Рішення
від 18.09.2019 по справі 911/1794/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"18" вересня 2019 р. Справа № 911/1794/19

Господарський суд Київської області у складі судді Бацуци В. М.

при секретарі судового засідання Белишевій А. В.

за участю представників учасників справи:

від позивача: Коваль О. П. (адвокат - ордер серії КС № 621207 від 07.08.2019 р.);

від відповідача-1: не з`явились;

від відповідача-2: не з`явились;

від третьої особи: не з`явились;

розглянувши матеріали справи

за позовом ОСОБА_1 , с. Мовчанівка, Сквирський район

до:

1) Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю), с. Мовчанівка, Сквирський район;

2) Сквирської районної державної адміністрації в особі Сектору державної реєстрації Відділу адміністративних послуг, м. Сквира;

за участю третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача-1, - Сільськогосподарського приватного підприємства імені Гагаріна, с. Мовчанівка, Сквирський район

про визнання частково недійсним рішення загальних зборів учасників товариства, скасування державної реєстрації про припинення юридичної особи

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

ОСОБА_1 звернулась в господарський суд Київської області із позовом до Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю), Сквирської районної державної адміністрації в особі Сектору державної реєстрації Відділу адміністративних послуг про визнання недійсним пункту 3 рішення загальних зборів Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю), яке оформлене протоколом № 1 від 20.02.2004 р.; відміну (скасування) державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті ліквідації від 16.10.2006 р., номер запису № 13461110002000070.

Позовні вимоги обґрунтовані позивачем тим, що рішення (пункт 3) загальних зборів учасників Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю), оформлене протоколом № 1 від 20.02.2004 р. загальних зборів учасників Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю), було прийнято відповідачем-1 із порушенням положень чинного законодавства України, оскільки вказані загальні збори учасників товариства були проведені за відсутності кворуму, і відповідно дія відповідача-2 - суб?єкта державної реєстрації щодо державної реєстрації припинення юридичної особи - Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю) в результаті ліквідації від 16.10.2006 р. була вчинена та проведена також із порушенням положень чинного законодавства України.

Ухвалою господарського суду Київської області від 29.07.2019 р. відкрито провадження у справі № 911/1794/19 за позовом ОСОБА_1 до Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю), Сквирської районної державної адміністрації в особі Сектору державної реєстрації Відділу адміністративних послуг про визнання частково недійсним рішення загальних зборів учасників товариства, скасування державної реєстрації про припинення юридичної особи, визначено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження і призначено її розгляд у підготовчому засіданні із викликом та за участю представників учасників справи на 07.08.2019 р.

06.08.2019 р. до канцелярії суду від третьої особи надійшли письмові пояснення б/н б/д по справі із доданими до них документами, що долучені судом до матеріалів справи.

07.08.2019 р. за наслідками підготовчого засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено його проведення на 04.09.2019 р. Також даною ухвалою суду залучено до участі у справі у якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача-1, - Сільськогосподарське приватне підприємство імені Гагаріна.

04.09.2019 р. перед підготовчим засіданням до канцелярії суду від відповідача-2 надійшла заява № 13-05/130 від 30.08.2019 р. про визнання позову про визнання частково недійсним рішення загальних зборів учасників товариства, скасування державної реєстрації про припинення юридичної особи, у якій він просить суд проводити розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримує повністю, та повідомив про неможливість подання письмових доказів, у зв?язку із тим, що сплив строк зберігання реєстраційної справи щодо Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю), що були в подальшому знищені.

Ухвалою господарського суду Київської області від 04.09.2019 р. закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті із викликом та за участю представників учасників справи на 18.09.2019 р.

18.09.2019 р. у судовому засіданні представник позивача надав усні пояснення щодо своїх позовних вимог, позовні вимоги підтримав, вважає їх обґрунтованими і правомірними та такими, що підлягають задоволенню з підстав, зазначених в позовній заяві.

Представники інших учасників справи у судове засідання не з`явились, хоча про судове засідання були повідомлені належним чином, про причини своєї неявки у судове засідання суд не повідомили.

За наслідками судового засідання судом оголошено вступну і резолютивну частини рішення у даній справі.

Заслухавши пояснення представників учасників справи, дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд -

ВСТАНОВИВ:

Позивач - ОСОБА_1 станом на 20.02.2004 р. (станом на момент проведення спірних загальних зборів учасників товариства) була учасником Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю), якій належав внесок у статутному капіталі товариства у розмірі 4 071, 00 грн, що становило 0, 77 % статутного капіталу товариства, що підтверджується положеннями Установчого договору та статуту Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю), затвердженого рішенням загальних зборів учасників товариства від 11.06.1997 р., оформленим протоколом № 1 від 11.06.1997 р., та зареєстрованого Сквирською районною державної адміністрацією від 22.07.1997 р.

20.02.2004 р. було проведено спірні загальні збори учасників Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю), на яких були присутні 270 із 281 учасників товариства (згідно з протоколом загальних зборів учасників товариства) і на яких було вирішено, крім іншого, припинити фінансово-господарську діяльність товариства та реорганізувати ТОВ імені Гагаріна в СГПП ім. Гагаріна; для реорганізації товариства і здійснення ліквідаційних процедур створити ліквідаційну комісію і затвердити її в відповідному складі; що всі власники майнових паїв (часток) виходять із товариства одним майновим комплексом і здають в оренду відповідно паї приватному підприємству імені Гагаріна; затвердити план розподілу та структуру пайового фонду, про що за наслідками проведення вказаних загальних зборів учасників Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю) було складено і підписано протокол № 1 від 20.02.2004 р. загальних зборів учасників Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю).

16.10.2006 р. державним реєстратором Сквирської районної державної адміністрації на підставі поданих відповідачем-1 документів за наслідками прийнятих рішень від 22.02.2004 р. загальних зборів учасників Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю), оформлених протоколом № 1 від 20.02.2004 р., було проведено державну реєстрацію повного припинення шляхом ліквідації юридичної особи - Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю) (ідентифікаційний код 04529476), про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців було внесено відповідний запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи за рішенням засновників № 13461110002000070 від 16.10.2006 р., що підтверджується статутом Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю), затвердженим рішенням загальних зборів учасників товариства від 11.06.1997 р., оформленим протоколом № 1 від 11.06.1997 р., та зареєстрованим Сквирською районною державної адміністрацією від 22.07.1997 р., та витягом № 1005511068 від 04.07.2019 р. з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, наявними у матеріалах справи.

Як вбачається із матеріалів справи та із відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, 05.04.2004 р. державним реєстратором Сквирської районної державної адміністрації було зареєстровано юридичну особу - Сільськогосподарське приватне підприємство імені Гагаріна (ідентифікаційний код 32892846), про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців було внесено відповідний запис про державну реєстрацію юридичної особи № 13461200000000100 від 24.01.2005 р.

Згідно з пунктом 1.1. статуту Сільськогосподарського приватного підприємства імені Гагаріна (ідентифікаційний код 32892846), затвердженого рішенням власника приватного підприємства № 2 від 10.05.2019 р., Сільськогосподарське приватне підприємство імені Гагаріна є правонаступником всіх прав та обов?язків Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю) (ідентифікаційний код 04529476), що в свою чергу являлось правонаступником всіх прав та обов?язків колективного сільськогосподарського підприємства імені Гагаріна.

Регулювання корпоративних відносин здійснюється Господарським кодексом України, Цивільним кодексом України, Законом України „Про господарські товариства", іншими нормативно-правовими актами, і безпосередньо установчими документами товариства.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України „Про господарські товариства" (в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) акціонерне товариство, товариство з обмеженою і товариство з додатковою відповідальністю створюються і діють на підставі установчого договору і статуту, повне і командитне товариство - установчого договору. Установчі документи товариства у випадках, передбачених чинним законодавством, погоджуються з Антимонопольним комітетом України.

Згідно з ч. 1 ст. 82 Господарського кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) установчим документом повного товариства і командитного товариства є засновницький договір. Установчим документом акціонерного товариства, товариства з обмеженою відповідальністю і товариства з додатковою відповідальністю є статут.

Згідно з ч. 2 ст. 87 Цивільного кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) установчим документом товариства є затверджений учасниками статут або засновницький договір між учасниками, якщо інше не встановлено законом.

Товариство, створене однією особою, діє на підставі статуту, затвердженого цією особою.

Відповідно до ч. 1 ст. 143 цього ж кодексу (в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) установчим документом товариства з обмеженою відповідальністю є статут.

Статут товариства з обмеженою відповідальністю крім відомостей, передбачених статтею 88 цього Кодексу, має містити відомості про: розмір статутного капіталу, з визначенням частки кожного учасника; склад та компетенцію органів управління і порядок прийняття ними рішень; розмір і порядок формування резервного фонду; порядок передання (переходу) часток у статутному фонді.

Відповідно до ч. 5 ст. 61 Закону України „Про господарські товариства" (в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) про проведення загальних зборів товариства учасники повідомляються передбаченим статутом способом з зазначенням часу і місця проведення зборів та порядку денного. Повідомлення повинно бути зроблено не менш як за 30 днів до скликання загальних зборів. Будь-хто з учасників товариства вправі вимагати розгляду питання на зборах учасників за умови, що воно було ним поставлено не пізніш як за 25 днів до початку зборів. Не пізніш як за 7 днів до скликання загальних зборів учасникам товариства повинна бути надана можливість ознайомитися з документами, внесеними до порядку денного зборів. З питань, не включених до порядку денного, рішення можуть прийматися тільки за згодою всіх учасників, присутніх на зборах.

Згідно з частинами 1, 2 ст. 60 Закону України „Про господарські товариства" (в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) збори учасників вважаються повноважними, якщо на них присутні учасники (представники учасників), що володіють у сукупності більш як 60 відсотками голосів.

Брати участь у зборах з правом дорадчого голосу можуть члени виконавчих органів, які не є учасниками товариства. Учасники зборів, які беруть участь у зборах, реєструються з зазначенням кількості голосів, яку має кожний учасник. Цей перелік підписується головою та секретарем зборів.

Пунктами 2.13. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 04 від 25.02.2016 р. „Про деякі питання практики вирішення спорів, що виникають з корпоративних правовідносин" передбачено, що під час розгляду відповідних справ господарські суди мають враховувати, що не всі порушення законодавства, допущені під час скликання та проведення загальних зборів юридичної особи, є підставами для визнання недійсними прийнятих ними рішень.

Безумовною підставою для визнання недійсними рішень загальних зборів у зв`язку з порушенням прямих вказівок закону є:

- прийняття загальними зборами рішення за відсутності кворуму для проведення загальних зборів чи прийняття рішення або у разі неможливості встановлення наявності кворуму (статті 59 та 60 Закону України „Про господарські товариства", статті 41 та 42 Закону України „Про акціонерні товариства", стаття 15 Закону України „Про кооперацію");

- прийняття загальними зборами рішень з питань, не включених до порядку денного загальних зборів товариства (частина шоста статті 42 Закону України „Про акціонерні товариства");

- прийняття загальними зборами рішень з питань, не включених до порядку денного, на розгляд яких не було отримано згоди усіх присутніх на загальних зборах (частина п`ята статті 61 Закону України „Про господарські товариства");

- відсутність протоколу загальних зборів ТОВ (частина шоста статті 60 Закону України „Про господарські товариства");

- відсутність протоколу загальних зборів АТ, підписаного головою і секретарем зборів (стаття 46 Закону України „Про акціонерні товариства").

Під час вирішення питання про недійсність рішень загальних зборів у зв`язку з іншими порушеннями, допущеними під час їх скликання та проведення, господарський суд повинен оцінити, як ці порушення вплинули на прийняття загальними зборами відповідного рішення.

Пунктом 2.12. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 04 від 25.02.2016 р. „Про деякі питання практики вирішення спорів, що виникають з корпоративних правовідносин" передбачено, що рішення загальних зборів учасників (акціонерів, членів) та інших органів юридичної особи не є правочинами у розумінні статті 202 ЦК України. До цих рішень не можуть застосовуватися положення статей 203 та 215 ЦК України, які визначають підстави недійсності правочину, і, відповідно, правові наслідки недійсності правочину за статтею 216 ЦК України.

Зазначені рішення є актами ненормативного характеру (індивідуальними актами), тобто офіційними письмовими документами, що породжують певні правові наслідки, які спрямовані на регулювання господарських відносин і мають обов`язковий характер для суб`єктів цих відносин.

У зв`язку з цим підставами для визнання недійсними рішень загальних зборів учасників (акціонерів, членів) юридичної особи можуть бути:

- невідповідність рішень загальних зборів нормам законодавства;

- порушення вимог закону та/або установчих документів під час скликання та проведення загальних зборів;

- позбавлення учасника (акціонера, члена) юридичної особи можливості взяти участь у загальних зборах.

Таким чином, з урахуванням зазначеного, на загальні збори учасників Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю), що відбулись 20.02.2004 р., з`явились учасники товариства у кількості 270 із 281 учасників товариства, яким у сукупності належав внесок у статутному капіталі товариства у загальному розмірі 510 076, 80 грн, що становило 96 % статутного капіталу товариства, що підтверджується протоколом № 1 від 20.02.2004 р. загальних зборів учасників Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю).

Згідно з ст. 104 Цивільного кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов`язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації.

2. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

3. Порядок припинення юридичної особи в процесі відновлення її платоспроможності або банкрутства встановлюється законом.

Статтею 106 цього ж кодексу (в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) передбачено, що злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особи здійснюються за рішенням його учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.

2. Законом може бути передбачено одержання згоди відповідних органів державної влади на припинення юридичної особи шляхом злиття або приєднання.

Відповідно до ст. 108 цього ж кодексу (в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми.

2. У разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов`язки попередньої юридичної особи.

Частиною 5 ст. 111 цього ж кодексу (в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) передбачено, що юридична особа є ліквідованою з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

У процесі розгляду справи судом встановлено, що на спірних загальних зборах учасників Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю), що відбулись 20.02.2004 р., було прийнято рішення про припинення товариства не шляхом повної ліквідації товариства, а рішення про припинення товариства саме шляхом перетворення (реорганізації) Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю) у Сільськогосподарське приватне підприємство імені Гагаріна, і відповідно Сільськогосподарське приватне підприємство імені Гагаріна (ідентифікаційний код 32892846) є правонаступником усіх прав та обов?язків Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю) (ідентифікаційний код 04529476), що підтверджується протоколом № 1 від 20.02.2004 р. загальних зборів учасників Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю), статутом Сільськогосподарського приватного підприємства імені Гагаріна (ідентифікаційний код 32892846), затвердженим рішенням власника приватного підприємства № 2 від 10.05.2019 р., наявними у матеріалах справи.

При цьому, як вбачається із матеріалів справи та із відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, 16.10.2006 р. державним реєстратором Сквирської районної державної адміністрації на підставі поданих відповідачем-1 документів за наслідками прийнятих рішень від 22.02.2004 р. загальних зборів учасників Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю), оформлених протоколом № 1 від 20.02.2004 р., було проведено державну реєстрацію припинення шляхом повної ліквідації юридичної особи - Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю) (ідентифікаційний код 04529476), про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців було внесено відповідний запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи за рішенням засновників № 13461110002000070 від 16.10.2006 р.

Згідно з ст. 33 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов`язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.

2. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Відповідно до ст. 36 цього ж закону (в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору такі документи:

заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв`язку з ліквідацією;

свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи;

оригінал установчих документів;

акт ліквідаційної комісії з ліквідаційним балансом, який затверджено рішенням засновників (учасників) або уповноваженого ними органу;

довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості по податках, зборах (обов`язкових платежах);

довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості;

довідки відповідних органів фондів соціального страхування про відсутність заборгованості;

довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

2. У випадках, що встановлені законом, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається висновок аудитора щодо достовірності та повноти ліквідаційного балансу.

Підписи на ліквідаційному балансі повинні бути нотаріально посвідчені.

3. Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо вони не передбачені частинами першою та другою цієї статті.

4. Якщо документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації подаються головою ліквідаційної комісії або уповноваженою ним особою особисто, державному реєстратору додатково пред`являються паспорт та документ, що підтверджує його (її) повноваження.

5. Документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається рекомендованим листом) голові ліквідаційної комісії або уповноваженій ним особі з відміткою про дату надходження документів.

Дата надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації вноситься до журналу обліку реєстраційних дій.

6. Державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, якщо:

документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації;

документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону;

ліквідаційний баланс не відповідає вимогам абзацу другого частини другої цієї статті;

документи подані не у повному обсязі;

документи подані раніше строку, встановленого абзацом першим частини першої цієї статті.

7. Про залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду голові ліквідаційної комісії або уповноваженій ним особі не пізніше наступного робочого дня з дати їх надходження державним реєстратором видаються (надсилається рекомендованим листом з описом вкладення) відповідне повідомлення із зазначенням підстав залишення документів без розгляду та документи, що подавалися для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, відповідно до опису.

Залишення документів, які подавалися для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду не перешкоджає голові ліквідаційної комісії або уповноваженій ним особі повторному зверненню до державного реєстратора в загальному порядку після усунення причин, що були підставою для залишення цих документів без розгляду.

8. За відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації припинення юридичної особи.

9. Строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати три робочих дні з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

10. Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати державної реєстрації припинення юридичної особи повинен видати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) голові ліквідаційної комісії або уповноваженій ним особі один примірник оригіналу установчих документів і свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи, які мають спеціальну відмітку про державну реєстрацію припинення юридичної особи. Така відмітка робиться державним реєстратором також на примірнику оригіналу установчих документів юридичної особи, який залишається у реєстраційній справі.

11. Порядок надання відомостей про державну реєстрацію припинення юридичної особи органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування встановлюється статтею 40 цього Закону.

Статтею 37 цього ж закону (в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин) передбачено, що для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення голова комісії з припинення або уповноважена ним особа після закінчення процедури припинення, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинні подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору такі документи:

заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення;

свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи;

оригінал установчих документів;

нотаріально посвідчену копію передавального акта, якщо припинення здійснюється в результаті злиття, приєднання або перетворення, або нотаріально посвідчену копію розподільчого балансу, якщо припинення здійснюється в результаті поділу;

довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню;

документ про узгодження плану реорганізації з органом державної податкової служби (за наявності податкового боргу);

довідку відповідного органу державної податкової служби про відсутність заборгованості по податках, зборах (обов`язкових платежах);

довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про відсутність заборгованості;

довідки відповідних органів фондів соціального страхування про відсутність заборгованості.

2. У випадках, що встановлені законом, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається висновок аудитора щодо достовірності та повноти передавального акта або розподільчого балансу.

3. У разі державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті перетворення документи, які передбачені абзацами шостим - десятим частини першої цієї статті, державному реєстратору не подаються.

4. Передавальний акт або розподільчий баланс повинен бути затверджений засновниками (учасниками) юридичної особи або органом, який прийняв рішення про припинення юридичної особи. Підписи на передавальному акті або розподільчому балансі повинні бути нотаріально посвідчені.

5. Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення, якщо вони не передбачені частинами першою - третьою цієї статті.

6. Прийом документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення, здійснюється відповідно до вимог частин четвертої - п`ятої статті 36 цього Закону.

7. Державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення, якщо:

документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації;

документи подані не у повному обсязі;

документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою та другою статті 8 цього Закону;

передавальний акт або розподільчий баланс не відповідає вимогам, які встановлені частиною четвертою цієї статті;

документи подані раніше строку, встановленого абзацом першим частини першої цієї статті.

8. Порядок залишення документів, які передбачені частинами першою та другою цієї статті, без розгляду встановлюється частинами шостою - сьомою статті 36 цього Закону.

9. Порядок внесення державним реєстратором запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення встановлюється відповідно частинами восьмою - десятою статті 36 цього Закону.

10. Порядок надання відомостей про державну реєстрацію припинення юридичної особи органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування встановлюється статтею 40 цього Закону.

11. Зміни до установчих документів юридичної особи, що не припиняється в результаті приєднання, підлягають державній реєстрації після державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті приєднання у порядку, встановленому статтею 29 цього Закону. Приєднання вважається завершеним з моменту державної реєстрації таких змін до установчих документів та державної реєстрації припинення юридичних осіб, що припиняються в результаті приєднання.

12. Державна реєстрація юридичної особи, яка утворена в результаті злиття або поділу, здійснюється у порядку, встановленому статтями 24 - 27 цього Закону.

13. Злиття вважається завершеним з моменту державної реєстрації новоутвореної юридичної особи та державної реєстрації припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті злиття.

14. Поділ вважається завершеним з моменту державної реєстрації новоутворених юридичних осіб та державної реєстрації припинення юридичної особи, що припиняється у результаті поділу.

15. Державна реєстрація юридичної особи, яка утворена в результаті перетворення, здійснюється у порядку, який встановлено статтями 24 - 27 цього Закону. При перетворенні юридичної особи до неї не застосовуються обмеження, встановлені частиною другою статті 35 цього Закону. Перетворення вважається завершеним з моменту державної реєстрації новоутвореної юридичної особи та державної реєстрації припинення юридичної особи, що припиняється у результаті перетворення.

Як було зазначено вище, 16.10.2006 р. державним реєстратором Сквирської районної державної адміністрації на підставі поданих відповідачем-1 документів за наслідками прийнятих рішень від 22.02.2004 р. загальних зборів учасників Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю), оформлених протоколом № 1 від 20.02.2004 р., було проведено державну реєстрацію не припинення шляхом перетворення (реорганізації), а припинення шляхом повної ліквідації юридичної особи - Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю) (ідентифікаційний код 04529476), про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців було внесено відповідний запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи за рішенням засновників № 13461110002000070 від 16.10.2006 р., а тому суд дійшов висновку, що у відповідача-2 -державного реєстратора Сквирської районної державної адміністрації на підставі поданих відповідачем-1 документів за наслідками прийнятих рішень від 22.02.2004 р. загальних зборів учасників Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю), оформлених протоколом № 1 від 20.02.2004 р., відсутні були правові підстави для проведення державної реєстрації припинення саме шляхом повної ліквідації юридичної особи - Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю) (ідентифікаційний код 04529476).

Отже, враховуючи вищевикладене та те, що, як було встановлено судом у процесі розгляду справи, у відповідача-2 - державного реєстратора Сквирської районної державної адміністрації на підставі поданих відповідачем-1 документів за наслідками прийнятих рішень від 22.02.2004 р. загальних зборів учасників Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю), оформлених протоколом № 1 від 20.02.2004 р., відсутні були правові підстави для проведення державної реєстрації припинення саме шляхом повної ліквідації юридичної особи - Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю) (ідентифікаційний код 04529476), і відповідно державна реєстрація припинення шляхом повної ліквідації юридичної особи - Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю) (ідентифікаційний код 04529476) та запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи за рішенням засновників № 13461110002000070 від 16.10.2006 р. є неправомірними, що в свою чергу порушують права та законні інтереси позивача, а тому позовні вимоги позивача до відповідачів про скасування державної реєстрації про припинення юридичної особи є законними і обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, обставини справи, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 123, 129, 233, 236 - 240 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Відмінити (скасувати) державну реєстрацію припинення юридичної особи - Агрофірми імені Гагаріна (Товариство з обмеженою відповідальністю) (ідентифікаційний код 04529476) в результаті ліквідації від 16.10.2006 року, номер запису № 13461110002000070.

3. Рішення набирає законної сили після закінчення строку на його апеляційне оскарження, а у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Рішення може бути оскаржено протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання апеляційної скарги до Північного апеляційного господарського суду через господарський суд Київської області.

Суддя В.М.Бацуца

Повний текст рішення складено і підписано

27 вересня 2019 р.

Дата ухвалення рішення18.09.2019
Оприлюднено04.11.2019
Номер документу85358895
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/1794/19

Рішення від 18.09.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 04.09.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 07.08.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 29.07.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 18.07.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні