Рішення
від 31.10.2019 по справі 200/8768/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 жовтня 2019 р. Справа№200/8768/19-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Зінченка О.В.,

при секретарі судового засідання - Рева О.Ю.,

за участю

представника позивача Саєнко О.М., Кириченко Г.М. з довіреністю,

представника відповідача Сазонової М.О., Ведь А.А. за довіреністю,

розглянувши в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Міського управління освіти Військово-цивільної адміністрації м. Торецька Донецької області до Управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Донецькій області про визнання неправомірними та скасування рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Міське управління освіти військово-цивільної адміністрації м. Торецька Донецької області (надалі за текстом рішення позивач) звернулося до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Донецькій області про визнання неправомірним та скасування рішення № 125 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування від 11 червня 2019 року. Заявою від 30 липня 2019 року позивач доповнив заявлені позовні вимоги вимогою про скасування рішення № 125/1 про застосування штрафних санкцій за несвоєчасне повернення або повернення в неповному обсязі коштів фонду від 01 липня 2019 року.

В заяві від 16 вересня 2019 року позивач уточнив заявлені ним вимоги та просив суд визнати неправомірним та скасувати рішення відповідача № 125 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування від 11 червня 2019 року в частині суми 10 133,97 грн. та рішення № 125/1 про застосування штрафних санкцій за несвоєчасне повернення або повернення в неповному обсязі коштів фонду від 01 липня 2019 року.

Ухвалою суду від 15 липня 2019 року позовну заяву залишено без руху. 30 липня 2019 року позивач усунув недоліки позовної заяви, ухвалою від 02 серпня 2019 року відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи. Ухвалою від 28 серпня 2019 року за клопотанням представника Управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування в Донецькій області справу призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання у справі призначено на 13 вересня 2019 року. Ухвалою від 13 вересня 2019 року підготовче провадження у справі закрито, справу призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні на 04 жовтня 2019 року. Ухвалою від 04 жовтня 2019 року провадження у справі зупинено. 31 жовтня 2019 року провадження у справі поновлено.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив протиправність прийнятих відповідачем рішень № 125 від 11 червня 2019 року та № 125/1 від 01 липня 2019 року, оскільки наведені в акті перевірки висновки про оформлення листків непрацездатності із порушеннями не відповідають фактичним обставинам, що мали місце під час перевірки позивача. Так,позивач вказав, що вході перевірки Управлінням виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Донецькій області встановлено призначення допомоги за листками непрацездатності, які оформлені із порушенням Інструкції про порядок заповнення листка непрацездатності № 532 від 03.11.2004. Крім цього, позивач зауважив на тому, що згідно Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затверджену Наказом МОЗ України від 13.11.2001 № 455, за порушення оформлення листків непрацездатності несуть відповідальність керівники закладів охорони здоров`я.

За змістом позову інші виявлені порушення, виявлені в ході перевірки, що призвели до зайвої виплати допомоги по тимчасовій непрацездатності в сумі 839,41 грн. підтверджені актом проведеного службового розслідування щодо вивчення фактів порушення вимог законодавства у сфері загальнообов`язкового державного соціального страхування в міському управлінні освіти військово-цивільної адміністрації м. Торецька від 24 червня 2019 року.

Посилаючись на протиправність рішення № 125 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування від 11 червня 2019 року, позивач наполягав на протиправності рішення № 125/1 про застосування штрафних санкцій за несвоєчасне повернення або повернення в неповному обсязі коштів фонду від 01 липня 2019 року.

В судовому засіданні представники позивача надали пояснення аналогічні викладеним в позові та відповіді на відзив, просили суд задовольнити позов.

Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечував, підстави незгоди із позовом визначив у наданому суду відзиві на позов.

За змістом викладеного у відзиві, Торецьким міським відділенням Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області проведена планова перевірка позивача, за наслідком якої складений акт. В ході перевірки виявлені порушення в частині призначення та виплати допомоги по тимчасовій непрацездатності за дні встановлення інвалідності МСЕК, прийняття до оплати допомоги по листкам непрацездатності, оформленим із порушенням вимог Інструкції про заповнення листка непрацездатності, невірне визначення заробітної плати для розрахунку допомоги по тимчасовій непрацездатності, що призвело до зайвої витрати коштів фонду в загальній сумі 7 593,39 грн.

Стосовно незгоди позивача із виявленими порушеннями оформлення листків непрацездатності,що призвели до зайвої виплати допомоги по тимчасовій непрацездатності в сумі 6 753,98 грн. відповідач зазначив, що на час проведення перевірки листки непрацездатності були оформлені із порушеннями, на підтвердження цього відповідач надав копії цих листків непрацездатності.

Через нездійснення відповідачем повернення коштів фонду у 10-денний 01 липня 2019 року Управлінням відповідача прийнято рішення № 125/1 про застосування штрафних санкцій на підставі ст. 9 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування .

Стосовно зауважень позивача про неприйняття відповідачем під час прийняття рішення № 125 від 11.06.2019 наданих позивачем заперечень на акт перевірки, в наданому суду відзиві відповідач зазначив про їх необґрунтованість,оскільки за наслідком розгляду цих заперечень позивачу спрямовувалася відповідь.

В судовому засіданні представники відповідача надали пояснення аналогічні викладеному у відзиві, просили суд відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив наступне.

Позивач - Міське управління освіти військово-цивільної адміністрації м. Торецька Донецької області є юридичною особою, зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за кодом 02142827. Згідно даних державного реєстру місцезнаходженням юридичної особи: 85200, Донецька обл., місто Торецьк, вулиця Освіти, будинок 8.

У травні 2019 року Торецьким міським відділенням Управління виконавчої дирекції фонду в Донецькій області проведено планову перевірку дотримання страхувальником вимог законодавства у сфері загальнообов`язкового державного соціального страхування, про що складено акт № 11 від 24 травня 2019 року.

За змістом викладеного в акті № 11 від 24 травня 2019 року, в останньому виявлені факти виплат за листками непрацездатності, що заповнені із порушеннями пункту 4.5. Інструкції про порядок заповнення листка непрацездатності. Зокрема, згідно акту виявлені порушення заповнення листків непрацездатності:

- листок непрацездатності АДГ № 324260 (первинний), виданий ОСОБА_1 з 31.03.2018 по 19.04.2018 (амбулаторний). В листку непрацездатності допущено третю помилку в графі Звільнення від роботи у даті до якого числа включно - двадцять шосте викреслено на дев`ятнадцяте; допущено четверту помилку у графі звільнення від роботи у місяці з якого числа - написано 07.03.2018 замість 07.04.2018; сплачена допомога за рахунок коштів фонду становить 2067,77 грн.;

- листок непрацездатності АДГ № 081668 (первинний), виданий ОСОБА_2 з 26.02.2018 по 14.03.2018 (стаціонарний). У листку непрацездатності назва та місцезнаходження закладу охорони здоров`я не підтверджено штампом та печаткою закладу охорони здоров`я для листків непрацездатності . У графі стати до роботи прізвище лікаря не засвідчено печаткою закладу охорони здоров`я для листків непрацездатності . Сплачена допомога за рахунок коштів фонду становить 1361,76 грн.;

- листок непрацездатності серії АДК № 798987 (первинний),виданий ОСОБА_3 з 10.10.2018 по 19.10.2018. (амбулаторний). У листку непрацездатності назва та місцезнаходження закладу охорони здоров`я не підтверджено штампом та печаткою закладу охорони здоров`я для листків непрацездатності . У графі стати до роботи прізвище лікаря не засвідчено печаткою закладу охорони здоров`я для листків непрацездатності . Сплачена допомога за рахунок коштів фонду становить 832,80 грн.;

- листок непрацездатності АДК № 450346(первинний), виданий ОСОБА_4 з 31.01.2018 по 09.02.2018 (амбулаторний). У листку непрацездатності назва та місцезнаходження закладу охорони здоров`я не підтверджено штампом та печаткою закладу охорони здоров`я для листків непрацездатності . У графі стати до роботи прізвище лікаря не засвідчено печаткою закладу охорони здоров`я для листків непрацездатності . Сплачена допомога за рахунок коштів фонду становить 1794,95 грн.;

- листок непрацездатності АДК № 818828, виданий ОСОБА_5 з 25.02.2019 по 06.03.2019 (амбулаторний). У листку непрацездатності у графі звільнення від роботи у даті з якого числа допущено вправлення, що не підтверджено записом виправленому вірити , підписом лікуючого лікаря та печаткою закладу охорони здоров`я для листків непрацездатності . Листок непрацездатності видано поза місцем постійного проживання і роботи без дозволу головного лікаря та у графі видачу листка непрацездатності дозволяю відсутні підпис головного лікаря та кругла печатка закладу охорони здоров`я. Сплачена допомога за рахунок коштів фонду становить 696,70 грн.

Загальна сума виплаченої допомоги на підставі наведених листків непрацездатності становить 6753,98 грн.

Крім наведених вище порушень під час перевірки відповідачем виявлені порушення статей 22,33 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування , що призвели до отримання позивачем зайвого фінансування на суму 839,41 грн., що не оскаржуються позивачем.

Згідно акту перевірки до нього додані копії листків непрацездатності: АДГ № 818828, АДГ № 081668, АДГ № 324260, № АДК 798897, АДГ № 450346, АДГ № 134189, АДК № 327611.

03.06.2019 позивачем підготовлені заперечення на акт перевірки із викладеною в них незгодою із виявленими відповідачем порушеннями стосовно отримання фінансування на підставі листків лікарняних, що оформлені із порушенням вимог законодавства.

За змістом заперечень перебування на лікарняному в період з 31.03.2018 по 19.04.2018 ОСОБА_1 (листок непрацездатності серії АДГ НОМЕР_1 ) підтверджується листом КЗ ЦПМСД м. Торецька № 372 від 27.04.2018; листки непрацездатності серії НОМЕР_2 , виданий ОСОБА_6 з 26.02.2018 по 4.03.2018, АДК № 798987 виданий ОСОБА_3 з 10.10.2018 по 19.10.2018, серії НОМЕР_3 виданий ОСОБА_4 з 31.10.2018 по 09.02.2018 містить в графі назва і місцезнаходження закладу охорони здоров`я штамп та печатку відповідного закладу, в графі стати до роботи прізвище лікаря засвідчено печаткою відповідного закладу охорони здоров`я, листок непрацездатності АДК № 818828 виданий ОСОБА_5 з 25.02.2019 по 06.03.2019 у графі звільнення від роботи у даті з якого ІНФОРМАЦІЯ_1 містить виправлення, що підтверджується записом виправленому вірити та підписом лікуючого лікаря, печаткою закладу охорони здоров`я для листків непрацездатності , листок непрацездатності містить підпис головного лікаря та печатку закладу охорони здоров`я в графі видачу листка непрацездатності дозволяю . В запереченнях зауважено на отриманні акту перевірки без додатків до нього.

Надані заперечення розглянуті Управлінням виконавчої дирекції фонду в Донецькій області, про розгляд заперечень позивача повідомлено листом № 01-13/11-901 від 12.06.2019 (арк. справи 36-41).

11 червня 2019 року відповідачем прийнято рішення № 125 про повернення коштів фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, яким визначено до повернення (відшкодування) Фонду неправомірно витрачених суми страхових коштів соціального страхування в сумі 7 593,39 грн. та застосовано штрафні санкції в сумі 3 796,70 грн. (арк.. справи 12).

01 липня 2019 року відповідачем прийнято рішення № 125/1 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів фонду соціального страхування в сумі 1139,01 грн. та пені в сумі 34,17 грн.

Із врахуванням встановлених обставин, спірним питанням між сторонами є правомірність встановлення відповідачем порушень, що призвели до зайвої виплати коштів фонду на здійснення виплат по листкам непрацездатності, оформлених із порушеннями.

Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі-КАС України) завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов`язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров`я визначаються Законом України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі Закон України № 1105).

Статтею 20 Закону №1105 допомогу по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною) визначено як вид матеріального забезпечення та соціальних послуг.

Відповідно до статті 22 Закону №1105 допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати (доходу) у разі настання передбачених цією статтею страхових випадків, зокрема, тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов`язаної з нещасним випадком на виробництві.

Підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності, а в разі роботи за сумісництвом - копія листка непрацездатності, засвідчена підписом керівника і печаткою за основним місцем роботи. Порядок і умови видачі, продовження та обліку листків непрацездатності, здійснення контролю за правильністю їх видачі встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, за погодженням з Фондом (ст. 31 Закону №1105).

Отже, належним чином виданий та оформлений листок непрацездатності є підставою призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності.

Наказом Міністерства охорони здоров`я №455 від 13.11.2011 затверджено Інструкцію про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян. Порядок заповнення листка непрацездатності визначений Інструкцією, затвердженою МОЗ України від 03.11.2004 № 532/274/136-ос/1406, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 17.11.2004 за № 1456/10055 (далі Інструкція №532).

Відповідно до пункту 3.1 Інструкції №532 в листку непрацездатності підкреслюється слово "первинний" або "продовження" із зазначенням номера та серії попереднього листку непрацездатності у разі його продовження. Чітко вказуються: назва і місцезнаходження закладу охорони здоров`я (повністю), що підтверджуються штампом та печаткою закладу охорони здоров`я "Для листків непрацездатності"; дата видачі листку непрацездатності (цифрою вказується число, після чого літерами - назва місяця, цифрою вказується рік), прізвище, ім`я, по батькові непрацездатного (повністю); число повних років (цифрами); стать підкреслюється; місце роботи: назва і місцезнаходження підприємства, установи, організації (повністю).

Відповідно до пункту 3.8. Особам, у яких тимчасова непрацездатність настала поза постійним місцем проживання і роботи, листок непрацездатності видається за підписом головного лікаря, що засвідчується круглою печаткою закладу охорони здоров`я. Запис здійснюється у графі "Видачу листка непрацездатності дозволяю" із обов`язковим записом у медичних картах амбулаторного чи стаціонарного хворого.

Згідно пункту 3.13 Інструкції №532 у графі "Стати до роботи" вказують словами число і місяць, коли приступити до роботи; посаду, прізвище лікаря, що засвідчується його підписом та печаткою закладу охорони здоров`я "Для листків непрацездатності". У разі продовження тимчасової непрацездатності підкреслюється "Продовжує хворіти" та зазначається номер нового листка непрацездатності.

Пунктом 4.5 Інструкції №532 передбачено, що у разі помилок у тексті здійснюється виправлення тексту, що підтверджується записом "Виправленому вірити", підписом лікуючого лікаря та печаткою закладу охорони здоров`я "Для листків непрацездатності".На бланку листка непрацездатності дозволяється не більше двох виправлень.

В матеріалах справи наявні копії листків непрацездатності, надані позивачем (арк. справи 42- 46) та надані відповідачем (арк. справи 148-152).

В ході дослідження листків непрацездатності, наданих відповідачем судом встановлено, що надані відповідачем копії листків непрацездатності серії АДГ № 081668 первинний, виданий Зайцевій О ОСОБА_7 з 26.02.2018 по 14.03.2018, серії НОМЕР_4 первинний, виданий ОСОБА_3 з 10.10.2018 по 19.10.2018, серії НОМЕР_5 , первинний, виданий ОСОБА_4 з 31.01.2018 по 09.02.2018, серії НОМЕР_6 виданий ОСОБА_5 містять недоліки, описані в акті перевірки. Надані позивачем листки непрацездатності виявлених недоліків не містять, листок непрацездатності серії НОМЕР_7 , виданий ОСОБА_1 , містить 4 помилки, що не заперечується позивачем.

Допитана в судовому засіданні в якості свідка ОСОБА_8 зазначила, що у травні 2019 року нею від імені Управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Донецькій області особисто проводилась перевірка позивача на предмет дотримання страхувальником вимог законодавства у сфері загальнообов`язкового державного соціального страхування, про що складено акт № 11 від 24 травня 2019 року. Під час проведення перевірки працівники бухгалтерії позивача робили їй ксерокопії листків непрацездатності, які мали певні порушення. Всі виявлені порушення відображені в акті перевірки. Печатки з листків непрацездатності вона не убирала. Якщо в акті вказувалось відсутність певної печатки, то такої печатки не було, про що також свідчать отримані ксерокопії цих листків.

Водночас, у судовому засіданні судом в якості експерименту робились ксерокопії з оригіналів спірних листків непрацездатності, за наслідками якого всі печатки, що на них знаходились доволі чітко відкопіювались на їх ксерокопії.

Враховуючи наведене, суд дійшо ввисновку, що надані позивачем листки непрацездатності серії АДГ № 081668 первинний, виданий ОСОБА_9 О ОСОБА_7 з 26.02.2018 по 14.03.2018, серії НОМЕР_4 первинний, виданий ОСОБА_3 з 10.10.2018 по 19.10.2018, серії НОМЕР_5 , первинний, виданий ОСОБА_4 з 31.01.2018 по 09.02.2018, серії НОМЕР_6 виданий ОСОБА_5 та серії НОМЕР_7 виданий ОСОБА_1 на час проведення перевірки містили недоліки оформлення та не можуть вважатися такими, що належним чином оформлені.

Доводи позивача стосовно того, що вони були належним чином оформлені судом не приймаються, оскільки такі доводи спростовуються показами свідка, а також іншими матеріалами справи, зокрема копіями цих листків, що надані відповідачем.

Відповідно до частини 3 статті 30 Закону №1105 рішення про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг приймається комісією (уповноваженим) із соціального страхування, що створюється (обирається) на підприємстві, в установі, організації, до складу якої входять представники адміністрації підприємства, установи, організації та застрахованих осіб (виборних органів первинної профспілкової організації (профспілкового представника) або інших органів, які представляють інтереси застрахованих осіб).

Комісія (уповноважений) із соціального страхування здійснює контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою матеріального забезпечення, приймає рішення про відмову в його призначенні, про припинення виплати матеріального забезпечення (повністю або частково), розглядає підставу і правильність видачі листків непрацездатності та інших документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення та соціальних послуг.

Комісія (уповноважений) із соціального страхування виконує свої функції відповідно до положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, яке затверджується правлінням Фонду.

Пунктом 2.2 Положення про комісію (уповноваженого) підприємства, установи, організації із загальнообов`язкового державного соціального страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, затвердженого Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 23.06.2008 №25, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 липня 2008р. за №636/15327 передбачено, що комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства зобов`язана: - приймати рішення про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг; - приймати рішення про відмову в призначенні матеріального забезпечення, про припинення виплати його (повністю або частково), розглядати підставу і правильність видачі та заповнення листків непрацездатності та інших документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення та соціальних послуг.

Підпунктом 3.1.1 п.3.1 вказаного Положення передбачено, що комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства: приймає рішення про призначення або відмову в призначенні матеріального забезпечення (допомоги по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною), вагітності та пологах, на поховання) і передає його роботодавцю для проведення виплат, здійснення розрахунків тощо. Приймає рішення про припинення виплати матеріального забезпечення (повністю або частково). Перевіряє правильність видачі та заповнення документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення та соціальних послуг.

Положення аналогічного змісту містило Положення про комісію (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи, організації, затвердженого Постановою Правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 25 від 23 червня 2008 року, що було чинним до липня 2018 року.

Тобто, одним з обов`язків комісії є перевірка правильності видачі та заповнення документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення.

Таким чином, під час перевірки правомірності призначення комісією із соціального страхування матеріального забезпечення застрахованим особам, виконання нею обов`язків щодо розгляду підстав і правильності видачі листків непрацездатності спеціалістом виконавчої дирекції, встановлені випадки безпідставного призначення допомоги по листках непрацездатності, що видані та оформлені з порушенням вимог Інструкції №532.

Суд зазначає, що виправлення та дооформлення вже після перевірки листів непрацездатності не звільняє позивача від відповідальності та не може бути підставою для скасування рішення Фонду, тому що дані виправлення позивач мав зробити до перевірки, листок непрацездатності є підставою для призначення допомоги лише у разі, якщо його зміст та форма відповідає вимогам установленим Інструкцією №532.

Пунктом 2.15 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05 червня 1995 року № 168/704) первинні документи бухгалтерського обліку підлягають обов`язковій перевірці працівниками, які ведуть бухгалтерських облік, за формою і змістом, тобто перевіряється наявність у документі обов`язкових реквізитів та відповідальність господарської операції діючому законодавству.

Забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать законодавчим та нормативним актам (п. 2.16. Положення № 88).

Відповідно до частини 6 статті 15 Закону №1105 у разі порушення порядку використання страхових коштів роботодавці відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.

Оскільки в порушення вимог чинного законодавства позивач нарахував та сплатив допомогу по тимчасовій непрацездатності за листками непрацездатності, які були видані та оформлені неналежним чином, відповідач правомірно прийняв спірне рішення щодо повернення коштів фонду та застосування фінансових санкцій за порушення позивачем законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Відповідно до частини 6 статті 15 Закону №1105 за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

В матеріалах справи відсутні документи, які б свідчили про повернення позивачем страхових коштів на страхувальників згідно рішення № 125 від 111 червня 2019 року, що свідчить про обґрунтованість прийнятого відповідачем рішення № 125/1 від 01 липня 2019 року.

Таким чином, в задоволенні заявлених позивачем вимог слід відмовити повністю.

Підстави для здійснення розподілу судових витрат відсутні.

З огляду на викладене вище та керуючись 2, 3, 5- 9, 12, 15, 19, 22, 25, 32, 72, 76, 77, 79, 94, 139, 194, 205, 241-243, 245, 246, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог Міського управління освіти військово-цивільної адміністрації м. Торецька Донецької області до Управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Донецькій області про визнання неправомірним та скасування рішення № 125 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування від 11 червня 2019 року в частині суми 10 133,97 грн. та рішення № 125/1 про застосування штрафних санкцій за несвоєчасне повернення або повернення в неповному обсязі коштів фонду від 01 липня 2019 року, - відмовити повністю.

Вступна та резолютивна частини рішення проголошено у судовому засіданні 31 жовтня 2019 року.

Повний текст судового рішення складено 08 листопада 2019 року.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного тексту судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя О.В. Зінченко

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.10.2019
Оприлюднено10.11.2019
Номер документу85488828
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/8768/19-а

Ухвала від 01.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Постанова від 25.02.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Постанова від 25.02.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 26.12.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Рішення від 31.10.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зінченко О.В.

Ухвала від 04.10.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зінченко О.В.

Ухвала від 13.09.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зінченко О.В.

Ухвала від 28.08.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зінченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні