РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
29 жовтня 2019 р. Справа № 120/1416/19-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Яремчука Костянтина Олександровича,
за участі секретаря судового засідання Ніконової Тетяни Василівни,
представників позивача Данилюка Віктора Васильовича, Берегового Романа Сергійовича,
представника відповідача Марценюка Володимира Станіславовича,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Центру військово-музичного мистецтва Повітряних Сил Збройних Сил України до Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради про зобов`язання видалити (скасувати) реєстраційний запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що вчинений 27 вересня 2010 року,
ВСТАНОВИВ:
25 квітня 2019 року до Вінницького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Центру військово-музичного мистецтва Повітряних Сил Збройних Сил України до Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради про зобов`язання видалити (скасувати) реєстраційний запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що вчинений 27 вересня 2010 року.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що 23 вересня 1997 року Центр військово-музичного мистецтва Повітряних Сил Збройних Сил України зареєстровано як юридичну особу та внесено відомості про її реєстрацію до Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України. При цьому, 26 вересня 2010 року керівником установи помилково подано державному реєстратору реєстраційну картку про включення відомостей про юридичну особу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Державним реєстратором 27 вересня 2010 року внесено запис №11741200000008943 про державну реєстрацію юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
З метою виключення з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань інформації про Центр військово-музичного мистецтва Повітряних Сил Збройних Сил України останній звернувся до Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради із листом від 22 березня 2018 року, проте листом від 20 квітня 2018 року відповідач відмовив у вчиненні такої дії.
Позивач не погоджується із такою відмовою, оскільки вважає, що відповідачем не дотримано положень частини 4 статті 7 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відповідно до якої до Єдиного державного реєстру не вносяться відомості, що становлять державну таємницю. Водночас, до державної таємниці відноситься інформація у сфері оборони: про дислокацію, характеристики пунктів управління, зміст заходів загальнодержавного та регіонального, у разі необхідності міського і районного рівня, щодо приведення у готовність єдиної державної системи цивільного захисту населення і територій до виконання завдань в особливий період та про організацію системи зв`язку (оповіщення) в особливий період, можливості населених пунктів, регіонів і окремих об`єктів щодо евакуації, розосередження населення і забезпечення його життєдіяльності. Крім того, статтею 1.4.4 Зводу відомостей, що становлять державну таємницю, що затверджений наказом Служби безпеки України №440 від 12 серпня 2005 року, передбачено, що державну таємницю становлять відомості про діючі або перспективні: бойовий склад, організаційно-штатну структуру, дислокацію, систему охорони, оборони, чисельності особового складу військових частин (установ) на мирний час.
Ухвалою від 02 травня 2019 року позовну заяву залишено без руху у зв`язку з недотриманням позивачем вимог статей 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України та встановлено позивачу 10-денний строк з дня одержання копії ухвали для усунення визначених у ній недоліків.
На виконання вимог ухвали від 02 травня 2019 року на адресу суду 15 травня 2019 року від позивача надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви.
Ухвалою від 20 травня 2019 року позовну заяву Центру військово-музичного мистецтва Повітряних Сил Збройних Сил України разом із доданими до неї матеріалами повернуто позивачу на підставі частини 2 статті 123 та пункту 9 частини 4 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.
03 червня 2019 року на адресу Вінницького окружного адміністративного суду від Центру військово-музичного мистецтва Повітряних Сил Збройних Сил України надійшла заява про повернення сплаченого при зверненні до суду судового збору в розмірі 1921,00 гривні.
Ухвалою від 05 червня 2019 року заяву Центру військово-музичного мистецтва Повітряних Сил Збройних Сил України про повернення судового збору задоволено та повернуто заявнику з Державного бюджету України кошти в сумі 1921 гривні, сплачені як судовий збір.
Разом із тим, постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 31 липня 2019 року ухвалу Вінницького окружного адміністративного суду від 20 травня 2019 року скасовано, а справу направлено для продовження розгляду.
27 серпня 2019 року на адресу Вінницького окружного адміністративного суду із Сьомого апеляційного адміністративного суду надійшла адміністративна справа №120/1416/19-а.
Ухвалою від 13 вересня 2019 року відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено її розгляд здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін. Цією ж ухвалою витребувано у Центру військово-музичного мистецтва Повітряних Сил Збройних Сил України докази сплати судового збору за звернення до адміністративного суду, а також позовну заяву разом з доданими до неї матеріалами.
На виконання вимог ухвали від 13 вересня 2019 року представником позивача 27 вересня 2019 року подано до суду заяву, разом із якою надано оригінал платіжного доручення №1975 від 14 серпня 2019 року, а також позовну заяву разом з доданими до неї матеріалами.
30 вересня 2019 року представником відповідача подано відзив на позовну заяву, у якому вказав, що на момент вчинення реєстраційної дії 27 вересня 2010 року про включення відомостей про позивача до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань державний реєстратор діяв у відповідності до вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» у редакції від 20 серпня 2010 року, адже вказаним Законом не передбачено обов`язку державного реєстратора при здійсненні реєстраційних дій проводити перевірку щодо віднесення тієї чи іншої інформації, що міститься у наданих документах, до державної таємниці.
У судовому засіданні, яке відбулося 07 жовтня 2019 року, суд постановив ухвалу без виходу до нарадчої кімнати, якою зобов`язав представника позивача надати належним чином засвідчену копію положення про Центр військово-музичного мистецтва Повітряних Сил Збройних Сил України, а представника відповідача - належним чином засвідчені копії матеріалів реєстраційної справи юридичної особи - Центру військово-музичного мистецтва Повітряних Сил Збройних Сил України.
На виконання вимог ухвали суду від 07 жовтня 2019 року представником відповідача 22 жовтня 2019 року надано суду належним чином засвідчені копії матеріалів реєстраційної справи юридичної особи - позивача.
Водночас, на виконання вимог ухвали суду від 07 жовтня 2019 року представником позивача 29 жовтня 2019 року надано довідку військової частини НОМЕР_1 від 09 жовтня 2019 року та належним чином засвідчену копію Положення про військово-музичні установи Збройних Сил України та Положення про військово-музичні підрозділи Збройних Сил України, що затверджені наказом Міністерства оборони України №104 від 05 березня 2015 року.
У судовому засіданні, що відбулося 29 жовтня 2019 року, представники позивача позовні вимоги підтримали в повному обсязі та просили їх задовольнити з мотивів, наведених у позовній заяві.
Натомість, представник відповідача заперечував щодо задоволення адміністративного позову з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.
Заслухавши представників сторін, дослідивши надані учасниками справи докази, суд встановив такі обставини.
Відповідно до довідок №34/44 та №613/12 з Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України Центр військово-музичного мистецтва Повітряних Сил Збройних Сил України включено до Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України 23 вересня 1997 року.
На виконання частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» керівником Центру військово-музичного мистецтва Повітряних Сил Збройних Сил України 26 жовтня 2010 року для включення відомостей про юридичну особу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань подано до державного реєстратора реєстраційну картку з довідкою №1107/06 з Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України.
27 жовтня 2010 року державним реєстратором проведено державну реєстрацію Центру військово-музичного мистецтва Повітряних Сил Збройних Сил України у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, про що вчинено реєстраційну дію №11741200000008943 та видано свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.
Таким чином, включення Центру військово-музичного мистецтва Повітряних Сил Збройних Сил України до Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України та до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, громадських формувань відбулось на підставі чинних на час включення до цих реєстрів нормативно-правових актів, а саме: пункту 9 Положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 січня 1996 року №118, та частини 3 статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (у діючих на момент вчинення реєстраційних дій редакціях) .
Вказані обставини визнаються учасниками справи та відповідно до положень частини 1 статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України не підлягають доказуванню, оскільки суд не має обґрунтованого сумніву щодо їх достовірності чи добровільності їх визнання.
Водночас, звертаючись із позовом до суду щодо зобов`язання відповідача видалити (скасувати) реєстраційний запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що вчинений 27 вересня 2010 року, позивач стверджує про необгрунтованість такого запису.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися, суд зважає на таке.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб підприємців врегульовано Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (надалі - Закон).
Статтею 3 цього Закону передбачено, що його дія поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.
Частиною 2 статті 4 Закону (у редакції, чинній на момент вчинення реєстраційної дії, що оскаржується) передбачалося, що порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу-підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу свідоцтва про державну реєстрацію та виписки з Єдиного державного реєстру.
Відповідно до частини 1 статті 24 Закону (у редакції, чинній на момент вчинення реєстраційної дії, що оскаржується) для проведення державної реєстрації юридичної особи засновник (засновники) або уповноважена ними особа повинні особисто подати державному реєстратору (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи; копію рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи у випадках, передбачених законом; два примірники установчих документів; документ, що засвідчує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи; інформацію з документами, що підтверджують структуру власності засновників юридичних осіб, яка дає змогу встановити фізичних осіб власників істотної участі цих юридичних осіб.
Вичерпний перелік підстав для відмови у здійсненні державної реєстрації наведено у частині 1 статті 27 Закону (у редакції, чинній на момент вчинення реєстраційної дії, що оскаржується). Зокрема, встановлювалось, що підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України. Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.
Відтак, зі змісту наведених приписів слідує, що законодавцем регламентовано перелік підстав для відмови у здійсненні державної реєстрації, який є вичерпним і не підлягає розширеному тлумаченню.
В ході судового розгляду встановлено, що підстав для відмови у здійсненні державної реєстрації юридичної особи 27 жовтня 2010 року у державного реєстратора не було.
Більше того, державний реєстратор під час проведення державної реєстрації на підставі перевірки вичерпного переліку документів лише засвідчує факт. Виконання цієї функції не передбачає і не наділяє його повноваженнями перевірки інших критеріїв, ніж визначені Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань».
Такі ж правові висновки містить постанова Верховного Суду від 06 березня 2019 року у справі №820/4603/18, а також постанови Сьомого апеляційного адміністративного суду від 18 лютого 2019 року у справі №0240/2983/18-а та від 15 жовтня 2019 року у справі 120/1073/19-а.
Окрім того, слід звернути увагу на тому, що лист Центру військово-музичного мистецтва Повітряних Сил Збройних від 22 березня 2018 року, що адресований Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради про виключення Центру військово-музичного мистецтва Повітряних Сил Збройних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не відповідає формі і змісту встановленому законодавством України зразку заяви про державну реєстрацію припинення юридичної особи. Також до Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради не подавалися визначені статтею 17 Закону документи.
Водночас, Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» не передбачено вчинення такої реєстраційної дії, як видалення реєстраційного запису.
Отже, суд дійшов переконання, що за наведених підстав позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Щодо посилання позивача як на підставу для задоволення позовних вимог на віднесення інформації про Центр військово-музичного мистецтва Повітряних Сил Збройних Сил України до відомостей, що становлять державну таємницю, то суд звертає увагу на таке.
Відповідно до частини 4 статті 7 Закону до Єдиного державного реєстру не вносяться відомості, що становлять державну таємницю.
Пунктом 1 частини 1 статті 8 Закону України Про державну таємницю передбачено, що до державної таємниці у сфері оборони відносяться інформація: про зміст стратегічних і оперативних планів та інших документів бойового управління, підготовку та проведення військових операцій, стратегічне та мобілізаційне розгортання військ, а також про інші найважливіші показники, які характеризують організацію, чисельність, дислокацію, бойову і мобілізаційну готовність, бойову та іншу військову підготовку, озброєння та матеріально-технічне забезпечення Збройних Сил України та інших військових формувань; про напрями розвитку окремих видів озброєння, військової і спеціальної техніки, їх кількість, тактико-технічні характеристики, організацію і технологію виробництва, наукові, науково-дослідні та дослідно-конструкторські роботи, пов`язані з розробленням нових зразків озброєння, військової і спеціальної техніки або їх модернізацією, а також про інші роботи, що плануються або здійснюються в інтересах оборони країни; про дислокацію, характеристики пунктів управління, зміст заходів загальнодержавного та регіонального, у разі необхідності міського і районного рівня, щодо приведення у готовність єдиної державної системи цивільного захисту населення і територій до виконання завдань в особливий період та про організацію системи зв`язку (оповіщення) в особливий період, можливості населених пунктів, регіонів і окремих об`єктів щодо евакуації, розосередження населення і забезпечення його життєдіяльності; забезпечення виробничої діяльності об`єктів національної економіки у воєнний час; геодезичні, гравіметричні, картографічні та гідрометеорологічні дані і характеристики, які мають значення для оборони країни.
Відповідно до статті 1.4.4 Зводу відомостей, що становлять державну таємницю, що затверджений наказом Служби безпеки України №440 від 12 серпня 2005 року, передбачено, що державну таємницю становлять відомості про діючі або перспективні: бойовий склад, організаційно-штатну структуру, дислокацію, систему охорони, оборони, чисельності особового складу військових частин (установ) на мирний час (за винятком …., а також відомостей щодо військових навчальних закладів, квартирно-експлуатаційних органів, військових представництв, закладів культури та спортивних закладів).
Отже, відповідно до вказаної статті Зводу відомостей, що становлять державну таємницю, до державної таємниці віднесено інформацію лише стосовно окремих характеристик військових частин (установ) на мирний час; проте, вказаною статтею передбачено винятки, серед яких і окремі характеристики закладів культури.
Пунктом 1.1 Положення про військово-музичні установи Збройних Сил України, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 05 березня 2015 року №104, передбачено, що військово-музичні установи Збройних Сил України є військовими професійними творчими колективами, які призначені засобами вокального, музичного, хореографічного мистецтва і художнім словом активно сприяти військово-патріотичному, національно-ідейному, культурному та духовному вихованню особового складу, відродженню української національної культури, підтриманню морально-психологічного стану військ (сил), гідно представляючи національну культуру і військово-патріотичну тематику в Україні та за її межами.
До військово-музичних установ належать: центри військово-музичного мистецтва видів Збройних Сил України; Зразково-показовий оркестр Збройних Сил України (пункт 1.2 Положення про військово-музичні установи Збройних Сил України).
Аналіз наведених приписів Положення про військово-музичні установи Збройних Сил України свідчить про те, що Центр військово-музичного мистецтва Повітряних Сил Збройних Сил України належить до військово-музичних установ Збройних Сил України, основними завданнями якого є, в тому числі сприяти культурному та духовному вихованню особового складу, відроджувати українську національну культуру, представляти на високому рівні національну культуру як в Україні, так і за її межами.
Зважаючи на наведене, можливо дійти висновку, що Центр військово-музичного мистецтва Повітряних Сил Збройних Сил України є закладом культури, що діє в складі Повітряних Сил Збройних Сил України.
За таких обставин на позивача не поширюються правила статті 1.4.4 Зводу відомостей, що становлять державну таємницю, адже вказаною нормою передбачено винятки, за наявності яких її дія не застосувється (в тому числі й на заклади культури).
Отже, відомості про Центр військово-музичного мистецтва Повітряних Сил Збройних Сил України, який є закладом культури, що діє в структурі Повітряних Сил Збройних Сил України, не становлять державної таємниці, а тому посилання позивача на те, що деяка інформація про позивача становить державну таємницю є безпідставними.
Відповідно до статтей 9, 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно зі статтею 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
При цьому, в силу положень частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За таких обставин, перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази, наявні у справі, та надавши їм правову оцінку, суд дійшов висновку, що за наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд зважає на те, що з урахуванням приписів статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України відсутні підстави для розподілу витрат, понесених позивачем щодо оплати судового збору.
У зв`язку з викладеним та керуючись статтями 9, 72-78, 90, 139, 194, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України,
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовної заяви Центру військово-музичного мистецтва Повітряних Сил Збройних Сил України відмовити.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 КАС України.
Відповідно до частини 1 статті 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Центр військово-музичного мистецтва Повітряних Сил Збройних Сил України (місцезнаходження: 21100, м. Вінниця, площа Перемоги, 1; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 09860626)
Відповідач: Департамент адміністративних послуг Вінницької міської ради (21100, м. Вінниця, вул. Соборна, 59; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 37617775)
Повний текст рішення складено 04.11.2019
Суддя Яремчук Костянтин Олександрович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2019 |
Оприлюднено | 14.09.2022 |
Номер документу | 85393916 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні