Рішення
від 01.11.2019 по справі 360/3829/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

01 листопада 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/3829/19

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Пляшкова К.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справу за позовом ОСОБА_1 до Біловодського районного відділу ГУМВС України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії про стягнення винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції,

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду 02 вересня 2019 року надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ) до Біловодського районного відділу ГУМВС України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії (далі - відповідач, Ліквідаційна комісія Біловодського РВ ГУМВС України у Луганській області) про стягнення винагороди за безпосередню участь в Антитерористичній операції за період з 29.11.2014 по 06.11.2015 на суму 10414,91 грн.

Ухвалою суду від 04.09.2019 позовну заяву залишено без руху та надано строк для усунення недоліків (арк. спр. 26-27).

Позивачем 10 вересня 2019 року надано уточнений адміністративний позов (арк. спр. 30-37).

З урахуванням уточнених позовних вимог позивач просить:

- визнати протиправними дії відповідача щодо невиплати позивачу винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції за період з 29.11.2014 по 06.11.2015 в сумі 9799,17 грн;

- стягнути з відповідача винагороду за безпосередню участь в антитерористичній операції за період з 29.11.2014 по 06.11.2015 на суму 9799,17 грн.

В обґрунтування уточнених позовних вимог зазначено, що з 29.11.2014 по 07.11.2015, позивач під час проходження служби в ОВС, а з 07.11.2015 по 30.04.2018 під час проходження служби в Національній поліції безпосередньо брав участь в Антитерористичній операції на території Луганської області, забезпеченні її проведення, з метою виконання службових (бойових) завдань. За 2014 рік Біловодський РВ ГУМВС України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії позивачу не нарахував та не виплатив заборгованість винагороди за безпосередню участь в АТО на суму 7091,24 грн; за 2015 рік відповідач не до нарахував та не виплатив винагороду за безпосередню участь в АТО в таких розмірах: січень 2015 року - 0,13 грн; лютий 2015 року - 0,36 грн; березень 2015 року - 0,13 грн; квітень 2015 року - 0,13 грн; травень 2015 року - 0,13 грн; червень 2015 року - 0,13 грн; липень 2015 року - 0,36 грн; серпень 2015 року - 0,38 грн; вересень 2015 року - 0,38 грн; жовтень 2015 року - 0,23 грн; листопад 2015 року - 2705,57 грн. З огляду на наведений розрахунок, за період з 01 січня 2015 року по 07 листопада 2015 року відповідач не нарахував та не виплатив позивачу 2707,93 грн. Всього за 2014 та 2015 роки Біловодським РВ ГУМВС України у Луганській області недораховано та невиплачено позивачу винагороду за безпосередню участь в АТО на суму 9799,17 грн.

Ухвалою суду від 12 вересня 2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі (арк. спр. 1-3).

Від Ліквідаційної комісії Біловодського РВ ГУМВС України у Луганській області 09.10.2019 за вх. № 51411/2019 надійшов відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що відповідач позовних вимог не визнає з таких підстав (арк. спр. 51-58).

Щодо стягнення винагороди за безпосередню участь в АТО за період з 29.11.2014 по 31.12.2014 представник відповідача вказує на помилковість висновків позивача, що довідка про безпосередню участь у проведенні антитерористичної операції свідчить про його безпосередню участь в АТО. Зразок зазначеної довідки (у тому числі її назва) затверджена додатком № 1 до постанови КМУ від 20.08.2014 № 413, а тому відповідач не може іншим чином ніж так, як зазначено у затвердженому зразку довідки, формулювати назву та структуру вказаної довідки, але наявність цієї довідки (її назва та зміст) не свідчить, що у періоди, які в ній зазначені, позивач брав безпосередню участь у проведенні антитерористичної операції.

На думку відповідача, з огляду на зміст витягів із наказів першого заступника керівника АТЦ при СБУ від 07.06.2015 № 158, від 17.11.2015 № 321, від 07.12.2015 № 341, від 30.04.2018 № 120 дек., вони свідчать про прибуття та вибуття позивача до (зі) складу сил та засобів, які залучаються та беруть безпосередню участь в антитерористичній операції, тобто зазначені накази АТЦ при СБУ вказують лише про можливість залучення позивача до проведення антитерористичної операції (тобто про зарахування до складу сил та засобів антитерористичної операції), а не про участь у заходах, за які передбачено виплату винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції. У зв`язку із тим, що у довідці про безпосередню участь в антитерористичній операції зазначено, що підставою для її видачі є вищенаведені накази АТЦ при СБУ від 07.06.2015 № 158, від 17.11.2015 № 321, від 07.12.2015 № 341, від 30.04.2018 № 120 дек., зазначена довідка також свідчить лише про можливість залучення позивача до проведення антитерористичної операції на території Луганської області у період часу з 29.11.2014 по 07.11.2015 та з 07.11.2015 по 30.04.2018. Тобто накази АТЦ при СБУ від 07.06.2015 № 158, від 17.11.2015 № 321, від 07.12.2015 № 341, від 30.04.2018 № 120 дек. відображають поняття залучення сил і засобів до проведення антитерористичної операції , яке використовуються в Законі України № 638-ІV від 20.03.2003, та не охоплюють поняття використання сил і засобів, що залучаються до проведення антитерористичної операції , яке вживається в Законі України № 638-ІV від 20.03.2003 (оскільки відповідно до частини третьої статті 12 вказаного закону керівник оперативного штабу, крім іншого, приймає рішення про використання сил і засобів, що залучаються до її проведення). На думку представника відповідача, в матеріалах справи відсутні документи, які вказують на безпосередню участь позивача в антитерористичній операції у спірний період.

Щодо стягнення недорахованої винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції за період з 01.01.2015 по 06.11.2015 відповідач зазначив, що відповідно до довідки Біловодського РВ ГУМВС України у Луганській області ОСОБА_1 за період з 01.01.2015 по 06.11.2015 виплачена винагорода за безпосередню участь в антитерористичній операції у загальному розмірі - 52485,00 грн (у липні 2015 року - за січень 2015 року - березень 2015 року у розмірі 14063,00 грн; у серпні 2015 року - за квітень 2015 року у розмірі 5788,00 грн; у вересні 2015 року - за травень 2015 року - серпень 2015 року у розмірі 20167,00 грн; у жовтні 2015 року - за вересень 2015 року у розмірі 5604,00 грн; у листопаді 2015 року - за жовтень вересень 2015 року у розмірі 6863,00 грн). Відповідно до підпункту 2.15.4. Інструкції, затвердженої наказом МВС України від 31.12.2007 № 499 Про впорядкування структури та умов грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ , виплата премії за минулий місяць проводиться в поточному місяці разом з виплатою грошового забезпечення. З урахуванням інформації, викладеної у листі-роз`ясненні Біловодського РВ від 07.10.2019 № 72/15 щодо сплати ОСОБА_1 премії за листопад 2015 року, вбачається, що у листопаді 2015 року ОСОБА_1 сплачено премію за жовтень 2015 року у розмірі 2825,16 грн та за листопад 2015 у розмірі 565,04 грн, у загальному розмірі 3390,20 грн. Для розрахунку винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції за листопад 2015 року повинна братися премія у розмірі 565,04 грн, а не у загальному розмірі 3390,20 грн. На думку відповідача, розмір грошового забезпечення за 6 днів листопада 2015 року, з якого повинен робитися розрахунок винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції, складає 1024,41 грн (розмір грошового забезпечення за листопад 2015 року (3849,57 грн) - премія за жовтень 2015 року (2825,16 грн).

По справі від учасників справи надійшли такі заяви, клопотання та судом вчинено такі процесуальні дії:

- позивачем разом з позовної заявою подане клопотання про витребування доказів (арк. спр. 39), яке вирішене судом ухвалою від 12.09.2019 (арк. спр. 1-2).

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 КАС України, суд встановив таке.

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з 07.05.2005 по 06.11.2015 проходив службу в ОВС України, що підтверджено сукупністю доказів, наявних в матеріалах справи, зокрема довідкою про проходження позивачем служби в ОВС (арк. спр. 59-60).

Згідно з довідкою Головного управління Національної поліції в Луганській області від 19.08.2019 № А-639 про безпосередню участь особи в Антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України ОСОБА_1 з 29.11.2014 по 07.11.2015, з 07.11.2015 по 30.04.2018 безпосередньо брав участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в районах проведення антитерористичної операції на території Луганської області (арк. спр. 15).

Відповідно до наказу від 06.11.2015 № 399 о/с, згідно з пунктом 9 розділу ХІ Закону України Про національну поліції та відповідно до Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ, звільнено з 06 листопада 2015 року у запас Збройних Сил за пунктом 64 з (у зв`язку з переходом у встановленому порядку на роботу (службу) в інші міністерства, центральні органи виконавчої влади (установи, організації) майора міліції ОСОБА_1 (арк. спр. 63).

Згідно з витягом з наказу Першого заступника керівника Антитерористичного Центру при Службі безпеки України (керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей) (по стройовій частині) від 07.06.2015 № 158 позивача включено до списку осіб, що перебувають у складі сил та засобів, які залучаються та беруть безпосередню участь в антитерористичній операції на території Донецької та Луганських областей, забезпечені її проведення, з метою виконання службових (бойових) завдань з 29.11.2014 (арк. спр. 70-72).

Наказом АТЦ при СБУ від 17.11.2015 № 321 позивача виключено зі складу сил і засобів, які залучаються та беруть безпосередню участь в антитерористичній операції на території Луганської області, забезпеченні її проведення, з 07.11.2015 (арк. спр. 73-75).

Відповідно до довідки ліквідаційної комісії Біловодського РВ ГУМВС України у Луганській області б/н та б/д дати ОСОБА_1 у період 29.11.2014 по 07.11.2015 перебував у відпустках: з 09.02.2015 по 23.02.2015 та з 15.07.2015 по 29.07.2015, на лікарняному не перебував (арк. спр. 64).

Згідно з довідкою від 17.08.2019 № 7217/1, виданою ліквідаційною комісією Біловодського РВ ГУМВС України у Луганський області, ОСОБА_1 у період часу з 29.11.2014 по 07.11.2015 відряджений до Сєвєродонецького МВ ГУМВС України у Луганський області в періоди з 29.11.2014 по 06.12.2014, з 07.03.2015 по 14.03.2015, з 16.05.2015 по 23.05.2015 (арк. спр. 21).

Згідно з довідкою ліквідаційної комісії Біловодського РВ ГУМВС України у Луганській області б/н та б/д винагорода за безпосередню участь в антитерористичній операції за 2014 рік ОСОБА_1 не нараховувалась та не виплачувалась, за 2015 рік позивачу нараховано винагороду за безпосередню участь в антитерористичній операції з січня по листопад 2015 року в розмірі 52685,00 грн, виплачено - 52485,00 грн (арк. спр. 67).

Відповідно до довідки б/н та б/д про нараховане грошове забезпечення за період проходження служби у Біловодському РВ ГУМВС України у Луганській області з 01.11.2014 по 07.11.2015, виданою ліквідаційною комісією Біловодського РВ ГУМВС України у Луганський області, ОСОБА_1 у листопаді 2014 року нараховано 11309,70 грн, з яких посадовий оклад - 1100,00 грн, оклад за звання - 125,00 грн, надбавка за вислугу років - 306,25 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 765,63 грн, премія 3812,82 грн, матеріальна допомога на оздоровлення - 5200,00 грн; у грудні 2014 року нараховано 6683,92 грн, з яких посадовий оклад - 1100,00 грн, оклад за звання - 125,00 грн, надбавка за вислугу років - 306,25 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 765,00 грн, премія 4387,04 грн; у січні 2015 року нараховано 5788,13 грн, з яких посадовий оклад - 1100,00 грн, оклад за званням - 125,00 грн, надбавка за вислугу років - 306,25 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 765,00 грн, премія - 3491,25 грн; у лютому 2015 року нараховано 5788,13 грн, з яких посадовий оклад - 1100,00 грн, оклад за званням - 125,00 грн, надбавка за вислугу років - 306,25 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 765,00 грн, премія - 3491,25 грн; у березні 2015 року нараховано 5788,13 грн, з яких посадовий оклад - 1100,00 грн, оклад за званням - 125,00 грн, надбавка за вислугу років - 306,25 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 765,00 грн, премія - 3491,25 грн; у квітні 2015 року нараховано 5788,13 грн, з яких посадовий оклад - 1100,00 грн, оклад за званням - 125,00 грн, надбавка за вислугу років - 306,25 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 765,00 грн, премія - 3491,25 грн; у травні 2015 року нараховано 11568,13 грн, з яких посадовий оклад - 1100,00 грн, оклад за званням - 125,00 грн, надбавка за вислугу років - 306,25 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 765,00 грн, премія - 3491,25 грн, матеріальна допомога на оздоровлення - 5780,00 грн; у червні 2015 року нараховано 5788,13 грн, з яких посадовий оклад - 1100,00 грн, оклад за званням - 125,00 грн, надбавка за вислугу років - 306,25 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 765,00 грн, премія - 3491,25 грн; у липні 2015 року нараховано 5788,13 грн, з яких посадовий оклад - 1100,00 грн, оклад за званням - 125,00 грн, надбавка за вислугу років - 306,25 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 765,00 грн, премія - 3491,25 грн; у серпні 2015 року нараховано 5604,38 грн, з яких посадовий оклад - 1100,00 грн, оклад за званням - 125,00 грн, надбавка за вислугу років - 306,25 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 765,00 грн, премія - 3307,50 грн; у вересні 2015 року нараховано 5604,38 грн, з яких посадовий оклад - 1100,00 грн, оклад за званням - 125,00 грн, надбавка за вислугу років - 306,25 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 765,00 грн, премія - 3307,50 грн; у жовтні 2015 року нараховано 5719,23 грн, з яких посадовий оклад - 1100,00 грн, оклад за званням - 125,00 грн, надбавка за вислугу років - 306,25 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 765,00 грн, премія - 3422,35 грн; у листопаді 2015 року нараховано 3849,57 грн, з яких посадовий оклад - 220,00 грн, оклад за званням - 25,00 грн, надбавка за вислугу років - 61,25 грн, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 153,13 грн, премія - 3390,19 грн (арк. спр. 68).

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.

Статтею 13 Закону України від 20.03.2003 № 638-IV Про боротьбу з тероризмом в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, визначено, що при проведенні антитерористичної операції використовуються сили і засоби (особовий склад, спеціалісти, зброя, спеціальні і транспортні засоби, засоби зв`язку, інші матеріально-технічні засоби) суб`єктів боротьби з тероризмом, а також підприємств, установ, організацій, які залучаються до участі в антитерористичній операції, в порядку, визначеному згідно з Положенням, зазначеним у частині другій статті 12 цього Закону.

За рішенням керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України, погодженим із керівництвом відповідних суб`єктів боротьби з тероризмом, до широкомасштабних, складних антитерористичних операцій у районі їх проведення залучаються та використовуються сили та засоби (особовий склад та спеціалісти окремих підрозділів, військових частин, зброя, бойова техніка, спеціальні і транспортні засоби, засоби зв`язку, інші матеріально-технічні засоби) Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ України, Національної гвардії України, Збройних Сил України, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері захисту державного кордону, та органів охорони державного кордону, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, Управління державної охорони України.

Працівники правоохоронних органів, військовослужбовці та інші особи, які залучаються до антитерористичної операції, на час її проведення підпорядковуються керівнику оперативного штабу.

У спірний період (листопад - грудень 2014 року) питання виплати винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції врегульовано пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 04.06.2014 № 158 Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству фінансів на 2014 рік та виділення коштів з резервного фонду державного бюджету , відповідно до якого за безпосередню участь в антитерористичних операціях, здійсненні заходів із забезпечення правопорядку на державному кордоні, відбиття збройного нападу на об`єкти, що охороняються військовослужбовцями, звільнення цих об`єктів у разі захоплення або спроби насильного заволодіння зброєю, бойовою та іншою технікою військовослужбовцям, у тому числі строкової військової служби, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, резервістам та працівникам (не військовослужбовцям) льотного, льотно-підйомного, інженерно-технічного складу авіації Національної гвардії і Державної прикордонної служби, водіям автотранспортних засобів Національної гвардії і Державної прикордонної служби починаючи з 1 травня 2014 року виплачується винагорода в розмірі 100 відсотків місячного грошового забезпечення та заробітної плати, але не менш ніж 3000 гривень, у розрахунку на місяць, а також виданим на виконання цієї постанови наказом Міністерства внутрішніх справ України від 23 липня 2014 року № 719.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 04 червня 2014 року № 158 Міністерством внутрішніх справ України видано наказ № 719 від 23.07.2014, яким передбачено виплачувати військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, резервістам та працівникам (не військовослужбовцям), льотного, льотно-підйомного, інженерно-технічного складу авіації та водіям автотранспортних засобів Національної гвардії України за безпосередню участь в антитерористичних операціях, здійсненні заходів із забезпечення правопорядку на державному кордоні, відбиття збройного нападу на об`єкти, що охороняються військовослужбовцями, звільнення цих об`єктів у разі захоплення або спроби насильного заволодіння зброєю, бойовою та іншою технікою починаючи з 01 травня 2014 року винагороду в розмірі 100 відсотків місячного грошового забезпечення, але не менш ніж 3000 гривень, у розрахунку на місяць.

Обчислення цієї винагороди здійснюється з розрахунку місячного грошового забезпечення або заробітної плати (у тому числі з урахуванням щомісячної додаткової грошової винагороди), за останньою займаною штатною посадою на час участі в зазначених операціях і заходах.

Пунктом 2 наказу № 719 від 23.07.2014 встановлено: Винагороду виплачувати за час, обрахований із дня фактичного початку участі в операціях і заходах, зазначених у пункті 1 цього наказу, до дня завершення такої участі, в поточному місяці за минулий на підставі наказів командирів (начальників) органів військового управління (військових частин, закладів, установ, організацій) (командирам (начальникам) - наказів вищих командирів (начальників)), начальників органів внутрішніх справ .

З аналізу вищенаведених правових норм слідує, що винагорода за безпосередню участь в АТО виплачується не за весь час залучення особи до складу сил та засобів АТО, а тільки за час фактичної участі цієї особи у відповідних заходах.

При цьому, безпосередня участь в АТО на території Донецької та Луганської областей має бути обов`язково підтверджена наказами Антитерористичного Центру при Службі безпеки України (керівника АТО на території Донецької та Луганської областей) та довідкою, виданою безпосередньо органом, в якому особа проходила службу.

Отже, зарахування особи до списку осіб, що безпосередньо беруть участь у проведенні антитерористичних операцій, здійснюється на підставі відповідних наказів командирів (штабу АТО), в яких зазначається про дату початку такої участі та дату фактичного завершення такої участі. В подальшому, на підставі вмотивованого рапорту керівника структурного підрозділу, де проходить службу особа, Головним управлінням МВС України в області видається відповідний наказ, який свідчить про залучення особи до виконання заходів із забезпечення правопорядку на державному кордоні, відбиття збройного нападу на об`єкти, що охороняються військовослужбовцями, звільнення цих об`єктів у разі захоплення або спроби насильного заволодіння зброєю, бойовою та іншою технікою тощо та, в свою чергу, є підставою для нарахування грошової винагороди особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, призначеної за безпосередню участь у проведенні АТО.

Як встановлено судом, безпосередня участь позивача з 29.11.2014 в проведенні антитерористичної операції на території Луганської області підтверджена наказом Першого заступника керівника Антитерористичного Центру при Службі безпеки України (керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей) (по стройовій частині) від 07.06.2015 № 158 та довідкою Головного управління Національної поліції в Луганській області від 08.07.2015 № ВДЗ/7103/А.

Однак, суд бере до уваги те, що відповідачем у відзиві зазначено, що у період з 29.11.2014 по 31.12.2014 відсутні накази керівництва ГУМВС України в Луганській області та Біловодського РВ ГУМВС України у Луганській області про залучення ОСОБА_1 до виконання заходів із забезпечення правопорядку на державному кордоні, відбиття збройного нападу на об`єкти, що охороняються військовослужбовцями, звільнення цих об`єктів у разі захоплення або спроби насильного заволодіння зброєю, бойовою та іншою технікою тощо.

Відсутність відповідних наказів про залучення позивача до безпосередньої участі у виконанні заходів АТО у період з 29 листопада 2014 року унеможливлює вирішення питання про нарахування позивачу винагороди за безпосередню участь в АТО за визначений період.

Враховуючи відсутність доказів на підтвердження тверджень позивача щодо виконання ним завдань, пов`язаних з участю в АТО, за період з 29.11.2014 по 31.12.2014, а також беручи до уваги те, що виконання службових обов`язків в містах, які відносяться до зони проведення АТО, в тому числі випадку у смт. Біловодськ Луганської області, де позивач проходив службу, та у м. Сєвєродонецьку Луганської області, куди був відряджений позивач, не свідчить про виконання позивачем конкретних завдань, пов`язаних з його безпосередньою участю в проведенні АТО, суд приходить до висновку про необхідність відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог повністю.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 30.01.2019 № 805/4523/16-а, провадження № № К/9901/20506/18, К/9901/20508/18.

З вищенаведених підстав суд також не приймає до уваги також інформацію, зазначену у довідці б/н та б/д, виданої Біловодським РВ ГУМВС України у Луганській області, про нараховану та виплачену грошову винагороду за безпосередню участь в Антитерористичній операції, про нараховані суми винагороди за безпосередню участь за листопад та грудень 2014 року, надану представником позивача до позовної заяви (арк. спр. 20).

Таким чином суд дійшов висновку про відмову у задоволені позовних вимог в частині стягнення винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції за період часу з 29.11.2014 по 31.12.2014.

Щодо стягнення винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції за січень 2015 року в розмірі 0,13 грн, лютий 2015 року - 0,36 грн; березень 2015 року - 0,13 грн; квітень 2015 року - 0,13 грн; травень 2015 року - 0,13 грн; червень 2015 року - 0,13 грн; липень 2015 року - 0,36 грн; серпень 2015 року - 0,38 грн; вересень 2015 року - 0,38 грн; жовтень 2015 року - 0,23 грн; листопад 2015 року - 2705,57 грн, в загальному розмірі - 2707,93 грн, суд зазначає таке.

Пунктами 1 та 2 постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 № 1294 Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб встановлено, що грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення. Виплата грошового забезпечення військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу здійснюється в порядку, що затверджується Міністерством оборони, Міністерством внутрішніх справ, Міністерством інфраструктури, Державною службою з надзвичайних ситуацій, Службою безпеки, Адміністрацією Державної прикордонної служби, Управлінням державної охорони, Службою зовнішньої розвідки, Державною пенітенціарною службою, Адміністрацією Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації.

Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 04.06.2014 № 158 Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству фінансів на 2014 рік та виділення коштів з резервного фонду державного бюджету (встановлено, що за безпосередню участь в антитерористичних операціях, здійсненні заходів із забезпечення правопорядку на державному кордоні, відбиття збройного нападу на об`єкти, що охороняються військовослужбовцями, звільнення цих об`єктів у разі захоплення або спроби насильного заволодіння зброєю, бойовою та іншою технікою військовослужбовцям, у тому числі строкової військової служби, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, резервістам та працівникам (не військовослужбовцям) льотного, льотно-підйомного, інженерно-технічного складу авіації Національної гвардії і Державної прикордонної служби, водіям автотранспортних засобів Національної гвардії і Державної прикордонної служби починаючи з 1 травня 2014 року виплачується винагорода в розмірі 100 відсотків місячного грошового забезпечення та заробітної плати, але не менш ніж 3000 гривень, у розрахунку на місяць.

На виконання Постанови КМУ № 158 від 04.06.2014 Міністерством внутрішніх справ України видано наказ № 719 від 23 липня 2014 року, яким передбачено виплачувати військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, резервістам та працівникам (не військовослужбовцям) льотного, льотно-підйомного, інженерно-технічного складу авіації та водіям автотранспортних засобів Національної гвардії України за безпосередню участь в антитерористичних операціях, здійсненні заходів із забезпечення правопорядку на державному кордоні, відбиття збройного нападу на об`єкти, що охороняються військовослужбовцями, звільнення цих об`єктів у разі захоплення або спроби насильного заволодіння зброєю, бойовою та іншою технікою, починаючи з 01 травня 2014 року, винагороду в розмірі 100 відсотків місячного грошового забезпечення, але не менш ніж 3000 гривень у розрахунку на місяць. Обчислення цієї винагороди здійснюється з розрахунку місячного грошового забезпечення або заробітної плати (у тому числі з урахуванням щомісячної додаткової грошової винагороди) за займаною особою вказаних вище категорій штатною посадою (останньою займаною штатною посадою) на час участі в зазначених операціях і заходах. Винагороду виплачувати за час, обрахований із дня фактичного початку участі в операціях і заходах, зазначених у пункті 1 цього наказу, до дня завершення такої участі, в поточному місяці за минулий на підставі наказів командирів (начальників) органів військового управління (військових частин, закладів, установ, організацій) (командирам (начальникам) - наказів вищих командирів (начальників)), начальників органів внутрішніх справ.

Таку ж саму норму щодо виплати винагороди військовим службовцям, особам рядового і начальницького складу в особливий період та під час проведення антитерористичного операції встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2015 № 24 Про особливості виплати винагороди військовим службовцям, особам рядового і начальницького складу в особливий період та під час проведення антитерористичного операції .

З аналізу наведених вище нормативно-правових актів, можна дійти висновку, що винагорода за безпосередню участь в антитерористичних операціях обчислюється у розмірі 100% місячного грошового забезпечення, з розрахунку на місяць. Проте, такий розмір не повинен бути меншим ніж 3000 грн.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 № 1294 Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб та пункту 3 наказу МВС України від 31.12.2007 № 499 Про впорядкування структури та умов грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ грошове забезпечення осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Згідно з додатком 26 постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 № 1294 Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб індексація, матеріальна допомога на вирішення соціально-побутових питань та матеріальна допомога на оздоровлення до додаткових видів грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ не відносяться.

Відповідно до довідки ліквідаційної комісії Біловодського РВ ГУМВС України у Луганській області б/д б/н ОСОБА_1 у період 29.11.2014 по 07.11.2015 перебував у відпустці з 09.02.2015 по 23.02.2015 та з 15.07.2015 по 29.07.2015 (арк. спр. 64).

Враховуючи, що відповідно до наказу АТЦ при СБУ від 07.05.2015 № 158 позивача залучено до безпосередньої участі в антитерористичній операції на території Луганської області з 29.11.2014 та наказом АТЦ при СБУ від 29.10.2015 № 321 позивача виключено зі складу сил та засобів, які залучаються та беруть безпосередню участь в Антитерористичної операції на території Луганської області з 07.11.2015, винагорода позивачу за участь в Антитерористичній операції повинна становити за період з січня по листопад 2015 року включно:

у січні 2015 року - 5788,13 грн за 31 день безпосередньої участі в АТО;

у лютому 2015 року - 5788,13 грн / 28 (кількість днів у місяці) х 13 днів (безпосередньої участі в АТО) = 2687,34 грн;

у березні 2015 року - 5788,13 грн за 31 день безпосередньої участі в АТО;

у квітні 2015 року - 5788,13 грн за 30 днів безпосередньої участі в АТО;

у травні 2015 року - 5788,13 грн (11568,13 грн грошове забезпечення - 5780,00 грн матеріальна допомога на оздоровлення) за 31 день безпосередньої участі в АТО;

у червні 2015 року - 5788,13 грн за 30 днів безпосередньої участі в АТО;

у липні 2015 року - 5788,13 грн / 31 (кількість днів у місяці) х 16 днів (безпосередньої участі в АТО) = 2987,42 грн;

у серпні 2015 року - 5604,38 грн за 31 день безпосередньої участі в АТО;

у вересні 2015 року - 5604,38 грн за 30 днів безпосередньої участі в АТО;

у жовтні 2015 року - 5719,23 грн за 31 день безпосередньої участі в АТО;

у листопаді 2015 року - 3849,57 грн за 6 днів безпосередньої участі в АТО.

Суд зазначає, що згідно з наданою довідкою б/д та б/н позивачу виплачено винагороду за участь в Антитерористичної операції, зокрема, у липні 2015 року за період з 01.01.2015 по 31.03.2015 в сумі 14063,00 грн, у серпні 2015 року за квітень 2015 року в сумі 5788,00 грн, у вересні 2015 року за період з 01.05.2015 по 31.08.2015 в сумі 20167,00 грн, у жовтні 2015 року за вересень 2015 року в сумі 5604,00 грн, у листопаді 2015 року за період з 01.10.2015 по 06.11.2015 в сумі 6863,00 грн (арк. спр. 67), що не заперечується позивачем.

Тобто, за період січень - листопад 2015 року відповідач не доплатив позивачу винагороди за безпосередню участь в АТО: за січень 2015 року - 0,13 грн (5788,13 грн - 5788,00 грн), лютий 2015 року - 0,34 грн (2687,34 грн - 2687,00 грн), березень 2015 року - 0,13 грн (5788,13 грн - 5788,00 грн); квітень 2015 року - 0,13 грн (5788,13 грн - 5788,00 грн); травень 2015 року - 0,13 грн (5788,13 грн - 5788,00 грн); червень 2015 року - 0,13 грн (5788,13 грн - 5788,00 грн); липень 2015 року - 0,42 грн (2987,42 грн - 2987,00 грн); за серпень 2015 року - 0,38 грн (5604,38 грн - 5604,00 грн); за вересень 2015 року - 0,38 грн (5604,38 грн - 5604,00 грн); за жовтень 2015 року - 0,23 грн (5719,23 грн - 5719,00 грн); у листопаді 2015 року - 2705,57 грн (3849,57 грн - 1144,00 грн).

Загальний розмір недоплаченої суми винагороди за період з 01.01.2015 по 06.11.2015 складає 2707,97 грн.

Доводи відповідача про те, що до розрахунку за листопад 2015 року повинна братися премія у розмірі 565,04 грн, а не у загальному розмірі 3390,20 грн є безпідставними у зв`язку з тим, що премія входить до тих складових грошового забезпечення, що враховуються під час обчислення винагороди за безпосередню участь в АТО, та була виплачена позивачу у листопаді 2015 року у загальному розмірі 3390,20 грн.

Згідно із частинами першою та другою статті 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Відповідно до частини першої статті 17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини від 23.02.2006 № 3477-IV суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

При розгляді справи Кечко проти України (заява № 63134/00) Європейський Суд з прав людини зауважив, що в межах свободи дій держави визначати, які надбавки виплачувати своїм працівникам з державного бюджету. Держава може вводити, призупиняти чи закінчити виплату таких надбавок, вносячи відповідні зміни до законодавства. Однак, якщо чинне правове положення передбачає виплату певних надбавок і дотримано всі вимоги, необхідні для цього, органи державної влади не можуть свідомо відмовляти у цих виплатах, доки відповідні положення є чинними (пункт 23 рішення). Суд не прийняв аргумент Уряду України щодо відсутності бюджетних асигнувань, оскільки органи державної влади не можуть посилатися на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов`язань (аналогічна позиція викладена в рішенні у справі № 59498/00 Бурдов проти Росії ).

Таким чином, реалізація особою права, що пов`язане з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних чинних на час виникнення спірних правовідносин нормативно-правових актів національного законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань.

Суд зазначає, що задовольняючи вимоги про оплату праці, суд має навести в рішенні розрахунки, з яких він виходив при визначення сум, що підлягають стягненню. Оскільки справляння і сплата податку з доходів громадян є обов`язком роботодавця та працівника, суд визначає зазначену суму без утримання цього податку й інших обов`язкових платежів, про що зазначає в резолютивній частині рішення.

Таким чином, відповідач, як податковий агент згідно норм Податкового Кодексу України зобов`язаний виплатити позивачеві суму заробітку, утримавши з нього при виплаті законодавчо встановлені податки та збори.

Що стосується обраного позивачем способу захисту його порушених прав, суд вважає за необхідне зазначити, що в рамках адміністративного судочинства:

дії - певна форма поведінки суб`єкта владних повноважень, яка полягає у здійсненні суб`єктом владних повноважень своїх обов`язків у межах наданих законодавством повноважень чи всупереч їм;

бездіяльність - певна форма поведінки суб`єкта владних повноважень, яка полягає у невиконанні ним дій, які він повинен був і міг вчинити відповідно до покладених на нього посадових обов`язків згідно із законодавством України.

Зважаючи на обставини справи, суд дійшов висновку, що відповідачем допущено протиправну бездіяльність щодо недонарахування та невиплати ОСОБА_1 винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції за період з 01.01.2015 по 06.11.2015 у загальному розмірі 2707,97 грн.

Як наслідок, підлягає задоволенню вимога позивача про стягнення з відповідача недонарахованої та невиплаченої винагороду за безпосередню участь в антитерористичній операції за період з 01.01.2015 по 06.11.2015 у загальному розмірі 2707,97 грн, оскільки відповідач за вказаний період здійснював виплату позивачу винагороди за безпосередню участь в АТО, але розрахував її розмір з порушенням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 31.01.2015 № 24.

Таким чином, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з обранням судом належного способу захисту порушених прав позивача.

Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору згідно з пунктом 1 частини першої статті 5 Закону України Про судовий збір , розподіл судових витрат між сторонами відповідно до вимог статті 139 КАС України не проводиться.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 (зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Біловодського районного відділу ГУМВС України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії (місцезнаходження: 92801, Луганська область, селище міського типу Біловодськ, вулиця Центральна, будинок 75, код за ЄДРПОУ 08670792) про стягнення винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Біловодського районного відділу ГУМВС України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії щодо недонарахування та невиплати ОСОБА_1 винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції за період з 01.01.2015 по 06.11.2015 у загальному розмірі 2707,97 грн.

Стягнути з Біловодського районного відділу ГУМВС України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії на користь ОСОБА_1 недонараховану та невиплачену винагороду за безпосередню участь в антитерористичній операції за період з 01.01.2015 по 06.11.2015 у загальному розмірі 2707,97 грн (дві тисячі сімсот сім гривень 97 коп.) з відрахуванням установлених законом податків та інших обов`язкових платежів.

У задоволені позовних вимог про визнання протиправними дій Біловодського районного відділу ГУМВС України у Луганській області в особі ліквідаційної комісії щодо невиплати ОСОБА_1 винагороди за безпосередню участь в Антитерористичній операції за період з 29.11.2014 по 31.12.2014; стягнення винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції за період з 29.11.2014 по 31.12.2014 відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя К.О. Пляшкова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.11.2019
Оприлюднено04.11.2019
Номер документу85351135
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/3829/19

Рішення від 01.11.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 01.10.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 12.09.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

Ухвала від 04.09.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.О. Пляшкова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні