Рішення
від 05.11.2019 по справі 300/1679/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"05" листопада 2019 р. справа № 300/1679/19

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Тимощука О.Л.,

за участю: секретаря судового засідання - Ткачук О.П.,

представника позивача - Тепак Л.П.,

представника відповідача - Юрчука Ю.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовною заявою Приватного підприємства Інтеренергоінвест

до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 25.04.2019 №0053005512 про сплату штрафу в сумі 100 000,00 грн, -

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство Інтеренергоінвест (надалі, також - позивач), 09.08.2019, звернулося в суд з позовною заявою до Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (надалі, також - відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 25.04.2019 №0053005512 про сплату штрафу в сумі 100 000,00 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем, на думку позивача, неправомірно та всупереч вимогам чинного законодавства, складено оскаржене податкове повідомлення-рішення за порушення термінів реєстрації податкових накладних (2 календарних дні), за період з 26.12.2018 по 17.01.2019, на підставі акта перевірки №2038/09-19-55-12-14/34844181. У позовній заяві позивач стверджує, що встановлена пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України відповідальність платника податку на додану вартість за порушення граничного строку для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН, у вигляді накладення штрафу може застосовуватись у разі, якщо платник не надав (не надіслав) податкову накладну ДФС у межах строку, встановленого цією статтею, тобто протягом операційного дня. Натомість, прийняття чи неприйняття податкової накладної (розрахунку коригування) безпосередньо до ЄРПН є результатом виконання роботи програмного забезпечення, що контролюється відповідачем, та/або безпосередніх дій працівників ДФС, на дії чи рішення яких, позивач впливу не має. Разом з цим, у позовній заяві позивач зазначив і про те, що у квитанції, отриманій від відповідача за наслідком перевірки направленої накладної, вказана сума реєстраційного ліміту не відповідає дійсним обставинам, враховуючи те, що розрахований за визначеною Податковим кодексом формулою операційний ліміт мав бути достатнім для реєстрації податкової накладної. Позивач впевнений, що граничного строку надіслання податкової накладної ним не порушено, операційний ліміт не перевищено, а тому, податкове повідомлення-рішення від 25.04.2019 №0053005512 про накладення штрафу в сумі 100 000,00 грн є передчасним, неправомірним та підлягає скасуванню.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 14.08.2019 відкрито провадження у даній справі за правилами спрощеного позовного провадження, судовий розгляд справи призначено на 03.09.2019 о 10:00 год (а.с.1-2).

На адресу суду 29.08.2019 від позивача надійшли додаткові пояснення по справі від 28.08.2019 (а.с.136-139). У поясненнях представником позивача надано роз`яснення щодо розрахунку суми реєстраційного ліміту, з урахуванням норм Податкового кодексу України. Також, позивач звернув увагу на те, що відсутність вини ПП Інтеренергоінвест визнається відповідачем, що підтверджується повідомленням Прес-служби ДФС України від 15.01.2019, розміщеного на офіційному веб-сайті про перенавантаження серверу ДФС та про те, що запити щодо отримання відомостей з ЄРПН обробляються із затримкою в часі.

Згідно із довідкою секретаря судового засідання Івано-Франківського окружного адміністративного суду, судове засідання по даній адміністративній справі, призначене на 03.09.2019 о 10:00 год не відбулось, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Наступне судове засідання призначено судом на 10.09.2019 о 10:00 год, про що повідомлено сторін, шляхом направлення на їх поштові адреси повісток про виклик до суду (а.с.146-147).

У судовому засіданні 10.09.2019 представником відповідача заявлено клопотання про відкладення розгляду справи, для подання відзиву на позовну заяву, наступне судове засідання призначено на 17.09.2019 о 10:00 год (а.с.153-154).

На адресу суду 16.09.2019 відповідачем подано відзив на позовну заяву від 13.09.2019 №937/09-19-10-02 (а.с.157-159 та зворотна сторона). Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечив, вказавши на те, що перевіркою термінів реєстрації податкових накладних та рахунків коригування до податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН встановлено, що позивачем здійснено реєстрацію податкової накладної №859 від 26.12.2019 з порушенням граничних термінів її реєстрації, а саме, підприємством зареєстровано податкову накладну 17.01.2019 при тому, що граничним строком реєстрації є 15.01.2019, що свідчить про порушення вимог пункту 10 статті 201 Податкового кодексу України, та підтверджує правомірність та обґрунтованість винесення оскарженого рішення.

Під час судового розгляду справи 17.09.2019 судом оголошено перерву до 09.10.2019, у зв`язку із витребуванням у представника відповідача документального підтвердження сум реєстраційного ліміту податкових накладних ПП Інтеренергоінвест (а.с.164-165).

Позивачем 30.09.2019 подано до суду відповідь на відзив від 27.09.2019 (а.с.167-170). У вказаній відповіді позивач не погодився із доводами відповідача у відзиві на позов та, зокрема, вказав, що відповідачем жодними належними та допустимими доказами не спростовано позицію ПП Інтеренергоінвест , висвітлену у позовній заяві. Так, позивач повторно зазначив, що оскільки протягом операційного дня 15.01.2019 відповідачем не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття податкової накладної, така накладна вважається зареєстрованою в ЄРПН, що відповідає приписам Податкового кодексу України; реєстраційний ліміт у розмірі 861 770,46 грн, розрахований відповідачем, є помилковим, оскільки вартість суми, на яку платник податків має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в ЄРПН оновлено ДФС після закінчення операційного часу - 15.01.2019 в період з 20:18 по 22:40 год; відмова в реєстрації податкової накладної, з підстав перевищення встановленого операційного ліміту є результатом роботи некоректного автоматичного обчислення реєстраційної суми при зміні значення будь-якого з показників формули, що покладено на ДФС, якою не забезпечено своєчасного автоматичного збільшення у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суми, на яку платник податків має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в ЄРПН, відтак, безпідставно відмовлено в реєстрації податкової накладної. Таким чином, позивач стверджує, що реєстрація податкової накладної №859 від 26.12.2018, яка відбулась лише 17.01.2019 не є наслідком протиправних дій чи бездіяльності позивача, оскільки ним вжито всіх можливих заходів для проведення своєчасної реєстрації податкової накладної.

Представником відповідача 09.10.2019 подано до суду клопотання про відкладення розгляду даної справи від 09.10.2019 (а.с.75).

Під час судового засідання 09.10.2019 суд ухвалив вказане клопотання задовольнити та відклав розгляд справи на 29.10.2019 (а.с.177).

Від відповідача на адресу суду 29.10.2019 надійшли додаткові пояснення по справі (а.с.181-182, 184 та зворотна сторона), у яких надано роз`яснення щодо підстав та умов збільшення суми ліміту 15.01.2019 після закінчення операційного часу, та стосовно ненадання відповіді на заяву позивача №4 від 28.01.2019. Також, у поясненнях представник просив замінити відповідача його правонаступником.

У судовому засіданні 29.10.2019 судом постановлено ухвалу, якою заяву Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про заміну сторони правонаступником, викладену в додаткових поясненнях №1140/09-19-08-02 від 29.10.2019 - задоволено. Замінено у адміністративній справі 300/1679/19 відповідача - Головне управління ДФС в Івано-Франківській області його правонаступником - Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області (а.с.191-192).

Представником позивача подано клопотання про долучення до матеріалів справи додаткових письмових доказів від 04.11.2019 (а.с.199-203), у якому вказано на помилковість доводів представника відповідача, повторно наголошено на належне виконання позивачем вимог податкового законодавства щодо реєстрації податкової накладної №859 від 26.12.2018; на створення відповідачем штучних перешкод для реєстрації накладної, з огляду на повідомлення про перенавантаження серверу 15.01.2019 та його некоректної роботи, в тому числі, щодо оновлення сум реєстраційного ліміту та роз`яснено процедуру обчислення реєстраційного ліміту, відповідно до формули, визначеної положеннями пункту 200-1.3 статті 200 Податкового кодексу України.

Представником відповідача також подано до суду додаткові пояснення за №1155/09-19-08-02 від 04.11.2019 (а.с.205-207), згідно зі змістом яких, податкові накладні, подані позивачем на реєстрацію у межах операційного дня 15.01.2019 та зареєстровані 15.01.2019, однак, уже поза межами операційного дня, що підтверджується витягом із рахунку СЕА ПДВ позивача, оскільки реєстраційний ліміт збільшується у автоматичному режимі при реєстрації податкових накладних контрагентами. Разом з цим, представник зазначив, що позивач не позбавлений можливості отримати відомості про факт реєстрації накладної контрагентом, і на цих підставах відслідковувати формування реєстраційного ліміту.

Під час судового розгляду справи, представник позивача вимоги та доводи, викладені у позовній заяві, відповіді на відзив та додаткових поясненнях підтримала, просила позов задовольнити у повному обсязі. У свою чергу, представник відповідача, проти задоволення вимог ПП Інтеренергоінвест заперечив з підстав, наведених у відзиві на позовну заяву та письмових поясненнях.

Вислухавши пояснення представників сторін, вивчивши позовну заяву, відзив на позов, відповідь на відзив та додаткові пояснення по справі, а також, дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують свої позиції, судом встановлено такі обставини.

ПП Інтеренергоінвест 15.01.2019 о 19:57:08 год надіслано для реєстрації в ЄРПН податкову накладну №859 від 26.12.2018 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість 6 000 000 грн (загальна сума податку на додану вартість 1 000 000 грн) (а.с.32).

Згідно із повідомленням щодо властивостей документа - податкової накладної №859 від 26.12.018, за результатами контролю, подана позивачем накладна не містить помилок (а.с.33).

Відповідно до копії квитанції №1, отриманої позивачем 16.01.2019 о 06:14 год, податкову накладну, доставлену до центрального рівня ДПС України 15.01.2019 о 19:57:08 год, не прийнято, з огляду на те, що сума ПДВ в документі перевищує суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні (а.с.34).

У зв`язку із наведеним, позивачем подано начальнику Головного управління ДФС в Івано-Франківській області заяву від 28.01.2019 №4 (а.с.30-31), у якій висловлені заперечення стосовно неприйняття до реєстрації податкової накладної №859 від 26.12.2018, а також, зазначено, що подані 15.01.2019 контрагентами позивача податкові накладні №41 від 20.12.2018, №67 від 27.12.2018, № 68 від 27.12.2018, №73 від 28.12.2018, №2 від 28.12.2018 та №5 від 22.12.2018 згідно даних ЄРПН, зареєстровано із запізненням 16.01.2019 та 17.01.2019. Позивач зазначив, що направивши на адресу ДФС податкову накладну в межах встановлено строку, завершив перелік обов`язкових для себе дій, за які він може нести відповідальність.

Відповіді на таку заяву позивачем від Головного управління ДФС в Івано-Франківській області не отримано.

З урахуванням наведеного, позивачем повторно направлено на реєстрацію вказану податкову накладну, у результаті чого, отримано Квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, оформлену 17.01.2019 о 12:03:31 год, згідно із якою, за результатами обробки документа, податкову накладну №859 від 26.12.2018 прийнято, зареєстровано в ЄРПН за №9307165879 (а.с.35).

Надалі, відповідачем проведено камеральну перевірку з питань своєчасності реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, виписаних та зареєстрованих ПП Інтеренергоінвест , в результаті якої складено Акт від 21.03.2019 №2038/09-19-55-12-14/34844181, згідно із яким, за даними Єдиного реєстру податкових накладних (ЄРПН) позивачем здійснено реєстрацію податкової накладної №859 від 26.12.2018 на суму ПДВ 1000 000 грн, із порушенням термінів, визначених пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (2 календарних дні); відповідальність за таке порушення передбачено пунктом 120 1 .1статті 120 1 Податкового кодексу України(а.с.15-15а)

На підставі виявленого порушення, відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 25.04.2019 №0053005512, яким зобов`язано ПП Інтеренергоінвест сплатити штраф у розмірі 100 000 грн за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (30 14060100) протягом десяти календарних днів (а.с.16-17).

Не погоджуючись із таким рішенням відповідача та застосованою штрафною санкцією позивач звернувся до ДФС України із відповідною скаргою від 15.05.2019, у якій зазначив, що висновки контролюючого органу є безпідставними та не відповідають фактичним обставинам справи, а відтак, такими, що вчинені з порушенням вимог чинного законодавства, тому податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню (а.с.20-23).

У відповідь, позивачем отримано рішення про результати розгляду скарги від 12.07.2019 №32365/6/99-99-11-06-01-25 (а.с.26-28) у якому вказано на перевищення допустимого реєстраційного ліміту, який становить 861 770,46 грн, та з огляду на повторне направлення накладної 17.01.2019 о 12:03:31 год, яку зареєстровано ДФС у ЄРПН 17.01.2019, ПП Інтеренергоінвест пропущено строк, встановлений податковим законодавством для реєстрації податкових накладних на 2 календарних дні, а тому, відповідачем правомірно прийнято оскаржене податкове повідомлення-рішення та застосовано штрафну санкцію у розмірі 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначену в такій податковій накладній. Враховуючи наведене, скаргу ПП Інтеренергоінвест ДФС України залишено без задоволення.

Не погоджуючись із правомірністю податкового повідомлення-рішення від 25.04.2019 №0053005512 та, відповідно, накладенням штрафу в розмірі 100 000,00 грн, з метою захисту своїх порушених прав та інтересів ПП Інтеренергоінвест звернулось із позовною заявою до суду.

Оцінюючи наведені сторонами аргументи, суд керується положеннями Конституції України, Кодексу адміністративного судочинства України, а також приписами Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (надалі, також - ПК України), Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (надалі, також - Порядок №1246), інших законів та підзаконних нормативно-правових актів у відповідних редакціях, чинних на момент виникнення спірних правовідносин.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовано Податковим кодексом України.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахуку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

За визначенням підпункту 14.1.133 пункту 14.1 стаття 14 ПК України операційний (банківський) день - частина робочого дня, протягом якої приймаються документи на переказ та на їх відкликання і, за наявності технічної можливості, здійснюється їх обробка, передача та виконання.

Відповідно до пункту 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Пунктом 11 Порядку №1246 передбачено, що після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з пунктами 12 та 13 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки певних показників. За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Відповідно до пункту 14 Порядку № 1246 квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно з положеннями абзацу 13 пункту 201.10 статті 201 ПК України, якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вказана норма є чіткою, не допускає довільного тлумачення та закріплює гарантію прав платника податку вважати зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про її прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної, визначаючи наслідки порушення контролюючим органом законодавства у разі не направлення відповідної квитанції визнання податкової накладної зареєстрованою у операційний день її направлення до ДФС.

Стосовно недостатньої суми реєстраційного ліміту, як підстави для відмови у реєстрації податкової накладної, суд зазначає таке.

Згідно із пунктом 200 1 .3 статті 200 1 ПК України, платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку ( ?Накл), обчислену за такою формулою:

?Накл = ?НаклОтр + ?Митн + ?ПопРах + ?Овердрафт - ?НаклВид - ?Відшкод - ?Перевищ; де:

?НаклОтр - загальна сума податку за отриманими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, податковими накладними, складеними платником податку відповідно до пункту 208.2 статті 208 цього Кодексу та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;

SМитн - загальна сума податку, сплаченого платником при ввезенні товарів на митну територію України, крім сум податку, сплаченого (нарахованого) відповідно до підпункту 191.1.2 пункту 191.1 статті 191 цього Кодексу оператором поштового зв`язку, експрес-перевізником;

?ПопРах - загальна сума поповнення з поточного рахунку платника податку рахунка в системі електронного адміністрування податку, в тому числі рахунків у системі електронного адміністрування податку платника - сільськогосподарського підприємства, що обрало спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, зазначених у підпунктах "а" - "в" пункту 200 -1 .2 цієї статті.

?Овердрафт - сума середньомісячного розміру сум податку, які за останніх 12 звітних (податкових) місяців були задекларовані платником до сплати до бюджету та погашені чи розстрочені або відстрочені, а також задекларовані платником - сільськогосподарським підприємством, що обрав спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу.

?НаклВид - загальна сума податку за складеними платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних;

?Відшкод - загальна сума податку, заявлена платником до бюджетного відшкодування з урахуванням сум коригувань та результатів перевірок, що проводяться відповідно до цього Кодексу;

?Перевищ - загальна сума перевищення податкових зобов`язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно із пунктом 13 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 №569, ДФС автоматично обчислює суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі.

Водночас, згідно із роз`ясненнями щодо основних правил роботи системи електронного адміністрування ПДВ, опублікованими на офіційному веб порталі ДФС, реєстраційна сума обчислюватиметься автоматично та централізовано на рівні ДФС для кожного платника податку щоразу, як відбуватиметься зміна значення будь-якого з показників формули (http://www.sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/print-175151.html).

З огляду на вказане, сума реєстраційного ліміту повинна оновлюватись автоматично після направлення платником податкової накладної.

Як вбачається із витягу з системи електронного адміністрування ПДВ із станом ліміту ПП "Інтеренергоінвест", станом на 15.01.2019, сума реєстраційного ліміту коригувалась протягом усього календарного дня, починаючи з 00:02 год по 22:40 год (а.с.183). Зокрема, о 19:40 год проведено реєстрацію отриманої позивачем податкової накладної за №52 від 27.12.2019 на суму 9 850 грн (контрагент - ТОВ "ПОРТО ФРАНКО ГРУП"), сума ліміту становила 861 770,50 грн.

З матеріалів справи судом встановлено, що податкову накладну №859 від 26.12.2018 на суму 1000 000 грн направлено позивачем для реєстрації о 19:57 год, проте, коригування суми ліміту, яку встановлено станом на 19:40 год у розмірі 861 770,50 грн не проведено, що спричинило перевищення ліміту платником податків, та стало підставою для відмови у реєстрації такої накладної.

При цьому, того ж дня, о 20:18 год ДФС зареєстровано отриману ПП "Інтеренергоінвест" податкову накладну за №97 від 14.01.2019 на суму 139 740 грн (контрагент - ТОВ "ТД ОДЕСКАБЕЛЬ"), однак суму податкового ліміту станом на вказаний час уже скориговано до 1 001 510 грн.

Жодних пояснень щодо нездійсненого автоматичного збільшення суми реєстраційного ліміту при реєстрації податкової накладної №859 представником відповідача суду не надано.

Водночас, у судовому засіданні 05.11.2019 до матеріалів справи долучено лист Державної фіскальної служби України від 31.01.2019 за №5113/6/99-99-09-07-02-15, у якому повідомлено про перевантаженість серверу ДФС 15.01.2019, яка не вплинула на прийом податкових накладних та на роботу реєстру, однак, вплинула на обробку запитів на отримання відомостей з ЄРПН.

Наведене свідчить про те, що позивач був позбавлений можливості протягом операційного дня 15.01.2019 направити відповідний запит для отримання відомостей щодо суми реєстраційного ліміту з реєстру, а тому, твердження представника відповідача щодо безпідставної бездіяльності позивача, яка полягала у невикористанні можливості дізнатися про суму ліміту, є недоцільними.

У додаткових поясненнях по справі представник позивача навів детальний розрахунок суми податку для реєстрації податкової накладної, яка становить 1 051 030, 47 грн, що є достатнім для проведення реєстрації такої накладної на суму 1 000 000 грн (а.с.202).

Правильність проведеного позивачем розрахунку суми ліміту відповідачем не оспорювалась.

Так, не проведення автоматичного коригування суми ліміту при реєстрації нової накладної, з незалежних від позивача обставин, зважаючи на законодавчо встановлену загальну формулу для обчислення суми податку, а також правильне самостійне обчислення такої платником, та своєчасне, у межах операційного дня, направлення податкової накладної для реєстрації, на переконання суду, не може слугувати єдиною підставою для відмови у реєстрації такої накладної.

Суд наголошує, що відповідно до пункту 109.1 статті 109 ПК України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

З огляду на те, що позивачем своєчасно подано податкову накладну для проведення її реєстрації, а самостійно розрахована сума реєстраційного ліміту, відповідно до положень ПК України, дозволяла реєстрацію податкової накладної на суму 1 000 000 грн, тобто виконано обов`язки, передбачені статтею 201 ПК України та Порядку №1246, відсутні підстави для висновків про порушення ПП "Інтеренергоінвест" термінів реєстрації податкової накладної та відповідно й застосування штрафних санкцій.

Крім того, варто зазначити, що фактично реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, це результат дій двох сторін - платника та контролюючого органу.

Згідно із положеннями Порядку №1246 реєстрація - це дії з боку ДФС, у вигляді надсилання квитанції, що підтверджує реєстрацію податкової наакладної.

Обов`язками платника, згідно цього ж Порядку, є правильне оформлення та своєчасне надіслання накладних.

Отже, платник не може нести відповідальність за ті дії, обов`язку з проведення яких законодавством на нього не покладено.

Неналежне виконання позивачем вимог податкового законодавства стосовно своєчасності реєстрації податкових накладних відбулось у зв`язку із похибками у роботі автоматизованої системи, яка полягала в несвоєчасному автоматичному обчисленні суми ліміту, що виключає протиправність дій позивача, та, як наслідок, притягнення його до відповідальності. Відсутність вини платника податків, як необхідної складової податкового правопорушення, обумовила протиправність застосування штрафних (фінансових) санкцій спірним податковим повідомленням-рішенням.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про те, що оскаржене податкове повідомлення-рішення від 25.04.2019 №0053005512 про нарахування штрафних санкцій у розмірі 100 000 грн за порушення строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно із платіжним дорученням №69 від 01.08.2019, позивачем за звернення до суду із вказаною позовною заявою сплачено судовий збір у розмірі 1921 грн (а.с.3). Доказів про понесення ПП "Інтеренергоінвест" інших судових витрат, пов`язаних із розглядом справи суду не надано, відтак підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача лише сплачена позивачем сума судового збору.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 241-246, 250, 255, 295, 297. підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 25.04.2019 №0053005512 про сплату штрафу в сумі 100 000,00 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ - 43142559) на користь Приватного підприємства Інтеренергоінвест (код ЄДРПОУ - 34844181) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) гривня 00 копійок.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

позивач: Приватне підприємство Інтеренергоінвест , адреса: вул. Січових Стрільців, буд. 56, оф.83-85, м. Івано-Франківськ, 76018, код ЄДРПОУ - 34844181;

відповідач: Головне управління ДПС в Івано-Франківській області, адреса: вул. Незалежності, буд. 20, м. Івано-Франківськ, 76018, код ЄДРПОУ - 43142559.

Рішення складене в повному обсязі 11 листопада 2019 р.

Суддя /підпис/ Тимощук О.Л.

Дата ухвалення рішення05.11.2019
Оприлюднено12.11.2019
Номер документу85498098
СудочинствоАдміністративне
Сутьсплату штрафу в сумі 100 000,00 грн

Судовий реєстр по справі —300/1679/19

Ухвала від 26.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 12.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 24.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 17.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 23.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Рішення від 05.11.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Рішення від 05.11.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 29.10.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 14.08.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні