ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 вересня 2019 року Справа № 160/4135/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіБоженко Н.В. за участі секретаря судового засіданняТрошиної А.С. за участі: представника позивача представника відповідача ОСОБА_1 . Армашової І.М. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області в особі відділу у Криворізькому районі, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Криворізька міська рада про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
07 травня 2019 року ОСОБА_2 (далі - позивачка) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області в особі відділу у Криворізькому районі (далі - відповідач), в якому просила:
-визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, в особі відділу у Криворізькому районі, в частині застосування до всієї земельної ділянки коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) як до земель для будівництва та обслуговування будівель торгівлі ( землі комерційного використання ) - 2,5 при здійсненні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 3300, 0 кв.м., розташованої за адресою АДРЕСА_1 а, кадастровий номер 1211000000:03:001:0231, при формуванні витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки № НОМЕР_1 від 23.11.2018 та зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, в особі відділу у Криворізькому районі, провести перерахунок, сформувати та видати ОСОБА_2 новий витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки - кадастровий номер 1211000000:03:001:0231, розташованої у АДРЕСА_1 а, із застосуванням коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) як до земель для будівництва та обслуговування будівель торгівлі ( землі комерційного використання ) - 2,5, до площі земельної ділянки 161,4 кв.м., та як до земель інші відкриті (незабудовані) землі в межах населеного пункту - 0,1, до площі земельної ділянки 3 138, 6 кв.м.;
-стягнути з відповідача судовий збір.
Свої позовні вимоги обґрунтовує тим, що між позивачем та Криворізькою міською радою було укладено договір оренди земельної ділянки від 25.10.2018 року, згідно якого передана в оренду земельна діялнка житлової та громадської забудови для розміщення боксу з ремонту автомобілів й автомагазину, у АДРЕСА_1 за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер 1211000000:03:001:0231, площею 3300,0 кв.м. 24.06.2015 року Криворізькою міською радою було прийнято рішення № 3728 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кривого Рогу , яким було визначено коефіцієнт Кф для земель різного функціонального призначення, зокрема передбачено, що до земель комерційного використання застосовується коефіцієнт - 2, 50, для інших відкритих (незабудованих) земель в межах населеного пункту - 0,1 земель змішаного використання - розрахунково. Відповідачем було видано витяг з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки № 294431 від 23.11.2018 року, з якого вбачається застосування для всієї земельної ділянки коефіцієнту Кф у розмірі 2,5. Земельна ділянка була надана під розміщення боксу з ремонту автомобілів й автомагазину, але з урахуванням вимог ДБН земельна ділянка не передається виключно під розміщене нерухоме майно, а передається з урахуванням земельної ділянки для обслуговування об`єкту, яка розраховується у проекті землеустрою щодо відведення земельної ділянки. В проекті землеустрою на земельну ділянку, що орендує позивач визначено, три сервітути для проїзду ФОП ОСОБА_3 (306,0 кв.м.), три охоронні зони кабелю зв`язку ПАТ "Укртелеком" (78,0 кв.м.), місця для автостоянки. Площа нежитлового приміщення у вигляді боксу по ремонту автомобілів 74,0 кв.м., а автомагазину 87,4 кв.м. Так, як відповідач застосував для всієї земельної ділянки коефіцієнт 2,5, він значно збільшив розмір нормативно грошової оцінки земельної ділянки, відповідно і розмір орендної плати позивача. Позивач не погоджується з таким коефіцієнтом та вважає, що дії відповідача є протиправними, у зв`язку з чим звернувся до суду.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10 травня 2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі № 160/4135/19. Розгляд справи призначено за правилами загального позовного провадження.
Цією ж ухвалою відповідачу було надано строк для подання письмового відзиву на позовну заяву - протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.
12 червня 2019 року представником відповідача (за довіреністю від 10.05.2019 р.) надано до суду відзив, в якому зазначив, що не погоджується з вимогами, викладеними в позовній заяві та вважає їх необґрунтованими з наступних підстав. Відповідно до відомостей Державного земельного кадастру земельна ділянка з кадастровим номером 1211000000:03:001:0231 має цільове призначення - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі. Відповідно до Додатку 1 Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 № 489 коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки з цільовим призначенням для будівництва та обслуговування будівель торгівлі - 2,5. З аналізу договору оренди земельної ділянки від 25.10.2018 № 2018391 вбачається, що орендодавець на підставі рішення міської ради від 29.08.2018 № 3007 надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку житлової та громадської забудови для розміщення боксу з ремонту автомобілів й автомагазину. Посилання позивача на проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду лише спростовують доводи ОСОБА_2 та підтверджують правомірність видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 23.11.2018 № 294431 із застосуванням коефіцієнту Кф - 2,5. Відповідно до Пояснювальної записки, яка є складовою Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 1211000000:03:001:0231 ФОП ОСОБА_2 земельна ділянка площею 0, 3300 га та відводиться за рахунок земель, які використовуються в комерційних цілях. Згідно містобудівного розрахунку Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 1211000000:03:001:0231 ФОП ОСОБА_2 площа земельної ділянки під бокс по ремонту автомобілей, автомагазин складає 3300, 00 кв.м. Охоронні зони існуючих комунікацій є лише підставою для обмеження у використання земельної ділянки. Стосовно встановленого земельного сервітуту на земельній ділянці з кадастровим номером 1211000000:03:001:0231, наявністю якого позивач обґрунтовує вимоги про визнання протиправними дій державного органу в частині застосування до всієї земельної ділянки Кф у розмірі - 2,5, зазначаємо, що ч.3 ст. 101 Земельного кодексу України встановлено, що власник, землекористувач земельної ділянки, щодо якої встановлений земельний сервітут, має право вимагати від осіб, в інтересах яких встановлено земельний сервітут, плату за його встановлення, якщо інше не передбачено законом. Окрім того, вважаємо, що суд не вправі своїм рішенням підміняти рішення відповідача або прямо вказувати на суб`єкту владних повноважень на те, які саме рішення останній повинен прийняти.
04 липня 2019 року представником позивача було надано відповідь на відзив, якою було підтримано позицію викладену в адміністративному позові.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04 липня 2019 року за заявою представника відповідача було продовжено строк підготовчого провадження у справі № 160/4135/19 до 10 серпня 2019 року, включно.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13 серпня 2019 року за клопотанням представника відповідача було залучено до участі у справі № 160/4135/19, як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Криворізьку міську раду (код ЄДРПОУ 33874388).
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13 серпня 2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 03 вересня 2019 року.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення аналогічні викладеним у позовній заяві, просив суд задовольнити позов в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні проти адміністративного позову заперечував, посилаючись на письмові заперечення, що містяться в матеріалах справи, та просив у задоволенні останнього відмовити, оскільки дії відповідача щодо видачі витягу є правомірними.
Представник третьої особи 03 вересня 2019 року надав до суду клопотання про розгляд справи без участі представника та надав письмові пояснення, в яких зазначив що позивачем не було надано до суду будь-яких об`єктивних та належних доказів, що діями або рішенням відповідача були порушені її права та інтереси, в тому числі відповідачем правомірно застосовано Кф в числовому виразі -2,5, як і зазначено відповідачем у витягу з технічної документації до всієї земельної ділянки, яка передана у користування позивачу для розміщення боксу з ремонту автомобілів й автомагазину.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що між Криворізькою міською радою, в особі секретаря міської ради, який діяв на підставі рішення міської ради III сесії VII скликання від 27.01.2016 р. № 285, та Фізичною особою-підприємцем Ганжою ОСОБА_4 Тихонівною було укладено договір оренди земельної ділянки від 25.10.2018 року № 2018391 (далі - Договір від 25.10.2018 року № 2018391).
Так, відповідно до п. 1 Договору від 25.10.2018 року № 2018391, та на підставі рішення міської ради від 29.08.2018 № 3007 надано в строкове платне користування земельну ділянку житлової та громадської забудови для розміщення боксу з ремонту автомобілів й автомагазину, з кадастровим номером 1211000000:03:001:0231, яка розташована на АДРЕСА_1 .
Згідно п. 2 Договору від 25.10.2018 року № 2018391, в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0, 3300 га.
Відповідно п. 5 Договору від 25.10.2018 року № 2018391, нормативна грошова оцінка земельної ділянки згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 03.10.2017 № 205036-17 становить 3 134 208, 00 грн.
Згідно з витягу від 26.11.2018 № 97-04-0.22-2290/165-18 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки Кадастровий № 1211000000:03:001:0231, який виданий який виданий Відділом у Криворізькому районі Головного управління Держземагентства у Дніпропетровської області, нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 3 134 208, 00 грн., при цьому коефіцієнт Км2 - 1,42; сукупний коефіцієнт Км3 - 0,50; коефіцієнт Кф - 2,50, цільове призначення земельної ділянки: для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, площею 0, 3300 га.
Нормативна грошова оцінка згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за адресою: на АДРЕСА_1 , який виданий Відділом у Криворізькому районі Головного управління Держземагентства у Дніпропетровської області 26.11.2018 року, визначалася на підставі технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кривого Рогу, затвердженої Рішенням Криворізької міської ради № 3728 від 24.06.2015 р.
Не погоджуючись із застосуванням до всієї земельної ділянки коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) як до земель для будівництва та обслуговування будівель торгівлі ( землі комерційного використання ) - 2,5, позивач звернувся до суду.
Аналізуючи зміст спірних правовідносин суд приходить до наступних висновків.
Відповідно до змісту ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
У ч.1 ст. 123 Земельного кодексу України, встановлено, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (ст. 124 Земельного кодексу України).
Відповідно до ст.1 Закону України Про оренду землі від 06.10.1998 № 161-XIV, оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Частинами 1-2 статті 21 Про оренду землі визначено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Відповідно до норм ст. 288, ст. 289 Податкового кодексу України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.
Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:
- не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки;
- не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
- може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у підпункті 288.5.2, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.
Для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Статтею 5 Закону України Про оцінку земель від 11 грудня 2003 року № 1378-IV встановлено, що залежно від мети та методів проведення, оцінка земель поділяється на такі види: бонітування ґрунтів, економічна оцінка земель та грошова оцінка земельних ділянок.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.
Підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування (ст. 15 Закону України "Про оцінку земель").
Нормами статті 18 Закону України Про оцінку земель встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
Відповідно до частин 1, 2 статті 20 Закону України Про оцінку земель , за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, яка затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.
Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою (ч. 1 ст. 23 Закону України Про оцінку земель ).
24.06.2015 року Криворізькою міською радою ухвалено рішення №3728 "Про затвердження технічної документації з нормативно грошової оцінки земель міста Кривого Рогу". Пунктом 3 даного рішення рекомендовано управлінню Держземагенства у Криворізькому районі Дніпропетровської області забезпечити видачу витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.
Нормами ч. 1 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997р. № 280/97-ВР визначено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Відповідно до ч. 1 ст. 73 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Так, дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки, який, відповідно до ст. 23 Закону України Про оцінку земель , видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Розділом II Класифікації видів цільового призначення земель затвердженого Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 23.07.2010 № 548 передбачено, що землі громадської забудови (землі, які використовуються для розміщення громадських будівель і споруд (готелів, офісних будівель, торговельних будівель, для публічних виступів, для музеїв та бібліотек, для навчальних та дослідних закладів, для лікарень та оздоровчих закладів), інших об`єктів загального користування) за код КВЦПЗ належать до розділу секції В 03.
Процедура проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів визначена Порядком нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженим наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25 листопада 2016 року № 489 (далі Порядок №489).
Згідно п.5 розділу II Порядок №489 передбачено, що коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1011/18306 (додаток 1).
Відповідно Додатку № 1 Порядок №489 до земель з коефіцієнтом Кф 2,5 віднесені ділянки: для розміщення інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування.
З договору оренди земельної ділянки від 25.10.2018 № 2018391 вбачається, що земельна ділянка з кадастровим номером 1211000000:03:001:0131, загальною площею 0, 3300 га. передана у користування фізичній особі-підприємцю ОСОБА_2 для розміщення боксу з ремонту автомобілів й автомагазину.
Так, п. 2 рішення Криворізької міської ради від 26.12.2012 № 1397 Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_2 . АДРЕСА_1 а та надання її в оренду для розміщення боксу з ремонту автомобілів й автомагазину надано фізичній особі-підприємцю ОСОБА_2 в оренду терміном на 5 років земельну ділянку житлової та громадської забудови площею 0, 3300 га. на АДРЕСА_3 для розміщення боксу з ремонту для автомобілів й автомагазину за рахунок частини забудованих земель комерційного використання.
Між іншим, з копії проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки вбачається, що вид цільового призначення земельної ділянки відповідно до Класифікації видів цільового значення земель (КВЦПЗ) віднесено до землі для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (КВЦПЗ-03.07).
Отже, вищезазначене дає правові підстави відповідачу для застосування коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) в числовому виразі 2,5, до всієї площі земельної ділянки, як і зазначено у наданому позивачем Витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки від 23.11.2018 № 294431, в той же час твердження позивача про неправомірність застосування коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) в числовому виразі 2,5 є помилковим.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до частини 1 статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до приписів статті 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Згідно з частиною 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на означене суд відмовляє у задоволені позовних вимог, оскільки протиправність дій відповідача судовим розглядом не встановлено.
Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати у зв`язку із відмовою у задоволенні позову не підлягають відшкодуванню.
Керуючись ст. ст. 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_2 до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області в особі відділу у Криворізькому районі, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Криворізька міська рада про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 13 вересня 2019 року.
Суддя Н.В. Боженко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2019 |
Оприлюднено | 27.10.2019 |
Номер документу | 85200169 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні