Рішення
від 24.10.2019 по справі 320/2202/19
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 жовтня 2019 року № 320/2202/19

Суддя Київського окружного адміністративного суду Панченко Н.Д., розглянувши в місті Києві у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного сільськогосподарського товариства Іванківський льонзавод про стягнення штрафу,

В С Т А Н О В И В :

до суду звернулась Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку з позовом про стягнення з Приватного акціонерного сільськогосподарського товариства Іванківський льонзавод штрафу в розмірі 5100, 00 грн.

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що за відповідачем рахується заборгованість перед Державним бюджетом України у зв`язку з несплатою у добровільному порядку штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів. Зазначає також, що у відношенні до Приватного акціонерного сільськогосподарського товариства Іванківський льонзавод були складені акти про правопорушення на ринку цінних паперів, у яких зафіксовані порушення відповідачем статті 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за № 2180/24712.

Вказує, що за результатами розгляду справи 15.01.2019 була винесена постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 7-ДП-Е у загальному розмірі 5100, 00 грн. Враховуючи, що заборгованість відповідачем у добровільному порядку не погашена, позивач звернувся до суду з цим позовом про стягнення її в примусовому порядку.

Ухвалою суду від 08.05.2019 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання. Копія вищевказаної ухвали суду направлялася на адресу відповідача, вказану у позові, а саме: 07200, Київська обл., Іванківський район, смт. Іванків, вул. Поліський Шлях, 2, яка збігається із адресою, наявною в ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом ЄДРПОУ 05501379. Однак, до суду від відповідача повернувся конверт з поштовим відправленням (штриховий кодовий ідентифікатор 0113330207956 Київ-133) з позначкою відділу поштового зв`язку про те, що адресат за зазначеною адресою не проживає.

В силу вимог частини одинадцятої статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідач правом на подання відзиву на позов не скористався. Матеріали справи містять інформацію про його повідомлення своєчасно та належним чином про відкриття провадження у цій справі відповідно до вимог частини одинадцятої статті 126 Кодексу.

На підставі частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.

Приватне акціонерне сільськогосподарське товариство Іванківський льонзавод є юридичною особою, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, що підтверджується наявними в ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за ідентифікаційним кодом в ЄДРПОУ 05501379 даними та станом на день винесення рішення суду в процесі припинення не перебуває.

Як вбачається із матеріалів справи, за результатами проведених перевірок дотримання відповідачем вимог законодавства, реалізації єдиної державної політики у сфері випуску та обігу цінних паперів та її похідних встановлено порушення вимог Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , а саме, неподання до Комісії інформації у вигляді електронних документів та, як наслідок, відсутність регулярної річної інформації за 2017 рік у Системі моніторингу фондового ринку;

- нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі НКЦПФР про ринок цінних паперів;

- не опублікування в одному з офіційних друкованих видань;

- неподання до Комісії розкриття річної інформації емітентами цінних паперів, що є порушенням статті 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за № 2180/24712.

Станом на 06.12.2018 регулярна річна інформація емітента за 2017 рік Приватного акціонерного сільськогосподарського товариства Іванківський льонзавод в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії (http://stockmarket.gov.ua) відсутня.

У зв`язку з цим у відношенні Приватного акціонерного сільськогосподарського товариства Іванківський льонзавод позивачем було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 20.12.2018 № 704-ДП-Е.

Таким чином, Приватним акціонерним сільськогосподарським товариством Іванківський льонзавод порушено вимоги пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826 в частині нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів регулярної річної інформації за 2017 рік.

На дату розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів відповідачем не усунуто вищезазначеного правопорушення.

Пунктом 6 частини першої статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Також, позивачем був складений акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 20.12.2018 № 705-ДП-Е, відповідно до якого встановлено таке.

Статтею 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок та пунктом 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Комісії від 03.12.2013 № 2826, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за № 2180/24712, передбачено, що розкриття річної інформації емітентами цінних паперів має здійснюватися, зокрема, шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Пунктом 12 розділу ІІ Положення встановлено, що при поданні Інформації до Комісії емітент зобов`язаний подавати (надсилати) таку інформацію у вигляді електронних документів відповідно до нормативно-правового акта Комісії, що регулює порядок подання адміністративних даних, та інформації у вигляді електронних документів.

Подання до Комісії інформації у вигляді електронних документів здійснюється відповідно до Положення про подання адміністративних даних та інформації у вигляді електронних документів до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Комісії 13.05.2011 № 492, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.06.2011 за № 789/19527 (із змінами).

З матеріалів справи встановлено, що станом на 06.12.2018 регулярна річна інформація за 2017 рік Приватного акціонерного сільськогосподарського товариства Іванківський льонзавод в Системі моніторингу фондового ринку відсутня.

Таким чином позивач вважає, що Приватним акціонерним сільськогосподарським товариством Іванківський льонзавод порушено вимоги пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826 в частині неподання до Комісії регулярної річної інформації емітента за 2017 рік.

На дату розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів відповідачем вищезазначене правопорушення не усунуто.

Пунктом 7 частини першої статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Також, позивачем був складений акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 20.12.2018 № 706-ДП-Е, яким встановлено наступне.

Статтею 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок та пунктом 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Комісії від 03.12.2013 № 2826, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за № 2180/24712, передбачено, що розкриття річної інформації емітентами цінних паперів має здійснюватися, зокрема, шляхом опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії (далі - офіційні друковані видання) у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Станом на 06.12.2018 відомості щодо опублікування регулярної річної інформації емітента за 2017 рік відповідачем в одному із офіційних друкованих видань в Комісії відсутні.

Таким чином, відповідачем порушено вимоги пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826 в частині не опублікування регулярної річної інформації емітента за 2017 рік в одному із офіційних друкованих видань.

На дату розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів відповідач не усунув вказаного правопорушення.

Пунктом 5 частини першої статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за не опублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

З метою повного, всебічного і об`єктивного розгляду справ, постановою від 15.01.2019 про об`єднання справ про правопорушення на ринку цінних паперів в одне провадження, справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні відповідача було об`єднано в одне провадження.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії, за не опублікування інформації, нерозміщення інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та неподання інформації до Комісії у відношенні відповідача позивачем було прийнято постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 15.01.2019 № 7-ДП-Е, відповідно до якої до відповідача застосовано штраф у розмірі 5100, 00 грн.

Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за № 1855/22167, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.

Несплата відповідачем штрафу у загальному розмірі 5100, 00 грн. у добровільному порядку слугувала підставою для звернення до суду з цим позовом.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України від 30.10.1996 № 448/96-ВР Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні (далі - Закон № 448/96-ВР).

Згідно зі статтею 1 Закону № 448/96-ВР, державне регулювання ринку цінних паперів це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Частиною першою статті 5 Закону № 448/96-ВР передбачено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до вимог статті 6 Закону № 448/96-ВР, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.

Положеннями статті 7 Закону № 448/96-ВР визначено, що основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема є: здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.

Відповідно до пунктів 10, 14 статті 8 Закону № 448/96-ВР, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов`язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до статті 40 Закону України від 23.02.2006 № 3480-IV Про цінні папери та фондовий ринок (в редакції, чинній на час спірних правовідносин, далі - Закон № 3480-IV), регулярна інформація про емітента це річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно з частиною четвертою статті 40 Закону № 3480-IV, річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.

Аналогічні положення закріплені і в Положенні про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням Національно комісії з цінних паперів та фондового ринку № 2826 від 03.12.2013 (далі - Положення № 2826).

Так, відповідно до пункту 4 глави 4 розділу 2 Положення № 2826, розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Пунктом 5 частини першої статті 11 Закону № 448/96-ВР, як зазначалося вище, передбачена відповідальність для юридичних осіб за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації у вигляді штрафу в розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 6 частини першої статті 11 Закону № 448/96-ВР, як зазначалося вище, для юридичних осіб передбачена відповідальність за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірно інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів у вигляді штрафних санкцій в розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 7 частини першої статті 11 Закону № 448/96-ВР для юридичних осіб передбачена відповідальність у вигляді фінансових санкцій, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно зі статтею 11 Закону № 448/96-ВР, у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Як вбачається із матеріалів справи, Приватне акціонерне сільськогосподарське товариство Іванківський льонзавод порушено вимоги статті 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення № 2826, що зафіксовано в актах від 20.12.2018 № 704-ДП-Е, від 20.12.2018 № 705-ДП-Е та від 20.12.2018 № 706-ДП-Е про правопорушення на ринку цінних паперів.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, відповідно до пункту 14 частини першої статті 8 Закону № 448/96-ВР, зокрема, має право накладати штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до частини четвертої статті 11 Закону № 448/96-ВР, рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

Жодних доказів щодо оскарження постанови від 15.01.2019 про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 7-ДП-Е в адміністративному чи судовому порядку суду не надано.

На момент розгляду справи в суді сума штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів у загальному розмірі 5100, 00 грн. відповідачем не сплачена. Проти позову відповідач не заперечив, а відтак доводи позивача не спростував.

Беручи до уваги ту обставину, що суму штрафу у розмірі 5100, 00 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується доказами, що містяться у матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (ідентифікаційний код 37956207; місцезнаходження: 01010, м. Київ, вул. Московська, 8. корп. 30) до Приватного акціонерного сільськогосподарського товариства Іванківський льонзавод (ідентифікаційний код 05501379; місцезнаходження: 07200, Київська обл., Іванківський район, смт. Іванків, вул. Поліський Шлях, 2) про стягнення штрафу задовольнити.

Стягнути з Приватного акціонерного сільськогосподарського товариства Іванківський льонзавод (ідентифікаційний код 05501379) штраф у розмірі 5100 (п`ять тисяч сто) грн. 00 коп. в дохід Державного бюджету України шляхом перерахування на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Дата складення повного судового рішення - 24.10.2019.

Суддя Панченко Н.Д.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.10.2019
Оприлюднено28.10.2019
Номер документу85201007
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/2202/19

Рішення від 24.10.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Ухвала від 08.05.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Постанова від 17.04.2019

Адмінправопорушення

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Міщенко Т. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні