Постанова
від 17.04.2019 по справі 359/9789/18
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

КИЇВСЬКОГО АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ

17 квітня 2019 року місто Київ

Суддя судової палати з розгляду кримінальних справ Київського апеляційного суду Журавель О.О., за участю захисника Тирана О.В., яка діє в інтересах особи яку притягнуто до адміністративної відповідальності громадянина Іраку ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ), представника Київської митниці ДФС Юрківа В.В., розглянувши справу про адміністративне правопорушення відносно громадянина Іраку ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , з апеляційною скаргою Київської митниці ДФС, в особі представника Рунова Т.В., на постанову судді Бориспільського міськрайонного суду Київської області від 21 грудня 2018 року, -

встановив:

Як вбачається з протоколу про порушення митних правил № 0802/12500/18, 23.10.2018 року о 21 год. 17 хв. під час проходження митного контролю в зоні митного контролю залу Приліт терміналу D ДП МА Бориспіль громадянин Іраку ОСОБА_1 , який прилетів з Катару , м. Доха, літаком авіакомпанії Катарські авіалінії , рейсом №0297, своїми діями обрав канал, позначений символами зеленого кольору - зелений коридор , тим самим, відповідно до ч. 5 ст. 366 МК України заявив про те, що переміщувані ним через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та обмеження щодо ввезення на митну територію України та засвідчив про факти, що мають юридичне значення.

Після перетину пасажиром білої лінії , яка позначає закінчення зони спрощеного митного контролю зелений коридор , на підставі п. 4 ст. 336 та ст. 342 Митного Кодексу України громадянину ОСОБА_1 було задано запитання щодо наявності у нього готівки, на що він відповів, що має готівку в сумі 17 500 доларів США.

Після цього, громадянина Іраку ОСОБА_1 було запрошено до службового приміщення митниці зали Приліт терміналу D ДП МА Бориспіль , де ним була видана готівка в розмірі 17 500 доларів США.

Готівка знаходилась: 10 000 доларів США в кишені брюк, що були одягнені на пасажирі та 7 500 доларів CLLLA в іншій кишені брюк, що були одягнуті на пасажирі. Зазначена готівка переміщувалась без ознак приховування. Зі слів громадянина Іраку ОСОБА_1 вся готівка належить йому особисто.

Громадянин ОСОБА_1 обрав проходження митного контролю зеленим коридором , де передбачено наявність у громадян готівки у сумі, що не перевищує 10 000 євро (чи еквівалент цієї суми в іншій валюті).

З виявленої суми громадянину Іраку ОСОБА_1 , було пропущено: 11 490 доларів США ( що становить еквівалент 9 997 євро, відповідно до курсу НБУ на


Справа № 33/824/768/2019 Категорія: ст. 471 МК України Суддя у першій інстанції - Кабанячий Ю.В.

23.10.2018). За протоколом про порушення митних правил вилучено 6 010 доларів США.

На момент проходження митного контролю належним чином оформленої митної декларації пасажир не надавав, до моменту перетину ним білої лінії до інспектора митниці не звертався.

Таким чином, своїми діями громадянин Іраку ОСОБА_1 , під час проходження митного контролю в залі Приліт терміналу D ДП МА Бориспіль , порушив встановлений ст. 366 МК України порядок проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю.

Зазначені дії, що полягають у переміщенні через митний кордон України громадянином Іраку ОСОБА_1 , який формою проходження митного контролю обрав проходження через зелений коридор , готівки в обсязі, що підлягає обов`язковому письмовому декларуванню, у повному обсязі відповідно до Постанови Правління НБУ № 148 від 27.05.2008 р. та доповненнями, внесеними Постановами Правління Національного банку України, мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ст. 471 МК України.

У зв`язку з цим інспектором митниці на місці виявлення правопорушення в зоні митного контролю залу Приліт терміналу D ДП МА Бориспіль , 23.10.2018 року складено протокол про порушення митних правил № 0802/12500/18.

На підставі ст. 511 МК України за протоколом №0802/12500/18 вилучено: 6 010 доларів США, що в перерахунку за курсом НБУ станом на 23.10.18 за 100 доларів США - 2808-0405 грн., становить - 168 763 грн. 23 коп.

Постановою Бориспільського міськрайонного суду Київської області від 21 грудня 2018 року громадянину ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 визнано винним у порушенні митних правил, передбачених ст. 471 МК України та накладено на нього адміністративне стягнення у виді штрафу на корить держави у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 1700 (одна тисяча сімсот) гривень 00 коп.

Цією ж постановою вилучену валюту, згідно протоколу про порушення митних правил № 0802/12500/18, а саме: долари США, згідно курсу НБУ 05.12.2018 року за 100 доларів США - 2808 - 0405 грн., кількістю - 6 010, вартістю 168 763 грн. 23 коп. - повернуто громадянину Іраку ОСОБА_1 .

Не погодившись з прийнятим рішенням суду першої інстанції Київською митницею ДФС в особі представника Рунова Т .В. подано апеляційну скаргу в якій він просить постанову Бориспільського міськрайонного суду Київської області від 8 лютого 2019 року скасувати в повному обсязі та прийняти нову постанову, якою громадянину ОСОБА_1 ( ОСОБА_1 ) визнати винним у вчиненні порушення митних правил, передбачених ст. 471 Митного кодексу України, застосувавши до нього стягнення у вигляді штрафу в розмірі ста неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 1700 (тисяча сімсот) гривень з конфіскацією вилученої по справі валюти.

На обґрунтування апеляційної скарги представник зазначає, що суд першої інстанції однобічно та упереджено підійшов до накладення стягнення у виді штрафу без застосування конфіскації обмежених до переміщення валютних цінностей а вказані у постанові суду обставини, що стали підставою для повернення вилучених під час складання протоколу про порушення митних правил грошових коштів, є неправомірними. Постанова Бориспільського міськрайонного суду від 21.12.2018 не відповідає меті адміністративного стягнення та не сприяє вихованню порушника в дусі додержання чинного законодавства України, тому зазначена постанова підлягає скасуванню.

Вивчивши матеріали справи про порушення митних правил відносно громадянина Іраку ОСОБА_1 , заслухавши пояснення представника Київської митниці ДФС Юрківа В.В. на підтримання доводів апеляційної скарги, пояснення захисника-адвоката Тирана О.В. щодо законності та обґрунтованості постанови суду першої інстанції, перевіривши доводи апеляційної скарги, вважаю, що вона підлягає частковому задоволенню виходячи з наступних підстав.

Так, згідно зі ст. 245 КУпАП, завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи та вирішення її в точній відповідності із законом.

У відповідності з вимогами ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. При цьому, орган (посадова особа), відповідно до ст. 252 КУпАП, оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Висновки суду першої інстанції щодо винуватості громадянина Іраку ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 471 МК України є обґрунтованими та в апеляційному порядку не оспорюються.

При накладенні адміністративного стягнення суд дотримався вимог ст. 33 КУпАП, оскільки врахував характер та обставини вчиненого правопорушення, особу порушника і наклав стягнення у межах встановлених цим Кодексом.

При цьому, вирішуючи питання щодо вилученого у громадянина Іраку ОСОБА_1 безпосереднього предмету правопорушення, а саме: долари США, згідно курсу НБУ 05.12.2018 року за 100 доларів США - 2808 - 0405 грн., кількістю - 6 010, вартістю 168 763 грн. 23 коп., суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про необхідність повернення предмету правопорушення громадянину Іраку ОСОБА_1 , виходячи з наступного.

Відповідно до санкції ст. 471 МК України порушення порядку проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю - тягне за собою накладення штрафу в розмірі ста неоподаткованих мінімумів доходів громадян, а разі якщо безпосередніми предметами правопорушення є товари, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством України, - також конфіскацію цих товарів.

Тобто, санкція зазначеної норми за своєю конструкцією є абсолютно визначеною. В даному випадку конфіскація є обов`язковим додатковим видом стягнення при переміщенні через митний кордон України товарів, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством України.

Натомість, судом першої інстанції вказаних вимог закону дотримано не було і не застосовано до громадянина Іраку ОСОБА_1 обов`язковий додатковий вид стягнення конфіскацію товарів, переміщення яких через митний кордон обмежено законодавством України.

Крім того, суд апеляційної інстанції бере до уваги наступне.

Частина 2 статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, визначає, що Конвенція жодним чином не обмежує право держави вводити в дію такі закони, які на її думку є необхідним для здійснення контролю за користування майном відповідно до загальних інтересів або для забезпечення сплати податків чи інших зборів або штрафів.

Пункт 33 ЄСПЛ у справі Ісмаїлов проти Росії визначено, що загальна вимога щодо декларування товарів, що переміщуються через митний кордон, яка поширюється на кожну особу, котра перетинає кордон, запобігає неконтрольованому ввезенню готівки в державу чи її вивезення з неї, тому конфіскація у випадку недекларування готівки під час проходження митного контролю є частиною регуляторного механізму, який відповідає загальним інтересам суспільства.

Наведені положення норм міжнародного права співвідносяться з нормами національного законодавства України щодо регуляторного механізму держави, який реалізується шляхом встановлення державою обмежень щодо здійснення права на власність шляхом конфіскації заборонених та обмежених товарів.

Таким чином, оскільки санкція ст. 471 МК України не передбачає альтернативи, так як є абсолютно визначеною і щодо основного виду стягнення і щодо додаткового, то апеляційний суд приходить до висновку про необхідність застосування до громадянина Іраку ОСОБА_1 обов`язковий додатковий вид стягнення, а саме конфіскацію товарів, переміщення яких через митний кордон України обмежено законодавством України. Тому, вилучені за протоколом про порушення митних правил № 0879/12500/18 від 23.10.2018 року, 6 010 доларів США, що в перерахунку за курсом НБУ станом на 23.10.18 за 100 доларів США - 2808-0405 грн., становить - 168 763 грн. 23 коп., необхідно конфіскувати в дохід держави.

З огляду на вказане, доводи захисника щодо майнового стану громадянина Іраку ОСОБА_1 , легального характеру походження переміщуваної ним валюти, а також те, що він ніколи не вивозив з України коштів та інших товарів які потребують письмового декларування, не можуть вважатися такими, які спростовують імперативну вимогу закону щодо необхідності застосування до правопорушника заходів адміністративного впливу у точній відповідності з законом, як це визначено ч.3 ст.7 КУпАП.

Враховуючи, що в поданій апеляційній скарзі представник митниці повторно просить визнати громадянина ОСОБА_1 винним за ст. 471 МК України, при тому, що доведеність вини останнього ніким зі сторін не ставиться під сумнів, то апеляційні вимоги підлягають частковому задоволенню, а саме в частині незастосування судом першої інстанції до правопорушника обов`язкового додаткового стягнення у виді конфіскації безпосередніх предметів правопорушення зі скасуванням оскаржуваної постанови і прийняттям і цій частині нової.

Керуючись ст. 294 КУпАП, суд -

постановив:

Апеляційну скаргу представника Київської митниці ДФС Рунова Т.В.- задовольнити частково.

Постанову судді Бориспільського міськрайонного суду Київської області від 21 грудня 2018 року, якою громадянина Іраку ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 визнано винним у порушенні митних правил, передбачених ст. 471 МК України та накладено на нього адміністративне стягнення у виді штрафу на корить держави у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 1700 (одна тисяча сімсот) гривень 00 коп. з поверненням йому грошових коштів, що були безпосереднім предметом правопорушення, - змінити.

Вилучені грошові кошти, згідно протоколу про порушення митних правил № 0802/12500/18 від 23.10.2018 року в сумі 6 010 (шість тисяч десять) доларів США - конфіскувати в дохід держави.

В іншій частині постанову суду залишити без змін.

Постанова є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя Київського апеляційного суду О.О. Журавель

СудКиївський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення17.04.2019
Оприлюднено29.10.2019
Номер документу85237698
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —359/9789/18

Постанова від 26.11.2019

Адмінправопорушення

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Кабанячий Ю. В.

Постанова від 17.04.2019

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Журавель Олександр Олександрович

Постанова від 21.12.2018

Адмінправопорушення

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Кабанячий Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні