Рішення
від 27.10.2019 по справі 367/7327/18
ІРПІНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 367/7327/18

Провадження №2/367/259/2019

РІШЕННЯ

Іменем України

18 жовтня 2019 року Ірпінський міський суд Київської області у складі:

Головуючої судді Саранюк Л.П.

при секретарі Бабаковій М.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Ірпінського міського суду при судовому розгляді цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю Хука Бразерс , треті особи: ОСОБА_2 , Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Новий-14 про усунення порушення шляхом обмеження режиму роботи в нічний час та припинення дій, які порушують права співволодіння,-

в с т а н о в и в:

Позивач звернувся до суду з даним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Хука Бразерс , треті особи: ОСОБА_2 , Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Новий-14 про усунення порушення шляхом обмеження режиму роботи в нічний час та припинення дій, які порушують права співволодіння, мотивуючи свої вимоги тим, що він є власником квартири, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 .

У вказаній квартирі Позивач проживає разом із своєю дружиною та двома малолітніми дітьми, донькою та сином.

Квартира розташована на другому поверсі багатоквартирного будинку. При цьому, на першому поверсі цього багатоквартирного будинку, під квартирою Позивача розташовано розважальний заклад кальян-бар Хука Бразерс , діяльність якого здійснюється у формі товариства з обмеженою відповідаьністю (код ЄДРПОУ: 41281891) власниками якого, відповідно до відомостей Єдиного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців є ОСОБА_3 , та ОСОБА_4 .

Власником приміщення, в якому знаходиться кальян-бар Хука Бразерс є ОСОБА_2 , який за договором оренди з ТОВ Хука Бразерс здає в оренду приміщення № 258 , розташоване за адресою: АДРЕСА_2 .

Кальян-бар Хука Бразерс щоденно відвідує велика кількість людей, до пізнього часу проводяться в ньому різноманітні розважальні заходи із використанням звуковідтворюючої та підсилюючої апаратури, які супроводжуються великим шумом, гучною музикою та лайкою відвідувачів, що не дає можливості Позивачу та його родині, а також іншим мешканцям багатоквартирного будинку АДРЕСА_2 відпочивати вночі після робочого дня, через даний шум, який утворюється безпосередньо від діяльності розважального закладу та доноситься безпосередньо з кальян-бару Хука Бразерс , а також з прилеглої до нього території на якій постійно влаштовують свої сварки, бійки та голосні брутальні лайки пізні відвідувачі у стані алкогольного сп`яніння.

Крім того, відвідувачі кальян-бару Хука Бразерс постійно палять тютюнові вироби, а також кальян, до складу якого входять різноманітні добавки, у тому числі хімічного походження, як в приміщенні кальян-бару так і поза його межами, дим від чого підіймається до квартири Позивача в результаті чого в ній неможливо знаходитись через значну задимленість та наявність у повітрі значної кількості речовин і залишків горіння сумішей від куріння кальяну, у тому числі, і хімічного походження.

Розпорядок роботи кальян-бару в нічний час є прямим порушенням рішення Виконавчого комітету Бучанської міської ради № 518 від 15.08.2017, яким встановлено режим роботи закладів громадського харчування, торгівельних закладів, сфери послуг та розваг незалежно від форм власності та виду об`єкта, розташованих в житлових будинках в межах часу з 08-00 до 22-00.

Робота кальян-бару Хука Бразерс у нічний час сприяє виникненню та поширенню не тільки поширенню гучного шуму, який своєю гучністю перевищує межі встановлених санітарних норм, та тютюнового диму, а й вчинення правопорушень в нічний час серед населення м. Буча біля даного кальян-бару.

Крім того, за період 2017-2018 років працівниками поліції були виявлені непоодинокі випадки вчинення правопорушень в нічний час відвідувачами кальян-бару Хука Бразерс . Мешканці будинку АДРЕСА_2 неодноразово звертались до правоохоронних органів з підстав порушення тиші та хуліганських дій у нічний час відвідувачів кальян-бару Хука Бразерс , однак жодного належного реагування Ірпінським ВП ГУНП в Київській області не здійснено, кальян-бар Хука Бразерс продовжує працювати у нічний час, що завдає значні незручності мешканцям будинку та призводить до збільшення кількості правопорушень (бійок, хуліганств, вчинення крадіжок та пограбувань) біля будинку в„– 14 за адресою: м АДРЕСА_2 .

Також, ГУ ДФС у Київській встановлено порушення вимог щодо порядку продажу та зберігання тютюнових виробів, що свідчить про протиправну діяльність кальян-бару Хука Бразерс з продажу тютюнових виробів та алкогольних напоїв, в тому числі малолітнім та неповнолітнім особам.

Таким чином, сама по собі діяльність кальян-бару Хука Бразерс в нічний час активно призводить до порушення тиші і спокою, виникненню та поширенню правопорушень серед населення, значної задимленості житлових приміщень залишками продуктів горіння, у тому числі, хімічного походження від постійиоо вживаня (паління) тютюнових виробів та сумішей для кальянів.

З метою захисту законних прав та інтересів Позивача, його сім`ї, а також співмешканців будинку за адресою: АДРЕСА_2 від негативного впливу шуму та тютюнового диму, значної задимленості житлових приміщень залишками продуктів горіння, Позивач неодноразово звертався до Головного управління Держпродспживслужби в Київській області з проханням провести заміри шуму в квартирі Позивача та біля будинку на предмет того чи відповідають вони санітарним нормам.

Згідно протоколу №5/1 проведення досліджень шумового навантаження/ проведеного 02.02.2018 о 22-05, рівень шуму в квартирі Позивача становить 45 децибел, тобто на 5 децибели перевищує максимально допустимий рівень для нічного часу згідно ДСТУ 12.1.036-81.

Згідно протоколу № 5/3 проведення досліджень шумового навантаження, проведеного 02.02.2018 о 23-15, рівень шуму в квартирі Позивача становить 55 децибел, тобто на 15 децибели перевищує максимально допустимий рівень для нічного часу згідно ДСТУ 12.1.036-81.

Актом перевірки дотримання санітарного законодавства від 02.02.2018 встановлено порушення діяльності кальян-бару Хука- Бразерс вимогам ст. 24 ЗУ Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення . З метою усунення вказаних порушень спеціалістами Ірпінського міського управління ГУ видано припис щодо усунення виявлених порушень, який власниками кальян-бару Хука-Бразерс не виконано до цього часу.

Згідно протоколу № 44/17 проведення досліджень шумового навантаження, проведеного 18.04.2018 о 22-00, рівень шуму в квартирі Позивача становить 46 децибел, тобто на 6 децибели перевищує максимально допустимий рівень для нічного часу згідно ДСТУ 12.1.036-81.

Згідно протоколу № 44/18 проведення досліджень шумового навантаження, проведеного 18.04.2018 о 23-10, рівень шуму в квартирі Позивача становить 54 децибел, тобто на 14 децибели перевищує максимально допустимий рівень для нічного часу згідно ДСТУ 12.1.036-81.

З метою усунення цих негараздів, негативного впливу шуму на здоров`я Позивача та здоров`я його сім`ї, зокрема малолітніх дітей, через систематичне недосипання та нервування внаслідок шумів, які виникли в результаті роботи кальян-бару Хука Бразерс в пізній час, Позивач та співмешканці будинку неодноразово звертались, як з усними, так і з письмовими скаргами до Бучанської міської ради

Всі звернення Позивача міською радою були проігноровані, оскільки у всіх відповідях на звернення вказується, що для обмеження режиму роботи кальян-бару Хука Бразерс не має підстав та що виконавчий комітет ради не вправі самостійно встановлювати режим: роботи кафе, посилаючись на положення пункту 9 ст. 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .

Через відсутність належного реагування на протиправну діяльність кальян-бару Хука Бразерс органів місцевого самоврядування мешканці будинку АДРЕСА_2 за допомогою ОСББ проводили неодноразові зустрічі як з власником приміщення ОСОБА_2 , так і з власниками ТОВ Хука Бразерс щодо режиму роботи діяльність кальян- бару Хука Бразерс , які не призвели до будь-якого результату.

Таким чином, ТОВ Хука Бразерс як юридичною особою, яка проводить діяльність кальян-бару Хука Бразерс , порушене право Позивача, членів його сім`ї та співмешканців багатоквартирного будинку АДРЕСА_2 на безпечне життя та здоров`я, що піддягає відновленню в судовому порядку.

Отже, оскільки режим роботи кальян-бару Хука Бразерс після 22-00 годин не забезпечує тиші на прилеглих до кафе житлових, територіях та в житловому приміщенні Позивача, кальян-бар Хука Бразерс діє у нічний час без врахування норм чинного законодавства щодо дотримання тиші в нічний час, діяльність кальян-бару Хука Бразерс має бути встановлена з дотриманням вимог законодавства щодо захисту населення від впливу шуму, тобто не пізніше як до 22-00 години вечора щоденно.

У зв`язку з вищевикладеним просить суд встановити режим роботи кальян-бару Хука-Бразерс (ТОВ Хука Бразерс , код ЄДРПОУ: 41281891) за адресою: АДРЕСА_2 до 22 години 00 хвилин щоденно та зобов`язати ТОВ Хука Бразерс (код ЄДРПОУ: 41281891) щоденно не пізніше 22 години 00 хвилин припиняти роботу кальян-бару Хука-Бразерс за адресою: АДРЕСА_2 . Судові витрати покласти на Відповідача.

В судовому засіданні позивач та його представники позов підтримали в повному обсязі та просили його задовольнити.

В судовому засіданні представник відповідача позов не визнав у повному обсязі, проти задоволення заперечував. В матеріалах справи також міститься відзив на позовну заяву за змістом якого вказує, що посилання Позивача на те, що він проводить свою діяльність з порушенням допустимого рівня шуму, чим порушує права співволодіння та посилання на протоколи проведення досліджень шумового навантаження і інфразвуку є безпідставними, оскільки згідно даних протоколів не можливо встановити винуватість саме Відповідача за перевищення, більше того до адміністративної відповідальності Відповідач не притягувався за порушеним рівня шуму, а отже відсутні докази доведення прямої вини, особа є невинуватою поки її вину не буде доведено. В позовній заяві Позивач посилається на порушення ст. 11 ЗУ Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів , однак дані проведеної перевірки ГУ ДФС у Київській області ніякого відношення до режиму роботи не мають. Позивач посилається на акт перевірки дотримання санітарного законодавства від 02.02.2018 та відповідь ГУ Держспоживслужби у Київській області від 16.02.2018, однак в даному акті перевірки та відповіді Держспоживслужби перевірялася особа ФОП ОСОБА_3 (код НОМЕР_2 ), а не ТОВ ХУКА БPAЗEPC (код 41281891), яке ніякого відношення до перевірки не має. Позивач вказує на неодноразові виклики та подачі заяв до Поліції щодо порушення тиші та вчинення хуліганських дій нібито відвідувачами закладу, однак жодного доказу на притягнення до відповідальності осіб не надано, а отже і не доведено вини, більше не надано доказів причетності до даних дій Відповідача. Також вказує, що згідно відповіді Бучанської міської ради, як колегіального органу зазначено, що вона не може та не має законних повноважень здійснювати вплив на суб`єкта господарювання. Керуючись нормами чинного законодавства стверджує, що режим роботи підприємств, установ, організацій сфери обслуговування суб`єкти господарювання (власники) встановлюють самостійно. Більше того, Позивачем не надано доказів того, що саме в нічний час Відповідачем здійснюється господарська діяльність. Бучанська міська рада Київської області не зверталась до ТОВ ХУКА БPA3EРC щодо вирішення питання встановлення режиму роботи. У зв`язку з вищевикладеним просять у задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

В судове засідання третя особа ОСОБА_2 не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

В судовому засіданні представник третьої особи Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Новий-14 позов підтримала та просила його задовольнити.

Суд, вислухавши пояснення учасників процесу, допитавши свідків ОСОБА_5 ОСОБА_6 , дослідивши письмові докази по справі, вважає позов таким, що підлягає до задоволення у повному обсязі з наступних підстав.

У відповідності до п.1 ст.6 Європейської Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, ратифікованої Україною, Законом України №475/97-ВР від 17 липня 1997 року , яка відповідно до ст.9 Конституції України є частиною національного законодавства України, кожна людина при визначенні її громадянських прав та обов`язків має право на справедливий розгляд справи незалежним та безстороннім судом.

Відповідно до положень ст.55 Конституції України кожному гарантується судовий захист його прав і свобод.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 є власником квартири, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 .

У вказаній квартирі Позивач проживає разом із своєю дружиною та двома малолітніми дітьми.

Квартира розташована на другому поверсі багатоквартирного будинку. При цьому, на першому поверсі цього багатоквартирного будинку, під квартирою Позивача розташовано розважальний заклад кальян-бар Хука Бразерс , діяльність якого здійснюється у формі товариства з обмеженою відповідаьністю (код ЄДРПОУ: 41281891) власниками якого, відповідно до відомостей Єдиного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців є ОСОБА_3 , та ОСОБА_4 .

Власником приміщення, в якому знаходиться кальян-бар Хука Бразерс є ОСОБА_2 , який за договором оренди з ТОВ Хука Бразерс здає в оренду приміщення № 258 , розташоване за адресою: АДРЕСА_2 .

Кальян-бар Хука Бразерс щоденно відвідує велика кількість людей, до пізнього часу проводяться в ньому різноманітні розважальні заходи із використанням звуковідтворюючої та підсилюючої апаратури, які супроводжуються великим шумом, гучною музикою та лайкою відвідувачів, що не дає можливості Позивачу та його родині, а також іншим мешканцям багатоквартирного будинку АДРЕСА_2 відпочивати вночі після робочого дня, через даний шум, який утворюється безпосередньо від діяльності розважального закладу та доноситься безпосередньо з кальян-бару Хука Бразерс , а також з прилеглої до нього території на якій постійно влаштовують свої сварки, бійки та голосні брутальні лайки пізні відвідувачі у стані алкогольного сп`яніння.

Крім того, відвідувачі кальян-бару Хука Бразерс постійно палять тютюнові вироби, а також кальян, до складу якого входять різноманітні добавки, у тому числі хімічного походження, як в приміщенні кальян-бару так і поза його межами, дим від чого підіймається до квартири Позивача в результаті чого в ній неможливо знаходитись через значну задимленість та наявність у повітрі значної кількості речовин і залишків горіння сумішей від куріння кальяну, у тому числі, і хімічного походження.

Робота кальян-бару Хука Бразерс у нічний час сприяє виникненню та поширенню не тільки поширенню гучного шуму, який своєю гучністю перевищує межі встановлених санітарних норм, та тютюнового диму, а й вчинення правопорушень в нічний час серед населення м. Буча біля даного кальян-бару.

Крім того, за період 2017-2018 років працівниками поліції були виявлені непоодинокі випадки вчинення правопорушень в нічний час відвідувачами кальян-бару Хука Бразерс . Мешканці будинку АДРЕСА_2 неодноразово звертались до правоохоронних органів з підстав порушення тиші та хуліганських дій у нічний час відвідувачів кальян-бару Хука Бразерс , однак жодного належного реагування Ірпінським ВП ГУНП в Київській області не здійснено, кальян-бар Хука Бразерс продовжує працювати у нічний час, що завдає значні незручності мешканцям будинку та призводить до збільшення кількості правопорушень (бійок, хуліганств, вчинення крадіжок та пограбувань) біля будинку в„– 14 за адресою: м АДРЕСА_2 .

Також, ГУ ДФС у Київській встановлено порушення вимог щодо порядку продажу та зберігання тютюнових виробів, що свідчить про протиправну діяльність кальян-бару Хука Бразерс з продажу тютюнових виробів та алкогольних напоїв, в тому числі малолітнім та неповнолітнім особам.

Таким чином, сама по собі діяльність кальян-бару Хука Бразерс в нічний час активно призводить до порушення тиші і спокою, виникненню та поширенню правопорушень серед населення, значної задимленості житлових приміщень залишками продуктів горіння, у тому числі, хімічного походження від постійиоо вживаня (паління) тютюнових виробів та сумішей для кальянів.

З метою захисту законних прав та інтересів Позивача, його сім`ї, а також співмешканців будинку за адресою: АДРЕСА_2 від негативного впливу шуму та тютюнового диму, значної задимленості житлових приміщень залишками продуктів горіння, Позивач неодноразово звертався до Головного управління Держпродспживслужби в Київській області з проханням провести заміри шуму в квартирі Позивача та біля будинку на предмет того чи відповідають вони санітарним нормам.

Згідно протоколу №5/1 проведення досліджень шумового навантаження/ проведеного 02.02.2018 о 22-05, рівень шуму в квартирі Позивача становить 45 децибел, тобто на 5 децибели перевищує максимально допустимий рівень для нічного часу згідно ДСТУ 12.1.036-81.

Згідно протоколу № 5/3 проведення досліджень шумового навантаження, проведеного 02.02.2018 о 23-15, рівень шуму в квартирі Позивача становить 55 децибел, тобто на 15 децибели перевищує максимально допустимий рівень для нічного часу згідно ДСТУ 12.1.036-81.

Актом перевірки дотримання санітарного законодавства від 02.02.2018 встановлено порушення діяльності кальян-бару Хука- Бразерс вимогам ст. 24 ЗУ Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення . З метою усунення вказаних порушень спеціалістами Ірпінського міського управління ГУ видано припис щодо усунення виявлених порушень, який власниками кальян-бару Хука-Бразерс не виконано до цього часу.

Згідно протоколу № 44/17 проведення досліджень шумового навантаження, проведеного 18.04.2018 о 22-00, рівень шуму в квартирі Позивача становить 46 децибел, тобто на 6 децибели перевищує максимально допустимий рівень для нічного часу згідно ДСТУ 12.1.036-81.

Згідно протоколу № 44/18 проведення досліджень шумового навантаження, проведеного 18.04.2018 о 23-10, рівень шуму в квартирі Позивача становить 54 децибел, тобто на 14 децибели перевищує максимально допустимий рівень для нічного часу згідно ДСТУ 12.1.036-81.

З метою усунення цих негараздів, негативного впливу шуму на здоров`я Позивача та здоров`я його сім`ї, зокрема малолітніх дітей, через систематичне недосипання та нервування внаслідок шумів, які виникли в результаті роботи кальян-бару Хука Бразерс в пізній час, Позивач та співмешканці будинку неодноразово звертались, як з усними, так і з письмовими скаргами до Бучанської міської ради

Через відсутність належного реагування на протиправну діяльність кальян-бару Хука Бразерс органів місцевого самоврядування мешканці будинку АДРЕСА_2 за допомогою ОСББ проводили неодноразові зустрічі як з власником приміщення ОСОБА_2 , так і з власниками ТОВ Хука Бразерс щодо режиму роботи діяльність кальян-бару Хука Бразерс , які не призвели до будь-якого результату.

Відповідно до ст.275 ЦК України фізична особа має право на захист свого особистого немайнового права від протиправних посягань інших осіб.

Відповідно до вимог ст.316 ЦК України правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.

Згідно ст.317 ЦК України власникові належать права володіння, користування та розпорядження своїм майном.

Відповідно до вимог ст.319 ЦК України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону. При здійсненні своїх прав та виконанні обов`язків власник зобов`язаний додержуватися моральних засад суспільства. Усім власникм забезпечуються рівні умови здійснення своїх прав. Власність зобов`язує. Власник не може використовувати право власності на шкоду правам, свободам та гідності громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситкацію та природні якості землі. Держава не втручається у здійснення власником права власності. Діяльність власника може бути обмежена чи припинена або власника може бути зобов`язано допустити до користування його майном інших осіб лише у випадках і в порядку, встановлених законом.

Згідно вимог ст.24 Закону України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення від 24 лютого 1994 року , з послідуючими змінами, органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров`я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов`язані: здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами; забезпечувати під час роботи закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу, культури, при проведенні концертів, дискотек, масових святкових і розважальних заходів тощо рівні звучання звуковідтворювальної апаратури та музичних інструментів у приміщеннях і на відкритих площадках, а також рівні шуму в прилеглих до них жилих і громадських будівлях, що не перевищують рівнів, установлених санітарними нормами; вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об`єкти): 1) жилих будинків і прибудинкових територіях; 2) лікувальних, санаторно-курортних закладів, будинків-інтернатів, закладів освіти, культури; 3) готелів і гуртожитків; 4) розташованих у межах населених пунктів закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу; 5) інших будівель і споруд, у яких постійно чи тимчасово перебувають люди; 6) парків, скверів, зон відпочинку, розташованих на території мікрорайонів і груп житлових будинків.

Шум на захищених об`єктах при здійсненні будь-яких видів діяльності не повинен перевищувати рівнів, установлених санітарними нормами для відповідного часу доби.

У нічний час, із двадцять другої до восьмої години на захищених об`єктах забороняються гучний спів і викрики, користування звуковідтворювальною апаратурою та іншими джерелами побутового шуму, проведення салютів, феєрверків, використання піротехнічних засобів.

Передбачені частинами другою, третьою та четвертою цієї статті вимоги щодо додержання тиші та обмежень певних видів діяльності, що супроводжуються шумом, не поширюються на випадки: 1) здійснення в закритих приміщеннях будь-яких видів діяльності, що супроводжуються шумом, за умов, що виключають проникнення шуму в прилеглі приміщення, в яких постійно чи тимчасово перебувають люди; 2) здійснення в закритих приміщеннях будь-яких видів діяльності, що супроводжуються шумом, за умов, що виключають проникнення шуму за межі таких приміщень; 3) попередження та/або ліквідації наслідків аварій, стихійного лиха, інших надзвичайних ситуацій; 4) надання невідкладної допомоги, попередження або припинення правопорушень; 5) попередження крадіжок, пожеж, а також виконання завдань цивільної оборони; 6) проведення зборів, мітингів, демонстрацій, походів, інших масових заходів, про які завчасно сповіщено органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування; 7) роботи обладнання і механізмів, що забезпечують життєдіяльність жилих і громадських будівель, за умов ужиття невідкладних заходів щодо максимального обмеження проникнення шуму в прилеглі приміщення, в яких постійно чи тимчасово перебувають люди; 8) відзначення встановлених законом святкових і неробочих днів, днів міст, інших свят відповідно до рішення місцевої ради, проведення спортивних змагань; 9) проведення салютів, феєрверків, інших заходів із використанням вибухових речовин і піротехнічних засобів у заборонений час за погодженням із уповноваженим органом місцевого самоврядування в порядку, передбаченому правилами додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях.

Сільські, селищні, міські ради затверджують правила додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, якими з урахуванням особливостей окремих територій (курортні, лікувально-оздоровчі, рекреаційні, заповідні тощо) установлюються заборони та обмеження щодо певних видів діяльності, що супроводжуються утворенням шуму, а також установлюється порядок проведення салютів, феєрверків, інших заходів із використанням вибухових речовин і піротехнічних засобів.

Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, встановлених законом, забезпечують контроль за додержанням керівниками та посадовими особами підприємств, установ, організацій усіх форм власності, а також громадянами санітарного та екологічного законодавства, правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму. Міська рада затверджує правила додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, якими установлюються заборони та обмеження щодо певних видів діяльності, що супроводжуються утворенням шуму, а також установлюється порядок проведення салютів, феєрверків, інших заходів із використанням вибухових речовин і піротехнічних засобів, та обмеження щодо куріння тютюнових виробів, та передбачено відповідальність громадяв і юридичних осіб, щодо порушення даних правил.

Судом встановлено, що Рішенням Виконавчого комітету Бучанської міської ради № 518 від 15.08.2017 встановлено режим роботи закладів громадського харчування, торгівельних закладів, сфери послуг та розваг незалежно від форм власності та виду об`єкта, розташованих в житлових будинках в межах часу з 08-00 до 22-00.

Тобто саме, місцеві ради можуть своїми рішеннями зобов`язувати СПД погоджувати з ними режим роботи або навіть самі його примусово встановлювати для всіх чи окремих закладів у населеному пункті. Зазвичай такі рішення ухвалюються, коли є скарги мешканців про порушення тиші відвідувачами кафе, продуктових магазинів, кіосків або розважальних закладів поблизу житлових будинків або на перших поверхах багатоповерхівок.

Виконкоми уповноважені встановлювати за погодженням з власниками зручний для населення режим роботи об`єктів сфери обслуговування (пп. 4 п. б ст. 30 ЗУ Про місцеве самоврядування ).

При погодженні необхідно обов`язково враховувати норми ЗУ Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення , зокрема ст.24 якою встановлено, що в нічний час, тобто з 22:00 до 8:00, у житлових будинках, на прибудинкових територіях, у закладах громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу в межах населених пунктів забороняється голосно співати, кричати, користуватися звуковідтворювальною апаратурою та іншими джерелами побутового шуму, влаштовувати салюти, феєрверки і використовувати піротехніку.

Відповідно до вимог ст.13 Закону України Про заходи щодо попереджання та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я людини від 22 вересня 2005 року, з послідуючими змінами, забороняється куріння тютюнових виробів, а також електронних сигарет і кальянів: 1) у ліфтах і таксофонах; 2) у приміщеннях та на території закладів охорони здоров`я; 3) у приміщеннях та на території навчальних закладів; 4) на дитячих майданчиках; 5) у приміщеннях та на території спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд та закладів фізичної культури і спорту; 6) у під`їздах житлових будинків; 7) у підземних переходах; 8) у транспорті загального користування, що використовується для перевезення пасажирів; 9) у приміщеннях закладів ресторанного господарства; 10) у приміщеннях об`єктів культурного призначенння; 11) у приміщенях органів державної влади та органів місцевого самоврядування, інших державних установ; 12) на стаціонарно обладнаних зупинках маршрутних транспортних засобів.

Забороняється, крім спеціально відведених для цього місць, куріння тютюнових виробів: 1) у приміщеннях підприємств, установ та організацій усіх форм власності; 2) у приміщеннях готелів та аналогічних засобів рзміщення громадян; 3) у приміщеннях гуртожитків; 4) в аеропортах та на вокзалах.

Щодо паління працівниками та відвідувачами закладу, то відповідно до вказаних вимог Закону України Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення власник закладу зобов`язаний відвести спеціальні місця для куріння, обладнані витяжною вентиляцією чи іншими засобами для видалення тютюнового диму, а також розмістити наочну інформацію про розташування таких місць та про шкоду, яку завдає здоров`ю людини куріння тютюнових виробів. При цьому у місцях для куріння має бути розміщено графічний знак з тестом такого змісту: Місце для куріння та інформація про шкоду, яку завдає здоров`ю людини куріння тютюнових виробів із тестом такого змісту: Куріння шкодить Вашому здоров`ю! .

Відповідно до підпункту 4 пункту б статті 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 №280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження: встановлення за погодженням з власниками зручного для населення режиму роботи розташованих на відповідній території підприємств, установ та організацій сфери обслуговування незалежно від форм власності.

Загальні умови провадження торговельної діяльності, основні вимоги до торговельної мережі, мережі закладів ресторанного господарства і торговельного обслуговування громадян, які придбавають товари для власних побутових потреб у підприємств, установ, організацій незалежно від організаційно-правової форми і форм власності, фізичних осіб-підприємців та іноземних юридичних осіб, що провадять підприємницьку діяльність на території України, визначаються Порядком провадження торговельної діяльності та правилами торговельного обслуговування населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №833 від 15 червня 2006 року .

Аналізуючи вищезазначені письмові докази у сукупності з поясненнями сторін, суд вважає переконливо доведеним перед судом факт наявності порушення відповідачем правил тиші.

Твердження представника відповідача про відсутність доказів на обґрунтування позовних вимог позивача, судом до уваги не беруться, оскільки спростовуються, як поясненнями позивача, свідків ОСОБА_5 ОСОБА_6 , так і матеріалами справи, що були ретельно досліджені в ході розгляду справи.

Обов`язок дотримуватись тиші в нічний час встановлено спеціальним Законом України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (в редакції Закону України від 03.06.2004 року №1745-12004 року №1745-1V), яким визначено часові рамки, в межах яких шум визначається як правопорушення. Відповідно до статті 24 вказаного Закону житлові будинки та прибудинкові території належать до захищених об`єктів, на яких діють часові обмеження. Так, зокрема, визначено, що у нічний час із двадцять другої до восьмої години на таких об`єктах забороняються гучний спів і викрики, користування звуковідтворювальною апаратурою та іншими джерелами побутового шуму, проведення салютів, феєрверків, застосування піротехнічних засобів.

Суд вважає, що твердження позивача про порушення відповідачем правил додержання тиші в нічний час, що проявилися в шумі від звуковідтворюючої та підсилюючої апаратури, які супроводжуються великим шумом, гучною музикою та лайкою відвідувачів, знайшов вагому доказову базу і в поясненнях позивача та свідків ОСОБА_5 ОСОБА_6 і обґрунтування такого, покладається вся вищеописана доказова базу у її сукупності, яка на переконання суду не залишає місце для гіпотетичної оцінки фактів, а в повній мірі і цілком, доводить факт порушення відповідачем громадського порядку, та надає суду можливість дійти категоричного висновку про необхідність констатувати доведеність позовних вимог.

Враховуючи встановлені обставини по справі, суд вважає доведеним факт порушення тиші в нічний час відповідачем та завданням в зв`язку з цим незручностей позивачу, членам родини та іншим мешканцям будинку.

Відповідно до ст.89 ЦПК України , суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жоден доказ немає для суду наперед встановленого значення. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів в їх сукупності.

З урахуванням всіх обставин справи, враховуючи вимоги ст.81 ЦПК України - кожна сторона зобов`язана довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, виходячи з принципу процесуального рівноправ`я сторін, та враховуючи обов`язок кожної сторони довести ті обставини, на які вона посилається, виходячи із принципів розумності та справедливості, оцінюючи належність, допустимість, достовірність та достатність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок в їх сукупності за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженню наявних у справі доказів, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обгрунтованими, і підлягають до задоволення з мотивів викладених вище.

Крім того, стягненню з Відповідача на підставі ст.141 ЦПК України підлягає судовий збір в сумі 704,80 грн.

Керуючись ст.55 Конституції України , п.1 ст.6 Європейської Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, ратифікованої Україною, Законом України №475/97-ВР від 17 липня 1997 року , ст.ст. 15 , 16 , 316 , 317 , 319 ЦК України , ст.ст. 4,5,19,24,33 Закону України ;Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення від 24 лютого 1994 року, ст.13 Закону Ураїни Про заходи щодо попереджання та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я людини від 22 вересня 2005 року, ст.ст. 4 , 5 , 49 , 77 , 78 , 79 , 80 , 81 , 89 , 259 , 264 , 265 , 268 ЦПК України , суд,-

в и р і ш и в:

Позов задовольнити у повному обсязі.

Встановити режим роботи кальян-бару Хука-Бразерс (ТОВ Хука Бразерс , код ЄДРПОУ: 41281891) за адресою: АДРЕСА_2 до 22 години 00 хвилин щоденно та зобов`язати ТОВ Хука Бразерс (код ЄДРПОУ: 41281891) щоденно не пізніше 22 години 00 хвилин припиняти роботу кальян-бару Хука-Бразерс за адресою: АДРЕСА_2.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Хука Бразерс на користь ОСОБА_1 судові витрати в сумі 704 грн. 80 коп.

Повний текст рішення буде виготовлено на протязі 10 днів, а саме 28.10.2019 року.

Рішення суду може бути оскаржене до Київського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги на протязі 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного тексту судового рішення. Учасник справи, якому рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Суддя: Л.П. Саранюк

СудІрпінський міський суд Київської області
Дата ухвалення рішення27.10.2019
Оприлюднено01.11.2019
Номер документу85313276
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —367/7327/18

Постанова від 16.11.2020

Цивільне

Київський апеляційний суд

Волошина Валентина Миколаївна

Ухвала від 12.02.2020

Цивільне

Київський апеляційний суд

Волошина Валентина Миколаївна

Ухвала від 11.02.2020

Цивільне

Київський апеляційний суд

Волошина Валентина Миколаївна

Ухвала від 08.01.2020

Цивільне

Київський апеляційний суд

Волошина Валентина Миколаївна

Ухвала від 11.12.2019

Цивільне

Київський апеляційний суд

Оніщук Максим Іванович

Рішення від 27.10.2019

Цивільне

Ірпінський міський суд Київської області

Саранюк Л. П.

Рішення від 18.10.2019

Цивільне

Ірпінський міський суд Київської області

Саранюк Л. П.

Ухвала від 05.07.2019

Цивільне

Ірпінський міський суд Київської області

Саранюк Л. П.

Ухвала від 30.10.2018

Цивільне

Ірпінський міський суд Київської області

Саранюк Л. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні