ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №1.380.2019.004390
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 листопада 2019 року м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючий суддя Кравців О.Р.,
секретар судового засідання Шийович Р.Я.,
від позивача Оприск Л.Є.,
від відповідача Гавриляк Р.А.,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства ГАЛГАЗОТЕРМ до Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.
Суть справи.
До Львівського окружного адміністративного суду звернулося приватне акціонерне товариство з обмеженою відповідальністю ГАЛГАЗОТЕРМ із позовною заявою до Головного управління ДФС у Львівській області, у якій просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0020525412 від 11.03.2019.
В обґрунтування позову зазначено, що оскільки затримка термінів реєстрації податкових накладних відбулася не з вини позивача, склад податкового порушення відсутній, оскаржуване податкове повідомлення-рішення винесено безпідставно, є протиправним, а тому слід скасувати.
Ухвалою суду від 02.09.2019 провадження у справі відкрито та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні, з повідомленням (викликом) сторін.
23.09.2019 за вх. №34220 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву /а.с.41-42/.
Відповідач вказав, що згідно з квитанцією № 4 від 27.12.2018 така зареєстрована 16.01.2019, тобто з порушенням терміну реєстрації такої на 1 день, а тому підстави для застосування до позивача штрафних санкцій є очевидними.
Відповідач вважає оскаржуване податкове повідомлення-рішення правомірним, винесених у порядку і спосіб встановлені чинним законодавством, просив залишити таке в силі.
В судовому засіданні 02.10.2019 представник позивача подав додаткове правове обґрунтування до позовної заяви /а.с.45-46/, у якому вказав, що граничний термін реєстрації податкової накладної від 27.12.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних - 15.01.2019. Однак відповідач протягом операційного дня не надав доказів скерування позивачу квитанції про прийняття чи неприйняття податкової накладної, а тому податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних датою подання такої на реєстрацію. Вказане підтверджує те, що підстави для застосування штрафних санкцій у розмірі 14019,42 грн. згідно з податковим повідомленням-рішенням №0020525412 - відсутні.
Представник позивача позовні вимоги підтримав повністю, з підстав, що викладені у позовній заяві, додатковому обґрунтуванні до позовної заяви. Просив позов задовольнити.
Представник відповідача проти позову заперечив повністю, з підстав, що викладені у відзиві на позовну заяву, просив у задоволенні позову відмовити повністю.
Суд заслухав пояснення представників сторін, з`ясував фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини, дослідив письмові докази, та, -
в с т а н о в и в :
ПрАТ Галгазотерм зареєстроване як юридична особа 24.02.1999, ідентифікаційний код юридичної особи: 30336068 /а.с.11-13/, є платником податку на додану вартість /а.с.14/, здійснює свою діяльність на підставі Статуту /а.с.15-27/.
Позивачем 27.12.2018 складено податкову накладну №4 на суму 700970,90 грн., в тому числі ПДВ 140194,18 грн. /а.с.34/
На виконання ст. 201 Податкового кодексу України, дану податкову накладну надіслана ДФС України на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних 15.01.2019 о 19:43 год. /а.с.36/.
15.01.2019 від ДФС України позивач отримав квитанцію №1 згідно з якою документ не прийнято, виявлені помилки: порушено вимоги наказу Міндоходів України від 29.11.2013 №729, а саме: Подання декількох документів з однаковим іменем файлу не допускається - документ з іменем файлу вЂ� 13180030336068J1201010100000000611220181318XML' присутній в Архіві електронних документів з реєстраційним номером вЂ� 9306026004' . Дата подання 15.01.2019. Подання декількох документів з однаковим іменем файлу не допускається. Запропоновано при необхідності змінити номер документа в імені файлу і повторно надіслати документ /а.с.36/.
ГУ ДФС у Львівській області проведено камеральну перевірку позивача щодо своєчасності реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних за період грудень 2018 року, про що складено акт №288/13-01-54-12/30336068 /а.с.30-31/.
Перевіркою встановлено, що платником порушено граничні терміни реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, чим порушено п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, в частині несвоєчасної реєстрації податкової накладної, а саме на 1 день податкової накладної №4 від 27.12.2018, дата реєстрації 16.01.2019, граничний строк реєстрації 15.01.2019.
У зв`язку із затримкою реєстрації цієї податкової накладної на 1 день контролюючим органом розраховано штраф у сумі 140194,18 грн. /а.с.29/
11.03.2019 Головним управлінням ДФС у Львівській області винесено податкове повідомлення-рішення №0020525412, відповідно до якого за даними Єдиного реєстру податкових накладних за звітний період 12.2018 встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених ст. 201 та згідно зі ст. 120-1 Податкового кодексу України за затримку реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 140194,18 грн. застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 14019,42 грн. /а.с.28/.
Позивач оскаржив вказане податкове повідомлення-рішення в адміністративному порядку та відповідно до рішення ДФС про результати розгляду скарги від 27.05.2019 податкове повідомлення-рішення від 11.03.2019 залишене без змін, а скарга без задоволення /а.с.32-33/.
Позивач не погоджуючись із вказаним податковим повідомленням-рішення, вважаючи таке протиправним та таким, що порушує права позивача, звернувся до суду із цим позовом.
Вирішуючи справу, суд керується таким.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.
Відповідно до підпункту 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України Єдиний реєстр податкових накладних це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконаної влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Пунктами 201.1 і 201.4 ст. 201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до приписів п. 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних (абзац 13 п. 201.10 ст. 201 ПК України).
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних в інші терміни, ніж встановлено статтею 201 Податкового кодексу України, є порушенням порядку їх реєстрації в ЄРПН.
Пунктом 120-1.1 ст.120-1 ПК України передбачено, що порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.
Таким чином для наявності в діях платника податку податкового порушення, передбаченого п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України, останній повинен вчинити бездіяльність, яка полягає в тому, що він протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідній податковій накладній, не вчинив ніяких дій щодо реєстрації такої податкової накладної.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) здійснюється відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246).
Відповідно до вимог п. 5 Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 201.3, 201.9 статті 201 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 ПК України, а також з урахуванням Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.
Пунктом 12 Порядку №1246 визначено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 201.3 і 201.9 статті 201 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно з п.п. 13, 14 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України також встановлено, що датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Відповідно до приписів п. 2 Порядку №1296 операційний день частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.
При цьому, згідно з п. 3 Порядку №1296 операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
Підсумовуючи викладене, строки, визначені для реєстрації податкових накладних, встановлені у календарних днях, при цьому право платника податку для реєстрації податкових накладних пов`язане виключно з операційним днем, який відповідно до Порядку №1246 триває з 8-ї до 20-ї години. Податковий орган в будь-якому випадку зобов`язаний протягом операційного дня надіслати платнику податку одну з квитанцій: або про прийняття податкової накладної, або про її неприйняття із зазначенням відповідних причин, або зупинення реєстрації податкової накладної. Разом з тим, якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в ЄРПН.
Актом перевірки позивача від 08.02.2019 відповідачем зафіксовано порушення граничного терміну реєстрації податкової накладної в ЄРПН, чим порушено п. 201.10 ст. 201 ПК України.
Згідно з розрахунком штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН: податкова накладна №4 від 27.12.2018 на суму ПДВ 140194,18 грн., дата реєстрації - 16.01.2019 року, кількість днів затримки 1 дні, сума штрафу - 14019,42 грн. /а.с.29/
Обґрунтовуючи позовні вимоги, представник позивача вказав, що податкові накладні позивачем відправляються на реєстрацію в ЄРПН за допомогою платного забезпечення ме.doc. Вказаною системою ім`я файлу прикріплюється до відповідного документа в автоматичному режимі, без можливості стороннього втручання. Отримавши квитанцію №1 позивач пробував змінити номер документа в імені файлу, однак вказане не тягне за собою усунення помилки, з огляду на те, що при зміні номеру документу при незмінному номері файлу, який присвоюється автоматично програмним забезпеченням me.doc без стороннього втручання, не дає можливості усунути помилки.
Крім того у вказаний день відбувались збої у роботі серверу ДФС України.
Суд зазначає, що згідно з п. 4 Формату (стандарту) електронного документа звітності суб`єктів господарювання, затвердженого Наказом Міністерства доходів і зборів України від 29.11.2013 № 729, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 06.02.2014 за № 243/25020, імена файлів формуються відповідно до значення елементів заголовка документа (DECLARHEAD) .
Пунктом 5 вказаного Формату передбачено, що з логічної точки зору кожний документ подається у вигляді XML-структури. Кожний поданий звітний документ повинен відповідати всім правилам побудови XML-документа відповідно до відкритого стандарту W3C (http://www.w3.org/TR/REC-xml).
Порядок заповнення податкової накладної затверджений Наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267.
Отже з наведених законодавчих приписів випливає, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, у тому числі відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту).
Формат (стандарт) електронного документа звітності суб`єктів господарювання містить вимоги до імені файлів.
У квитанції №1, в якій зазначено про неприйняття податкової накладної №4 від 27.12.2018 не вказано про невідповідність імені файлу вимогам наведеного Формату (стандарту), а вказується про наявність документа з однаковим іменем.
Представником відповідача у жодний спосіб не спростовано покликань на те, що найменування документа формується програмним забезпеченням автоматично та незалежно від бажання платника.
Судом не встановлено будь-якого умислу позивача, спрямованого на реєстрацію податкової накладної з пропуском строку, передбаченого ПК України.
З позиції суду, позивач подаючи на реєстрацію належним чином та своєчасно оформлену податкову накладну не мав за мету порушення податкового законодавства та не повинен нести ризики та відповідальність за наявності одного чи декількох файлів з одинаковими номерами в ЄРПН.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що позивач 15.01.2019 вчинив усі необхідні та залежні від нього дії щодо надсилання на реєстрацію податкової накладної через автоматизовану систему me.dос зазначеної податкової накладної у строк визначений Податковим кодексом України.
Суд також зазначає, що відповідачем, ані у відзиві на позовну заяву та в жодному доказі наданому відповідачем до суду, не спростовано твердження позивача щодо своєчасної реєстрації податкової накладної №4 від 27.12.2018.
Своєю чергою судом встановлено скерування позивачу вказаної квитанції №1 15.01.2019 о 21:23 год., тобто поза межами операційного дня.
У постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 18.01.2018 у справі №804/5153/17, зазначено, що у разі вчинення платником податку з метою своєчасної реєстрації податкової накладної всіх необхідних дій, натомість її реєстрація була здійснена з порушенням граничного терміну з незалежних від платника податку причин, то в такому разі відсутні підстави для застосування штрафу за порушення граничних термінів реєстрації податкової накладної.
Таким чином, податкове повідомлення-рішення №0020525412 від 11.03.2019, яким до позивача застосовано штрафні санкції на суму 14019,42 грн. за порушення термінів реєстрації податкової накладної №4 від 28.12.2018 на один день, з огляду на критерії правомірності визначені ч. 2 ст. 2 КАС України є протиправним та підлягає скасуванню.
Крім того, суд зазначає, що Європейський суд з прав людини неодноразово підкреслював особливу важливість принципу належного урядування . Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (рішення у справах Беєлер проти Італії , Онер`їлдіз проти Туреччини , Megadat.com S.r.l. проти Молдови , Москаль проти Польщі ).
На державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (рішення у справах Лелас проти Хорватії , Тошкуце та інші проти Румунії ) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах (рішення у справах Онер`їлдіз проти Туреччини , Беєлер проти Італії ).
Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
З огляду на викладене, позивачем у повному обсязі підтверджено долученими до матеріалів справи вимоги позовної заяви, а тому, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки при зверненні до суду позивач поніс витрати у виді судового збору, сплачені відповідно до платіжного доручення №1306 від 27.08.2019 на суму 1921,00 грн. такі належить стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст.ст. 19, 22, 25, 72-77, 90, 139, 241-246, 255, 294, 295, п.п. 15.5 п. 15 розділу VII «Перехідні положення» КАС України, суд -
в и р і ш и в :
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Львівській області №0020525412 від 11.03.2019.
3. Стягнути на користь Приватного акціонерного товариства ГАЛГАЗОТЕРМ (79008, м. Львів-8, а/с 854; код ЄДРПОУ: 30336068) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35; код ЄДРПОУ: 39462700) судові витрати у виді судового збору в сумі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. 00 коп.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення через Львівський окружний адміністративний суд до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
В судовому засіданні проголошено вступну і резолютивну частини рішення.
Повний текст рішення складено та підписано 11.11.2019.
Суддя Кравців О.Р.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2019 |
Оприлюднено | 14.11.2019 |
Номер документу | 85569947 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гуляк Василь Васильович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кравців Олег Романович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні