ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
01033 м. Київ, вул. Комінтерну,16 т. 230-31-77
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"19" січня 2010 р. Справа №8/239-09
за позовом Бориспільського міжрайонного прокурора м. Бориспіль
в інтересах держави в особі Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Київській області, м. Київ
до відповідача Суб‘єкта підприємницької діяльності –фізичної особи ОСОБА_2, м. Бровари
про припинення екологічно небезпечної діяльності,
Суддя Чорна Л.В.
представники:
від позивача: не з‘явився;
від відповідача : не з‘явився;
від прокуратури: Кошляк В.І. –посв. №193 від 06.11.2008р. –прокурор.
суть спору:
Прокурором заявлено позов про припинення екологічно небезпечної діяльності відповідача з переробки риби та рибної продукції за адресою: Бориспільський район, с. Дударків, вул. Леніна, 2А до отримання спеціального дозволу та лімітів на утворення і розміщення відходів.
Позивач в судове засідання не з‘явився, про час та місце розгляду справи повідомлений у встановленому законодавством порядку.
Відповідач позов не оспорив, відзив до суду не надійшов, про час та місце розгляду справи повідомлений у встановленому законодавством порядку .
Справа розглядається за наявними в ній матеріалами в порядку ст. 75 Господарського процесуального кодексу України.
Позов підлягає задоволенню.
судом встановлено:
Позов заявлено прокурором в порядку ст.ст. 8, 20, 361, 37 Закону України «Про прокуратуру», п. 2.3. роз‘яснення Вищого арбітражного суду України №02-5/744 від 27.06.2001р. «Про деякі питання практики вирішення спорів, пов‘язаних із застосуванням законодавства про охорону навколишнього природного середовища».
Згідно акту перевірки від 25.09.2009р., проведеної Державною екологічною інспекцією в Київській області, встановлено, що суб‘єкт підприємницької діяльності –фізична особа ОСОБА_2 /відповідач/ здійснює підприємницьку діяльність з переробки риби та рибної продукції без належного дозволу та лімітів на обсяги утворення та розміщення відходів.
Зазначене також підтверджується актом повторної перевірки від 05.11.2009р.
Згідно пояснень відповідача від 29 жовтня 2009р., копії в матеріалах справи, відповідач визнав, що порушуючи норми чинного законодавства, здійснюючи діяльність з переробки риби та рибної продукції, не отримавши дозволів на ліміти та розміщення утворених відходів, дозволу органу праці.
Відповідно до ст. 17 Закону України «Про відходи»суб‘єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов‘язані, зокрема, суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов'язані: запобігати утворенню та зменшувати обсяги утворення відходів; забезпечувати приймання та утилізацію використаних пакувальних матеріалів і тари, в яких знаходилася продукція цих підприємств, установ та організацій - суб'єктів господарської діяльності, або укладати угоди з відповідними організаціями на їх збирання та утилізацію; визначати склад і властивості відходів, що утворюються, а також за погодженням із спеціально уповноваженими органами виконавчої влади у сфері поводження з відходами ступінь їх небезпечності для навколишнього природного середовища та здоров'я людини; на основі матеріально-сировинних балансів виробництва виявляти і вести первинний поточний облік кількості, типу і складу відходів, що утворюються, збираються, перевозяться, зберігаються, обробляються, утилізуються, знешкоджуються та видаляються, і подавати щодо них статистичну звітність у встановленому порядку; забезпечувати повне збирання, належне зберігання та недопущення знищення і псування відходів, для утилізації яких в Україні існує відповідна технологія, що відповідає вимогам екологічної безпеки; брати участь у будівництві об'єктів поводження з відходами; здійснювати організаційні, науково-технічні та технологічні заходи для максимальної утилізації відходів, реалізації чи передачі їх іншим споживачам або підприємствам, установам та організаціям, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією відходів, а також забезпечувати за власний рахунок екологічно обґрунтоване видалення тих відходів, що не підлягають утилізації; не допускати змішування відходів, якщо це не передбачено існуючою технологією та ускладнює поводження з відходами або не доведено, що така дія відповідає вимогам підвищення екологічної безпеки; не допускати зберігання та видалення відходів у несанкціонованих місцях чи об'єктах; здійснювати контроль за станом місць чи об'єктів розміщення власних відходів; своєчасно в установленому порядку вносити плату за розміщення відходів; надавати місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, спеціально уповноваженим органам виконавчої влади у сфері поводження з відходами інформацію про відходи та пов'язану з ними діяльність, у тому числі про випадки несанкціонованого попадання відходів у навколишнє природне середовище та вжиті щодо цього заходи; призначати відповідальних осіб у сфері поводження з відходами; забезпечувати розробку в установленому порядку та виконання планів організації роботи у сфері поводження з відходами; відшкодовувати шкоду, заподіяну навколишньому природному середовищу, здоров'ю та майну громадян, підприємствам, установам та організаціям внаслідок порушення встановлених правил поводження з відходами, відповідно до законодавства України; мати ліцензії на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами і/або на право провадження діяльності, пов'язаної із збиранням і заготівлею окремих видів відходів як вторинної сировини, і/або дозвіл на транскордонне перевезення небезпечних відходів; мати погоджений із спеціально уповноваженими органами виконавчої влади план дій на випадок виникнення надзвичайної ситуації, пов'язаної з поводженням з небезпечними відходами; передбачати при укладанні угод на поставку в Україну товарної продукції утилізацію чи вивезення з України використаних пакувальних матеріалів і тари; при плануванні будівництва або реконструкції об'єкта поводження з відходами мати дозвіл на будівництво або реконструкцію такого об'єкта відповідно до законодавства про містобудування; мати дозвіл на експлуатацію об'єкта поводження з небезпечними відходами; виконувати інші обов'язки, передбачені законодавством, щодо запобігання забрудненню навколишнього природного середовища відходами.
Відповідно до п. а ч. 1 ст. 32 Закону України «Про відходи»забороняється вести будь-яку господарську діяльність, пов‘язану з утворенням відходів, без одержання від спеціально уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами лімітів на обсяги утворення та розміщення відходів.
Відповідно до ст. 35 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»державний контроль у галузі охорони навколишнього природного середовища здійснюється Радами та їх виконавчими і розпорядчими органами, спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів, його органами на місцях та іншими спеціально уповноваженими державними органами.
Державному контролю підлягають використання і охорона земель, надр, поверхневих і підземних вод, атмосферного повітря, лісів та іншої рослинності, тваринного світу, морського середовища та природних ресурсів територіальних вод, континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони республіки, природних територій та об'єктів, що підлягають особливій охороні, стан навколишнього природного середовища, а також дотримання заходів біологічної і генетичної безпеки щодо біологічних об'єктів навколишнього природного середовища при створенні, дослідженні та практичному використанні генетично модифікованих організмів у відкритій системі.
Порядок здійснення державного контролю за охороною навколишнього природного середовища та використанням природних ресурсів визначається цим Законом та іншим законодавством України.
Відповідно до ст. 37 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»нагляд за додержанням законодавства про охорону навколишнього природного середовища здійснює Генеральний прокурор України та підпорядковані йому органи прокуратури.
При здійсненні нагляду органи прокуратури застосовують надані їм законодавством України права, включаючи звернення до судів з позовами про відшкодування шкоди, заподіяної в результаті порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, та про припинення екологічно небезпечної діяльності.
Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
У відповідності до п. 2.3. роз‘яснення Вищого арбітражного суду України №02-5/744 від 27.06.2001р. «Про деякі питання практики вирішення спорів, пов‘язаних із застосуванням законодавства про охорону навколишнього природного середовища»діяльність підприємств, які порушують законодавство про охорону навколишнього природного середовища, може бути обмежена, зупинена чи припинена за рішенням органів, перелік яких наведений у пункті 3 Порядку обмеження, тимчасової заборони (зупинення) чи припинення діяльності підприємств, установ, організацій і об'єктів у разі порушення ними законодавства про охорону навколишнього природного середовища, затвердженого Постановою Верховної Ради України від 29.10.92 №2751-XII, або за позовом прокурора, поданим відповідно до вимог ст. 2 Господарського процесуального кодексу України.
Доказів отримання відповідачем спеціального дозволу та лімітів на утворення і розміщення відходів до суду не подано.
За таких обставин вимоги обґрунтовані, матеріалами справи доведені, підлягають задоволенню.
Зважаючи на викладене, керуючись ст.ст. 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
вирішив:
Зобов‘язати суб‘єкта підприємницької діяльності –фізичної особи ОСОБА_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1, 08371, АДРЕСА_1) припинити екологічно небезпечну діяльність з переробки риби та рибної продукції за адресою: Київська область, Бориспільський район, с. Дударків, вул. Леніна, 2А до отримання спеціального дозволу та лімітів на утворення і розміщення відходів.
Стягнути з суб‘єкта підприємницької діяльності –фізичної особи ОСОБА_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1, 08371, АДРЕСА_1) в доход державного бюджету України (банк: ГУДКУ у Київській області, одержувач: ГУ ДКУ у Київській області, ЗКПО 24074109, МФО 821018, № р/р 31118095700001, код бюджетної класифікації 22090200, символ звітності банку 095) 85(вісімдесят п‘ять)грн. 00оп. державного мита та 236(двісті тридцять шість)грн. 00коп. інформаційних.
Наказ витрати після набрання рішенням законної сили.
Рішення вступає в законну силу після закінчення десятиденного строку з дня його належного оформлення і підписання, і може бути оскаржено в апеляційному або касаційному порядку.
Суддя Чорна Л.В.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 19.01.2010 |
Оприлюднено | 04.01.2011 |
Номер документу | 8545408 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Чорна Л. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні