Дата документу 22.10.2019
Справа № 334/6389/19
Провадження № 3/334/1583/19
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМУКРАЇНИ
22 жовтня 2019 року Ленінський районний суд м. Запоріжжя
у складі судді Гнатюка О.М.,
при секретарі судового засідання Алєйнікової О.В.
за участю представника Запорізької митниці ДФС Гереги К.М.,
особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1
розглянувши матеріали, які надійшли від Запорізької митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, РНОКПП НОМЕР_1 , працюючого виконавчим директором Південного регіонального центру № 4 ТОВ Делівері (ЄДРПОУ 31738765), який мешкає за адресою: АДРЕСА_1 , за ст. 484 Митного кодексу України.
ВСТАНОВИВ:
10.06.2019 до Запорізької митниці ДФС надійшов лист Головного управління ДФС у Запорізькій області від 23.05.2019 № 813/07/08-01-23-02 (вх. № 192/71-19 від 10.06.2019) з матеріалами досудового розслідування у кримінальному провадженні від 31.01.2019 № 32019080000000009.
17.04.2019 в м. Запоріжжя співробітниками прокуратури Запорізької області, Головного управління ДФС у Запорізькій області було складено Протокол обшуку, в якому зазначено, що 17.04.2019 прокурор відділу нагляду за додержанням законів органами фіскальної служби управління нагляду у кримінальному провадженні прокуратури Запорізької області Грушанський А.О. за участі співробітників оперативного управління Головного управління ДФС у Запорізькій області пред`явили громадянину ОСОБА_1 , виконавчому директору Південного регіонального центру № 4 ТОВ Делівері ухвалу слідчого судді про проведення обшуку, яку він отримав під особистий підпис. Предметом обшуку було приміщення складу ТОВ Делівері за адресою: м. Запоріжжя, вул. Крива бухта, 2. Під час проведення обшуку були виявлені цигарки без марок акцизного податку в асортименті ( Marvel , Compliment , Corsair , Marble , Jin ling , Ml , Корона , Focus , Минск , Прима без фільтру ). В Протоколі обшуку від 17.04.2019 зазначено, що Протокол обшуку було прочитано вголос, пропозиції та зауваження до нього не надходили. В Протоколі обшуку від 17.04.2019 громадянин ОСОБА_1 зазначений як особа, в приміщенні якої проводився обшук , що громадянин ОСОБА_1 засвідчив особистим підписом. Один примірник Протоколу обшуку від 17.04.2019 громадянин ОСОБА_1 отримав під підпис.
Разом з матеріалом від 23.05.2019 № 813/07/08-01-23-02 (вх. № 192/71-19 від 10.06.2019) співробітниками Головного управління ДФС у Запорізькій області були передані в Запорізьку митницю ДФС тютюнові вироби (цигарки) іноземного виробництва без марок акцизного податку України встановленого зразка, а саме: цигарки Marvel & Blue King Size - 5000 пачок, цигарки Marble - 5010 пачок, цигарки Focus King Size - 1000 пачок, цигарки Marvel & Red King Size - 9500 пачок, цигарки Corsair Red King Size - 2500 пачок, цигарки Jin Ling - 1000 пачок, цигарки Marvel Original Super Slims - 4990 пачок, цигарки Marvel & Blue Super Slims - 3500 пачок, цигарки Marvel Strawberry Super Slims - 2000 пачок, цигарки Корона Элит - 1738 пачок, цигарки МІ Silver - 500 пачок, цигарки Корона Стиль - 260 пачок, які було вилучено Протоколом обшуку від 17.04.2019 у громадянина ОСОБА_1 за місцезнаходженням складу TOB Делівері за адресою: м. Запоріжжя, вул. Крива бухта, 2.
З метою з`ясування всіх об`єктивних обставин за даним фактом, громадянин ОСОБА_1 було направлено запрошення про прибуття до Управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Запорізької митниці ДФС 29.07.2019 для надання пояснень.
29.07.2019 гр. ОСОБА_1 прибув до Запорізької митниці ДФС та надав письмові пояснення в яких значиться, що він є виконавчим директором ТОВ Делівері Південного регіонального центру. Особи, які працюють у приміщенні (м. Запоріжжя, вул. Крива Бухта, 2) перебувають у його підпорядкуванні. TOB Делівері здійснює підприємницьку діяльність. Прийом вантажу здійснюється зі слів клієнта. Вантаж, який було виявлено під час обшуку 17.04.2019 на складі за адресою: АДРЕСА_2 , 2, знаходився приблизно декілька діб. З його слів, жодного відношення до даного вантажу не має.
29.07.2019 року товари, що є безпосередніми предметами правопорушення митних правил, тимчасово вилученні протоколом про порушення митних правил № 0112/11200/19 та передані на зберігання на склад Запорізької митниці ДФС.
29.07.2019 Запорізькою митницею ДФС у відношенні громадянина України ОСОБА_1 складено протокол про порушення митних правил № 0112/11200/19 за ознаками, передбаченими ст. 484 МК України.
У судове засідання ОСОБА_1 з`явився, просить закрити провадження у справі у зв`язку з відсутністю в його діях складу правопорушення, передбаченого ст. 484 МК України, обґрунтовуючи тим, що він не є власником вище переліченого вантажу, не ввозив його на митну територію України поза митним контролем або з приховуванням від них.
Захисник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, адвокат Желудков В.В. надав пояснення на протокол про порушення митних правил від 29.07.2019 за №0112/11200/19, відповідно до яких зазначили незгоду зі складеним протоколом з наступних підстав. Захисником вказано, що ОСОБА_1 працює на посаді виконавчого директора Південного регіонального центру № 4 Товариства з обмеженою відповідальністю Делівері (ЄДРПОУ 31738765). Для здійснення статутної діяльності щодо надання транспортно-експедиторських послуг TOB Делівері взяло в суборенду нежитлове приміщення - склад та офіс за адресою: вул. АДРЕСА_2 Бухта, 2, м Запоріжжя, у Товариства з обмеженою відповідальністю ЛЮКС-СЕРВІС КО (ЄДРПОУ 41054178) строком до 31 грудня 2019 року. Надання транспортно-експедиторських послуг здійснюється на підставі Публічного договору надання транспортно-експедиторських послуг та укладається шляхом акцепту (прийняття) Замовником всіх умов Договору без підписання письмового примірника і має юридичну силу відповідно до положень ст.ст. 633, 634 ЦК України, Правил транспортного експедирування вантажів (багажу) TOB Делівері , які є невід`ємною частиною Договору, та законів України, що регулюють транспортно-експедиторську діяльність. Згідно вказаного договору, власниками вантажу (багажу), що перевозився і зберігався на складі до видачі Вантажоодержувачам, є вищевказані особи, вантаж (багаж) не належить ОСОБА_2 , останній не має до нього ніякого відношення. Захисник зазначає, що і матеріалах справи відсутні докази того, що ОСОБА_3 усвідомлював або мав можливість усвідомлювати, що вміст вантажу (багажу) у перелічених вище відправленнях, ввезений на територію України з порушенням митних правил, а також відсутні докази, що пачки цигарок на митну територію України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю ввіз сам ОСОБА_4 . Крім того, захисником наголошено, що ОСОБА_3 не є фігурантом кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 31.01.2019 за № 32019080000000009, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. З ст. 204 КК України, в рамках якого проводився обшук на складі, а отже, в діях ОСОБА_5 не вбачається ознак складу злочину, передбаченого ст. 484 МК України.
Представник Запорізької митниці ДФС у судовому засіданні просив прийняти рішення щодо притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності у відповідності до ст. 484 МК України.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши та дослідивши у сукупності докази у справі, суд приходить до наступних висновків.
Відповідно до ст. 247 КУпАП обов`язковою умовою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність події адміністративного правопорушення, що повинно бути доведене шляхом надання доказів.
Відповідно до ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративні правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, які використовуються при нагляді за виконанням правил, що мають функції фото-і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, а також іншими документами.
Згідно довідки начальника відділу персоналу TOB Делівері від 30.09.2019 за вих. № 101, ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) з 02.04.2012 року працює в компанії TOB Делівері м. Запоріжжя на посаді виконавчого директора по регіону ЮРЦ-4 офісу м. Запоріжжя на підставі наказу про прийом на роботу № 129/К від 02.04.2012 року.
Відповідно до договору суборенди № 12 та додаткової згоди №1 до договору, ТОВ Люкс-Сервис КО передав на тимчасове використання та за плату в оренду ТОВ Делівері нежитлове приміщення, яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 , вул АДРЕСА_3 Крива Бухта, 2, площею 300 кв.м. до 31.12.2019 року.
Пунктом 2.2. Публічного договору надання транспортно-експедиторських послуг від 12.07.2017 року за № 118 (далі - Договір) передбачено, що експедитор приймає вантаж (багаж) до перевезення згідно із замовленням вантажовідправника, з оформленням та видачею вантажовідправнику квитанції, що є єдиним документом, підтверджуючим прийняття вантажу для організації перевезення.
Згідно пункту 5.1. Договору визначено, що вантаж (багаж) повинен здаватися Вантажовідправником до перевезення в затареному, упакованому, опломбованому (опечатаному), промаркованому вигляді із зазначенням виду (типу), точної ваги (обсягу), кількості місць та супровідним документами. Відповідальність за вміст, що знаходиться у вантажному місці, несе Вантажовідправник.
При здачі вантажу (багажу) до перевезення, Вантажовідправник зобов`язаний вказати повне найменування Вантажоодержувача і його контактні телефони, а також вказати (задекларувати) вартість зданого до перевезення вантажу (багажу) (п. 5.2. Договору).
Заборонено здавати до перевезення вантажі (багаж), вільний обіг яких заборонено законодавством України. Відповідальність за порушення зазначеного правила покладається на Вантажовідправника (п. 5.10 Договору).
Видача вантажу (багажу) проводиться Експедитором по електронним актам отримання вантажу (багажу) особам, зазначеним Вантажовідправником у квитанції в якості Вантажоодержувача, за умови заповнення усіх граф акту, з обов`язковим пред`явленням документа, що посвідчує особу (п. 8.1. Договору).
Згідно квитанцій № 3070008200 від 11.04.2019 відправником вантажу (багажу) є ОСОБА_6 . ОСОБА_7 Б., отримувачем є ОСОБА_8 ; № НОМЕР_2 , № НОМЕР_3 , № НОМЕР_4 від 11.04.2019 та № НОМЕР_5 від 16.04.2019 відправником вантажу (багажу) є ОСОБА_9 , отримувачем - ОСОБА_9 ; № НОМЕР_6 , № НОМЕР_7 від 12.04.2019 відправником вантажу (багажу) є ОСОБА_10 , отримувачем - ОСОБА_11 ; № НОМЕР_8 від 12.04.2019 відправником вантажу (багажу) є ФОП ОСОБА_12 , отримувачем - ОСОБА_13 ; № НОМЕР_9 , № НОМЕР_10 від 12.04.2019 відправником вантажу (багажу) є ОСОБА_8 , отримувачем - ОСОБА_8 ; № НОМЕР_11 від 12.04.2019 відправником вантажу (багажу) є ОСОБА_14 , отримувачем - ОСОБА_11 ; № НОМЕР_12 від 13.04.2019 відправником вантажу (багажу) є ФОП ОСОБА_12 , отримувачем - ОСОБА_15 ; № НОМЕР_13 від 15.04.2019 відправником вантажу (багажу) є ОСОБА_9 , отримувачем - ОСОБА_16 .
Відповідно до ст. 515 МК України, в справі про порушення митних правил № 0112/11200/19 було призначено товарознавчу експертизу. Вартість предметів правопорушення, відповідно до висновку № 142008200-1451 від 29.08.2019 Управління товарознавчої, інженерно-технічної та криміналістичної експертизи Департаменту податкових та митних експертиз ДФС, складає 427170,46 грн.
У відповідності до п.15 та п. 61 ч.1 ст. 4 МК України, товари в розумінні митного законодавства України, поділяються на іноземні - що не є українськими відповідно до п. 61 та українські - які повністю отримані (вироблені) на митній території України та які не містять товарів, ввезених із-за меж митної території України.
Іноземний статус походження товарів - предметів ПМП у справі, підтверджується маркуванням, нанесеним на самих товарах (країна виробництва, найменування виробника, штрих код країни походження, а в окремих випадках і акцизною маркою країни виробника).
Відповідно до Закону України від 19.12.95 № 481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів , алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законодавством (ч. 4 ст. 11 Закону); імпорт, експорт і оптова торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами можуть здійснюватися суб`єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензій (ст. 15 Закону).
Відповідно до п. 14.1.107 ст. 14 Податкового кодексу України, марка акцизного податку - спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, віднесений до документів суворого обліку, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів.
Згідно п. 226.2 ст. 226 Податкового кодексу України, наявність наклеєної в установленому порядку марки акцизного податку встановленого зразка на пляшці (упаковці) алкогольного напою та пачці (упаковці) тютюнового виробу, є однією з умов для ввезення на митну територію України і продажу таких товарів споживачам, а також підтвердженням сплати податку та легальності ввезення товарів.
У відповідності до вимог ст. 226.11 Податкового кодексу України, ввезення на митну територію України, зберігання, транспортування, прийняття на комісію з метою продажу на митній території України не маркованих в установленому порядку алкогольних напоїв та тютюнових виробів забороняється.
Відповідно до ст. 227.1 Податкового кодексу України, при ввезенні на митну території України маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів здійснюється в установленому порядку марками акцизного податку встановленого зразка.
Відповідно до ст. 227.6 Податкового кодексу України, у разі порушення порядку маркування ввезених алкогольних напоїв і тютюнових виробів та/або неповної сплати податку товар не допускається до митного оформлення і ввезення його на митну територію України забороняється.
Згідно п. 3 ст. 228 Податкового кодексу України, у разі виявлення фактів ввезення на митну територію України, зберігання, транспортування та продажу на митній території України алкогольних напоїв і тютюнових виробів без наявності марок акцизного податку встановленого зразка, контролюючі органи вилучають такі товари з вільного обігу та подають відповідні матеріали до суду для винесення постанови про їх вилучення в дохід держави (конфіскацію).
Згідно з положеннями ст.280 КпАП України, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати, в тому числі, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності.
Згідно ст. 251 КпАП України доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ст. 252 КпАП України зазначає, що висновок про наявність чи відсутність в діях особи адміністративного правопорушення має бути зроблений на підставі всебічного, повного і об`єктивного дослідження всіх обставин справи в їх сукупності.
Із змісту ст. 458 МК України вбачається, що порушенням митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України тощо.
Відповідно до ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Обов`язковою умовою суб`єктивної сторони складу адміністративного правопорушення передбаченого ст. 484 МК України є вина в діях правопорушника.
Таким чином, під час дослідження матеріалів, суд приходить до висновку про відсутність в діях ОСОБА_17 події та складу адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 484 МК України, оскільки, згідно до Публічного договору надання транспортно-експедиторських послуг від 12.07.2017 року за № 118 він не є відповідальною особою за порушення правил заборони перевезення вантажа (багажу), вільний обіг яких заборонено законодавством України.
Згідно п. 1 ст. 247 КпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Керуючись ст. 484 МК України, ст.ст. 247, 251, 280, 289 КпАП України, суд
ПОСТАНОВИВ :
Закрити провадження по справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 484 Митного кодексу України на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП у зв`язку із відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена в Запорізькій апеляційний суд протягом десяти діб з дня винесення постанови через Ленінський районний суд м. Запоріжжя.
Суддя О.М. Гнатюк
Суд | Ленінський районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2019 |
Оприлюднено | 31.10.2019 |
Номер документу | 85287010 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Ленінський районний суд м. Запоріжжя
Гнатюк О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні