ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
29 жовтня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/4300/19
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Борзаниця С.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Тарасівської сільської ради Троїцького району Луганської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду Луганської області надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі також - позивач) до Тарасівської сільської ради Троїцького району Луганської області (далі також - відповідач, Тарасівська сільрада), відповідно до якої просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення 34 сесії Тарасівської сільської ради Троїцького району Луганської області від 04.09.2019 в частині відмови у наданні дозволу ОСОБА_1 на виготовлення проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею до 2,00га, яка за даними державного земельного кадастру враховується в межах населеного пункту Тарасівка Тарасівської сільської ради Троїцького району Луганської області за адресою: с. Тарасівка л/л МТФ;
- зобов`язати Тарасівську сільську раду Троїцького району Луганської області прийняти рішення про надання ОСОБА_1 дозвіл на виготовлення проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею до 2,00 га, яка за даними державного земельного кадастру враховується в межах населеного пункту Тарасівка Тарасівської сільської ради Троїцького району Луганської області за адресою: с. Тарасівка л/л МТФ.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що з метою реалізації права на отримання земельної ділянки у власність, 12.06.2019 позивач звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Луганській області із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства із наданням графічного матеріалу, на якому зазначено бажане місце розташування земельної ділянки. Листом від 03.07.2019 за вих. № М-1803/0-1384/0/37-19 Головне управління Держгеокадастру у Луганській області повідомило, що витребувана земельна ділянка згідно даних державного земельного кадастру розташована в межах населеного пункту с. Тарасівка Троїцького району Луганської області, а тому необхідно звернутися до відповідного органу місцевого самоврядування з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою.
16.07.2019 позивач звернувся до Тарасівської сільради із клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства із наданням графічного матеріалу, на якому зазначене бажане місце розташування земельної ділянки.
05.09.2019 листом за вихідним № 409 повідомлено про те, що, розглянувши заяву позивача, сесією сільської ради прийнято рішення про відмову у наданні позивачу дозволу на розробку проекту землеустрою без зазначення підстав для такої відмови. У наданні копії відповідного рішення сільської ради відмовлено.
Позивач вважає дії відповідача під час прийняття рішення про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою протиправними та такими, що грубо порушують норми Конституції України та чинного земельного законодавства України, а тому звернувся з цим позовом до суду.
Відповідач надіслав відповідь на позовну заяву, в якій позов визнав, проти позовних вимог не заперечує, за підсумками голосування депутатів: за надання дозволу проголосувало 0 (нуль), проти - 5 (п`ять), утримались - 2 (два) депутатів. Просив розглянути справи без участі представника сільської ради (а.с. 27).
По справі вчинені такі процесуальні дії.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 03.10.2019 відкрито провадження та вирішено справу розглядати в порядку загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 29.10.2019 (а.с. 1-2).
Згідно частини третьої статті 183 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) за результатами підготовчого провадження суд ухвалює рішення суду у випадку визнання позову відповідачем.
Сторони у судове засідання не прибули, про дату, час і місце підготовчого розгляду повідомлені належним чином, надали заяви про розгляд справи за відсутності сторін (а.с. 22, 23, 27, 31).
Відповідно до частини дев`ятої статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Оскільки сторони про час, дату та місце судового розгляду повідомлені належним чином, відсутня потреба заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглянути справу у порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-79 КАС України, суд встановив таке.
Судом встановлено:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є громадянином України, що підтверджується паспортом серії НОМЕР_1 , виданим Сєвєродонецьким МВ УМВС України в Луганській області 17.02.2003 (а.с. 9)
Позивач є внутрішньо переміщеною особою, який перемістився за адресою: АДРЕСА_1 , зареєстрована адреса: АДРЕСА_2 , про що свідчить довідка управління соціального захисту населення Сватівської райдержадміністрації від 23.07.2015 № 930005354 (а.с. 11).
Листом від 03.07.2019 за вих. № М-1803/0-1384/0/37-19 Головне управління Держгеокадастру у Луганській області повідомило, що розглянуло заяву позивача від 12.06.2019 стосовно надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства із наданням графічного матеріалу, на якому зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, та зазначило, що витребувана земельна ділянка згідно даних державного земельного кадастру розташована в межах населеного пункту с. Тарасівка Троїцького району Луганської області, а тому позивачу необхідно звернутися до відповідного органу місцевого самоврядування з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою (а.с. 12).
16.07.2019 позивач звернувся до Тарасівської сільради із клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0 га для ведення особистого селянського господарства із наданням графічного матеріалу, на якому зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (а.с. 13, 14, 29).
Рішенням 34 сесії Тарасівської сільської ради Троїцького району Луганської області від 04.09.2019 відмовлено у наданні дозволу ОСОБА_1 на виготовлення проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею до 2,00 га, яка за даними державного земельного кадастру враховується в межах населеного пункту Тарасівка Тарасівської сільської ради Троїцького району Луганської області. При цьому в рішенні зовсім відсутня мотивація прийнятого рішення (а.с. 28).
05.09.2019 листом за вихідним № 409 повідомлено про те, що, розглянувши заяву, сесією сільської ради прийнято рішення про відмову у наданні позивачу дозволу на розробку проекту землеустрою, без зазначення підстав для такої відмови. У наданні копії відповідного рішення сільської ради відмовлено (а.с. 15).
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.
Згідно статті 2 Земельного кодексу України (далі також - ЗК України) земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею.
Суб`єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.
Об`єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї).
Відповідно до статті 3 ЗК України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Стаття 4 ЗК України визначає, що земельне законодавство включає цей Кодекс, інші нормативно-правові акти у галузі земельних відносин.
Завданням земельного законодавства є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель (частини друга статті 4).
Повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин визначені статтею 12 ЗК України.
До повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, серед іншого, розпорядження землями територіальних громад та вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
За приписами частини третьої статті 22 Земельного кодексу України землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування громадянам, окрім іншого, для ведення особистого селянського господарства.
Статтею 116 Земельного кодексу України встановлено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом. Земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.
Згідно з частиною шостою статті 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 нього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. Вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею, забороняється.
При цьому, частиною сьомою статті 118 Земельного кодексу України встановлено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.
Відповідно до пункту б частини першої статті 121 ЗК України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства розмірі не більше 2,0 гектара.
Аналіз матеріалів справи та законодавства, яке регулює спірні відносини, свідчить про наявність підстав для звернення позивача до відповідача з відповідним клопотанням. При цьому в клопотанні позивачем було зазначено цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. Також до клопотання був наданий графічний матеріал із зазначенням місця розташування земельної ділянки.
Тобто, позивачем були виконані усі передбачені діючим законодавством умови для розгляду його клопотання.
Натомість, відповідач відмовив у задоволенні клопотання позивача. При цьому, в порушення приписів частини сьомої статі 118 ЗК України зовсім не зазначив мотиви такої відмови.
Судом також не виявлено наявності обставин, які б свідчили про наявність підстав для відмови у задоволенні клопотання позивача.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог, що вказує на необхідність задоволення адміністративного позову.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем при зверненні до суду з даним адміністративним позовом сплачено судовий збір у розмірі 768,40 грн (а.с. 3).
Оскільки у даній справі позов задовольняється, судовий збір у розмірі 768,40 грн належить стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Тарасівської сільської ради Троїцького району Луганської області на користь позивача.
Керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги ОСОБА_1 до Тарасівської сільської ради Троїцького району Луганської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення 34 сесії Тарасівської сільської ради Троїцького району Луганської області від 04.09.2019 в частині відмови у наданні дозволу ОСОБА_1 на виготовлення проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею до 2,00га, яка за даними державного земельного кадастру враховується в межах населеного пункту Тарасівка Тарасівської сільської ради Троїцького району Луганської області за адресою: с. Тарасівка л/л МТФ.
Зобов`язати Тарасівську сільську раду Троїцького району Луганської області прийняти рішення про надання ОСОБА_1 дозвіл на виготовлення проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею до 2,00 га, яка за даними державного земельного кадастру враховується в межах населеного пункту Тарасівка Тарасівської сільської ради Троїцького району Луганської області за адресою: с. Тарасівка л/л МТФ.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Тарасівської сільської ради Троїцького району Луганської області (ідентифікаційний код: 04337727, місцезнаходження: 92144, Луганська область, Троїцький район, с. Тарасівка, вул. Миру, буд. 3) на користь ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_2 , адреса реєстрації: АДРЕСА_3 ЛНАУ АДРЕСА_2 , адреса проживання: АДРЕСА_1 ) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 768,40 грн (сімсот шістдесят вісім гривень 40 коп.).
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя С.В. Борзаниця
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2019 |
Оприлюднено | 30.10.2019 |
Номер документу | 85264240 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.В. Борзаниця
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні