Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 листопада 2019 р. № 520/8749/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Єгупенка В.В.,
за участю секретаря судового засідання - Чайкіної Н.Е.,
за участю:
представника позивача - Волторніста С.І.,
представника відповідача - Фіщук О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Авто-граф (м. Харків, пр. Гагаріна, 154) до Головного управління ДФС у Харківській області (м. Харків, вул. Пушкінська, 46) про скасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю Авто-граф звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з вищевказаним позовом, в якому просило скасувати податкове повідомлення-рішення від 15.05.2019 № 0032785805, прийняте ГУ ДФС у Харківській області про нарахування Товариству з обмеженою відповідальністю Авто-Граф , код ЄДРПОУ 38774658, місцезнаходження; 61124, м, Харків, просп. Гагаріна, буд. 154 штрафних санкцій на загальну суму 107173,55 грн.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов.
Представник відповідача проти позову заперечував, просив відмовити в задоволенні позовних вимог.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи адміністративного позову, суд дійшов наступного.
Судом встановлено, що Головним управлінням ДФС у Харківській області було проведено камеральну перевірку ТОВ Авто-граф з питання дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, якою встановлено порушення вимог п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, а саме несвоєчасної реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних за липень 2017 року - січень 2019 року.
За результатами проведеної перевірки 27.03.2019 контролюючим органом було складено акт № 1055/20-40-58-05-10/38774658.
За висновками складеного акту перевірки відповідачем прийнято податкове-повідомлення рішення від 15.05.2019 № 0032785805.
Не погодившись із вказаним податковим повідомленнями рішенням, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
З матеріалів справи встановлено, що 19 липня 2017 року позивачем ТОВ Авто-Граф було виставлено рахунок на сплату грошових коштів за товар на загальну суму 44700,00 грн., у т.ч. ПДВ 7450,00 грн., яка була сплачена, що підтверджується платіжними дорученнями №ps26219979 від 30.08.2017 на суму 14900,00 грн., № 28123298 від 01.09.2017 на суму 14900,00 грн., № 28133920 від 02.09.2017 на суму 14900,00 грн.
Згідно видаткової накладної № 182 від 30.08.2017 ТОВ Авто-граф кінцевому споживачу було передано товар на загальну суму 14900,00 грн., в т.ч. ПДВ 2483,33 грн.
Відповідно до видаткової накладної № 186 від 01.06.2017 позивач передав кінцевому споживачу товар на загальну суму 29800,00 грн., в т.ч. ПДВ 4966,67 грн.
Пунктом 201.7 ст. 201 ПК України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.
Як вбачається з наявних в матеріалах справи доказів 30.08.2018 ТОВ Авто-Граф було зареєстровано податкову накладну № 58, до якої віднесено товари: 2101-3402010 Кермо 2101 Гранд Турбо у кількості 10 штук, ціна з ПДВ за одиницю товару 464,00 грн., на загальну суму 4640,00 гривень, код УКТ ЗЕД 8708 94 35 98; 21029-2904040 Втулки нижнього важеля 24 (4шт) у кількості 150 штук, ціна з ПДВ за одиницю товару 33,18 грн., на загальну суму 4977,00 гривень, код УКТ ЗЕД 4016 99 52 90; 2108-81012018/06/04/00 комплект патрубків опалювача у кількості 150 штук, ціна з ПДВ за одиницю товару 35,22 грн., на загальну суму 5283,00 гривень, код УКТ ЗЕД 4009 11 00 00.
01.09.2017 ТОВ Авто-Граф було зареєстровано податкову накладну № 1, що підтверджується квитанцією № 1 від 01.09.2017, реєстраційний № 9200180572. До вказаної податкової накладної віднесено: 2101-1104090 Шланг паливний 2101 (бензиновий 67 см) у кількості 3600 штук, ціна з ПДВ за одиницю товару 7,56 грн., на загальну суму 27216,00 гривень, код УКТ ЗЕД 4009 31 00 00; 2110-5002090/92 заглушки днища 2110/2111/2112 у кількості 20 комплектів, ціна з ПДВ за одиницю товару 129,20 грн., на загальну суму 2584,00 гривень, код УКТ ЗЕД 8708 29 90 00.
У зв`язку із помилковим включенням до податкової накладної № 1 від 01.09.2017 позиції товару, що увійшли до податкової накладної № 58 від 30.08.2017, 30.09.2017 ТОВ Авто-Граф було зареєстровано розрахунок коригування № 2 кількісних і вартісних показників до податкової накладної від 01.09.2017 № 1, в якому зазначено, що відомості, зазначені в податковій накладній № 1 від 01.09.2017 підлягають коригуванню у зв`язку з помилкою.
Як визначено пунктом 192.1 статті 192 ПК України, якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.
Таким чином, відповідно до первинних документів, які містяться в матеріалах справи подією, що відбулася, та з якою пов`язане виникнення податкових зобов`язань, стала передача позивачем товару кінцевому споживачеві за видатковими накладними № 182 від 30.08.2017 та № 186 від 01.09.2017, про що ТОВ Авто-Граф в Єдиному реєстрі податкових накладних зареєстровано податкові накладні № 58 від 30.08.2017 та № 1 від 01.09.2017, тобто у строк, встановлений Податковим кодексом України.
Стосовно дати складання розрахунку коригування до помилкової податкової накладної суд зазначає, що жодних строків ПКУ не встановлює, такий розрахунок коригування складається датою виявлення помилки (інших дат для виправляючого розрахунку коригування немає).
Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного суду України від 22 серпня 2018 року у справі №804/1366/17.
Згідно з нормами пункту 201.10. статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Відповідно до пункту 14.1.60 статті 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних (ЄРПН) - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Відповідно до положень абзацу 11 пункту 201.10 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.
Згідно з підпунктом "б" пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України дата виписування податкової накладної належить до обов`язкових реквізитів податкової накладної.
Згідно абзацу 6 пункту 192.1 статті 192 Податкового кодексу України розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.
Судом встановлено, що податкова накладна № 1 від 01.09.2017 складена та зареєстрована помилково, без проведення жодної оподатковуваної податком на додану вартість операції. Податкова накладна № 1 від 01.09.2017 помилково містить позиції товару, які увійшли до податкової накладної № 58 від 30.08.2017. Така помилка виправлена підприємством самостійно, і 30.09.2017 виписаний розрахунок коригування №2.
Згідно з п. 201.7 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Реєстрація податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування.
Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування
коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Таким чином, податкова накладна має бути зареєстрована у Єдиному реєстрі, податкових
накладних протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, а саме з настанням однієї із подій: або зарахування коштів на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, або відвантаження поставленого товару.
Тобто, обов`язок скласти та зареєструвати податкову накладну виникає з моменту виникнення податкових зобов`язань з податку на додану вартість, а податкові зобов`язання з податку на додану вартість виникають при здійсненні господарської операції яка є об`єктом оподаткування податком на додану вартість за правилом першої події .
Позивач вказує та підтверджено матеріалами справи , що перша подія - постачання товару за договором № 0610 АЛ від 06.10.2016 року здійснена 12.10.2016 року на підставі видаткової накладної № 28 від 12.10.2016 року та податкової накладної № 6 від 12.10.2016 року, зареєстрованої в ЄРПН. Оплата за товар здійснена в повному обсязі, що підтверджується виписками банку від 12,13,17 жовтня 2016 року.
Згідно абзацу 1 п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти ПН в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.7 цієї статті Податкового кодексу України встановлено, що ПН складається на кожне повне або пасткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Таким чином, штрафні (фінансові) санкції, згідно п.120-1.1 ст.120-1 Податкового кодексу України можуть бути застосовані лише у разі, якщо платник податків - продавець товарів/послуг був зобов`язаний, згідно із вимогами ПК, скласти та зареєструвати ПН, а саме - в зв`язку із постачанням товарів/послуг або надходження коштів від покупця як авансу.
Крім того, як вбачається з матеріалів справи, позивачем складені та зареєстровані податкові накладні №47 від 18.10.2018, №4 від 06.03., №15 від 07.03.2018, №7 від 07.03.2018, №16 від 13.03.2018, №8 від 13.03.2018, №9 від 13.03.201, №14 від 13.03.2018, №11 від 13.03.2018, №13 від 13.03.2018, №10 від 13.03.2018, №17 від 15.03.2018, №28 від 05.12.2018, №29 від 05.12.2018, №30 від 06.12.201, №31 від 07.12.2018, №34 від 10.12.2018, №33 від10.12.2018, №32 від 10.12.2018, №37 від 12.12.2018, №36 від 12.12.2018, №35 від 12.12.2018, №39 від 13.12.201, №38 від 13.12.2018, №15 від 15.02.2019.
Проте, за даними протоколів відправки ПН\РК до ДФС для реєстрації в ЄРПН контролюючим органом вищезазначені податкові накладні були зареєстровані з порушенням термінів, встановлений п.201.10 ст.201 ПК України.
Основні принципи функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість визначено статтею 200 розділу V Кодексу.
Платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість. Електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість - це рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який платником перераховуються кошти з власного поточного рахунка в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), а також у сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов`язань з цього податку.
Кошти з такого рахунка підлягають перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок. Порядок визначення сум, в межах яких платник податку має право зареєструвати податкові накладні, регламентовано пунктом 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України.
Зокрема, платник податку може без додаткових перерахувань на електронний рахунок коштів зареєструвати податкову накладну із податковими зобов`язаннями, але в межах наявних у нього сум податкового кредиту, що підтверджуються податковими накладними, які, у свою чергу, постачальник товарів/послуг зареєстрував в ЄРПН.
Відповідно до пп 14.1.18, 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 ПК України бюджетне відшкодування - відшкодування від`ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу; податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
За положеннями пункту 200.1 статті 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Відповідно до пункту 200.4 статті 200 Податкового кодексу України, при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:
а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу;
б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;
в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Аналіз зазначених положень податкового законодавства свідчить про те, що платнику податків надано право враховувати від`ємне значення у зменшення суми податкового боргу, а у разі відсутності податкового боргу відшкодувати. Також, платник податків має право зараховувати від`ємне значення до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду. При цьому, від`ємне значення яке враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди або підлягає бюджетному відшкодуванню не повинно перевищувати суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації.
Відповідно до п.5 Розділу ІІІ Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого Наказом Мінфіну України від 28.01.2016 №21 якщо в результаті розрахунку значення різниці між сумою податкових зобов`язань (рядок 9) декларації 0110 і податкового кредиту (рядок 17) декларації 0110 отримано від`ємне значення, то заповнюється рядок 19 декларації 0110.
З рядка 19 визначається сума перевищення від`ємного значення над сумою, обчисленою відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації. Визначена сума вказується у рядку 19.1 та зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 21).
У разі якщо сума від`ємного значення (рядок 19) менша або дорівнює сумі, обчисленій відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації, рядок 19.1 не заповнюється.
Сума, обчислена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації, зазначається у відповідному службовому полі у рядку 19.1;
Сума від`ємного значення, що не перевищує суми, обчисленої відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації (рядок 19 - рядок 19.1), зазначається у рядку 20;
При цьому, сума від`ємного значення (рядок 20 у декларації 0110):
- зараховується у зменшення суми податкового боргу, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до Кодексу), в частині, що не перевищує суми, обчисленої відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації (відображається у рядку 20.1);
- підлягає бюджетному відшкодуванню (відображається у рядку 20.2): на рахунок платника у банку (відображається у рядку 20.2.1) та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету України (відображається у рядку 20.2.2).
Платники податку, які відповідно до статті 200 розділу V Кодексу мають право на бюджетне відшкодування податку на додану вартість, здійснюють розрахунок бюджетного відшкодування та додають до декларації 0110 (Д3) (додаток 3) та (Д4) (додаток 4).
Розрахунок суми бюджетного відшкодування здійснюється в межах суми, обчисленої відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації, за вирахуванням від`ємного значення поточного звітного (податкового) періоду, зарахованого у зменшення суми податкового боргу з податку на додану вартість.
Судом встановлено, що ТОВ Авто-граф протягом серпня 2017 р. - лютого 2019 р. у податкових декларацій з ПДВ задекларовано у ряд. 20.1 Сума від`ємного значення, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200'.3 статті 200' розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації (рядок 19 - рядок 19.1), яка: зараховується у зменшення суми податкового боргу з податку на додану вартість загальну суму від`ємного значення у розмірі 358 953 грн., в т.ч.: по декларації за серпень 2017 р. (з урах. уточ. розрахунку) - 191 320 гргп, за декларацією за листопад 2017 р. - 134 400 грн., за жовтень 2018 р. (з урах. уточ. розрахунку) - 32 572 грн., за лютий 2019 р. - 661 грн.
Вищезазначена сума від`ємного значення у розмірі 358 953 грн. була врахована ДФС як бюджетне відшкодування при розрахунку показника ЕНакл, який визначається згідно п.200-1.3 ст. 200-1 ПК України, що підтверджується ряд.5 витягів щодо суми податку, на яку платник ПДВ має право зареєструвати ПН та/або РК в ЄРПН, а саме: зг.ряд.5 витягу від 30.10.2017 зараховано до складу бюджетного відшкодування суму 191320 грн. по декларації за серпень 2017 р. (з урах. уточ. розрахунку), зг. ряд.5 витягу від 28.12.2017 зараховано до складу бюджетного відшкодування суму 134400 грн. по декларації за листопад 2017 р., зг. ряд.5 витягу від 27.12.2018 зараховано до складу бюджетного відшкодування суму 32572 грн. по декларації за жовтень 2018 (з урах. уточ. розрахунку), зг. ряд.5 витягу від 28.03.2019 зараховано до складу бюджетного відшкодування суму 661 грн. по декларації за лютий 2019 р.
У зв`язку з чим, зменшилася сума, на яку ТОВ АВТО-ГРАФ мав право зареєструвати ПН/РК в ЄРПН на загальну суму 358 953 грн.
В свою чергу, це призвело до неможливості підприємством своєчасно зареєструвати ПН/РК, вказані у Таблиці №2, за рахунок недостатнього розміру суми податку, на яку платник має право зареєструвати ПНУРК, що підтверджується Витягами від 30.10.2017, від 15.11.2017 р., від 31.03.2018 р., від 15.01.2019 р., від 31.01.2019 р., 15.02.2019 р., 28.02.2019 р.
В результаті чого, ГУ ДФС у Харківській області нараховано ТОВ АВТО-ГРАФ штрафні санкції за порушення граничних термінів реєстрації вищезазначених ПН/РК у розмірі 88 995,08 грн.
Отже, в системі електронного адміністрування ПДВ податковим органом неправомірно зменшено показник - сума, на яку ТОВ АВТО-ГРАФ мав право зареєструвати податкову накладну на суму від`ємного значення у розмірі 358 953 грн., що задекларовано підприємством у рядку 20.1 вищевказаних декларацій з ПДВ за період серпень 2017 р. - лютий 2019 р., що позбавило платника права своєчасно зареєструвати ПН/РК в ЄРПН.
За таких обставин, суд вважає, що податкове повідомлення-рішення від 15.05.2019 № 0032785805, прийняте ГУ ДФС у Харківській області про нарахування Товариству з обмеженою відповідальністю Авто-Граф штрафних санкцій на загальну суму 107173,55 грн. є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Приписами ч. 1 ст. 9 КАС України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Враховуючи вищезазначене суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.
Разом з тим, в адміністративному позові позивач просив стягнути з відповідача судові витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 10252,02 грн.
Відповідно до ст. 132 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: на професійну правничу допомогу; сторін та їхніх представників, що пов`язані із прибуттям до суду; пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертиз; пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; пов`язані із вчиненням інших процесуальних дій або підготовкою до розгляду справи.
Частиною 1 ст. 134 КАС України передбачено, що витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.
Відповідно до ч. 2 ст. 134 КАС України за результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Згідно з пунктом 1 частини третьої статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України до витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать, зокрема витрати на професійну правничу допомогу.
Відповідно до частини другої статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України за результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.
За змістом частини третьої статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України для цілей розподілу судових витрат:
1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;
2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.
Відповідно до частини четвертої статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
Частиною п`ятою статті 134 КАС України визначено, що розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.
Аналіз наведених положень процесуального законодавства дає підстави для висновку про те, що документально підтверджені судові витрати на правничу допомогу адвоката підлягають компенсації стороні, яка не є суб`єктом владних повноважень та на користь якої ухвалене рішення, за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.
Таким чином, при визначенні суми компенсації витрат, понесених на правничу допомогу, до предмета доказування у питанні компенсації понесених у зв`язку з розглядом справи втрат на правничу допомогу необхідно досліджувати на підставі належних та допустимих доказів обсяг фактично наданих адвокатом послуг і виконаних робіт, кількість витраченого часу, розмір гонорару, співмірність послуг категоріям складності справи, витраченого адвокатом часу, об`єму наданих послуг, ціни позову та (або) значенню справи.
На підтвердження витрат на професійну правничу допомогу позивачем надано копія договору про правову допомогу №24/07/19 від 24.07.2019; копія платіжного доручення №188 від 29.07.2019 на суму 10252,02 грн., яка сплачена на виконання договору № 24/07/19 від 24.07.2019, акт прийому-передачі наданий правових послуг на загальну суму 10252,02 грн.
З наданих документів, вбачається, що позивачем були понесені витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 10252,02 грн.
Враховуючи викладене, з урахуванням наданих позивачем доказів на підтвердження судових витрат, суд дійшов висновку, що ці витрати підлягають компенсації за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.
Згідно з ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 5-10, 72, 73, 74, 77, 139, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 250, 255 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Авто-граф (м. Харків, пр. Гагаріна, 154) до ГУ ДФС у Харківській області (м. Харків, вул. Пушкінська, 46) про скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.
Скасувати податкове повідомлення-рішення від 15.05.2019 № 0032785805, прийняте ГУ ДФС у Харківській області про нарахування Товариству з обмеженою відповідальністю Авто-Граф , код ЄДРПОУ 38774658, місцезнаходження; 61124, м, Харків, просп. Гагаріна, буд. 154 штрафних санкцій на загальну суму 107173,55 грн.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Харківській області (код ЄДРПОУ 39599198) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Авто-граф (код ЄДРПОУ 38774658) судовий збір у розмірі 1921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня), а також витрати на професійну правничу допомогу у сумі 10252,02 грн. (десять тисяч двісті п`ятдесят дві гривні 02 копійки).
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено 04.11.2019.
Суддя В.В. Єгупенко
З
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2019 |
Оприлюднено | 05.11.2019 |
Номер документу | 85362334 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Єгупенко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні