Рішення
від 24.10.2019 по справі 654/3754/17
ГОЛОПРИСТАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 654/3754/17

Провадження № 2-а/654/2/2019

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24.10.2019 м. Гола Пристань

Голопристанський районний суд Херсонської області в складі:

головуючого суддіФранцішка Ю. В., секретаряГорох В. С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Голопристанського районного суду адміністративну справу №654/3754/17 за позовом Головного управління Пенсійного фонду України Херсонської області до Голопристанського міськрайонного відділу державної виконавчої служби про зобов'язання вчинити певні дії в межах виконавчого провадження, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, через свого представника, звернувся до суду з адміністративним позовом до Голопристанського МРВ ДВС ГТУЮ у Херсонській області про зобов'язання вчинити певні дії, посилаючись на те, що позивачем фактично вже виконано зобов`язання, покладені на нього рішенням суду по справі №2а-1958/2011, у зв`язку з чим просить зобов`язати відповідача - Голопристанський МРВ ДВС ГТУЮ у Херсонській області винести постанову про закінчення виконавчого провадження №37168872.

В судове засідання сторони не з`явилися, про місце дату та час розгляду справи сторони повідомлені належним чином.

Суд дослідивши матеріали справи, вважає позов таким, що підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

З досліджених матеріалів справи судом встановлено, що на примусовому виконанні в Голопристанському міськрайонному відділі державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Херсонській області перебуває виконавчий лист №2а-1958/2011, виданий 21.03.2013 Голопристанським районним судом Херсонської області про зобов`язання управління Пенсійного фонду України в Голопристанському районі Херсонської області здійснити перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1 , виконавче провадження №37168872, відкрите 22.03.2013 (а. с. 12).

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 №1055 Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України , управління Пенсійного фонду України в м. Гола Пристань та Голопристанському районі перейменовано на Голопристанське об`єднане управління Пенсійного фонду України Херсонської області.

Згідно постанови Голопристанського міськрайонного Відділу Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Херсонській області від 12.04.2017, змінено сторону у виконавчому провадженні №37168872 з Управління Пенсійного фонду України в Голопристанському районі Херсонської області на Голопристанське об`єднане управління Пенсійного фонду України Херсонської області.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.12.2016 №988 Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України припинило свою діяльність Голопристанське об`єднане управління Пенсійного фонду України Херсонської області (код 21295005, що розташоване за адресою:75600, Херсонська область, м.Гола Пристань, вул.Горького.20) шляхом злиття та утворення Олешківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Херсонської області (код ЄДРПОУ 41246218 ), яке є правонаступником всіх прав та обов`язків припиненого Голопристанського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Херсонської області). Згідно ухвали Голопристанського районного суду від 26.05.2017 №654/1242/17 сторону у виконавчому провадженні замінено, а саме Голопристанське об`єднане управління Пенсійного фонду України Херсонської області замінено на Олешківське об`єднане управління Пенсійного фонду України Херсонської області.

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 22.11.2012 по справі №2а-1958/11, скасовано постанову Голопристанського районного суду Херсонської області, зобов`язано управління Пенсійного фонду України в Голопристанському районі Херсонської області призначити ОСОБА_1 державну пенсію та додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров`ю, відповідно до ст. ст. 49, 54 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи та здійснити відповідний перерахунок та виплати за період з 27.10.2010.

Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 19.06.2013 по справі № 2а-1958/11 роз`яснено постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 22.11.2012 щодо кінцевого строку перерахунку. А саме, перерахунок пенсії ОСОБА_1 за період з 27.10.2010 по 27.04.2011 здійснити відповідно до ст.ст. 49, 54 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи ; надалі здійснювати виплати пенсії ОСОБА_1 відповідно до чинного законодавства.

Вирішуючи справу, суд посилався на ст. ст. 49, 50, 54 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи щодо проведення перерахунку основної пенсії за віком (6 мінімальних пенсій за віком по 3 групі інвалідності) та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю (50% мінімальної пенсії за віком по 3 групі інвалідності), виходячи з розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановлених законами України про Державний бюджет України на відповідний рік.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, Управління Пенсійного Фонду діє на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 63 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , фінансування витрат пов`язаних з реалізацією цього Закону, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.

Відповідно до частин першої та другої статті 23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету можна здійснювати лише за наявності відповідного бюджетного призначення, встановленого законом про Державний бюджет України.

Пенсійний фонд України за рахунок коштів Державного бюджету України реалізує бюджетну програму КПКВК 2506020 Дотація на виплату пенсій, надбавок та підвищень до пенсій, призначених за різними пенсійними програмами , згідно з якою Пенсійному фонду виділені бюджетні асигнування для виплати пенсій у розмірах, визначених законодавством. Головним розпорядником коштів за цією програмою є Міністерство соціальної політики України, розпорядником нижчого рівня - Пенсійний фонд України.

Згідно з пунктами 20 та 29 частини першої статті 116 Бюджетного кодексу України взяття зобов`язань без відповідних бюджетних асигнувань та здійснення видатків бюджету з перевищенням бюджетних призначень є порушеннями бюджетного законодавства.

Виконання рішень суду про зобов`язання здійснити перерахунок та виплату пенсій здійснюється в порядку, встановленому Законом України від 21.04.1999 №606-ХІУ Про виконавче провадження (далі - Закон №606), з урахуванням особливостей, встановлених Законом України від 05.06.2012 №4901-VI Про гарантії держави щодо виконання судових рішень (далі - Закон №4901). Частиною першою статті 2 Закону №4901 встановлено, що держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов`язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є, зокрема, державний орган.

Порядок виконання рішень про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ встановлюється Законом №4901, Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 Про затвердження Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - Порядок №845), постановою Кабінету Міністрів України від 03.09.2014 №440 Про затвердження Порядку погашення заборгованості за рішеннями суду, виконання яких гарантується державою (далі - Порядок №440).

Відповідно до ст. 3 Закону №4901, виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Відповідно до п. 3 Порядку №845, рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів.

Як вбачається з тексту адміністративного позову, на особистому прийомі в управлінні Фонду ОСОБА_1 неодноразово наголошувалося на тому, що виконання рішень суду, боржником в яких є державний орган, покладено саме на органи казначейства та рекомендовано звернутися до органів державної виконавчої служби у відповідності до Порядку №440.

Згідно з частиною першою ст. 46 Конституції України, громадяни мають право на соціальний захист, з яким кореспондується обов`язок держави щодо його забезпечення. Реалізація цього обов`язку здійснюється органами державної влади відповідно до їх повноважень. Розміри соціальних виплат залежать від соціально-економічних можливостей держави, проте мають забезпечувати конституційне право кожного на достатній життєвий рівень для себе і своєї сім`ї, спрямоване ст. 48 Конституції України.

Відповідно до правової позиції Конституційного Суду України, викладеної в Рішенні від 26.12.2011 №20-рп/2011, передбачені законами соціально-економічні права не є абсолютними. Механізм реалізації цих прав може бути змінений державою, зокрема, через неможливість їх фінансового забезпечення шляхом пропорційного перерозподілу коштів з метою збереження балансу інтересів всього суспільства. Крім того, такі заходи можуть бути обумовлені необхідністю запобігання чи усунення реальних загроз економічній безпеці України, що згідно з частиною першою статті 17 Конституції України є найважливішою функцією держави.

До 23 липня 2011 року положення статей 49, 50, 51, 52, 54 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи застосовувались у порядку та розмірах, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 28.05.2008 №530 Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян .

19 червня 2011 року набрав чинності Закон України від 14.06.2011 №3491-VI Про внесення змін до Закону України Про Державний бюджет України на 2011 рік , яким передбачено, зокрема, що у 2011 році положення статей 49, 50, 51, 52, 54 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи із наявного фінансового ресурсу бюджету Пенсійного фонду України на 2011 рік. Аналогічні положення містяться у законах України про Державний бюджет України на 2012, 2013, 2014, 2015 роки.

Крім того, Законом України від 28.12.2014 №76-УІІІ Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України внесено зміни до ст.ст.50, 51, 54 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , з урахуванням яких, розміри державної пенсії та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю визначаються актами Кабінету Міністрів України з відповідних питань.

На виконання вимог вищезазначених законів, Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 06.07.2011 №745 Про встановлення деяких розмірів виплат, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету (втратила чинність 01.01.2012) та постанову від 23.11.2011 №1210 Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи .

Рішеннями Конституційного Суду України від 26.12.2011 №20-рп/2011 та від 25.01.2012 №3-рп/2012 підтверджена законність повноважень Кабінету Міністрів України встановлювати розміри пенсійних виплат.

Ураховуючи наведене, пенсійні виплати ОСОБА_1 , передбачені Законом України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , здійснюються у розмірах визначених актами Кабінету Міністрів України.

Враховуючи вищевикладене, постанова Одеського апеляційного адміністративного суду від 22.11.2012 по справі №2а-1958/2011, з урахуванням роз`яснень викладених ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 19.06.2013, виконана управлінням Фонду в межах повноважень, відповідно до вимог чинного законодавства.

Крім того, Управління Фонду неодноразово повідомляло відділ державної виконавчої служби Голопристанського районного управління юстиції Херсонської області про виконання виконавчого листа від 21.03.2013 №2а-1958/2011, що підтверджується листами від 29.03.2013 №719/08, від 28.05.2013 №1145/08, від 22.10.2014 №3403/08, 18.11.2015 №3447/01 (а. с. 6-8). Проте, державним виконавцем проігноровано вказані листи та залишено без уваги виконання рішення суду управлінням Фонду.

Натомість, державним виконавцем накладено штрафи на начальника управління фонду за невиконання судового рішення без поважних причин у розмірі 680,00 грн., відповідно до постанови про накладення штрафу від 24.11.2015 та 1360,00 грн., відповідно до постанови про накладення штрафу від 07.12.2015.

Вказані постанови про накладення штрафів були оскаржені управлінням Фонду в адміністративному порядку виконуючому обов`язків начальника відділу державної виконавчої служби Голопристанського районного управління юстиції Херсонської області. За результатами перевірки виконавчого провадження, виконуючим обов`язків начальника відділу державної виконавчої служби Голопристанського районного управління юстиції Херсонської області винесено постанову від 28.01.2016 про скасування постанов про накладення штрафів у зв`язку з їх необґрунтованістю.

Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, що діє з 15.12.2017), кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до статті 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норма процесуального права. Обгрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повного і всебічного з`ясування обставин у адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Суд, дослідивши письмові докази, надані сторонами, приходить до висновку, про доведеність факту виконання Управлінням Пенсійного Фонду всіх зобов`язань покладених на нього рішенням суду, а відтак, виконавче провадження №37168872, відкрите 22.03.2013, підлягає закінченню на підставі фактичного виконання. Тобто, вимоги позивача щодо зобов`язання Голопристанського МРВ ДВС ГТУЮ у Херсонській області винести постанову про закінчення виконавчого провадження №37168872 є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 9, 77, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Адміністративний позов Головного управління Пенсійного фонду України Херсонської області до Голопристанського міськрайонного відділу державної виконавчої служби про зобов'язання вчинити певні дії в межах виконавчого провадження - задовольнити.

Зобов`язати Голопристанський міськрайонний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Херсонській області винести постанову про закінчення виконавчого провадження №37168872.

Повне судове рішення складено 24.10.2019.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення безпосередньо до Одеського апеляційного адміністративного суду.

У відповідності до п.п.15.5 п.п.15 п.1 Розділу VII Перехідних Положень Кодексу адміністративного судочинства України в новій редакції, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручено в день його проголошення, або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя: Ю. В. Францішко

СудГолопристанський районний суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення24.10.2019
Оприлюднено25.10.2019
Номер документу85158474
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —654/3754/17

Постанова від 01.02.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 16.11.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 16.11.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 26.10.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Рішення від 24.10.2019

Адміністративне

Голопристанський районний суд Херсонської області

Францішко Ю. В.

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Голопристанський районний суд Херсонської області

Францішко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні