ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 жовтня 2019 року Чернігів Справа № 620/2399/19
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Скалозуба Ю.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників адміністративну справу
за позовомНаціональної комісії з цінних паперів та фондового ринку доПриватного акціонерного товариства ''Силові електронні прилади управління'' простягнення штрафних санкцій, У С Т А Н О В И В:
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (надалі також - позивач) звернулася до суду з позовом до Приватного акціонерного товариства Силові електронні прилади управління (надалі також - ПРАТ Силові електронні прилади управління , відповідач) про стягнення штрафних санкцій на суму 10200 грн.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначає, що 18.04.2019 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було прийнято постанови про застосування до Приватного акціонерного товариства Силові електронні прилади управління штрафних санкцій на суму 10200 грн за правопорушення на ринку цінних паперів. Однак вказані штрафні санкції сплачені відповідачем не були, а тому позивач просить стягнути їх у судовому порядку.
Чернігівський окружний адміністративний суд ухвалою від 15.08.2019 позовну заяву Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку залишив без руху.
Ухвалою суду від 02.09.2019 відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.
Вищезазначену ухвалу суду від 02.09.2019 надіслано Приватному акціонерному товариству Силові електронні прилади управління за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Однак, поштове відправлення повернуто не врученим з незалежних від суду причин. Отже, враховуючи вимоги ч. 11 ст. 126 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.
Приватне акціонерне товариство Силові електронні прилади управління є емітентом цінних паперів (простих іменних акцій).
Приватне акціонерне товариство Силові електронні прилади управління не розкрило регулярну річну інформацію емітента цінних паперів за 2017 рік.
Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було прийнято постанову від 18.04.2019 № 133-СХ-7-Е, відповідно до якої до Приватного акціонерного товариства Силові електронні прилади управління застосовано санкцію у вигляді штрафу в розмірі 3400 грн за нерозміщення регулярної річної інформації емітента цінних паперів за 2017 рік у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів (а. с. 51).
Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було прийнято постанову від 18.04.2019 № 134-СХ-7-Е, відповідно до якої до Приватного акціонерного товариства Силові електронні прилади управління застосовано санкцію у вигляді штрафу в розмірі 3400 грн за неопублікування регулярної річної інформації емітента цінних паперів за 2017 рік в офіційному друкованому виданні (а. с. 52).
Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було прийнято постанову від 18.04.2019 № 135-СХ-7-Е, відповідно до якої до Приватного акціонерного товариства Силові електронні прилади управління застосовано санкцію у вигляді штрафу в розмірі 3400 грн за неподання регулярної річної інформації емітента цінних паперів за 2017 рік до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (а. с. 53).
Листом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.04.2019 № 23/02/9736 вищезазначені постанови були надіслані Приватному акціонерному товариству Силові електронні прилади управління за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а. с. 54-55).
Вважаючи бездіяльність відповідача щодо несплати штрафних санкцій протиправною, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулася до суду з цим позовом.
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на таке.
Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, є Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в України" від 30.10.1996 року № 448/96-ВР (надалі також - Закон № 448/96).
Відповідно до статті 1 Закону № 448/96 державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Частиною 1 статті 5 Закону № 448/96 передбачено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Згідно з частиною 1-4 статті 6 Закону № 448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно до частини 1 статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок від 23.02.2006 № 3480-IV (надалі також - Закон № 3480) регулярна інформація про емітента - річна та проміжна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним (ч. 4 ст. 40 Закону № 3480).
Згідно з пунктом 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НЦКЦПФР від 03.12.2013 № 2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за № 2180/24712 розкриття регулярної річної інформації має здійснюватися шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
У порушення вимог Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів Приватне акціонерне товариство Силові електронні прилади управління не розкрило регулярну річну інформацію емітента цінних паперів за 2017 рік.
Пунктом 14 статті 8 Закону № 448/96 передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до положень статті 11 Закону № 448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з пунктом 14 розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 № 1470, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за № 1855/22167, постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.
Судом встановлено, що постанова від 18.04.2019 № 133-СХ-7-Е, постанова від 18.04.2019 № 134-СХ-7-Е та постанова від 18.04.2019 № 135-СХ-7-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів надіслані відповідачу рекомендованим листом, що підтверджується фіскальним чеком АТ "Укрпошта" ПН 215600426655 від 19.04.2019 (а. с. 55).
Згідно з положеннями пункту 2 розділу XV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичної особи може бути оскаржено до центрального апарату Комісії особою, щодо якої її винесено, протягом п`ятнадцяти робочих днів з дати винесення постанови.
Статтею 11 Закону № 448/96-ВР передбачено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
Відповідно до положень статті 11 Закону № 448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
У матеріалах справи відсутні докази щодо оскарження відповідачем вищезазначених постанов, а також відсутні докази щодо сплати відповідачем сум штрафних санкцій за вищевказаними постановами.
Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Оскільки Приватним акціонерним товариством Силові електронні прилади управління добровільно штрафні санкції не сплачено, суд вважає за необхідне стягнути їх з відповідача у повному розмірі до Державного бюджету України.
Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України підстави для розподілу судових витрат у суду відсутні.
Керуючись ст. 72-74, 77, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного акціонерного товариства Силові електронні прилади управління штрафні санкції на суму 10200 (десять тисяч двісті) грн до Державного бюджету України, які слід перерахувати на рахунок, відкритий на ім`я територіальних органів управління Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету" по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності банку 106.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Позивач: Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, вул. Московська, буд. 8, корп. 30, м. Київ, 01010, код ЄДРПОУ 37956207.
Відповідач: ПРАТ ''Силові електронні прилади управління'', вул. Кільцева, буд. 9, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 35430612.
Дата складення повного рішення суду - 28.10.2019.
Суддя Ю. О. Скалозуб
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2019 |
Оприлюднено | 31.10.2019 |
Номер документу | 85264862 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Скалозуб Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні