ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 жовтня 2019 року Справа № 160/6631/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Єфанової О.В. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Приватного підприємства Гарант Сервіс 2007 до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ :
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов Приватного підприємства Гарант Сервіс 2007 до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області в якому позивач просить:
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0019141418 від 01.07.2019 року Головного управлінням ДФС у Дніпропетровській області.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що Головним управління ДФС у Дніпропетровській області проведено позапланову виїзну документальну перевірку Приватного підприємства Гарант Сервіс 2007 , за результатами якої складено акт від 11.06.2019 року №32100/04-36-14-18/35341376. На підставі акту перевірки винесено податкове повідомлення-рішення № 0019141418 від 01.07.2019 року яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем: податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на 271400,00 грн., в тому числі за основним платежем - 217120,00 грн., за штрафними санкціями - 54280,50 грн. Позивач вважає висновки податкового органу в акті перевірки безпідставними та необґрунтованими, а тому винесене податкове повідомлення-рішення підлягає скасуванню.
Представник відповідача надав суду заперечення, в яких зазначив, що за результатами перевірки податковий орган прийшов до висновків щодо порушення позивачем податкового законодавства, які є обґрунтованими та підтверджені письмовими доказами, а тому Головне управління ДФС у Дніпропетровській області при прийнятті оскаржуваного податкового повідомлення-рішення діяла на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. На підставі вищенаведеного, просить суд у задоволенні позову відмовити у повному обсязі.
Відповідно до ч.1 ст.257 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.
Згідно з ст.258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
За приписами ч.5 ст.262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
За викладених обставин, у відповідності до вимог ст.ст.258, 262 КАС України, справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Судом встановлено, що Головним управління ДФС у Дніпропетровській області проведено позапланову виїзну документальну перевірку Приватного підприємства Гарант Сервіс 2007 .
Перевіркою встановлено порушення:
пп. 198.2, 198.3, 198.6 ст.198 Податкового кодексу України, п.п.1 п.4 розділ V, п.п.1, п.п.2, п.п.5 п.5 розділ V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21, в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 217120 грн., у тому числі: вересень 2016 року - 61230 грн. листопад 2016 року - 64180 грн. січень 2017 року - 64830 грн. лютий 2017 року - 26880 грн.
За результатами перевірки складено Акт від 11.06.2019 року №32100/04-36-14-18/35341376 на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення № 0019141418 від 01.07.2019 року яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем: податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на 271400,00 грн., в тому числі за основним платежем - 217120,00 грн., за штрафними санкціями - 54280,50 грн.
Як вбачається з матеріалів справи, в ході проведення перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства України з податку на додану вартість по взаємовідносинам ПП Гарант Сервіс 2007 з ТОВ Оптімус Прайд за період з 01.09.2016 по 30.09.2016 року, контролюючим органом було встановлено, що на підставі - договору про надання кінологічних послуг від 01.09.2016р. №09/16 ТОВ Оптімус Прайд протягом вересня 2016 року здійснює надання кінологічних послуг з наданням службових собак, інструкторів, та консультацій по використанню собак на об`єктах ПП Гарант Сервіс 2007 на загальну суму з ПДВ - 367380 грн., у т.ч. ПДВ - 61230 грн. відповідно до наданих до перевірки актів про надання послуг.
Податок на додану вартість на загальну суму 61230 грн., по зазначеним податковим накладним згідно Податкових декларацій з податку на додану вартість, розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів, розрахунків коригування сум ПДВ до податкової декларації з податку на додану вартість ПП Гарант Сервіс 2007 включено до складу податкового кредиту у вересні 2016 року у розмірі 61 230 грн., що відповідає даним Системи автоматизованого співставлених податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України.
Згідно даним Системи автоматизованого співставлення податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України підприємством ТОВ "Оптімус Прайд" (код 40554925) подано декларацію за вересень 2016 року. Розбіжностей не встановлено.
Згідно пошукової системи ГУ ДФС Перегляд податкових накладних встановлено, що вищевказані податкові накладні за період - вересень 2016 зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В рахунок оплати за отримані послуги ПП Гарант Сервіс 2007 не перераховувало ТОВ "Оптімус Прайд" грошові кошти.
Станом на 30.09.2016 у ПП Гарант сервіс 2007 по рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками рахується кредиторська заборгованість з ТОВ "Оптімус Прайд" на загальну суму 367380 грн.
В ході перевірки ПП Гарант Сервіс 2007 надано договір про відступлення права вимоги від 10.07.2017 №02/07/17, згідно якого Первісний кредитор (ТОВ "Оптімус Прайд") передає, а Новий кредитор (ТОВ Укрпідприємництво ) приймає на себе право вимоги, що належить Первісному кредиторові, і стає кредитором за договором від 01.09.2017 №09/16.
На виконання даного договору ПП Гарант Сервіс 2007 перераховано в адресу ТОВ Укрпідприємництво грошові кошти на загальну суму 232479 грн. згідно наданих до перевірки платіжних доручень:
В ході перевірки встановлено розбіжність у кількості наданих послуг та вартістю наданих послуг між актом виконаних робіт від 30.09.2016 №ОУ-093/25 та податковою накладною від 30.09.2016 №123, що не призвело до зміни суми наданих послуг.
Таким чином, виходячи з даного акту виконаних робіт інструктори для надання допомоги у використанні і контролю за використанням службових собак працювали у вересні 2016 року - 510 суток (12 246 годин/24 годин в 1 добі), при тому, що у вересні 2016 року кількість календарних днів складає - 30.
Стосовно даних вищенаведеної податкової накладної інструктори для надання допомоги у використанні і контролю за використанням службових собак працювали у вересні 2016 року - 5102 суток (122 446 годин/24 годин в 1 добі), при тому, що у вересні 2016 року кількість календарних днів (діб) складає - 30, а вартість послуг згідно податкової накладної складає у 10 разів менше, ніж по актам виконаних робіт та не відповідає вимогам договору №09/16 від 01.09.2016 про надання кінологічних послуг, згідно якого вартість кінологічних послуг (1 категорія) - 10,83 грн. та кінологічні послуги - 1,67 грн.
Крім того, виходячи з наданих податкових накладних від 30.09.2016 №123, 124 інструктори для надання допомоги у використанні і контролю за використанням службових собак працювали всього у вересні 2016 року - 5 612 суток (134 692 годин/24 годин в 1 добі), а згідно актів виконаних робіт від 30.09.2016 №ОУ-093/25, ОУ-093/26 - 1 021 діб (24 492 годин/24 годин в 1 добі), при тому, що у вересні 2016 року кількість календарних днів (діб) складає - 30.
Також, суд зазначає, що позивачем не зазначено, на яких об`єктах ПП Гарант Сервіс 2007 використовувались кінологічні послуги.
В ході проведення перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства України з податку на додану вартість по взаємовідносинам ПП Гарант Сервіс 2007 з ТОВ "Торгівельник ЮА" за період з 01.11.2016 по 30.11.2016 року, встановлено, що на підставі - договору про надання кінологічних послуг від 01.11.2016 №01/11/2016 ТОВ "Торгівельник ЮА" протягом листопада 2016 року здійснює надання кінологічних послуг з наданням службових собак, інструкторів, та консультацій по використанню собак на об`єктах ПП Гарант Сервіс 2007 на загальну суму з ПДВ - 385080 грн., у т.ч. ПДВ - 64180 грн. відповідно до наданих до перевірки актів надання послуг.
Податок на додану вартість на загальну суму 64180 грн., по вищевказаним податковим накладним згідно Податкових декларацій з податку на додану вартість, розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів, розрахунків коригування сум ПДВ до податкової декларації з податку на додану вартість ПП Гарант Сервіс 2007 включено до складу податкового кредиту у листопаді 2016 року у розмірі 64180 грн., що відповідає даним Системи автоматизованого співставлення податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України.
Згідно даним Системи автоматизованого співставлення податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України підприємством ТОВ "Торгівельник ЮА" (код ЄДРПОУ 40800152) подано декларацію за листопад 2016 року. Розбіжностей не встановлено.
В рахунок оплати за отримані послуги ПП Гарант Сервіс 2007 не перераховувало ТОВ "Торгівельник ЮА" грошові кошти.
Станом на 30.11.2016р. у ПП Гарант сервіс 2007 по рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками рахується кредиторська заборгованість з ТОВ "Торгівельник ЮА" на загальну суму 385080 грн.
В ході перевірки ПП Гарант Сервіс 2007 надано договір про відступлення права вимоги від 01.12.2016 №01/12/16, згідно якого Первісний кредитор (ТОВ "Торгівельник ЮА") передає, а Новий кредитор (ТОВ Бізнестехресурс ) приймає на себе право вимоги, що належить Первісному кредиторові, і стає кредитором за договором від 01.11.2016 №01/11/2016.
На виконання даного договору ПП Гарант Сервіс 2007 перераховано в адресу ТОВ Бізнестехресурс грошові кошти на загальну суму 385080 грн. згідно платіжних доручень:
від 16.12.2016 №165 - 36 582,60 грн.
від 20.12.2016 №166 - 149 000,00 грн.
від 21.12.2016 №168 - 149 000,00 грн.
від 19.01.2017 №175 - 50 497,40 грн.
Таким чином, виходячи з даних актів виконаних робіт та податкових накладних інструктори для надання допомоги у використанні і контролю за використанням службових собак працювали у листопаді 2016 року - 1070 діб (25 672 годин/24 годин в 1 добі), при тому, що у листопаді 2016 року кількість календарних днів складає - 30.
Також, суд зазначає, що позивачем не зазначено, на яких об`єктах ПП Гарант Сервіс 2007 використовувались кінологічні послуги.
Крім того, згідно видів діяльності ТОВ "Торгівельник ЮА" відсутні - надання охоронних або кінологічних послуг.
В ході проведення перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства України з податку на додану вартість по взаємовідносинам ПП ''Гарант Сервіс 2007'' з ТОВ ''Спецремпідряд'' за період з 01.01.2017 по 31.01.2017 року, встановлено, що на підставі - договору про надання кінологічних послуг від 01.01.2017р. №01/17 ТОВ "Спецремпідряд" протягом січня 2017 року здійснює надання кінологічних послуг з наданням службових собак, інструкторів, та консультацій по використанню собак на об`єктах ПП Гарант Сервіс 2007 на загальну суму з ПДВ - 388980 грн., у т.ч. ПДВ - 64830 грн. відповідно до наданих до перевірки актів надання послуг.
Податок на додану вартість на загальну суму 64830,00 грн., по вищевказаним податковим накладним згідно Податкових декларацій з податку на додану вартість, розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів, розрахунків коригування сум ПДВ до податкової декларації з податку на додану вартість ПП Гарант Сервіс 2007 включено до складу податкового кредиту у січні 2017 року у розмірі 64830 грн., що відповідає даним Системи автоматизованого співставлення податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України.
В рахунок оплати за отримані послуги ПП Гарант Сервіс 2007 не перераховувало ТОВ "Спецремпідряд" грошові кошти.
Станом на 31.01.2017 у ПП Гарант сервіс 2007 по рахунку 631 Розрахунки з вітчизняними постачальниками рахується кредиторська заборгованість з ТОВ "Спецремпідряд" на загальну суму 388980 грн.
В ході перевірки ПП Гарант Сервіс 2007 надано договір про відступлення права вимоги від 01.07.2017 №07/17, згідно якого Первісний кредитор (ТОВ "Спецремпідряд") передає, а Новий кредитор (ТОВ Укрпідприємництво ) приймає на себе право вимоги, що належить Первісному кредиторові, і стає кредитором за договором від 01.01.2017 №01/17.
На виконання даного договору ПП Гарант Сервіс 2007 перераховано в адресу ТОВ Укрпідприємництво грошові кошти на загальну суму 388980 грн. згідно платіжних доручень:
від 17.07.2017 №247 - 148 980,00 грн.
від 18.07.2017 №252- 70 000,00 грн.
від 18.07.2017 №253 - 79 000,00 грн.
від 19.07.2017 №254 - 91 000,00 грн.
Таким чином, виходячи з даних актів виконаних робіт та податкових накладних інструктори для надання допомоги у використанні і контролю за використанням службових собак працювали у січні 2017 року - 1081 добу (25932 годин/24 годин в 1 добі), при тому, що у січні 2017 року кількість календарних днів складає - 31.
Також, суд зазначає, що позивачем не зазначено, на яких об`єктах ПП Гарант Сервіс 2007 використовувались кінологічні послуги.
Крім того, згідно видів діяльності ТОВ ''Спецремпідряд'' відсутні - надання охоронних або кінологічних послуг.
В ході проведення перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства України з податку на додану вартість по взаємовідносинам ПП Гарант Сервіс 2007 з ТОВ "Корват" за період з 01.02.2017 по 28.02.2017 року , встановлено, що на підставі - договору про надання кінологічних послуг від 01.02.2017р. №01-02/17 ТОВ "Корват" протягом лютого 2017 року здійснює надання інструкторів для допомоги у використанні і контролю за виконання службових собак та надання в оренду службових собак (кінологічні послуги) до ПП Гарант Сервіс 2007 на загальну суму з ПДВ - 161280 грн., у т.ч. ПДВ - 26880 грн.
Податок на додану вартість на загальну суму 26880 грн., по вищевказаним податковим накладним згідно Податкових декларацій з податку на додану вартість, розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів, розрахунків коригування сум ПДВ до податкової декларації з податку на додану вартість ПП Гарант Сервіс 2007 включено до складу податкового кредиту у лютому 2017 року у розмірі 26880 грн., що відповідає даним Системи автоматизованого співставлений податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України.
В рахунок оплати за отримані послуги ПП Гарант Сервіс 2007 не перераховувало ТОВ "Корват" грошові кошти.
В ході перевірки ПП Гарант Сервіс 2007 надано договір про відступлення права вимоги від 28.02.2017 року №02/17, згідно якого Первісний кредитор (ТОВ "Корват") передає, а Новий кредитор (ТОВ Укрпідприємництво ) приймає на себе право вимоги, що належить Первісному кредиторові, і стає кредитором за договором від 01.02.2017 №01-02/17.
На виконання даного договору ПП Гарант Сервіс 2007 перераховано в адресу ТОВ Укрпідприємництво грошові кошти на загальну суму 161280 грн. згідно платіжних доручень:
від 14.07.2017 №245 - 145 958,40 грн.
від 17.03.2017 №197 - 15 321,60 грн.
Таким чином, виходячи з даних актів виконаних робіт та податкових накладних інструктори для надання допомоги у використанні і контролю за використанням службових собак працювала у лютому 2017 року - 448 діб (10752 годин/24 годин в 1 добі), при тому, що у лютому 2017 року кількість календарних днів складає - 28.
Також, суд зазначає, що позивачем не зазначено, на яких об`єктах ПП Гарант Сервіс 2007 використовувались кінологічні послуги.
Крім того, згідно видів діяльності ТОВ "Корват" відсутні - надання охоронних або кінологічних послуг.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п.п.14.1.36 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Згідно з пп.14.1.181 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Пунктом 198.1 ст.198 Податкового кодексу України передбачено, що право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
За змістом п.198.2 ст.198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
За приписами п.198.3 статті 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з:
придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Тобто необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість є факт придбання товарів та послуг з метою їх використання в господарській діяльності.
Пунктом 198.6 ст.198 Податкового кодексу України передбачено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.
Згідно з п.44.1 ст.44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Як встановлено абз. 5 ст. 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.1999 № 996-ХІV (далі - Закон № 996-ХІV) господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства. Отже, господарська операція повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону № 996-ХІV бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
За змістом ч. 1 ст. 9 вищезазначеного Закону підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Частиною 2 ст. 9 Закону № 996-ХІV передбачені обов`язкові реквізити, які мають містити первинні та зведені облікові документи.
Відповідно до п. 2.15 та 2.16 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88 (далі - Положення) первинні документи підлягають обов`язковій перевірці працівниками, які ведуть бухгалтерський облік, за формою і змістом, тобто перевіряється наявність у документі обов`язкових реквізитів та відповідність господарської операції чинному законодавству, логічна ув`язка окремих показників. Забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать нормативно-правовим актам, встановленому порядку приймання, зберігання і витрачання грошових коштів, товарно-матеріальних цінностей та іншого майна, порушують договірну і фінансову дисципліну, завдають шкоди державі, власникам, іншим юридичним і фізичним особам. Такі документи повинні бути передані керівнику підприємства, установи для прийняття рішення.
Пунктом 2.4 Положення визначено, що первинні документи повинні мати такі обов`язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Так, Верховний Суд у своїх постановах від 20.02.2018 р. у справі № 809/117/13-а, від 22.03.2018 р. у справі № 815/3666/16 та від 10.04.2018 р. у справі № 815/24/17 дійшов висновку, що недоведеність фактичного здійснення господарської операції (нездійснення операції) позбавляє первинні документи юридичної значимості для цілей формування податкової вигоди навіть за наявності правильно оформлених за зовнішніми ознаками та формою, але недостовірних та у зв`язку з цим юридично дефектних первинних документів, якщо рух коштів не забезпечений зв`язком з господарською діяльністю учасників цих операцій. При цьому відсутність ділової мети також є підставою для відмови у наданні податкової вигоди.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно із ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.
Частиною 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Частиною 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку щодо відмови в задоволенні позовних вимог.
Керуючись ст.ст.243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні адміністративного позову відмовити.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В. Єфанова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2019 |
Оприлюднено | 11.11.2019 |
Номер документу | 85488422 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова Ольга Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова Ольга Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова Ольга Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні