Рішення
від 24.10.2019 по справі 260/990/19
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

24 жовтня 2019 року м. Ужгород№ 260/990/19 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Луцович М.М.

при секретарі судових засідань - Симканич Ю.В.

та осіб, що беруть участь у справі:

представника позивача - ОСОБА_3.;

представника відповідача 1 - Євич С.Ю.;

відповідача 2 - Лендєл М.В.;

представника третьої особи - Томашук О.І.;

розглянувши у судовому засіданні справу за позовом Члена Релігійної громади Української Православної Церкви Свято-Успенського храму с. Ділове ОСОБА_2 до Закарпатської обласної державної адміністрації, Державного реєстратора Лендєл Маріанни Василівни Управління національностей та релігій Закарпатської обласної державної адміністрації, де третя особа на стороні відповідача - Релігійна організація "Релігійна громада Свято-Успенського храму Української православної церкви (Православної Церкви України) про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування розпорядження, рішення та запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, -

В С Т А Н О В И В:

Член Релігійної громади Української Православної Церкви Свято-Успенського храму с. Ділове ОСОБА_2 (далі - позивач) звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Закарпатської обласної державної адміністрації (далі - відповідач 1), Державного реєстратора Лендєл Маріанни Василівни Управління національностей та релігій Закарпатської обласної державної адміністрації (далі - відповідач 2) про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування розпорядження, рішення та запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Ухвалою суду, постановленою в судовому засіданні без виходу до нарадчої кімнати та занесеною до Протоколу судового засідання від 12.08.2019 року було залучено до участі у справі в якості третьої особи на стороні відповідача - Релігійну організацію "Релігійна громада Свято-Успенського храму Української православної церкви (Православної Церкви України) (а.с.124-125) (далі - третя особа).

Позовні вимоги мотивовані тим, що державним реєстратором Реєстраційної служби Рахівського районного управління юстиції Закарпатської області Молдавчук М. В. у порядку, визначеному чинним на той час законодавством України - до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань були внесені відомості про Релігійну громаду Української Православної церкви Свято-Успенського храму с. Ділове, Рахівського району, Закарпатської області. Позивач згідно поданої позовної заяви вказує, що йому стало відомо, що деякі мешканці с. Ділове, які не є членами Релігійної громади, звернулись до Православної Церкви України із заявою про перехід Релігійної громади до названої релігійної структури. Позивач наголошує, що згідно Протоколу зборів №1 від 17.02.2018 р. вбачається, що серед членів загальних зборів були присутні неповнолітні діти, а також особи, які на день проведення зборів знаходилися за межами території України. Позивач зазначає, що членами Релігійної громади у відповідності до положень Закону України Про свободу совісті та релігійні організації та Статуту Релігійної громади не проводились загальні збори членів релігійної громади - Парафіяльні збори щодо прийняття рішень про внесення змін до Статуту Релігійної громади та відповідні рішення - не приймалися. Однак, 25 квітня 2019 року Закарпатською ОДА було ухвалено Розпорядження №238 Про реєстрацію статутів релігійних громад , яким, зокрема, зареєстровано статут Релігійної громади в новій редакції. На підставі вказаного розпорядження державним реєстратором Управління культури, національностей та релігій Закарпатської обласної державної адміністрації, державним реєстратором Лендєл Маріанною Василівною було прийнято рішення про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - Релігійної громади, на підставі чого внесено запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №13 171050005001255 від 03.07.2019 р. Так, 12 травня 2019 року у відповідності до вимог чинного законодавства України та статуту Релігійної громади, були проведені загальні збори членів релігійної громади - Парафіяльні збори, які оформлені Протоколом Загальних зборів членів релігійної громади - Парафіяльних зборів Релігійної громади, на яких були присутні 270 осіб зі складу прихожан Релігійної громади та було прийнято рішення про залишення Релігійної громади в лоні Української Православної Церкви та про підтримку Предстоятелю Блаженнішому Онуфрію , Митрополиту Київському і всієї України (тобто про підтвердження підлеглості в канонічних та організаційних питаннях Українській Православній Церкві ). Позивач зазначає, що відповідач 1 та відповідач 2 при прийнятті оскаржуваних рішень були зобов`язані здійснити перевірку поданих документів на предмет їх відповідності законодавству України та положенням Статуту, а також на предмет наявності повноважень заявника на їх подання. Позивач наголошує, що зважаючи на те, що членами Релігійної громади, членом якої є і він, у відповідності до положень Статуту загальні збори членів релігійної громади - Парафіяльні збори не проводились та жодні рішення про внесення змін до Статуту Релігійної громади не приймались, відтак позивач вважає, що Розпорядження, згідно якого було зареєстровано Статут релігійної громади в новій редакції, є протиправним та таким, що підлягає скасуванню. Окрім того, позивач в позовній заяві зазначав, що оскільки на підставі оскаржуваного Розпорядження відповідача 1 - 03.07.2019 року відповідачем 2, було прийнято рішення про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - Релігійної громади, на підставі чого внесено запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 03.07.2019 №13171050005001255, відтак просив визнати протиправним рішення про державну реєстрацію змін до установчих документів та скасувати відповідний запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Представник позивача в судовому засіданні просив суд позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача 1 в судовому засіданні заперечив проти задоволення позовних вимог в повному обсязі, з мотивів викладених у відзиві на позов, вказавши на те, що 10.04.2019 року до Закарпатської обласної державної адміністрації було подано заяву про реєстрацію статуту релігійної громади у новій редакції. Так, при перевірці заяви та доданих до неї документів встановлено, що рішення про зміну підлеглості Релігійної організації "Релігійна громада Української Православної Церкви Свято-Успенського храму села Ділове Рахівського району Закарпатської області" приймалося на Загальних зборах вказаної релігійної організації в присутності 217 осіб з 230 осіб віруючих, відтак загальні збори є правомочними та рішення підтримали дві третини із присутніх на зборах . На підставі вище наведеного, 25.04.2019 року розпорядженням Голови Закарпатської обласної державної адміністрації № 238 статут Релігійної організації "Релігійна громада Української Православної Церкви Свято-Успенського храму села Ділове Рахівського району Закарпатської області" зареєстровано в новій редакції.

Відповідач 2 в судовому засіданні заперечив проти задоволення позовних вимог в повному обсязі, з мотивів викладених у відзиві на позов, вказавши на те, що 03.07.2019 року до державного реєстратора управління національностей та релігій Закарпатської облдержадміністрації Лендєл М. В. звернувся уповноважений загальними зборами представник Релігійної громади Української Православної Церкви Свято-Успенського храму села Ділове Рахівського району Закарпатської області Дячук Ю. І. для проведення реєстраційної дії змін до установчих документів юридичної особи, який відповідно до інформації яка міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань є керівником зазначеної релігійної громади з 2002 року. Таким чином, на підставі наданих повноважень та у спосіб визначений законодавством відповідачем 2 було проведено державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи.

Представник третьої особи у судовому засіданні заперечив проти задоволення позову в повному обсязі з мотивів викладених у відзиві на позов, вказавши на те, що загальні Збори Релігійної громади відбулися відповідно до чинного законодавства та на ваказаних зборах були прийняті рішення, а саме щодо: припинення повноваження настоятеля протоієрея Майора Івана вчиняти дії від імені громади, зміни підлеглості у канонічних та організаційних питаннях релігійної громади Свято-Успенського храму, виходу зі складу Хустської єпархії УПЦ (МП), яка являється структурним підрозділом РПЦ та переходу до складу Закарпатської єпархії Української Православної церкви (Православної Церкви Української Православної Церкви (Православної Церкви України) с. Ділове, Рахівського району, Закарпатської області, внесення змін до Статуту релігійної організації Релігійна Громада Свято-Успенського храму Української Православної Церкви (Православної Церкви України) с. Ділове, Рахівського району, Закарпатської області шляхом прийняття Статуту у новій редакції, обрано Парафіяльну раду та уповноважено Дячука Юрія Івановича , Полянчука Петра Петровича , Никоряка Івана Гавриловича підписати протокол Загальних зборів, Статут в новій редакції та заяву на ім`я голови Закарпатської облдержадміністрації, а також провести реєстраційні дії та вчинення дій щодо державної реєстрації юридичних осіб з правом подання заяв та інших документів, отримання виписок, витягів, тощо. З огляду на викладене, представник третьої особи просив відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, всебічно та повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Відповідно до статті 8 Закону України "Про свободу совісті та релігійні організації" релігійна громада є місцевою релігійною організацією віруючих громадян одного й того самого культу, віросповідання, напряму, течії або толку, які добровільно об`єдналися з метою спільного задоволення релігійних потреб.

Членство в релігійній громаді ґрунтується на принципах вільного волевиявлення, а також на вимогах статуту (положення) релігійної громади. Релігійна громада на власний розсуд приймає нових та виключає існуючих членів громади у порядку, встановленому її статутом (положенням).

Держава визнає право релігійної громади на її підлеглість у канонічних та організаційних питаннях будь-яким діючим в Україні та за її межами релігійним центрам (управлінням) і вільну зміну цієї підлеглості шляхом внесення відповідних змін до статуту (положення) релігійної громади. Рішення про зміну підлеглості та внесення відповідних змін або доповнень до статуту ухвалюється загальними зборами релігійної громади. Такі загальні збори релігійної громади можуть скликатися її членами.

Рішення про зміну підлеглості та внесення відповідних змін або доповнень до статуту ухвалюється не менш як двома третинами від кількості членів релігійної громади, необхідної для визнання повноважними загальних зборів релігійної громади відповідно до статуту (положення) релігійної громади.

Рішення про зміну підлеглості та внесення відповідних змін або доповнень до статуту засвідчується підписами членів відповідної релігійної громади, які підтримали таке рішення.

Рішення про зміну підлеглості та внесення відповідних змін або доповнень до статуту підлягає реєстрації в порядку, встановленому Законом.

Зміна підлеглості релігійної громади не впливає на зміст права власності та інших речових прав такої релігійної громади, крім випадків, встановлених Законом.

Частина громади, не згідна з рішенням про зміну підлеглості, має право утворити нову релігійну громаду і укласти договір про порядок користування культовою будівлею і майном з їхнім власником (користувачем).

Повідомлення державних органів про утворення релігійної громади не є обов`язковим.

Таким чином, рішення про зміну підлеглості та внесення відповідних змін або доповнень до статуту ухвалюється не менш як двома третинами від кількості членів релігійної громади, необхідної для визнання повноважними загальних зборів релігійної громади відповідно до статуту (положення) релігійної громади. Рішення про зміну підлеглості та внесення відповідних змін або доповнень до статуту засвідчується підписами членів відповідної релігійної громади, які підтримали таке рішення.

Як підтверджується матеріалами справи, були розміщені відповідні об`яви про проведення загальних зборів прихожан Свято-Успенської церкви 17.02.2019 р. щодо вирішення питання про вихід громади церкви з Московського патріархату (а.с.146).

Також, релігійна громада звернулась до Рахівського ВП Тячівського ВП України в Закарпатській області ГУНП України в Закарпатській області про забезпечення порядку під час проведення загальних зборів Релігійної організації "Релігійна громада Свято-Успенського храму Української Православної Церкви (Православної Церкви України) с. Ділове Рахівського району Закарпатської області", про що був виданий відповідний наказ ГУНП України в Закарпатській області Рахівського ВП Тячівського ВП України в Закарпатській області №923 від 15.02.2019 року (а.с. 143).

Згідно листа Рахівського ВП Тячівського ВП України в Закарпатській області ГУНП України в Закарпатській області від 30.08.2019 р. №6736 вбачається, що порушень під час проведення загальних зборів Релігійної організації "Релігійна громада Свято-Успенського храму Української Православної Церкви (Православної Церкви України) с. Ділове Рахівського району Закарпатської області" 17.02,2019 року об 11 годині 30 хвилин в с. Ділове, Рахівського району не виявлено (а.с. 143).

Згідно Протоколу №1 - 17.02.2019 р. відбулися загальні збори Релігійної організації "Релігійна громада Свято-Успенського храму Української Православної Церкви (Православної Церкви України) с. Ділове Рахівського району Закарпатської області", на яких з 230 віруючих осіб були присутні 217 осіб (а.с. 147-150).

Згідно Протоколу №1 загальних зборів Релігійної організації "Релігійна громада Свято-Успенського храму Української Православної Церкви (Православної Церкви України) с. Ділове Рахівського району Закарпатської області" від 17.02.2019 року були прийняті наступні рішення: щодо припинення повноваження настоятеля протоієрея Майора Івана вчиняти дії від імені громади, щодо змінити підлеглості у канонічних та організаційних питаннях релігійної громади Свято-Успенського храму, щодо виходу зі складу Хустської єпархії УПЦ (МП), яка являється структурним підрозділом РПЦ та переходу до складу Закарпатської єпархії Української Православної церкви (Православної Церкви Української Православної Церкви (Православної Церкви України) с. Ділове, Рахівського району, Закарпатської області, щодо внесення змін до Статуту релігійної організації Релігійна Громада Свято-Успенського храму Української Православної Церкви (Православної Церкви України) с. Ділове, Рахівського району, Закарпатської області шляхом прийняття Статуту у новій редакції, а також обрали Парафіяльну раду у складі: голови Дячук Юрій Іванович , помічника Руснака Роман Васильович , скарбника Никоряка Івана Гавриловича та інших, та уповноважили Дячука Юрія Івановича , Полянчука Петра Петровича , Никоряка Івана Гавриловича підписати протокол Загальних зборів, Статут в новій редакції та заяву на ім`я голови Закарпатської облдержадміністрації, а також провести реєстраційні дії та вчинити дії щодо державної реєстрації юридичних осіб з правом подання заяв та інших документів, отримання виписок, витягів, тощо з правом підпису їх отримання та здійснення необхідних платежів (а.с. 60-63).

З огляду на викладене, рішення Релігійної організації "Релігійна громада Свято-Успенського храму Української Православної Церкви (Православної Церкви України) с. Ділове Рахівського району Закарпатської області" від 17.02.2019 року було прийнято двома третинами присутніх на зборах) та підписи членів релігійної громади додано.

Загальні збори Релігійної організації „Релігійна громада Української Православної Церкви Свято-Успенського храму села Ділове Рахівського району Закарпатської області" уповноважили Дячука Юрія Івановича підписати протокол Загальних зборів, статут у новій редакції та заяву на ім`я голови облдержадміністрації про реєстрацію статуту у новій редакції.

Таким чином, 10.04.2019 року до Закарпатської обласної державної адміністрації було подано заяву Релігійної організації "Релігійна громада Свято-Успенського храму Української Православної Церкви (Православної Церкви України) с. Ділове Рахівського району Закарпатської області" про реєстрацію статуту зазначеної організації у новій редакції (а.с. 51).

До заяви Релігійної організації "Релігійна громада Свято-Успенського храму Української Православної Церкви (Православної Церкви України) с. Ділове Рахівського району Закарпатської області" від 10.04.2019 року було надано: протокол загальних зборів, списки підписів громади, засвідчена копія статуту, витяг з розпорядження голови Закарпатської ОДА 05.11.2018 р. № 704 (а.с. 51).

Згідно заяви від 10.04.2019 року вказано, що причиною реєстрації статуту в новій редакції слугував намір громади вийти зі складу Хустської єпархії УПЦ (МП) та приєднатися до складу Закарпатської єпархії УПЦ (ПЦУ).

Відповідно до вимог статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частини 3 статті 14 Закону України "Про свободу совісті та релігійні організації" для реєстрації статуту (положення) релігійної громади у новій редакції до органу реєстрації статуту подаються: 1) заява за підписом керівника або уповноваженого представника релігійної громади; 2) статут (положення) релігійної громади у новій редакції. До статуту (положення) релігійної громади у новій редакції додатково подаються: 1) належним чином засвідчена копія протоколу (або витяг з протоколу) загальних зборів релігійної громади про внесення змін і доповнень до статуту (положення) релігійної громади, ухвалених відповідно до порядку, визначеного у чинному на момент внесення змін статуті (положенні) релігійної громади, із зазначенням списку учасників цих загальних зборів; 2) оригінал чи належним чином засвідчена копія чинної на дату подання документів редакції статуту (положення) релігійної громади, до якого мають бути внесені зміни і доповнення, з відміткою про державну реєстрацію (з усіма змінами, що до нього вносились), та оригінал свідоцтва, виданого органом реєстрації (якщо таке видавалося).

Таким чином, до відповідача 1 були подані усі документи необхідні для внесення змін до Статуту Релігійної організації "Релігійна громада Свято-Успенського храму Української Православної Церкви (Православної Церкви України) с. Ділове Рахівського району Закарпатської області" (а.с. 99).

Відповідно частини 19 статті 14 Закону України „Про свободу совісті та релігійні організації" у необхідних випадках орган, який здійснює реєстрацію статутів (положень) релігійних організацій, може зажадати висновок місцевої державної адміністрації, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, а також спеціалістів.

Згідно висновку Рахівської районної державної адміністрації Закарпатської області від 16.05.2019 р. № 2402/01.3-21 проблемних питань щодо реалізації права віруючих громадян на свободу совісті і віросповідання, у тому числі тих, які належить до української православної спільноти у районі відсутні, скарг щодо порушення прав віруючих не надходило (а.с. 111).

Відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону України "Про свободу совісті та релігійні організації" зазначено, що у реєстрації статуту (положення) релігійної організації може бути відмовлено, якщо її статут (положення) або діяльність суперечать чинному законодавству.

Таким чином, відповідачем у ході розгляду заяви та доданих до неї документів, не було виявлено підстав для відмови, у реєстрації в новій редакції статуту Релігійної організації "Релігійна громада Української Православної Церкви Свято-Успенського храму села Ділове Рахівського району Закарпатської області".

Згідно ст. 6 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які відповідно до закону забезпечують нормативно-правове регулювання власних і делегованих повноважень, голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження, а керівники структурних підрозділів - накази.

Розпорядження голів місцевих державних адміністрацій, прийняті в межах їх компетенції, є обов`язковими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами та громадянами.

Відповідно до ст. 25 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" місцева державна адміністрація: 1) забезпечує виконання Конституції та законів України, рішень Конституційного Суду України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів державної влади; 2) забезпечує здійснення заходів щодо охорони громадської безпеки, громадського порядку, боротьби зі злочинністю; 3) забезпечує розгляд звернень громадян та їх об`єднань, контролює стан цієї роботи в органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в організаціях і установах, розташованих на відповідній території; 4) здійснює заходи щодо організації правового інформування і виховання населення; 4-1) забезпечує надання безоплатної первинної правової допомоги; 5) розглядає питання і вносить пропозиції про нагородження державними нагородами України; 6) забезпечує виконання актів законодавства з питань громадянства, пов`язаних з перебуванням іноземців та осіб без громадянства, сприяє органам та підрозділам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у додержанні правил паспортної системи; 7) проводить роботу, пов`язану з розробленням та здійсненням заходів щодо розміщення, працевлаштування, соціально-побутового і медичного обслуговування осіб, яких визнано в Україні біженцями або особами, які потребують додаткового захисту, а також депортованих осіб, які добровільно повертаються в регіони їх колишнього проживання; 8) забезпечує виконання законодавства щодо національних меншин і міграції, про свободу думки і слова, свободу світогляду і віросповідання; 9) оголошує у разі стихійного лиха, аварій, катастроф, епідемій, епізоотій, пожеж, інших надзвичайних подій зони надзвичайної ситуації; здійснює передбачені законодавством заходи, пов`язані з підтриманням у них громадського порядку, врятуванням життя людей, захистом їх здоров`я і прав, збереженням матеріальних цінностей; 10) сприяють діяльності аварійно-рятувальних служб за місцем їх дислокації, під час прямування до зон надзвичайних ситуацій та під час ліквідації надзвичайних ситуацій, зокрема у поданні їм необхідних транспортних та інших матеріальних засобів і послуг; 11) погоджує проект плану проведення потенційно небезпечних заходів в умовах присутності цивільного населення за участю особового складу Збройних Сил України, інших військових формувань та правоохоронних органів з використанням озброєння і військової техніки; взаємодіє з органами військового управління під час планування та проведення таких заходів з метою запобігання і недопущення надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків; 12) забезпечує своєчасне інформування населення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій під час проведення потенційно небезпечних заходів в умовах присутності цивільного населення за участю особового складу Збройних Сил України, інших військових формувань та правоохоронних органів з використанням озброєння і військової техніки; 13) розглядає проектну документацію на будівництво захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони) та розділ щодо інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) у складі містобудівної документації; 14) перевіряє наявність і утримання в готовності локальних систем раннього виявлення надзвичайних ситуацій на об`єктах, які підлягають обладнанню системами раннього виявлення надзвичайних ситуацій; наявність і готовність до використання у надзвичайних ситуаціях засобів колективного та індивідуального захисту населення, майна цивільного захисту, стан їх утримання та ведення обліку; 15) перевіряє підготовку населення до дій у надзвичайних ситуаціях; 16) бере участь у вирішенні питань проведення виборів і референдумів та адміністративно-територіального устрою у межах, визначених законодавством; 17) розглядає справи про адміністративні правопорушення, віднесені до її відання, утворює адміністративні та спостережні комісії, координує їх діяльність; 18) здійснює управління архівною справою та діловодством; 20) забезпечує здійснення заходів щодо соціальної адаптації осіб, які відбували покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк; 21) забезпечує здійснення заходів щодо осіб, які відбували покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк і потребують медичної допомоги у зв`язку із захворюванням на туберкульоз; 22) забезпечує здійснення заходів щодо ведення Державного реєстру виборців відповідно до закону; 23) здійснює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (крім обласних державних адміністрацій).

На підставі вище наведеного, відповідно до ст. 6, ст. 25 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" 25.04.2019 року розпорядженням Голови Закарпатської обласної державної адміністрації № 238 "Про реєстрацію статутів релігійних громад" статут Релігійної організації "Релігійна громада Української Православної Церкви Свято-Успенського храму села Ділове Рахівського району Закарпатської області" зареєстровано в новій редакції (а.с. 112).

Згідно п. 14 ст. 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" у разі державної реєстрації юридичних осіб - релігійних організацій суб`єктом реєстрації є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері релігії, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації

03.07.2019 року до відповідача 2 звернувся уповноважений Загальними зборами представник Релігійної організації "Релігійна громада Української Православної Церкви Свято-Успенського храму села Ділове Рахівського району Закарпатської області" Дячук Ю.І . для проведення реєстраційної дії змін до установчих документів юридичної особи.

Відповідно до інформації яка міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб та громадських формувань Дячук Ю.І. є керівником зазначеної релігійної громади з 2002 року (а.с. 19).

Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об`єднання; проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів; видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).

Відповідно до ч. 4 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" передбачено, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи подаються такі документи: заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру; документ про сплату адміністративного збору; установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;

Згідно з описом документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору, для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи" від 03.07.2019 року № 1 317 001255 56 уповноваженою особою Дячук Ю.І. подано заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, рішення про внесення змін до установчих документів (Протокол № 1 від 17 лютого 2019 року - примірник оригіналу), Статут, копія квитанції, виданої банком, Витяг з розпорядження голови Закарпатської обласної державної адміністрації 25.04.2019 року № 238 "Про реєстрацію статутів релігійних громад" (а.с. 99).

Згідно вимог законодавства України, Державний реєстратор не наділений правом перевіряти достовірність поданих відомостей та вимагати інші документи, ніж ті, що передбачені чинним законодавством.

Відповідно до ч. 4 ст. 35 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" передбачено що особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, що подаються для державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 5 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" державний реєстратор проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З огляду на викладене, суд приходить висновку, що відповідач 1 та відповідач 2 діяв у межах наданих повноважень та у спосіб визначений законодавством України, доказів протилежного позивач до суду не надав.

Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що не підлягає задоволенню.

Керуючись ст. 241, ч. 3 ст. 243, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. У задоволенні позову Члена Релігійної громади Української Православної Цекркви Свято-Успенського храму с. Ділове ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, РНОКПП НОМЕР_1 ) до Закарпатської обласної державної адміністрації (м. Ужгород, пл. Народна, 4, код ЄДРПОУ 00022496), Державного реєстратора Лендєл Маріанни Василівни Управління національностей та релігій Закарпатської обласної державної адміністрації (пл. Народна, буд. 4, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000), де третя особа на стороні відповідача - Релігійна організація "Релігійна громада Свято-Успенського храму Української православної церкви (Православної Церкви України) (Закарпатська область, Рахівський район, с. Ділове, вул. Визволення, 4) про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування розпорядження, рішення та запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань - відмовити.

2. Рішення суду може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду в строки визначені ст. 295 КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається у відповідності до вимог п. 15.5 ч. 1 Розділу VІІ "Перехідні положення" КАС України.

СуддяМ.М. Луцович

Відповідно до ч. 3 ст. 243 КАС України рішення суду у повному обсязі складено та підписано 04.11.2019 року.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.10.2019
Оприлюднено05.11.2019
Номер документу85394730
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —260/990/19

Рішення від 24.10.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

Ухвала від 05.09.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

Ухвала від 05.09.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

Ухвала від 12.07.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні