Справа № 420/4970/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 жовтня 2019 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі :
головуючого судді Потоцької Н.В.
за участі секретаря Захарчук О.В.
представника позивача Стойкової М.Д.
представника відповідача Бутрик А.О.
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у відкритому судовому засіданні) справу за адміністративним позовом Відділу освіти Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області до Головного управління ДФС України в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування штрафних санкцій,
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться справа за позовом Відділу освіти Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області до Головного управління ДФС України в Одеській області в якому позивач просить:
визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДФС в Одеській області про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 20.05.2019 р. №0040815407.
Позов вмотивовано наступним.
Рішенням Головного управління ДФС в Одеській області від 20.05.2019 року №0040815407 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на підставі ч.10 та п.2 ч.11 ст.25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування нараховано Відділу освіти Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області штраф у розмірі 414432,55 грн. за період з 21.12.2018 по 12.04.2019 року та пеню у розмірі 15743,84 грн.
Рішенням ДФС України від 07.08.2019 року №37986/6/99-99-11-05-02-25 оскаржуване рішення залишено без змін, а скаргу Відділу освіти Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області - без задоволення.
Рішення Головного управління ДФС в Одеській області від 20.05.2019 року №0040815407 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені, на думку Позивача, є незаконним та неправомірним, з огляду на наступне.
Згідно з ч. 8 ст. 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
В період з листопада 2018 року по квітень 2019 року Відділом освіти Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області було своєчасно виконано зобов`язання з нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску, подання звітності, на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
При цьому слід відзначити, що при складенні відомостей про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам за листопад 2018 року Відділом освіти Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області було допущено технічну помилку при внесенні даних стосовно співробітника ОСОБА_2 та у колонці Сума різниці між розміром мінімальної заробітної плати та фактично нарахованою заробітною платою за звітний місяць (із заробітної плати/доходу/грошового забезпечення) доплата до мінімального страхового внеску вказано 2792325,00 грн замість 2792,25 грн та, відповідно, у колонці Сума нарахованого єдиного внеску за звітний місяць (на заробітну плату/дохід/грошове забезпечення) вказано 614311,50 грн. замість 614,30 грн. .
Вказана помилка вплинула і на показники суми єдиного внеску, що підлягають сплаті, зазначені у звіті про суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за листопад 2018 року.
Фактично вказана помилка була виявлена у березні 2019 року самостійно Відділом освіти Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області, у зв`язку з чим при складенні звіту про суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за березень 2019 року були зроблені відповідні коригування та виправлено механічну помилку, допущену у звіті, складеному за листопад 2018 року.
Оскільки допущена помилка була самостійно виправлена Позивачем, відповідно застосування штрафу у розмірі 414432,55 грн. та пені у сумі 15743,84 грн. є безпідставним.
Процесуальні дії
Ухвалою суду від 22.08.2019 року відкрито провадження по справі в порядку спрощеного позовного провадження, з викликом сторін.
Судове засідання у справі призначено на 18.09.2019 року.
Відповідно ст. 162 КАС України відповідачу встановлено п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження для подання відзиву на позовну заяву.
Ухвалу про відкриття провадження по справі отримано представником Головного управління ДВС в Одеській області 28.08.2019 року відповідно до розписки про отримання нарочно копії судового рішення, ухвали.
12.09.2019 року за вхід. №32729/19 через канцелярію суду від представника відповідача Головного управління ДФС в Одеській області А.О. Бутрик (за довіреністю) надійшов відзив на адміністративний позов .
Документи подані представником відповідача у строк, встановлений судом.
Відзив обґрунтовано наступним.
Головним управлінням ДФС в Одеській області направлено на адресу Позивача рішення щодо застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 21.12.2018 року по 12.04.2019 року № 0040815407 від 20.05.2019 року.
Згідно з оскаржуваним рішенням, платником єдиного внеску було порушено наступні терміни щодо сплати узгоджених податкових зобов`язань:
Заборгованість, визначена за поданим звітом щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 18.12.2018 року №9282943757 на загальну суму 1137115,31 грн. сплачувалась:
1)шляхом зменшення переплати, яка існувала станом на 20.12.2018 року у розмірі 619098,01 грн.;
2) 21.12.2018 року згідно платіжного доручення № 164 зменьшено суму заборгованості у розмірі 518 017, 3 грн.;
Заборгованість, визначена за поданим звітом щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 18.01.2019 року №930/463266 на загальну суму 841248,17 грн. сплачувалась:
1) шляхом зменьшення переплати, яка існувала станом на 21.01.2019 року у розмірі 292681,38грн.;
2) 28.01.2019 року згідно платіжного доручення №6 зменшено суму заборгованості у розмірі 9822, 39 грн.
3) 28.08.2019 року згідно платіжного доручення № 8 зменшено суму заборгованості у розмірі 18 439, 78 грн.;
4) 29.01.2019 року згідно платіжного доручення №19 зменшено сумузаборгованості у розмірі 258015.33 грн.
5) 31.01.2019 року згідно платіжного доручення №55 зменшено суму заборгованості у розмірі 91157, 64 грн.
6)29.01.2019 року згідно платіжного доручення №11 зменшено суму заборгованості у розмірі 57766 грн.
7)11.02.2019 року згідно платіжного доручення №36 зменшено суму заборгованості у розмірі 97395 грн.
8)11.02.2019 року згідно платіжного доручення №11 зменшено суму заборгованості у розмірі 2503 грн.
9)11.02.2019 року згідно платіжного доручення №13 зменшено суму заборгованості у розмірі 6114 грн.
10)18.02.2019 року згідно платіжного доручення №29 зменшено суму заборгованості у розмірі 7353,65 гри, (загальна сума сплачених коштів за дорученням складала 31369,46 грн.).
Заборгованість, визначена за поданим звітом щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 20.02.2019 року №9026572340 на загальну суму 520620,60 грн. сплачувалась:
1)шляхом зменшення переплати, яка існувала станом на 20.02.2019 року у розмірі 24015,81 грн.;
2)27.02.2019 року згідно платіжного доручення №55 зменшено суму заборгованості у розмірі 315780.74 грн.;
3)27.02.2019 року згідно платіжного доручення №21 зменшено суму заборгованості у розмірі 5520.22 грн.;
4)27.02.2019 року згідно платіжного доручення №110 зменшено суму заборгованості у розмірі 89845,59 грн.;
5)27.02.2019 року згідно платіжного доручення №29 зменшено суму заборгованості у розмірі 10679,15 грн.;
6)27.02.2019 року згідно платіжного доручення №33 зменшено суму заборгованості у розмірі 26396,54 грн.;
7)13.03.2019 року згідно платіжного доручення №72 зменшено суму заборгованості у розмірі 88215 грн.;
8)13.03.2019 року згідно платіжного доручення №72 зменшено суму заборгованості у розмірі 48382,55 грн. (загальна сума сплачених коштів за дорученням склала 88215 грн.).
Заборгованість, визначена за поданим звітом щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 18.03.2019 року №4252 на загальну суму 593023,44 грн. сплачувалась:
1)шляхом зменшення переплати, яка існувала станом на 20.03.2019 року у розмірі 84049,62 грн.;
2)26.03.2019 року згідно платіжного доручення №92 зменшено суму заборгованості у розмірі 292296.14 грн.;
3)26.03.2019 року згідно платіжного доручення №32 зменшено суму заборгованості у розмірі 5920,12 грн.;
4)26.03.2019 року згідно платіжного доручення №49 зменшено суму заборгованості у розмірі 9942,55 грн.;
5)29.03.2019 року згідно платіжного доручення №148 зменшено суму заборгованості у розмірі 81826,97 грн.;
6)29.03.2019 року згідно платіжного доручення №61 зменшено суму заборгованості у розмірі 30703,26 грн.;
7)02.04.2019 року згідно платіжного доручення №5421604SB зменшено суму заборгованості у розмірі 340 грн.;
8)12.04.2019 року згідно платіжного доручення №109 зменшено суму заборгованості у розмірі 87944,78 грн.(загальна сума сплачених коштів за дорученням складала 90062 грн.).
З огляду на здійснення Позивачем несвоєчасної сплати боргу з нарахованого єдиного внеску, контролюючим органом на підставі облікових даних платника було винесено рішення №0040815407 від 20.05.2019 року про застосування 10% штрафної санкції за несвоєчасну сплату вищенаведених зобов`язань. За даними облікової картки платника податку, аналогічно, розраховано суму пені за несвоєчасну сплату зобов`язані.
17.09.2019 року за вх.№33419/19 представником позивача надано відповідь на відзив, в якій підтримано правову позицію викладену в адміністративному позові.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ
20.05.2019 року Головним управлінням ДФС в Одеській області прийнято Рішення №0040815407 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на підставі ч.10 та п.2 ч.11 ст.25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування нараховано Відділу освіти Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області штраф у розмірі 414432,55 грн. за період з 21.12.2018 по 12.04.2019 року та пеню у розмірі 15743,84 грн.
01.07.2019 року Рішення від 20.05.2019 року отримано Відділом освіти Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області відповідно до листа за трек-номером Одеса-44 6504409378510.
03.07.2019 року за №01-01/12/153 Відділом освіти Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області направлено скаргу до Державної фіскальної служби України на Рішення Головного управлінням ДФС в Одеській області (Великомихайлівський район) від 20.05.2019 року №0040815407.
07.08.2019 року Державною фіскальною службою України винесено Рішення №37986/6/99-99-11-05-02-25, яким Рішення Головного управління ДФС в Одеській області (Великомихайлівський район) Рішення №0040815407 від 20.05.2019 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску - залишено без змін, а скаргу Відділу освіти Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області від 03.07.2019 року №01-01/12/153 - без задоволення.
Рішення Державної фіскальної служби України від 07.08.2019 року №37986/6/99-99-11-05-02-25 отримано Позивачем 14.08.219 року, відповідно до рекомендованого листа за трек-номером Київ-53 0405343058535.
РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА ВИСНОВКИ СУДУ
Стаття 19 Конституції України.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Суд перевіряє дії відповідача на відповідність вимогам ч.2-3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).
У Науковому висновку щодо меж дискреційного повноваження суб`єкта владних повноважень та судового контролю за його реалізацією , опублікованому на офіційному сайті Верховного Суду, зазначено, що дискреційне повноваження може полягати у виборі діяти, чи без діяти, а якщо діяти, то у виборі варіанту рішення чи дії серед варіантів, що прямо або опосередковано закріплені у законі
Згідно з вимогами ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно з п.п.16.1.3, 16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п.36.1 ст.36 Податкового кодексу України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Пунктом 36.5 ст.36 Податкового кодексу України передбачено, що відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Згідно з п.п.41.1-41.3 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи. Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється. Повноваження і функції контролюючих органів визначаються цим Кодексом, Митним кодексом України та законами України. Розмежування повноважень і функціональних обов`язків контролюючих органів визначається законодавством України.
Відповідно до пп.19-1.1.2 п.19-1.1 ст.19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу: контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.
Закон України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
З урахуванням приписів п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування позивач є платником єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, та, відповідно до чинного законодавства, несе обов`язки з нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску в установлені строки та в повному обсязі.
Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та у повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Згідно з п. 4 ч.2 ст. 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування платники єдиного внеску зобов`язані подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Частиною 8 ст. 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування передбачено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Відповідно до ч. 12 ст. 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов`язаннями із сплати єдиного внеску зобов`язань із сплати податків, інших обов`язкових платежів, передбачених законом, або зобов`язань перед іншими кредиторами зобов`язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов`язаннями, крім зобов`язань з виплати заробітної плати (доходу).
Відповідно до ст. 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов`язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.
Наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 року №435 затверджено Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23.04.2015 року №460/26905 (Порядок №435 - далі).
Порядок №435 визначає процедуру, форму, строки подання звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - Звіт) до Державної фіскальної служби України, яка є центральним органом виконавчої влади, який реалізує, зокрема, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань сплати єдиного внеску, її територіальних органів.
Конституція України (в редакції станом на 30.09.2016 року) містить статтю 124 …Юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи. , яка визначає можливість судового захисту за наявності юридичного спору.
Юридичний спір в даній справі виник у зв`язку із не згодою позивача із рішенням Відповідача про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску Відділом освіти Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області.
Щодо формування та направлення звітів з нарахування єдиного внеску.
Судом встановлено, що Відділом освіти Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області у період з 21.12.2018 по 12.04.2019 року подавалась звітність з єдиного внеску.
Аналогічним способом подано звіти Про суми нарахованої заробітної плати (допомоги грошового забезпечення, компенсації) виплат за договорами цивільно-правового характеру та сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за листопад-грудень 2018 року та січень-березень 2019 року.
Відповідно до п.п.. 1, 2 Розділу V Порядку №435, звіт формується на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких проводиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до Закону нараховується єдиний внесок.
Звіт має містити основні дані про страхувальника та перелік таблиць Звіту.
Звіт формується страхувальником або відповідальною особою страхувальника та включає таблиці (Таблиці №№1,2,3,4,5,6,7,8,9)
Пунктом 9 Розділу V Порядку №435 закріплено, що Таблиця 6 призначена для формування страхувальниками у розрізі кожної застрахованої особи відомостей про суми нарахованої їй заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) у звітному місяці.
Такі відомості формуються з урахуванням кодів категорій застрахованих осіб, визначених у додатку до цього Порядку.
Під час складення відомостей про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам за листопад 2018 року Відділом освіти Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області було допущено технічну помилку при внесенні даних стосовно співробітника ОСОБА_2 та у колонці Сума різниці між розміром мінімальної заробітної плати та фактично нарахованою заробітною платою за звітний місяць (із заробітної плати/доходу/грошового забезпечення) доплата до мінімального страхового внеску вказано 2792325,00 грн замість 2792,25 грн та, відповідно, у колонці Сума нарахованого єдиного внеску за звітний місяць (на заробітну плату/дохід/грошове забезпечення) вказано 614311,50 грн. замість 614,30 грн. .
Помилка була виявлена Відділом освіти Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області тільки у березні 2019 року.
При складенні звіту про суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за березень 2019 року внесені відповідні коригування у звіт за листопад 2018 року.
В судовому засіданні представник позивача зазначила, що звіти подавались Позивачем своєчасно та нараховані суми єдиного внеску були своєчасно сплачені Відділом освіти Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області, незважаючи на помилку у звіті за листопад 2018 року, яка самостійно була виправлена Відділом освіти у звіті за березень 2019 року та таблиці 6 Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам .
З цього приводу суд зазначає, що положенням ст. 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування закріплено обов`язок платника єдиного внеску своєчасно та у повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Податковий орган позбавлений права вносити зміни та коригування до сум, зазначених платником податку в звітах про нарахування єдиного внеску.
В рішенні від 20.05.2019 року №0040815407 зазначено про застосування штрафних санкції за несплату (неперахування)/ сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску саме за період з 21.12.2018 по 12.04.2019 року, тобто фактично за п`ять місяців.
Позивачем виправлено помилку у звіті за листопад 2018 року, шляхом відображення у звіті за березень 2019 року у рядку 5 Зменшено суму єдиного внеску у зв`язку з виправленням помилки, допущеної у попередніх звітних періодах (613697,20 грн.), у рядку 5.1. Зменшено нарахування (крім сум зазначених у рядку 5.2) (613697,20 грн.) та у графі 21 Сума нарахованого єдиного внеску за звітний місяць (на заробітну плату/дохід/грошове забезпечення) таблиці 6 Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам (613697,20 грн.).
Розділом V Порядку №435 врегульовано питання про виправлення помилок у звітах.
У разі виявлення помилки у Звіті до закінчення строку подання цього Звіту страхувальник повторно формує та подає Звіт у повному обсязі до органу доходів і зборів за основним місцем обліку.
Чинним вважається останній електронний або паперовий Звіт, поданий страхувальником до закінчення строків подання звітності, визначених цим Порядком, який пройшов всі контролі при завантаженні до Реєстру страхувальників та до Реєстру застрахованих осіб.
Якщо страхувальником до закінчення строку подання Звіту подаються за поточний звітний період лише окремі таблиці Звіту із зазначенням типу форми "скасовуюча", "додаткова", цей Звіт не вважається Звітом і вважається таким, що не подавався.
У разі виявлення страхувальником у Звіті після закінчення строку подання такого Звіту помилки в реквізитах (крім сум), що стосується страхувальника або застрахованої особи, подаються скасовуючі документи, тобто страхувальник повинен сформувати та подати Звіт за попередній період, який містить перелік таблиць Звіту, відповідну таблицю із зазначенням типу форми "скасовуюча" з відомостями, які були помилкові, на одну або декількох застрахованих осіб та відповідну таблицю із зазначенням типу форми "початкова" із зазначеними правильними відомостями на одну або декількох застрахованих осіб, при цьому таблиця 6 додатка 4 до цього Порядку має містити дані щодо кожної застрахованої особи окремо.
Звіт, сформований для виправлення помилок за попередні звітні періоди, не має містити таблиць 1-4 додатка 4 до цього Порядку. При цьому внесення змін до сум нарахованої заробітної плати або доходу та у зв`язку з цим до нарахованих сум єдиного внеску за звітний місяць при формуванні і поданні скасовуючих документів не допускається.
Якщо страхувальником здійснюється донарахування (зменшення) єдиного внеску у зв`язку з виправленням помилки, допущеної в попередніх періодах, застосовуються коди типу нарахувань, передбачені пунктом 9 розділу IV цього Порядку.
Відповідно до пункту 6 Розділу V Порядку №435, у разі якщо страхувальник подає за один і той самий звітний період таблиці із зазначенням типу форми "скасовуюча" та "додаткова", вони подаються з окремими титульними аркушами (як два окремих Звіти).
Таким чином, при формуванні скасовуючого звіту по таблиці 6 в пакеті має бути:
ярлик + таблиця 6 з типом форми скасовуюча + таблиця 6 з типом форми початкова на одну застраховану особу, і не більше одного рядка в таблиці. За необхідності скасування більше ніж одного рядка таблиці 6 по одній застрахованій особі формується необхідна кількість окремих пакетів із вищезазначеним вмістом.
Як встановлено судом, подані позивачем документи не відповідають вимогам Порядку №435, а отже підстави вважати, що позивачем помилка виправлена у встановленому порядку відсутні.
Щодо застосування штрафних санкцій та пені.
За порушення норм законодавства про єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до платників, на яких згідно із Законом покладено обов`язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, застосовуються фінансові санкції (штрафи та пеня).
Згідно ч. 10 ст. 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Згідно п.2 ч.11 ст.25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Згідно з ч.ч.14-16 ст.25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа органу доходів і зборів у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.
Суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти календарних днів після надходження відповідного рішення. Зазначені суми зараховуються на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для зарахування єдиного внеску. При цьому платник у зазначений строк має право оскаржити таке рішення до органу доходів і зборів вищого рівня або до суду з одночасним обов`язковим письмовим повідомленням про це територіального органу доходів і зборів, яким прийнято це рішення.
Оскарження рішення органу доходів і зборів про застосування фінансових санкцій зупиняє перебіг строку їх сплати до винесення органом доходів і зборів вищого рівня та/або центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, або судом рішення у справі. Строк сплати фінансових санкцій також зупиняється до ухвалення судом рішення у разі оскарження платником єдиного внеску вимоги про сплату недоїмки, якщо застосування фінансових санкцій пов`язано з виникненням або несвоєчасною сплатою суми недоїмки.
Порядок, строки та процедура оскарження вимоги про сплату єдиного внеску поширюються на оскарження рішень органу доходів і зборів щодо нарахування пені та застосування штрафів.
Рішення органу доходів і зборів про нарахування пені та/або застосування штрафів, передбачених частинами одинадцятою і дванадцятою цієї статті, є виконавчим документом.
У разі якщо платник єдиного внеску не сплатив зазначені в рішенні суми протягом десяти календарних днів, а також не повідомив у цей строк орган доходів і зборів про оскарження рішення, таке рішення передається державній виконавчій службі в порядку, встановленому законом.
Суми штрафів та нарахованої пені, застосованих за порушення порядку та строків нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску, стягуються в такому самому порядку, що і суми недоїмки із сплати єдиного внеску.
Суми штрафів та нарахованої пені включаються до вимоги про сплату недоїмки, якщо їх застосування пов`язано з виникненням та сплатою недоїмки.
Строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені не застосовується.
Таким чином, у разі несвоєчасної сплати (несвоєчасного перерахування) єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування контролюючий орган приймає відповідне рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені.
Відповідно до пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Згідно з п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
З урахуванням зазначеного, посилання позивача, що в даному випадку відповідач повинен був надіслати (вручити) вимогу про сплату боргу (недоїмки) зі сплати єдиного внеску є необґрунтованими та не ґрунтуються на нормах чинного законодавства.
Порядок стягнення фінансових санкцій передбачено розділом VII Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України № 449 від 20.04.2015р. (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 04 травня 2018 року № 469).
Так, зокрема, пунктом 2 ч. 2 Розділу VII Інструкції передбачено, що за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення, починаючи з 01 січня 2015 року накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.
При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за формою згідно з додатком 12 до цієї Інструкції.
Розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних інформаційної системи органу доходів і зборів.
При застосуванні штрафів, зазначених у цьому підпункті, приймається одне рішення на всю суму сплаченої (погашеної) недоїмки незалежно від періодів та кількості випадків сплати за вказані періоди.
Для платників, зазначених у підпунктах 1 та 2 пункту 1 розділу II цієї Інструкції, таким періодом є календарний місяць, для платників, зазначених у підпунктах 3 (крім фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) та 4 пункту 1 розділу II цієї Інструкції, - календарний рік, для платників, зазначених у підпункті 3 пункту 1 розділу II цієї Інструкції, які обрали спрощену систему оподаткування, - календарний квартал відповідно.
Відтак, з урахуванням того, що Позивачем не надано уточнюючі звіти за грудень 2018 року, січень 2019 року, лютий 2019, березень 2019 року, не надані таблиці №6 зі статусом скасовуюча чи додаткова , Головним управління ДФС в Одеській області обґрунтовано винесено рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату єдиного внеску відповідно до Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування .
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч.2 ст.77 КАС України).
Згідно з ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Відділу освіти Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області задоволенню не підлягають.
Згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Згідно зі ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Керуючись ст. ст. 12, 139, 242, 246, 250, 251, 255, 295, 297 КАС України, суд,-
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Відділу освіти Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області до Головного управління ДФС України в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування штрафних санкцій відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Пунктом 15.5 розділу VII Перехідні положення КАС України від 03 жовтня 2017 року визначено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи зберігаються порядок подачі апеляційних скарг та направлення їх до суду апеляційної інстанції, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України від 06 липня 2005 року.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Відділ освіти Великомихайлівської районної державної адміністрації Одеської області, адреса: 67100, Одеська область, смт. Велика Михайлівка, Великомихайлівський район, вул. Шкільна, 50, код 02145145, телефон: (04859) 2 11 33, e-mail: nvo_vm7@ukr.net
Головне управління ДФС України в Одеській області, адреса: 65044, Одеська область, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 39398646, телефон: (048) 725-83-58, електронна пошта: od.official@sfs.gov.ua
Головуючий суддя Потоцька Н.В.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2019 |
Оприлюднено | 30.10.2019 |
Номер документу | 85266055 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Потоцька Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні