Справа №442/9806/14-а
Провадження №2-а/442/7/2019
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 вересня 2019 року Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області в складі:
головуючого - судді Крамара О.В.
з участю секретаря - Лютик Х.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмінстративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Чагарі до Дрогобицької міської ради, третя особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Обслуговуючий кооператив Єдність Разом про визнання протиправними рішень суб`єкта владних повноважень та їх скасування, -
встановив:
ТзОВ Чагарі звернулося до суду з позовом, в якому з врахуванням збільшених позовних вимог просить визнати протиправним пункт 3.10 рішення Дрогобицької міської ради №1416 від 07.11.2014 року про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для обслуговування нежитлових приміщень, будівель та споруд обслуговуючому кооперативу Єдність-Разом (Г.Дутко), - земельної ділянки орієнтовною площею 4626 кв.м. на АДРЕСА_1 а , для обслуговування нежитлових приміщень; визнати протиправним та скасувати пункт 9.1 рішення 59 сесії шостого скликання Дрогобицької міської ради №1510 від 27.02.2015 року, яким надано дозвіл на розроблення технічної документації з землеустрою по відновлення меж земельної ділянки площею 4626 кв.м. по АДРЕСА_1 а , для обслуговування нежитлових приміщень ОК Єдність-Разом ; визнати протиправним та скасувати п.10.1 рішення Дрогобицької міської ради від 27.02.2015р. № 61.
Позов обгрунтовує тим, що оскаржувані пункти рішень Дрогобицької міської ради безпосередньо стосуються прав товариства як власника ринку Чагарі на вул.П.Орлика, АДРЕСА_1 в м.Дрогобичі. Вважає, що рішення Дрогобицької міської ради №1416 від 07.11.2014 року в частині надання дозволу ОК Єдність-Разом на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 4626 кв.м.; рішення №1510 від 27.02.2015 року в частині надання дозволу на розроблення технічної документації з землеустрою по відновлення меж земельної ділянки площею 4626 кв.м. по АДРЕСА_1 АДРЕСА_2 , для обслуговування нежитлових приміщень ОК Єдність-Разом ; рішення №61 від 27.02.2015 року в частині надання дозволу на розроблення технічної документації з землеустрою по відновлення меж земельної ділянки площею 4626 кв.м. по АДРЕСА_1 а , для обслуговування нежитлових приміщень ОК Єдність-Разом є протиправними та прийнятими всупереч вимог чинного законодавства. Жодного нежитлового приміщення у власності ОК Єдність-Разом на АДРЕСА_1 АДРЕСА_2 немає, будь-які правовстановлюючі документи на нежитлові приміщення, що знаходяться на АДРЕСА_1 АДРЕСА_2 , в обслуговуючого кооперативу відсутні. Жодного майна на балансі ОК Єдність-Разом немає. ОК Єдність-Разом у встановлений законом строк не звертався з клопотанням, яке б відповідало вимогам частини 2 статті 123 ЗК України, до Дрогобицької міської ради. Дане клопотання не розглядалось на профільній комісії міської ради. Частина земельної ділянки не може бути об?єктом оренди землі, оскільки відповідно до ст.3 ЗУ Про оренду землі об?єктом оренди є земельні ділянки, що перебувають у власності громадян, юридичних осіб, комунальній та державній власності, а отже, укладання договору оренди землі можливе лише на земельну ділянку із зазначенням у ньому відомостей про об?єкт оренди (земельної ділянки) та відповідно всіх орендарів. Окрім того, 07.11.2014 року головуючим на LІІІ сесії шостого скликання Дрогобицької міської ради, на якій приймалось оскаржуване рішення №1416, був М ОСОБА_1 . Однак, станом на вказану дату М.Лужецький не був ані міським головою, ані секретарем міської ради. За таких обставин, останній не мав законних підстав бути головуючим на вищевказаній сесії і підписувати будь-які документи.
Представник позивача ТзОВ Чагарі - Кушнір І.Б. та ОСОБА_2 Ю ОСОБА_3 Й ОСОБА_3 в судовому засіданні позовні вимоги підтримали з підстав викладених в позовній заяві та з підстав викладених у письмовому запереченні на відзив.
Представник відповідача Дрогобицької міської ради - Чукла С.П. в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, вказуючи на законність дій міської ради та відповідно на безпідставність позову у зв?язку з відсутністю порушених прав, свобод чи інтересів позивача у справі.
Представник третьої особи ОК Єдність Разом в судове засідання не з`явився в черговий раз, не повідомивши причин неявки.
Вислухавши думку представників сторін, дослідивши подані докази, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступного.
Як вбачається з договору оренди землі від 28.12.2011 року, орендодавець Дрогобицька міська рада надала, а орендар Товариство з обмеженою відповідальністю Чагарі прийняло в строкове платне користування земельну ділянку несільського господарського призначення - землі комерційного використання, яка знаходиться у АДРЕСА_3 на АДРЕСА_1 а (кадастровий номер 4610600000:01:015:0020), загальною площею 4626 кв.м., у тому числі землі під ринком - 4626 кв.м.; строк дії договору - один рік; після закінчення строку дії договору орендар має переважне право поновити його на новий строк.
Постановою Господарського суду Львівської області від 02.11.2006 року у справі № 1/932-13/268А Дрогобицькій міській раді відмовлено в позові до ТОВ "Чагарі" про знесення самовільно збудованих споруд - ринок "Чагарі" на земельній ділянці площею 4018 кв.м. за адресою: АДРЕСА_3 . В даній постанові суд встановив ту обставину, що власник земельної ділянки (Дрогобицька міська рада) не заперечує про те, що на цій ділянці знаходитиметься ринок "Чагарі", і що розташування такого ринку не порушує прав інших осіб підтверджується тим, що Дрогобицькою міською радою в особі виконавчого комітету 27.08.2003 року відповідачу (ТОВ "Чагарі") надано дозвіл на розміщення на відповідній земельній ділянці об`єкту торгівлі за № 316-е. Даний дозвіл ніким не оспорювався та не оскаржувався. Відповідно до розпорядження міського голови від 22.06.2005 року № 188-р директора ТОВ "Чагарі" зобов`язано провести паспортизацію ринку, що в подальшому останнім і було зроблено.
Відповідач багаторазово звертався до позивачів (Дрогобицька міська рада, Виконавчий комітет Дрогобицької міської ради) з проханням про належне оформлення документів на будівництво ринку, при цьому позивачами надавалася вся необхідна проектна та дозвільна документація, проте, документи з вини відповідачів належним чином оформлені не були; було виконано всі можливі дії, спрямовані на належне оформлення будівництва ринку.
Як вбачається із обставин справи Рішенням Дрогобицького міськрайонного суду Львівської області від 01.04.2013р. у справі № 442/2221/13-ц за рядом осіб (в т.ч. ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 ) було визнано право власності на нежитлові приміщення на АДРЕСА_3 .
23.05.2013 року рішенням №1035 Дрогобицької міської ради відмовлено ТОВ "Чагарі" у поновленні договору оренди землі, яка знаходиться у АДРЕСА_3 (кадастровий номер 4610600000:01:015:0020), загальною площею 4626 кв.м., у зв`язку із відсутністю права власності на будівлі.
Рішенням Апеляційного суду Львівської області від 11.11.2014 року у справі № 442/2221/13-ц рішення Дрогобицького міськрайонного суду Львівської області від 01.04.2013р. у справі № 442/2221/13-ц скасовано; встановлено, що згідно рішень Дрогобицької міської ради №129 від 18.05.2001 року та №58 від 10.10.2002 року МПП Романтик надано в оренду земельну ділянку під будівництво торгового майданчику по торгівлі товарами бувшими у вжитку по АДРЕСА_4 . АДРЕСА_1 терміном на три роки. З витягу з протоколу засідання постійної комісії по регулюванню земельних відносин, містобудування та архітектури від 21 липня 2003 року вбачається, що комісія рекомендувала Раді переоформити земельну ділянку з МПП Романтик на новоутворене ТзОВ Чагарі .
Рішенням Виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 21.08.2003 року № 179 зобов`язано ТзОВ Чагарі організувати облаштування торговельні майданчики по вул. П. Орлика та ввести його в дію згідно акту Державної технічної комісії про прийняття закінченого будівництвом об`єкта в експлуатацію.
Ухвалою Дрогобицької міської ради від 06 жовтня 2003 року №238 надано дозвіл на виготовлення проекту відведення земельної ділянки ТзОВ Чагарі площею 0,2415 га на вул. П.Орлика для облаштування торговог о майданчику.
Ухвалою Дрогобицької міської ради від 27 грудня 2006 року №188 надано в користування на умовах оренди ТзОВ Чагарі земельну ділянку площею 4626 кв.м. по АДРЕСА_3 для будівництва та обслуговування ринку, терміном на три роки. Строк оренди неодноразово продовжувався.
Рішенням Дрогобицької міської ради від 23 травня 2013 року № 1035 відмовлено у поновленні терміну діі (укладенні на новий строк) договору земельної ділянки ТзОВ Чагарі площею 4626 кв. м. по АДРЕСА_3 для обслуговування будівлі ринку, у зв`язку з відсутністю права власності на будівлі.
На підставі даних рішень міської ради між ТзОВ Чагарі та Дрогобицькою міською радою укладались договори оренди, в свою чергу між позивачами та ТзОВ Чагарі були укладені договори оренди торгових приміщень.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 16.02.2016 року у справі № 442/1638/15-а скасовано державну реєстрацію низці осіб на об`єкти нерухомого майна за адресою: АДРЕСА_3 , серед яких: ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , які є засновниками кооперативу ОК Єдність-Разом .
07.11.2014 Дрогобицькою міською радою було прийнято рішення № 1416 "Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок", на підставі якого пунктом п.п.3.10 п. 3 Дрогобицька міська рада вирішила надати дозвіл на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для обслуговування нежитлових приміщень, будівель та споруд Обслуговуючому кооперативу "Єдність-Разом" земельну ділянку орієнтовною площею 4626 кв.м. на АДРЕСА_1 , для обслуговування нежитлових приміщень
Згідно з витягом з рішення Дрогобицької міської ради за №1510 від 27.02.2015 Про відміну окремих пунктів рішень міської ради , пунктом 9 відмінено підпункт 3.10 пункту 3 рішення міської ради від 07 листопада 2014 року №1416 Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у зв`язку з поданою заявою; згідно підпункту 9.1 надано дозвіл на розроблення технічної документації з землеустрою по відновленню меж земельної ділянки площею 4626 кв.м. на АДРЕСА_1 , для обслуговування нежитлових приміщень ОК Єдність-Разом
27.02.2015 року Дрогобицькою міською радою прийнято рішення №61 "Про відміну окремих пунктів рішень міської ради". Відповідно до п. 10 рішення - відмінено п.п.3.10 п.3 рішення міської ради від 7 листопада 2014 року № 1416 Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок .
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 5 КАС України Кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.
Відповідно до статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до статті 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу
Використаний у ч. 1ст. 2 КАС України термін інтерес відповідає терміну охоронюваний законом інтерес , яке було розтлумачено Конституційним Судом України у вище наведеному рішенні. Отже, прагнення до користування конкретним матеріальним благом - земельною ділянкою, може бути змістом охоронюваного законом інтересу.
Законний інтерес, якщо його порушує суб`єкт владних повноважень, може бути предметом судового захисту в порядку адміністративного судочинства.
Як встановлено вище, позивач раніше користувався земельною ділянкою у АДРЕСА_3 , та звертався до суду з позовом про поновлення строку оренди, звертався до Дрогобицької міської ради з приводу отримання дозволу на розробку проекту -землеустрою щодо відведення земельної ділянки, судами визнано його участь у будівництві об`єктів, які розташовані на зазначеній земельній ділянці, тобто позивач правомірно звернувся в суд із даним позовом, оскільки у нього є законний інтерес щодо використання земельної ділянки.
Відповідно до ч.3 ст.24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.
Основними вимогами до рішення суб`єкта владних повноважень в спірних правовідносинах є законність такого рішення (тобто правильне застосування норм матеріального права) та дотримання при його прийнятті вимог процесуальних норм (тобто норм, які встановлюють процедуру прийняття даного рішення).
Відповідно до вимог чинного законодавства України рішення суб`єкта владних повноважень повинно відповідати як вимогам законності (правильне застосування норм матеріального права), так і бути прийнятим у точній відповідності до встановленої законом процедури (дотримання процесуальних норм).
Дотримання процедури при прийнятті суб`єктом владних повноважень оскаржуваного рішення перевіряється адміністративним судом з огляду на дотримання ним вимог ч.2 ст. 19 Конституції України, відповідно до якої органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно норм ст. 120 ЗК України у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об`єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.
Якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.
Відтак, у зв`язку із тим, що Рішенням Дрогобицького міськрайонного суду Львівської області від 01.04.2013р. у справі № 442/2221/13-ц за рядом осіб було визнано право власності на нежитлові приміщення на АДРЕСА_3 , у Дрогобицької міської ради виник обов`язок припинити договірні орендні відносини з ТОВ"Чагарі" на земельну ділянку яка знаходиться у АДРЕСА_3 (кадастровий номер 4610600000:01:015:0020), загальною площею 4626 кв.м., у тому числі землі під ринком - 4626 кв.м.
Однак, припиняючи земельні відносини із ТОВ "Чагарі", такі слід було оформити із власниками нежитлових приміщень, а не з іншою особою, в даному випадку ОК "Єдність- Разом".
Згідно висновків Верховного Суду України, викладених у рішеннях у справі № 907/544/14 від 24.06.2015 року; у справі № 6-449цс15 від 10.06.2015 року, наведено правову позицію, згідно якої, якщо судовий акт, яким набуто право власності на об`єкт нерухомого майна скасовано, то він не породжує жодних правових наслідків з моменту його ухвалення.
Рішенням Апеляційного суду Львівської області від 11.11.2014 року у справі № 442/2221/13-ц рішення Дрогобицького міськрайонного суду Львівської області від 01.04.2013р. у справі № 442/2221/13-ц скасовано - скасовано право власності на нежитлові приміщення за адресою: АДРЕСА_3 а.
Такі обставини визнаються сторонами, що в силу ч.1 ст. 78 КАС України не підлягають доказуванню.
В судовому засіданні представник відповідача підтвердив, що підставою прийняття оскаржуваних рішень стали заяви власників нежитлових приміщень за адресою: АДРЕСА_3 . Міська рада надала дозволи на розробку проекту землеустрою, оскільки право власності на нежитлові приміщення у АДРЕСА_3 виникло за третіми особами, які створили ОК Єдність-Разом для обслуговування таких приміщень, а ТОВ Чагарі не надало документів на право власності на ці приміщення. Ці обставини стали й причиною відмови ТОВ Чагарі у поновленні договору оренди землі, згідно рішення № 1035 від 23.05.2013р.
Отже, усі правові наслідки, в тому числі й земельні рішення, які випливають із того, що власниками нежитлових приміщень за адресою: АДРЕСА_3 а. є особи, які набули такого права, виходячи із скасованого рішення Дрогобицького міськрайонного суду Львівської області від 01.04.2013р. у справі № 442/2221/13-ц є не дійсними з 01.04.2013р.
Згідно п.5 Рішення Конституційного Суду України від 16 квітня 2009 року у справі № 7-рп/2009 (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) Конституційний Суд України зазначає, що в Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону). Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб`єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є "гарантією стабільності суспільних відносин" між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення, що узгоджується з правовою Позицією, викладеною в абзаці другому пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 13 травня 1997 року № 1-зп у справі щодо несумісності депутатського мандата.
Ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.
Як встановлено Господарським судом Львівської області у Постанові від 02.11.2006 року у справі № 1/932-13/268А, Дрогобицькою міською рабою в особі виконавчого комітету 27.08.2003 року відповідачу (ТОВ "Чагарі") надано дозвіл на розміщення на відповідній земельній ділянці об`єкту торгівлі за № 316-е. Даний дозвіл ніким не оспорювався та не оскаржувався. Відповідно до розпорядження міського голови від 22.06.2005 року № 188-р директора ТОВ "Чагарі" зобов`язано провести паспортизацію ринку, що в подальшому останнім і було зроблено. ТОВ "Чагарі" багаторазово звертався до позивачів (Дрогобицька міська рада, Виконавчий комітет Дрогобицької міської ради) з проханням про належне оформлення документів на будівництво ринку, при цьому їм надавалася вся необхідна проектна та дозвільна документація, проте, документи з вини Дрогобицької міської ради належним чином оформлені не були; було виконано всі можливі дії, спрямовані на належне оформлення будівництва ринку.
Рішенням Апеляційного суду Львівської області від 11.11.2014 року у справі № 442/2221/13-ц встановлено, що Рішенням Виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 21.08.2003 року №179 зобов`язано ТзОВ Чагарі організувати облаштування торговельного майданчика по вул. П.Орлика та ввести його в дію згідно акту Державної технічної комісії про прийняття закінченого будівництвом об`єкта в експлуатацію.
Ухвалою Дрогобицької міської ради від 06 жовтня 2003 року №238 надано дозвіл на виготовлення проекту відведення земельної ділянки ТзОВ Чагарі площею 0,2415 га на вул. П Орлика для облаштування торгового майданчику.
Згідно ч.4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Як вбачається із рішень судів, Дрогобицька міська рада надавала дозвіл ТОВ "Чагарі" на виготовлення проекту відведення земельної ділянки площею 0,2415 га на АДРЕСА_1 , а в подальшому шляхом укладення договору оренди надала для таких цілей земельну ділянку площею 4626 кв.м. за цією ж адресою ( АДРЕСА_1 ). Надавалися інші дозволи на облаштування торговельного майданчику.
Приймаючи рішення про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для обслуговування нежитлових приміщень, будівель та споруд Обслуговуючому кооперативу "Єдність-Разом" земельну ділянку орієнтовною площею 4626 кв.м. на вул. П АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 а, для обслуговування нежитлових приміщень, Дрогобицька міська рада по суті скасувала попередні такі ж дозволи ТОВ "Чагарі", причому остання заперечувала проти цього та виконала надані міською радою дозвола на будівництво торговельних місць.
Як вбачається із матеріалів справи рішення Дрогобицької міської ради №1416 від 07.11.2014 року підписано Головуючим на сесії М.Лужецьким.
Згідно норм ч. 16 ст.46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" протоколи сесій сільської, селищної, міської ради, прийняті нею рішення підписуються особисто сільським, селищним, міським головою, районної у місті, районної, обласної ради - головою відповідної ради, у разі їх відсутності - відповідно секретарем сільської, селищної, міської ради, відповідно заступником голови районної у місті, районної ради чи першим заступником, заступником голови обласної ради, а у випадку, передбаченому частинами сьомою та восьмою цієї статті, - депутатом ради, який за дорученням депутатів головував на її засіданні.
Згідно ч.ч.7,8 цієї статті сесія сільської, селищної, міської, районної у місті ради повинна бути також скликана за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, а сесія районної, обласної ради - також за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради або голови відповідної місцевої державної адміністрації.
Сесія ради скликається для розгляду електронної петиції, що набрала необхідну кількість підписів, протягом строку, встановленого для її розгляду.
Відповідно до положень ч.2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Дрогобицькою міською радою не додано до справи доказів, які б свідчили про те, що LІІ сесія шостого скликання Дрогобицької міської ради, яка відбувалася 7 листопада 2014 року скликалася з підстав, вказаних у ч.ч.7,8 ст.46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", а головуючий на сесії М.Лужецький головував за дорученням депутатів.
Тому, враховуючи наведене пункт 3.10 рішення Дрогобицької міської ради №1416 від 07.11.2014 року про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для обслуговування нежитлових приміщень, будівель та споруд обслуговуючому кооперативу Єдність-Разом , - земельної ділянки орієнтовною площею 4626 кв.м на АДРЕСА_1 а , для обслуговування нежитлових приміщень підлягав би скасуванню.
Однак, згідно з витягом з рішення Дрогобицької міської ради за №1510 від 27.02.2015 Про відміну окремих пунктів рішень міської ради , пунктом 9 відмінено підпункт 3.10 пункту 3 рішення міської ради від 07 листопада 2014 року №1416 Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у зв`язку з поданою заявою; згідно підпункту 9.1 надано дозвіл на розроблення технічної документації з землеустрою по відновленню меж земельної ділянки площею 4626 кв.м. на вул.П АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 а, для обслуговування нежитлових приміщень ОК Єдність-Разом .
В той же час, цією ж датою, 27.02.2015 Дрогобицька міська рада приймає рішення № 61, яким повторно відмінено п.п.3.10 п.3 рішення міської ради від 7 листопада 2014 року № 1416 Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та п.10.1. надано дозвіл на розроблення технічної документації з землеустрою по відновленню меж земельної ділянки площею 4626 кв.м. на вул.П.Орлика, 20а, для обслуговування нежитлових приміщень ОК Єдність-Разом .
Отже, з аналізу вищевказаних обставин, суд приходить до переконання, що вимоги позивача про скасування оскаржуваних рішень в частині підлягають до задоволення.
Керуючись ст.ст. 241, 243-246, 286 КАС України, суд, -
в и р і ш и в :
Позов задоволити.
Визнати протиправним пункт 3.10 рішення Дрогобицької міської ради №1416 від 07.11.2014 року про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для обслуговування нежитлових приміщень, будівель та споруд обслуговуючому кооперативу Єдність-Разом , - земельної ділянки орієнтовною площею 4626 кв.м на АДРЕСА_1 а , для обслуговування нежитлових приміщень.
Визнати протиправним та скасувати пункт 9.1 рішення 59 сесії шостого скликання Дрогобицької міської ради №1510 від 27.02.2015 року, яким надано дозвіл на розроблення технічної документації з землеустрою по відновлення меж земельної ділянки площею 4626 кв.м по АДРЕСА_1 а , для обслуговування нежитлових приміщень обслуговуючому кооперативу Єдність-Разом
Визнати протиправним та скасувати п.10.1 рішення Дрогобицької міської ради від 27.02.2015 р. №61.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до восьмого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 30-денний строк з дня його проголошення апеляційної скарги, а у випадку відкладення складення рішення у повному обсязі чи його прийняття у письмовому провадженні - в цей же строк з дня отримання копії рішення.
Повний текст рішення складено та підписано 18.09.2019 року.
Суддя О.В. Крамар
Суд | Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2019 |
Оприлюднено | 12.11.2019 |
Номер документу | 85524096 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дрогобицький міськрайонний суд Львівської області
Крамар О. В.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні