Справа № 405/6094/19
Провадження №3/405/1383/19
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 жовтня 2019 року Ленінський районний суд міста Кіровограда у складі:
головуючого - судді Іванової Л.А.,
за участю:
представника Кіровоградської митниці ДФС Дубчака С.Б.,
особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ,
розглянувши матеріали справи про порушення митних правил від 14 червня 2019 року №114/90100/19, що надійшли з Кіровоградської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстр. за адресою АДРЕСА_1 , працює ТОВ Люмбер-Україна , директор, РНОКПП НОМЕР_1 ,
за ст. 472 Митного Кодексу України,
В С Т А Н О В И В:
До Ленінського районного суду м. Кіровограда з Кіровоградської митниці ДФС 12.08.2019 року надійшов протокол про порушення митних правил від 14 червня 2019 року №114/90100/19,складений головним державним інспектором управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Кіровоградської митниці ДФС Урсатьєвим В.Я. у відношенні ОСОБА_1 за ст.472 МК України,
Із змісту вищевказаного протоколу про порушення митних правил вбачається, що 07.06.2019 року до сектору митного оформлення Світловодськ митного поста Олександрія Кіровоградської митниці ДФС від митного брокера ТОВ Богуслава (код ЄДРПОУ 31460528) в особі директора ОСОБА_2 на підставі договору доручення від 24.03.2014 року №4 з ТОВ Люмбер-Україна (код ЄДРПОУ 32722384, адреса: Україна, Кіровоградська область, м.Світловодськ, вул.Лісозаводська, 1) було подано до митного оформлення електронну митну декларацію типу ЕК 10 АА №UA901040/2019/001340 на товар, дрова паливні колоті (поліна), необкоровані, не лущені, довжиною 300 (+/-30) мм , що експортується згідно зовнішньоекономічного контракту №01/03 від 01.03.2016 року, укладеного між ТОВ Люмбер-Україна та французькою фірмою Rhenus Logistics Alsace SA Centre , зареєстрованою за адресою:Douanier Evroport, ZAC Carling Sud, 57500 Saint - Avold , Франція. Зазначений товар був оформлений 07.06.2019 року, транспортний засіб з вантажем виїхав із зони митного контролю ТОВ Світловодський річковий термінал .
10 червня 2019 року до сектору митного оформлення Світловодськ митного поста Олександрія Кіровоградської митниці ДФС митним брокером Богуслава подано заяву №10/06-1 від 10.06.2019 року про надання дозволу на внесення змін до ЕМД від 07.06.2019 року в зв`язку з тим, що в вищезазначеній митній декларації не вірно вказано вагу товару в графах 35 та 38, а саме: вага брутто (гр.35) зазначено - 20 306, 88 кг, необхідно зазначити - 22 306, 88 кг, вага нетто (гр.38) зазначено - 19 883, 82 кг, необхідно зазначити - 21 883, 82 кг, тобто різниця складає 2 000, 00 кг, по вазі брутто та нетто. До заяви були додані наступні документи: акт завантаження вантажу від 07.06.2019 року, акт зважування вантажу від 07.06.2019 оку, пакувальний аркуш №6 від 10.04.2019 року, міжнародну автотранспортну накладну (CMR) №0000392 від 06.06.2019 року, лист ТОВ Люмбер Україна від 10.06.2019 року №6, які підтверджують фактичну вагу товару.
Проведеною Кіровоградською митницею ДФС перевіркою встановлено, що 07.06.2019 року для здійснення митного контролю та оформлення по ЕМД №UA901040/2019/001340 у якості підстави, що підтверджує вагу задекларованого вантажу було подано документи: акт завантаження вантажу від 07.06.2019 року, акт зважування вантажу від 07.06.2019 року, пакувальний аркуш №6 від 10.04.2019 року, міжнародну автотранспортну накладну (CMR) №0000392 від 06.06.2019 року, які містять недостовірні дані про вагу нетто та брутто вантажу з огляду на подану 10.06.2019 року заяву №10/06-1 від 10.06.2019 року про надання дозволу на внесення змін до ЕМД. Відповідно до ЕМД №UA901040/2019/001340 від 07.06.2019 року заявлена вага брутто вантажу становить - 20 306, 88 кг, вага нетто - 19 883, 82 кг, згідно з поданою заявою №10/06-1 від 10.06.2019 року вага брутто вантажу становить - 22 306, 88 кг та вага нетто - 21 883, 82 кг. 14 червня 2019 року відповідно до ст.338 МК України проведений переогляд вантажу, за наслідками якого складено Акт про проведення переогляду товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 14.06.2019 року №UA901040/2019/001340 та в результаті якого (переогляду) встановлено, що загальна вага нетто вантажу складає - 21 644 кг (4252 кг дрова паливні колоті з дуба, 17 392 кг дрова паливні колоті з ясеня, тобто директором ТОВ Люмбер-Україна ОСОБА_1 було задекларовано у митній декларації на 1 760, 18 кг товару - дрова паливні колоті (поліна), необкоровані, не лущені, довжиною 300 (+/-30)мм менше, ніж зазначено в документах, що подані до ЕМД №UA901040/2019/001340 від 07.06.2019 року, а саме: 274, 5 кг дрова паливні колоті з дуба, 1 485, 68 кг дрова паливні колоті з ясеня.
Відповідно до ст.ст. 257, 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, тобто заявити за встановленою формою точні відомості про товари, мету їх переміщення, а також відомості, необхідні для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. Поряд з цим, директором ТОВ Люмбер-Україна ОСОБА_1 було надано митному брокеру ТОВ Богуслава документи для митного оформлення та оформлення з недостовірними даними про вагу товару, що призвело до незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товар, а саме: вагу у графах 35, 38, на підставі чого в діях директора ТОВ Люмбер-Украхна ОСОБА_1 вбачаються ознаки порушення митних правил - дії, що спричинили незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість, тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, відповідальність за які передбачена ст.472 МК України.
На підставі ст.511 МК України за зазначеним протоколом тимчасово вилучені: 1) дрова паливні колоті (поліна), необкоровані, не лущені, довжиною 300 (+/-30), кількістю (вагою) 274, 5 кг. вартістю 776, 28 грн.; 2) дрова паливні колоті поліна, необкоровані, не лущені,довжиною 300 (+/-30), кількістю 1 485, 68 грн., вартістю 4 201, 44 грн.
В судовому засіданні ОСОБА_1 , якій було роз`яснено права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, передбачені ст. 268 КУпАП, фактичні обставини, зазначені в протоколі про адміністративне правопорушення не заперечувала, зазначивши при цьому, що з 2005 року вона працює на посаді директора ТОВ Люмбер-Україна , зважування вантажу проводилось на території Товариства шляхом зважування кожної палети окремо на вагах, при цьому, акт зважування вантажу, в якому допущено помилку в зазначенні точної ваги товару, - склала головний бухгалтер Товариства, в Акті також міститься її підпис. Вказала, що помилка була допущена внаслідок перебоїв в роботі програмного забезпечення та недостатньої уваги при оформленні документів. Також зазначила, що в інших документах, поданих до митного оформлення, було вірно зазначено об`єм товару та його вартість.
Представник Кіровоградської митниці ДФС Дубчак С.Б. вважав, що в діях ОСОБА_1 є наявним склад адміністративного правопорушення, передбачений ст.472 МК України, оскільки вина останньої у порушенні митних правил підтверджується зібраними у справі доказами, і, зокрема, у митній декларації на 1 760, 18 кг товару - дрова паливні колоті (поліна), не обкоровані, не лущені, довжиною 300(+/-30) мм менше, ніж зазначено в документах, що додані до ЕМД №UA901040/2019/001340 від 07.06.2019 року, а саме: 274, 5 кг дрова паливні колоті з дуба, 1 485, 68 кг дрова паливні колоті з ясеня. більш того, ОСОБА_1 визнала свою вину у скоєнні порушення митних правил, передбачених ст.472 МК України, на підставі чого просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст.472 МК України та накласти адміністративне стягнення, передбачене санкцією зазначеної статті .
Заслухавши пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , представника Кіровоградської митниці ДФС Дубчака С.Б., дослідивши матеріали справи про порушення митних правил, оцінивши докази по справі, як кожен окремо так і в їх сукупності, всебічно, повно і об`єктивно дослідивши всі обставини справи, суд приходить до висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення за ст.472 МК України, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що 07.06.2019 року до сектору митного оформлення Світловодськ митного поста Олександрія Кіровоградської митниці ДФС від митного брокера ТОВ Богуслава (код ЄДРПОУ 31460528) в особі директора ОСОБА_2 на підставі договору доручення від 24.03.2014 року №4 з ТОВ Люмбер-Україна (код ЄДРПОУ 32722384, адреса: Україна, Кіровоградська область, м.Світловодськ, вул.Лісозаводська, 1) було подано до митного оформлення електронну митну декларацію типу ЕК 10 АА №UA901040/2019/001340 на товар - дрова паливні колоті (поліна), необкоровані, не лущені, довжиною 300 (+/-30) мм, що експортується згідно зовнішньоекономічного контракту №01/03 від 01.03.2016 року, укладеного між ТОВ Люмбер-Україна та французькою фірмою Rhenus Logistics Alsace SA Centre , зареєстрованою за адресою:Douanier Evroport, ZAC Carling Sud, 57500 Saint - Avold , Франція. Зазначений товар був оформлений митницею 07.06.2019 року.
10 червня 2019 року до сектору митного оформлення Світловодськ митного поста Олександрія Кіровоградської митниці ДФС митним брокером Богуслава подано заяву №10/06-1 від 10.06.2019 року про надання дозволу на внесення змін до ЕМД від 07.06.2019 року в зв`язку з тим, що в вищезазначеній митній декларації не вірно вказано вагу товару в графах 35 та 38, а саме: вага брутто (гр.35) зазначено - 20 306, 88 кг, необхідно зазначити - 22 306, 88 кг, вага нетто (гр.38) зазначено - 19 883, 82 кг, необхідно зазначити - 21 883, 82 кг, тобто різниця складає 2 000, 00 кг, по вазі брутто та нетто. До заяви були додані наступні документи: акт завантаження вантажу від 07.06.2019 року, акт зважування вантажу від 07.06.2019 року, пакувальний лист №6 від 10.04.2019 року, міжнародну автотранспортну накладну (CMR) №0000392 від 06.06.2019 року, лист ТОВ Люмбер Україна від 10.06.2019 року №6, які підтверджують фактичну вагу товару.
В подальшому, проведеною Кіровоградською митницею ДФС перевіркою та проведеним переоглядом, за наслідками якого складено Акт про проведення переогляду товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 14.06.2019 року №UA901040/2019/001340 та в результаті якого (переогляду) встановлено, що загальна вага нетто вантажу складає - 21 644 кг (4 252 кг дрова паливні колоті з дуба, 17 392 кг дрова паливні колоті з ясеня).
Зазначене стало підставою для складення митними органами у відношенні директора ТОВ Люмбер-Україна ОСОБА_1 за ст.472 МК України протоколу про порушення митних правил №114/90100/19 від 14 червня 2019 року, який є предметом судового розгляду, відповідно до змісту якого до ЕМД №UA901040/2019/001340 від 07.06.2019 року заявлена вага брутто вантажу становила - 20 306, 88 кг, вага нетто - 19 883, 82 кг, згідно з поданою заявою №10/06-1 від 10.06.2019 року вага брутто вантажу становить - 22 306, 88 кг та вага нетто - 21 883, 82 кг. 14 червня 2019 року відповідно до ст.338 МК України проведений переогляд вантажу, за наслідками якого складено Акт про проведення переогляду товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 14.06.2019 року №UA901040/2019/001340 та в результаті якого (переогляду) встановлено, що загальна вага нетто вантажу складає - 21 644 кг (4252 кг дрова паливні колоті з дуба, 17 392 кг дрова паливні колоті з ясеня, тобто було задекларовано у митній декларації на 1 760, 18 кг товару - дрова паливні колоті (поліна), необкоровані, не лущені, довжиною 300 (+/-30)мм менше, ніж зазначено в документах, що подані до ЕМД №UA901040/2019/001340 від 07.06.2019 року, а саме: 274, 5 кг дрова паливні колоті з дуба, 1 485, 68 кг дрова паливні колоті з ясеня, на підставі чого митний орган вбачає в діях директора ТОВ Люмбер-Україна ОСОБА_1 порушення митних правил, передбачених ст.472 МК України, що виразилося в діях, що спричинили не заявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про кількість (вагу) товару.
Відповідно до ч.1 ст.458 МК України , порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Статтею 472 МК України передбачена відповідальність за недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, тобто, об`єктивна сторона зазначеного правопорушення повинна містити в собі діяння (дію або бездіяльність), шкідливі наслідки, та причинний зв`язок між діянням і суспільно шкідливими наслідками, при цьому, шкідливі наслідки обов`язково повинні бути з матеріальним складом.
При цьому, під дією мається на увазі активна поведінка (вчинок) особи, в якій відображена зовні її воля і що спрямована на спричинення певних негативних наслідків.
Частиною 1 ст.268 МК України визначено, що допущення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, не тягне за собою застосування санкцій, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами України, крім випадків, передбачених частиною третьою цієї статті.
Частиною 3 зазначеної статті передбачено, що якщо особа систематично (більше двох разів протягом місяця) допускає у митній декларації помилки, зазначені в частині першій цієї статті (крім орфографічних помилок), орган доходів і зборів застосовує до такої особи санкції, передбачені цим Кодексом та іншими законодавчими актами України.
З огляду на зазначене, судом відзначається, що, внаслідок внесення умитну декларацію типу ЕК 10 АА №UA901040/2019/001340 від 07.06.2019 року відомостей про товар - дрова паливні колоті (поліна), необкоровані, не лущені, довжиною 300 (+/-30) мм , що експортується згідно зовнішньоекономічного контракту №01/03 від 01.03.2016 року, укладеного між ТОВ Люмбер-Україна та французькою фірмою Rhenus Logistics Alsace SA Centre , зареєстрованою за адресою:Douanier Evroport, ZAC АДРЕСА_2 Sud, 57500 Saint - Avold , Франція, в частині відомостей про вагу товару (нетто, брутто) на підставі поданих до митного оформлення документів, з зазначенням при цьому точних відомостей про кількість товару- 35, 255 куб.см та його вартість в розмірі 2115, 30 Євро, відсутні шкідливі наслідки з матеріальним складом, оскільки, внаслідок цього не відбулось неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Крім того, в протоколі про порушення митних правил, пов`язаних з декларуванням товарів, з урахуванням положень п.8 ч.2 ст.494 МК України, має бути поряд з іншими даними зазначено, чи допущені помилки в митній декларації призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, а також чи допускалися вказаною особою помилки у митній декларації протягом місяця, якщо так, то коли та яких заходів було вжито до даної особи.
Поряд з цим, в протоколі про порушення митних правил від 14.06.2019 року №114/90100/19 такі відомості посадовою особою митниці не зазначені. Крім того, під час судового розгляду зазначеного протоколу про порушення митних правил, особа, відносно якої складено протокол ОСОБА_1 зазначила, що помилки в частині зазначення ваги товару (нетто, брутто) в митній декларації допущені вперше та відразу після їх виявлення було повідомлено митний орган, і дані факти не спростовано представником Кіровоградської митниці ДФС.
Частиною 1 ст.460 МК України визначено, що допущення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, якщо такі помилки не допускаються систематично, не тягне за собою адміністративної відповідальності, передбаченої Митним Кодексом України.
З огляду на зазначене та відповідно до ч.1 ст. 268 та ст.460 МК України допущення у митнiй декларацiї помилок, якi не призвели до неправомiрного звiльнення вiд сплати митних платежiв або зменшення їх розмiру, до незабезпечення дотримання заходiв тарифного та/або нетарифного регулювання зовнiшньоекономiчної дiяльностi, якщо такi помилки не допускаються систематично, не тягне за собою адмiнiстративної вiдповiдальностi, передбаченої Митним Кодексом, тобто, дані помилки не можуть розцінюватись як порушення митних правил.
Згідно зі ст. 487 МК України , провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу , а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до вимог ст.245 КУпАП , завданням провадження у справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин по справі, вирішення її в точній відповідності із законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також, виявлення причин та умов, що сприяли вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням.
Відповідно до ст.280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно дост. 495МК України , доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються:1)протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2)поясненнями свідків; 3)поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4)висновком експерта; 5)іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами -безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Відповідно до ст. 252 КУпАП , орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Відповідно до п. 1ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Відповідно до ст.527 МК України у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов: про проведення додаткової перевірки; про накладення адміністративного стягнення; про закриття провадження у справі.
З огляду на викладене вище, вивчивши матеріали справи, оцінивши всі наявні у справі докази в їх сукупності, суд вважає, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбачений ст.472 МК України, що відповідно до п.1 ч.1 ст.247 КУпАП є підставою для закриття провадження по справі за відсутності в діях складу адміністративного правопорушення.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст.4, 458 , 486, 487 , 495, 527 МК України , п. 1 ч. 1 ст. 247 ,ст. ст. 245, 251-252 , 280 , 283 , 287 , 294 КУпАП , суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Провадження в справі про порушення митних правил від 14 червня 2019 року №114/90100/19 про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за ст.472 Митного Кодексу України, - закрити на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 Кодексу України про адміністративні правопорушення у зв`язку з відсутністю в діях останньої складу вказаного адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена до Кропивницького апеляційного суду через Ленінський районний суд м. Кіровограда протягом десяти днів з дня їївинесення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після залишення апеляційної скарги без задоволення, а постанови, - без змін, чи зміні постанови.
Суддя Ленінського
районного суду
м. Кіровограда Лілія Андріївна Іванова
Суд | Ленінський районний суд м.Кіровограда |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2019 |
Оприлюднено | 31.10.2019 |
Номер документу | 85284589 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Ленінський районний суд м.Кіровограда
Іванова Л. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні