ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
23.10.2019 р. Справа № 914/1192/19
За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю Львівгаз збут (79039, м.Львів, вул.Золота, 42; ідент.код 39594527)
Третя особа-1 (на стороні Відповідача), що не заявляє самостійних вимог стосовно предмету спору: Департамент фінансів Львівської обласної державної адміністрації (79007, м.Львів, вул.Костюшка, 8; іденткод 02314843),
Третя особа-2 (на стороні Відповідача), що не заявляє самостійних вимог стосовно предмету спору: Бориславська міська рада (82300, Львівська область, м.Борислав, вул.Шевченка, 42; ідент.код 26181298),
Третя особа-3 (на стороні Відповідача), що не заявляє самостійних вимог стосовно предмету спору: Головне управління Державної казначейської служби України у Львівській області (79005, м.Львів, вул.К.Левицького, 18; ідент.код 38008294), -
про: стягнення грошових коштів у загальній сумі 2976207,64грн.
Суддя: Стороженко О.Ф.
Секретар: Кутнева Б.С.
Представники:
Позивача: Мачічка О.О. - Довіреність №007Др-35-1218 від 29.12.2018;
Відповідача: Цапів І.М. - начальник управління;
Третьої особи-1: Ковпак С.С. - Довіреність №04-06/22 від 24.09.2019;
Третьої особи-2: Мельничок В.М. - Довіреність №3-21/1473 від 22.07.2019.
Третьої особи-3: не з`явився.
Процесуальні дії вчинено судом у приміщенні Господарського суду Львівської області: зал судового засідання №11.
Суд встановив:
Товариством з обмеженою відповідальністю Львівгаз збут подано Позовну заяву з вимогами про стягнення з Управління праці та соціального захисту населення Бориславської міської ради грошових коштів у загальній сумі 2976207,64грн, нарахованих згідно з нормою ч.2 ст.625 ЦК України, а саме:
-трьох процентів річних (від прострочених платежів) у сумі 941284,08грн;
-інфляційних втрат у сумі 2034923,56грн.
Підстава позову - несвоєчасне виконання Відповідачем грошових зобов`язань з відшкодування витрат Позивача, понесених внаслідок надання населенню міста Борислав послуг з газопостачання на пільгових умовах.
Позивачем подано також Відповідь на відзив.
Відповідачем подано Відзив та Доповнення до Відзиву, у яких викладено обґрунтування безпідставності позовних вимог, так як:
-згідно зі ст.ст.89 (п.4 ч.1), 102 (ч.ч.1,3) Бюджетного кодексу України, пільги на оплату вартості житлово-комунальних послуг та житлові субсидії надаються за рахунок субвенцій з Державного бюджету України місцевим бюджетам;
-відповідно до Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету (затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №256 від 04.03.20002), перерахування субвенцій здійснюється щомісячно згідно з помісячним розписом асигнувань Державного бюджету;
-до повноважень органів соціального захисту населення, визначених як головних розпорядників коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення (п.3 Порядку), належить лише вчасно та у повному обсязі здійснювати нарахування відповідних компенсацій (у межах затверджених видатків та бюджетних асигнувань);
-згідно з п.8 (ч.ч.1,2) Порядку, отримані місцевими бюджетами суми субвенцій перераховуються упродовж одного операційного дня на рахунки головних розпорядників коштів (відкриті в територіальних управліннях Державного казначейства) для здійснення відповідних видатків, а розпорядники у 5-денний строк здійснюють розрахунки із постачальником відповідних послуг (тобто, - у Відповідача наявним був обов`язок з перерахування коштів Позивачу у 5-денний строк);
-Позивачеві було вчасно та у повному обсязі нараховано суми компенсації за надані послуги у межах відповідних коштів, отриманих міським бюджетом як цільові субвенції з Державного бюджету, що підтверджує Довідка Фінансового управління №02-11/63 від 09.07.2019;
-розрахунки здійснювались на підставі Спільних протокольних рішень Департаменту фінансів Львівської обласної державної адміністрації та Товариства з обмеженою відповідальністю Львівгаз збут (відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №20 від 11.01.2005);
-Управління не несе відповідальності за борговими зобов`язаннями Держави, що виходять за межі відповідних бюджетних призначень та асигнувань;
-Управлінням повністю виконувалися усі зобов`язання, передбачені Договорами №3 від 03.01.2017, №3/1 від 03.04.2017, №3/2 від 09.08.2017, №3/3 від 03.10.2017 та чинним законодавством;
-Договорами не було встановлено конкретного строку для проведення поточних розрахунків за послуги з газопостачання пільговій категорії населення;
-Позивач зобов`язаний був до 10 числа звітного місяця надавати проект договору Відповідачу (розпорядник коштів), який, у свою чергу, зобов`язаний був надавати один примірник договору Фінансовому управлінню для складання зведеного реєстру актів звіряння або договорів;
-відсутня вина Управління у тому, що упродовж 2017-18 років субвенція з Державного бюджету (місцевим бюджетам) перераховувалась несвоєчасно;
-умовами Договорів (п.п.3.1.2, 3.1.3) передбачено, що Сторона не несе відповідальності за порушення зобов`язань, якщо воно сталося не з її вини.
Судом, Ухвалами від 24.07.2019 та 25.09.2019, залучено до участі у справі Третіх осіб-1, -2, -3.
Третіми особами подано Пояснення стосовно обставин спору.
Позивачем не надано витребуваних судом (Ухвалою від 25.09.2019) додаткових доказів, необхідних для встановлення дійсних обставин спору.
При цьому, Позивачем заявлено Клопотання про зупинення провадження у справі, - до часу вирішення Верховним судом справи №922/3013/18, у якій встановлюватимуться обставини, що матимуть значення для правильного вирішення даної справи №914/1192/19.
Відповідачем заявлено Клопотання (яке підтримано Третіми особами-1 та -2) про закриття провадження у справі, так як фактично спір є публічно-правовим і, відповідно, - підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.
При цьому, зазначено, що механізм проведення розрахунків за природний газ на підставі Спільних протокольних рішень встановлено Державою.
Враховуючи факт розгляду Великою палатою Верховного суду справи №922/3013/18, у якій встановлюватимуться обставини щодо підсудності даної категорії справ та належних відповідачів, наявні підстави, передбачені нормою п.7 ч.1 ст.228 ГПК України, для зупинення провадження у даній справі №914/1192/19.
Враховуючи зазначене, наявні підстави для відкладення розгляду по суті Клопотання Відповідача про закриття провадження у справі.
Виходячи з наведеного та керуючись нормами статей 169, 170, 228 (п.7 ч.1), 232, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, - суд
Ухвалив:
1.Відкласти розгляд по суті Клопотання Відповідача про закриття провадження у справі.
2.Задоволити Клопотання Позивача про зупинення провадження у справі.
3.Зупинити провадження у справі №914/1192/19, - до часу вирішення Верховним Судом справи №922/3013/18.
Ухвала набирає законної сили з моменту оголошення та може бути оскаржена відповідно до норм статей 254-257 ГПК України (у 10-денний строк , - шляхом подання апеляційної скарги до Західного апеляційного господарського суду).
Суддя Стороженко О.Ф.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2019 |
Оприлюднено | 28.10.2019 |
Номер документу | 85151090 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Стороженко О.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні