Рішення
від 17.10.2019 по справі 620/2136/19
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 жовтня 2019 року м. Чернігів Справа № 620/2136/19

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді Падій В.В.,

за участю секретаря Кондратенко О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, за правилами загального позовного провадження, справу за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації до Приватного підприємства Круїз-Таксі , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Головне управління ДФС у Чернігівській області про анулювання дозволу,

У С Т А Н О В И В:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації звернулась до суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства Круїз-Таксі (далі - ПП Круїз-Таксі ), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Головне управління ДФС у Чернігівській області, в якому просить суд анулювати Приватному підприємству Круїз-Таксі дозвіл на експлуатацію радіоелектронного засобу аналогового ультракороткохвильового радіотелефонного зв`язку сухопутної рухомої служби від 21.06.2018 №БС150-74-0457340.

Обґрунтовуючи вимоги, позивачем зазначено, що відповідач станом на дату звернення до суду має заборгованість з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України з 30.01.2018, отже більше шести місяців, у зв`язку з чим наявні підстави для анулювання оскаржуваного дозволу.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 26.07.2019 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, призначено її розгляд за правилами загального позовного провадження та відповідачу встановлено п`ятнадцятиденний строк, з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі, для подання відзиву на позовну заяву або заяви про визнання позову.

Відповідач правом на подання відзиву на адміністративний позов не скористався.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Головне управління ДФС у Чернігівській області 14.08.2019 надало суду пояснення щодо адміністративного позову та повідомила, що Приватне підприємство Круїз-Таксі є платником рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України в м. Чернігові, проте починаючи з серпня 2018 року декларації з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України ним не подавались та рентна плата не сплачувалась і станом на 13.08.2019 заборгованість останнього з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України, відповідно до інтегрованої картки платника, становить 444,09 грн.

Представник позивача у судове засідання не з`явився, повідомлявся належним чином про дату, час та місце слухання справи, надав суду заяву про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримує повністю.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, повідомлявся належним чином про дату, час та місце слухання справи, причини неявки суду не повідомив.

Представник третьої особи в судове засідання не з`явився, повідомлявся належним чином про дату, час та місце слухання справи, надав суду заяву про розгляд справи без його участі.

Дослідивши подані документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та пояснення третьої особи, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

ПП Круїз-Таксі (код ЄДРПОУ - 37972171) 01.11.2011 зареєстроване в якості юридичної особи за адресою: м. Чернігів, вул. Незалежності, 74/164, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 21.08.2019 (а.с.55-60).

Згідно з дозволом на експлуатацію радіоелектронного засобу аналогового ультракороткохвильового радіотелефонного зв`язку сухопутної рухомої служби за №БС150-74-0457340, який виданий 21.06.2018 Українським державним центром радіочастот (дійсний до 13.05.2023), ПП Круїз-Таксі є користувачем радіочастотного ресурсу України та перебуває на обліку Головного управління ДФС України в Чернігівській області (а.с.10).

Листом від 30.05.2019 за №7780/10/25-01-12-03-07 Головне управління ДФС України в Чернігівській області повідомило Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації про те, що ПП Круїз-Таксі більше шести місяців не сплачує щомісячну суму рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України, з 30.01.2018. При цьому останній має дозвіл на експлуатацію РЕЗ від 21.06.2018 №БС150-74-045734 (а.с.11).

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації (надалі - НКРЗІ) листом від 19.06.2019 №01-3549/144 запропонувала відповідачу сплатити заборгованість у добровільному порядку до 02.07.2019. У листі серед іншого, позивач зазначив, що у разі не сплати заборгованості, НКРЗІ будуть вжиті заходи щодо анулювання дозволу на експлуатацію радіоелектронних засобів зв`язку від 21.06.2018 №БС150-74-045734 у судовому порядку (а.с.12).

Судом також встановлено, що станом на 13.08.2019 заборгованість ПП Круїз-Таксі з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України, відповідно до інтегрованої картки платника, становить 444,09 грн. (а.с.42).

Даючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд врахував таке.

Спеціальним законом, який встановлює правову основу користування радіочастотним ресурсом України, визначає повноваження держави щодо умов користування радіочастотним ресурсом, права, обов`язки і відповідальність органів державної влади, що здійснюють управління і регулювання в цій сфері, та фізичних і юридичних осіб, які користуються та/або мають намір користуватися радіочастотним ресурсом України, є Закон України від 01.06.2000 №1770-ІІІ Про радіочастотний ресурс України (далі - Закон №1770-ІІІ, в редакції чинній на момент звернення позивача до суду).

Частиною 2 статті 30 Закону №1770-ІІІ визначено, що користування радіочастотним ресурсом України здійснюється на підставі, зокрема, ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України та дозволів на експлуатацію - суб`єктами господарювання, які користуються радіочастотним ресурсом України для надання телекомунікаційних послуг.

Згідно з частиною 2 статті 12 Закону №1770-ІІІ органом державного регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, яка утворюється відповідно до Закону України Про телекомунікації .

Відповідно до частини 2 статті 14 Закону №1770-ІІІ повноваженнями національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, щодо регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є, зокрема, ліцензування у сфері користування радіочастотним ресурсом України відповідно до цього Закону; контроль за наявністю передбачених законом ліцензій, інших дозвільних документів у сфері користування радіочастотним ресурсом України; здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про радіочастотний ресурс України та запобігання правопорушенням при користуванні радіочастотним ресурсом України у смугах радіочастот загального користування; координація та контроль за здійсненням державного нагляду щодо користування радіочастотним ресурсом України; застосування санкцій, у тому числі штрафних, у порядку, передбаченому законом; здійснення аналізу виконання законів, інших нормативних актів та регламентуючих документів, що стосуються користування радіочастотним ресурсом України; здійснення інших повноважень відповідно до законодавства.

Статтею 45 Закону №1770-ІІІ встановлено, що анулювання дозволу на експлуатацію здійснюється УДЦР самостійно або за рішенням національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації. Підставами для прийняття національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, рішення про анулювання дозволу на експлуатацію є: анулювання ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України; анулювання ліцензії на мовлення або відповідного подання Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення щодо багатоканальних телесистем, які передбачають використання радіочастотного ресурсу України; акт про невиконання користувачем радіочастотного ресурсу України законних вимог національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, або приписів та розпоряджень уповноважених національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, посадових осіб; акт про повторну відмову користувача радіочастотного ресурсу в допуску представників національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, для проведення перевірки, а також про вчинення інших перешкод, які не дозволяють здійснювати перевірку в повному обсязі; акт про те, що користувач з власної вини не розпочав експлуатацію радіоелектронного засобу у визначені дозволом терміни; невикористання радіоелектронного засобу більше одного року; виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих користувачем радіочастотного ресурсу України для отримання дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу або випромінювального пристрою.

УДЦР приймає рішення про анулювання дозволу на експлуатацію на підставі: заяви користувача радіочастотного ресурсу України про анулювання дозволу; скасування державної реєстрації суб`єкта господарювання - користувача радіочастотного ресурсу України; нотаріально засвідченої копії свідоцтва про смерть фізичної особи - користувача радіочастотного ресурсу України.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, або УДЦР має прийняти рішення про анулювання дозволу на експлуатацію протягом 20 робочих днів від дати прийняття рішення про анулювання ліцензії, складення акта про порушення, надходження заяви, копії свідоцтва про смерть, довідки про скасування державної реєстрації встановлення інших підстав для анулювання дозволу, передбачених цим Законом. Рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, передається до УДЦР та вручається або надсилається рекомендованим листом користувачу радіочастотного ресурсу України із зазначенням підстав анулювання дозволу не пізніше трьох робочих днів від дати прийняття рішення.

У разі виникнення підстав для анулювання дозволу на експлуатацію радіоелектронних засобів мовлення національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, звертається до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення за погодженням рішення про анулювання відповідного дозволу. Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення повинна прийняти відповідне рішення протягом місяця. У разі відмови в погодженні або недотримання зазначеного терміну дозвіл може бути анульований за рішенням суду.

Згідно з частиною 8 статті 45 Закону №1770-ІІІ рішення про анулювання дозволу на експлуатацію може бути оскаржено в судовому порядку.

Відповідно до частини 9 статті 45 Закону №1770-ІІІ рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, або УДЦР про анулювання дозволу на експлуатацію набирає чинності через десять днів від дня його прийняття. Якщо користувач радіочастотного ресурсу України протягом цього часу оскаржує дане рішення в судовому порядку, дія цього рішення призупиняється до завершення судового розгляду. УДЦР здійснює анулювання дозволу на експлуатацію за рішенням національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, протягом п`яти робочих днів з дня надходження рішення.

Отже законодавством визначені повноваження УДЦР та національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, на самостійне анулювання виданих дозволів і підстави, за яких вказані органи є уповноваженими на таке анулювання. При цьому за жодною з передбачених законом підстав анулювання дозволу у звичайному порядку не передбачено необхідності звернення з цим питанням до суду.

Лише у разі відмови Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення в погодженні рішення про анулювання відповідного дозволу або недотримання визначеного законом терміну для його погодження, дозвіл може бути анульований за рішенням суду.

Крім того, вказана норма права за структурою Закону передбачена Розділом VI Користування радіочастотним ресурсом України , тобто розділом щодо загальних правил користування радіочастотним ресурсом України.

Натомість, Розділ VII Закону №1770-ІІІ встановлює Особливості регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України загальними користувачами .

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону №1770-ІІІ користувачі радіочастотного ресурсу України залежно від напрямів його використання поділяються на спеціальні і загальні.

З огляду на встановлені судом обставини справи ПП Круїз-Таксі є загальним користувачем радіочастотним ресурсом, у зв`язку з чим у даній справі підлягають застосуванню норми, визначені також і VII Розділом Закону №1770-ІІІ, які визначають додаткові підстави та умови регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України.

Згідно зі статтею 57 Закону №1770-ІІІ користування радіочастотним ресурсом в Україні здійснюється на платній основі. Рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України встановлюється Податковим кодексом України.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно з пунктом 1 статті 254 Податкового кодексу України платниками рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України є загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі, зокрема, дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою.

Отже, враховуючи вище наведене, відповідач є платником збору за користування радіочастотним ресурсом України в розумінні Податкового кодексу України.

Частиною 3 статті 58 Закону №1770-ІІІ визначено, що у разі несплати щомісячного збору протягом шести місяців відповідна ліцензія на користування радіочастотним ресурсом України, а також дозволи на експлуатацію анулюються без компенсації збитків користувачу радіочастотного ресурсу України зі стягненням суми заборгованості в судовому порядку.

Як встановлено судом, Головним управлінням ДФС у Чернігівській області проведено аналіз стану розрахунків з бюджетом користувачів радіочастотного ресурсу, за результатами чого виявлено, що ПП Круїз-Таксі , який є користувачем радіочастотного ресурсу, станом на 13.08.2019 не проводив сплату збору більше шести місяців та має заборгованість з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України у сумі 444,09 грн.

Таким чином, анулювання дозволу за несплату щомісячного збору протягом 6 місяців є додатковим видом відповідальності за порушення законодавства про радіочастотний ресурс України, який може бути застосований до загальних користувачів.

Слід також зазначити, що процедуру здійснення державного нагляду за користуванням радіочастотним ресурсом України (далі - РЧР) у смугах радіочастот загального користування та додержанням суб`єктами господарювання, які здійснюють реалізацію радіоелектронних засобів (далі - РЕЗ) та випромінювальних пристроїв (далі - ВП), вимог законодавства України щодо реалізації РЕЗ та ВП, у тому числі порядку їх маркування (далі - державний нагляд) визначає Порядок здійснення державного нагляду за користуванням радіочастотним ресурсом України в смугах радіочастот загального користування, затверджений рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації від 27.12.2012 №684 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22.01.2013 за №175/22707 (далі - Порядок).

Згідно з пунктом 1.3 Порядку основними завданнями державного нагляду є запобігання, виявлення та усунення порушень законодавства при користуванні РЧР.

Пунктом 7.16 Порядку визначено, що у разі виявлення за наслідками перевірки обставин, що зазначені у частині другій статті 38 та частині третій статті 58 Закону України Про радіочастотний ресурс України , про виявлені факти зазначається в акті перевірки. Розгляд НКРЗІ питання щодо анулювання ліцензії з підстав виявлених вищенаведених фактів здійснюється в порядку, встановленому Законом України Про радіочастотний ресурс України .

Відповідно до пункту 7.17 Порядку при виявленні за результатами перевірки фактів наявності підстав для анулювання дозволу на експлуатацію РЕЗ та ВП, визначених у пунктах 3 - 5 частини другої статті 45 Закону України Про радіочастотний ресурс України , комісія складає за формою, наведеною у додатках 6, 10, 12 до цього Порядку, акти, що додаються до акта перевірки.

У разі виявлення за наслідками перевірки обставин, що зазначені у пунктах 6, 7 частини другої статті 45 та частині третій статті 58 Закону України Про радіочастотний ресурс України , про виявлені факти зазначається в акті перевірки.

Розгляд НКРЗІ питання щодо анулювання дозволу з підстав виявлених вищенаведених фактів здійснюється в порядку, встановленому Законом України Про радіочастотний ресурс України .

З системного аналізу норм законодавства, суд дійшов висновку, що саме до компетенції Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформації відносяться повноваження щодо анулювання дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу, при цьому, отримання від податкового органу інформації про несплату відповідачем збору за користування РЧР є доказом порушення останнім законодавства у сфері користування РЧР, зокрема, Закону №1770-ІІІ, що є підставою для здійснення позивачем державного нагляду шляхом проведення позапланової перевірки відповідача, а не звернення до суду з даним позовом.

Суд вважає, що судом може бути прийнято рішення про анулювання дозволу лише у випадку відмови Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення прийняти відповідне рішення протягом місяця, у всіх інших випадках дозвіл анулюється НКРЗІ або УДЦР.

Аналогічна правова позиція викладена і у постанові Верховного Суду від 11.12.2018 у справі №809/340/14 (адміністративне провадження №К/9901/3484/18).

На глибоке переконання суду, аналіз приписів частини 3 статті 58 Закону №1770-ІІІ передбачає, що в судовому порядку вирішується лише питання стягнення заборгованості зі сплати збору за користування радіочастотним ресурсом України, а питання скасування дозволу не належить до компетенції суду, у судовому порядку може бути оскаржене лише рішення про анулювання ліцензії.

Частина 2 статті 19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для анулювання дозволу від 21.06.2018 №БС150-74-0457340 на експлуатацію радіоелектронного засобу зв`язку, виданого ПП Круїз-Таксі та про необґрунтованість позовних вимог, що є підставою для відмови в задоволенні адміністративного позову.

Підстави для відшкодування судових витрат у справі відповідно до положень статті 139 КАС України відсутні, оскільки в задоволенні позову відмовлено повністю.

Керуючись статтями 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації до Приватного підприємства Круїз-Таксі , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Головне управління ДФС у Чернігівській області про анулювання дозволу - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 293, 295 - 297 та підпунктом 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, через Чернігівський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду у повному обсязі виготовлено 24.10.2019.

Позивач: Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації (вул. Хрещатик, 22, м. Київ, 01001, код ЄДРПОУ - 37994258).

Відповідач: Приватне підприємство Круїз-Таксі (вул. Незалежності, 74/164, м. Чернігів, 14026, код ЄДРПОУ - 37972171).

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Головне управління ДФС у Чернігівській області (вул. Реміснича, 11, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ - 39392183).

Суддя В.В. Падій

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2019
Оприлюднено28.10.2019
Номер документу85146112
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/2136/19

Постанова від 03.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Ухвала від 03.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Постанова від 17.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Постанова від 17.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Ухвала від 27.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Ухвала від 27.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Рішення від 17.10.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Рішення від 17.10.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 26.07.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні