Ухвала
від 22.10.2019 по справі 910/8888/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

про закриття провадження у справі

м. Київ

22.10.2019Справа № 910/8888/19

За позовом Громадської організації "Київська міська організація Українського товариства сліпих"

до 1. Комунального підприємства "Київпастранс"

2. Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)

3. Комунального підприємства "Київблагоустрій"

про усунення перешкод в користуванні зупинкою громадського транспорту

Суддя Котков О.В.

Представники учасників справи:

від позивача Бойчук І.В. (адвокат);

від відповідача-1 Музика В.І. (адвокат);

від відповідача-2 Ходорич О.М. (представник за довіреністю);

від відповідача-3 Косянчук Л.Г. (адвокат).

Вільний слухач Бойчук Н.П.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

08 липня 2019 року до Господарського суду міста Києва від Громадської організації "Київська міська організація Українського товариства сліпих" (позивач) надійшла позовна заява б/н від 04.07.2019 року до Комунального підприємства "Київпастранс" (відповідач-1), Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (відповідач-2), Комунального підприємства "Київблагоустрій" (відповідач-3), в якій викладені позовні вимоги, щоб в судовому порядку:

1. зобов`язати Комунальне підприємство "Київпастранс", Департамент міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Комунальне підприємство "Київблагоустрій" усунути порушення облаштування зупинки громадського транспорту по вул. Попудренко, в м. Києві, біля метро "Дарниця", приведенням зупинок у відповідність до:

- п. 27 Єдиних правил розвитку автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.1994 року №198, відповідно до яких у населених пунктах малі архітектурні форми (крім кіосків для продажу проїзних квитків на зупинках громадського транспорту) розміщуються за межею тротуару, пішохідних доріжок, алей на відстані не менше ніж метр, але не ближче ніж 5 метрів до проїзної частини доріг і вулиць;

- п. 35 Єдиних правил розвитку автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.1994 року №198, відповідно до яких забороняється розміщувати малі архітектурні форми ближче ніж за 20 метрів до перехресть вулиць, в охоронних зонах інженерних мереж, на зупинці громадського транспорту на відставні ближче ніж 20 метрів в обидва боки по тротуару від установленого дорожнього знака, що її позначає;

2. зобов`язати Комунальне підприємство "Київпастранс", Департамент міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Комунальне підприємство "Київблагоустрій", з метою усунення порушення облаштування зупинок громадського транспорту по вул. Попудренко, в м. Києві, біля метро "Дарниця", вчинити дії, визначені пунктами 13.2.5,13.3.1,13-3-2,13-3-3 Правил благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 року (із змінами і доповненнями), а саме:

- КП "Київпастранс" (код ЄДРПОУ 31725604) перевірити облаштування зупинки громадського транспорту по вул. Попудренко, в м. Києві, біля метро "Дарниця" на предмет розміщення на ній тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності та ' малі архітектурні форми з порушенням законодавства та Правил благоустрою м. Києва та надати інформацію до Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та районних в місті Києві державних адміністрацій для відповідного реагування;

- Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (код ЄДРПОУ 34926981) винести припис власникам (особі, яка здійснила встановлення) самовільно встановлених тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності з вивіскою "Продукти", що розташовані на зупинці громадського транспорту по вул. Попудренко, в м. Києві, біля метро "Дарниця" з вимогою усунення порушень шляхом демонтажу об`єктів протягом одного робочого дня з обов`язковим відновленням благоустрою території.

- КП "Київблагоустрій" (код ЄДРПОУ: 26199708) здійснити демонтаж тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності з вивіскою "Продукти", що розташовані на зупинці громадського транспорту по вул. Попудренко, в м. Києві, біля метро "Дарниця" та скласти відповідний акт демонтажу.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачі, в порушення Правил благоустрою м. Києва, не вчинили дій по усуненню існуючих порушень облаштування зупинки громадського транспорту по вул. Попудренко в м. Києві, біля станції метро "Дарниця", чим продовжуються чинитися перешкоди у користуванні особами з вадами зору та сліпими зупинкою громадського транспорту, розташованої в м. Києві по вул. Попудренка, біля станції метро "Дарниця".

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 12.07.2019 року у справі № 910/8888/19 позовну заяву б/н від 04.07.2019 року Громадської організації "Київська міська організація Українського товариства сліпих" до 1. Комунального підприємства "Київпастранс", 2. Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), 3. Комунального підприємства "Київблагоустрій" усунення перешкод в користуванні зупинкою громадського транспорту залишено без руху, надано Громадській організації "Київська міська організація Українського товариства сліпих" строк для усунення встановлених недоліків позовної заяви протягом 5 (п`яти) днів з дня вручення даної ухвали.

Так, поштове відправлення з ухвалою суду у даній справі було направлене Громадській організації "Київська міська організація Українського товариства сліпих" за адресою: 02156, м. Київ, вул. Жукова, 31, яка вказана в позовній заяві та відповідає адресі місцезнаходження товариства у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

У відповідності до відомостей з офіційного веб-сайту Державного підприємства "Укрпошта" за поштовим ідентифікатором № 0103050140788 вбачається, що поштове відправлення з ухвалою суду від 12.07.2019 року у справі № 910/8888/19 не вручено з підстав "інші причини" - 16.07.2019 року.

19 липня 2019 року через відділ діловодства суду від Громадської організації "Київська міська організація Українського товариства сліпих" надійшла заява № 3117/19 від 18.07.2019 року на виконання вимог ухвали Господарського суду міста Києва від 12.07.2019 року.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 24.07.2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, ухвалено розгляд справи № 910/8888/19 здійснювати в порядку загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 20.08.2019 року.

20.08.2019 року через відділ діловодства суду від Комунального підприємства "Київблагоустрій" надійшло клопотання б/н від 13.08.2019 року "Про закриття провадження у справі", яке мотивоване тим, що спір у даній справі є публічно-правовий, тому не підлягає вирішенню в порядку господарського судочинства.

В підготовчих засіданнях 20.08.2019 року та 27.08.2019 року судом оголошувалася перерва.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.09.2019 року позовну заяву в частині позовних вимог, викладених в п. 2 прохальної частини позовної заяви залишено без розгляду.

01.10.2019 року через відділ діловодства суду позивача надійшла заява про уточнення (зміну) позовних вимог, в якій позивач просить суд зобов`язати Комунальне підприємство "Київпастранс , Департамент міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Комунальне підприємство Київблагоустрій усунути порушення облаштування зупинок громадського транспорту (автобуса №45 та маршрутного таксі №225) станція метро Дарниця по вул. Попудренко в м. Києві, біля станції метро Дарниця в м. Києві шляхом приведенням зупинок у відповідність до:

- п. 2.22 наказу Міністерства інфраструктури України від 15.07.2013 Про затвердження Порядку організації перевезень пасажирів та багажу автомобільним транспортом;

- пп. 5.4, 6.1.1, 6.2.19, 6.3.10 ГБН В.2.3-37641918-550:2018 "Автомобільні дороги. Зупинки маршрутного транспорту";

- п. 14.5.4 ДБН В.2.3-4:2015 Автомобільні дороги. Споруди транспорту ;

- п. 27 та п. 35 Єдиних правил розвитку автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони;

- п. 3.7.4 ДСТУ 3587-97 Безпека дорожнього руху ;

- пп. 8.2.2, 8.2.14 ДБН В.2.2-40:2018 Інклюзивність будівель та споруд ;

- ДБН В.2.5-75:2013 Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування - п. 17.1.2 та табл. 31;

- ДБН В.2.5-74:2013 Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування п. 12.48; ДБН 360-92** Планування і забудова міських і сільських поселень - п. 8.56 та табл. 8.1.

Відповідно до ч. 3 ст. 46 Господарського процесуального кодексу України до закінчення підготовчого засідання позивач має право змінити предмет або підстави позову шляхом подання письмової заяви.

Вказана заява, приймаючи до уваги дотримання позивачем вимог ст.ст. 46, 182 Господарського процесуального кодексу України, прийнята судом до розгляду.

В підготовчих засіданнях 01.10.2019 року та 15.10.2019 року судом оголошувалася перерва.

Розглянувши в підготовчому засіданні 22.10.2019 року клопотання б/н від 13.08.2019 року "Про закриття провадження у справі" Комунального підприємства "Київблагоустрій", а також матеріали справи в цілому, суд дійшов висновку про задоволення вказаного клопотання, виходячи з наступного.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 42 Господарського процесуального кодексу України, учасники справи мають право подавати заяви та клопотання, надавати пояснення суду, наводити свої доводи, міркування щодо питань, які виникають під час судового розгляду, і заперечення проти заяв, клопотань, доводів і міркувань інших осіб.

Положеннями ч. 2 ст. 185 Господарського процесуального кодексу України визначено, що за результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу, зокрема, про закриття провадження у справі.

Закриття провадження у справі - це форма закінчення розгляду господарської справи без прийняття рішення у зв`язку з виявленням після відкриття провадження у справі обставин, з якими закон пов`язує неможливість судового розгляду справи.

Статтею 1 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що господарський процесуальний кодекс України визначає юрисдикцію та повноваження господарських судів, встановлює порядок здійснення судочинства у господарських судах.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Господарського процесуального кодексу України, право на звернення до господарського суду в установленому цим Кодексом порядку гарантується. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у господарському суді, до юрисдикції якого вона віднесена законом.

Перелік спорів, які відносяться до юрисдикції господарського суду, визначені у статті 20 Господарського процесуального кодексу України.

Закон України "Про благоустрій населених пунктів" є спеціальним законом, який визначає правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.

У відповідності до статті 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема, затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.

До повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, зокрема, забезпечення виконання місцевих програм та здійснення заходів з благоустрою населених пунктів; здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об`єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об`єктів тощо.

Суб`єктами у сфері благоустрою населених пунктів, згідно із приписами ст. 12 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" є органи державної влади та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, органи самоорганізації населення, громадяни.

За приписами ст. 34 Закону України Про благоустрій населених пунктів , правила благоустрою території населеного пункту (далі - Правила) - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту. Правила включають, зокрема, порядок здійснення благоустрою та утримання територій об`єктів благоустрою; порядок розміщення малих архітектурних форм; порядок здійснення самоврядного контролю у сфері благоустрою населених пунктів.

Частиною 1 ст. 40 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" визначено, що самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами.

З урахуванням наведеного, нормами Закону України "Про благоустрій населених пунктів" наділено повноваженнями міські ради та їх виконавчі органи здійснювати самоврядний контроль у сфері благоустрою міста Києва.

Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою міста і спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини, визначені Правилами благоустрою міста Києва, які затверджені рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 року № 1051/1051.

Дії з демонтажу у розумінні Закону України "Про благоустрій населених пунктів" є заходами з відновлення благоустрою населеного пункту (демонтаж - роботи щодо відновлення території благоустрою).

Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є органом, що вживає заходи із демонтажу (п. 13.3.2 Правил благоустрою м. Києва).

У відповідності із п. 13.3.3 Правил благоустрою м. Києва, рішення про демонтаж самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі приймається Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районними в місті Києві державними адміністраціями, Департаментом промисловості та розвитку підприємництва (щодо об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі).

При цьому, згідно з Положенням про Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), затвердженим розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 27 січня 2011 року № 94, Департамент є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), підпорядковується Київському міському голові, підзвітний та підконтрольний Київській міській раді, з питань виконання функцій державної виконавчої влади - відповідним центральним органам державної виконавчої влади.

Пунктом 4 Положення про Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) визначено, що основними завданнями Департаменту є, зокрема, контроль за станом благоустрою міста; контроль за дотриманням вимог Закону України "Про благоустрій населених пунктів", Правил благоустрою міста Києва, інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері благоустрою.

Відповідно до пункту 6 Положення про Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), Департамент має право, зокрема, здійснювати в установленому порядку заходи щодо демонтажу та очищення території міста від безхазяйного майна, самовільно розміщених (встановлених) тимчасових споруд, малих архітектурних форм, елементів благоустрою, рекламних носіїв, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об`єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі покинутих будівельних матеріалів і конструкцій, транспортних засобів у місті Києві тощо та давати доручення на їх демонтаж (п. 6.7); давати в межах повноважень профільним структурним підрозділам районних в місті Києві державних адміністрацій з питань благоустрою, цивільного захисту, охорони праці та підпорядкованим комунальним підприємствам обов`язкові для виконання доручення та контролювати їх виконання (п. 6.25).

З викладеного вище слідує, що Департамент наділений контролюючими повноваженнями та здійснює владні управлінські функції у сфері благоустрою міста, приймає рішення про демонтаж та вживає заходи із демонтажу елементів благоустрою у відповідності з пунктами 13.3.2, 13.3.3 Правил.

Відповідно до Статуту Комунального підприємства "Київблагоустрій" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 21.02.2007 року № 167, метою діяльності підприємства, зокрема, є здійснення заходів, які забезпечують дотримання юридичними та фізичними особами правил благоустрою у м. Києві, у тому числі, шляхом внесення приписів та складання протоколів про адміністративні правопорушення.

В п. 2.2. Статуту Комунального підприємства "Київблагоустрій" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) визначено, що підприємство підпорядковане Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент) з питань, визначених чинним законодавством та цим Статутом.

Тобто, Комунальному підприємству "Київблагоустрій" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Київською міською державною адміністрацією делеговані публічно-владні управлінські функції в частині забезпечення благоустрою міста Києва.

В силу приписів ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (ч.1 ст. 2 КАС України).

Згідно із ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України публічно-правовим спором є спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Таким чином, визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб`єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах управлінських функцій.

Водночас за приписами пункту 7 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України суб`єктом владних повноважень є орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 19 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

З урахуванням викладеного, виходячи з предмета спірних правовідносин, зважаючи на наявність у КП Київблагоустрій у спірних правовідносинах визначальних ознак суб`єкта владних повноважень у розумінні пункту 7 частини першої статті 4 КАС України, суд дійшов висновку про наявність у даному спорі визначальних ознак публічно-правового спору, який належить розглядати в порядку адміністративної юрисдикції.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Великої Палати Верховного Суду від 13.11.2018 року у справі № 910/2145/18.

У відповідності із п. 1 ч. 1 ст. 231 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд закриває провадження у справі, якщо, спір не підлягає вирішенню в порядку господарського судочинства.

Оскільки спір за вказаними позовними вимогами не підлягає вирішенню в порядку господарського судочинства та належить до адміністративної юрисдикції, суд на виконання приписів ч. 2 ст. 231 Господарського процесуального кодексу України роз`яснює позивачеві його право звернутися із вказаною позовною вимогою до адміністративного суду.

Частиною 4 статті 231 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що про закриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, а також вирішує питання про розподіл між сторонами судових витрат, повернення судового збору з бюджету.

Відповідно до ст. 123 Господарського процесуального кодексу України, судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Згідно п. 5 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі закриття (припинення) провадження у справі (крім випадків, якщо провадження у справі закрито у зв`язку з відмовою позивача від позову і така відмова визнана судом), у тому числі в апеляційній та касаційній інстанціях.

З огляду на викладене, судовий збір може бути повернутий позивачу з бюджету у разі його звернення до суду з відповідним клопотанням.

Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 231, ст. 233, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва

УХВАЛИВ:

Закрити провадження у справі № 910/8888/19 за позовом Громадської організації "Київська міська організація Українського товариства сліпих" до 1. Комунального підприємства "Київпастранс", 2. Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), 3. Комунального підприємства "Київблагоустрій" про усунення перешкод в користуванні зупинкою громадського транспорту.

Ухвала набирає законної сили 22 жовтня 2019 року.

Ухвала підлягає оскарженню в порядку передбаченому ст. 255 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст ухвали складено 29 жовтня 2019 року.

Суддя О.В.Котков

Дата ухвалення рішення22.10.2019
Оприлюднено30.10.2019
Номер документу85240737
СудочинствоГосподарське
Сутьусунення перешкод в користуванні зупинкою громадського транспорту

Судовий реєстр по справі —910/8888/19

Постанова від 04.02.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Зубець Л.П.

Ухвала від 04.02.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Зубець Л.П.

Ухвала від 14.01.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Зубець Л.П.

Ухвала від 17.12.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Зубець Л.П.

Ухвала від 25.11.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Зубець Л.П.

Ухвала від 22.10.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Котков О.В.

Ухвала від 05.09.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Котков О.В.

Ухвала від 05.09.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Котков О.В.

Ухвала від 27.08.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Котков О.В.

Ухвала від 24.07.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Котков О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні