Рішення
від 01.11.2019 по справі 826/9544/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

01 листопада 2019 року № 826/9544/17

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Огурцов О.П., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Слобожанські ігри

до Головного управління ДПС у м. Києві

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

за участю представників:

позивача - не прибув,

відповідача - не прибув,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Слобожанські ігри звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у м. Києві, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 04.07.2017 № 0032311404.

Ухвалою від 01.11.2019 замінено відповідача на правонаступника - Головне управління ДПС у м. Києві.

У судове засідання сторони не прибули, у зв`язку з чим суд ухвалив продовжити розгляд справи у порядку письмового провадження.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що контролюючим органом під час проведення перевірки та прийняття податкового повідомлення-рішення не було враховано, що при продажу білетів державних лотерей через електронну систему прийняття ставок реєстратор розрахункових операцій не застосовується.

Відповідач проти позовних вимог заперечив та просив відмовити у їх задоволенні, оскільки перевіркою встановлено факт проведення розрахункової операції без використання відповідного реєстратора, у зв`язку з чим до позивача застосовано штрафні санкції.

Під час судового розгляду справи судом встановлено наступне.

На підставі наказу від 30.05.2017 № 2233 та направлень від 31.05.2017 № 3523, 3523 у період з 31.05.2017 по 08.06.2017 Головним управлінням ДФС у Харківській області проведено фактичну перевірку господарських об`єктів Товариства з обмеженою відповідальністю Слобожанські ігри за адресами: м. Харків, вул. Ярослава Мудрого, 28, м. Харків, вул. Різдвяна, 33 щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин із працівниками (найманими особами).

За результатами проведення перевірки складено акт від 08.06.2017 № 459/20/2655/880/40032457, в якому встановлено:

- проведення розрахункової операції у сфері грального бізнесу (азартних ігор) без застосування реєстратора розрахункових операцій, а саме: здійснення ставки на футбольний матч Ювентус - Реал Мадрид у розмірі 50,00 гривень на перемогу команди Реал Мадрид з коефіцієнтом виграшу 2,63 та виплата виграшу у сумі 132,00 гривень за вказаною ставкою. Ставка здійснена через термінал електронної системи прийому ставок 02.06.2017, виграш виплачений 08.06.2017. Всі розрахунки проводились у готівковій формі,

- організацію проведення на території України азартних ігор у сфері грального бізнесу: оплата гравцем коштів, у тому числі через систему електронних платежів, що дає змогу учаснику як отримати виграш у будь-якому вигляді, так і не отримати його залежно від випадковості.

Зазначені обставини є порушенням пунктів 1, 2 статті 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг та пункту 2 статті 1 Закону України Про заборону грального бізнесу в Україні .

Головним управлінням ДФС у м. Києві прийнято податкове повідомлення-рішення від 04.07.2017 № 0032311404, відповідно до якого на позивача накладено штрафні санкції у розмірі 1,00 гривня за порушення пункту 1 статті 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг на підставі пункту 1 статті 17 цього Закону та підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України.

Позивач, не погоджуючись з прийнятим рішенням, вважаючи його протиправним та таким, що не відповідає податковому законодавству та підлягає скасуванню, звернувся з відповідним позовом до суду.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов висновку про те, що права та інтереси, за захистом яких позивач звернувся до суду, були порушені з огляду на наступне.

Відповідно до статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані, зокрема:

- проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

- видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов`язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Проте, згідно з пунктом 4 статті 9 цього Закону реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при продажу білетів державних лотерей через електронну систему прийняття ставок, що контролюється у режимі реального часу центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.

Відповідно до підпункту 2 пункту 1 статті 1 Закону України "Про державні лотереї в Україні", лотерея - масова гра, незалежно від її назви, умовами проведення якої передбачається розіграш призового (виграшного) фонду між її гравцями і перемога в якій має випадковий характер, територія проведення (розповсюдження) якої поширюється за межі однієї будівлі (споруди), незалежно від способу прийняття грошей за участь у такій грі.

Підпунктом 16 пункту 1 статті 1 Закону "Про державні лотереї в Україні" електронна система прийняття ставок - програмно-технічний комплекс, призначений для фіксації та обліку ставок у державній лотереї, фіксації виплати призів і/або виплати призів, зберігання інформації про проведення лотереї, а також для здійснення інших операцій, пов`язаних з проведенням державної лотереї.

Електронна система прийняття ставок складається з центральної електронної системи та терміналів електронної системи прийняття ставок, пов`язаних між собою електронним або іншим зв`язком. Використання електронної системи прийняття ставок не вимагається при проведенні миттєвих лотерей.

Термінал електронної системи прийняття ставок - програмно-технічний комплекс, який призначений для реєстрації здійснених розповсюджувачем або гравцем (термінал самообслуговування) операцій з прийняття ставок у державні лотереї, перевірки виграшності лотерейних білетів або інших засобів, які засвідчують участь у грі, виплати виграшів та передачі інформації про здійснені операції до центральної електронної системи (підпункт 17 пункту 1 статті 1 Закону "Про державні лотереї в Україні").

Відповідачем у акті перевірки та у відзиві на позовну заяву зазначено, що інспектором, який проводив перевірку, ставка була зроблена через термінал електронної системи прийняття ставок. Зазначені обставини також підтверджується копією чеку з терміналу, копія якого додана до матеріалів справи.

Таким чином, сторонами не заперечується, що у спірному випадку ставка була зроблена через термінал електронної системи прийняття ставок, а отже в силу приписів пунктом 4 статті 9 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг реєстратори розрахункових операцій не застосовуються.

Враховуючи викладені обставини та надаючи оцінку оскаржуваному рішенню з застосуванням критеріїв, визначених у частині третій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про наявність підстав для визнання протиправним та скасування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, з огляду на те, що воно прийняте контролюючим органом формально, нерозсудливо, без урахування особливостей здійснення господарської діяльності платника податків, що перевірявся.

Керуючись статтями 241, 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Слобожанські ігри (01004, м. Київ, вул. Шовковична, 50-А, код ЄДРПОУ 40032457) до Головного управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 43141267) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 04.07.2017 № 0032311404.

3. Присудити за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 43141267) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Слобожанські ігри (01004, м. Київ, вул. Шовковична, 50-А, код ЄДРПОУ 40032457) судові витрати по сплаті судового збору 1600 (одна тисяча шістсот) грн. 00 коп.

Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.П. Огурцов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.11.2019
Оприлюднено05.11.2019
Номер документу85355967
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/9544/17

Постанова від 11.03.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Ухвала від 26.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Ухвала від 20.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Ухвала від 28.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Ухвала від 28.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Ухвала від 01.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Рішення від 01.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 02.08.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 02.08.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні