Постанова
від 30.10.2019 по справі 640/9852/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/9852/19 Суддя (судді) першої інстанції: Шулежко В.П.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 жовтня 2019 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Кузьмишиної О.М.,

суддів: Пилипенко О.Є., Собківа Я.М.

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДФС у м.Києві на рішення Окружного адміністративного суду м.Києва від 30 серпня 2019 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ТСЕЛЛ до Головного управління ДФС у м.Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В :

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось товариство з обмеженою відповідальністю ТСЕЛЛ (далі - позивач, ТОВ ТСЕЛЛ ) з позовом до Головного управління ДФС у м. Києві (далі - відповідач, ГУ ДФС у м. Києві), в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 13.03.2019 р. № 0214101206.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем порушено вимоги податкового законодавства України при прийнятті оскаржуваного рішення, яким до позивача застосовано штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних. Позивачем вчинялись покладені на нього обов`язки щодо направлення 15.01.2019 р. на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних в електронному вигляді податкових накладних від 31.12.2018 р., проте відповідачем зазначені накладні не були прийняті та лише 16.01.2019 р. були ним прийняті та зареєстровані у реєстрі. Позивач також наголосив, що несвоєчасна реєстрація податкових накладних відбулась не з вини платника, а контролюючого органу, тому оскаржуване рішення підлягає скасуванню.

Рішенням Окружного адміністративного суду м.Києва від 30.08.2019 р. позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м.Києві від 13.03.2019 р. № 0214101206.

Не погоджуючись із прийнятим рішенням, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким в задоволенні позову відмовити.

Апеляційна скарга мотивована тим, що позивачем допущено порушення п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, в результаті чого податкові накладні виписані ТОВ ТСЕЛЛ за перевіряємий період, зареєстровані з порушенням законодавчо встановлених термінів.

Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін. Вважає, що судом першої інстанції ухвалено законне та обґрунтоване рішення. Зазначає, що позивач вчинив всі можливі від себе дії з метою належної та своєчасної реєстрації податкових накладних.

У відповідності до ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України справа переглядається колегією суддів в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Апеляційним судом розглянуто справу в порядку письмового провадження згідно п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги та, перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а рішення суду першої інстанції слід залишити без змін, з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що на підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 75.1 ст. 75, в порядку п. 76.3 ст. 76 Податкового кодексу України, Головним управлінням ДФС у м. Києві проведена камеральна перевірка своєчасної реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ ТСЕЛЛ (код ЄДРПОУ 41886293) за вересень - грудень 2018 року, за результатами якої складено акт від 11.02.2019 р. №1295/26-15-12-06-16/41886293.

Вказаною перевіркою встановлено порушення ТОВ ТСЕЛЛ вимог п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, а саме порушення граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних за вересень - грудень 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних від 31.12.2018 р. (всього 32), дата їх реєстрації 16.01.2019 р., порушення граничного терміну реєстрації накладних складає 1 день, а також, податкової накладної від 30.09.2018 №140, дата її реєстрації - 19.10.2018 р., порушення граничного терміну реєстрації накладних складає 4 дні. Відповідальність платника передбачена п. 120-1.1 ст. 120 1 Податкового кодексу України.

На підставі висновків акта перевірки контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 13.03.2019 р. № 0214101206 форми "Н", яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних до позивача застосовано штраф у сумі 125 792,34 грн.

За результатами адміністративного оскарження, ДФС України прийнято рішення від 24.05.2019 р. 23804/6/99-99-11-08-01-25, яким податкове повідомлення-рішення від 13.03.2019 р. №0214101206 залишене без змін, а скаргу позивача - без задоволення.

Вважаючи податкове повідомлення-рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся з позовом до суду.

Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог суд першої інстанції виходив із того, що позивачем своєчасно було подано податкові накладні для реєстрації до органу ДФС, однак невчасна їх реєстрація сталася не з вини позивача, а у зв`язку із перевантаженням серверу ДФС та його некоректною роботою.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів виходить із наступного.

Відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI.

Відповідно до пункту 200.1 статті 200 Податкового кодексу України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції .

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу.

У разі реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної до початку проведення перевірки, предметом якої є дотримання вимог цього Кодексу щодо своєчасності реєстрації таких документів в Єдиному реєстрі податкових накладних, штрафні санкції, передбачені пунктом 120-1.2 цієї статті, не застосовують.

Аналіз зазначених норм дає підстави вважати, що законодавець передбачив можливість застосування до платника наслідків несвоєчасної реєстрації податкової накладної, передбачених статтею 120 1 Податкового кодексу України, лише за наявності його вини.

Як встановлено судом із матеріалів справи, позивачем виписано податкові накладні від 31.12.2018 №173, №182, №141, №139, №146, №132, №177, №151, №154, №137, №163, №144, №149, №168, №143, №172, №166, №138, №155, №157, №179, №162, №175, №147, №142, №161, №165, №160, №156, №140, №184, №159, від 30.09.2018 №140 на загальну суму ПДВ 1 257 923,17 грн., граничним строком реєстрації яких відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України є 15.01.2019 р., для податкової накладної від 30.09.2018 №140 - 15.10.2018 р.

Згідно наявних у матеріалах справи витягів з програми M.E.DOC зазначені податкові накладні від 31.12.2018 р. (окрім накладної від 30.09.2018 р. №140) подані для реєстрації та доставлені до центрального рівня Державної податкової служби України - 15.01.2019 р., тобто в межах граничного строку подання цих накладних в межах операційного часу до 20:00 год.

Оскільки протягом операційного дня подачі вказаних податкових накладних не отримано квитанцій про прийняття або неприйняття реєстрації вказаних накладних, позивачем повторно направлено для реєстрації зазначені податкові накладні 15.01.2019 р. о 23:49, однак вказані податкові накладні були прийняті контролюючим органом без зауважень лише 16.01.2019 р., про що направлені відповідні квитанції.

При цьому, судом враховано те, що позивачем своєчасно були подані для реєстрації до органу ДФС в електронному вигляді податкові накладні від 31.12.2018 №173, №182, №141, №139, №146, №132, №177, №151, №154, №137, №163, №144, №149, №168, №143, №172, №166, №138, №155, №157, №179, №162, №175, №147, №142, №161, №165, №160, №156, №140, №184, №159, але вони не були прийняті, при цьому про причини неприйняття контролюючий орган позивача не повідомив жодним чином, та не надіслав ні квитанцій ні відповідних рішень. Тобто податкові накладні не були зареєстровані, у визначений Податковим кодексом України строк, саме з вини контролюючого органу.

При цьому, як зазначено позивачем у позовній заяві та вбачається зі змісту оголошення, розміщеного на офіційному сайті Державної фіскальної служби України, 15.01.2019 р. у фіскальній службі попередили, що через перенавантаження серверу ДФС та необхідність своєчасного прийому податкових накладних/розрахунків коригування, запити щодо отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних обробляються із затримкою в часі.

Наведені обставини щодо некоректності роботи серверу ДФС 15.01.2019 р. відповідачем у відзиві не заперечувались та жодними документальними доказами не були спростовані.

Податковим порушенням є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених Податковим кодексом України та іншим законодавством контроль за дотримання якого покладено на контролюючі органи.

Відсутність вини платника податків, як необхідної складової податкового правопорушення, обумовлює протиправність застосування штрафних (фінансових) санкцій. В межах спірних правовідносин суд приходить до висновку про відсутність вини платника податку у несвоєчасній реєстрації податкових накладних, а тому відсутні підстави для притягнення його до відповідальності.

Така ж правова позиція викладена Верховним судом у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постановах від 30 січня 2018 року у справі №815/2745/17, від 09 жовтня 2018 року у справі №818/1073/17.

Враховуючи встановлені обставини справи, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що позивачем у даній справі не було допущено порушення строку реєстрації зазначених в акті податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки позивач вчиняв належні дії щодо такої реєстрації в строк, визначений законом, а відтак в його діях відсутній склад податкового правопорушення.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Зважаючи на вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції ухвалив законне та обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищенаведене, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують.

Таким чином, колегія суддів вирішила згідно ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України залишити апеляційну скаргу без задоволення, з урахуванням того, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до ч. 1 ст. 257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

Так, згідно ч. 1 ст. 260 КАС України питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі.

Згідно з п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності.

За результатами розгляду справи судові витрати відшкодуванню та перерозподілу не підлягають.

Керуючись ст.ст. 229, 243, 244, 250, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у м.Києві залишити без задоволення.

Рішення Окружного адміністративного суду м.Києва від 30 серпня 2019 року залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя: О.М. Кузьмишина

Судді: О.Є.Пилипенко

Я.М. Собків

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2019
Оприлюднено04.11.2019
Номер документу85322919
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/9852/19

Ухвала від 03.02.2022

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Садовський К. С.

Ухвала від 30.07.2021

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Садовський К. С.

Ухвала від 03.02.2021

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Садовський К. С.

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 29.01.2020

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Садовський К. С.

Ухвала від 29.01.2020

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Садовський К. С.

Ухвала від 20.12.2019

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Садовський К. С.

Ухвала від 04.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 30.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишина Олена Миколаївна

Ухвала від 02.10.2019

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Садовський К. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні