ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа № 1.380.2019.001420
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 жовтня 2019 року
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючий-суддя Костецький Н.В.,
секретар судового засідання Терлецький О.О.,
за участю:
представник відповідача Коропісь Р.М. ,
третя особа ОСОБА_2 ,
представник третьої осби Бердар С.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Бартатівської сільської ради Городоцького району Львівської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -
в с т а н о в и в:
ОСОБА_3 (далі - позивач, ОСОБА_3 ) звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Бартатівської сільської ради Городоцького району Львівської області (далі - відповідач), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 (далі - третя особа), у якому просить суд:
- визнати протиправним і скасувати рішення Бартатівської сільської ради Городоцького району Львівської області від 27.09.2018 № 703;
- зобов`язати Бартатівську сільську раду Городоцького району Львівської області повторно розглянути заяву ОСОБА_3 від 06.11.2017 зареєстровану Бартатівською сільською радою Городоцького району Львівської області 06.11.2017 за вхідним номером 134, відповідно до вимог статей 116, 118, 121, 123 Земельного кодексу України, та вирішити питання про надання ОСОБА_3 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність таких земельних ділянок: для індивідуального житлового будівництва в розмірі 0,25 гектара, для ведення особистого селянського господарства в розмірі 2,00 гектари, для ведення садівництва в розмірі 0,12 гектара, для ведення фермерського господарства в розмірі 5,00 гектарів, для дачного будівництва розмірі 0,10 гектара, для будівництва гаража в розмірі 0,01 гектара, які зображені на викопіюванні з карти, що додана до заяви від 06.11.2017, зареєстрованої Бартатівською сільською радою Городоцького району Львівської області 06.11.2017 за вхідним номером 134.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що рішенням Львівського окружного адміністративного суду визнано протиправною бездіяльність Бартатівської сільської ради Городоцького району Львівської області щодо не розгляду заяви ОСОБА_3 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність таких земельних ділянок та зобов`язано Бартатівську сільську раду Городоцького району Львівської області розглянути заяву ОСОБА_3 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність таких земельних ділянок: для індивідуального житлового будівництва в розмірі 0,25 гектара, для ведення особистого селянського господарства в розмірі 2,00 гектари, для ведення садівництва в розмірі 0,12 гектара, для ведення фермерського господарства в розмірі 5,00 гектарів, для дачного будівництва розмірі 0,10 гектара, для будівництва гаража в розмірі 0,01 гектара. На виконання вказаного рішення суду відповідачем винесено оскажуване рішення про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність таких земельних ділянок. Як на підставу відмови відповідач посилається на те, що земельні ділянки перебувають у власності інших громадян. Позивач вважає таке рішення протиправним та таким що підлягає скасуванню, оскільки Бартатівська сільська рада Городоцького району Львівської області відмовила у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність з підстав, які не передбачені законом.
У судове засідання представник позивача не прибув, подав до суду заяву від 29.07.2019 (вх. 26822) про розгляд справи за відсутності позивача та його представника.
Представник відповідача подав до суду заперечення від 13.05.2019 (вх. № 16183). Зазначає, що ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним. ОСОБА_3 відмовили у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо земельних ділянок: для індивідуального житлового будівництва в розмірі 0,25 гектара, для ведення особистого селянського господарства в розмірі 2,00 гектари, для ведення садівництва в розмірі 0,12 гектара, для ведення фермерського господарства в розмірі 5,00 гектарів, для дачного будівництва розмірі 0,10 гектара, для будівництва гаража в розмірі 0,01 гектара., оскільки згідно графічни матеріалів з бажаним місцем розташування земельних ділянок, які додані позивачем до заяви, такі земельні ділянки перебували у приватній власності інших осіб.
У судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечив з підстав, викладених у запереченняхна позовну заяву. Просили у задоволенні позовних вимог відмовити.
Представник третьої особи подав до суду пояснення щодо позову від 08.08.2019 (вх. № 28593). Зазначає, що земельні ділянки, які зазначені позивачем на викопіюванні з карти, що додані до заяви перебувають у власності ОСОБА_2 . Таким чином, відповідні земельні ділянки не можуть бути надані позивачу.
У судовому засіданні третя особа, представник третьої особи проти позову заперечив з підстав, викладених у поясненнях. Просив у задоволенні позовних вимог відмовити.
Заслухавши пояснення представника відповідача, третьої особи, представника третьої особи, дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та пояснення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
06.11.2017 ОСОБА_3 звернувся до Бартатівської сільської ради Городоцького району Львівської області із заявою про отримання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок: для індивідуального житлового будівництва в розмірі 0,25 гектара, для ведення особистого селянського господарства в розмірі 2,00 гектари, для ведення садівництва в розмірі 0,12 гектара, для ведення фермерського господарства в розмірі 5,00 гектарів, для дачного будівництва розмірі 0,10 гектара, для будівництва гаража в розмірі 0,01 гектара.
17.12.2017 листом № 512 Бартатівська сільська рада Городоцького району Львівської області надала відповідь на заяву позивача, в якій зазначено, що земельні ділянки, які вказані позивачем на викопіюванні з карти, перебувають у власності громадян Бартатівської сільської ради, а тому не можуть бути надані позивачеві у власність. Крім цього, у даному листі вказано, що вільних земельних ділянок комунальної власності у виділеному позивачем діапазоні публічної кадастрової карти немає.
Вважаючи такі дії відповідача протиправними, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 01.08.2018 у справі № 813/2284/18 визнано протиправною бездіяльність Бартатівської сільської ради Городоцького району Львівської області, щодо не розгляду заяви ОСОБА_3 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність таких земельних ділянок: для індивідуального житлового будівництва в розмірі 0,25 гектара, для ведення особистого селянського господарства в розмірі 2,00 гектари, для ведення садівництва в розмірі 0,12 гектара, для ведення фермерського господарства в розмірі 5,00 гектарів, для дачного будівництва розмірі 0,10 гектара, для будівництва гаража в розмірі 0,01 гектара; зобов`язано Бартатівську сільську раду Городоцького району Львівської області розглянути заяву ОСОБА_3 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність таких земельних ділянок: для індивідуального житлового будівництва в розмірі 0,25 гектара, для ведення особистого селянського господарства в розмірі 2,00 гектари, для ведення садівництва в розмірі 0,12 гектара, для ведення фермерського господарства в розмірі 5,00 гектарів, для дачного будівництва розмірі 0,10 гектара, для будівництва гаража в розмірі 0,01 гектара.
На виконання рішення суду від 01.08.2018 у справі № 813/2284/18 Бартатівською сільською радою Городоцького району Львівської області прийнято рішення 27.09.2018 № 703, відповідно до якого ОСОБА_3 :
- відмовлено у виділенні земельної ділянки та наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,25 га для будівництва та обслуговування індивідуального житлового будинку і господарських споруд в с. Бартатів Городоцького району Львівської області (публічна кадастрова карта України в межах КОАТУУ: 4620980800:13:000) в зв`язку з перебуванням земельної ділянки у власності громадян для ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
- відмовлено ОСОБА_3 у виділенні земельної ділянки та наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства в с. Бартатів Городоцького району Львівської області (публічна кадастрова карта України в межах КОАТУУ: 4620980800:13:000) в зв`язку з перебуванням земельної ділянки у власності громадян для ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
- відмовлено ОСОБА_3 у виділенні земельної ділянки та наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площе 0,1200 га для ведення садівництва в с. Бартатів Городоцького району Львівсі області (публічна кадастрова карта України в межах КОАТУУ: 4620980800:13:000) в зв`язку з перебуванням земельної ділянки у власності громадян для ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
- відмовлено ОСОБА_3 у виділенні земельної ділянки та наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 5,0000 га для ведення фермерського господарства в с. Бартатів Городоцького району Львівської області (публічна кадастрова карта України в межах КОАТУУ: 4620980800:24:000) в зв`язку з перебуванням земельної ділянки у власності громадян для ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
- відмовлено ОСОБА_3 у виділенні земельної ділянки та наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,1000 га для дачного будівництва в с. Бартатів Городоцького району Львівської області (публічна кадастрова карта України в межах КОАТУУ: 4620980800:21:000) в зв`язку з перебуванням земельної ділянки у власності громадян для ведення товарного сільськогосподарського виробництва;
- відмовлено ОСОБА_3 у виділенні земельної ділянки та наданні дозволу на 0,0100 га для будівництва гаража в с. Бартатів Городоцького району Львівської області (публічна кадастрова карта України в межах КОАТУУ: 4620980800:13:000) в зв`язку з перебуванням земельної ділянки у власності громадян для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
Позивач вважаючи рішення відповідача протиправним, звернувся за захистом своїх прав до суду з даним позовом.
При вирішенні спору суд керувався таким.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 14 Конституції України закріплено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.
Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Правовідносини у сфері забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель регулюються Земельним кодексом України (далі - ЗК України).
Згідно з ст. 19 ЗК України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
Земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадян чи юридичних осіб, можуть перебувати у запасі.
Відповідно до ч. 1 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Згідно з ч. 1 ст. 121 ЗК України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: а) для ведення фермерського господарства - в розмірі земельної частки (паю), визначеної для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території сільської, селищної, міської ради, де знаходиться фермерське господарство. Якщо на території сільської, селищної, міської ради розташовано декілька сільськогосподарських підприємств, розмір земельної частки (паю) визначається як середній по цих підприємствах. У разі відсутності сільськогосподарських підприємств на території відповідної ради розмір земельної частки (паю) визначається як середній по району; б) для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара; в) для ведення садівництва - не більше 0,12 гектара; г) для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара; ґ) для індивідуального дачного будівництва - не більше 0,10 гектара; д) для будівництва індивідуальних гаражів - не більше 0,01 гектара.
Відповідно до ч. 6 ст. 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Відповідно до ч. 7 ст. 118 ЗК України визначено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Таким чином відповідно до ч. 7 ст. 118 ЗК України визначений перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за результатами розгляду належним чином оформлених клопотання та додатків до нього, а саме:
- невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів;
- невідповідність місця розташування об`єкта вимогам прийнятих відповідно до цих законів нормативно-правових актів;
- невідповідність місця розташування об`єкта вимогам генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Відтак, Земельним кодексом України визначено вичерпний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Аналогічна правова позиція викладена у поставнові Верховного Суду від 16.05.2019 у справі №826/17220/17.
Судом встановлено, на виконання рішення суду від 01.08.2018 у справі № 813/2284/18, яким зобов`язано Бартатівську сільську раду Городоцького району Львівської області розглянути заяву ОСОБА_3 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність таких земельних ділянок, відповідачем прийнято рішення 27.09.2018 № 703 про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок
Підставою відмови ОСОБА_3 у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, відповідач помилається на те, що земельні ділянки для індивідуального житлового будівництва в розмірі 0,25 гектара, для ведення особистого селянського господарства в розмірі 2,00 гектари, для ведення садівництва в розмірі 0,12 гектара, для ведення фермерського господарства в розмірі 5,00 гектарів, для дачного будівництва розмірі 0,10 гектара, для будівництва гаража в розмірі 0,01 гектара перебувають у власності громадян для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
Таким чином, відмова відповідача у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою з підстави, що не передбачена ч. 7 ст. 118 ЗК України є протиправною,відтак рішення Бартатівської сільської ради Городоцького району Львівської області від 27.09.2018 № 703 є протиправним та підлягає скасуванню.
Суд зазначає, що критеріями, які впливають на обрання судом способу захисту прав особи в межах вимог про зобов`язання суб`єкта владних повноважень вчинити певні дії, є встановлення судом додержання суб`єктом звернення усіх передбачених законом умов для отримання позитивного результату та наявність у суб`єкта владних повноважень права діяти при прийнятті рішення на власний розсуд.
Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 22.12.2018 року у справі № 804/1469/17 та від 10.04.2019 року у справі № 826/11251/18.
Судом встановлено, що у відповідності до ч. 6 ст. 118 ЗК України у заяві від 06.11.2017 позивачем зазначено цільове призначення земельних ділянок та її орієнтовні розміри, долучено всі необхідні документи: графічний матеріал, на якому зазначено бажане місце розташування земельних ділянок, завірена копія документа, що підтверджує наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі, завірена копія документа, що посвідчує особу (ідентифікаційний код, паспорт).
На законодавчому рівні поняття "дискреційні повноваження" суб`єкта владних повноважень відсутнє. У судовій практиці сформовано позицію щодо поняття дискреційних повноважень, під якими слід розуміти такі повноваження, коли у межах, які визначені законом, адміністративний орган має можливість самостійно (на власний розсуд) вибирати один з кількох варіантів конкретного правомірного рішення.
Повноваження державних органів не є дискреційними, коли є лише один правомірний та законно обґрунтований варіант поведінки суб`єкта владних повноважень. Тобто, у разі настання визначених законодавством умов відповідач зобов`язаний вчинити конкретні дії і, якщо він їх не вчиняє, його можна зобов`язати до цього в судовому порядку.
Тобто, дискреційне повноваження може полягати у виборі діяти, чи не діяти, а якщо діяти, то у виборі варіанту рішення чи дії серед варіантів, що прямо або опосередковано закріплені у законі. Важливою ознакою такого вибору є те, що він здійснюється без необхідності узгодження варіанту вибору будь-ким.
Повноваження щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою чи надання мотивовано відмови у його наданні, регламентовано частиною 6 статті 118 ЗК України.
Умови, за яких орган відмовляє у наданні дозволу, визначені законом. Якщо такі умови відсутні, орган повинен надати дозвіл. Ці повноваження та порядок їх реалізації передбачають лише один вид правомірної поведінки відповідного органу - надати дозвіл або не надати (відмовити). За законом у цього органу немає вибору між декількома можливими правомірними рішеннями. Тому зазначені повноваження не є дискреційними.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 11.09.2019 у справі № 819/570/18.
Таким чином, оскільки позивачем дотримано усіх передбачених законом умов для отримання позитивного результату, зважаючи на те, що у суб`єкта владних повноважень відповідно до законодавства передбачений лише один вид правомірної поведінки - надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою, суд зазначає, що належним способом захисту, необхідним для поновлення прав позивача є збов`язання Бартатівську сільську раду Городоцького району Львівської області повторно розглянути заяву ОСОБА_3 від 06.11.2017 зареєстровану Бартатівською сільською радою Городоцького району Львівської області 06.11.2017 за вхідним номером 134, відповідно до вимог статей 116, 118, 121, 123 Земельного кодексу України, та вирішити питання про надання ОСОБА_3 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність таких земельних ділянок: для індивідуального житлового будівництва в розмірі 0,25 гектара, для ведення особистого селянського господарства в розмірі 2,00 гектари, для ведення садівництва в розмірі 0,12 гектара, для ведення фермерського господарства в розмірі 5,00 гектарів, для дачного будівництва розмірі 0,10 гектара, для будівництва гаража в розмірі 0,01 гектара, які зображені на викопіюванні з карти, що додана до заяви від 06.11.2017, зареєстрованої Бартатівською сільською радою Городоцького району Львівської області 06.11.2017 за вхідним номером 134.
Суд також, зазначає, що законодавець встановив певну процедуру безоплатної передачі земельних ділянок державної та комунальної власності у власність громадян, яка включає послідовні окремі етапи - звернення до компетентного органу за отриманням дозволу на розроблення проекту землеустрою, замовлення такого проекту, його розроблення, погодження, подання на затвердження. Отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки не означає позитивного рішення про надання її у власність. Таким чином, права власників земельних ділянок на даному етапі не порушуються.
Закріплений у ч. 1 ст. 9 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 2 ст. 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно з ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
У розумінні ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Матеріали справи свідчать, що відповідні положення відповідачем дотримані не були, що в свою чергу зумовило необхідність звернення позивача за захистом свого порушеного права до суду.
З огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги є підставними та обґрунтованими, а тому позов підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 242 - 246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
в и р і ш и в:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним і скасувати рішення Бартатівської сільської ради Городоцького району Львівської області від 27.09.2018 № 703.
3. Зобов`язати Бартатівську сільську раду Городоцького району Львівської області повторно розглянути заяву ОСОБА_3 від 06.11.2017 зареєстровану Бартатівською сільською радою Городоцького району Львівської області 06.11.2017 за вхідним номером 134, відповідно до вимог статей 116, 118, 121, 123 Земельного кодексу України, та вирішити питання про надання ОСОБА_3 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність таких земельних ділянок: для індивідуального житлового будівництва в розмірі 0,25 гектара, для ведення особистого селянського господарства в розмірі 2,00 гектари, для ведення садівництва в розмірі 0,12 гектара, для ведення фермерського господарства в розмірі 5,00 гектарів, для дачного будівництва розмірі 0,10 гектара, для будівництва гаража в розмірі 0,01 гектара, які зображені на викопіюванні з карти, що додана до заяви від 06.11.2017, зареєстрованої Бартатівською сільською радою Городоцького району Львівської області 06.11.2017 за вхідним номером 134.
4. Судовий збір в розмірі 768,40 грн присудити на користь ОСОБА_3 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Бартатівської сільської ради Городоцького району Львівської області (вул. Шкільна, 7, с. Бартатів, Городоцький район, Львівська область, 81551, код ЄДРПОУ 22345716).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Повний текст судового рішення виготовлено 07.11.2019.
Суддя Костецький Н.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.10.2019 |
Оприлюднено | 07.11.2019 |
Номер документу | 85447523 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Костецький Назар Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні