Рішення
від 21.10.2019 по справі 500/1658/19
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/1658/19

21 жовтня 2019 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючої судді Подлісної І.М. розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Підволочиської районної державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з адміністративним позовом до Управління праці та соціального захисту населення Підволочиської районної державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ОСОБА_1 , (надалі Позивач) на адресу Відповідача направив лист подання щодо перегляду права на отримання субсидії позивача з жовтня 2018 року по травень 2019 року. Надалі, 06.11.2018 року Відповідачем на адресу позивача було направлено лист відповідь № Б-27/03-05, в якому було відмовлено у наданні субсидій на житлово-комунальні послуги на загальних підставах.

Із даною відмовою позивач не згідний тому, і звернувся до суду за захистом своїх прав.

Ухвалою від 26.07.2019 судом прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження у справі. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) судом вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Відповідачу надано п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.

Представник відповідача скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду із відповідними письмовими доказами 08.08.2019. У відзиві відповідач не погоджується з позовними вимогами та доводами, викладеними в адміністративному позові.

09.08.2019 через канцелярію Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла відповідь на відзив від позивача, відповідно до якої вказано на безпідставність та необґрунтованість відзиву відповідача, оскільки зазначені в ньому відомості не відповідають дійсності.

19 серпня 2019 року ухвалою суду було призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи на 10.09.2019 о 11:00 год.

10 вересня 2019 року ухвалою суду відкладено розгляд справи на 09.10.2019 о 11:30 год., у зв`язку із неявкою представника відповідача.

Ухвалою суду від 09.10.2019, постановленою в судовому засіданні, без виходу до нарадчої кімнати, згідно ч.7, 8 ст.243 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) відкладено розгляд справи на 21.10.2019 о 11:30 год.

Позивач в судове засідання не з`явився, подавши через канцелярію суду заяву про розгляд даної справи без його участі, в порядку письмового провадження. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, подавши заяву про розгляд даної справи без участі представника.

Відповідно до ч.3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Відповідно до ч.9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до частини 4 статті 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Враховуючи положення ч.3 ст.194, ч.9 ст.205 та ч.4 ст. 229 КАС України, суд дійшов висновку про наявність підстав розгляду справи в порядку письмового провадження, без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Судом встановлено, що 25 жовтня 2018 року ОСОБА_1 , (надалі Позивач) на адресу Відповідача було направлено лист подання щодо перегляду права на отримання субсидії позивача з жовтня 2018 року по травень 2019 року.

Так, 06.11.2018 року відповідачем на адресу позивача було направлено лист відповідь № Б-27/03-05, в якому було відмовлено у наданні субсидій на житлово-комунальні послуги на загальних підставах, мотивуючи п. 6 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива , затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 21 жовтня 1995 року № 848 із змінами та доповненнями.

Відповідачем не враховано ту обставину, що позивач є пенсіонером, разом із ним проживають дружина - ОСОБА_2 та син - ОСОБА_1 , які є інвалідами II групи і до них застосовуються пільги. Адже, сім`я, один з членів якої має обмежені можливості, може очікувати отримання субсидії на оплату житлово-комунальних послуг. У разі, коли обсяг комунальних платежів в місяць складає більше десяти-п`ятнадцяти відсотків від загального доходу сім`ї за той же період, сім`ї повинна бути нарахована субсидія.

Сума державної дотації залежить від кількості прописаних мешканців, числа незареєстрованих людей, але реально ведуть господарство на житловій площі. В даному випадку, в домогосподарстві за адресою АДРЕСА_1 зареєстровано троє осіб, двоє з яких інваліди II групи. Позивач та його дружина є пенсіонерами за віком, а син ніде не вчиться та не отримує додаткового доходу. І як вказано, сукупний дохід сім`ї менший від витрат, які вони повинні нести при оплаті послуг за газ.

Отже, в такому випадку державне фінансування покриває частину комунальних платежів, яка перевищує десять відсотків середньомісячного сукупного сімейного доходу. Вся сума за послуги ЖКГ, що перевищує 10 відсотків доходу, оплачується державою. Знову ж, враховується розмір доходу на кожного в родині - не більше половини актуального на даний момент прожиткового мінімуму.

Також, Відповідачем не вказано жодних підстав, не надано жодних пояснень щодо можливості отримання субсидії за вказаних обставин.

Позивачу було призначено субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово - комунальних послуг з жовтня 2017 року по квітень 2018 року. Однак, в періоди з травня по жовтень 2018 року та з листопада 2018 року по квітень 2019 року субсидія поновлена не була.

Надалі, 27 березня 2019 року на адресу позивача управління праці та соціального захисту населення відправлено заяву про призначення та надання житлово-комунальної субсидії на понаднормову площу житла.

Однак, Відповідачем знову надано стандартну відповідь, а саме відмовлено у наданні житлової субсидії з тих підстав, що опалювальна площа житла перевищує 200 кв. м. Хоча ОСОБА_1 просив надати йому житлову субсидію на понаднормову площу житла, тобто ту, яка перевищує встановлену законом норму опалювальної площі житла.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах та у спосіб визначений Конституцією та законами України.

Питання щодо надання субсидій врегульовано Положенням про порядок призначення та-надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року № 848 (далі - Положення № 848).

Абзацами 1-4, 7, 8 пункту 13 Положення № 848 передбачено, що для призначення субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем реєстрації, зокрема: заяву (106-2015-п) про призначення житлової субсидії та декларацію (106-2015-п) про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за встановленими формами, довідки про доходи; договір найму (оренди) житла (за наявності).

Забороняється вимагати від громадян документи, що не передбачені цим Положенням. Громадянин несе відповідальність за подані відомості про доходи, майно, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на призначення субсидії та на визначення її розміру.

Пунктом 5 Положення встановлено, що субсидія не призначається, якщо будь-хто із зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб (осіб, які фактично проживають), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії (призначенням субсидії без звернення) здійснив купівлю земельної ділянки, квартири (будинку),автомобіля, транспортного засобу (механізму), будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку або оплатив послуги (одноразово) з будівництва, ремонту квартири (будинку) або автомобіля, транспортного засобу (механізму), телефонного (в тому числі мобільного) зв`язку, крім житлово-комунальних послуг у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами та медичних послуг, пов`язаних із забезпеченням життєдіяльності, на суму, яка на дату купівлі (оплати) перевищує 50 тис. гривень.

Згідно з п.14 Положення № 848 субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців, і розраховується: на неопалювальний сезон - з 1 травня по 30 вересня; на опалювальний сезон - з 1 жовтня по 30 квітня.

Також даним пунктом передбачено, що після закінчення строку отримання субсидії структурні підрозділи з питань соціального захисту населення самостійно здійснюють розрахунок субсидії на наступний період для домогосподарств, які отримували субсидію у попередньому періоді (крім орендарів житлового приміщення, осіб, яким субсидія була призначена за зареєстрованим місцем перебування, та осіб, які звертаються за субсидією на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива).

Згідно абзацу 11 пункту 14 Положення № 848 ( у редакції станом на час виникнення спірних правовідносин) після закінчення строку отримання субсидії структурні підрозділи з питань соціального захисту населення самостійно здійснюють розрахунок субсидії на наступний період для домогосподарств, які отримували субсидію у попередньому періоді (крім орендарів житлового приміщення, осіб, яким субсидія була призначена за зареєстрованим місцем перебування, та осіб, які звертаються за субсидією на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива). Для цього структурні підрозділи з питань соціального захисту населення збирають необхідну інформацію у порядку, передбаченому пунктом 13 цього Положення, без звернення громадян і протягом десяти днів після отримання зазначеної інформації приймають рішення про призначення (непризначення) субсидії та інформують про прийняте рішення громадян.

Таким чином, держава гарантує кожному громадянину право на отримання субсидії для відшкодування витрат на оплату користування житлом або його утримання та комунальних послуг на умовах та в порядку визначеному Положенням та в свою чергу покладає на громадян, яким призначено субсидію, обов`язки щомісячно сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії, а також протягом місяця поінформувати структурний підрозділ з питань соціального захисту населення про зміну складу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб (орендарі - про осіб, які фактично проживають), їх соціального статусу, переліку отримуваних житлово- комунальних послуг, умов їх надання, виконавців житлово-комунальних послуг, купівлю товарів або оплату послуг, передбачених підпунктом 5 пункту 5 цього Положення, шляхом подання відповідних документів (пункт 14 Положення). Наслідком не виконання обов`язків визначених Положенням є припинення надання раніше призначеної субсидії, зокрема за поданням організацій, що надають житлово-комунальні послуги, якщо громадянин, якому призначено субсидію, не сплачує вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії - з місяця, в якому надійшло таке подання.

Судом встановлено, що позивач звернувся в управління соціального захисту населення з проханням призначити житлову субсидію непрацездатним непрацюючим особам, які проживають самі, на норму, яка перевищує встановлену законодавством соціальну норму житла (понаднормова площа житла) для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, на придбання скрапленого газу.

Пунктом 5 Положення № 848 визначено, що рішення про призначення (відмову в призначенні) житлових субсидій на понаднормову площу житла приймається комісією на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства і переглядається у разі зміни складу осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), складу сім`ї члена домогосподарства, працевлаштування таких осіб або виникнення у них інших джерел доходів, то прошу утворити комісію та розглянути мою заяву відповідними органами або утвореною ними комісією щодо перерахунку житлової субсидії на понаднормову площу житла за період з жовтня 2018 року по травень 2019 року.

До непрацездатних непрацюючих осіб, які проживають самі і яким житлову субсидію може бути призначено на понаднормову площу житла, належать: особи, які не досягли повноліття; громадяни, які отримують пенсію за віком, у зв`язку з втратою годувальника або по інвалідності, а також, ті, які досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", і отримують пенсію за вислугою років; громадяни, які отримують державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю; громадяни, які отримують державну соціальну допомогу особі, яка не має права на пенсію, та особам з інвалідністю; громадяни, які отримують тимчасову державну соціальну допомогу непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату.

Комісія має право призначити житлову субсидію на загальну площу житла з урахуванням понаднормової площі, яка не може перевищувати більш як на 3 0 відсотків соціальну норму житла, розраховану для домогосподарства. Конкретні розміри загальної площі, на яку призначається житлова субсидія (з урахуванням понаднормової), зазначаються в рішенні комісії.

У разі призначення житлової субсидії особам, доходи яких враховуються під час призначення житлової субсидії, пільги з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива не нараховуються протягом періоду отримання житлової субсидії, крім випадку, коли пільговиками є члени сім`ї особи із складу домогосподарства, які не проживають за адресою домогосподарства.

Суд зазначає, що жодної комісії Відповідачем створено не було та жодна перевірка будинку позивача не проводилась, тобто вказаний пункт Положення № 848 був проігнорований і Відповідачем до уваги не брався. Адже, існують окремі випадки, коли субсидія на житлово-комунальні послуги надається, в тому числі і на понаднормову опалювальну площу житла, як це передбачено законом.

Крім того, що управління соціального захисту населення повинно було створити комісію, яка своїм виїздом на місце, встановити умови проживання заявника, скласти акт обстеження матеріально-побутових умов сім`ї, на підставі якого приймається рішення щодо призначення (не призначення) субсидії на понаднормову опалювальну площу житла, відповідач жодних перевірок не проводив та жодних рішень, які б відповідали Закону, не приймав. Відмова Відповідача на загальних підставах свідчить про небажання виконувати покладені Державою на нього обов`язки.

Водночас, за приписами ст.17 Закону України від23.02.2006 №3477-ІУ "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права. Статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 04.11.1950 (ратифіковано Україною 17.07.1997) визначено, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення. В той же час, як зазначив Європейський Суд з прав людини в ухвалі щодо прийнятності заяви від30.08.2006 (справа "Каменівська проти України"), "право на звернення до суду, одним з аспектів якого є право доступу до суду не є абсолютним, воно може бути обмеженим. Правила регулювання строків для подання скарги, безумовно, мають на меті забезпечення належного відправлення правосуддя і дотримання принципу юридичної визначеності. Зацікавлені особи повинні розраховувати на те, що ці правила будуть застосовані". Отже, за практикою Європейського Суду з прав людини право на звернення до суду не є абсолютним і може бути обмеженим, у тому числі і встановленням строків на звернення до суду за захистом порушених прав (справа "Стаббігс на інші проти Великобританії", справа "Девеер проти Бельгії"). У рішенні Європейського суду з прав людини в справі "Пономарьов проти України" (№3236/03 відОЗ.04.2008, §41) зазначено, що "...Суд визнає, що вирішення питання щодо поновлення строку на оскарження перебуває в межах дискреційних повноважень національних судів, однак такі повноваження не є необмеженими. Від судів вимагається вказувати підстави". Суд також зауважує, що згідно рішення Європейського Суду з прав людини у справі Іліан проти Туреччини, правило встановлення обмежень доступу до суду в зв`язку з пропуском строку звернення до суду повинно застосовуватися з певною гнучкістю і без надзвичайного формалізму, воно не застосовується автоматично і не має абсолютного характеру; перевіряючи його виконання, слід звертати увагу на обставини справи.

В окремих випадках за рахунок коштів, передбачених для наданню субсидій, виходячи з конкретних обставин субсидії можуть призначатися органам: праці та соціального захисту населення незалежно від розміру загальної площі житла за рішеннями районних, районних у містах Києві і Севастополі державних адміністрацій та виконавчих органів міських і районних рад або комісій, які ним утворюються. Рішення про призначення (не призначення) субсидій у таких випадках приймається на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов сім`ї, а рішення стосовно призначення (не призначення) субсидій одиноким непрацездатним громадянам, які обслуговуються територіальним центром соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатний громадян, - на підставі клопотання територіального центру. Прийняте рішення про призначення субсидій незалежно від розміру загальної площі житла випадках, коли у житловому приміщенні (будинку) зареєстровані лише непрацездатні особи, які не мають інших доходів, крім доходів від особистого селянського господарства, земельних ділянок, наданих для потреб городництва, сінокосіння випасання худоби, пенсії та інших соціальних виплат, переглядається, зокрема у разі зміни складу осіб, зареєстрованих у такому приміщенні, їх сімейного стану - працевлаштування таких осіб або виникнення в них інших джерел доходів з Положення про комісії затверджують органи, які їх утворили.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від06.08.2014 №409 "Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування" (далі Постанова №409) встановлені соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами, а саме: для оплати користування житлом/утримання житла - 13,65 кв. метра загальної площі на одну особу та додатково 35,22 кв. метра на домогосподарство; для централізованого та індивідуального опалення (теплопостачання) незалежно від джерела та виду енергії - 13,65 кв. метра опалюваної площі на одну особу та додатково 35,22 кв. метра на домогосподарство.

Частиною четвертою статті 245 КАС України визначено, що у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

За приписами вказаної правової норми слідує, що у разі, якщо суб`єкт владних повноважень використав надане йому законом право на прийняття певного рішення за наслідками розгляду звернення особи, але останнє визнане судом протиправним з огляду на його невідповідність чинному законодавству, при цьому суб`єктом звернення дотримано усіх визначених законом умов, то суд вправі зобов`язати суб`єкта владних повноважень прийняти певне рішення.

Якщо ж таким суб`єктом на момент прийняття рішення не перевірено дотримання суб`єктом звернення усіх визначених законом умов або при прийнятті такого рішення суб`єкт дійсно має дискреційні повноваження, то суд повинен зобов`язати суб`єкта владних повноважень до прийняття рішення з урахуванням оцінки суду.

Отже, критеріями, які впливають на обрання судом способу захисту прав особи в межах вимог про зобов`язання суб`єкта владних повноважень вчинити певні дії, є встановлення судом додержання суб`єктом звернення усіх передбачених законом умов для отримання позитивного результату та наявність у суб`єкта владних повноважень права діяти при прийнятті рішення на власний розсуд.

Такий підхід, встановлений процесуальним законодавством, є прийнятним не тільки при розгляді вимог про протиправну бездіяльність суб`єкта владних повноважень, але і у випадку розгляду вимог про зобов`язання вчинити дії після скасування його адміністративного акту.

Тобто, суд не обмежений у виборі способів відновлення права особи, порушеного владними суб`єктами, і вправі обрати найбільш ефективний спосіб відновлення порушеного права, який відповідає характеру такого порушення з урахуванням обставин конкретної справи. Перебирання непритаманних суду повноважень державного органу не відбувається за відсутності обставин для застосування дискреції.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 28 лютого 2018 року у справі № 826/7631/15.

Поняття дискреційних повноважень наведене, зокрема, у Рекомендаціях Комітету Міністрів Ради Європи № К(80)2, яка прийнята Комітетом Міністрів 11 березня 1980 року на 316-й нараді, відповідно до яких під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Дискреційні повноваження в більш вузькому розумінні - це можливість діяти за власним розсудом, в межах закону, можливість застосувати норми закону та вчинити конкретні дії (або дію) серед інших, кожні з яких окремо є відносно правильними (законними).

Тобто, дискреційними є право суб`єкта владних повноважень обирати у конкретній ситуації між альтернативами, кожна з яких є правомірною. Прикладом такого права є повноваження, які закріплені у законодавстві із застосуванням слова може . При цьому дискреційні повноваження, в тому числі органів місцевого самоврядування, завжди мають межі, встановлені законом.

Враховуючи вищевказане, суд приходить до висновку, що відповідач, розглядаючи спірне питання, прийняв рішення щодо відмови у наданні позивачу субсидії на понаднормову площу житла необґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, з порушенням принципу добросовісності та розсудливості і без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), звузивши зміст та обсяг беззаперечних прав позивача на отримання пільг, внаслідок чого за позивачем утворилась заборгованість зі сплати комунальних послуг.

Тому, суд зобов`язує Управління праці та соціального захисту населення Підволочиської районної державної адміністрації Тернопільської області розглянути заяву позивача про призначення субсидії на понаднормову площу житла (63,3 кв.м.) за письмовим зверненням Бендерського Володимира ОСОБА_3 від 27.03.2019 року.

Відповідно до статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, належним чином не заперечені відповідачем, а тому підлягають до задоволення в повному обсязі.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Управління праці та соціального захисту населення Підволочиської районної державної адміністрації Тернопільської області (місцезнаходження: вул. Лисенка 2, смт. Підволочиськ, Підволочиський район, Тернопільська область,47801, ЄДРПОУ / ІПН: 03195530) щодо не розгляду питання про призначення субсидії на понаднормову площу житла (63,3 кв.м.) за письмовим зверненням ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_2 , ЄДРПОУ / ІПН: НОМЕР_1 ) від 27.03.2019 року.

Зобов`язати Управління праці та соціального захисту населення Підволочиської районної державної адміністрації Тернопільської області (місцезнаходження: вул. Лисенка 2, смт. Підволочиськ, Підволочиський район, Тернопільська область,47801, ЄДРПОУ / ІПН: 03195530) розглянути заяву ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_2 , ЄДРПОУ / ІПН: НОМЕР_1 ) про призначення субсидії на понаднормову площу житла (63,3 кв.м.) від 27.03.2019 року.

Стягнути на користь ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_2 , ЄДРПОУ / ІПН: НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Управління праці та соціального захисту населення Підволочиської районної державної адміністрації Тернопільської області (місцезнаходження: вул. Лисенка 2, смт. Підволочиськ, Підволочиський район, Тернопільська область,47801, ЄДРПОУ / ІПН: 03195530) сплачений судовий збір в розмірі 768 (сімсот шістдесят вісім) гривень 40 копійок, відповідно до квитанції № 0.0.1416613149.1 від 22.07.2019.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 23 жовтня 2019 року.

Головуючий суддя Подлісна І.М.

копія вірна

Суддя Подлісна І.М.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.10.2019
Оприлюднено25.10.2019
Номер документу85145666
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/1658/19

Ухвала від 18.10.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 18.10.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 18.10.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 18.10.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 12.10.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 12.10.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 12.10.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 12.10.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 17.09.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 16.08.2021

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні