ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 жовтня 2019 р.Справа № 440/385/19
Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Калитки О. М.,
Суддів: Мельнікової Л.В. , Рєзнікової С.С. ,
за участю секретаря судового засідання Білюк Д.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 13.06.2019 року, головуючий суддя І інстанції: А.О. Чеснокова, місце складання м. Полтава, повний текст складено 18.06.19 року по справі № 440/385/19
за позовом ОСОБА_1
до Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області
про визнання протиправними та скасування рішень і розпорядження, поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, ОСОБА_1 . звернулась до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Рунівщинської сільської ради, в якому просила суд:
- визнати протиправними та скасувати рішення 35 позачергової сесії шостого скликання Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 19 грудня 2018 року "Про припинення повноважень секретаря Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області" та "Про обрання секретаря Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області та уповноваження її на вчинення дій";
- визнати протиправними та скасувати розпорядження виконуючого обов`язки голови сільської ради № 31 від 28 грудня 2018 року про звільнення секретаря;
- поновити позивача на посаді секретаря Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначила, що спірні рішення відповідача є протиправними у зв`язку із порушенням порядку та процедури їх прийняття.
Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 13.06.2019 у справі № 440/385/19 в задоволенні позову ОСОБА_1 до Рунівщинської сільської ради про визнання протиправними та скасування рішень і розпорядження, поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу - відмовлено.
Позивач не погодилася із рішенням суду та подала апеляційну скаргу, в якій зазначила, що рішення суду першої інстанції прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, просила суд скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове судове рішення, яким задовольнити позовні вимоги.
Представник відповідача в судове засідання не з`явився, про дату час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, причини неявки не повідомив.
Представник позивача в судове засідання не з`явився, про дату час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, причини неявки не повідомив.
Відповідно до ч. 2 ст. 313 Кодексу адміністративного судочинства України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.
Згідно ч. 4 ст. 229 у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги відповідно до ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено під час апеляційного розгляду, ОСОБА_1 призначено на посаду секретаря Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області.
Рішенням 34 позачергової сесії Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області шостого скликання від 06 серпня 2015 року достроково припинено повноваження сільського голови Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області в зв`язку із чим повноваження сільського голови Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області покладено на секретаря Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області ОСОБА_1 (т. І а.с. 84, 85-87).
Рішенням 35 позачергової сесії Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 19 грудня 2018 року "Про припинення повноважень секретаря Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області" припинено повноваження секретаря Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області ОСОБА_1 (т. І а.с. 44).
Рішенням 35 позачергової сесії Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 19 грудня 2018 року "Про обрання секретаря Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області та уповноваження її на вчинення дій" секретарем Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області обрано ОСОБА_4 (т. І а.с. 44).
Розпорядженням голови Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 28 грудня 2018 року позивача звільнено з посади секретаря Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області (а.с. 14).
Не погоджуючись з вищевказаними рішеннями, позивач звернулась до суду з цим позовом.
Відмовляючи у задоволення позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що позивача звільнено з посади секретаря Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області уповноваженим на те органом з дотриманням порядку та вимог чинного законодавства та за наявності достатніх на те правових підстав.
Колегія суддів погоджується з таким висновком, виходячи з наступного.
Відповідно до частин другої та третьої статті 79 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) повноваження сільського, селищного, міського голови можуть бути також достроково припинені, якщо він порушує Конституцію або закони України, права і свободи громадян, не забезпечує здійснення наданих йому повноважень. Повноваження сільського, селищного, міського голови за наявності підстав, передбачених частиною другою цієї статті, можуть бути припинені достроково за рішенням місцевого референдуму або за рішенням відповідної ради, прийнятим шляхом таємного голосування не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради. Порядок проведення місцевого референдуму щодо дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови визначається законом про місцеві референдуми.
За правилами частини другої статті 42 Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" у разі звільнення з посади сільського, селищного, міського голови у зв`язку з достроковим припиненням його повноважень або його смерті, а також у разі неможливості здійснення ним своїх повноважень повноваження сільського, селищного, міського голови здійснює секретар відповідної сільської, селищної, міської ради. Секретар сільської, селищної, міської ради тимчасово здійснює зазначені повноваження з моменту дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови і до моменту початку повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на позачергових виборах відповідно до закону, або до дня відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на чергових місцевих виборах.
Так, рішенням позачергової 34 сесії шостого скликання Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 06 серпня 2015 року "Про дострокове припинення повноважень сільського голови" достроково припинено повноваження сільського голови Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області ОСОБА_5 , в зв`язку з порушенням ним Конституції та Законів України. Дане рішення є чинним. Виконання повноважень сільського голови Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області покладено на секретаря Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області ОСОБА_1 (т. І а.с. 84).
Частиною п`ятою статті 50 Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що повноваження секретаря сільської, селищної, міської ради можуть бути достроково припинені за рішенням відповідної ради.
Рішенням 35 позачергової сесії Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 19 грудня 2018 року "Про припинення повноважень секретаря Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області" припинено повноваження секретаря Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області ОСОБА_1 у зв`язку з невиконанням нею своїх повноважень (т. І а.с. 44).
Згідно з частиною сьомою статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сесія сільської, селищної, міської, районної у місті ради повинна бути також скликана за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, а сесія районної, обласної ради - також за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради або голови відповідної місцевої державної адміністрації.
Аналогічні за змістом положення закріплені також у Регламенті Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області, затвердженому рішенням другої сесії шостого скликання Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 30 грудня 2010 року (т. І а.с. 36-39).
Положеннями частин дев`ятої та десятої зазначеної статті врегульовано, що у разі якщо посадові особи, зазначені у частинах четвертій та шостій цієї статті, у двотижневий строк не скликають сесію на вимогу суб`єктів, зазначених у частині сьомій цієї статті або у разі якщо такі посади є вакантними, сесія може бути скликана депутатами відповідної ради, які становлять не менш як одну третину складу ради, або постійною комісією ради. Рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.
Частиною дванадцятою та тринадцятою статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що сесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради. Пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися сільським, селищним, міським головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом ради, головою місцевої державної адміністрації, головою районної, обласної ради, загальними зборами громадян. Пропозиції щодо прийняття рішень, які відповідно до закону є регуляторними актами, вносяться з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Рішенням тридцять третьої сесії Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області п`ятого скликання від 10 вересня 2010 року затверджено загальний склад Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області, який становить 16 депутатів (т. І а.с. 65).
Матеріалам справи підтверджено, що одинадцятьма депутатами Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області ініційовано скликання тридцять п`ятої позачергової сесії Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області шостого скликання на 19 грудня 2018 року. Про вищевказані обставини депутатам Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області надіслано відповідне повідомлення від 12 грудня 2018 року (т. І а.с. 66-68).
Пропозиції про скликання позачергової сесії ради були надіслані разом з проектами документів, що підтверджено показами свідків, які підтвердили факт надіслання проектів документів.
Підставою винесення повідомлення про скликання позачергової сесії ради послугував факт ігнорування секретарем Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області звернення 11 депутатів від 21 березня 2018 року щодо скликання та проведення позачергової сесії (а.с. 104).
Отримання вказаного звернення позивачем підтверджено матеріалами справи, де містяться копії рекомендованих повідомлень про вручення поштових відправлень (а.с. 105-107).
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що тридцять п`ята позачергова сесія Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області шостого скликання скликана з дотриманням вимог Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Матеріалами справи підтверджено, що 19 грудня 2018 року в засіданні тридцять п`ятої позачергової сесії Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області шостого скликання взяли участь одинадцять депутатів, що є достатнім для визнання сесії повноважною.
Так, у повідомленні від 12 грудня 2018 року місцем проведення позачергової сесії Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області, скликаної на 15:00 19 грудня 2018 року визначено Рунівщинський будинок культури, однак через об`єктивну неможливість проведення засідання у вказаному приміщенні, збори депутатів було перенесено до приміщення Рунівщинської загальноосвітньої школи, про що було розміщено відповідне оголошення. Вищевказані обставини підтверджено допитаними в судовому засіданні свідками. Повідомлення про дату та час проведення засідання позачергової сесії розміщувалось також в засобах масової інформації, зокрема, на сайті Полтавської районної ради.
Отже, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що позивач була обізнана з фактом скликання тридцять п`ятої позачергової сесії Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області та порядком денним зазначеного заходу, однак навмисно ухилялась від отримання повідомлення від 12 грудня 2018 року з метою штучного створення перешкод для ухвалення рішень, запланованих до розгляду на позачерговій сесії.
Щодо посилань на те, що згідно Розпорядження від 28 грудня 2018 року № 31 "Про звільнення секретаря" та відомостей трудової книжки ОСОБА_1 повноваження останньої як секретаря Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області були припинені 19 грудня 2018 року на підставі відповідного рішення тридцять п`ятої позачергової сесії Рунівщинської сільської ради шостого скликання, однак звільнення відбулося лише 28 грудня 2018 року, судовим розглядом встановлено, що розбіжність у датах припинення повноважень позивача як секретаря Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області та фактичного звільнення її з посади обумовлено фізичним недопуском посадових осіб Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області до приміщення Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області, печатки Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області та трудових книжок її працівників (т. І а.с. 169-171).
Також, позивача звільнено відповідно до положень частини п`ятої статті 50 Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Вищевказана норма є спеціальною нормою, яка регулює порядок обрання, здійснення діяльності та припинення повноважень секретаря сільської, селищної, міської ради, а тому є нормою прямого застосування, належною та достатньою підставою для зазначення її в трудовій книжці та відповідному розпорядженні як підставу для звільнення зазначеної посадової особи.
Відтак, позивача звільнено з посади секретаря Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області уповноваженим на те органом з дотриманням порядку та вимог чинного законодавства та за наявності достатніх на те правових підстав.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
За приписами ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що відповідачем доведено правомірність відповідачем доведено правомірність прийняття рішення 35 позачергової сесії шостого скликання Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 19 грудня 2018 року "Про припинення повноважень секретаря Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області" та "Про обрання секретаря Рунівщинської сільської ради Полтавського району Полтавської області та уповноваження її на вчинення дій" та розпорядження виконуючого обов`язки голови сільської ради № 31 від 28 грудня 2018 року про звільнення секретаря, а тому позовні вимоги є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню
Доводи апеляційної скарги не спростовують правильність доводів, якими мотивовано судове рішення, зводяться до переоцінки належним чином проаналізованих судом першої інстанції доказів та не дають підстав вважати висновки суду помилковими, а застосування норм матеріального та процесуального права - неправильним.
Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справ
Враховуючи викладене, колегія суддів вказує, що судом першої інстанції правильно застосовано норми матеріального та процесуального права, тому підстави для скасування рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 13.06.2019 у справі № 440/385/19 відсутні.
Відповідно до ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову чи ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.
Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 13.06.2019 року по справі № 440/385/19 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Головуючий суддя (підпис)О.М. Калитка Судді (підпис) (підпис) Л.В. Мельнікова С.С. Рєзнікова Повний текст постанови складено 07.11.2019 року
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.10.2019 |
Оприлюднено | 07.11.2019 |
Номер документу | 85449226 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Калитка О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні