ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
12 листопада 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/3885/19
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Пляшкова К.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ПРИВАТ ОИЛ до Державної екологічної інспекції у Луганській області про визнання протиправною та скасування постанови про накладення штрафних санкцій,
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду 04 вересня 2019 року надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю ПРИВАТ ОИЛ (далі - позивач, ТОВ ПРИВАТ ОИЛ ) до Державної екологічної інспекції у Луганській області (далі - відповідач, Держекоінспекція у Луганській області) про визнання протиправною та скасування постанови від 14 серпня 2019 року № 1 про накладення штрафних санкцій у розмірі 5100,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що постанова про накладення штрафних санкцій не відповідає вимогам закону, оскільки статтею 3 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції у період та на території проведення антитерористичної операції, яку розпочато Указом Президента України від 14.04.2014 № 405/2014, введено мораторій на проведення планових та позапланових перевірок суб`єктів господарювання, що здійснюють діяльність у зоні проведення антитерористичної операції.
Оскільки позивач здійснює свою господарську діяльність в зоні проведення антитерористичної операції, на ТОВ ПРИВАТ ОИЛ поширюється дія Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , відповідно й заборона щодо проведення планових та позапланових перевірок його господарської діяльності органами і посадовими особами, уповноваженими законами здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, до яких згідно з Положенням про Державну екологічну інспекцію України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2017 № 275, віднесений й відповідач.
Але, Держекоінспекція у Луганській області в період з 09.08.2019 по 12.08.2019 проведено планову перевірку господарської діяльності позивача, після закінчення якої складено акт, протокол та постанову про накладення штрафних санкцій.
Внаслідок того, що відповідачем не взято до уваги положення Закону № 1669-VII, постанова про накладення штрафних санкцій від 14.08.2019 № 1, на думку позивача, є незаконною та складеною з порушенням норм чинного законодавства України, тому підлягає скасуванню.
Ухвалою суду від 05 вересня 2019 року позовну заяву залишено без руху, запропоновано усунути її недоліки (арк. спр. 18).
ТОВ ПРИВАТ ОИЛ 16 вересня 2019 року за вх. № 47206/2019 подано уточнену позовну заяву (арк. спр. 21-22).
Ухвалою суду від 18 вересня 2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) (арк. спр. 1-2).
Від Держекоінспекції у Луганській області 01 жовтня 2019 року за вх. № 50014/2019 надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог з таких підстав (арк. спр. 36-38).
На підставі статей 11, 23 Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції , статті 21 Закону України Про центральні органи виконавчої влади , постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2016 № 1069 Про затвердження переліку видів продукції, щодо яких органи державного ринкового нагляду здійснюють державний ринковий контроль , наказу Державної екологічної інспекції у Луганській області від 08.06.2019 № 2/1-28-270, направлення на проведення перевірки від 09.08.2019 № 557/01- 08-19, в період з 09.08.2019 по 12.08.2019 проведено планову, поєднано виїзну та невиїзду перевірку характеристик продукції, а саме автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палива на АЗС ТОВ ПРИВАТ ОИЛ , яка розташована за адресою: м. Сєвєродонецьк, Луганська область, 93400, район автовокзалу.
У ході проведення перевірки встановлено, що ТОВ ПРИВАТ ОИЛ здійснює реалізацію дизельного палива за відсутності національного знаку відповідності на паспорті якості паливо дизельне Євро сорт Е екологічний клас К 5 (ДТ-Е-К5) та відсутності декларації про відповідність, за що пунктами 1, 3 частини третьої статті 44 Закону № 2735-VI передбачені штрафні санкції у розмірі від 150 до 250 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне порушення.
Відносно посадової особи ТОВ ПРИВАТ ОИЛ складено протокол від 12.08.2019 № 1 про виявленні порушення вимог Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції та Закону України Про загальну безпечність нехарчової продукції , та винесено відповідну постанову від 14.08.2019 № 1 про накладення штрафних санкцій на загальну суму 5100,00 грн за розповсюдження при відсутності національного знаку відповідності на паспорті якості паливо дизельне Євро сорт Е екологічний клас К 5 (ДТ-Е-К5) (паспорт якості від 04.05.2019 № 592), та відсутності декларації про відповідність.
Щодо посилань позивача на проведення антитерористичної операції, відповідач зазначає, що у відповідності до листа Начальника штабу - заступника керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України від 29.10.2018 № 33/1-8570, який надійшов на адресу Держекоінспекції у Луганській області, антитерористична операція на території Луганської та Донецької області з 14.00 години 30.04.2018 припинена рішенням першого заступника керівника Антитерористичного центру при СБУ (керівника оперативного штабу з управління антитерористичною операцією на території Донецької та Луганської областей) від 30.04.2018 № 33/1-4129 з урахуванням: Указу Президента України від 30.04.2018 № 116, прийнятого на підставі статті 1 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції щодо введення в дію рішення РНБО України від 30.04.2018 Про широкомасштабну антитерористичну операцію в Донецькій та Луганській областях ; наказу Верховного Головнокомандуючого Збройних Сил України Про початок операції Об`єднаних сил із забезпеченням національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях від 30.04.2018 № 3 дск-оn, прийнятого у відповідності до статті 8 Закону України Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях ; статей 3, 10, 18 Закону України Про боротьбу з тероризмом ; пункту 55 Положення про оперативний штаб з управління антитерористичної операції.
Також, 30 квітня 2018 року, на офіційному сайті Президента України, що є офіційним джерелом інформації, відповідно до указу Президента України від 31.07.2000 № 928/2000 та Закону України Про доступ до публічної інформації , розміщено новину про підписання Указу Президента України від 30.04.2018 № 116/2018 Про широкомасштабну антитерористичну операцію на території Донецької та Луганської областей , яким завершено антитерористичну операцію на сході держави.
Відповідно до статті 11 Прикінцеві та перехідні положення Закону № 1669-VII цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, і втрачає чинність через шість місяців з дня завершення антитерористичної операції.
Таким чином, внаслідок завершення антитерористичної операції 30.04.2018 на час проведення перевірки позивача Закон № 1669-VII вже втратив чинність, тому не поширюється на спірні правовідносини.
Позивач не скористався правом подання відповіді на відзив відповідача.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76, 90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд встановив таке.
Згідно з випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ ПРИВАТ ОИЛ зареєстровано як юридичну особу, код за ЄДРПОУ 41471850, місцезнаходження юридичної особи: 93001, Луганська область, місто Рубіжне, вулиця Горького, будинок 9 (арк. спр. 12).
Посадовими особами Держекоінспекції у Луганській області на підставі наказу від 08.08.2019 № 211-28-270 та направлення на проведення перевірки від 09.08.2019 № 557/01-03-19 (арк. спр. 28) у період з 09.08.2019 по 12.08.2019 проведено планову поєднану виїзну та невиїзну перевірку характеристик продукції: автомобільного бензину, дизельного, суднового та котельного палива, що знаходиться в розповсюджувача/виробника за адресою: АЗС ПРИВАТ ОИЛ , місто Сєвєродонецьк, Луганська область, 93400, район автовокзалу, що належить ТОВ ПРИВАТ ОИЛ , результати якої оформлено актом перевірки характеристик продукції від 12.08.2019 № 1 (арк. спр. 25-26).
Проведеною перевіркою, серед іншого, виявлено такі порушення:
на паспорті якості № 592 паливо дизельне Євро сорт Е екологічний клас К5 (ДТ-Е-К5) відсутній знак відповідності, що є порушенням пункту 20 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927;
відсутня декларація про відповідність, що є порушенням пункту 7 Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927.
Про виявлене порушення щодо розповсюдження за відсутністю національного знаку відповідності на паспорті якості паливо дизельне Євро сорт Е екологічний клас К5 (ДТ-Е-К5) (паспорт якості від 04.05.2019 № 592), відсутність декларації про відповідність складено протокол від 12.08.2019 № 1 про виявлене порушення вимог Закону України Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції та Закону України Про загальну безпечність нехарчової продукції (арк. спр. 27) та винесено постанову від 14.08.2019 № 1 про накладення штрафних санкцій на ТОВ ПРИВАТ ОИЛ у розмірі 150 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у сумі 2550,00 грн за кожне правопорушення, що дорівнює 5100,00 грн (арк. спр. 23-24).
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України від 05.04.2007 № 877-V Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі - Закон № 877-V).
Відповідно до статті 1 Закону № 877-V (тут і надалі положення Закону наведені у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) у цьому Законі нижчезазначені терміни вживаються в такому значенні:
державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища;
заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом;
спосіб здійснення державного нагляду (контролю) - процедура здійснення державного нагляду (контролю), визначена законом.
Статтею 2 Закону № 877-V визначено сферу дії цього Закону, а саме:
- дія цього Закону поширюється на відносини, пов`язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (частина перша);
- дія цього Закону не поширюється на відносини, що виникають під час здійснення заходів валютного контролю, митного контролю на кордоні, державного експортного контролю, контролю за дотриманням бюджетного законодавства, банківського нагляду, державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції, державного нагляду (контролю) в галузі телебачення і радіомовлення (частина друга).
Правові та організаційні засади здійснення державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції встановлює Закон України від 02.12.2010 № 2735-VI Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції (далі - Закон № 2735-VI).
Згідно з абзацом 8 частини першої статті 1 Закону № 2735-VI державний ринковий нагляд (далі - ринковий нагляд) - діяльність органів ринкового нагляду з метою забезпечення відповідності продукції встановленим вимогам, а також забезпечення відсутності загроз суспільним інтересам.
Метою здійснення ринкового нагляду є вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів з відповідним інформуванням про це громадськість щодо продукції, яка при її використанні за призначенням або за обґрунтовано передбачуваних умов і при належному встановленні та технічному обслуговуванні становить загрозу суспільним інтересам чи яка в інший спосіб не відповідає встановленим вимогам (частина перша статті 4 Закону № 2735-VI).
Згідно з частиною першою статті 10 Закону № 2735-VI ринковий нагляд здійснюється органами ринкового нагляду в межах сфер їх відповідальності. Органи ринкового нагляду становлять єдину систему.
Повноваження та порядок діяльності органів ринкового нагляду, права та обов`язки їх посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд, встановлюються цим Законом, законами України Про загальну безпечність нехарчової продукції , Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та іншими законами України (частина п`ята статті 10 Закону № 2735-VI).
Порядок проведення перевірок характеристик продукції визначений статтею 23 Закону № 2735-VI, відповідно до положень якої:
- органи ринкового нагляду проводять планові та позапланові перевірки характеристик продукції. Планові перевірки характеристик продукції проводяться у розповсюджувачів цієї продукції, а позапланові - у розповсюджувачів та виробників такої продукції (частина третя);
- під час таких перевірок перевіряються характеристики лише того виду продукції, що є предметом перевірки (частина четверта);
- перевірки характеристик продукції проводяться на підставі наказів органів ринкового нагляду та посвідчень (направлень) на проведення перевірки, що видаються та оформляються відповідно до Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності . У разі одержання інформації про надання на ринку продукції, що становить серйозний ризик, відповідні накази та посвідчення (направлення) видаються і оформляються невідкладно (частина 5);
- перевірка характеристик продукції може бути невиїзною (за місцезнаходженням органу ринкового нагляду) або виїзною. У разі потреби органи ринкового нагляду для перевірки характеристик продукції можуть поєднувати невиїзні та виїзні перевірки (частина шоста);
- за результатами перевірки характеристик продукції посадова особа, яка здійснює ринковий нагляд, складає акт відповідно до вимог Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (частина сімнадцята).
Відповідно до частини третьої статті 44 Закон № 2735-VI до розповсюджувача застосовуються штрафні санкції у разі:
розповсюдження продукції, на якій відсутній знак відповідності технічним регламентам, якщо його нанесення на продукцію передбачено технічним регламентом на відповідний вид продукції, до розповсюджувача застосовуються штрафні санкції у розмірі від ста п`ятдесяти до двохсот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а за повторне протягом трьох років вчинення такого самого порушення, за яке на особу вже було накладено штраф у розмірі від двохсот до трьохсот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (пункт 1);
розповсюдження продукції без декларації про відповідність, якщо згідно з технічним регламентом продукція при її розповсюдженні має супроводжуватися такою декларацією, до розповсюджувача застосовуються штрафні санкції у розмірі від ста п`ятдесяти до двохсот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а за повторне протягом трьох років вчинення такого самого порушення, за яке на особу вже було накладено штраф у розмірі від двохсот до трьохсот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (пункт 3).
Згідно з частиною п`ятою статті 44 Закону № 2735-VI справи про накладення штрафів за порушення, визначені цією статтею, розглядаються керівниками органів ринкового нагляду або заступниками таких керівників у межах їх компетенції.
Суми штрафів, що накладаються органами ринкового нагляду, перераховуються до Державного бюджету України.
Про вчинення порушень, зазначених у цій статті, посадовими особами органів ринкового нагляду, що виявили правопорушення, складається протокол, який разом із поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, передається посадовим особам, уповноваженим розглядати такі справи.
Керівник чи заступник керівника органу ринкового нагляду розглядає справу протягом 15 днів з дня отримання відповідних документів.
Рішення керівника чи заступника керівника органу ринкового нагляду про накладення штрафу оформляється постановою.
Суб`єкт господарювання має сплатити штраф у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання постанови про його накладення.
У разі несплати штрафу в зазначений строк він стягується в судовому порядку.
Рішення про накладення штрафу в справах про порушення, передбачені цією статтею, може бути оскаржено відповідно до цього Закону.
Правовий статус Держекоінспекція у Луганській області регламентується Положенням про державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженим Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України 11.08.2017 № 312, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04.09.2017 за № 1080/30948, та Положенням про Державну екологічну інспекцію у Луганській області (далі - Положення), затвердженим Наказом Державної екологічної інспекції України (далі Держекоінспекція ) від 22.11.2018 за № 249.
Відповідно до Положення Держекоінспекція у Луганській області:
- є територіальним органом Держекоінспекції і їй підпорядковується;
- основними завданнями є реалізація повноважень Держекоінспекції у межах Луганської області;
- відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог природоохоронного законодавства України.
- вживає в установленому порядку заходів досудового врегулювання спорів, виступає позивачем та відповідачем у судах.
Відповідно до переліку видів продукції, щодо яких органи державного ринкового нагляду здійснюють державний ринковий нагляд, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2016 № 1069, Держекоінспекція здійснює державний ринковий нагляд автомобільного бензину, дизельного, суднового та котельного палива відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 Про затвердження Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив (далі - Постанова № 927) (пункт 21 Переліку).
Відповідно до пункту 7 Розділу Вимоги щодо обігу палива на ринку Постанови № 927 під час роздрібного постачання (реалізації) палива позначення палив повинне бути розміщено у місцях, доступних для споживача (на наливо-розподільчому обладнанні), а також відображено в розрахункових документах. На вимогу споживача (покупця) продавець повинен надати копію документа про якість (паспорт якості) палива та копію декларації про відповідність.
Згідно з пунктом 20 Розділу Оцінка відповідності Постанови № 927 перед введенням в обіг налив на документ про якість (паспорт якості) палива виробником повинен бути нанесений національний знак відповідності, який підтверджує відповідність палива вимогам цього Технічного регламенту, так, щоб забезпечувалася його видимість, розбірливість та незмивність.
З системного аналізу вищевикладеного судом встановлено, що Держекоінспекція у Луганській області є органом ринкового нагляду, до компетенції якого віднесено проведення планових та позапланових перевірок характеристик продукції, що розповсюджують суб`єкти господарювання.
У разі виявлення порушень вимог чинного законодавства, Держекоінспекція у Луганській області розглядає справу про накладення штрафів на суб`єктів господарювання за порушення вимог Закону № 2735-VI та приймає рішення про накладення штрафів, які оформлюються постановою.
Однак, особливістю даної справи є те, що на час виникнення спірних правовідносин, позивач здійснював діяльність на території проведення антитерористичної операції.
Тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб`єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення, визначає Закон України від 02.09.2014 № 1669-VII Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції (далі - Закон № 1669-VII).
Відповідно до частини першої статті 1 Закону № 1669-VII період проведення антитерористичної операції - час між датою набрання чинності Указом Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.
Територія проведення антитерористичної операції - територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014.
Статтею 3 Закону № 1669-VII визначено, що органам і посадовим особам, уповноваженим законами здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, у період та на території проведення антитерористичної операції тимчасово забороняється проведення планових та позапланових перевірок суб`єктів господарювання, що здійснюють діяльність у зоні проведення антитерористичної операції, крім позапланових перевірок суб`єктів господарювання, що відповідно до затверджених Кабінетом Міністрів України критеріїв оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності віднесені до суб`єктів господарювання з високим ступенем ризику.
Статтею 11 Закону № 1669-VII визначено, що:
- цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, і втрачає чинність через шість місяців з дня завершення антитерористичної операції, крім пункту 4 статті 11 Прикінцеві та перехідні положення цього Закону (пункт 1);
- дія цього Закону поширюється на період проведення антитерористичної операції та на шість місяців після дня її завершення (пункт 2);
- закони та інші нормативно-правові акти України діють у частині, що не суперечить цьому Закону (пункт 3);
- Кабінету Міністрів України у десятиденний строк з дня опублікування цього Закону затвердити перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014, у період з 14 квітня 2014 року до її закінчення (підпункт 3 пункту 5).
Розпорядженнями Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014 року № 1053-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція та від 02 грудня 2015 року № 1275-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України до переліку населених пунктів Луганської області, на території яких здійснювалася антитерористична операція, зокрема включено місто Рубіжне та місто Сєвєродонецьк.
Системним аналізом вищевикладеного встановлено, що починаючи з 14 квітня 2014 року та до дати набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України на території проведення антитерористичної операції, до якої віднесені міста Рубіжне та Сєвєродонецьк Луганської області, Держекоінспекції у Луганській області, як органу уповноваженому здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності - державний ринковий нагляд, тимчасово заборонено проведення планових та позапланових перевірок суб`єктів господарювання, що здійснюють діяльність у зоні проведення антитерористичної операції.
Як слідує з виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, місцезнаходження ТОВ ПРИВАТ ОИЛ зареєстровано у місті Рубіжному Луганської області. У свою чергу, з направлення на проведення перевірки від 09 серпня 2019 року № 557/01-03-19 встановлено, що предметом перевірки став бензин, дизельне, судове та котельне паливо, що знаходиться у розповсюджувача за адресою: АЗС ПРИВАТ ОИЛ , місто Сєвєродонецьк, район автовокзалу, суб`єкта господарювання - ТОВ ПРИВАТ ОИЛ .
Таким чином, судом встановлено, що Держекоінспекцією у Луганській області, органом уповноваженим здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, проведено планову перевірку ТОВ ПРИВАТ ОИЛ , суб`єкта господарювання, що здійснює господарську діяльність на території проведення антитерористичної операції, у період дії мораторію на проведення таких перевірок, встановленого статтею 3 Закону № 1669-VII.
Твердження представника відповідача щодо закінчення 30 квітня 2018 року антитерористичної операції на території Луганської та Донецької областей, відповідно, й втрати чинності Законом № 1669-VII, суд відхиляє як безпідставні з огляду на таке.
По перше, як вже вище вказано, відповідно до статті 1 Закону № 1669-VII періодом проведення антитерористичної операції є час між датою набрання чинності Указом Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.
Суд зауважує, що як на час призначення та проведення планової перевірки позивача, так і на час розгляду та вирішення даної справи Президентом України Указ про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України не приймався. Відповідно, у розумінні статті 1 Закону № 1669-VII проведення антитерористичної операції триває.
Таким чином, згідно з пунктами 1 та 2 Закону № 1669-VII дія цього Закону поширюється на період виникнення спірних правовідносин.
По-друге, за даними розділу Законодавство України офіційного сайту Верховної Ради України (https://zakon.rada.gov.ua) Закон № 1669-VII є чинним, поточна редакція - редакція від 07.02.2019, підстава - Закон України від 21.06.2018 № 2473-VIII Про валюту і валютні операції .
Зважаючи на вищевикладене, судом встановлено, що відповідачем прийнято оскаржуване рішення - постанову про накладення штрафних санкцій від 14 серпня 2019 року № 1, за наслідками проведеної всупереч вимог Закон № 1669-VII планової перевірки позивача, що є достатньою підставою для визнання цього рішення таким, що не відповідає критеріям правомірного рішення суб`єкта владних повноважень, визначеним частиною другою статті 2 КАС України, та підлягає скасуванню.
Сторонами суду не наведено інших специфічних, доречних та важливих аргументів, які суд зобов`язаний оцінити, виконуючи свої зобов`язання щодо пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Таким чином, позов підлягає задоволенню повністю.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Платіжним дорученням від 02.09.2019 № 592 позивач сплатив судовий збір у сумі 1921,00 грн (арк. спр. 3).
Зважаючи, що позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню у повному обсязі, суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача судові витрати по сплаті судового збору у сумі 1921,00 грн.
Керуючись статтями 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ПРИВАТ ОИЛ (код за ЄДРПОУ 41471850, місцезнаходження: 93001, Луганська область, місто Рубіжне, вулиця Горького, будинок 9) до Державної екологічної інспекції у Луганській області (код за ЄДРПОУ 37991372, місцезнаходження: 93411, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Гагаріна, будинок 93) про визнання протиправною та скасування постанови про накладення штрафних санкцій задовольнити повністю.
Визнати протиправною та скасувати постанову Державної екологічної інспекції у Луганській області від 14 серпня 2019 року № 1 про накладення штрафних санкцій на Товариство з обмеженою відповідальністю ПРИВАТ ОИЛ у розмірі 5100,00 грн.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної екологічної інспекції у Луганській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ПРИВАТ ОИЛ судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 1921,00 грн (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя К.О. Пляшкова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2019 |
Оприлюднено | 14.11.2019 |
Номер документу | 85569911 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Арабей Тетяна Георгіївна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Арабей Тетяна Георгіївна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.О. Пляшкова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні