ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
01033 м. Київ, вул. Комінтерну,16 т. 230-31-77
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"24" листопада 2009 р. Справа №8/185-09
за позовом Прокурора Яготинського району Київської області, м. Яготин в інтересах держави в особі Яготинської міської ради Київської області, м. Яготин
до відповідача Суб‘єкта підприємницької діяльності (фізичної особи) ОСОБА_2, с. Райківщина, Яготинський район
про звільнення земельної ділянки,
Суддя Чорна Л.В.
Представники:
від позивача: не з‘явився;
від відповідача: ОСОБА_3 –довір. б/н від 26.10.2009р. - представник;
від прокуратури: Теслюк Б.А.–посв. №93 від 11.08.2009р. –прокурор.
суть спору:
Предмет спору викладений в ухвалі від 27 жовтня 2009р.
Позивач двічі в судове засідання не з‘явився, вимог суду не виконав, про час та місце розгляду справи повідомлений у встановленому законодавством порядку.
Прокурор вимог суду не виконав.
Позов задоволенню не підлягає.
судом встановлено:
Прокурором заявлено позов в порядку ст.ст. 20, 361 Закону України «Про прокуратуру».
Обґрунтовуючи позовні вимоги прокурор посилається на те, що суб‘єкт підприємницької діяльності –фізична особа ОСОБА_2 без достатніх правових підстав займає земельну ділянку площею 0,0006га земель комерційного призначення по вул.. Незалежності, 22-а в місті Яготині Київської області під розміщенням кіоску (магазину), що є порушенням п. 2 ст. 116, ст. 124-126 Земельного кодексу України.
На доказ самовільного зайняття відповідачем спірної земельної ділянки прокурором подані: акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства управління з контролю за використанням та охороною земель у м. Києві та Київській області №А700156 від 05.03.2008р., протокол про адміністративне правопорушення управління з контролю за використанням та охороною земель у м. Києві та Київській області №00700 від 05.03.2008р., припис управління з контролю за використанням та охороною земель у м. Києві та Київській області №П700/56 від 05.03.2008р., постанова управління земельних ресурсів у Яготинському районі Київської області про накладення адміністративного стягнення №12 від 12.03.2008р., акт управління з контролю за використанням та охороною земель у м. Києві та Київській області перевірки дотримання вимог земельного законодавства №А913/56 від 04.04.2008р., протокол про адміністративне правопорушення управління з контролю за використанням та охороною земель у м. Києві та Київській області №00913 від 04.04.2008р., припис управління з контролю за використанням та охороною земель у м. Києві та Київській області №П913/56 від 04.04.2008р., постанова управління земельних ресурсів у Яготинському районі Київської області №21 від 09.04.2008р., акт управління з контролю за використанням та охороною земель у м. Києві та Київській області перевірки дотримання вимог земельного законодавства №А4405/56 від 08.12.2008р.
Відповідно до ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Набуття права власності громадянами та юридичними особами на земельні ділянки, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, відбувається в порядку, визначеному частиною першою статті 128 цього Кодексу.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Відповідно до ст. 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: зміни цільового призначення земельних ділянок;
надання в користування земельних ділянок, межі яких не встановлені в натурі (на місцевості).
Надання у користування земельної ділянки, межі якої встановлені в натурі (на місцевості), без зміни її цільового призначення, здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою.
Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом її відведення, звертається з клопотанням про вибір місця розташування земельної ділянки до відповідної сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації.
Умови і строки розроблення проектів відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору. Типовий договір на розробку проекту відведення земельної ділянки затверджується Кабінетом Міністрів України.
Розроблений проект відведення земельної ділянки погоджується з територіальним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів, органом містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, а також з відповідним територіальним органом виконавчої влади з питань лісового або водного господарства (у разі вилучення (викупу), надання, зміни цільового призначення земельних ділянок лісогосподарського призначення чи водного фонду).
Погоджений проект відведення земельної ділянки після одержання позитивного висновку державної землевпорядної експертизи у випадках, передбачених законом, подається разом з клопотанням про надання земельної ділянки до відповідної державної адміністрації, Ради міністрів Автономної Республіки Крим або сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, які розглядають його в місячний строк і в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки у користування.
Рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом її відведення здійснюється: затвердження проекту відведення земельної ділянки; вилучення (викуп) земельних ділянок у землекористувачів (землевласників) із затвердженням умов вилучення (викупу) земельних ділянок (у разі необхідності); надання земельної ділянки особі у користування з визначенням категорії земель та її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, встановлення обґрунтованих граничних термінів забудови земельної ділянки.
Відповідно до ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.
Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.
Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, здійснюється за договором оренди між власником земельної ділянки і орендарем. Підставою для укладення договору оренди може бути цивільно-правовий договір про відчуження права оренди.
Судом з‘ясовано, що рішенням Яготинської міської ради від 28 серпня 2008р. №1080-17-У відповідачу надано дозвіл на виготовлення проекту відведення земельної ділянки по вул. Незалежності, 22а в розмірі 0,0006га під розміщення існуючого магазину.
01 квітня 2009р. відповідачем укладеного договір на землевпорядні роботи з приватним підприємством «Аршин», предметом якого є розробка проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки відповідачу для передачі її в оренду терміном на 10 років під розміщення існуючого магазину, що розташована в межах населеного пункту по вул. Незалежності, 22а в м. Яготині, в адміністративних межах Яготинської міської ради Яготинського району Київської області.
Проект землеустрою щодо відведення відповідачу земельної ділянки в оренду на 10 років під розширення існуючого магазину по вул.. Незалежності, 22а в м. Яготині за рахунок забудованих земель загального користування (вулиць, набережних, площ) розроблений ПП «Аршин»згідно із рішенням Яготинської міської ради №1080-17-У від 28.08.2008р.
Згідно довідки управління земельних ресурсів у Яготинському районі Київської області про правовий статус земельної ділянки від 08.10.2009р. №08-23/2357 земельна ділянка, яка надається в оренду відповідачу площею 0,0006га обліковується згідно державної статистичної звітності (форма 6-зем) у державній власності в рядку 12.4 (шифр рядка -97) –землі загального користування, в графі 61 –вулиць, набережних, площ. Обмеження щодо використання зазначеної земельної ділянки відсутні.
Згідно висновку відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства №586/1 від 31.08.2009р. обмеження на використання земельної ділянки відсутні.
Рішенням Яготинської міської ради №1733-26-V від 15.10.2009р. продовжено термін дії рішення №1080-17-У від 28.08.2008р.
Згідно висновку №603 від 27.10.2009р. районна санітарно-епідеміологічна станція погоджує проект, яким передбачено передачу в оренду відповідачу земельної ділянки площею 0,0006га.
Висновком відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства №671 від 27.10.2009р. погоджено проект землеустрою.
Відповідно до ч. 1 ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Доказів того, що відповідач самовільно в порушення вимог ст.ст. 125-126 Земельного кодексу України займає земельну ділянку площею 0,0006га прокурором до суду не подано.
За таких обставин вимоги не обґрунтовані, матеріалами справи не доведені, задоволенню не підлягають.
Зважаючи на викладене, керуючись ст.ст. 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
вирішив:
В позові відмовити.
Рішення вступає в законну силу після закінчення десятиденного строку з дня його належного оформлення і підписання, і може бути оскаржено в апеляційному або касаційному порядку.
Суддя Чорна Л.В.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 24.11.2009 |
Оприлюднено | 04.01.2011 |
Номер документу | 8540691 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Чорна Л. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні