Рішення
від 24.10.2019 по справі 540/1406/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 жовтня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/1406/19 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Войтовича І.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Керівника Бериславської місцевої прокуратури Херсонської області до Білокриницької селищна рада, Білокриницького дошкільного навчального закладу "Теремок" про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

Керівник Бериславської місцевої прокуратури Херсонської області звернувся до суду з позовом до Білокриницької селищної ради (далі-відповідач 1), Білокриницького дошкільного навчального закладу "Теремок" (далі - відповідач 2), в якому просить:

- визнати незаконною бездіяльність Білокриницького дошкільного навчального закладу "Теремок" та Білокриницької селищної ради Великоолександрівського району Херсонської області, що виразились у невжитті заходів щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою під будівлею та спорудами Білокриницького дошкільного навчального закладу "Теремок", розташованого за адресою: вул. Каховська, 58, смт. Біла Криниця, Великоолександрівського району Херсонської області, загальною площею 0,7000 га та його державної реєстрації;

- зобов`язати Білокриницький дошкільний навчальний заклад "Теремок" та Білокриницьку селищну ради Великоолександрівського району Херсонської області вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлею та спорудами Білокриницького дошкільного навчального закладу "Теремок", розташованого за адресою: вул. Каховська, 58, смт. Біла Криниця, Великоолександрівського району Херсонської області, загальною площею 0,7000 га відповідно до законодавства.

В обґрунтування позову зазначає, що Білокриницький дошкільний навчальний заклад Теремок перебуває у комунальній власності Білокриницької селищної ради, яка також є його засновником та яка відповідає за їх матеріально-технічне забезпечення, виконує повноваження у сфері освіти, не виконала покладені на нього вищезазначеними нормами повноваження, не вжила жодних заходів, спрямованих на належне оформлення права постійного користування земельною ділянкою, на якій знаходиться дошкільний навчальний заклад. Вважає, що вищевказане свідчить про бездіяльність з боку Білокриницької селищної ради та, відповідно, Білокриницького дошкільного навчального закладу Теремок щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, яка останнім використовується. Вказує, що відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під навчальним закладом створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування загальноосвітнього закладу та учбового процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

Ухвалою суду від 15.07.2019 дану позовну заяву повернуто позивачу відповідно до п.7 ч.4 ст. 169 КАС України.

Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 24.09.2019, апеляційну скаргу заступника прокурора Херсонської області задоволено. Ухвалу Херсонського окружного адміністративного суду від 15.07.2019 скасовано, а справу №540/1406/19 за позовом керівника Бериславської місцевої прокуратури Херсонської області до Білокриницького дошкільного навчального закладу "Теремок", Білокриницької селищної ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, направлено до Херсонського окружного адміністративного суду для продовження розгляду.

03.10.2019р. адміністративна справа надійшла до Херсонського окружного адміністративного суду та розподілена судді Войтовичу І.І.

07.10.2019р. ухвалою суду відкрито спрощене позовне провадження у справі та призначене судове засідання на 24 жовтня 2019р. о 09:15 год.

24.10.2019р. представник прокуратури подав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, без його участі .

Представники відповідачів надали клопотання про розгляд справи без їх участі та зазначили про підтримання позовних вимог в повному обсязі, що фактично судом розцінюється як визнання позову.

Суд, розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику учасників справи (у письмовому провадженні), з особливостями, визначеними ст.ст. 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України, позовну заяву та матеріали справи, повно і всебічно з`ясувавши всі обставини справи в їх сукупності, перевіривши їх наявними в матеріалах справи і дослідженими доказами, дійшов висновку про задоволення позовних вимог, з таких підстав.

Судом встановлено, що Бериславською місцевою прокуратурою у межах наданого, згідно з ч. 4 ст. 23 Закону України Про прокуратуру , права витребувати за письмовим запитом, ознайомлюватися та безоплатно отримувати копії документів і матеріалів органів місцевого самоврядування та комунальних установ, вивчено інформацію Білокриницького дошкільного навчального закладу Теремок (лист №1 від 12.03.2019), відділу Держгеокадастру у Великоолександрівському районі Херсонської області (лист №10-21-0.22- 77/106-19 від 14.03.2019), відділу освіти Великоолександрівської районної державної адміністрації (лист №01-17-197 від 13.03.2019). За результатами встановлено наступне.

Так, згідно інформаційних даних ЄРДПОУ дата державної реєстрації Білокриницького дошкільного навчального закладу 18.12.2008 (дата запису 18.12.2008; номер запису 14841020000000435). Приміщення Білокриницького дошкільного навчального закладу знаходяться за адресою: вул.Каховська, 58, смт.Біла Криниця, Великоолександрівський район, Херсонська область.

Згідно Свідоцтва про право власності на нерухоме майно реєстраційний номер 28874752 від 17.11.2009 майновий комплекс Білокриницького дошкільного навчального закладу, що розташований за адресою: Херсонська область, Великоолександрівський район, смт.Біла Криниця, вул.Каховська, 58 перебуває у комунальній власності, власником є територіальна громада в особі Білокриницької селищної ради Великоолександрівського району Херсонської області.

Відповідно до статуту Білокриницького дошкільного навчального закладу Великоолександрівського району Херсонської області, затвердженого Білокриницькою селищною радою від 25.05.2008 Білокриницький дошкільний навчальний заклад Теремок є комунальним дошкільним навчальним закладом. Засновником і власником є територіальна громада селища Біла Криниця в особі Білокриницької селищної ради (п. 1.1, 1.2 Статуту).

Згідно п.1.4 Статуту Засновник здійснює фінансування ДНЗ, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей. ДНЗ безпосередньо підпорядкований відділу освіти Великоолександрівської районної державної адміністрації відповідно до розподілу повноважень.

Згідно з інформацією лист №10-21-0.22-77/106-19 від 14.03.2019 наданої відділом Держгеокадастру у Великоолександрівському районі Херсонської області, згідно державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями станом на 01.01.2016 під Білокриницьким дошкільним навчальним закладом Теремок налічується 0,7000 га вартістю 223 440 грн., відноситься до категорії земель, цільове призначення якої обслуговування будівель закладів освіти , кадастровий номер відсутній, знаходиться в межах населеного пункту смт.Біла Криниця Великоолександрівського району Херсонської області.

Разом із тим, вказана земельна ділянка, розташована за адресою: вул . Каховська, 58, смт. Біла Криниця, Великоолександрівського району Херсонської області не є сформованою та відомості про неї до державного земельного кадастру не внесено.

Відповідно до Технічного паспорта на будівлі Білокриницького дошкільного навчального закладу Теремок наявний схематичний план земельної ділянки на якій розміщені будівлі та споруди ясла-садка, без визначення конкретних меж та площі.

Таким чином використання вказаної земельної ділянки комунальної форми власності на якій розміщено будівлі і споруди Білокриницького дошкільного навчального закладу Теремок здійснюється із порушенням вимог чинного законодавства - шляхом користування земельною ділянкою без правовстановлюючих документів та без державної реєстрації права постійного користування.

Згідно листа Білокриницького дошкільного навчального закладу Теремок Великоолександрівського району Херсонської області №1 від 12.03.2019 в 2018 році адміністрація дошкільного закладу звернулась до Білокриницької селищної ради з клопотанням щодо виготовлення технічної документації із землеустрою, щодо встановлення меж земельної ділянки для обслуговування Білокриницького дошкільного навчального закладу, проте рішення про надання дозволу або про відмову у його наданні адміністрації дошкільного закладу не надходило.

Окрім цього, факт звернення адміністрації Білокриницького дошкільного навчального закладу Теремок до органу місцевого самоврядування з клопотанням щодо виготовлення технічної документації із землеустрою, щодо встановлення меж земельної ділянки для обслуговування Білокриницького дошкільного навчального закладу підтверджується листом Білокриницької селищної ради №02-28/110 від 12.03.2019 відповідно до якого, дане клопотання 07.03.2018 розглянуто на засіданні постійної комісії селищної ради з питань агропромислового комплексу, земельних ресурсів, екологи і соціального розвитку села та відмовлено у його задоволенні у зв`язку з тим що встановлення меж земельної ділянки виготовляється тільки на присадибні земельні ділянки, в даному випадку необхідно виготовляти проект відведення. Було рекомендовано звернутися з відповідним клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення вказаної земельної ділянки.

Проте, в подальшому керівництвом Білокриницького дошкільного навчального закладу Теремок Великоолександрівського району Херсонської області клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення вказаної земельної ділянки не підготовлено та на розгляд до Білокриницької селищної ради, як засновника та власника упродовж року не направлено.

Як наслідок, використання земельної ділянки, на якій розміщено будівлі та споруди Білокриницького дошкільного навчального закладу Теремок здійснюється із порушенням вимог чинного законодавства - шляхом користування земельною ділянкою без правовстановлюючих документів та без державної реєстрації права постійного користування.

Таким чином,Бериславською місцевою прокуратурою Херсонської області встановлено, що у Білокриницького дошкільного навчального закладу Теремок відсутні правовстановлюючі документи на земельну ділянку площею 0,7000 га, що створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування дошкільного закладу та навчально-виховного процесу та може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд застосовує наступні норми діючого законодавства.

Згідно статті 17 Закону України Про місцеве самоврядування відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.

Статтею 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права. Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності.

Відповідно до ст. 5 Закону України Про освіту місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування реалізують державну політику в галузі освіти і в межах їх компетенції.

Положеннями ч.2 ст.19 Закону України Про дошкільну освіту передбачено, що органи місцевого самоврядування в системі дошкільної освіти в межах їх компетенції: забезпечують реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території; контролюють додержання вимог законів та інших нормативно-правових актів у сфері дошкільної освіти.

Таким чином, Білокриницька селищна рада, яка є власником дошкільного навчального закладу, відповідає за його матеріально - технічне забезпечення, виконує повноваження у земельній сфері щодо надання земельних ділянок у користування здійснює контроль за додержанням земельного законодавства та законодавства в галузі освіти.

Статтею 38 Закону України Про дошкільну освіту визначено, що матеріально-технічна база дошкільного навчального закладу включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно дошкільного навчального закладу належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до ст. 80 Закону України Про освіту до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством. Порядок, умови та форми набуття закладами освіти прав на землю визначаються Земельним кодексом України. Об`єкти та майно державних і комунальних закладів освіти не підлягають використанню не за освітнім призначенням.

Відповідно до ч. 1 ст. 3 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно з положеннями ст.14 Конституції України земля є основним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Згідно статті 92 Земельного кодексу України, право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку. Права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.

З урахуванням викладеного, земельна ділянка, якою користується дошкільний навчальний заклад Теремок повинна перебувати у нього на праві постійного користування, проте до цього часу дане право не оформлено, державну реєстрацію не проведено.

Частинами 1, 2 статті 116 Земельного кодексу України передбачено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Відповідно до частини 1 статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування регламентовано ст. 123 ЗК України.

Органами місцевого самоврядування рішення про надання земельних ділянок комунальної власності у користування приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).

Надання у користування земельної ділянки здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення документації здійснюється на підставі дозволу, наданого органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Згідно ст.ст. 124, 125, 126 ЗК України право постійного користування земельною ділянкою виникає з моменту державної реєстрації цього права.

Частинами 1, 3 ст. З Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень встановлено, що державна реєстрація прав є обов`язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.

Права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до вимог цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Згідно до ст. 4 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , право постійного користування земельною ділянкою підлягає обов`язковій державній реєстрації. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав. Права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Проте, в порушення вказаних норм законодавства до тепер правовстановлюючі документи на земельну ділянку під дошкільним навчальним закладом не оформлені.

Відповідно до ст. 79 ЗК України земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.

Статтею 152 ЗК України закріплено, що держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю. Землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

Враховуючи указане, закладам освіти, які користуються земельною ділянкою без відповідного права, держава не в змозі гарантувати забезпечення захисту права на землю та указані заклади не наділені правом вимагати усунення порушень їх прав на землю, що у кінцевому випадку стане порушенням права дітей на освіту.

Поряд із цим, ст. 206 ЗК України закріплено, що використання землі є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Відповідно до п. 14.1.72. ст. 14 Податкового кодексу України земельний податок це обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.

Статтями 269, 270, 271 Податкового кодексу України визначено, що об`єктом оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або

користуванні; базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок та площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено; платниками податку є землекористувачі.

Отже, відсутність належного оформлення земельної ділянки навчального закладу унеможливлює ведення податкового обліку земельних ділянок на яких розташовані заклади освіти, як потенційної бази оподаткування, а відтак є порушенням вимог ст. 206 ЗК України та ст. ст. 269, 270, 271 Податкового кодексу України.

Таким чином, Білокриницьким дошкільним навчальним закладом Теремок та Білокриницькою селищною радою Великоолександрівеького району Херсонської області як власником допущено бездіяльність, що виразилась у невжитті заходів з оформлення права постійного користування Білокриницьким дошкільним навчальним закладом земельною ділянкою у порушення порядку встановленого законодавством. Зазначеними уповноваженими органами не забезпечено користування земельною ділянкою відповідно до вимог законодавства, що є обов`язком відповідно до ст.ст. 92,116,123 Земельного кодексу України, ст.ст. 10, 17, 60 Закону України Про місцеве самоврядування , ст. 5 Закону України Про освіту .

Санітарним регламентом для дошкільних навчальних закладів, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров`я України 24.03.2016 № 234, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2016 за № 563/28693, визначено певні вимоги до облаштування дошкільного закладу.

Так, п. 2 розділу 1 Санітарного регламенту визначено, що використання території, будівель, приміщень, споруд, обладнання дошкільних навчальних закладів іншими юридичними та фізичними особами з метою, що не пов`язана з навчально-виховним процесом та життєдіяльністю дітей, забороняється.

Відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій знаходиться дошкільний навчальний заклад, створює передумови до зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування дошкільного закладу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей. У зв`язку із цим, діяльність навчального закладу підлягає приведенню у відповідність до законодавства.

Оскільки, Білокриницьким дошкільним навчальним закладом Теремок Великоолександрівського району Херсонської області та Білокриницькою селищною радою упродовж тривалого часу не здійснено належних та достатніх дій і заходів щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою, на якій знаходиться дошкільний навчальний заклад, то зазначене підлягає вирішенню судом.

Відтак, Білокриницьким дошкільним навчальним закладом Теремок та Білокриницькою селищною радою не вжито достатніх заходів для узаконення вказаної земельної ділянки та приведення у відповідність порушених вимог земельного законодавства. Указане свідчить про бездіяльність і унеможливлює вжиття заходів щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою.

Як наслідок, в порушення чинних норм законодавства на сьогоднішній день правовстановлюючі документи на земельну ділянку площею 0,7000 га, на якій розміщено Білокриницький дошкільний навчальний заклад Теремок , не оформлені.

Додатково необхідно зазначити, що у 2012 році прийнято розпорядження Кабінету Міністрів України № 802-р від 17.10.2012 Про здійснення протягом 2012 і 2013 років заходів, пов`язаних з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади , яким зобов`язано центральні органи виконавчої влади, у підпорядкування яких перебувають дошкільні, загальноосвітні навчальні заклади, здійснити протягом 2012 і 2013 років заходи, пов`язані з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади. Державне агентство земельних ресурсів та його територіальні органи повинні забезпечити проведення землевпорядних робіт і оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, в установленому законодавством порядку.

Таким чином, необхідність оформлення відповідачами правовстановлюючих документів на земельну ділянку під Білокриницьким дошкільним навчальним закладом Теремок прямо передбачалася розпорядженням Кабінету Міністрів України №802-р від 17.10.2012, але станом на час пред`явлення позову залишається, всупереч вимогам законодавства, невиконаним.

Суд вважає, що права на нерухоме майно та їх обтяження мають бути обов`язково зареєстровані відповідно до чинного законодавства, оскільки стан невизначеності у зв`язку із відсутністю правовстановлюючих документів на земельну ділянку під дошкільним навчальним закладом створює передумови зловживань розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики функціонування закладу у контексті непередбачуваних викликів життєдіяльності територіальної громади.

Представники віповідачів у наданому до суду 22.10.2019р. клопотанні визнали позовні вимоги в повному обсязі.

Тобто, Білокриницькою селищною радою та Білокриницьким ДНЗ "Теремок" не заперечуються виявлені та зафіксовані порушення законодавства, не спростовуються твердження прокурора про невжиття заходів щодо їх усунення та наявність у відповідачів обов`язку усунути виявлені порушення законодавства щодо офомлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташований ДНЗ.

Відповідно до ч.4 ст.189 КАС України у разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог.

Підстав для неприйняття визнання позову судом не встановлено.

Згідно зі ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 цього Кодексу (ч.1 ст.77 КАС України).

З огляду на те, що відповідачами допущено бездіяльність щодо не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку для обслуговування ДНЗ та оскільки права на нерухоме майно та їх обтяження належать обов`язковій державній реєстрації і стосуються інтересів дітей та інтересів держави, а відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку створює передумови зловживань у розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики ефективного функціонування школи та навчального процесу, що може призвести до негативних викликів у контексті порушення прав дітей, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язати відповідача вчинити дії щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку для обслуговування Білокриницького ДНЗ.

Щодо стягнення з відповідача сплаченого позивачем судового збору, суд зазначає наступне.

Частиною 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Враховуючи те, що витрати позивача не пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, суд не вбачає підстав для стягнення з відповідача сплаченої позивачем суми судових витрат.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати незаконною бездіяльність Білокриницького дошкільного навчального закладу "Теремок" (місцезнаходження: вул. Каховська,58,смт.Біла Криниця,Великоолександрівський район, Херсонська область,74112, код ЄДРПОУ 34704236) та Білокриницької селищної ради Великоолександрівського району Херсонської області (місцезнаходження: вул. Центральна,1,смт.Біла Криниця,Великоолександрівський район, Херсонська область,74112, код ЄДРПОУ 26432560), що виразились у невжитті заходів щодо оформлення права постійного користування земельною ділянкою під будівлею та спорудами Білокриницького дошкільного навчального закладу "Теремок", розташованого за адресою: вул. Каховська, 58, смт. Біла Криниця, Великоолександрівського району Херсонської області, загальною площею 0,7000 га та його державної реєстрації;

Зобов`язати Білокриницький дошкільний навчальний заклад "Теремок" (місцезнаходження: вул. Каховська,58,смт.Біла Криниця,Великоолександрівський район, Херсонська область,74112, код ЄДРПОУ 34704236) та Білокриницьку селищну ради Великоолександрівського району Херсонської області (місцезнаходження: вул. Центральна,1,смт.Біла Криниця,Великоолександрівський район, Херсонська область,74112, код ЄДРПОУ 26432560) вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлею та спорудами Білокриницького дошкілького навчального закладу "Теремок", розташованого за адресою: вул. Каховська, 58, смт. Біла Криниця, Великоолександрівського району Херсонської області, загальною площею 0,7000 га відповідно до законодавства.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Войтович І.І.

кат. 109020100

Дата ухвалення рішення24.10.2019
Оприлюднено31.10.2019
Номер документу85301327
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/1406/19

Рішення від 24.10.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 07.10.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Постанова від 24.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 27.08.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 27.08.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 12.08.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні