Ухвала
від 01.11.2019 по справі 143/1209/19
ПОГРЕБИЩЕНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 143/1209/19

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 листопада 2019 року м. Погребище

Слідчий суддя Погребищенського районного суду ОСОБА_1 , з участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , розглянувши клопотання ст. слідчого СВ Погребищенського ВП Калинівського ВП ГУНП у Вінницькій області ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності установи в кримінальному провадженні № 12019020270000244, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 16.10.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 146 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

В клопотанні слідчого, погодженому з прокурором Калинівської місцевої прокуратури, порушується питання про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності установи, вказуючи, що 15.10.2019 до Погребищенського відділення поліції Калинівського ВП ГУНП, надійшла заява від президента Всеукраїнської ГО осіб з інвалідністю користувачів психіатричної допомоги «ЮЗЕР» ОСОБА_5 про те, що 23.09.2019, під час моніторингового візиту до Плисківського психоневрологічного інтернату, що розташований по вул. Броніцького, 2, с.Плисків Погребищенського району Вінницької області, було виявлено факт незаконного утримання осіб жіночої та чоловічої статі у одній кімнаті, які є підопічними психоневрологічного інтернату, та які були без належного нагляду працівників даного закладу.

Відомості про вчинене кримінальне правопорушення 16.10.2019 старшим слідчим СВ Погребищенського ВП Калинівського ВП ГУНП у Вінницькій області капітаном поліції ОСОБА_4 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12019020270000244 з попередньою кваліфікацією ч.2 ст.146 КК України.

Таким чином, в даних матеріалах вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.146 КК України, тобто незаконне позбавлення волі, кваліфікуючою ознакою якого є вчинене щодо двох чи більше осіб.

У ході проведення досудового розслідування по даному кримінальному провадженні встановлено, що згідно отриманої відповіді, яка надійшла від представника Уповноваженого ВРУ з прав людини у центральних областях ОСОБА_6 , а саме із звіту щодо проведеної перевірки Плисківського психоневрологічного інтернату, яка відбулася 23.08.2019, вбачається, що закладом порушується передбачене Резолюцією право підопічних на можливість купувати або одержувати предмети, необхідні для повсякденного життя. Моніторинговою групою при ознайомленні з ощадними книжками підопічних, на яких акумулюються пенсійні та соціальні виплати виявлено, що грошові кошти з їх рахунків знімаються централізовано, великими сумами, раз в рік. Так, в один день 27.12.2018 з 22 рахунків підопічних, була знята однакова сума - по 5 тисяч гривень, з інших 6 рахунків в 2019 - було знято по 5 тисяч гривень, з 2 рахунків - по 4 тисячі гривень. Керівник закладу пояснював централізоване зняття значних коштів з рахунків підопічних ніби то проведенням дня іменинника, згодом повідомив, що вказані грошові кошти використані на придбання одягу для підопічних, при цьому чеків, чи інших документів, що підтверджують використання цих коштів надано не було. Наведене опосередковано вказує на привласнення керівництвом закладу особистих коштів підопічних.

Окрім цього, з даного звіту вбачається, що підопічні не забезпечені якісним харчуванням відповідно до норм харчування. На складі виявлено значну кількість продуктів - ковбаси, круп, кондитерські вироби (зефір, печиво) з простроченим терміном зберігання, немарковані м`ясо, яйця сухофрукти, олія та консервацію. Також виявлено невідповідність найменувань та категорій продукції, яка закуповується закладом згідно договорів та фактично наявною на складі. Так, в день візиту замість сметани (згідно договору та накладних) та масла селянського, підопічним видали продукт молоковмісний сметанний та маргарин. Завідуюча складом пояснила таку невідповідність власного неуважністю. Згідно даних бухгалтерського обліку на день візиту за складом рахувалось 65 кілограмів оселедцю, на складі було наявно лише 15 кг. 300 гр. вказаного продукту.

Відповідно до накладної №4040 від 08.08.2019 закладом закуплено та отримано бензин та дизельне паливо на загальну суму 40250 грн., однак в бухгалтерії закладу були відсутні підтверджуючі документи (талони) на вказаний товар.

Повідомлення про підозру у даному кримінальному провадженні не оголошувалося.

Таким чином, під час досудового розслідування виникла необхідність у проведенні позапланової ревізії Плисківського психоневрологічного інтернату (ЄДРПОУ 03188151), юридична адреса: вул. Броніцького, 2, с.Плисків Погребищенського району Вінницької області, 22252, щодо фінансово - господарської діяльності пов`язаної з використанням бюджетних коштів на придбання та використання продуктів харчування, медикаментів та виробів медичного призначення, стану збереження; використання коштів спеціального фонду кошторису, одержаних у вигляді надходжень 75 % пенсій підопічних, за напрямками визначеними згідно законодавства; використання бюджетних коштів на капітальні видатки (капітальний ремонт, реконструкція, придбання активів, тощо).

Враховуючи викладене, керуючись ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та спільним наказом Головного контрольно -ревізійного управління, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Генеральної прокуратури України від 19.10.2006 № 346/1025/685/53 «Про затвердження порядку взаємодії між органами державної контрольно - ревізійної служби та органами прокуратури, органами внутрішніх справ і Служби безпеки України, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.10.2006 за № 1166/13040.

Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання прийшов до наступного висновку.

Відповідно до ч. 2ст. 93 КПК Українисторона обвинувачення здійснює збирання доказів, серед іншого, шляхом отримання від органів державної влади висновків ревізій та актів перевірок.

Згідно з ч. 2ст. 84 КПК Україниодним із процесуальних джерел доказів є документи, до яких пунктом 4 частини другоїстатті 99 КПК Українивіднесено і висновки ревізій та акти перевірок.

З`ясування вищенаведеного питання іншим шляхом, окрім як проведення ревізії контролюючим органом, неможливе.

При цьому, відповідно до п. 1 ч. 1ст. 8 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»орган державного фінансового контролю здійснює контроль за цільовим та ефективним використанням коштів державного і місцевих бюджетів, веденням бухгалтерського обліку, а також складанням бюджетної і фінансової звітності, кошторисів та інших документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету.

Згідно з ч. 2ст. 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»державний фінансовий контроль забезпечується, серед іншого, через проведення інспектування, яке, відповідно до ч. 1ст. 4 цього ж Закону, здійснюється у формі ревізії.

Відповідно до п. 5 ч. 5 ст. 11 вищевказаного Закону позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться, зокрема, у разі надходження відповідного доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від органів Служби безпеки України.

Частиною шостою цієї ж статті передбачено, що позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Відповідно до п. 29 Порядку проведення інспектування Державною аудиторською службою, її міжрегіональними територіальними органами, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України № 550 від 20.04.2006, таким рішенням суду є ухвала про дозвіл на проведення ревізії, в якій зазначено підстави проведення ревізії, дати її початку та закінчення, номер кримінального провадження, орган, що здійснює досудове розслідування.

Підставою для проведення ревізії є наявність у матеріалах кримінального провадження відомостей про порушення вимог законодавства лікарями та посадовими особами Подільському регіонального центру онкології.

Відповідно до ч. 11ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» тривалістьпозапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів.

Пунктом 2Постанови Кабінету Міністрів України № 408 від 13.08.2014 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами»передбачено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКримінальним процесуальним кодексом України.

Разом із тим, на даний час зКПК Українивиключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст. 40, якими прокурору, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, та слідчому надавались повноваження призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом.

Заслухавши пояснення ст. слідчого СВ Погребищенського ВП Калинівського ВП ГУНП у Вінницькій області ОСОБА_4 , яка підтримала внесене до суду клопотання та посилалась на обставини, що викладені в ньому та доданих до внесеного клопотання документах, думку прокурора Калинівської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , яка підтримала клопотання про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності установи, суд вважає, що для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначеного факту, зокрема для отримання відомостей, котрі можуть бути доказами у кримінальному провадженні, клопотання про надання дозволуна проведенняпозапланової виїзноїревізії фінансово-господарськоїдіяльності установислід задовольнити.

На підставі викладеного, керуючись ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю вУкраїні»,ст.ст.132, 369-372КПК України,-

У Х В А Л И В :

Клопотання ст. слідчого СВ Погребищенського ВП Калинівського ВП ГУНП у Вінницькій області ОСОБА_4 , про надання дозволуна проведенняпозапланової виїзноїревізії фінансово-господарськоїдіяльності установив кримінальномупровадженні №12019020270000244,внесеному доЄдиного реєструдосудових розслідувань16.10.2019за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.2 ст.146КК України задовольнити.

Надати дозвіл Управлінню Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області на проведення у кримінальному провадженні №12019020270000244 від 16.10.2019, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.2 ст.146 КК України, протягом 15 робочих днів, позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Плисківського психоневрологічного інтернату (ЄДРПОУ 03188151), юридична адреса: 22252, вул.Броніцького,2 с.Плисків Погребищенського району Вінницької області, за період з 01.04.2018 по 01.11.2019, під час якої дослідити наступні питання:

-використання бюджетних коштів на придбання продуктів харчування, стан їх збереження та використання;

-використання бюджетних коштів на придбання медикаментів та виробів медичного призначення, стан їх збереження та використання;

-використання коштів спеціального фонду кошторису, одержаних у вигляді надходжень 75 % пенсій підопічних, за напрямками визначеними згідно законодавства;

-використання бюджетних коштів на капітальні видатки (капітальний ремонт, реконструкцію, придбання активів, тощо).

Управлінню Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області провести позапланову виїзну ревізію окремих питань фінансово- господарської діяльності за період часу з 01.04.2018 по 01.11.2019, упродовж 15 робочих днів, починаючи з 18.11.2019 та надати матеріали про результати її проведення у слідче відділення Погребищенського ВП Калинівського ВП ГУНП у Вінницькій області.

Повний текст ухвали буде виготовлено 04.11.2019.

Ухвала слідчого судді не підлягає апеляційному оскарженню, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження.

Слідчий суддя

Дата ухвалення рішення01.11.2019
Оприлюднено21.02.2023
Номер документу85416031
СудочинствоКримінальне
Сутьнадання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності установи в кримінальному провадженні № 12019020270000244, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 16.10.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 146 КК України

Судовий реєстр по справі —143/1209/19

Ухвала від 25.11.2019

Кримінальне

Погребищенський районний суд Вінницької області

Марченко Л. В.

Ухвала від 14.11.2019

Кримінальне

Погребищенський районний суд Вінницької області

Марченко Л. В.

Ухвала від 08.11.2019

Кримінальне

Погребищенський районний суд Вінницької області

Марченко Л. В.

Ухвала від 08.11.2019

Кримінальне

Погребищенський районний суд Вінницької області

Марченко Л. В.

Ухвала від 08.11.2019

Кримінальне

Погребищенський районний суд Вінницької області

Марченко Л. В.

Ухвала від 08.11.2019

Кримінальне

Погребищенський районний суд Вінницької області

Марченко Л. В.

Ухвала від 08.11.2019

Кримінальне

Погребищенський районний суд Вінницької області

Марченко Л. В.

Ухвала від 01.11.2019

Кримінальне

Погребищенський районний суд Вінницької області

Марченко Л. В.

Ухвала від 01.11.2019

Кримінальне

Погребищенський районний суд Вінницької області

Марченко Л. В.

Ухвала від 23.10.2019

Кримінальне

Погребищенський районний суд Вінницької області

Марченко Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні