пункту 4 частини першої статті 1 Закону №755-IV, державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Пунктом 5 статті 1 Закону №755-IV передбачено, що державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - державний реєстратор) - особа, яка перебуває у трудових відносинах з суб`єктом державної реєстрації, нотаріус.

Пунктом 7 частини першої статті 1 Закону №755-IV визначено, що Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) - єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи.

Частиною 1 статті 3 Закону №755-IV встановлено, що дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до частини першої статті 4 Закону №755-IV державна реєстрація базується на таких основних принципах: обов`язковості державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі; публічності державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі та документів, що стали підставою для її проведення; врегулювання відносин, пов`язаних з державною реєстрацією, та особливостей державної реєстрації виключно цим Законом; державної реєстрації за заявницьким принципом; прийняття документів для державної реєстрації та здійснення державної реєстрації за принципом екстериторіальності в межах України; єдності методології державної реєстрації; об`єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі; внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону; відкритості та доступності відомостей Єдиного державного реєстру.

Згідно з частиною першою статті 5 Закону №755-IV систему органів у сфері державної реєстрації становлять:

1) Міністерство юстиції України;

2) інші суб`єкти державної реєстрації.

Частиною першою статті 7 Закону №755-IV передбачено, що Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до пункту 14 частини 2 статті 9 Закону №755-IV, в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема: відомості про керівника юридичної особи, а за бажанням юридичної особи - також про інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо: прізвище, ім`я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи.

Подання документів для державної реєстрації а також вимоги до документів, що подаються для державної реєстрації визначено статтями 14 та 15 Закону №755-IV.

Відповідно до частини першої статті 17 Закону №755-IV для державної реєстрації створення юридичної особи (у тому числі в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу), крім створення державного органу, органу місцевого самоврядування, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію створення юридичної особи. У заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи, утвореної в результаті поділу, виділу, додатково зазначаються відомості про відокремлені підрозділи в частині їх належності до юридичної особи - правонаступника. У заяві про державну реєстрацію створення юридичної особи приватного права може зазначатися, що вона діє на підставі модельного статуту;

2) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника;

2 1 ) примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення засновників, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про створення юридичної особи;

3) документ, що підтверджує створення громадського формування, відповідність статуту юридичної особи, на підставі якого діє громадське формування, - у разі державної реєстрації громадського формування, що є самостійним структурним підрозділом у складі іншої юридичної особи;

4) відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку), відомості про особу (осіб), яка має право представляти громадське формування для здійснення реєстраційних дій (ім`я, дата народження, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку);

5) установчий документ юридичної особи - у разі створення юридичної особи на підставі власного установчого документа;

6) реєстр осіб (громадян), які брали участь в установчому з`їзді (конференції, зборах), - у разі державної реєстрації створення громадських об`єднань, політичної партії;

7) програма політичної партії - у разі державної реєстрації створення політичної партії;

8) список підписів громадян України за формою, встановленою Міністерством юстиції України, - у разі державної реєстрації створення політичної партії;

9) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;

10) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи у країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі створення юридичної особи, засновником (засновниками) якої є іноземна юридична особа;

11) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі створення юридичної особи в результаті перетворення або злиття;

12) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) розподільчого балансу - у разі створення юридичної особи в результаті поділу або виділу;

13) документи для державної реєстрації змін про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені частиною четвертою цієї статті, - у разі створення юридичної особи в результаті виділу;

14) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття та поділу - у разі створення юридичної особи в результаті злиття та поділу;

15) список учасників з`їзду, конференції, установчих або загальних зборів членів профспілки;

16) документ, що містить інформацію про розмір обов`язкових платежів та інших обов`язкових витрат, сплата яких є необхідною для започаткування діяльності товариства, у випадку, передбаченому абзацом шостим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону.

Частиною першою статті 25 Закону №755-IV встановлено, що державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:

1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації;

2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо:

визнання повністю або частково недійсними рішень засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;

визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи;

заборони (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій;

накладення/зняття арешту корпоративних прав;

зобов`язання вчинення реєстраційних дій;

скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі;

виділу юридичної особи;

провадження у справах про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, прийнятих відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";

припинення юридичної особи, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи;

відміни державної реєстрації припинення юридичної особи;

припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, що не пов`язано з банкрутством юридичної особи;

відміни державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;

відміни в порядку апеляційного/касаційного оскарження судового рішення, на підставі якого вчинено реєстраційну дію;

3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.

Частиною другою статті 25 Закону №755-IV передбачено, що порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає:

1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника);

2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;

3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;

4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;

5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;

7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об`єднання;

8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів;

10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).

Виписка з Єдиного державного реєстру у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора.

Державна реєстрації та інші реєстраційні дії проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації (пункт 1 частини першої статті 25 Закону №755-IV).

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 26 Закону №755-IV розгляд документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, здійснюється у такі строки:щодо юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, крім вихідних та святкових днів.

Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що вчиненню реєстраційних дій передує звернення до державного реєстратора із відповідним пакетом документів, який передбачений ч.1 ст.17 Закону №755-IV.

Ухвалою судді від 02 вересня 2019 року витребувано з відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради належним чином засвідчені копії матеріалів реєстраційної справи товариства з обмеженою відповідальністю ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА (код ЄДРПОУ 33085856) №15561020000000113, а також реєстраційної справи товариства з додатковою відповідальністю ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА №15561020000000087.

16 вересня 2019 року від відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради надійшов лист №вх.5059-19 разом з копіями документів реєстраційної справи №15561020000000113, том 1 на 235 арк., том 2 на 130 арк. В зазначеному листі відповідач також повідомив суд, що згідно з даними журналу обліку надходження (вибуття) реєстраційних справ управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради, запитувані документи, а саме: реєстраційна справа №15561020000000087 щодо юридичної особи товариство з додатковою відповідальністю ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА на зберігання до архіву Управління не надходили (т.1 а.с.89).

Таким чином, суд зазначає, що в матеріалах справи відсутні жодні докази того, що ОСОБА_1 або будь-яка інша особа зверталась до виконавчого комітету Одеської міської ради для реєстрації юридичної особи товариства з додатковою відповідальністю ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА , що також було підтверджено в судовому засіданні представником відповідача.

Отже, з урахуванням викладеного, суд доходить до висновку, що 30 липня 2004 року державним реєстратором виконавчого комітету Одеської міської ради Домусчі Людмилою Василівною було безпідставно та помилково, за відсутності відповідного звернення, вчинено реєстраційну дію за №15561020000000087 Державна реєстрація новоутвореної шляхом заснування юридичної особи - товариства з додатковою відповідальністю ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА у державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Відповідно до ст.32 Закону №755-IV, у разі виявлення у відомостях Єдиного державного реєстру помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної помилки), допущеної суб`єктом державної реєстрації, заявник письмово в паперовій або електронній формі повідомляє про це суб`єкта державної реєстрації, який перевіряє відповідність відомостей Єдиного державного реєстру інформації, що міститься в документах, що стали підставою для внесення цих відомостей. Якщо факт невідповідності підтверджено, суб`єкт державної реєстрації безоплатно виправляє допущену помилку в день надходження повідомлення.

Виправлення помилки у відомостях Єдиного державного реєстру, допущеної не з вини суб`єкта державної реєстрації, здійснюється за плату, розмір якої встановлений цим Законом.

У разі виявлення суб`єктом державної реєстрації помилки, допущеної у відомостях Єдиного державного реєстру, він в одноденний строк безоплатно виправляє допущену помилку та письмово повідомляє про це заявника.

Виправлення помилок, допущених у відомостях Єдиного державного реєстру внаслідок наявності помилок у документах, на підставі яких були внесені такі відомості, здійснюється після виправлення помилок у зазначених документах.

Виправлення помилок у відомостях Єдиного державного реєстру може здійснюватися також на підставі судового рішення.

Як було встановлено судом 13 лютого 2019 року ОСОБА_1 звернувся до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради з заявою щодо виправлення технічної помилки в єдиному реєстрі шляхом видалення запису про державну реєстрацію новоутвореної шляхом заснування юридичної особи товариства з додатковою відповідальністю ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА за №1561020000000087 від 30.07.2004 року (т.1 а.с.64-65).

Проте, листом за №І-87-19 від 20 лютого 2019 року, відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради повідомив позивача, що у Відділу відсутні правові підстави для видалення запису щодо державної реєстрації юридичної особи товариства з додатковою відповідальністю ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА , як помилки у відомостях ЄДР на підставі заяви позивача, посилаючись на ч.1 ст.25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , в якій встановлено, що скасування реєстраційної дії/запису в ЄДР проводиться лише на підставі відповідних судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в ЄДР, а також надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України Про виконавче провадження (т.1 а.с.13-14).

Таким чином, враховуючи те, що державним реєстратором виконавчого комітету Одеської міської ради Домусчі Людмилою Василівною було безпідставно та помилково вчинено реєстраційну дію за №15561020000000087 про державну реєстрацію новоутвореної шляхом заснування юридичної особи товариства з додатковою відповідальністю ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА , наявність доказів звернення позивача з заявою до відповідача про виправлення помилки в Єдиному реєстрі шляхом видалення відповідного запису та відмову відповідача у виправленні такої помилки, суд доходить до висновку про необхідність зобов`язати відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради скасувати реєстраційну дію щодо державної реєстрації новоутвореної шляхом заснування юридичної особи товариства з додатковою відповідальністю ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА від 30.07.2004 року за №15561020000000087, вчинену державним реєстратором виконавчого комітету Одеської міської ради Домусчі Людмилою Василівною.

Згідно положень ст.75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому в силу положень ст.76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно з ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили.

Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов ОСОБА_1 таким, що підлягає задоволенню.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують.

Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З огляду на зазначене та згідно із ст.139 КАС України судові витрати ОСОБА_1 у загальній сумі 768 грн. 40 коп., сплачені згідно платіжного доручення №3 від 13 серпня 2019 року підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 12, 14, 44, 139, 242-246 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради, за участю третьої особи яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - товариства з обмеженою відповідальністю ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА про визнання протиправними дій державного реєстратора щодо внесення до Єдиного реєстру запису за №15561020000000087 про державну реєстрацію новоутвореної шляхом заснування юридичної особи товариства з додатковою відповідальністю Фонд розвитку кіномистецтва та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати противоправними дії державного реєстратора виконавчого комітету Одеської міської ради Домусчі Людмили Василівни щодо внесення до Єдиного реєстру запису за №15561020000000087 про державну реєстрацію новоутвореної шляхом заснування юридичної особи товариства з додатковою відповідальністю ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА .

Зобов`язати відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради скасувати реєстраційну дію щодо державної реєстрації новоутвореної шляхом заснування юридичної особи товариства з додатковою відповідальністю ФОНД РОЗВИТКУ КІНОМИСТЕЦТВА від 30.07.2004 року за №15561020000000087, вчинену державним реєстратором виконавчого комітету Одеської міської ради Домусчі Людмилою Василівною.

Стягнути з Управління державної реєстрації юридичного департаменту Одеської міської ради (код ЄДРПОУ 26302537) на користь ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_2 ) сплачений судовий збір у розмірі 768 грн. 40 коп. (сімсот шістдесят вісім гривень сорок копійок).

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляд справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

При цьому, відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу УІІ Перехідні положення КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Повне рішення суду складено та підписано суддею 24 жовтня 2019 року.

Суддя С.О. Cтефанов

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.10.2019
Оприлюднено25.10.2019
Номер документу85145188
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/4823/19

Рішення від 24.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Ухвала від 24.09.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Ухвала від 02.09.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Ухвала від 30.08.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

Ухвала від 19.08.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні