ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"21" жовтня 2019 р. справа № 300/1313/19
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Григорука О.Б.,
при секретарі Королевич О.В.,
за участю: представника позивача - Волосянка Р.О., представника відповідачів - Бондара О.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ІФ-КІСМЕТ" до Головного управління ДФС в Івано-Франківській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення №751 від 08.05.2019, зобов`язання до вчинення дій, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ІФ-КІСМЕТ" звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування рішення "Про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість" №751 від 08.05.2019, зобов`язання відновити показник позивача в Єдиному реєстрі податкових накладних суму ліміту у розмірі 242746,84 грн., що складається з суми 153762,02 грн. ліміту станом на 08.05.2019 та суми 88984,82 грн. ПДВ у податкових накладних, по яких ліміт не збільшувався після 08.05.2019, а саме: №233 від 30.04.2019 на загальну суму 413100 грн., в т.ч ПДВ 68849,99 грн. від ТОВ "ТЕП "Вертикаль" (код ЄДРПОУ 40001366), що зареєстрована 10.05.2019; №55 від 26.04.2019 на загальну суму 20000 грн., в т.ч ПДВ 3333,33 грн. від ТОВ "Домобудівник 1" (код ЄДРПОУ 04625524), що зареєстрована 13.05.2019; №11 від 19.04.2019 на загальну суму 68350 грн., в т.ч ПДВ 11319,67 грн. від ТОВ "КУЛЕВ-ІНВЕСТ" (код ЄДРПОУ 37409577), що зареєстрована 15.05.2019р.; №7 від 03.05.2019 на загальну суму 17799 грн., в т.ч ПДВ 2966,5033 грн. від ТОВ "Домобудівник 1" (код ЄДРПОУ 04625524), що зареєстрована 21.05.2019; №12 від 08.05.2019 на загальну суму 14660 грн., в т.ч ПДВ 2443,33 грн. від ТОВ "Домобудівник 1" (код ЄДРПОУ 04625524), що зареєстрована 22.05.2019.
Позовні вимоги мотивовано тим, що при прийнятті оскаржуваного відповідач не врахував, що в період з квітня 2018 по березень 2019 позивачем налагоджувалися зв`язки та проводились переговори щодо укладення договорів з постачальниками та покупцями. Результатом вказаної роботи стало укладання 29.03.2019 договору постачання №29/03/1 з приватним підприємством "Промбудтрейдинг". 04-05 квітня 2019 року були здійснені перші оплати за товар. 08.04.2019 відбулись поставки перших партій товару від постачальника, навантаження залізничних вагонів з наступною відправкою покупцям. Зазначено, що в результаті, в період з 16.04.2019 до 08.05.2019 позивачем здійснено відвантаження 32-х вагонів покупцям, згідно з видатковими накладними. Станом на дату анулювання реєстрації платника податку на додану вартість позивачем 08.05.2019, в системі електронного адміністрування податку на додану вартість були зареєстровані податкові накладні від постачальників. Позивач зазначає, що контролюючим органом протиправно невіднесено суми податку на додану вартість в зареєстровані контрагентами-постачальниками податкові накладні, покупцем у яких вказано позивача, в зв`язку з анулюванням реєстрації позивача, як платника податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних. Також, на спроби підприємства зареєструвати 15.05.2019 п`ять податкових накладних в квитанціях протиправно відмовлено в їх реєстрації з підстав, що саме продавець не був платником податку на додану вартість 15.05.2019 та дата анулювання реєстрації платника податку на додану вартість 08.05.2019. Позивач вважає, що відповідачем порушено право позивача на реєстрацію податкових накладних складених за період з квітня 2019 року до 08.05.2019, оскаржуване рішення призвело до негативного впливу на господарську діяльність позивача. Просить визнати протиправним та скасувати рішення №751 від 08.05.2019 та зобов`язати відповідача відновити показники позивача в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду 17.07.2019 відкрито провадження в адміністративній справі та визначено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження.
Ухвалою від 17.09.2019 залучено Державну фіскальну службу України до участі в даній справі, як другого відповідача (а.с.128, 129).
Відповідач 02.08.2019 подав відзив на позовну заяву, відповідно до якого Головне управління ДФС в Івано-Франківській області заперечило щодо заявлених позовних вимог (а.с.82-85). Згідно відзиву відповідач зазначив, що при прийнятті оскаржуваного рішення контролюючий орган діяв у межах та в спосіб передбачений законом, виконав покладений на нього обов`язок. Відзив аргументував тим, що підставою для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість стало те, що позивач протягом 12 послідовних податкових місяців з 01.04.2018 по 31.03.2019 не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає такі декларації, які свідчать про відсутність постачання придбання товарів, здійсненних з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту. Відповідач просив відмовити у задоволенні позову.
07.10.2019 позивач подав відповідь на відзив, в якій виклав пояснення щодо наведених відповідачем у відзиві заперечень (а.с.136-140). Відповідно до вказаних пояснень позивач відхиляє заперечення відповідача з мотивів, що відсутні підстави, визначені Податковим кодексом України для прийняття рішення про анулювання реєстрації позивача, як платника податку на додану вартість. Зазначено, що на час прийняття оскаржуваного рішення від 08.05.2019 не було обставин, з якими закон пов`язує можливість контролюючого органу прийняти рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, зокрема подання позивачем податкових декларацій за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Представник відповідачів правом на подання письмових заперечень щодо наведених позивачем у відповіді на відзив пояснень не скористався.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з мотивів викладених у позовній заяві.
Представник відповідачів щодо задоволення адміністративного позову заперечив з мотивів викладених у відзиві на позовну заяву. Просив в задоволенні позову відмовити.
Суд, відповідно до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянувши справу за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази і письмові пояснення, встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ІФ-КІСМЕТ" зареєстроване платником податку на додану вартість 1 листопада 2013 року (а.с.115, 116).
На виконання пункту 184.1 статті 184 Кодексу адміністративного судочинства України та пункту 5.5 розділу V Положення про реєстрацію платників податків на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 №1130 старшим державним ревізором-інспектором відділу адміністрування податку на додану вартість управління податків і зборів з юридичних осіб проведено аналіз податкової звітності згідно даних податкового блоку по товариству з обмеженою відповідальністю "ІФ-КІСМЕТ".
За результатом проведеного аналізу старшим державним ревізором-інспектором складено довідку про результати перевірки реєстру поданих податкових декларацій з податку на додану вартість №420/09-19/12-01-11/38331030 від 08.05.2019 (а.с.161), відповідно до якої встановлено, що даний платник податку за звітні періоди з квітня 2018 року по березень 2019 року (термін подання звітності 20 квітня 2019) зареєстрований як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає органу державної фіскальної служби декларації з податку на додану вартість та/або подає такі декларації, які свідчать про відсутність постачання придбання товарів, здійсненних з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту. На дату оформлення довідки: розмір заборгованості по податку на додану вартість на дату оформлення довідки 1898,77 грн.; залишок від`ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (р.21 декларації по податку на додану вартість) за даними декларації з податку на додану вартість за березень 2019 року - 1754 грн.; згідно фінансового звіту підприємства станом на 31.12.2018: основні фонди - 0,00 тис. грн., виробничі запаси 0,00 тис. грн., в т.ч. залишок готової продукції 0,00 тис. грн.; інша додаткова інформація - відсутня. В результаті проведеного аналізу встановлено, що свідоцтво платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю "ІФ-КІСМЕТ" підлягає анулюванню, за підставами, визначеними підпунктом "г" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України.
08.05.2019 Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області прийнято рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю "ІФ-КІСМЕТ" №751 (а.с.24).
Не погоджуючись із вказаним рішенням, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Підпунктом 16.1.3. пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України визначено, що платник податків зобов`язаний: подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до пункту 46.1 статті 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Згідно пунктів 49.1, 49.2 статті 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.
Пунктом 203.1 статті 203 Податкового кодексу України встановлено, що податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Порядок реєстрації та анулювання реєстрації платника податку на додану вартість регулюється Податковим кодексом України та Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 за №1130.
Згідно підпункту "г" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Відповідно до пункту 184.2 статті 184 Податкового кодексу України анулювання реєстрації на підставі на підставах, визначених у підпунктах "б"-"з" пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу. Анулювання реєстрації здійснюється на дату подання заяви платником податку або прийняття рішення контролюючим органом про анулювання реєстрації. Про анулювання реєстрації платника податку контролюючий орган зобов`язаний письмово повідомити особу протягом трьох робочих днів після дня анулювання такої реєстрації (пункт 184.10 статті 184 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 5.5 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 за №1130, Анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти "б" - "з" пункту 5.1 цього розділу). Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.
Рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами, серед іншого, є довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт "г" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до контролюючого органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку) (підпункт 3 пункту 5.5 Положення від 14.11.2014 за №1130).
Пунктом 5.6 Положення від 14.11.2014 за №1130 встановлено, що за наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов`язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.
Аналіз наведених норм права свідчить про обов`язок платника, зокрема, податку на додану вартість подавати податкову декларацію за кожен звітний (податковий) період - календарний місяць, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Контролюючий орган приймає рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, якщо платник податку протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Зокрема, з метою вирішення питання щодо прийняття рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість контролюючий орган має враховувати останні 12 послідовних податкових місяців, за які подані податкові декларації до складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації. У свою чергу, підтвердним документом для прийняття контролюючим органом рішення про анулювання реєстрації у даному випадку є відповідна довідка щодо анулювання такої реєстрації.
Вказана правова позиція висловлена в постановах Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 18.09.2019 в справі №200/13263/18-а та від 18.09.2019 у справі №440/3963/18.
Відповідно до пункту 5 статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Отже, товариством з обмеженою відповідальністю "ІФ-КІСМЕТ", яке зареєстроване платником податку на додану вартість 1 листопада 2013 року, протягом 12 послідовних податкових місяців за звітні періоди з 01.04.2018 по 31.03.2019 подано декларації, які свідчать про відсутність постачання придбання товарів, здійсненних з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, і вказане є підставою для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість (а.с.92-103).
В зв`язку із вказаним, 08.05.2019 відповідачем обґрунтовано сформовано довідку щодо анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, на підставі якої 08.05.2019 прийнято спірне рішення №751 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю "ІФ-КІСМЕТ".
Безпідставними є доводи позивача про те, що на момент прийняття контролюючим органом оскаржуваного рішення, сплив ще один звітний (податковий) період за який платником має подаватись декларація, а саме квітень 2019 року, оскільки відповідно до пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України граничний строк подання декларації за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. В даному випадку - 20.04.2019, при спірних звітні періоди з 01.04.2018 по 31.03.2019.
За таких обставин, Головне управління ДФС в Івано-Франківській області при прийнятті оскаржуваного рішення діяло в межах повноважень, в порядку і в спосіб, визначений законодавством, тому відсутні підстави для визнання протиправним та скасування рішення "Про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість" №751 від 08.05.2019.
Таким чином, слід відмовити в задоволенні позову в частинні вимог про визнання протиправним та скасування рішення "Про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість" №751 від 08.05.2019.
Щодо зобов`язання відповідача відновити показник позивач в Єдиному реєстрі податкових накладних суми ліміту у розмірі 242746,84 грн., що складається з суми 153762,02 грн. ліміту станом на 08.05.2019 та суми 88984,82 грн. податку на додану вартість у податкових накладних по яких ліміт не збільшувався після 08.05.2019, суд зазначає, що вказана позовна вимога залежить від задоволення вимоги про визнання протиправним та скасування рішення "Про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість" №751 від 08.05.2019, і є похідною.
Відповідно до частини 1 статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України похідною позовною вимогою є вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги).
Оскільки вимога про визнання протиправним та скасування рішення "Про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість" №751 від 08.05.2019 не підлягає до задоволення, то в задоволенні похідної вимоги про зобов`язання відповідача відновити показник позивач в Єдиному реєстрі податкових накладних слід відмовити.
Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України у разі відмови в задоволенні позову розподілу судових витрат не передбачено.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю "ІФ-КІСМЕТ" (код 38331030, вул. Бельведерська, буд. 2А, офіс 16А, м. Івано-Франківськ, 76018) до Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (код 39394463, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018), Державної фіскальної служби України (код 39292197, Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення №751 від 08.05.2019, зобов`язання до вчинення дій - відмовити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297, підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя Григорук О.Б.
Рішення складене в повному обсязі 28.10.2019.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2019 |
Оприлюднено | 30.10.2019 |
Номер документу | 85221620 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні