Рішення
від 25.10.2019 по справі 420/2643/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/2643/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 жовтня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С. при секретарі Кузьменко Е.Х., розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Восток-Сервис-Юг до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування: податкового повідомлення - рішення Головного управління ДФС в Одеській області №0059291401 від 29.12.2018 року, яким визначено суму штрафної (фінансової) санкції у розмірі 510,00 грн.; податкового повідомлення - рішення Головного управління ДФС в Одеській області №0059281401 від 29.12.2018 року, яким визначено податкове зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 3230607,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 807652,00 грн.; податкового повідомлення - рішення Головного управління ДФС в Одеській області №0059271401 від 29.12.2018 року, яким визначено податкове зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 2875145,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 718786,00 грн.,-

В С ТА Н О В И В:

З позовом до суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Восток-Сервис-Юг до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування: податкового повідомлення - рішення Головного управління ДФС в Одеській області №0059291401 від 29.12.2018 року, яким визначено суму штрафної (фінансової) санкції у розмірі 510,00 грн.; податкового повідомлення - рішення Головного управління ДФС в Одеській області №0059281401 від 29.12.2018 року, яким визначено податкове зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 3230607,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 807652,00 грн.; податкового повідомлення - рішення Головного управління ДФС в Одеській області №0059271401 від 29.12.2018 року, яким визначено податкове зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 2875145,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 718786,00 грн.

В судовому засіданні 15.10.2019 року представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги з огляду на порушення податковим органом порядку призначення та проведення такого роду перевірок, оскільки податковий орган був повідомлений про те, що первинна бухгалтерська документація ТОВ ВОСТОК-СЕРВИС-ЮГ яка була перевезена на адресу АДРЕСА_1, та комп`ютер з бухгалтерською програмою 1-С, який належить ТОВ ВОСТОК-СЕРВИС-ЮГ було вилучено в ході досудового розслідування зареєстрованого в Єдиному реєстрі досудових розслідувань № 32017100050000037 від 11.07.17 та по ухвалі суду № 1-КС\756\319\18 від 01.02.18 року. Представник відповідача ГУ ДФС в Одеській області заперечив проти задоволення позовних вимог, пославшись на законність призначення документальної планової виїзної перевірки у встановлено законом порядку, її проведення у відповідності до приписів ПК України та оформлення її результатів відбувалось за відсутності доказів щодо вилучення первинних документів по господарським операціям, проведеним за 2017 рік.

Заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши наявні в справі письмові докази суд встановив наступні факти та обставини:

Відповідач - ГУ ДФС в Одеській області, на підставі ст.1 Закону України "Про державну податкову службу", є місцевим підрозділом центрального органу державної виконавчої влади та згідно ст.ст.7,10,11 цього ж Закону здійснює повноваження щодо встановлення порушень податкового законодавства, нарахування та стягнення заборгованості з податків та зборів, штрафних санкцій, надання висновків на повернення з бюджету надмірно сплачених податків та зборів, а тому позовні вимоги щодо оскарження його актів, дій чи бездіяльності з цього приводу, на підставі положень ст.55 Конституції України, п.1 ч.2 ст.19 КАС України, підвідомчі адміністративним судам та повинні розглядатись у порядку адміністративного судочинства.

У відповідності із п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.77.1 ст.77 Податкового кодексу України від 02.12.10 № 2755-УІ (із змінами та доповненнями - далі Податковий кодекс), на підставі наказу Головного управління ДФС в Одеській області від 14.11.2018 № 8911, проведена документальна планова виїзна перевірка ТОВ Восток-Сервіс-Юг податкового законодавства за період з 01.01.2017 по 31.12.2017, валютного законодавства за період з 01.01.2017 по 31.12.2017, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2017 по 31.12.2017, відповідно до затвердженого плану документальної перевірки.

За результатами перевірки, що проводилась з 30.11.2018 по 13.12.2018 складено акт від 20.12.2018 № 2845/15-32-14-01/34949354, згідно якого встановлені порушення:

п.44.1, п.44.2 ст.44, п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст.134, п. 135.1 ст.135 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-УІ зі змінами і доповненнями, в результаті чого занижено податок на прибуток за 2017 рік на суму 2 875 145грн.

п.п. 16.1.12 п. 16.1 ст.16, п.44.1, п.44.3, 44.6 ст.44, п.198.1, п. 198.2, п.198.3, 198.6 ст.198, п.201.1 ст.201 Податкового Кодексу України №2755-УІ від 02.12.10 зі змінами та доповненнями, в результаті чого занижено податок на додану вартість, що підлягає сплаті в бюджет на загальну суму 3 230 607 грн.

ТОВ ВОСТОК-СЕРВИС-ЮГ було подано заперечення на акт перевірки.

14.01.2019 року було отримано лист Про розгляд заперечень до акту перевірки від 29.12.2018 року.

На підставі акту перевірки Головного управління ДФС в Одеській області Про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ ВОСТОК-СЕРВИС-ЮГ (код за ЄДРПОУ 34949354) податкового законодавства за період з 01.01.2017 по 31.12.2017, валютного законодавства за період з 01,01.2017 по 31.12.2017, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період за період з 01.01.2017 по 31.12.2017 №2845/15-32-14-01/34949354 від 20.12.2018 року було прийнято податкове-повідомлення рішення Головного управління ДФС в Одеській області №0059291401 від 29.12.2018 року, яким визначено суму штрафної (фінансової) санкції у розмірі 510 грн., податкове-повідомлення рішення Головного управління ДФС в Одеській області №0059281401 від 29.12.2018 року, яким визначено податкове зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 3 230 607 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 807 652 грн., податкове-повідомлення рішення Головного управління ДФС в Одеській області №0059271401 від 29.12.2018 року, яким визначено податкове зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 2 875 145 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 718 786 грн.

ТОВ ВОСТОК-СЕРВИС-ЮГ було подано скаргу до ДФС України.

Рішенням ДФС України від 22.03.2019 року № 13569/0/99-99-11 -04-01-25 залишено скаргу без задоволення, податкові повідомлення-рішення без змін.

Позивач вважає даний акт перевірки Головного управління ДФС в Одеській області Про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ ВОСТОК-СЕРВИС-ЮГ (код за ЄДРПОУ 34949354) податкового законодавства за період з 01.01.2017 по 31.12.2017, валютного законодавства за період з 01.01.2017 по єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період за період з 01.01.2017 по 31.12.2017 №2845/15-32-14-01/34949354 від 20.12.2018 року та прийняті на підставі нього податкові повідомлення-рішення таким, що не відповідає вимогам діючого законодавства, є хибним та складеним за відсутністю повного та всебічного розгляду ситуації.

Розглянувши оскаржені акти суб`єкта владних повноважень, суд виходячи з положень ч.2 ст.2 КАС України, проходить до висновку, що оскаржувані позивачем рішення не відповідають вимогам закону виходячи з наступного.

Частина 2 статті 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та й спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно до пп.75.1.2 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених Податковим кодексом України.

В свою чергу ст.78 Податкового кодексу України визначає підстави за наявності яких здійснюється документальна позапланова перевірка.

Відповідно до п.78.1.4 ст.78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється, зокрема, у разі виявлення недостовірно :ті даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платни; податнії, не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних, та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня отримання запиту.

Аналіз наведених норм показав, що податковий орган наділений повноваженнями проводити перевірки платників податків з питань повноти нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, дотримання валютного та іншого законодавства.

Згідно з вимогами пп. 16.1.5 п. 16.11 ст. 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування (податкових зобов`язань), первинні документі, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність, інші документи, пов`язані з обчисленням та сплатою податків та зборів.

Відповідно до п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб`єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб`єктам інформаційних відносин за наявності, зокрема, якщо за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Позивачем було повідомлено відповідача, що первинна бухгалтерська документація ТОВ ВОСТОК-СЕРВИС-ЮГ яка була перевезена на адресу АДРЕСА_1, та комп`ютер з бухгалтерською програмою 1-С який належить ТОВ ВОСТОК-СЕРВИС-ЮГ було вилучено в ході досудового розслідування зареєстрованого в Єдиному реєстрі досудових розслідувань № 32017100050000037 від 11.07.17 та по ухвалі суду № 1-КС\756\319\18 від 01.02.18 року. Вказане підтверджується листом Вих. № 10/12 від 10.12.2018 року.

Відповідач у відзиві на позовну заяву посилається на те що відсутні будь-які докази щодо вилучення первинних документів по господарським операціям, проведеним за 2017 рік.

Однак суд критично ставиться до ваказаних посилань, оскільки ухвалою Оболонського районного суду м.Києва дуло надано дозвіл на проведення обшуку та вилучення первинних бухгалтерських документів за адресою: АДРЕСА_1, за місцем проживання засновника та Директора ВОСТОК-СЕРВИС-ЮГ (згідно листа прокуратури міста Києва від 23.04.2018 року №04/5-41-18).

Відповідно до п.85.9 ст.85 Податкового кодексу України, у разі коли до початку або під час проведення перевірки оригінали первинних документів, облікових та інших регістрів, фінансової та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів, а також виконання вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, були вилучені правоохоронними та іншими органами, зазначені органи зобов`язані надати для проведення перевірки контролюючому органу копії зазначених документів або забезпечити доступ до перевірки таких документів.

Такі копії, засвідчені печаткою та підписами посадових (службових) осіб правоохоронних та інших органів, якими було здійснено вилучення оригіналів документів, або яким було забезпечено доступ до перевірки вилучених документів, повинні бути надані протягом трьох робочих днів з дня отримання письмового запиту контролюючого органу.

У разі якщо документи, зазначені в абзаці першому цього пункту, було вилучено правоохоронними та іншими органами, терміни проведення такої перевірки, у тому числі розпочатої, переносяться до дати отримання вказаних копій документів або забезпечення доступу до них.

Отже, з наведених норм вбачається, що на час до прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень податковий орган був належним чином повідомлений платником податків про наявність підстав, які ставлять висновки проведеної податкової перевірки під сумнів.

Згідно зі ст.21 Податкового кодексу України, посадові особи контролюючих органів зобов`язані: дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами; не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій; коректно та уважно ставитися до платників податків, їх представників та інших учасників відносин, що виникають під час реалізації норм цього Кодексу та інших законів, не принижувати їх честі та гідності; не допускати розголошення інформації з обмеженим доступом, що одержується, використовується, зберігається під час реалізації функцій, покладених на контролюючі органи.

Замість направлення запиту до правоохоронних органів, перенесення термінів проведення перевірки податковий орган обрав у зазначеній ситуації вкрай невигідний для платника податків спосіб завершення податкової перевірки - прийняв оскаржені податкові повідомлення-рішення, що свідчить про нехтування правами платника податків та власними обов`язками, які наведені у ст.21 ПК України щодо дотримання прав та інтересів платників податків, а це дає змоги суду прийти до висновку про невідповідність такого рішення принципу законності, наведеному у ч.2 ст.2 КАС України.

Окрім того, щодо суті зазначених в акті перевірки порушень суд погоджується з позицією представника позивача про їхню безпідставність з огляду на те, що висновок про порушення вимог про порушення вимог податкового законодавства в акті перевірки Головного управління ДФС в Одеській області Про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ ВОСТОК-СЕРВИС-ЮГ (код за ЄДРПОУ 34949354) податкового законодавства за період з 01.01.2017 по 31.12.2017, валютного законодавства за період з 01.01.2017 по 31.12.2017, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період за період з 01.01.2017 по 31,12.2017 №2845/15-32-14-01/34949354 від 20.12.2018 року робиться тільки на підставі ненадання перевіряючим первинних бухгалтерських документів.

Крім того, під час судового розгляду справи позивачем, на підтвердження реальності здійснення господарських операцій з контрагентами, було відновлено та надано до суду первинні бухгалтерські документи.

Враховуючи наведене, можна дійти висновку, що рішення, якими визначено суму штрафної (фінансової) санкції у розмірі 510,00 грн.; визначено податкове зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 3230607,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 807652,00 грн.; визначено податкове зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 2875145,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 718786,00 грн ГУ ДФС в Одеській області є неправомірними та не законними.

Оскільки податковий орган до дати винесення оскаржуваного наказу отримав інформацію про втрату платником податків документів податкового та бухгалтерського обліку підприємства, податковий орган не мав права приймати оскаржувані податкові повідомлення-рішення, що є безумовною підставою для скасування оскаржуваних рішень і позовні вимоги підлягають задоволенню на підставі положень ч.1 ст.245 КАС України.

Судові витрати розподілити у відповідності до вимог ст.139 КАС України.

Керуючись ст.ст.139, 242-246 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В :

1. Позовні вимоги задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС в Одеській області №0059291401 від 29.12.2018 року, яким визначено суму штрафної (фінансової) санкції у розмірі 510,00 грн.

3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС в Одеській області №0059281401 від 29.12.2018 року, яким визначено податкове зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 3230607,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 807652,00 грн.

4. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС в Одеській області №0059271401 від 29.12.2018 року, яким визначено податкове зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 2875145,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 718786,00 грн.

Повний текст судового рішення виготовлений та підписаний суддею 25.10.2019 року.

Рішення суду може бути оскаржено до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в місячний строк з дня отримання повного тексту судового рішення, в порядку п.15.5 Перехідних положень КАС України.

Суддя Єфіменко К.С.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.10.2019
Оприлюднено29.10.2019
Номер документу85221993
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/2643/19

Ухвала від 09.08.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

Ухвала від 22.06.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 24.05.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 26.02.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

Ухвала від 21.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 14.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 15.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 07.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К.С.

Ухвала від 30.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 15.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні