РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 жовтня 2019 року справа № 580/2353/19
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Паламаря П.Г.,
за участю секретаря Трегулова Б.Л.,
представника позивача - Сизька Б.Б. (за довіреністю),
представника відповідача - Русенко А.Ю. (за довіреністю),
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом фермерського господарства Кадука Олександра Миколайовича до Головного управління ДФС у Черкаській області про визнання протиправним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
Фермерське господарство Кадука Олександра Миколайовича (19730, Черкаська область, Золотоніський район, с. Скориківка), звернувшись до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Черкаській області (18000, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235), просить:
-визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Черкаській області про відмову у підтвердженні Фермерському господарству Кадука Олександра Миколайовича статусу платника єдиного податку четвертої групи у 2019 році, оформлене повідомленням від 12.06.2019р. № 2762/23-00-054-12-010;
-зобов`язати Головне управління ДФС у Черкаській області підтвердити Фермерському господарству Кадука Олександра Миколайовича статус платника єдиного податку четвертої групи у 2019 році, починаючи з 01.01.2019 року, про що видати відповідне рішення.
11.09.2019 продовжено строк проведення підготовчого провадження.
07.10.2019 закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або підтвердження статусу платника єдиного податку подають до 20 лютого поточного року, звітну та загальну податкові декларації з податку на поточний рік, розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва та відомості про наявність земельних ділянок. Враховуючи дані норми чинного законодавства позивачем подано всі необхідні документи, однак податковим органом не підтверджено статус єдиного податку четвертої групи на 2019 рік. Позивач вказує, що відсутні правові підстави для відмови у підтвердженні позивачу статусу платника єдиного податку. Також зазначено, що єдиною підставою виключення з реєстру платників єдиного податку ФГ Кадука Олександра Миколайовича може бути рішення ГУ ДФС в Черкаській області про анулювання реєстрації платника єдиного податку, яке відповідачем не прийнято.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю.
Відповідач надав до суду відзив у якому заперечував проти задоволення позову зазначивши, що ФГ Кадука Олександра Миколайовича в порушення вимог пп. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 ПК України, загальну податкову декларацію з податку за поточний рік подано після 20 лютого поточного року в наслідок чого відмовлено у підтвердженні статусу платника єдиного податку 4 групи.
В судовому засіданні представник відповідача щодо задоволення адміністративного позову заперечував.
Дослідивши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з такого.
Фермерське господарство Кадука Олександра Миколайовича, як суб`єкт господарювання - юридична особа, ідентифікаційний код 22804880 зареєстроване 05.06.1998, за основним видом діяльності "Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур", місцезнаходження: 19730, Черкаська область, Золотоніський район, с. Скориківка.
15.02.2019 ФГ Кадука Олександра Миколайовича подано до Головного управління ДФС у Черкаській області звітну податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2019 рік, відомості про наявність земельних ділянок, розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2018 рік, що підтверджується квитанцією №2.
18.02.2019 ФГ Кадука Олександра Миколайовича подано до Головного управління ДФС у Черкаській області загальну звітну податкову декларації платника єдиного податку четвертої групи за 2019 р., відомості про наявність земельних ділянок, розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2018 рік, що підтверджується квитанцією №2.
22.02.2019 Головним управління ДФС у Черкаській області листом №793/23-00-54-12-010 повідомлено ФГ Кадука Олександра Миколайовича , що податкова декларація подана 18.02.2019 вважається неподаною у зв`язку з невідповідністю зазначеного коду органу місцевого самоврядування за КОАТУУ.
22.02.2019 ФГ Кадука Олександра Миколайовича подано втретє до Головного управління ДФС у Черкаській області загальну звітну податкову декларації платника єдиного податку четвертої групи за 2019 р., відомості про наявність земельних ділянок, розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2018 рік, що підтверджується квитанцією №2.
12.06.2019 листом ГУ ДФС в Черкаській області надано відповідь за № 2762/23-00-54-12-010 Про відмову у підтвердженні статусу платника єдиного податку четвертої групи , де повідомлено, що у зв`язку з пропуском строку подачі звітності, фермерському господарству відмовлено в поданні (підтвердженні) статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2019 рік.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач звернувся до суду.
Визначаючись щодо позовних вимог, суд вказує про наступне.
Порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування, або відмови від спрощеної системи оподаткування встановлюється статтею 298 Податкового Кодексу України, пунктом 298.8 якої передбачено, що порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платниками єдиного податку четвертої групи здійснюється відповідно до підпунктів 298.8.1-298.8.4 цієї статті.
Порядок реєстрації та анулювання реєстрації платників єдиного податку визначений статтею 299 Податкового кодексу України, відповідно до пункту 299.1 якої реєстрація суб`єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.
За положеннями пункту 299.2 цієї статті центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників єдиного податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками єдиного податку.
Щорічне підтвердження статусу платника єдиного податку, умови та порядок такого підтвердження встановлені правилами підпункту 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 Податкового кодексу України.
Таким чином, оскільки з 01 січня 2019 року позивач автоматично набув статусу платника єдиного податку четвертої групи, контролюючий орган зобов`язаний внести відповідні відомості до реєстру платників єдиного податку та інформаційних мереж, а також на вимогу позивача надати підтвердження його статусу (довідку).
Приймаючи рішення шляхом направлення листа про відмову підтвердження статусу платника єдиного податку, податковий орган розглянув документи для підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2019 рік, відмовив з посиланням на пп. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 ПК України.
Згідно пп. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 ПК України, сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають до 20 лютого поточного року:
загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);
звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки (юридичні особи);
розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (юридичні особи) - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;
відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.
Суд зазначає, що у межах спірних відносин йдеться про підтвердження статусу платника єдиного податку, а не про обрання або перехід на спрощену систему оподаткування.
Суд вважає неприйнятними доводи контролюючого органу про відсутність вчасно поданого звіту, як підставу відмови у підтверджені статусу платника єдиного податку, оскільки звіт поданий вчасно, однак контролюючий орган повернув останній на доопрацювання.
Крім того, суд зазначає, що способом реалізації владних управлінських функцій за наявності встановлення обставин під час проведення документальної перевірки, за яких платник податків не може перебувати на спрощеній системі оподаткування (бути платником єдиного податку), є прийняття рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку, шляхом виключення з реєстру платників цього податку. Проте, відповідачем не проводилась документальна перевірка позивача, а також не приймалося рішення про анулювання реєстрації шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку.
Вищезазначена позиція узгоджується з правовими висновками, викладеними в постановах Верховного Суду від 06.02.2018 року у справі №816/543/17 (провадження №К/9901/2404/17), від 16.04.2018 року у справі № 808/657/16 (провадження №К9901/24921/18) та у справі від 08.05.2018 у справі №816/1088/17 (провадження №К/9901/11222/18).
Враховуючи наведене, суд вважає позовні вимоги позивача обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
У відповідності зі статтею 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір, водночас частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 ст. 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що тягар доказування в спорі покладається на відповідача, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про правомірність його рішень.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ч. 1 ст. 90 КАС України).
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість та доведеність вимог позивача, при цьому, відповідачем не доведено, що Головне управління ДФС у Черкаській області напрвляючи повідомлення щодо не підтвердження позивачу статусу платника єдиного податку четвертої групи у 2019 році діяло на підставі та в межах повноважень, визначених законом.
Згідно з частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 139, 241-246, 255, 295, КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Черкаській області про відмову у підтвердженні Фермерському господарству Кадука Олександра Миколайовича статусу платника єдиного податку четвертої групи у 2019 році, оформлене повідомленням від 12.06.2019 № 2762/23-00-054-12-010.
Зобов`язати Головне управління ДФС у Черкаській області підтвердити Фермерському господарству Кадука Олександра Миколайовича (код ЄДРПОУ 22804880) статус платника єдиного податку четвертої групи у 2019 році, починаючи з 01.01.2019 року.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Черкаській області (код ЄДРПОУ 39392109) на користь фермерського господарства Кадука Олександра Миколайовича (код ЄДРПОУ 22804880) судовий збір в сумі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення суду. Якщо в судовому засіданні оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя П.Г. Паламар
Повний текс рішення виготовлено 24.10.2019
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2019 |
Оприлюднено | 25.10.2019 |
Номер документу | 85146037 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
П.Г. Паламар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні