ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 жовтня 2019 року ЛуцькСправа № 140/2574/19
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Денисюка Р.С.,
при секретарі судового засідання Сметані Т.В.,
за участю представника позивача Шторгін В ОСОБА_1 С ОСОБА_1 ,
представника відповідача Коваль І.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Дочірнього підприємства «СОРЕНСЕН І ХААР» Датської компанії «КОНСЕПТ ПАРТНЕРС» до Регіонального сервісного центру МВС у Волинській області про визнання протиправним та скасування висновку, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Дочірнє підприємство «СОРЕНСЕН І ХААР» Датської компанії «КОНСЕПТ ПАРТНЕРС» (далі - ДП «СОРЕНСЕН І ХААР» Датської компанії «КОНСЕПТ ПАРТНЕРС» , позивач) звернулося з позовом до Регіонального сервісного центру МВС у Волинській області (далі - РСЦ МВС у Волинській області, відповідач) про визнання протиправним та скасування висновку від 03.11.2017 в частині скасування реєстрації автомобіля марки BMW 530D, НОМЕР_1 , який належить Дочірньому підприємству «СОРЕНСЕН І ХААР» Датської компанії «КОНСЕПТ ПАРТНЕРС» та зобов`язання поновити державну реєстрацію, належного підприємству, автомобіля.
Ухвалою суду від 27.08.2019 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у даній справі та відповідно до статей 12, 257, 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін. Судове засідання призначено на 10:30 год. 19.09.2019. В судовому засіданні 19.09.2019 було оголошено перерву у розгляді справи до 14:00 год. 10.10.2019 для подання додаткових доказів.
Ухвалою суду від 10.10.2019 визнано поважними причини пропуску позивачем строку звернення до суду з даним позовом та поновлено вказаний строк, а також було оголошено перерву у розгляді справи до 11:00 год. 25.10.2019.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач є власником транспортного засобу марки ВMW 530D, номер кузова № НОМЕР_1 . Проте на підставі висновку РСЦ МВС у Волинській області від 03.11.2017 державну реєстрацію вказаного автомобіля скасовано у зв`язку з скасуванням сертифікату відповідності від 29.08.2016 № UA004.04857-16, який надавався при первинній державній реєстрації.
Позивач вважає скасування державної реєстрації належного йому транспортного засобу протиправним та таким, що проведене з порушенням Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 № 1388 (далі - Порядок № 1388).
Наголосив на тому, що підставою для скасування державної реєстрації транспортних засобів може бути лише обставина, передбачена пунктом 40 Порядку № 1388, інших підстав для скасування державної реєстрації вказаним Порядком не передбачено.
Вказує на те, що висновки відповідача про підробку (фіктивність) документів на підставі яких був зареєстрований автомобіль марки ВMW 530D, номер кузова № НОМЕР_1 ґрунтуються лише на даних досудового розслідування в межах кримінального провадження, а тому скасування такої реєстрації лише на підставі наявності зареєстрованого кримінального провадження за такими фактами до винесення судом рішення (вироку) є передчасним та не відповідає вимогам закону.
З врахуванням наведеного просив позовні вимоги задовольнити повністю.
У відзиві на позовну заяву від (а.с. 32-37) представник відповідача позовні вимоги не визнала та вважає їх такими, що не підлягають до задоволення з огляду на наступне.
23.10.2017 на адресу РСЦ МВС у Волинській області надійшов лист з постановою про усунення причин і умов, які сприяли вчиненню кримінального правопорушення слідчого управління ГУНП в Рівненській області від 09.10.2017 №8515/24-17 з вимогою усунути причини вчинення кримінального правопорушення, а також вирішити питання про скасування державної реєстрації транспортного засобу марки BMW 530D номер кузова НОМЕР_2 , 2011 року випуску.
Проведеною перевіркою встановлено, що 31.08.2016 в територіальному сервісному центрі 0742 РСЦ МВС здійснено первинну реєстрацію транспортного засобу марки BMW 530D номер кузова НОМЕР_1 , 2011 року випуску, присвоєно номерний знак НОМЕР_3 , видано свідоцтво про реєстрацію від 31.08.2016 серії НОМЕР_4 на гр. ОСОБА_2 , яка зареєстрована за адресою: Львівська область, с. АДРЕСА_1 . До матеріалів справи, що стали підставою для державної реєстрації додано сертифікат відповідності № UA.004.04857-16 від 29.08.2016, виданий Державним підприємством Український центр з питань сертифікації та захисту прав споживачів .
В постанові слідчого управління ГУНП в Рівненські області зазначено, що на підставі поданих недостовірних відомостей (МД - 2) ДП Укр ЦПСЗПС видало ряд сертифікатів, однак 15.08.2017 органом із сертифікації КТЗ, їх частин та обладнання ДП Укр ЦПСЗПС прийнято рішення про скасування сертифікатів відповідності згідно з додатком, серед яких значиться сертифікат виданий на транспортний засіб марки BMW 530D номер кузова НОМЕР_2 .
10.12.2017 РСЦ МВС направлено запит до ДП Укр ЦПСЗПС з проханням підтвердити скасування сертифікату № UA.004.04857- 16 від 29.08.2016, виданого на транспортний засіб марки BMW 530D номер кузова НОМЕР_1 , відповіддю за вх. 4905 від 04.12.2017 було підтверджено скасування ряду сертифікатів серед яких і вищезазначений сертифікат з підстав надання заявниками копії МД - 2 та тих, що містяться у сертифікаційних справах не відповідають змісту завіреним копіям МД - 2, відповідно є такими що містять недостовірні відомості. Враховуючи зібрані в ході перевірки матеріали складено висновок від 03.11.2017 № 31/3-3014 щодо скасування державної реєстрації вказаного транспортного засобу, належного позивачу відповідно до пункту 40 Порядку № 1388.
Представник відповідача вважає, що РСЦ МВС у Волинській області діяв на підставі повноважень, у межах та у спосіб, що передбачений законодавством України, а тому просить відмовити у задоволенні позову повністю.
В судовому засіданні представник позивача позов підтримав з підстав, викладених у позовній заяві, просив його задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнала з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, просила у його задоволенні відмовити повністю.
Заслухавши пояснення осіб, які прибули в судове засідання, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов не підлягає до задоволення з таких мотивів та підстав.
Судом встановлено, що ДП «СОРЕНСЕН І ХААР» Датської компанії «КОНСЕПТ ПАРТНЕРС» згідно з свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_5 є власником транспортного засобу - автомобіля марки BMW 530D, номер кузова № НОМЕР_1 , 2011 року випуску, державний номерний знак НОМЕР_6 .
23.10.2017 на адресу РСЦ МВС у Волинській області надійшов лист Слідчого управління ГУНП в Рівненській області з постановою про усунення причин і умов, які сприяли вчиненню кримінального правопорушення слідчого управління ГУНП в Рівненській області від 09.10.2017 №8515/24-17 з вимогою усунути причини вчинення кримінального правопорушення, а також вирішити питання про скасування державної реєстрації транспортного засобу марки BMW 530 D номер кузова НОМЕР_2 , 2011 року випуску.
У постанові від 09.10.2017 старшого слідчого управління ГУНП в Рівненській області про усунення причин і умов, які сприяли вчиненню кримінального правопорушення зазначено, що у провадженні слідчого управління ГУНП в Рівненській області перебуває кримінальне провадження №12017180000000010 внесене до ЄРДР 13.01.2017 за ознаками вчинення злочину, передбаченого ч.2 ст.364 КК України, та в ході розслідування органом досудового розслідування встановлено, що у 2016 році, службові особи ТОВ КОМПАНІЯ 111 (код ЄДРПОУ 37515650) за попередньою змовою із службовими особами ТОВ Автохолл (код ЄДРПОУ 37707439) з корисливих мотивів, діючи у власних інтересах, порушуючи встановлений Конституцією України порядок реалізації службовими особами своїх повноважень та управлінських функцій в межах наданих їм прав та покладених на них обовязків, маючи на меті систематичне отримання незаконних прибутків на постійній основі від реалізації автомобілів за підробленими документами, використали документи, які мають ознаки підроблення, а саме сертифікати відповідності, на підставі яких здійснено реєстрацію транспортних засобів, зокрема автомобіля, що належить позивачу. Також зазначено, що 15.08.2017 рішенням ДП "УкрЦПСЗПС" скасовано сертифікати відповідності, на підставі яких, зокрема, був зареєстрований автомобіль позивача та постановлено вирішити питання уповноваженою особою РСЦ МВС у Волинській області скасувати державну реєстрацію транспортного засобу автомобіля марки BMW 530D, номер кузова № НОМЕР_1 , номер сертифіката відповідності UA.004.04857-16.
24.10.2017 РСЦ МВС у Волинській області винесено наказ №173 Про вирішення питання щодо скасування державної реєстрації , відповідно до якого спеціалісту відділу організації реєстраційно-екземенаційної роботи та взаємодії із суб`єктами господарювання РСЦ МВС у Волинській області Бачинській В.Ю. наказано розглянути питання щодо наявності підстав для скасування державної реєстрації та перереєстрації автомобіля марки BMW 530D, номер кузова № НОМЕР_1 , номер сертифіката відповідності UA.004.04857-16.
В ході проведення перевірки 10.11.2017 за вих. № 31/3-3098 РСЦ МВС у Волинській області звернувся до ДП Укр ЦПСЗПС із запитом про надання належним чином засвідченої копії рішення про скасування сертифікату відповідності від 15.08.2017 № 12229 (сертифікат відповідності UA.004.04857-16 від 29.08.2016, виданий на транспортний засіб BMW 530D, номер кузова № НОМЕР_1 ).
Листом за № 234 від 22.11.2017 ДП Укр ЦПСЗПС надано копію рішення від 15.08.2017 № 12229 про скасування сертифікатів відповідності. Як слідує з даного рішення, органом сертифікації проведено перевірку сертифікаційних справ на КТЗ зазначені у додатку до цього рішення, серед яких і сертифікат відповідності UA.004.04857-16 від 29.08.2016, виданий на транспортний засіб BMW 530D, номер кузова № НОМЕР_1 та встановлено, що копії форм МД-2, які надані заявниками до заявок та містяться у сертифікаційних справах не відповідають за змістом звіреним копіям МД-2, які надані слідчим управлінням та є такими, що містять недостовірні відомості.
За результатами проведеної перевірки відповідачем сформовано висновок від 03.11.2017, з якого слідує, що 31.08.2016 в територіальному сервісному центрі 0742 РСЦ МВС здійснено первинну реєстрацію транспортного засобу марки BMW 530D номер кузова НОМЕР_1 , 2011 року випуску, присвоєно номерний знак НОМЕР_3 , видано свідоцтво про реєстрацію від 31.08.2016 серії НОМЕР_4 на гр. ОСОБА_2 , яка зареєстрована за адресою: Львівська область, с. АДРЕСА_1 . До матеріалів справи було додано сертифікат відповідності № UA.004.04857- 16 від 29.08.2016, виданий у ДП Український центр з питань сертифікації та захисту прав споживачів .
Відповідно до листа від 25.07.2017 №6593/24-17 надісланого слідчим управлінням ГУНП в Рівненській області до ДП Український центр з питань сертифікації та захисту прав споживачів , 15.08.2017 органом із сертифікації КТЗ, їх частин та обладнання ДП Український центр з питань сертифікації та захисту прав споживачів прийнято рішення про скасування сертифікатів відповідності згідно додатку, наданого у вищезазначеному листі. В переліку сертифікатів відповідності, які скасовано, зазначено сертифікат відповідності від 29.08.2016 №UA.004.04857-16, який було додано до матеріалів первинної реєстрації транспортного засобу марки BMW 530D кузов № НОМЕР_7 , 2011 року випуску.
Відповідно до пункту 8 Порядку № 1388 встановлено, що державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність), а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів.
Згідно з пунктом 40 Порядку № 1388 у разі встановлення факту знищення, фальсифікації або підроблення ідентифікаційних номерів складових частин транспортних засобів, виявлення транспортних засобів, зареєстрованих (перереєстрованих), знятих з обліку в уповноважених органах МВС, у тому числі тимчасово, за фіктивними чи підробленими документами або таких, що розшукуються правоохоронними органами України у зв`язку з незаконним заволодінням, уповноважені особи сервісних центрів МВС оформляють в установленому порядку необхідні документи, скасовують державну реєстрацію (перереєстрацію), зняття з обліку транспортних засобів і передають усі відповідні документи та за наявності транспортні засоби до відповідного органу досудового розслідування.
На підставі наведених обставин та наявних документів, РСЦ МВС у Волинській області зробив висновок про те, що реєстрація транспортного засобу марки BMW 530D кузов № НОМЕР_7 , 2011 року випуску відбулася з порушеннями встановленого Порядку №1388, а тому доручив ТСЦ 0742 РСЦ МВС у Волинській області скасувати державну реєстрацію/перереєстрацію транспортного засобу марки BMW 530D кузов № НОМЕР_7 , 2011 року випуску.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
При здійсненні реєстрації, перереєстрації, зняття з обліку тощо, працівники сервісних центрів МВС України керуються Законом України «Про дорожній рух» , «Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів» , затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 року №1388 та наказом МВС України «Про затвердження Інструкції про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них» від 11.08.2010 №379.
Згідно з статтею 1 Закону України «Про дорожній рух» від 30.06.1993 № 3353-ХІІ (далі -Закон №3353-ХІІ), закон регулює суспільні відносини у сфері дорожнього руху та його безпеки, визначає права, обов`язки і відповідальність суб`єктів - учасників дорожнього руху, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, об`єднань, підприємств, установ і організацій незалежно форм власності та господарювання (далі - міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та об`єднань).
Статтею 34 Закону України «Про дорожній рух» визначено, що державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов`язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків. Державна реєстрація та облік автомобілів, автобусів, мотоциклів та мопедів усіх типів, марок і моделей, самохідних машин, причепів та напівпричепів до них, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів здійснюються територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України. Власники транспортних засобів та особи, які використовують їх на законних підставах, зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) належні їм транспортні засоби протягом десяти діб після придбання, митного оформлення, одержання транспортних засобів або виникнення обставин, що потребують внесення змін до реєстраційних документів.
Механізм державної реєстрації транспортних засобів визначений Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1388 від 07.09.1998 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Пункт 1 Порядку №1388 закріплює, що встановлюється єдина на території України
процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків.
Згідно з пунктом 3 Порядку №1388 державна реєстрація транспортних засобів проводиться територіальними органами з надання сервісних послуг МВС (далі - сервісні центри МВС) з метою здійснення контролю за відповідністю конструкції та технічного стану транспортних засобів установленим вимогам стандартів, правил і нормативів, дотриманням законодавства, що визначає порядок сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), використанням транспортних засобів в умовах воєнного і надзвичайного стану, а також для ведення їх обліку та запобіганню вчиненню щодо них протиправних дій.
Пунктом 8 Порядку №1388 передбачено, що державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність), а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Не допускаються до державної реєстрації транспортні засоби з правим розташуванням керма (за винятком транспортних засобів, які були зареєстровані в підрозділах Державтоінспекції до набрання чинності Законом України «Про дорожній рух» ).
Документами, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, є оформлені в установленому порядку: договори, укладені на товарних біржах на зареєстрованих в уповноваженому органі МВС бланках; укладені та оформлені безпосередньо в сервісних центрах МВС у присутності адміністраторів таких органів договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб; нотаріально посвідчені договори купівлі-продажу (міни, поставки), дарування транспортних засобів, а також інші договори, на підставі яких здійснюється набуття права власності на транспортний засіб; договори купівлі-продажу транспортних засобів, що підлягають першій державній реєстрації в сервісних центрах МВС, за якими продавцями виступають суб`єкти господарювання, що здійснюють оптову та/або роздрібну торгівлю транспортними засобами, і які підписані від імені таких суб`єктів уповноваженою особою і скріплені печаткою; свідоцтва про право на спадщину, видані нотаріусом або консульською установою, чи їх дублікати; рішення про закріплення транспортних засобів на праві оперативного управління чи господарського відання, прийняті власниками транспортних засобів особами, уповноваженими управляти таким майном; рішення власників майна, уповноважених ними органів про передачу транспортних засобів з державної в комунальну власність чи з комунальної власності в державну власність; копія рішення суду, засвідчена в установленому порядку, із зазначенням юридичних чи фізичних осіб, які визнаються власниками транспортних засобів, марки, моделі, року випуску таких засобів, а також ідентифікаційних номерів їх складових частин; довідка органу соціального захисту населення або управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, що виділили автомобіль або мотоколяску; акт приймання-передачі транспортних засобів за формою згідно з додатком 6, виданий підприємством-виробником або підприємством, яке переобладнало чи встановило на транспортний засіб спеціальний пристрій згідно із свідоцтвом про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, із зазначенням ідентифікаційних номерів такого транспортного засобу конкретного одержувача; митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа на паперовому носії або електронна митна декларація, або видане митним органом посвідчення про реєстрацію в уповноважених органах МВС транспортних засобів чи їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери; договір фінансового лізингу; акт про проведений аукціон або постанова та акт про передачу майна стягувачу в рахунок погашення боргу, видані органом державної виконавчої служби; інші засвідчені та оформлені в установленому порядку документи, що підтверджують набуття, перехід та припинення права власності на транспортний засіб відповідно до закону.
У разі митного оформлення транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, які ввозяться на митну територію України, за електронною митною декларацією така декларація, засвідчена електронним цифровим підписом відповідальної посадової особи митного органу, передається за допомогою засобів інформаційно- телекомунікаційних систем органам МВС.
Відповідно до частини першої статті 31 Закону України «Про дорожній рух» , транспортні засоби, їх складові частини і комплектуючі вироби, що ввозяться на територію України, підлягають перевірці на відповідність діючим стандартам або повинні мати сертифікат, виданий уповноваженим на це Секретаріатом ЄЕК ООН Адміністративним органом по сертифікації дорожніх транспортних засобів.
Частиною першою статті 34 цього Закону встановлено, державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов`язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків.
Крім того, згідно з пунктом 10 Порядку №1388, державна реєстрація транспортних засобів, що перебували в експлуатації та ввезені на митну територію України, проводиться за умови відповідності конструкції і технічного стану даної марки (моделі) транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, обов`язковим вимогам правил, нормативів і стандартів країни, що підтверджується сертифікатом відповідності або свідоцтвом про визнання іноземного сертифіката, копію яких власники подають до сервісного центру МВС.
10.02.2000 Україна приєдналася до Угоди про прийняття єдиних технічних приписів для колісних транспортних засобів, предметів обладнання та частин, які можуть бути встановлені та/або використані на колісних транспортних засобах, і про умови взаємного визнання офіційних затверджень, виданих на основі приписів від 20 березня 1958 року.
Підпунктом 22 пункту 3 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» , який набрав чинності 10.02.2016 та визначає правові та організаційні засади розроблення і застосування технічних регламентів та процедур оцінки відповідності, а також основоположні принципи державної політики у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, внесено зміни до Декрету Кабінету Міністрів України № 46-93 від 10.05.1993 «Про стандартизацію і сертифікацію» . Зокрема, з 01 січня 2016 року виключено абзац другий статті 27 наведеного Декрету, яким було передбачено, що нові і такі, що були у користуванні, транспортні засоби, а також вузли, агрегати та частини до них, що ввозяться на митну територію України суб`єктами підприємницької діяльності або фізичними особами, підлягають обов`язковій сертифікації відповідно до чинного законодавства.
Тобто, експлуатація транспортного засобу, який ввезено на митну територію України можлива лише за наявності відповідного сертифікату відповідності, виданого уповноваженим органом.
Як встановлено судом, 31.08.2016 первинна реєстрація транспортного засобу марки BMW 530D кузов № НОМЕР_7 , 2011 року випуску проведена на ОСОБА_2 відбулася на підставі поданої нею заяви №99050413 від 31.08.2016 та доданого до неї пакету документів: договору від 13.06.2016 № 1927 про надання послуг по складанню автомобіля, укладеного з ТОВ «Компанія 111» ; акту прийому-передачі транспортного засобу від 15.06.2016 серії ТОВ НОМЕР_8 ; ВМД №209000020/2016/001497 від 30.05.2016; сертифікату відповідності №UA.004.04857-16 від 29.08.2016.
Рішенням ДП Український центр з питань сертифікації та захисту прав споживачів про скасування сертифікатів відповідності від 15.08.2017 № 12229 скасовано сертифікати відповідності згідно з додатком, серед яких і транспортного засобу марки BMW 530D кузов № НОМЕР_7 , 2011 року випуску з тих підстав, що копії МД-2, які заявниками подані до заявок та містяться в сертифікаційних справах, не відповідають за змістом звіреним копіям МД-2, які надані слідчим управлінням ГУ НП в Рівненській області та є такими, що містять недостовірні відомості.
Отже виданий для реєстрації вказаного транспортного засобу сертифікат відповідності був відкликаний органом, який його видав, а саме ДП Український центр з питань сертифікації та захисту прав споживачів . Підставою для такого рішення стало виявлення факту, про те, що до митного оформлення автомобіля подано митну декларацію не ту, яка зазначена у сертифікаті відповідності №UA.004.04857-16 від 29.08.2016.Фактично рішенням про скасування сертифікату відповідності встановлено, що він був виданий за фіктивними митними документами.
Враховуючи зазначене суд констатує, що реєстрація та експлуатація такого транспортного засобу за цих обставин не є можливою, а реєстрація (переєстрація) транспортного засобу підлягала скасуванню.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд погоджується з висновком РСЦ МВС у Волинській області про те, що реєстрація транспортного засобу позивача марки BMW 530D кузов № НОМЕР_7 , 2011 року випуску відбулася з порушенням Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 №1388, а саме за фіктивними чи підробленими документами.
Відповідно до абзацу третього пункту 40 Порядку №1388, у разі встановлення факту знищення, фальсифікації або підроблення ідентифікаційних номерів складових частин транспортних засобів, виявлення транспортних засобів, зареєстрованих (перереєстрованих), знятих з обліку в уповноважених органах МВС, у тому числі тимчасово, за фіктивними чи підробленими документами або таких, що розшукуються правоохоронними органами України у зв`язку з незаконним заволодінням, уповноважені особи сервісних центрів МВС оформляють в установленому порядку необхідні документи, скасовують державну реєстрацію (перереєстрацію), зняття з обліку транспортних засобів і передають усі відповідні документи та за наявності транспортні засоби до відповідного органу досудового розслідування. Якщо виявлено факт підроблення митних документів, їх ксерокопії з необхідним поясненням надсилаються до органів доходів і зборів, у зоні діяльності яких проживають особи, за якими зареєстровані відповідні транспортні засоби.
Таким чином, вищевказаними правовими нормами законодавства України передбачено можливість скасування державної реєстрації транспортного засобу уповноваженим органом, зокрема, у разі встановлення факту реєстрації за фіктивними чи підробленими митними документами.
Позивач вказує, що скасування державної реєстрації (перереєстрації) транспортного засобу можливе у разі виявлення факту фіктивності чи підробки документів, за якими проводилася реєстрація.
При цьому, зазначає, що такі обставини мають бути підтверджені виключно судовим рішенням за результатами розгляду кримінальної справи.
Проте, суд не погоджується з такими доводами позивача з огляду на те, що абзац третій пункту 40 Порядку №1388 чітко визначає алгоритм дій при виявленні транспортних засобів зареєстрованих (перереєстрованих) за фіктивними чи підробленими документами.
Тобто, встановивши факт реєстрації транспортного засобу за фіктивними, підробленими документами, реєстраційний орган має усі правові підстави для скасування державної реєстрації транспортного засобу з правом подальшого надіслання таких документів до правоохоронних органів і за таких обставин відповідач правомірно скасував державну реєстрації спірного транспортного засобу.
З цих же підстав, суд не приймає до уваги твердження представника позивача про те, що державна реєстрація транспортного засобу згідно з пунктом 40 Порядку № 1388 можлива лише за зверненням громадян. Крім того, суд зазначає, що вказана норма містить посилання, що реєстрація транспортного засобу відбувається лише за заявою громадянина, та надає повноваження сервісним центрам у випадках встановлених законодавством скасовувати відповідну реєстрацію, що мало місце і в даному випадку.
Також суд зазначає, що скасування реєстрації (переєстрації) транспортного засобу, не позбавляє позивача за наявності належно поданих документів поновити реєстрацію даного засобу за його заявою.
Відповідно до частини третьої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
При прийнятті відповідачем оскаржуваного висновку, вказані принципи були дотримані.
Відповідно до частини першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Проаналізувавши вищенаведене, суд дійшов висновку, що відповідач, встановивши факт державної реєстрації транспортного засобу за фіктивними (підробленими) документами, правомірно прийняв оскаржуваний висновок про скасування реєстрації транспортного засобу марки BMW 530D кузов № НОМЕР_7 , 2011 року випуску, що належить позивачу та діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відтак, не підлягає до задоволення також і похідна позовна вимога щодо зобов`язання поновити державну реєстрацію вказаного автомобіля за позивачем, а тому суд відмовляє у задоволенні позову повністю.
Керуючись ст.ст. 241, 242, 243 ч.3, 245, 246, 295, 297, підпункту 15.5 пункту І розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову Дочірнього підприємства «СОРЕНСЕН І ХААР» Датської компанії «КОНСЕПТ ПАРТНЕРС» до Регіонального сервісного центру МВС у Волинській області про визнання протиправним та скасування висновку від 03.11.2017 в частині скасування реєстрації автомобіля марки BMV 530D, номер кузова НОМЕР_1 , який належить Дочірньому підприємству «СОРЕНСЕН І ХААР» Датської компанії «КОНСЕПТ ПАРТНЕРС» та зобов`язання поновити державну реєстрацію належного підприємству автомобіля відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України. У разі подання апеляційної скарги рішення якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Суддя Р.С. Денисюк
Повний текст рішення суду складено 30 жовтня 2019 року.
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.10.2019 |
Оприлюднено | 30.10.2019 |
Номер документу | 85271179 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Денисюк Руслан Степанович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні