Рішення
від 28.10.2019 по справі 420/5516/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5516/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 жовтня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Вовченко O.A.,

секретар судового засідання Іщенко С.О.,

за участю:

представника позивача - Слюсаря О.В. (за довіреністю),

представника відповідачів - Козеровської А.О. (за довіреністю),

розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ до Головного управління ДФС в Одеській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

20 вересня 2019 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ до Головного управління ДФС в Одеській області та Державної фіскальної служби України, в якому позивач просить суд:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №913521/41248498 від 12.09.2018 р. та №644056/41248498 від 11.04.2018 р.;

2. Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 від 07.09.2017 р. та №5 від 23.10.2017 року датою направлення їх на реєстрацію.

Ухвалою суду від 25 вересня 2019 року прийнято до розгляду позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ , відкрито провадження у адміністративній справі та визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що між товариством з обмеженою відповідальністю ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ та товариством з обмеженою відповідальністю АЛЬКАРІМ-БУД були укладені договори підряду: №АБ 32/Ж (ВК) від 15.08.2017 р., предметом якого є улаштування внутрішніх мереж водопостачання, господарсько-побутової та ливневої каналізації на об`єкті замовника; №АБ 31/Ж (ОВ ТП и К) від 12.09.2017 р., предметом якого є виконання комплексу монтажних робіт по улаштуванню внутрішніх мереж опалення індивідуального теплового пункту, теплотраси та котельної на об`єкті замовника. Відповідно до умов зазначених договорів ТОВ АДБКАРІМ-БУД сплатило на користь ТОВ ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ передбачені договором суми грошових коштів. Позивачем складено податкову накладну № 1 від 07.09.2017 р. до договору підряду №АБ 32/Ж (ВК) від 15.08.2017 р. та податкову накладну № 5 від 23.10.2017 р. до договору підряду №АБ 31/Ж (ОВ ТП и К) від 12.09.2017 р. та направлено їх для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у зазначені дати. Позивачем отриманої квитанцію від 30.09.2019 р., згідно якої податкову накладну № 1 від 07.09.2017 прийнято, але реєстрацію зупинено: Відповідно до н. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 43.22.11. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПП відповідно до пункту в п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена ПУНКТОМ 4 цього наказу . Згідно отриманої квитанції від 14.11.2019 р. ДФС податкову накладну № 5 від 23.10.2017 прийнято, але реєстрацію зупинено: Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків. достатніх для зміцнення реєстрації ІІН/РК в ЄРПП, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 43.22.12. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу . Позивачем направлено повідомлення щодо подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. До повідомлення були додані пояснення та документи, однак, рішеннями комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації було відмовлено у реєстрації наведених податкових накладних. Відповідно до п.3.9 договорів № АБ 32/Ж (ВК) від 15.08.2017 року та № АБ 31/Ж (ОВ ТП и К) від 12.09.2017 року замовник надає підряднику аванс на придбання матеріалів та обладнання для виконання робіт у розмірі 80% від вартості робіт за даним Договором. Даний аванс зараховується в рахунок вартості матеріалів, призначених для виконання робіт. Підтвердженнями оплати є виписки по рахункам. Як свідчать зміст квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних, їх зупинено з підстав відповідності вказаної податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567. Вказані квитанції не містять зазначення конкретного із двох критеріїв, визначених п.6, достатніх для зупинення реєстрації у ЄРПН вказаних податкових накладних. Посилання у квитанціях на невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 43.22.11 та 43.22.12 на думку позивача є безпідставним з огляду на те, що наведені причини не віднесено до переліку критеріїв оцінки ступеня ризиків, які визначені у п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567. У оскаржуваних рішеннях не зазначено, яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Товариством надано та перелічено в позовній заяві ряд документів, що падає можливість відповідачу встановити повноту та зміст вчинених господарських операцій.

10 жовтня 2019 року до суду від представника відповідачів за вх.№ЕП/7623/19 надійшов відзив на позов, у якому відповідач посилаючись на Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженого Постановою №117, лист ДФС від 21.03.2018 р. №959/99-99-07-18, наказ ДФС України від 28.07.2015 року №543 Про забезпечення комплексного контролю податкових ризиків з ПДВ зазначає, що рішення №913521/41248498 від 12.09.2018 року та №644056/41248498 від 11.04.2018 року є повністю обґрунтованими.

Враховуючи викладене відповідач просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Представник відповідачів у судовому засіданні у задоволенні позовних вимог просила відмовити у повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи та обставини, якими обґрунтовуються вимоги та докази, якими вони підтверджуються, суд вважає, що адміністративний позов слід задовольнити з наступних підстав.

Товариство з обмеженою відповідальністю ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ (ідентифікаційний код юридичної особи 41248498) зареєстровано як юридична особа 30.03.2017 року та 31.03.2017 року взято на податковий облік (а.с.21).

Відповідно до частини першої статті 3 Господарського кодексу України, під господарською діяльністю розуміється діяльність суб`єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Згідно з пп.14.1.36 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, видами економічної діяльності товариства з обмеженою відповідальністю ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ за КВЕД є: 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування (основний); 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н. в. і. у.; 82.99 Надання інших допоміжних комерційних послуг, н. в. і. у.; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; 42.21 Будівництво трубопроводів.

Як вбачається з матеріалів справи, 15 серпня 2017 року між ТОВ ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ (підрядник) та ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД (замовник) було підписано договір підряду № АБ 32/Ж (ВК) (а.с.34-44) з додатками (а.с.46-57), згідно якого підрядник зобов`язується власними та залученими силами та засобами в порядку та терміни, передбачені даним договором, з власних матеріалів та обладнання замовника виконати роботи у відповідності до діючих в Україні норм та правил, а замовник зобов`язується в порядку та терміни, передбачені даним договором прийняти та оплатити виконані роботи підряднику (п.2.1). Замовник надає підряднику передплату на придбання матеріалів для виконання робіт по договору в наступному порядку: у термін за 1 (один) робочий день до початку виконання робіт замовник перераховує на розрахунковий рахунок підрядника передплату у розмірі 80% від вартості робіт по даному договору. Даний аванс зараховується в рахунок вартості матеріалів, призначених для виконання робіт. Подальші розрахунки з підрядником за виконані роботи здійснюються замовником протягом 7 (семи) днів після приймання замовником у підрядника виконаних робіт у встановленому даним договором порядку з урахуванням вирахування перерахованої підряднику передплати згідно абз.1 п.3.9 даного договору (п.3.9).

На підтвердження реальності умов даного договору позивач надав до суду:

- рахунок на оплату №2 від 01.09.2017 року (а.с.32) на суму 4914400,00 грн. (ПДВ 819066,67 грн.);

- виписку по рахунку № НОМЕР_1 від 07.09.2017 року (а.с.33);

- перелік представників підрядника та обсяг їх повноважень від 15.08.2017 року (а.с.45);

- договір поставки №0717-03 від 01.07.2017 року (а.с.58-60), укладений між ТОВ ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ (покупець) та ТОВ УКРІНСТАЛ ОДЕСА (постачальник), за умовами якого постачальник зобов`язується поставляти покупцеві товари, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити товари у відповідності до положень цього договору (п.2.1); видаткову накладну №2143 від 11.10.2017 року до договору (а.с.72);

- договір купівлі-продажу №1008/33 від 01.06.2017 року (а.с.61-93), укладений між ТОВ ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ (покупець) та ТОВ ТРАНСМЕТ-ЮГ (продавець), за умовами якого продавець зобов`язується передати у власність покупцю металопродукцію, а покупець зобов`язується оплатити та прийняти її в порядку та на умовах, передбачених цим договором (п.1.1); видаткову накладну №0000-010104 від 27.10.2017 року до договору (а.с.73);

- договір поставки №336 від 01.07.2017 року (а.с.64-65), укладений між ТОВ ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ (покупець) та ТОВ ЛОТТ (постачальник), за умовами якого постачальник зобов`язується поставити, а покупець - прийняти та оплатити труби та фітинги (п.1.1);

- договір поставки №04/09/17 від 04.09.2017 року (а.с.66-69), укладений між ТОВ ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ (покупець) та ТОВ СНАБ-РЕЗЕРВ ГРУП (постачальник), за умовами якого постачальник зобов`язується передати у власність покупця матеріали в асортименті, кількості та за цінами, узгодженими сторонами в порядку, передбаченому цим договором, а покупець зобов`язується прийняти товар та оплатити його на умовах цього договору (п.1.1);

- видаткові накладні №005464 від 11.10.2017 року та №005106 від 26.09.2017 року, виписані ОФ ПАТ СОЛДІ І КО - СОЛДІ-ЮГ (а.с.70, 71) на одержувача ТОВ ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ .

Позивачем на адресу ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД виписано податкову накладну №1 від 07.09.2017 року (а.с.26), направлену на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем отримано квитанцію з Єдиного вікна подання електронної звітності (а.с.25), у якому підприємству було повідомлено, що реєстрацію податкової накладної №1 від 07.09.2017 року зупинено. Також у квитанції вказано наступне: Виявлені помилки/зауваження: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. 3а результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 43.22.11. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу .

05 вересня 2018 року позивачем направлено до ДФС повідомлення №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинена (а.с.27), а саме щодо податкової накладної №1 від 07.09.2017 року. До вказаного повідомлення позивачем було долучено 12 додатків, серед яких, як стверджує позивач та не спростовано відповідачами, були пояснення (а.с.32) та всі необхідні документи по господарській операції, в тому числі виписка по рахунку.

Комісією Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №913521/41248498 від 12 вересня 2018 року (а.с.28) про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №1 від 07.09.2017 року з підстав надання платником податку копій документів з порушенням законодавства.

Позивач оскаржив вказане рішення до ДФС подавши скаргу (а.с.29), за результатами розгляду якої комісією з питань розгляду скарг ДФС було прийнято рішення №33787/41248498/2 від 01.10.2018 року (а.с.30), яким скаргу залишено без задоволення а рішення - без змін.

Як вбачається з матеріалів справи, 12 вересня 2017 року між ТОВ ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ (підрядник) та ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД (замовник) було укладено договір підряду № АБ 31/Ж (ОВ ТП и К) (а.с.83-93) з додатками (а.с.95-120), згідно якого підрядник зобов`язується власними та залученими силами та засобами в порядку та терміни, передбачені даним договором, з власних матеріалів виконати роботи у відповідності до діючих в Україні норм та правил, а замовник зобов`язується в порядку та термін, передбачені даним договором, прийняти та оплатити виконані роботи підряднику (п.2.1). Замовник перераховує підряднику передплату та придбання матеріалів та обладнання у розмірі 80%, що становить 6734157,20 грн. (ПДВ 1122359,54 грн.). Наступні платежі здійснюються протягом 15 днів з моменту підписання актів виконаних робіт по формі КБ-2 у відповідності до довідки про вартість виконаних робіт по формі КБ-3. При цьому сума раніше перерахованого авансу враховується в актах виконаних робіт та виставлених на їх основі рахунках тільки в частині матеріальних ресурсів (п.3.9).

На підтвердження реальності умов даного договору позивач надав до суду:

- рахунок на оплату №3 від 21.09.2017 року (а.с.81) на суму 6734157,20 грн. (ПДВ 1122359,53 грн.);

- виписку по рахунку № НОМЕР_1 від 23.10.2017 року (а.с.33);

- перелік представників підрядника та обсяг їх повноважень від 12.09.2017 року (а.с.94);

- договір поставки №1425/17-сб від 14.09.2017 року (а.с.121-123), укладений між ТОВ ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ (покупець) та ПАТ САНТЕХКОМПЛЕКТ (постачальник), за умовами якого постачальник зобов`язується передавати у власність покупця, а покупець приймати та оплачувати товар на умовах і у порядку, визначених цим договором, в асортименті, кількості та за цінами, вказаними в рахунку-фактурі та у видаткових накладних, які є невід`ємною частиною цього договору (п.1.1); видаткову накладну №Од-00014490 від 15.11.2017 року до договору (а.с.131);

- договір купівлі-продажу №1008/33 від 01.06.2017 року (а.с.124-126), укладений між ТОВ ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ (покупець) та ТОВ ТРАНСМЕТ-ЮГ (продавець), за умовами якого продавець зобов`язується передати у власність покупцю металопродукцію, а покупець зобов`язується оплатити та прийняти її в порядку та на умовах, передбачених цим договором (п.1.1); видаткову накладну №0000-009278 від 05.10.2017 року до договору (а.с.130);

- договір поставки №0717-03 від 01.07.2017 року (а.с.127-129), укладений між ТОВ ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ (покупець) та ТОВ УКРІНСТАЛ ОДЕСА (постачальник), за умовами якого постачальник зобов`язується поставляти покупцеві товари, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити товари у відповідності до положень цього договору (п.2.1); видаткову накладну №2327 від 26.10.2017 року до договору (а.с.134);

- видаткові накладні №8130, №8133 від 24.10.2017 року (а.с.132, 133), виписану ТОВ СНАБ-РЕЗЕРВ ГРУПП (постачальник) на ім`я ТОВ ОВЕРСАН ІНДИНІРИНГ (покупець).

Позивачем на адресу ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД виписано податкову накладну №5 від 23.10.2017 року (а.с.75), направлену на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем отримано квитанцію з Єдиного вікна подання електронної звітності (а.с.74), у якому підприємству було повідомлено, що реєстрацію податкової накладної №1 від 07.09.2017 року зупинено. Також у квитанції вказано наступне: Виявлені помилки/зауваження: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. 3а результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 43.22.12. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу .

03 квітня 2018 року позивачем направлено до ДФС повідомлення №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинена (а.с.76), а саме щодо податкової накладної №5 від 23.10.2017 року. До вказаного повідомлення позивачем було долучено 16 додатків, серед яких, як стверджує позивач та не заперечується відповідачами, були пояснення (а.с.80) та всі необхідні документи по господарській операції.

Комісією Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №644056/41248498 від 11 квітня 2018 року (а.с.77) про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №5 від 23.10.2017 року з підстав надання платником податку копій документів з порушенням законодавства.

Позивач оскаржив вказане рішення до ДФС подавши скаргу (а.с.78), за результатами розгляду якої комісією з питань розгляду скарг ДФС було прийнято рішення №1718/41248498/2 від 02.05.2018 року (а.с.79), яким скаргу залишено без задоволення а рішення - без змін.

Не погодившись з вищевказаними рішеннями комісії Головного управління ДФС в Одеській області про відмову в реєстрації податкових накладних ТОВ ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивач звернувся до суду з даною позовною заявою.

Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI.

Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України, щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII, внесені зміни та доповнення до Податкового кодексу України та запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю.

Положеннями п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

На виконання вказаних вище норм законодавства позивачем сформовано податкові накладні №1 від 07.09.2017 року та №5 від 23.102017 року та надіслано їх до ЄРПН.

Проте, реєстрація цих податкових накладних була зупинена з посиланням на те, що вони відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017 року, а в подальшому - у їх реєстрації було відмовлено.

Згідно п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (у редакції, що діяла на момент формування податкових накладних) реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до пп.201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (у редакції, що діяла на момент зупинення реєстрації податкових накладних), у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

За приписами п. 74.2, п. 74.3 ст. 74 Податкового кодексу України (у редакції, що діяла на момент зупинення реєстрації податкових накладних), в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений в Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі - Порядок № 1246).

Відповідно до п. 2 Порядку №1246 (у редакції, що діяла на момент зупинення реєстрації податкових накладних) податкова накладна, це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку №1246 (у редакції, що діяла на момент зупинення реєстрації податкових накладних), після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п. 13 Порядку №1246 (у редакції, що діяла на момент зупинення реєстрації податкових накладних), за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Зі змісту квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН по податковим накладним товариства з обмеженою відповідальністю ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ вбачається, що реєстрація податкових накладних зупинена контролюючим органом відповідно до п.201.16 ст.201 КАС України та контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 року за №752/30620 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідності до п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567 (у редакції, що діяла на момент зупинення реєстрації податкових накладних), він містить у собі визначення двох різних критеріїв:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб`єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Отже, приписами п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567 визначено декілька критеріїв оцінки ступеня ризиків.

Таким чином, фіскальний орган був зобов`язаний у квитанціях чітко вказати на конкретний вид критерію, який встановлений пунктом 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків.

Суд дійшов висновку, що контролюючим органом порушено норми підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (у редакції, що діяла на момент зупинення реєстрації податкових накладних), оскільки ним не зазначено у квитанціях конкретного чіткого критерію оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Визначення фіскальним органом у квитанціях конкретного критерію ризику прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів, перелік яких міститься у Наказі №567 Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Відповідачем до суду також не надано жодних доказів на підтвердження висновку щодо невідповідності обсягів постачання обсягам придбання по товарах.

В пункті 1 Наказу №567 (у редакції, що діяла на момент зупинення реєстрації податкових накладних) зазначено вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Критерії):

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

З аналізу зазначеної норми Наказу №567 слідує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків у квитанції.

Відповідно до п.п.201.16.2, п.п.201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (у редакції, що діяла на момент зупинення реєстрації податкових накладних), письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України. Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту. Форма таких рішень встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку (п.п. 201.16.3).

Зі змісту наявних у матеріалах справи квитанцій про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН по податковим накладним товариства з обмеженою відповідальністю ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ № 1 від 07.09.2017 року та №10 від 23.10.2017 року вбачається, що фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до п. в пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена п. 4 цього наказу.

Таким чином, у зазначених квитанціях відповідачем в порушення п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (у редакції, що діяла на момент зупинення реєстрації податкових накладних), не вказано ані конкретного виду критерію оцінки ступеня ризику (пункт 6 Критеріїв містить визначення двох різних критеріїв), ані конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений Наказом №567 (пункт 1 Вичерпного переліку документів містить два різні переліки, в залежності від визначеного ступеня ризику).

21 лютого 2018 року постановою Кабінету Міністрів України №17 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , яка набрала чинності 22.03.2018 року затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п.14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлено, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (п.16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних).

Як вбачається з рішення №913521/41248498 від 12.09.2018 року, підставою його неприйняття є ненадання позивачем розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Суд зазначає, що представником позивача у судовому засіданні стверджувалось, що до контролюючого органу позивачем подавалось разом з повідомленням №1 виписка по рахунку за 07.09.2017 року, що представник відповідачів не спростувала.

Окрім цього вказану виписку позивачем також надано до суду разом з позовною заявою.

З рішення №644056/41248498 від 11.04.2018 року вбачається, що підставою його прийняття є ненадання платником податків копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).

Згідно п.21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Суд вважає неправомірним посилання комісією Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації на ненадання позивачем первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, оскільки як зазначено позивачем та не спростовано відповідачем, ТОВ ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ до комісії разом з поясненнями, так само як і до суду надавались копії таких документів.

Окрім цього суд зазначає, що в шаблоні рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у графі первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні міститься приписка у скобках документи, які не надано підкреслити , однак комісією Головного управління ДФС в Одеській області цього не зроблено.

З оскаржуваних рішень вбачається, що у розділі Прийнято рішення про після пункту Ненадання платником податку копій документів міститься також графа додаткова інформація , яка в жодному з рішень не заповнена.

Отже, оскаржувані рішення не містять конкретної інформації про причини та підстави для їх прийняття, а саме інформації про те, яких саме первинних документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію спірних податкових накладних.

Згідно ч.2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Щодо аналізу господарських операцій товариства з обмеженою відповідальністю ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ з його контрагентами, то в даній справі суд не надає оцінку реальності їх здійснення, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до п. 61.1 ст. 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Таким чином, оскаржувані рішення комісії Головного управління ДФС в Одеській області є необґрунтованими, не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, що породжує їх неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, ч.2 ст.2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єктів владних повноважень на підтвердження правомірності своїх рішень та докази, надані позивачем, суд приходить до висновку, що вимога позивача про визнання протиправними та скасування оскаржуваних рішень комісії Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №913521/41248498 від 12.09.2018 року та №644056/41248498 від 11.04.2018 року є обґрунтованою та підлягає задоволенню.

Вирішуючи позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ про зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкові накладні, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст.245 КАС України у разі задоволення позову суд може, в тому числі, прийняти постанову про зобов`язання відповідача вчинити певні дії.

Приписами КАС України передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.

Згідно п.20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341), у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

З огляду на висновок суду щодо протиправності вищевказаних рішень комісії Головного управління ДФС в Одеській області, а також те, що вказаними рішеннями порушено право позивача на отримання податкового кредиту, суд вважає за необхідне задовольнити вказану вимогу позивача та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 від 07.09.2017 року та №5 від 23.10.2017 року датою направлення їх на реєстрацію.

Таким чином, з огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Матеріалами справи підтверджено, що позивачем сплачено судовий збір у розмірі 3842,00 грн., згідно платіжного доручення №3612 від 19.09.2019 року за дві вимоги немайнового характеру (а.с.20).

Зважаючи на вищевикладене, суд дійшов висновку про стягнення солідарно з Державної фіскальної служби України та Головного управління ДФС в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС в Одеській області на користь товариства з обмеженою відповідальністю ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ судовий збір у розмірі 3842,00 грн., сплачений згідно платіжного доручення №3612 від 19 вересня 2019 року.

Керуючись ст.ст. 7, 9, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов товариства з обмеженою відповідальністю ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ - задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №913521/41248498 від 12.09.2018 року та №644056/41248498 від 11.04.2018 року.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 від 07.09.2017 року та №5 від 23.10.2017 року датою направлення їх на реєстрацію.

Стягнути солідарно з Державної фіскальної служби України та Головного управління ДФС в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС в Одеській області на користь товариства з обмеженою відповідальністю ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ судовий збір у розмірі 3842,00 грн., сплачений згідно платіжного доручення №3612 від 19 вересня 2019 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач - товариство з обмеженою відповідальністю ОВЕРСАН ІНЖИНІРИНГ (вул.Ніжинська, буд.28, прим.4, м.Одеса, 65023, код ЄДРПОУ 41248498).

Відповідачі:

- Державна фіскальна служба України (Львівська площа, 8, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197);

- Головне управління ДФС в Одеській області (вул.Семінарська 5, м.Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 39398646).

Повний текст рішення складено та підписано 28.10.2019 року.

Суддя О.А. Вовченко

.

Дата ухвалення рішення28.10.2019
Оприлюднено30.10.2019
Номер документу85264360
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/5516/19

Ухвала від 26.08.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С.О.

Ухвала від 18.08.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Стефанов С.О.

Ухвала від 09.08.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І.В.

Ухвала від 09.06.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 27.11.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С.М.

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 03.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Рішення від 28.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

Ухвала від 25.09.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні