Рішення
від 28.10.2019 по справі 607/12921/19
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28.10.2019 Справа №607/12921/19

м. Тернопіль

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області в складі:

головуючого - судді Вийванко О. М.

за участю секретаря судового засідання Стрілкової М. С.

учасників справи

позивача ОСОБА_1

представника позивача ОСОБА_2

представника відповідача ОСОБА_3 .

ОСОБА_4 Ю ОСОБА_5 О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Тернопільської обласної ради, Комунальної установи Тернопільської обласної ради Центр аналітично-методичного та матеріально-технічного забезпечення розвитку освітніх закладів області про скасування наказу, поновлення на роботі, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду із позовом до Тернопільської обласної ради, Комунальної установи Тернопільської обласної ради Центр аналітично-методичного та матеріально-технічного забезпечення розвитку освітніх закладів області про скасування наказу, поновлення на роботі, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу.

В обґрунтування позовних вимог позивачем викладено обставини, що 30.08.2004 він був призначений на посаду директора Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації про, що є запис в трудовій книжці. Наказом від 20.05.2019 року № 22-К Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації його звільнено з посади на підставі пункту 1 статті 40 КЗпП України у зв`язку з ліквідацією установи з 22 травня 2019 року. Однак з наказом його не ознайомлювали 20, 21, 22 травня 2019 року. Листом від 22.05.2019 №20 його повідомили про звільнення. Трудову книжку і наказ він отримав лише 27 травня 2019 року, при цьому перебуваючи на стаціонарному лікуванні. ОСОБА_6 , ніхто не уповноважував на звільнення його з роботи. Тому дії голови ліквідаційної комісії ОСОБА_6 . є неправомірними. Трьох (3) місячний термін вже давно минув а повноваження звільняти керівників об`єктів спільної власності територіальних громад Тернопільської області належить Тернопільській обласній раді, яка прийняла рішення від 26 лютого 2019 року №1345 яким вирішила звільнити його з моменту припинення юридичної особи. Для того, щоб юридичну особу можна було вважати припиненою, про цей факт необхідно внести відповідний запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців які відсутні.

У зв`язку з не досягненням згоди щодо досудового врегулювання спору, з підстав викладених у позові, позивач просить позов задовольнити та скасувати наказ Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації від 20.05.2019 року №22-к Про звільнення ОСОБА_1 ; поновити ОСОБА_1 на посаді директора Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації та стягнути з Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації на його користь середній заробіток за час вимушеного прогулу з дати звільнення до дня поновлення на роботі.

У судовому засіданні позивач та його представник зміст позовних вимог підтримав з підстав та обґрунтувань викладених у позові та просить його задовольнити.

Представник Тернопільської обласної ради подав відзив на позов у якому позовні вимоги не визнав повністю і заперечує щодо наведених позивачем обставин та правових підстав позову. Виходячи з того, що оскаржуваний позивачем наказ від 20 травня 2019 року № 22- к Про звільнення ОСОБА_1 не є актом Тернопільської обласної ради чи її посадових осіб, звільнення ОСОБА_1 з посади проведено не Тернопільською обласною радою. Як власник і засновник, Тернопільська обласна рада здійснювала управління цим об`єктом. У зв`язку з цим Тернопільська обласна рада в межах компетенції та вимог чинного законодавства України прийняла рішення від 08 червня 2018 року № 1037 Про ліквідацію Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації . Реалізацією рішення Тернопільської обласної ради від 08 червня 2018 року № 1037 Про ліквідацію Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації займався безпосередньо ОСОБА_7 , як голова комісії з припинення юридичної особи.

Керівником Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації був позивач ОСОБА_1 . Проте у зв`язку з тим, що ОСОБА_7 , як голова комісії з припинення юридичної особи, постійно хворів, внаслідок чого процедура ліквідації юридичної особи затримувалась, виникла необхідність у призначенні іншої особи головою комісії з припинення юридичної особи Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації .

Враховуючи зазначене, рішенням Тернопільської обласної ради від 26 лютого 2019 року № 1346 Про внесення змін до рішення Тернопільської обласної ради від 08 червня 2018 року № 1037 Про ліквідацію Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації внесено зміни до вказаного рішення, а саме: увільнено ОСОБА_8 Й ОСОБА_5 від повноважень голови комісії з припинення юридичної особи Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації та призначено ОСОБА_6 . головою комісії з припинення юридичної особи, увільнивши її від повноважень члена комісії з припинення вказаної юридичної особи. На виконання вказаних вимог чинного законодавства головою ліквідаційної комісії з припинення юридичної особи Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації ОСОБА_9 Б.Й. 18 червня 2018 року видано наказ № 19 Про попередження працівників Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації , яким доведено до відома усіх працівників вказаної установи про ліквідацію та майбутнє вивільнення, зокрема ОСОБА_1 , про що свідчить його особистий підпис.

У даному випадку позивача ОСОБА_1 звільнено на законних підставах та у порядку, встановленому чинним законодавством України. 22 травня 2019 року (на дату звільнення) ОСОБА_1 за місцем роботи виплачено вихідну допомогу в розмірі середнього місячного заробітку у відповідності до статей 44, 116 Кодексу законів про працю України. У зв`язку з відмовою ОСОБА_1 22 травня 2019 року (дата звільнення) від отримання трудової книжки за місцем роботи складено відповідний акт та направлено на його домашню адресу лист від 22 травня 2019 року № 50 про необхідність отримання трудової книжки. Щодо твердження позивача про правонаступництво комунальної установи Тернопільської обласної ради Центр аналітично - методичного та матеріально - технічного забезпечення розвитку освітніх закладів області стосовно Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації .

Відповідно до рішення Тернопільської обласної ради від 04 червня 2019 року № 1385 Про утворення комунальної установи Тернопільської обласної ради Центр аналітично-методичного та матеріально-технічного забезпечення розвитку освітніх закладів області та призначення ОСОБА_10 на посаду директора вказаної установи передбачено утворити з 04 червня 2019 року комунальну установу Тернопільської обласної ради Центр аналітично-методичного та матеріально-технічного забезпечення розвитку освітніх закладів області за кошти обласного бюджету та призначити з 05 червня 2019 року ОСОБА_10 на посаду директора комунальної установи Тернопільської обласної ради Центр аналітично-методичного та матеріально-технічного забезпечення розвитку освітніх закладів області . Вказане також підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, оскільки 06 червня 2019 року державним реєстратором проведено державну реєстрацію юридичної особи - комунальної установи Тернопільської обласної ради Центр аналітично-методичного та матеріально-технічного забезпечення розвитку освітніх закладів області . Отже, 06 червня 2019 року значиться датою державної реєстрації новоутвореної юридичної особи з номером запису: 1 646 102 0000 012016 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

У судовому засіданні представник відповідача підтримав відзив на позов і просить з мотивів та підстав, викладених у відзиві на позов, відмовити у задоволенні позову.

Представник Комунальної установи Тернопільської обласної ради Центр аналітично-методичного та матеріально-технічного забезпечення розвитку освітніх закладів області подав відзив на позов у якому позовні вимоги не визнав повністю і заперечує щодо наведених позивачем обставин та правових підстав позову. Виходячи з того, що Комунальна установа Тернопільської обласної ради Центр аналітично-методичного та матеріально-технічного забезпечення розвитку освітніх закладів області , згідно установчих документів, є новоутвореною установою, тобто не є правонаступником ліквідованої Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації , ОСОБА_1 . ніколи не перебував у трудових відносинах з КУТОР Центр аналітично-методичного та матеріально-технічного забезпечення розвитку освітніх закладів області . У зв`язку з цим просить відмовити у задоволенні позову.

У судовому засіданні представник відповідача підтримав відзив на позов і просить з мотивів та підстав, викладених у відзиві на позов, відмовити у задоволенні позову.

Позивачем подано відповідь на відзив в якому не погодився із запереченнями відповідачів та зазначив, що Тернопільська обласна рада є засновником Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації , а тому повинен нести відповідальність. Крім того, його звільнення було оформлене саме рішенням Тернопільської обласної ради 26.02.2019 на 11 сесії за № 1345. Слід також наголосити, що у даному рішенні зазначено про звільнення позивача з моменту припинення юридичної особи, де він працював, тобто звільнення мало відбутись з 24.06.2019, а не з 22.05.2019 як це було зроблено. Щодо посилання ОСОБА_6 на акт від 22.05.2019 про факт неотримання позивачем трудової книжки та відсутність його на роботі, то він завідомо неправдивий, що додатково підтверджується і тим, що він підписаний головним бухгалтером ОСОБА_11 Л., хоча у відзиві на позов сама ОСОБА_6 зазначає, що всі працівники, в тому числі, ОСОБА_12 були звільнені ще 20.05.2019. Враховуючи наведене, ОСОБА_13 не могла бути на робочому місці через два дні після свого звільнення, не виконувала функції головного бухгалтера і, відповідно, не могла підписувати будь які документи.Важливо зазначити, що навіть лист Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації від 22.05.2019 року № 50 про який зазначає ОСОБА_6 не підтверджує правомірності дій відповідача, оскільки як вказує фіскальний чек ТД ПАТ УКРПОШТА до даного листа він направлений не на його адресу у м. Тернополі, а у село Петриків і то лише 23.05.2019. Крім того, відсутній опис вкладень у лист, а, тому, неможливо встановити кому саме і що саме було у ньому направлено.Посилання на рішення Тернопільської обласної ради від 08.06.2018 року № 1037 також безпідставні, оскільки у ньому чітко вказано, що процедура ліквідації Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації , а відповідно, звільнення працівників має відбуватись згідно із законодавством і у строк 3 місяці, а не через рік у 2019 році. Безпідставним є посилання і на наказ Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації від 20.05.2019 № 22-К Про звільнення ОСОБА_1 , оскільки він базується на рішенні Тернопільської обласної ради від 08.06.2018 № 1037, яке вже було не чинним, бо минув його 3 місячний строк дії та базується на рішенні Тернопільської обласної ради від 26.02.2019 за №1345 у якому зазначено про його звільнення з моменту припинення юридичної особи, де працював позивач, тобто з 24.06.2019, а не з 22.05.2019 як це було зроблено. Інші аргументи незаконності його звільнення не спростовані відповідачами жодним чином.

Відповідачі не подали заперечення на відповідь на відзив.

При розгляді справи судом учасниками справи подано заяви та клопотання та судом було вчинено інші процесуальні дії у справі.

Ухвалою суду відкрито провадження у справі.

Ухвалою суду відмовлено у забезпеченні позову.

Внесено запис про державну реєстрацію припинення з 24.06.2019 Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної держаної адміністрації .

Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши об`єктивно та оцінивши зібранні у справі докази, суд приходить до наступного висновку.

Судом встановлено фактичні обставини справи та зміст спірних правовідносин.

ОСОБА_1 працював на посаді директора Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації , що стверджується запис в трудовій книжці.

Як вбачається з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації була юридичною особою.

Рішенням Тернопільської обласної ради від 08 червня 2018 року №1037 Про ліквідацію Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації обласна рада Вирішила: 1. припинити юридичну особу Тернопільську обласну комунальну установу Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації шляхом її ліквідації та утворити комісію з припинення юридичної особи.

На виконання наказу № 19 від 18.06.2018 про попередження працівників Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації було попереджено 19.06.2018 ОСОБА_1 про вивільнення.

Рішенням Тернопільської обласної ради від 26 лютого 2019 року №1346 Про внесення змін до рішення Тернопільської обласної ради від 08 червня 2018 року №1037 Про ліквідацію Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації обласна рада Вирішила: внести такі зміни до рішення Тернопільської обласної ради від 08 червня 2018 року №1037 Про ліквідацію Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації : увільнити завідувача сектору енергозбереження, технагляду та охорони праці Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації Романюка Б. Й. від повноважень голови комісії з припинення юридичної особи Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації . Призначити головного спеціаліста сектору внутрішнього аудиту та господарського обслуговування Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації Дячун Н. В. головою комісії з припинення юридичної особи Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації .

Рішенням Тернопільської обласної ради від 26 лютого 2019 року №1345 Про звільнення ОСОБА_1 з посади директора Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації Вирішила : У зв`язку з припиненням юридичної особи Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації шляхом її ліквідації звільнити ОСОБА_1 з посади директора Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації з моменту припинення вказаної юридичної особи .

Наказом голови комісії з припинення юридичної особи Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації від 20.05.2019 року №22-к Про звільнення ОСОБА_1 , ОСОБА_1 , директора Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації звільнено з роботи 22 травня 2019 року у зв`язку з ліквідацією установи, п. 1 ст. 40 КЗпП України. Головному бухгалтеру установи ОСОБА_12 . провести повний розрахунок відповідно до статті 44, 116 КЗпП України і колективного договору та виплатити вихідну допомогу в розмірі середнього місячного заробітку. Підстава: рішення сесії Тернопільської обласної ради від 08 червня 2018 року № 1037 та від 26 лютого 2019 року № 1345.

Повідомленням №50 від 22.05.2019 голова комісії з припинення юридичної особи Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації повідомила ОСОБА_1 про його звільнення та можливість одержання трудової книжки.

22.05.2019 складено акт про факт неотримання трудової книжки ОСОБА_1 .

Позивач ознайомився з наказом про звільнення від 20.05.2019 року №22-к та 27.05.2019 отримав трудову книжку. Також з позивачем проведено повний розрахунок.

Також судом встановлено, що було звільнення усіх працівників Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації , що підтверджується копіями наказів про звільнення та штатним розписом.

Судом встановлено, що 24.06.2019 внесено запис про державну реєстрацію припинення Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної держаної адміністрації , що підтверджується даними з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 40 КЗпП України трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності, можуть бути розірванні власником або уповноваженим ним органом у випадку зміни в організації виробництва та праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників.

У пункті 19 постанови Пленуму Верховного Суду України від 06 листопада 1992 року № 9 Про практику розгляду судами трудових спорів судам роз`яснено, що, розглядаючи трудові спори, пов`язані зі звільненням за пунктом 1 частини першої статті 40 КЗпП України, суди зобов`язані з`ясувати, чи дійсно у відповідача мали місце зміни в організації виробництва і праці, зокрема, ліквідація, реорганізація або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників, чи додержано власником або уповноваженим ним органом норм законодавства, що регулюють вивільнення працівника, які є докази щодо змін в організації виробництва і праці, про те, що працівник відмовився від переведення на іншу роботу або що власник або уповноважений ним орган не мав можливості перевести працівника з його згоди на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації, чи не користувався вивільнюваний працівник переважним правом на залишення на роботі та чи попереджувався він за два місяці про наступне вивільнення.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 110 ЦК України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягнення мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Частиною другою статті 104 ЦК України встановлено, що юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Системний аналіз зазначених вище норм, у їх сукупності з встановленими судом фактичними обставинами дозволяє дійти висновку, що дійсно відбулася повна ліквідація установи, у якому позивач обіймав посаду директора, що свідчить про припинення її діяльності.

При цьому рішення прийняте уповноваженим органом Тернопільською обласною радою про ліквідацію установи не скасовано, запис про припинення діяльності Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації до відповідного реєстру внесено, а відтак вважати, що мало місце скорочення чисельності чи скорочення штату працівників, як вважає позивач, відсутні.

Посилання позивача, що проведення процедури ліквідації Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації повинно було відбутися в термін протягом трьох місяців з дати публікації повідомлення про припинення не може бути підставою для визнання ліквідації незаконною та втратою чинності рішення Тернопільської обласної ради від 08 червня 2018 року №1037 Про ліквідацію Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації .

Також посилання позивача на ті обставини, що відбулася реорганізація Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації внаслідок якої утворилася Комунальна установа Тернопільської обласної ради Центр аналітично-методичного та матеріально-технічного забезпечення розвитку освітніх закладів області , суд з такими доводами позивача не погоджується, оскільки Комунальна установа Тернопільської обласної ради Центр аналітично-методичного та матеріально-технічного забезпечення розвитку освітніх закладів області була утворена 06.06.2019 на підставі рішення Тернопільської обласної ради №1385 від 04.06.2019, та не являється правонаступником Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації .

Згідно з частинами першою, третьою статті 49-2 КЗпП України про наступне вивільнення працівників персонально попереджають не пізніше ніж за два місяці. Одночасно з попередженням про звільнення у зв`язку із змінами в організації виробництва і праці власник або уповноважений ним орган пропонує працівникові іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі, організації.

У разі припинення трудового договору з підстав, зазначених у пункті 1 частини першої статті 40 КЗпП, працівникові відповідно до статті 44 КЗпП виплачується вихідна допомога у розмірі не менше середнього місячного заробітку. При цьому відповідно до статті 116 КЗпП виплата всіх сум, що належать працівникові від підприємства, установи, організації, провадиться в день звільнення.

Встановивши, що попередження про наступне вивільнення у зв`язку з ліквідацією ОСОБА_1 отримав 19 червня 2018 року, а його вивільнення відбулося 22 травня 2019 року, тобто після закінчення двомісячного строку з моменту його персонального попередження, в день звільнення з позивачем здійснено повний розрахунок належних йому сум, тому суд приходить до висновку про дотримання процедури звільнення в частині попередження про наступне вивільнення.

Щодо недотримання порядку вивільнення в частині надання пропозицій переведення на іншу роботи, слід зазначити наступне.

За змістом частини першої статті 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Ліквідація юридичних осіб здійснюється без переходу прав i обов`язків ліквідованого підприємства до інших осіб, тобто без правонаступництва. При ліквідації підприємства його права та обов`язки припиняються. Всі працівники, які перебули у трудових правовідносинах з такою юридичною особою, підлягають звільненню.

Відповідно до законодавства звільнення окремих категорій працівників у зв`язку з ліквідацією підприємства допускається лише з наступним працевлаштуванням. Це стосується: вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років до шести років (частина шоста статті 179 КЗпП України), одиноких матерів з дитиною віком до 14 років або дитиною-інвалідом (частина третя статті 184 КЗпП); батьків, які виховують дітей без матері (зокрема, у разі тривалого перебування матері в лікувальному закладі), а також опікунів (піклувальників), прийомних батьків (стаття 186-1 КЗпП); працівників, яким не виповнилося 18 років (стаття 198 КЗпП).

Таким чином, законодавцем встановлено певні категорії працівників, яким у зв`язку зі звільненням за і ліквідацією встановлено додаткові гарантії їх трудових прав, однак позивач не належить до будь-якої із зазначених категорій, а тому відповідач не зобов`язаний був його працевлаштувати.

Щодо доводів позивача про звільнення його головою ліквідаційної комісії по припинення юридичної особи в супереч рішення Тернопільської обласної ради від 26 лютого 2019 року №1345, суд, зазначає наступне.

Відповідно до частини п`ятої статті 111 ЦКУ ліквідаційна комісія (ліквідатор) уживає заходів щодо закриття відокремлених підрозділів юридичної особи (філій, представництв) та відповідно до законодавства про працю здійснює звільнення працівників юридичної особи, що припиняється.

Відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання: вирішення в установленому законом порядку питань щодо управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад; призначення і звільнення їх керівників.

Таким чином, за загальним правилом звільнення працівників здійснює ліквідатор, однак ураховуючи суб`єктний склад осіб роботодавця та працівника, форму власності підприємства, керівну посаду в якому обіймав позивач, а також пункт 20 частини 1 статті 43 Закону України Про місце самоврядування , в даному випадку ОСОБА_1 з посади директора Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації приймає Тернопільська обласна рада, що належить виключно до її компетенції.

Як встановлено судом, рішенням Тернопільської обласної ради від 26 лютого 2019 року №1345, вирішено: у зв`язку з припиненням юридичної особи Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації шляхом її ліквідації звільнити ОСОБА_1 з посади директора Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації з моменту припинення вказаної юридичної особи.

У судовому засіданні з`ясовано, що голова ліквідаційної комісії Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної держаної адміністрації не звертався до Тернопільської обласної ради щодо конкретизації звільнення з посилання в рішення на норми статті 40 КЗпП України та дати звільнення.

Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запис про державну реєстрацію припинення Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної держаної адміністрації, внесено 24.06.2019.

За таких обставин, враховуючи, що Тернопільська обласна рада у своєму рішенні від 26 лютого 2019 року №1345 вирішила звільнити ОСОБА_1 з посади директора Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації з моменту припинення вказаної юридичної особи, однак голова комісії з припинення юридичної особи Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації від 20.05.2019 року №22-к Про звільнення ОСОБА_1 самостійно зазначив дату звільнення 22 травня 2019 року, а тому суд приходить до переконання, що слід скасувати наказ голови комісії з припинення юридичної особи Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації від 20.05.2019 року №22-к Про звільнення ОСОБА_1 в частині дати звільнення з роботи та зазначати, що ОСОБА_1 , директора Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації звільнено з роботи 24 червня 2019 року у зв`язку з ліквідацією установи, п. 1 ч. 1 ст. 40 КЗпП України.

Згідно зі статтею 240-1 КЗпП у разі, коли працівника звільнено без законної підстави або з порушенням встановленого порядку, але поновлення його на попередній роботі неможливе внаслідок ліквідації підприємства, установи, організації, орган, який розглядає трудовий спір, зобов`язує ліквідаційну комісію або власника (орган, уповноважений управляти майном ліквідованого підприємства, установи, організації, а у відповідних випадках - правонаступника), виплатити працівникові заробітну плату за весь час вимушеного прогулу.

Таким чином суд приходить до переконання, що у виниклих між сторонами правовідносинах мало місце порушення Тернопільською обласною радою трудових прав позивача, які підлягають захисту шляхом зобов`язати власника Тернопільську обласну раду виплатити ОСОБА_1 заробітну плату за весь час вимушеного прогулу.

Також суд зазначає, що комунальна установа Тернопільської обласної ради Центр аналітично-методичного та матеріально-технічного забезпечення розвитку освітніх закладів області не порушувала права та законні інтереси позивача, а тому в цій частині слід відмовити у задоволені позову .

Згідно статті 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

За таких обставин, суд вважає, що підлягають стягненню з відповідача в користь держави сплачений судовий збір.

Керуючись ст.ст. 2, 4, 12, 13, 76-78, 206, 258-268, 273, 352-355 Цивільного процесуального кодексу України, статтями 40, 49-2, 43, 43-1, 240-1 КЗпП України, -

У Х В А Л И В :

Задовольнити частково позов ОСОБА_1 до Тернопільської обласної ради, Комунальної установи Тернопільської обласної ради Центр аналітично-методичного та матеріально-технічного забезпечення розвитку освітніх закладів області про скасування наказу, поновлення на роботі, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу.

Скасувати наказ голови комісії з припинення юридичної особи Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації від 20.05.2019 року №22-к Про звільнення ОСОБА_1 в частині дати звільнення з роботи та зазначати, що ОСОБА_1 , директора Тернопільської обласної комунальної установи Відділ соціального розвитку при управлінні освіти і науки Тернопільської обласної державної адміністрації звільнено з роботи 24 червня 2019 року у зв`язку з ліквідацією установи, п. 1 ч. 1 ст. 40 КЗпП України.

Відмовити у задоволенні позовних вимог про поновлення на роботі та до Комунальної установи Тернопільської обласної ради Центр аналітично-методичного та матеріально-технічного забезпечення розвитку освітніх закладів області .

Стягнути з Тернопільської обласної ради на користь державного бюджету судовий збір в розмірі 768,40 грн. (сімсот шістдесят вісім гривень 40 копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційної скарги не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення суду, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Тернопільського апеляційного суду або через Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області.

Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.

Позивач: ОСОБА_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків

Відповідач: Тернопільська обласна рада, місцезнаходження: вул. Грушевського, буд. 8, м. Тернопіль, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України 24630220.

Комунальна установа Тернопільської обласної ради Центр аналітично-методичного та матеріально-технічного забезпечення розвитку освітніх закладів області , вул. Грушевського, буд. 8, м. Тернопіль, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України 43045673.

Повний текст рішення суду складено 01 листопада 2019 року.

Головуючий суддяО. М. Вийванко

СудТернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення28.10.2019
Оприлюднено03.11.2019
Номер документу85341716
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —607/12921/19

Рішення від 28.10.2019

Цивільне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Вийванко О. М.

Рішення від 01.11.2019

Цивільне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Вийванко О. М.

Рішення від 28.10.2019

Цивільне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Вийванко О. М.

Ухвала від 31.05.2019

Цивільне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Вийванко О. М.

Ухвала від 31.05.2019

Цивільне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Вийванко О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні