Рішення
від 16.10.2019 по справі 826/7057/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

16 жовтня 2019 року справа №826/7057/16

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кузьменка В.А., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Базіс Трейдінг Альянс" (далі по тексту - позивач, ТОВ "Базіс Трейдінг Альянс") до 1. Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації (далі по тексту - відповідач 1) 2. Державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом`янського району Головного територіального управління юстиції у місті Києві Шпак Ірини Іванівни (далі по тексту - відповідач 2) треті особи 1. ОСОБА_1 (далі по тексту - третя особа 1) 2. ОСОБА_2 (далі по тексту - третя особа 2) про 1) скасування державної реєстрації змін до установчих документів позивача, проведеної 09 березня 2016 року відповідачем 2, номер запису 10721050001031286; зміна складу або інформації про засновників; 2) скасування державної реєстрації внесення змін до відомостей про Товариство з обмеженою відповідальністю "Базіс Трейдінг Альянс", що не пов`язані зі змінами в установчих документах, проведену 09 березня 2016 року відповідачем 2, номер запису 10721070002031286; зміна керівника юридичної особи В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва, оскільки вважає протиправними реєстраційні дії від 09 березня 2016 року щодо зміни засновника TOB "Базіс Трейдінг Альянс" та щодо зміни керівника позивача, у зв`язку з тим, що позивачем заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу не складалася та не підписувалася; жодних рішень, заяв про вихід зі складу засновників або передачу своєї частки у статутному капіталі єдиний засновник ОСОБА_3 не приймав, не передавав та не підписував.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 червня 2016 року відкрито провадження в адміністративній справі №826/7057/16, залучено до участі у справі в якості третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 червня 2016 року закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду у судовому засіданні.

У зв`язку із закінченням повноважень судді Окружного адміністративного суду міста Києва Кобилянського К.М., справу передано на повторний автоматизований розподіл.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 червня 2017 року прийнято адміністративну справу №826/7057/16 до провадження, справу призначено до розгляду суддею Кузьменко В.А.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 травня 2018 року замінено первісного відповідача - Відділ державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Солом`янського району реєстраційного служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві належним відповідачем - Солом`янською районною в місті Києві державною адміністрацією, залучено до участі у справі Державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Солом`янського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві Шпак Ірину Іванівну в якості співвідповідача.

Відповідач 1 письмового заперечення проти адміністративного позову до суду не надав.

Відповідач 2 подав до суду письмові заперечення та відзив, в яких зазначив, що державний реєстратор відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації 09 березня 2016 року здійснив державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в ЄДР щодо ТОВ "Базіс Трейдінг Альянс", ідентифікаційний код 39518035, які пов`язані зі зміною засновників (учасників) та керівника товариства (записи в ЄДР №10721050001031286 та №10721070002031286) в порядку та на підставі поданого належного комплекту документів, передбаченого статтею 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань". Жодних підстав для зупинення розгляду документів та/або відмови у проведенні державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в ЄДР стосовно ТОВ "Базіс Трейдінг Альянс" у державного реєстратора не було.

Треті особи 1, 2 письмових пояснень з приводу заявлених позовних вимог до суду не надали.

В судовому засіданні 20 вересня 2018 року представник позивача та третя особа 2 позовні вимоги підтримали, представники відповідачів та третьої особи 1 не прибули. Після перерви в судовому засіданні представник позивача та третя особа 2 не з`явилися, подали клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження за їх відсутності; на підставі частини дев`ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України суд ухвалив перейти до розгляду справи в письмовому провадженні.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва звертає увагу на наступне.

26 листопада 2014 року згідно рішення загальних зборів учасників вирішено створити Товариство з обмеженою відповідальністю "Базіс Трейдінг Альянс", затвердити статут підприємства, обрати ОСОБА_2 на посаду директора з 27 листопада 2014 року та надати йому повноваження щодо здійснення заходів для державної реєстрації товариства, що підтверджується протоколом №1 загальних зборів учасників ТОВ "Базіс Трейдінг Альянс".

28 листопада 2014 року відділом державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Святошинського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у м. Києві проведено державну реєстрацію юридичної особи Товариство з обмеженою відповідальністю "Базіс Трейдінг Альянс", реєстраційна дія номер 10721020000031286, ідентифікаційний код 39518035.

У березні 2016 року позивачеві стало відомо, що 09 березня 2016 року проведено державну реєстрацію змін до установчих документів товариства, а саме зміна складу або інформації про засновників, а також зміна керівника юридичної особи.

Як стверджує позивач, жодних реєстраційних дій щодо зміни учасників, звільнення директора та призначення нового директора у березні 2016 року не відбувалося, жодні протоколи засновників товариства не підписувалися, повноваження на проведення державної реєстрації змін нікому не надавалися, у зв`язку з чим вирішено звернутися до суду за захистом своїх порушених прав та скасування державної реєстрації змін, яка відбулася 09 березня 2016 року.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань".

Відповідно до частини першої статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" державна реєстрація базується на таких основних принципах: 1) обов`язковості державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі; 2) публічності державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі та документів, що стали підставою для її проведення; 3) врегулювання відносин, пов`язаних з державною реєстрацією, та особливостей державної реєстрації виключно цим Законом; 4) державної реєстрації за заявницьким принципом; 5) прийняття документів для державної реєстрації та здійснення державної реєстрації за принципом екстериторіальності в межах України; 6) єдності методології державної реєстрації; 7) об`єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі; 8) внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону; 9) відкритості та доступності відомостей Єдиного державного реєстру.

Згідно частини другої статті 6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Частиною першою статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" встановлено, що відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі: 1) відповідних заяв про державну реєстрацію; 2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій; 3) відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.

Відповідно до частин першої та другої статті 14 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі.

У паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням.

Якщо документи подаються особисто, заявник пред`являє свій паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України, або паспортний документ іноземця, або посвідчення особи без громадянства, або посвідку на постійне або тимчасове проживання.

У разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.

Згідно частини четвертої статті 14 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" документи в паперовій формі приймаються за описом, примірник якого в день їх надходження видається заявнику з відміткою про дату їх отримання та кодом доступу в той спосіб, відповідно до якого були подані документи.

Згідно частини першої статті 15 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам: 1) документи мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію); 2) текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами); 3) документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст; 4) документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством; 5) заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена; 6) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству; 7) рішення про припинення юридичної особи має містити відомості про персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії), її голову або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), про порядок та строк заявлення кредиторами своїх вимог; 8) установчий документ юридичної особи, положення, регламент, список суддів постійно діючого третейського суду, статут (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, повинен містити відомості, передбачені законодавством, та відповідати законодавству; 9) установчий документ юридичної особи викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками) або уповноваженими ними особами; 10) установчі документи банків, інших юридичних осіб, які згідно із законом підлягають погодженню (реєстрації) відповідно Національним банком України, іншими державними органами, подаються з відміткою про їх погодження відповідним органом; 11) внесення змін до установчого документа юридичної особи, положення, регламенту, списку суддів постійно діючого третейського суду, статуту (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, оформляється шляхом викладення його в новій редакції; 12) передавальний акт (у разі злиття, приєднання, перетворення) та розподільчий баланс (у разі поділу або виділу) юридичної особи повинні відповідати вимогам, встановленим законом; 13) документи, видані відповідно до законодавства іноземної держави, повинні бути легалізовані (консульська легалізація чи проставлення апостиля) в установленому законодавством порядку, якщо інше не встановлено міжнародними договорами; 14) документ, викладений іноземною мовою, повинен бути перекладений на державну мову із засвідченням вірності перекладу з однієї мови на іншу або підпису перекладача в установленому законодавством порядку; 15) зображення та опис символіки повинні бути оформлені з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству.

Відповідно до частини четвертої статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою; 3) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) протоколу засідання керівного органу громадського формування, на якому відповідно до установчого документа було скликано засідання вищого органу управління, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування; 4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування; 5) відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів; 6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов`язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи; 7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону; 8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі; 9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта - у разі внесення змін, пов`язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа; 10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи.

Згідно частин першої та другої статті 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі: 1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації; 2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі або заборону (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій, а також надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження"; 3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.

Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об`єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів юридичної особи.

Частиною першою статті 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" встановлено, що підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, є: 1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі; 2) невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону; 3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 4) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 5) невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) відомостям, наданим відповідно до статті 13 цього Закону; 6) несплата адміністративного збору або сплата не в повному обсязі; 7) подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання.

Відповідно до частини другої статті 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" зупинення розгляду документів з підстав, не передбачених цією статтею, не допускається.

Зупинення розгляду документів здійснюється протягом 24 годин, крім вихідних та святкових днів, після надходження документів, поданих для державної реєстрації.

Зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації громадських формувань, здійснюється у строки, встановлені статтею 26 цього Закону.

Згідно частини першої статті 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" підстави для відмови у державній реєстрації: 1) документи подано особою, яка не має на це повноважень; 2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії; 3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв`язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи; 4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку; 5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України; 6) документи суперечать статуту громадського формування; 7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи; 8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону; 9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов`язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 11) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані: раніше строку, встановленого цим Законом; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи; в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення; щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій; щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів; щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування; щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи; щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування; щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження; щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство.

Таким чином, за умови подання визначених Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" документів, державний реєстратор зобов`язаний вчинити відповідні реєстраційні дії та внести до Єдиного державного реєстру відповідні записи; у разі порушення вимог подання документів для проведення державної реєстрації державний реєстратор наділений правом зупинити розгляд документів, поданих для державної реєстрації, або відмовити у державній реєстрації.

Матеріали справи підтверджують, що 26 листопада 2014 року ОСОБА_3 , в особі ОСОБА_2 , прийнято рішення про створення ТОВ "Базіс Трейдінг Альянс", затверджено статут ТОВ "Базіс Трейдінг Альянс", вирішено питання про місцезнаходження ТОВ "Базіс Трейдінг Альянс", обрано ОСОБА_2 директором ТОВ "Базіс Трейдінг Альянс", делеговано повноваження на представництво інтересів товариства щодо його державної реєстрації ОСОБА_2 .

Відповідно до пункту 4.1. Статуту ТОВ "Базіс Трейдінг Альянс" учасниками товариства є громадянин Республіки Білорусь: ОСОБА_3 , паспорт серії НОМЕР_1 , виданий Молодечненським РУВС Мінської області 28.03.2008 року, що зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , довідка про реєстрацію в державному реєстрі фізичних осіб платників податків: 3044929990.

28 листопада 2014 року ОСОБА_2 звернувся до державного реєстратора для проведення державної реєстрації новоутвореної юридичної особи ТОВ "Базіс Трейдінг Альянс".

Згідно опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація новоутвореної шляхом заснування юридичної особи" ОСОБА_2 подано рішення засновників або уповноваженого ним органу про створення юридичної особи (протокол № 1 від 26 листопада 2014 року), реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом заснування нової юридичної особи, статут (2 примірники), документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи (довіреність від 15 листопада 2014 року).

28 листопада 2014 року державним реєстратором Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Святошинського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві прийнято рішення про державну реєстрацію ТОВ "Базіс Трейдінг Альянс", номер запису 10721020000031286.

На вимогу суду Святошинською районною в місті Києві державною адміністрацією надано копії документів з реєстраційної справи ТОВ "Базіс Трейдінг Альянс" №1_072_031286_03 (далі по тексту - матеріали реєстраційної справи), які свідчать, що 04 березня 2016 року ОСОБА_6 звернулася до державного реєстратора для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи", юридична особа ТОВ "Базіс Трейдінг Альянс".

Згідно опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстрації дії, ОСОБА_6 надала наступні документи: нову редакцію установчих документів (статут ТОВ "Базіс Трейдінг Альянс" нова редакція від 29 лютого 2016 року), рішення про внесення змін до установчих документів (протокол №1 Загальних зборів Учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Базіс Трейдінг Альянс" від 29 лютого 2016 року), договір про перехід чи передачу частки учасника у статутному капіталі товариства (договір купівлі-продажу частки в Статутному капіталі Товариства з обмеженою відповідальністю "Базіс Трейдінг Альянс" від 29 лютого 2016 року), реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, копію квитанції, виданої банком, документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи (довіреність від 01 березня 2016 року).

Судом встановлено, що відповідно до протоколу №1 Загальних Зборів Учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Базіс Трейдінг Альянс" від 29 лютого 2016 року ОСОБА_3 та ОСОБА_1 прийнято рішення про передачу частки на користь ОСОБА_1 , про зміну складу учасників товариства, про перерозподіл часток учасників у Статутному капіталі товариства, про звільнення з посади директора товариства, про призначення на посаду директора товариства, про затвердження та підписання Статуту товариства в новій редакції, про державну реєстрацію змін.

Згідно договору купівлі-продажу частки в статутному капіталі Товариства з обмеженою відповідальністю "Базіс Трейдінг Альянс" від 29 лютого 2016 року ОСОБА_3 передав у власність ОСОБА_1 належну йому частку в статутному капіталі ТОВ "Базіс Трейдінг Альянс", код ЄДРПОУ 39518035, у розмірі 1250 гривень 00 копійок, що відповідно складає 100% статутного капіталу товариства та дорівнює 100% від загальної кількості голосів.

Пунктом 2.1. договору від 29 лютого 2016 року передбачено, що за домовленістю сторін ціна продажу частки в статутному капіталі відповідно до пункту 1.1. цього Договору складає 1250 гривень 00 копійок.

Пунктом 2.3. договору від 29 лютого 2016 року встановлено, що право власності на корпоративні права переходить до покупця з дати підписання договору.

Відповідно до пункту 1.5. Статуту ТОВ "Базіс Трейдінг Альянс" (нова редакція) учасником товариства є громадянин України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт серії НОМЕР_2 , виданий Будьоновським РВ ДМУ УМВС України в Донецькій області 04 квітня 1996 року, що зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 , ідентифікаційний номер НОМЕР_3 .

Довіреністю від 01 березня 2016 року ТОВ "Базіс Трейдінг Альянс", в особі директора ОСОБА_1 , уповноважило Болебрух Р.В. бути представником товариства у відділі державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідного району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві, та здійснювати юридично значимі дії, що пов`язані зі зміною директора товариства, відомостей про товариство, що містяться в ЄДР та державною реєстрацією нової редакції Статуту товариства.

Згідно наказу "Про призначення на посаду директора" №2-к від 01 березня 2016 року ОСОБА_1 приступив до виконання обов`язків директора ТОВ "Базіс Трейдінг Альянс" з 01 березня 2016 року, з окладом згідно штатного розкладу.

На підставі поданих представником за довіреністю ОСОБА_6 документів, 09 березня 2016 року відповідачем 2 проведено державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в ЄДР щодо ТОВ "Базіс Трейдінг Альянс", ідентифікаційний код 39518035, які пов`язані зі зміною засновників (учасників) та керівника товариства (записи в ЄДР №10721050001031286 та №10721070002031286).

Окружним адміністративним судом міста Києва встановлено, що як свідчать матеріали реєстраційної справи ТОВ "Базіс Трейдінг Альянс" №1_072_031286_03, усі надані 04 березня 2016 року представником за довіреністю ОСОБА_6 документи ТОВ "Базіс Трейдінг Альянс" належним чином засвідчені, укомплектовані та відповідали вимогам відповідних статей Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань".

Докази, які б підтверджували наявність підстав для зупинення розгляду документів відповідно до умов статті 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" та/або відмови у державній реєстрації відповідно до вимог статті 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" до суду не надано та в матеріалах справи відсутні.

У позовній заяві позивач стверджує, що з моменту первинної реєстрації, а саме з 26 листопада 2014 року, жодних дій чи заходів щодо зміни учасників, установчих документів, звільнення та призначення нового директора не відбувалося. В судовому засіданні засновник ТОВ "Базіс Трейдінг Альянс" зазначив, що не підписував та не завіряв печаткою, яка належить товариству протокол №1 від 29 лютого 2016 року та договір купівлі-продажу частки в статутному капіталі товариства від 29 лютого 2016 року.

Отже, позивач заперечує проти оригінальності підпису засновника ТОВ "Базіс Трейдінг Альянс" і проти оригінальності відтиску печатки зазначеного підприємства на протоколі №1 від 29 лютого 2016 року.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 13 грудня 2016 року призначено у справі №826/7057/16 комплексну судову почеркознавчу-технічну експертизу, доручено проведення судової експертизи Київському науково-дослідному інституту судових експертиз, зупинено провадження у справі №826/7057/16 до закінчення проведення судової експертизи та отримання її висновків.

25 травня 2017 року Окружним адміністративним судом міста Києва отримано повідомлення про неможливість надання висновку судово-почеркознавчої експертизи у справі №826/7057/16 від 13 травня 2017 року №2734/17-32/2735/17-33.

Інших доказів того, що реєстраційні діє проведено на підставі підробних документів до суду не надано та в матеріалах справи відсутні.

Отже, беручи до уваги вищевикладене, дослідивши матеріали реєстраційної справи, суд приходить до висновку, що для проведення оскаржуваних реєстраційних дій представником ТОВ "Базіс Трейдінг Альянс" подано усі документи, передбачені Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", підстав для зупинення розгляду документів та/або відмови у державній реєстрації державний реєстратор не мав, що свідчить про правомірність дій державного реєстратора та відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, судом не встановлено, що дії відповідачів суперечать вимогам, встановленим частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у свою чергу позивачем не доведено обставин, на яких ґрунтуються його вимоги, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ТОВ "Базіс Трейдінг Альянс" задоволенню не підлягає.

Оскільки у задоволенні позову відмовлено, судові витрати позивачу не відшкодовуються.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову Товариству з обмеженою відповідальністю "Базіс Трейдінг Альянс" відмовити повністю.

Згідно з частиною першою статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Відповідно до частини другої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Частина перша статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Базіс Трейдінг Альянс" (03115, м. Київ, просп. Перемоги, буд. 91; ідентифікаційний код 39518035);

Солом`янська районна в місті Києві державна адміністрація (03020, м. Київ, просп. Повітрофлотський, 41; ідентифікаційний код 37378937);

Державний реєстратор відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом`янського району Головного територіального управління юстиції у місті Києві Шпак Ірина Іванівна (03020, м. Київ, просп. Повітрофлотський, 41; реєстраційний номер облікової картки платника податків не відомий);

ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3 );

ОСОБА_2 ( АДРЕСА_3 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_4 ) .

Суддя В.А. Кузьменко

Дата ухвалення рішення16.10.2019
Оприлюднено27.10.2019
Номер документу85202890
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/7057/16

Рішення від 16.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 21.05.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 26.06.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 13.12.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

Ухвала від 18.10.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

Ухвала від 18.10.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

Ухвала від 03.10.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

Ухвала від 30.08.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

Ухвала від 22.06.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

Ухвала від 22.06.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні