Рішення
від 28.10.2019 по справі 640/7567/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/260

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

28 жовтня 2019 року 10:19 № 640/7567/19

За позовом Громадської організації "ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ЗАКОН І ПОРЯДОК"

До Державної архітектурно-будівельної інспекції України

Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради

3-і особи Товариства з обмеженою відповідальністю "ОДЕСАІНВЕСТБУД", Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛАВАН"

Про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії

Суддя О.В.Головань

Секретар І.В.Галаган

Представники:

Від позивача: Джигурда А.Г.;

Від відповідача 1: не з`яв.;

Від відповідача 2: не з`яв.;

Від 3-х осіб: Парицька Н.О.

Обставини справи:

Громадська організація "ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ЗАКОН І ПОРЯДОК" звернулася до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про:

визнання протиправною бездіяльність Державної архітектурно-будівельної інспекції України щодо неприйняття рішення про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт від 27.12.2018 року № ОД112183612592 на будівництво багатофункціонального житлово-громадського комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями соціально-побутового призначення та об`єктами культурно-розважального центру за адресою: м. Одеса, вул. Приморська, 47, корпус 4 (1 черга будівництва), виданого Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради;

визнання протиправним та скасування Дозволу на виконання будівельних робіт від 27.12.2018 року № ОД112183612592;

визнання протиправними дії Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради з видачі Дозволу на виконання будівельних робіт від 27.12.2018 року №ОД112183612592.

В судовому засіданні 28.10.2019 р. оголошено резолютивну частину рішення про відмову в задоволенні позовних вимог.

Ознайомившись з матеріалами справи, заслухавши пояснення присутніх представників позивача та 3-х осіб, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Одеської міської ради №2325-VІІ від 26.07.2017р. "Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 2, 3737 га за адресою : м.Одеса, вул.Приморська, 47, вул. Приморська, 47, корпус 4 та надання її в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю "ЛАВАН" вирішено: затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки (кадастровий номер 5110137500:05:001:0017), площа 2,3737 га (категорія земель за основним цільовим призначенням - землі житлової та громадської забудови), за адресою: м.Одеса, вул.Приморська , 47, вул.Приморська, 47, корпус 4 ; присвоїти земельній ділянці, площею 2,3737 га (кадастровий номер 5110137500:05:001:0017), нову адресу: м.Одеса, вул.Приморська, 47, корпус 4; надати Товариству з обмеженою відповідальністю "ЛАВАН" земельну ділянку, вказану у п.1,2 цього рішення, в оренду на 49 років, цільове призначення - В.03.15 для будівництва та обслуговування будівель змішаного типу з житловими приміщеннями, об`єктів ділового, культурного, комерційного, торгівельного й харчового використання та благоустрою прилеглої території.

У відповідності до зазначеного рішення між Одеською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "ЛАВАН" укладено договір оренди від 23.02.2018р., посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Чужовською Н.Ю., зареєстрований в реєстрі за № 252, за змістом п.п.1.1, 1.2, 2.1. якого земельна ділянка, загальною площею 2,3737 га, що знаходиться за адресою: м. Одеса, вул. Приморська, 47, корпус 4, кадастровий номер: 5110137500:05:0001:0017, передається в оренду Товариству з обмеженою відповідальністю "ЛАВАН", терміном на 49 (сорок дев`ять) років, для експлуатації та обслуговування будівель змішаного типу з житловими приміщеннями, об`єктів ділового, культурного, комерційного, торгівельного й харчового використання та благоустрою прилеглої території, а саме по угіддях: капітальна одноповерхова - 0,9084 га; під спорудами - 0,02363 га; під проїздами, проходами та площадками - 0,7686 га; під зеленими насадженнями - 0,6704 га.

12.04.2018р. Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛАВАН" отримано Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва - "м.Одеса, Приморський район, вул.Приморська, 47, корпус 4, будівництво багатофункціонального житлово-громадського комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями соціально-побутового призначення та об`єктами культурно-розважального центру (назва об`єкта будівництва)", затверджені управління архітектури та містобудування Одеської міської ради №01-06/58 від 12.04.2018р.

23.05.2018р. між Товариством з обмеженою відповідальністю "ЛАВАН" та Товариством з обмеженою відповідальністю "ОДЕСАІНВЕСТБУД" укладено договір №1/21/05/2018 про організацію будівництва за умовами якого Товариству з обмеженою відповідальністю "ОДЕСАІНВЕСТБУД" делеговано частину функцій замовника.

Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради видало Товариству з обмеженою відповідальністю "ОДЕСАІНВЕСТБУД" та Товариству з обмеженою відповідальністю "ЛАВАН" дозвіл на виконання будівельних робіт від 27.12.2018р. №ОД112183612592 об`єкту "Будівництво багатофункціонального житлово-громадського комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями соціально-побутового призначення та об`єктами культурно-розважального центру за адресою: м.Одеса, вул.Приморська, 47, корпус 4, (І черга будівництва)". Вид будівництва - нове будівництво, код об`єкта - 1211.1, клас наслідків (відповідальності) СС2.

Громадська організація "ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ЗАКОН І ПОРЯДОК" звернулася листом №18/02-19 від 18.02.2019р. (через скриньку для звернень) до Державної архітектурно-будівельної інспекції України з вимогою провести перевірку правомірності видачі Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради дозволу на виконання будівельних робіт від 27.12.2018р. №ОД112183612592 та скасувати зазначений дозвіл, оскільки об`єкт будівництва належить за класом наслідків (відповідальності) до об`єктів із значними наслідками (СС3), проте, всупереч Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" його видано Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, а не Державною архітектурно-будівельною інспекцією України.

Станом на час звернення до суду відповіді на звернення не надано, дозвіл не скасовано, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду.

Позивач - Громадська організація "ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ЗАКОН І ПОРЯДОК" - вважає рішення та бездіяльність відповідачів щодо видачі дозволу протиправною з таких підстав.

Позивач зазначає, що об`єкт будівництва належить за класом наслідків (відповідальності) до об`єктів із значними наслідками (СС3), тобто, мало місце заниження класу наслідків.

Внаслідок заниження класу наслідків дозвіл на виконання будівельних робіт від 27.12.2018р. №ОД112183612592 видано неуповноваженим органом - Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради замість Державною архітектурно-будівельною інспекцією України на порушення ст. 7 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Також позивач зазначає, що дозвіл на виконання будівельних робіт видано за наявності підстав для відмови у його видачі, оскільки земельна ділянка, на забудову якої його надано, знаходиться на території Центрального історичного ареалу м.Одеси, проте історико-містобудівне обґрунтування об`єкту забудови не розроблялось та не надавалось у складі документів на отримання дозволу.

Крім того, не враховано обмеження поверховості та граничної висоти об`єкту будівництва, що зумовлені його розташуванням на території Центрального історичного ареалу м.Одеси та сейсмічністю земельної ділянки, не передбачено відповідно до вимог ДБН В.1.2-5-2007 здійснення науково-технічного супроводу, метою якого є вирішення проблем, які не обумовлені нормативними документами та можуть виникнути на різних етапах життєвого циклу будівельного об`єкта.

Відповідачі - Державна архітектурно-будівельна інспекція України та Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради - проти задоволення позовних вимог заперечили.

Зокрема, відповідачі з посиланням на ст. 7, 32 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", Порядку розроблення проектної документації на будівництво об`єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.11.2011 р. №45, зазначають про відсутність підстав для віднесення об`єкта будівництва за класом наслідків (відповідальності) до об`єктів із значними наслідками (СС3).

Щодо розташування об`єкта будівництва на території Центрального історичного ареалу м.Одеси відповідачі посилаються на п. 8, 9 Порядку визначення меж та режимів використання історичних ареалів населених місць, обмеження господарської діяльності на території історичних ареалів населених місць, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2002 р. №318, якими спрощено процедуру розроблення і погодження науково-проектної документації на будівництво в історичних населених місцях, і історико-містобудівне обґрунтування не вимагається, тоді як розробляється з урахуванням вимог затвердженого в установленому законом порядку історико-архітектурного опорного плану.

3-і особи - Товариство з обмеженою відповідальністю "ОДЕСАІНВЕСТБУД" та Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛАВАН" - проти задоволення позовних вимог заперечили з таких підстав.

3-і особи як замовник та генеральний підрядник об`єкту будівництва зазначають, що ними дотримано вимоги законодавства при оформленні документації для отримання дозволу на виконання будівельних робіт від 27.12.2018р. №ОД112183612592 об`єкту "Будівництво багатофункціонального житлово-громадського комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями соціально-побутового призначення та об`єктами культурно-розважального центру за адресою: м.Одеса, вул.Приморська, 47, корпус 4, (І черга будівництва)", як щодо оформлення прав на використання земельної ділянки, так і щодо затвердження розробленої проектної документації.

Зокрема, 3-і особи зазначають на відсутність будь-яких підстав для віднесення об`єкту будівництва до об`єктів із значними наслідками (СС3), натомість у розділі 14 проекту "Загальна пояснювальна записка" (Том 1 Книга 1) проектної документації міститься детальний розрахунок класу наслідків (відповідальності), який виконано за регламентом ДСТУ - Н Б В.1.2-16:2013 "Визначення наслідків (відповідальності) та категорії складності об`єктів будівництва".

Відповідно, дозвіл видано Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради в межах повноважень, передбачених ст. 7 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Щодо статусу земельної ділянки, на якій проводяться будівельні роботи, 3-і особи посилаються на постанову Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 р. №92 "Про внесення змін до Порядку визначення меж та режимів використання історичних ареалів населених місць, обмеження господарської діяльності на території історичних ареалів населених місць", яким п. 8 та 9 Порядку змінено і виключено необхідність отримання історико-містобудівного обґрунтування, оскільки наказом Міністерства культури та туризму України від 20.06.2008 р. №728/0/16-08 затверджено Історико-архітектурний опорний план, проект зон охорони, визначення границь історичних ареалів міста Одеса, і він є частиною Генерального плану м. Одеса, затвердженого рішенням Одеської міської ради від 25.03.2015 р. №6489-VI.

Щодо твердження про неврахування поверховості та граничної висоти об`єкту при розробленні та затвердженні проектної документації, то вказані параметри об`єкту будівництва визначені в р. 12 "Основні техніко-економічні показники" проектної документації (том 1 книга 1), де передбачено поверховість будівництва - 24 поверхи, умовна висота - 73, 5 м., що відповідає вимогам ДБН В.1.-12:2014 з урахуванням сейсмічності будівельного майданчика.

Проаналізувавши матеріали справи та пояснення присутніх учасників по справі, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають до задоволення з таких підстав.

Щодо права звернення до суду

Згідно з ч. 1, 3 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

До суду можуть звертатися в інтересах інших осіб органи та особи, яким законом надано таке право.

В даному випадку Громадська організація "ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ЗАКОН І ПОРЯДОК" звернулася до суду в інтересах інших осіб (суспільних інтересах).

Згідно з ч. 1 ст. 21 Закону України "Про громадські об`єднання" від 22.03.2012 р. №4572-VI для здійснення своєї мети (цілей) громадське об`єднання має право: 2) звертатися у порядку, визначеному законом, до органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб з пропозиціями (зауваженнями), заявами (клопотаннями), скаргами; 6) здійснювати інші права, не заборонені законом.

На підтвердження мети діяльності позивача надано копію статуту, затвердженого загальними зборами від 19.11.2018 р. №19/11/18, згідно з п. 3.2, пп. 3.2.1 якого метою організації є, зокрема, сприяння в захисті, допомога в боротьбі проти незаконного будівництва, сприяння охороні, збереженню та захисті навколишнього природного середовища України, одним з напрямків діяльності - сприяння протидії незаконному будівництву у порядку, передбаченому чинним законодавством, в тому числі, шляхом звернення до суду.

З урахуванням викладеного позивач є належним суб`єктом звернення до суду в даному випадку, і спір підлягає розгляду по суті.

Згідно зі змістом звернення Громадської організації "ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ЗАКОН І ПОРЯДОК" №18/02-19 від 18.02.2019р. до Державної архітектурно-будівельної інспекції України підставами для висновку про протиправність видачі Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради дозволу на виконання будівельних робіт від 27.12.2018р. №ОД112183612592 є - об`єкт будівництва належить за класом наслідків (відповідальності) до об`єктів із значними наслідками (СС3), проте, всупереч Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" його видано Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, а не Державною архітектурно-будівельною інспекцією України.

З вказаного приводу суд зазначає наступне.

Згідно зі ст.32 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 р. №3038-VI (в редакції станом на 27.12.2018 р.) клас наслідків (відповідальності) будівель і споруд - це характеристика рівня можливої небезпеки для здоров`я і життя людей, які постійно або періодично перебуватимуть на об`єкті або які знаходитимуться зовні такого об`єкта, матеріальних збитків чи соціальних втрат, пов`язаних із припиненням експлуатації або з втратою цілісності об`єкта.

Клас наслідків визначається відповідно до вимог будівельних норм, стандартів, нормативних документів і правил, затверджених згідно із законодавством.

Клас наслідків визначається для кожного об`єкта - будинку, будівлі, споруди будь-якого призначення, їхніх частин, лінійних об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури, у тому числі тих, що належать до складу комплексу (будови).

До складу комплексу (будови) можуть належати об`єкти, будівництво яких здійснюється за єдиною проектно-кошторисною документацією.

Усі об`єкти поділяються за такими класами наслідків (відповідальності): незначні наслідки - СС1; середні наслідки - СС2; значні наслідки - СС3.

До незначних наслідків (СС1) не можуть бути віднесені об`єкти: характеристики можливих наслідків від відмови (стану об`єкта, при якому неможливо використовувати його або складову частину за функціональним призначенням) яких перевищують: рівень можливої небезпеки для здоров`я і життя людей, які постійно перебуватимуть на об`єкті, - 50 осіб; рівень можливої небезпеки для здоров`я і життя людей, які періодично перебуватимуть на об`єкті, - 100 осіб; рівень матеріальних збитків чи соціальних втрат, пов`язаних із припиненням експлуатації або з втратою цілісності об`єкта, - 2500 мінімальних заробітних плат (до розрахунку збитків не включаються збитки замовників будівництва, які будують об`єкти без залучення коштів державного або місцевого бюджетів, кредитних коштів, наданих під державні гарантії, коштів державних та комунальних підприємств, бюджетних установ); пам`ятки культурної спадщини національного та місцевого значення, визначені відповідно до Закону України "Про охорону культурної спадщини"; нове будівництво яких здійснюється в охоронній зоні пам`яток культурної спадщини національного та місцевого значення (розміри охоронної зони не можуть бути менші за два горизонтальні або два вертикальні розміри пам`ятки); об`єкти підвищеної небезпеки, ідентифіковані відповідно до Закону України "Про об`єкти підвищеної небезпеки"; житлові будинки понад чотири поверхи; об`єкти, які підлягають оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" (крім об`єктів, які виробляють електричну енергію з енергії вітру, за умови позитивного висновку уповноваженого органу з оцінки впливу на довкілля).

До значних наслідків (СС3) відносяться такі об`єкти: пам`ятки культурної спадщини, визначені відповідно до Закону України "Про охорону культурної спадщини"; об`єкти підвищеної небезпеки, ідентифіковані відповідно до Закону України "Про об`єкти підвищеної небезпеки"; житлові, громадські або багатофункціональні будівлі заввишки понад 100 метрів та/або з рівнем можливої небезпеки для здоров`я і життя людей понад 400 осіб, які постійно перебувають на об`єкті.

Віднесення об`єкта до певного класу наслідків (відповідальності) здійснюється проектною організацією за погодженням із замовником будівництва.

Об`єкту присвоюється найвищий клас наслідків (відповідальності) за одним із критеріїв, встановлених частиною п`ятою цієї статті.

Правильність визначення класу наслідків (відповідальності) перевіряється під час проведення експертизи проектів, якщо здійснення такої експертизи є обов`язковим відповідно до закону.

Під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю на об`єктах самочинного будівництва клас наслідків таких об`єктів визначається самостійно відповідними органами державного архітектурно-будівельного контролю або із залученням експертної організації чи експерта, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат.

Згідно зі змістом ст. 32 Закону №3038-VI визначено, які об`єкти відносяться до значних наслідків (СС3), а також, які не можуть бути віднесені до незначних наслідків (СС1).

В даному випадку у суду відсутні підстави для висновку про те, що об`єкт "Будівництво багатофункціонального житлово-громадського комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями соціально-побутового призначення та об`єктами культурно-розважального центру за адресою: м.Одеса, вул.Приморська, 47, корпус 4, (І черга будівництва)" відноситься до значних наслідків (СС3) в силу прямої норми Закону №3038-VI, а саме - він не є пам`яткою культурної спадщини, визначеною відповідно до Закону України "Про охорону культурної спадщини", не є об`єкти підвищеної небезпеки, ідентифікованою відповідно до Закону України "Про об`єкти підвищеної небезпеки"; не є житловою, громадською або багатофункціональною будівлею заввишки понад 100 метрів та/або з рівнем можливої небезпеки для здоров`я і життя людей понад 400 осіб, які постійно перебувають на об`єкті.

Зокрема, згідно з проектною документацією - р. 12 "Основні техніко-економічні показники" проектної документації (том 1 книга 1) передбачено поверховість будівництва - 24 поверхи, умовна висота - 73, 5 м.

Щодо такого критерію як визначення рівня можливої небезпеки для здоров`я і життя людей понад 400 осіб, які постійно перебувають на об`єкті, то вказаний критерій не є об`єктивний, а носить оціночний характер, і для визначення його дотримання чи недотримання необхідно проаналізувати проектну документацію.

Суд відзначає, що на виконання вимог ст. 32 Закону №3038-VI віднесення об`єкта до класу наслідків (відповідальності) СС2 здійснено проектною організацією за погодженням із замовником будівництва, про що свідчить долучена до матеріалів справи копія проектної документації "Будівництво багатофункціонального житлово-громадського комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями соціально-побутового призначення та об`єктами культурно-розважального центру за адресою: м.Одеса, вул.Приморська, 47, корпус 4, (І черга будівництва)", виконана Товариством з обмеженою відповідальністю "КВВ Проект" на підставі завдання на проектування, затвердженого ТОВ "Одесаінвестбуд".

У розділі 14 проекту "Загальна пояснювальна записка" (Том 1 Книга 1) проектної документації міститься детальний розрахунок класу наслідків (відповідальності), який виконано за регламентом ДСТУ - Н Б В.1.2-16:2013 "Визначення наслідків (відповідальності) та категорії складності об`єктів будівництва".

Зазначений стандарт установлює вимоги та рекомендації щодо визначення класу наслідків (відповідальності) та категорії складності об`єктів будівництва, та призначений для застосування замовниками та проектувальниками; розробниками будівельних норм та стандартів; експертними організаціями; центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного архітектурно-будівельного контролю.

Клас наслідків (відповідальності) визначено відповідно до таблиці 1 "Визначення категорії складності об`єктів будівництва з урахуванням класу наслідків (відповідальності)" ДСТУ- Н Б В.1.2-16:2013 (т. 1 а.с. 132-150).

Клас наслідків (відповідальності) було визначено для кожної з окремо розташованих будівель та ділянки проектування в цілому.

При цьому, клас наслідків (відповідальності) об`єкту будівництва визначено незалежно за кожною з наведених у Таблиці 1 даного стандарту характеристикою можливих наслідків від відмови об`єкту: можлива небезпека для здоров`я і життя людей, які постійно перебувають на об`єкті; можлива небезпека для здоров`я і життя людей, які періодично перебувають на об`єкті; можлива небезпека для життєдіяльності людей, які перебувають зовні об`єкта; обсяг можливого економічного збитку; можливість втрати об`єктів культурної спадщини; можливість припинення функціонування об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури. та надано обґрунтований висновок, що відповідно до ДСТУ- Н Б В.1.2-16:2013 клас наслідків (відповідальності) будівництва встановлюється за найвищою характеристикою можливих наслідків, отриманих за результатами розрахунків.

Тобто, використана формула розрахунку також передбачає використання такого показника як кількість людей, які тимчасово перебувають на об`єкті, які постійно бувають на об`єкті, які перебувають зовні об`єкта, і дотримання передбаченого ст. 32 Закону №3038-VI критерію - рівень можливої небезпеки для здоров`я і життя людей понад 400 осіб, які постійно перебувають на об`єкті - перевірено.

Зазначений розрахунок здійснено проектною організацією, затверджено замовником та перевірено експертною організацією про що свідчить експертний звіт щодо розгляду проектної документації за проектом "Будівництво багатофункціонального житлово-громадського комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями соціально-побутового призначення та об`єктами культурно-розважального центру за адресою: м.Одеса, вул.Приморська, 47, корпус 4, (І черга будівництва)" №189/18 від 30.11.2018 ТОВ "БУДПРОЕКТЕКСПЕРТИЗА".

За таких обставин твердження позивача про протиправність визначення наслідків (відповідальності) та категорії складності об`єкта будівництва СС2 проектною організацією за погодженням із замовником будівництва не може бути визнане обґрунтованим.

Згідно зі ст. 7 Закону №3038-VI зміст управління у сфері містобудівної діяльності, державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду управління у сфері містобудівної діяльності та архітектурно-будівельного контролю здійснюється, зокрема, шляхом надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів:

виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю міських рад населених пунктів, які є адміністративними центрами областей, міських рад населених пунктів з чисельністю населення понад 50 тисяч, структурними підрозділами з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій - щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними (СС1) та середніми (СС2) наслідками, розташованих у межах відповідних населених пунктів.

Оскільки визначення наслідків (відповідальності) та категорії складності об`єкта будівництва визначено вірно, то Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради є належним суб`єктом видачі дозволу на виконання будівельних робіт від 27.12.2018 року № ОД112183612592.

У позовній заяві додатково позивач посилається на необхідність подання у складі документації на отримання дозволу історико-містобудівного обґрунтування, не враховано обмеження поверховості та граничної висоти об`єкту будівництва, що зумовлені його розташуванням на території Центрального історичного ареалу м.Одеси та сейсмічністю земельної ділянки, не передбачено відповідно до вимог ДБН В.1.2-5-2007 здійснення науково-технічного супроводу, метою якого є вирішення проблем, які не обумовлені нормативними документами та можуть виникнути на різних етапах життєвого циклу будівельного об`єкта.

З вказаного приводу суд зазначає наступне.

Ч.4 ст.32 Закону України "Про охорону культурної спадщини" на охоронюваних археологічних територіях, у межах зон охорони пам`яток, історичних ареалів населених місць, занесених до Списку історичних населених місць України, забороняються містобудівні, архітектурні чи ландшафтні перетворення, будівельні, меліоративні, шляхові, земляні роботи без дозволу відповідного органу охорони культурної спадщини.

П.14 ч.2 ст. 5 Закону відносить до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини погодження програм та проектів містобудівних, архітектурних та ландшафтних перетворень, меліоративних, шляхових, земляних робіт на пам`ятках національного значення, їх територіях, в історико-культурних заповідниках, на історико-культурних заповідних територіях, у зонах охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах населених місць, а також програм і проектів, реалізація яких може позначитися на об`єктах культурної спадщини.

Ст.35 Закону проведення археологічних розвідок, розкопок, інших земляних робіт на території пам`ятки, охоронюваній археологічній території, в зонах охорони, в історичних ареалах населених місць, а також дослідження решток життєдіяльності людини, що містяться під земною поверхнею, під водою, здійснюються за дозволом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини, що видається виконавцю робіт - фізичній особі, і за умови реєстрації цього дозволу у відповідному органі охорони культурної спадщини.

П.4. Порядку видачі дозволів на проведення археологічних розвідок, розкопок, інших земляних робіт на території пам`ятки, охоронюваній археологічній території, у зонах охорони, в історичних ареалах населених місць, а також досліджень решток життєдіяльності людини, що містяться під земною поверхнею, під водою на території України, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України №316 від 13.03.2002р., археологічні розвідки, розкопки, інші земляні роботи на об`єктах культурної спадщини проводяться лише за наявності дозволів, які видаються Мінкультури. Форми дозволів затверджуються Мінкультури.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 92 "Про внесення змін до Порядку визначення меж та режимів використання історичних ареалів населених місць, обмеження господарської діяльності на території історичних ареалів населених місць" п.8 зазначеного, Порядку викладено у редакції відповідно до якої проектна документація на нове будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт (крім реконструкції та капітального ремонту квартир чи окремих приміщень, які здійснюються без зміни об`ємно-просторових характеристик) у межах історичних ареалів населених місць розробляється з урахуванням вимог затвердженого в установленому законом порядку історико-архітектурного опорного плану.

Згідно з п. 9 зазначеного Порядку у разі незатвердження історико-архітектурного опорного плану населеного місця, що внесене до Списку історичних населених місць України, проектна документація на нове будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт (крім реконструкції та капітального ремонту квартир чи окремих приміщень, які здійснюються без зміни об`ємно-просторових характеристик) у межах історичного ареалу розробляється з урахуванням вимог історико-містобудівного обґрунтування, порядок розроблення якого визначається наказом Мінкультури та Мінрегіону.

При цьому, вимоги, зазначені в абзаці третьому пункту 1 цієї Постанови, застосовуються до 1 січня 2019 року.

Історико-архітектурний опорний план, проекту зон охорони, визначення границь історичних ареалів міста Одеса, затверджений наказом Міністерства культури та туризму України від 20.06.2008 № 728/0/16-08 є частиною Генерального плану м.Одеси, затвердженого Рішенням Одеської міської ради від 25.03.2015 № 6489-VI "Про затвердження генерального плану м.Одеси".

Щодо твердження про неврахування поверховості та граничної висоти об`єкту при розробленні та затвердженні проектної документації, то вказані параметри об`єкту будівництва визначені в р. 12 "Основні техніко-економічні показники" проектної документації (том 1 книга 1), де передбачено поверховість будівництва - 24 поверхи, умовна висота - 73, 5 м., що відповідає вимогам ДБН В.1.-12:2014 з урахуванням сейсмічності будівельного майданчика.

Р. 13 "Основні техніко-економічні показники" проектної документації (том 1 книга 1) проектної документації має назву "Розділ з науково-технічного супроводу", тобто, вказаний супровід проектною документацією передбачено, що спростовує посилання позивача на порушення вимог ДБН В.1.2-5-2007.

Суд зазначає, що умови та обмеження забудови земельної ділянки визначено Містобудівними умовами та обмеженнями для проектування об`єкта будівництва - "м.Одеса, Приморський район, вул.Приморська, 47, корпус 4, будівництво багатофункціонального житлово-громадського комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями соціально-побутового призначення та об`єктами культурно-розважального центру (назва об`єкта будівництва)", затверджених управління архітектури та містобудування Одеської міської ради №01-06/58 від 12.04.2018р.

За таких обставин дотримання будь-яких додаткових умов та обмежень проектування об`єкту будівництва, і, відповідно, процесу будівництва, не є обґрунтованим.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З врахуванням викладеного у суду відсутні підстави для висновку про отримання дозволу на виконання будівельних робіт від 27.12.2018 року № ОД112183612592 на будівництво багатофункціонального житлово-громадського комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями соціально-побутового призначення та об`єктами культурно-розважального центру за адресою: м. Одеса, вул. Приморська, 47, корпус 4 (1 черга будівництва), виданого Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, на порушення вимог чинного станом на час видачі законодавства, що є підставою для відмови у задоволенні позовних вимог.

Окремо суд зазначає, що в матеріалах справи відсутні докази отримання Державною архітектурно-будівельною інспекцією України листа Громадської організації "ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ЗАКОН І ПОРЯДОК" №18/02-19 від 18.02.2019р., поданого через скриньку для звернень. У поданому відзиві відповідач жодних відомостей щодо цього не надає, тоді як відзив стосується виключно підстав для видачі дозволу по суті.

За таких обставин у суду відсутні підстави для надання оцінки діям чи бездіяльності Державної архітектурно-будівельної інспекції України щодо розгляду звернення.

На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. В задоволенні позовних вимог відмовити.

2. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

3. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Головань

Повний текст рішення

виготовлено і підписано 11.11.2019 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.10.2019
Оприлюднено11.11.2019
Номер документу85499857
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/7567/19

Постанова від 06.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Постанова від 06.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 27.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 27.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Рішення від 28.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 05.08.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 19.06.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 13.05.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Постанова від 26.04.2019

Адмінправопорушення

Київський районний суд м.Харкова

Єфіменко Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні