Рішення
від 24.10.2019 по справі 520/7714/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

24 жовтня 2019 р. № 520/7714/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Сагайдака В.В.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ХЕВІМЕТАЛ" (вул. Б. Хмельницького, буд. 24, м. Харків, 61001, код ЄДРПОУ 39072690) до Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків,61057), Державна фіскальна служба України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ХЕВІМЕТАЛ", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд:

визнати протиправними та скасувати рішення комісії ГУ ДФС України в Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПК/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 03.05.2019 р. №1153229/39072690, від 03.05.2019 р. №1153230/39072690, від 03.05.2019 р. №1153231/39072690, від 03.05.2019 р. №1153232/39072690, від 03.05.2019 р. №1153233/39072690, від 03.05.2019 р. №1153234/39072690, від 03.05.2019 р. №1153235/39072690;

зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати: податкову накладну №110 від 01.03.2019 р., виписану ТОВ «СФЕРА-А» на адресу КП «Харківське ремонтно-будівельне підприємство» на суму 39110,94 грн.; податкову накладну №4 від 11.03.2019 р., виписану ТОВ «СФЕРА-А» на адресу ТОВ «КИЇВ-БУД» на суму 47500,0 грн.; податкову накладну №5 від 11.03.2019 р., виписану ТОВ «СФЕРА-А» на адресу ТОВ «КИЇВ-БУД» на суму 49100,0 грн.; податкову накладну №2 від 11.03.2019 р., виписану ТОВ «СФЕРА-А» на адресу ТОВ «КИЇВ-БУД» на суму 39991,67 грн.; податкову накладну №1 від 11.03.2019 р., виписану ТОВ «СФЕРА-А» на адресу ТОВ «КИЇВ-БУД» на суму 38000,0 грн.; податкову накладну №1 від 01.04.2019 р., виписану ТОВ «СФЕРА-А» на адресу КП «Харківське ремонтно-будівельне підприємство» на суму 40314,75 грн.; податкову накладну №2 від 01.04.2019 р., виписану ТОВ «СФЕРА- А» на адресу КП «Харківське ремонтно-будівельне підприємство» на суму 38656,46 грн.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 27.08.2019 р. відкрито спрощене провадження в адміністративній справі №520/7714/19.

Запропоновано відповідачу подати до суду протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому ухвали відзив на позов та докази на обґрунтування відзиву, а також докази направлення відзиву позивачу.

Відповідач, Головне управління ДФС у Харківській області, надав до суду відзив згідно змісту якого у задоволенні вимог просив суд відмовити.

Відповідач, Державна фіскальна служба України, правом надання відзиву не скористався.

Згідно з ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

З огляду на вказане вище, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "ХЕВІМЕТАЛ" (до зміни назви ТОВ СФЕРА -А ) є юридичною особою, зареєстрованою відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» з присвоєнням ідентифікаційного коду юридичної особи 39072690.

Щодо податкової накладної №110 від 01.03.2019 р., судом встановлено наступне.

Між КП Харківське ремонтно-будівельне підприємство та ТОВ СФЕРА-А укладено договір № КР-408/15С від 27 листопада 2018 року(а.с.26-28).

Відповідно до пункту 1.1 якого підрядник зобов`язується своїми силами та засобами, на свій ризик відповідно до Кошторису виконати за завданням Замовника, а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити наступну роботу: капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку за адресою: проспект Московський, 198/1.

Згідно договірної ціни №1 від 25.10.2018 року вартість робіт складає 683 578,56 грн.(а.с.29).

Згідно податкової накладної №110 від 01.03.2019 р. ТОВ СФЕРА-А взято податкові зобов`язання на суму 39 110,94 грн. (загальна вартість робіт 234 665,63 грн.) щодо ремонтно-будівельних робіт: капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку за адресою: м. Харків, проспект Московський, 198/1, дог. № КР-408/15С від 27.11.2018 р.(а.с.23-26).

Відповідно до довідки про вартість виконаних робіт та витрат за березень 2019 року Вартість робіт складає 234 665,63 грн. (а.с.30). Роботи виконано згідно акту приймання виконаних робіт №1 за березень 2019 року, на суму 234 665,63 грн.(а.с.32-34).

Згідно банківської виписки від 11.03.2019 р., здійснена оплата платежами в розмірі 150 000, 00 грн., 150000,0 грн., 150 000,00 грн., 150 000,0 грн. та 56 235,46 грн. (враховуючи лист від КП ХРБП №112/1 від 11.03.2019 (а.с.37), в якому КП ХРБП просить в платіжних дорученнях №20319, №20320, №20316, №20317, №20318 від 11.03.2019 року вважати вірним наступне призначення платежу: Сплата за кап. Ремонт житл. Буд зг. дог №КР-408/15с від 27.11.2019р. ).

Рішенням комісії ГУ ДФС України в Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПК/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 03.05.2019 р. № 1153230/39072690 відмовлено у реєстрації вказаної податкової накладної(а.с.51-52).

Рішенням ДФС України від 16.05.2019 р. №28059/39072690/2 скаргу залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін(а.с.53).

Щодо податкової накладної № 4 від 11.03.2019 р., судом встановлено наступне.

Між ТОВ СФЕРА-А та ТОВ КИЇВ-БУД укладено договір підряду №2801-19 від 28 січня 2019 року(а.с.58-63).

Відповідно до пункту 1.1 якого Замовник доручає і оплачує, а підрядник приймає на себе зобов`язання по виконанню робіт: Влаштування гіпсокартонних стін та перегородок , відповідно до договірної ціни та на умовах, передбачених даним договором.

Згідно договірної ціни (додаток №1 до договору №2801-19 від 28 січня 2019 року) сума складає 1 200 000,00 грн.(а.с.64).

Згідно податкової накладної №4 від 11.03.2019 р. ТОВ СФЕРА-А взято податкові зобов`язання на суму 47500,0 грн. щодо влаштування гіпсокартонних стін та перегородок(а.с.54-55)

Роботи виконано згідно акту надання послуг № 16 від 11 березня 2019 року(а.с.65).

Згідно банківської випискивід11.03.2018 р. ТОВ КИЇВ-БУД здійснено оплату за влаштування гіпсокартонних стін та перегородок відповідно до умов договору №2801-19 від 28 січня 2019 року.

Рішенням комісії ГУ ДФС України в Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПК/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 03.05.2019 р. №1153231/39072690 було відмовлено у реєстрації вказаної податкової накладної(а.с.66-67).

Рішенням ДФС України від 16.05.2019 р. №28058/39072690/2 скаргу залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін(а.с.68).

Слід зазначити, що інші податкові накладні, виписані внаслідок виконання вищенаведених робіт, зауважень у податкового органу не викликали та були зареєстровані. Так, згідно податкової накладної №1 від 31.01.2019 р. ТОВ СФЕРА-А взято податкові зобов`язання на суму 18500,00 грн. (загальна вартість робіт 111 000,00 грн.) щодо влаштування гіпсокартонних стін та перегородок за договором №2801-19 від 28 січня 2019 року. Податкову накладну зареєстровано. Згідно податкової накладної №1 від 26.02.2019 р. ТОВ СФЕРА-А взято податкові зобов`язання на суму 83 833,33 грн. Податкову накладну зареєстровано.

Роботи за договором №2801-19 від 28 січня 2019 року на теперішній час продовжуються.

Щодо податкової накладної №5 від 11.03.2019 р., судом встановлено наступне.

Між ТОВ СФЕРА-А та ТОВ КИЇВ-БУД укладено договір підряду №0102-19/1 від 01 лютого 2019 року(а.с.71-76).

Відповідно до пункту 1.1 якого Замовник доручає і оплачує, а підрядник приймає на себе зобов`язання по виконанню робіт: Кладка стін з газоблоку , відповідно до договірної ціни та на умовах, передбачених даним договором. Вартість робіт відповідно до договірної ціни (додаток №1 до договору № 0102-19/1 від 01 лютого 2019) на кладку стін з газоблоку року складає 294600,0 грн.

Згідно податкової накладної №5 від 11.03.2019 р. ТОВ СФЕРА-А взято податкові зобов`язання на суму 49 100,00 грн. (загальна вартість робіт 294 600,00 грн.) щодо кладки стін з газоблоку(а.с.69-70).

Роботи виконано згідно акту надання послуг №17 від 11 березня 2019 року. Загальна вартість робіт склала 294 600,00 грн.(а.с.17).

Згідно банківської виписки 11.03.2019 р., за послуги з кладки стін з газоблоку здійснено оплату.

Рішенням комісії ГУ ДФС України в Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПК/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 03.05.2019 р. №1153232/39072690 було відмовлено у реєстрації вказаної податкової накладної(а.с.79-80).

Рішенням ДФС України від 16.05.2019 р. №28056/39072690/2 скаргу залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін(а.с.81).

Щодо податкової накладної №2 від 11.03.2019 р., судом встановлено наступне.

Між ТОВ СФЕРА-А та ТОВ КИЇВ-БУД укладено договір підряду №0102-19/3 від 01 лютого 2019 року(а.с.84-89).

Відповідно до пункту 1.1 якого Замовник доручає і оплачує, а підрядник приймає на себе зобов`язання по виконанню робіт: Виготовлення фальш - стін з гіпсокартону , відповідно до договірної ціни та на умовах, передбачених даним договором.

Згідно податкової накладної №2 від 11.03.2019 р. ТОВ СФЕРА-А взято податкові зобов`язання на суму 39 991,67 грн. (загальна вартість робіт 239950,0 грн.) щодо виготовлення фальш-стін з гіпсокартону(а.с.82-83).

Роботи виконано згідно акту надання послуг №15 від 11 березня 2019 року(а.с.91).

Згідно банківської виписки 11.03.2019 р., за надані послуги здійснено оплату.

Рішенням комісії ГУ ДФС України в Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПК/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 03.05.2019 р. №1153233/39072690 було відмовлено у реєстрації вказаної податкової накладної(а.с.92-93).

Рішенням ДФС України від 16.05.2019 р. №28046/39072690/2 скаргу залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін(а.с.94).

Щодо податкової накладної №1 від 11.03.2019 р., судом встановлено наступне.

Між ТОВ СФЕРА-А та ТОВ КИЇВ-БУД укладено договір підряду №0102-19/4 від 01 лютого 2019 року(а.с.97-102).

Відповідно до пункту 1.1 замовник доручає і оплачує, а підрядник приймає на себе зобов`язання по виконанню робіт: Укладання керамічної плитки , відповідно до договірної ціни та на умовах, передбачених даним договором.

Згідно податкової накладної №1 від 11.03.2019 р. ТОВ СФЕРА-А взято податкові зобов`язання на суму 38 000,00 грн. (загальна вартість робіт 228000,0 грн.) щодо укладання керамічної плитки(а.с.95-96).

Роботи виконано згідно акту надання послуг №14 від 11 березня 2019 року(а.с.103).

Відповідно до банківської виписки оплата за надані послуги здійснена.

Рішенням комісії ГУ ДФС України в Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПК/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 03.05.2019 р. №1153234/39072690 було відмовлено у реєстрації вказаної податкової накладної(а.с.105-106).

Рішенням ДФС України від 16.05.2019 р. №28057/39072690/2 скаргу залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін(а.с.107).

Щодо податкової накладної №1 від 01.04.2019 р., судом встановлено наступне.

Між КП Харківське ремонтно-будівельне підприємство та ТОВ СФЕРА-А укладено договір № КР-70/19С від 05 березня 2019 року (а.с.111-113).

Відповідно до пункту 1.1 підрядник зобов`язується своїми силами та засобами, на свій ризик відповідно до кошторису виконати за завданням замовника, а замовник зобов`язується прийняти та оплатити наступну роботу: капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку за адресою: проспект Льва Ландау, 12.

Згідно податкової накладної №1 від 01.04.2019 р. ТОВ СФЕРА-А взято податкові зобов`язання на суму 40314,75 грн. (загальна вартість робіт 228 000,00 грн.) щодо капітального ремонту житлового будинку за адресою: м. Харків, проспект Льва Ландау, 12(а.с.108-110).

Роботи виконано згідно акту приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2019 року.

Згідно виписки по рахункам від 10.04.2019 року, здійснена оплата за укладання керамічної плитки, згідно договору №КР-70/19С від 05 березня 2019 року, двома платежами в розмірі 131 354,50 грн. та 100 000,00 грн.

Рішенням комісії ГУ ДФС України в Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПК/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 03.05.2019 р. №1153235/39072690 було відмовлено у реєстрації вказаної податкової накладної(а.с.131-132).

Рішенням ДФС України від 16.05.2019 р. №28048/39072690/2 скаргу залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін(а.с.133).

Щодо податкової накладної №2 від 01.04.2019 р., судом встановлено наступне.

Між КП Харківське ремонтно-будівельне підприємство та ТОВ СФЕРА-А укладено договір № КР-109/19С від 18 березня 2019 року(а.с.137-139).

Відповідно до пункту 1.1 підрядник зобов`язується своїми силами та засобами, на свій ризик відповідно до Кошторису виконати за завданням Замовника, а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити наступну роботу: капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку за адресою: проспект Тракторобудівників, 69. Вартість робіт відповідно до договірної №1 Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку за адресою: проспект Тракторобудівників, 69 складає 231 938,76 грн.

Згідно податкової накладної №2 від 01.04.2019 р. ТОВ СФЕРА-А сформовано податковий кредит на суму 38 656,46 грн. щодо капітального ремонту житлового будинка за адресою: м. Харків, Тракторобудівників, 69.(а.с.134-136).

Роботи виконано згідно акту приймання виконаних робіт за квітень 2019 року.

Згідно виписки по рахункам від 10.04.2019 року, здійснена оплата за укладання керамічної плитки, згідно договору №КР-109/19С від 18 березня 2019 року, двома платежами в розмірі 122 661,21 грн. та 100 000,00 грн. Загальна сума 222 661,21 грн.(а.с.151-152).

Рішенням комісії ГУ ДФС України в Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПК/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 03.05.2019 р. №1153229/39072690 було відмовлено у реєстрації вказаної податкової накладної(а.с.153-154).

Рішенням ДФС України від 16.05.2019 р. №28060/39072690/2 скаргу залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін(а.с.155).

Не погоджуючись з вказаними рішеннями позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду.

Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

На виконання вищенаведених норм податкового законодавства складено спірні податкові накладні та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Контролюючим органом сформовані квитанції, у яких зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідають вимогам п.п. 1.6 п. 6 Критеріїв оцінки ступенів ризику, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ №567 від 13.06.17.

За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010, податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У відповідності до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Таким чином, суд приходить до висновку, що квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування повинно містити чітку підставу для зупинення реєстрації податкової накладної.

Проте, контролюючим органом взагалі не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Отже, на думку суду, квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку не містить чіткого визначення підстав для прийняття Комісією рішень про зупинення реєстрації податкових накладних.

Суд зазначає, що абзацом 1 Постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" № 190 від 29.03.2017 встановлено, що комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Абзацем 2 Постанови № 190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.

Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або "надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування", або "надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування".

Відтак, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення є необґрунтованими, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких відмовлено, а тому є такими, що підлягають скасуванню.

Щодо позовних вимог про зобов`язання вчинити певні дії, суд прийшов до наступного висновку.

Реалізація суб`єктами публічної адміністрації своїх повноважень, які є законодавчо визначеними, що випливає з положень частини другої статті 19 Конституції України, здійснюється в межах відповідної законної дискреції.

Під дискреційними повноваженнями слід розуміти надання органу або посадовій особі повноважень діяти на власний розсуд в межах закону. Зокрема, дискреційні повноваження полягають у тому, що суб`єкт владних повноважень може обирати у конкретній ситуації альтернативне рішення, яке є законним.

Дискреційні повноваження це комплекс прав і зобов`язань представників влади як на державному, так і на регіональному рівнях, у тому числі представників суспільства, яких уповноважили діяти від імені держави чи будь-якого органу місцевого самоврядування, що мають можливість надати повного або часткового визначення і змісту, і виду прийнятого управлінського рішення. Також ця особа може вибирати рішення у передбачених для конкретних ситуацій нормативно-правових актах або схожих документах.

Згідно п.п.19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМ України №1246 від 29.12.2010, (зі змінами), яким передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду). У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

У першому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, яке ухвалюється саме Комісією ДФС.

У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної, при цьому датою реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, нормами Податкового кодексу України та Порядку чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної та можливості зазначення дати її реєстрації.

З огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, а тому позов підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Приписами ч. 1 ст. 9 КАС України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 2, 6-11, 14, 77, 139, 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ХЕВІМЕТАЛ" (вул. Б. Хмельницького, буд. 24, м. Харків, 61001, код ЄДРПОУ 39072690) до Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків,61057), Державна фіскальна служба України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії ГУ ДФС України в Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПК/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 03.05.2019 р. №1153229/39072690, від 03.05.2019 р. №1153230/39072690, від 03.05.2019 р. №1153231/39072690, від 03.05.2019 р. №1153232/39072690, від 03.05.2019 р. №1153233/39072690, від 03.05.2019 р. №1153234/39072690, від 03.05.2019 р. №1153235/39072690.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати: податкову накладну №110 від 01.03.2019 р., виписану ТОВ «СФЕРА-А» на адресу КП «Харківське ремонтно-будівельне підприємство» на суму 39110,94 грн.; податкову накладну №4 від 11.03.2019 р., виписану ТОВ «СФЕРА-А» на адресу ТОВ «КИЇВ-БУД» на суму 47500,0 грн.; податкову накладну №5 від 11.03.2019 р., виписану ТОВ «СФЕРА-А» на адресу ТОВ «КИЇВ-БУД» на суму 49100,0 грн.; податкову накладну №2 від 11.03.2019 р., виписану ТОВ «СФЕРА-А» на адресу ТОВ «КИЇВ-БУД» на суму 39991,67 грн.; податкову накладну №1 від 11.03.2019 р., виписану ТОВ «СФЕРА-А» на адресу ТОВ «КИЇВ-БУД» на суму 38000,0 грн.; податкову накладну №1 від 01.04.2019 р., виписану ТОВ «СФЕРА-А» на адресу КП «Харківське ремонтно-будівельне підприємство» на суму 40314,75 грн.; податкову накладну №2 від 01.04.2019 р., виписану ТОВ «СФЕРА- А» на адресу КП «Харківське ремонтно-будівельне підприємство» на суму 38656,46 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ 39599198) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ХЕВІМЕТАЛ" (вул. Б. Хмельницького, буд. 24, м. Харків, 61001, код ЄДРПОУ 39072690) суму сплаченого судового збору у розмірі 13447,0 грн. (тринадцять тисяч чотириста сорок сім гривень).

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку, передбаченому п.п. 15.5. п. 15 ч. 1 Розділу VII Перехідних положень КАС України до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

В разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 24 жовтня 2019 р.

Суддя Сагайдак В.В.

Дата ухвалення рішення24.10.2019
Оприлюднено28.10.2019
Номер документу85145842
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —520/7714/19

Ухвала від 07.03.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 20.02.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 02.04.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 15.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 04.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 17.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 16.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 04.02.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Постанова від 04.02.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 14.01.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні