Рішення
від 11.11.2019 по справі 520/10506/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

11 листопада 2019 р. справа № 520/10506/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Панченко О.В.

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СВАНГ" (вул. Велика Панасівська, буд. 168,м. Харків,61017, код ЄДРПОУ19465836) до Державної фіскальної служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, код ЄДРПОУ39292197) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "СВАНГ", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправними та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 19.08.2019 року №1256234/19465836 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 02.11.2018 року, поданої Товариством з обмеженою відповідальністю "СВАНГ";

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "СВАНГ"№ 4 від 02.11.2018 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 19.08.2019 року №1256233/19465836 про відмову в реєстрації податкової накладної № 14 від 09.11.2018 року, поданої Товариством з обмеженою відповідальністю "СВАНГ";

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "СВАНГ"№ 14 від 09.11.2018 року;

- стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СВАНГ" за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України суму судового збору у розмірі 3842,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що в процесі здійснення господарської діяльності ним було здійснено господарські операції з постачання товарів. При спробі зареєструвати податкові накладні, виписані за наслідками господарських операцій в Єдиному реєстрі податкових накладних позивач отримав з боку контролюючого органу квитанції про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, направлених в електронному вигляді для реєстрації, а згодом оскаржувані в даній справі рішення, якими відмовлено в реєстрації поданих податкових накладних.

На думку позивача при цьому контролюючим органом порушено норми п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, оскільки, у ДФС не було достатньої правової підстави для зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З огляду на вищевикладене позивач вважає рішення про відмову у реєстрації податкових накладних необґрунтованим та таким, що винесено з порушенням норм чинного законодавства України.

Ухвалою суду від 09.10.2019 року відкрито спрощене провадження у справі за правилами ст.257-262 КАС України.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена представнику відповідача, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення (а.с.90).

Відповідач - Державна фіскальна служба України, у встановлений судом строк, надав відзив, у якому просив відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі. При цьому представник відповідача зазначив, що з наданих представником позивача документів для реєстрації податкових накладних, неможливо встановити придбання товарів/послуг, навантаження та розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків. За таких підстав, контролюючий орган при прийнятті спірних рішень діяв в порядку, на підставі та в межах чинного законодавства України.

З`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступного висновку.

Встановлені судом фактичні обставини справи полягають в наступному.

Позивач засобами електронного зв`язку направив на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні:

- №4 від 02.11.2018 р., виписану в зв`язку із постачанням товарів ТОВ "СЕРВІССНАБ", що підтверджується квитанцією від 28.11.2018 року №9264718631 (т.1, а.с.60, 61);

- №14 від 09.11.2018 р., виписану в зв`язку із постачанням товарів ТОВ "СЕРВІССНАБ", що підтверджується квитанцією від 28.11.2018 року №9264687148 (т.1, а.с.137, 138).

Згідно засобів електронного зв`язку позивач отримав від Державної фіскальної служби України квитанції, за якими документ прийнято, реєстрацію зупинено, оскільки обсяг постачання товару/послуги 2707 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В зв`язку з наведеним позивачем було складено та подано до контролюючого органу письмові пояснення про підтвердження реальності здійснення операцій по спірних податкових накладних, реєстрація яких зупинена Державною фіскальною службою України з поясненнями щодо господарських операцій, в зв`язку з якими виписано відповідні податкові накладні та відповідними документами.

В подальшому комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийняті рішення від 19.08.2019 №1256234/19465836 (т.1, а.с.70-71) та від 19.08.2019 №1256233/19465836 (т.1, а.с.147-148).

Не погодившись з вказаними рішеннями, позивач оскаржив їх до суду.

Розглядаючи підстави, які слугували прийняттю оскаржуваних в даній справі рішень судом встановлено, що доходячи висновку про зупинення реєстрації поданих позивачем податкових накладних, а згодом і про відмову у її реєстрації в Єдиному електронному реєстрі податкових накладних, відповідач виходив з того, що за результатами проведення автоматизованого моніторингу відповідності податкової накладної, що була подана позивачем, виявлено ризики, достатні для зупинення реєстрації вказаної податкової накладної та в подальшому відповідач вважав, що позивач не надав контролюючому органу відповідні документи та пояснення, які б спростовували висновки щодо невідповідності поданих податкової накладної критеріям реальності здійснених за нею господарських операцій.

Суд зазначає, що Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів;

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

В зв`язку з наведеним суд зазначає, що, як слідує з матеріалів справи, основним видом діяльності ТОВ "СВАНГ" є інша допоміжна діяльність у сфері транспорту (код КВЕД 52.29); діяльність у сферах виробництва коксу та коксопродуктів (код КВЕД 19.10); виробництво продуктів нафтоперероблення (код КВЕД 19.20); виробництво інших основних органічних хімічних речовин (код КВЕД 20.14); виробництво іншої хімічної продукції, н.в.і.у. (код КВЕД 20.59); оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (код КВЕД 46.71).

Судом встановлено, що 01.10.2018 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Ф`ЮЕЛ ГІРОДАКШН" та ТОВ "СВАНГ" укладено договір №ФП-137 від 01.10.2018 поставки мазуту паливного 100 зольного малосірчатого низькопарафіністого.

У відповідності до умов договору ТОВ "Ф`ЮЕЛ ПРОДАКШН" надано ТОВ "СВАНГ" рахунок-фактуру №338 від 01.11.2018 на суму 300 000,00 грн. щодо сплати за мазут паливний 100 зольний малосірчистий низькопарафіністий у кількості 20т у т.ч. ПДВ.

Вказаний рахунок-фактуру частково оплачено ТОВ "СВАНГ" відповідно до платіжних доручень №70 від 26.11.2018. №81 від 12.12.2018 .

Разом із товаром ТОВ "Ф`ЮЕЛ ПРОДАКШН" надано ТОВ "СВАНГ" паспорт якості на мазут паливний 100 зольний малосірчистий низькопарафіністий.

В подальшому, ТОВ "СВАНГ" отримано мазут паливний 100 зольний малосірчистий низькопарафіністий у кількості 20т, що підтверджується видатковою накладною №796 від 01.11.2018 на загальну суму 300000 грн.

На підтвердження сплати сум податку на додану вартість у складі ціни товару за вказаною видатковою накладною ТОВ "СВАНГ" отримано від ТОВ "Ф`ЮЕЛ ПРОДАКШН" в електронному вигляді податкову накладну №56 від 01.11.2018.

Приймання продукції здійснювалось уповноваженою особою Підприємства директором ТОВ "СВАНГ" ОСОБА_1

Транспортування товару з пункту навантаження, який знаходиться за адресою: м.Кременчук, проїзд Галузевий, 36 до пункту розвантаження, який знаходиться за адресою: м.Харків, вул.Ізмайлівська, 11-А, здійснювалось перевізником ТОВ "Автотранспортне підприємство "ТІР". Для транспортування товару ТОВ "СВАНГ" укладено з ТОВ "Автотранспортне підприємство "ТІР" договір №14 від 10.10.2018 року на надання послуг.

Відповідно до товарно-транспортної накладної №01.11.18/1 від 01.11.2018 автопідприємство ТОВ "Автотранспортне підприємство "ТІР" на замовлення ТОВ "СВАНГ", в особі директора ОСОБА_1 , автомобілем ДАФ НОМЕР_1 з причепом НОМЕР_4 завантажило в м. Кременчук, проїзд Галузевий, 36, Мазут паливний 100 зольний малосірчистий низькопарафіністий у кількості 20 т, водій ОСОБА_2 , та перевезло даний вантаж до м. Харкова, вул. Ізмайлівська, 11-А, де вантаж одержав директор ТОВ "СВАНГ" ОСОБА_1 .

Фактичне надання послуг перевезення підтверджується актом надання послуг №109 від 01.11.2018.

У відповідності до умов договору ТОВ "Автотранспортне підприємство "ТІР" надано ТОВ "СВАНГ" рахунок-фактуру №53 від 01.11.2018 щодо сплати за автомобільне перевезення вантажу на суму 12498,00 грн., у т.ч, ПДВ у сумі 2083,00 грн.. що підтверджується платіжним дорученням №284 від 04.10.2019.

На підтвердження сум податку на додану вартість у складі ціни товару за вказаною видатковою накладною ТОВ "СВАНГ" отримано від ТОВ "Автотранспортне підприємство "ТІР" в електронному вигляді податкові накладні №4 від 01.11.2018.

Судом встановлено, що 16.10.2018 між Товариством з обмеженою відповідальністю "АЛЬТЕРНАТІВ ЕНЕРДЖИ СОРСЕС КОМПАНІ" та ТОВ "СВАНГ" укладено договір купівлі-продажу № 50/10 від 16.10.2018.

У відповідності до умов договору ТОВ "АЛЬТЕРНАТІВ ЕНЕРДЖИ СОРСЕС КОМПАНІ" надано ТОВ "СВАНГ" рахунок-фактуру №1040 від 29.10.2018 щодо сплати за Конденсат газовий у кількості 25,497 т на загальну суму 500000 грн., у т.ч. ПДВ.

Вказаний рахунок-фактуру оплачено ТОВ "СВАНГ" в повному обсязі відповідно до платіжного доручення №33 від 29.10.2018.

Разом із товаром Товариством з обмеженою відповідальністю "АЛЬТЕРНАТІВ ЕНЕРДЖИ СОРСЕС КОМПАНІ" надано ТОВ "СВАНГ" паспорт якості на Конденсат газовий.

В подальшому, ТОВ "СВАНГ" було отримано вказаний товар у кількості 24,497 т, що підтверджується видатковою накладною №2065 від 29.10.2018 на загальну суму 500000 грн.

На підтвердження сплати сум податку на додану вартість у складі ціни товару за вказаною видатковою накладною ТОВ "СВАНГ" отримано від ТОВ "АЛЬТЕРНАТІВ ЕНЕРДЖИ СОРСЕС КОМПАНІ" в електронному вигляді податкову накладну №1459 від 29.10.2018 року.

Приймання продукції здійснювалось директором ТОВ "СВАНГ" ОСОБА_1

Транспортування товару з пункту навантаження (м. Мерефа, вул.Піщана, 22) до пункту розвантаження (м.Харків, вул.Ізмайлівська, 11-А) здійснювалось перевізником ТОВ "Автотранспортне підприємство "ТІР" . Для транспортування товару ТОВ "СВАНГ" укладено з ТОВ "Автотранспортне підприємство "ТІР" договір №14 від 10.10.2018 на надання послуг.

Відповідно до товарно-транспортної накладної №2065 від 29.10.2018 автопідприємство ТОВ "Автотранспортне підприємство "ТІР" на замовлення ТОВ "СВАНГ", в особі директора ОСОБА_1 , автомобілем ДАФ НОМЕР_1 з причепом НОМЕР_4 завантажило в м.Мерефа, вул. Піщана, 22, конденсат газовий у кількості 24,497 т (водій ОСОБА_2 ), та перевезло даний вантаж до м. Харкова, вул.Ізмайлівська, 11-А, де вантаж одержав директор ТОВ "СВАНГ" ОСОБА_1 .

Фактичне надання послуг перевезення підтверджується актом надання послуг №106 від 29.10.2018.

У відповідності до умов договору ТОВ "Автотранспортне підприємство "ТІР" надано ТОВ "СВАНГ" рахунок-фактуру №48 від 29.10.2018 щодо сплати за автомобільне перевезення вантажу на суму 1499,76 грн., у т.ч. ПДВ у сумі 249,96 грн. що підтверджується платіжним дорученням №284 від 04.10.2019.

На підтвердження сум податку на додану вартість у складі ціни товару за вказаною видатковою накладною ТОВ "СВАНГ" отримано від ТОВ "Автотранспортне підприємство "ТІР" в електронному вигляді податкові накладні №44 від 29.10.2018.

Судом встановлено, що 01.10.2018 між Товариством з обмеженою відповідальністю "НВП "АВРОРА" та ТОВ "СВАНГ" укладено договір № 53 поставки продукції.

Відповідно до п. 1.1. Договору ТОВ "НВП "АВРОРА" зобов`язується поставляти, а ТОВ "СВАНГ" зобов`язується приймати котельне паливо коксохімічне сумішне альтернативне ТУ У 20.1-001900443-042:2015 і оплатити його вартість в порядку та на умовах, визначених цим Договором.

Згідно із п.1.2. договору найменування, кількість, вартість, місце і дата продажу товару погоджується Сторонами у накладній.

Положеннями п. 3.1. договору встановлено, що ціна на продукцію встановлюється в розмірі відпускної ціни постачальника, погодженої з покупцем, що вказана у рахунку-фактурі.

Відповідно до п.2.1 договору постачальник передає товар в пункті прийому-передачі, а Покупець приймає у відповідному порядку. Передача товару покупцю здійснюється в пункті прийому-передачі товару постачальника.

Факт передачі товару підтверджується підписаною видатковою накладною, актом прийому-передачі.

У відповідності до умов договору ТОВ "НВП "АВРОРА" надано ТОВ "СВАНГ" рахунок-фактуру №599 від 01.11.2018 щодо сплати за паливо котельне коксохімічне сумішне альтернативне ТУ У 20.1-001900443-042:2015 у кількості 23 т. па загальну суму 299000 грн., у т.ч. ПДВ на суму 49833,33 грн.

Вказаний рахунок-фактура оплачене ТОВ "СВАНГ" частково відповідно до платіжного доручення №72 від 27.11.2018 .

ТОВ "СВАНГ" отримано вказаний товар у кількості 23 т, що підтверджується видатковою накладною №639 від 01.11.2018 на загальну суму 299000 грн. в т.ч. ПДВ у сумі 49833,33 грн., актом прийому-передачі №639 від 01.11.2018. Разом із товаром постачальником надано ТОВ "СВАНГ" паспорт якості на котельне паливо коксохімічне сумішне альтернативне ТУ У 20.1-001900443- 042:2015.

На підтвердження сум податку на додану вартість у складі ціни товару за вказаною видатковою накладною ТОВ "СВАНГ" отримано від ТОВ "НВП "АВРОРА" в електронному вигляді податкову накладну №16 від 01.11.2018.

Приймання продукції здійснювалось директором ТОВ "СВАНГ" ОСОБА_1

Транспортування товару з пункту навантаження за адресою: м.Новомосковськ Дніпропетровської області до пункту розвантаження за адресою: м. Харків, вул. Ізмайлівська, 11-А здійснювалось перевізником ТОВ "Автотранспортне підприємство "ТІР".

Відповідно до товарно-транспортної накладної №639 від 01.11.2018 автопідприємство ТОВ "Автотранспортне підприємство "ТІР" на замовлення ТОВ "НВП "АВРОРА", в особі директора ОСОБА_3 , автомобілем ДАФ державний номер НОМЕР_1 з причепом НОМЕР_4 завантажило в м. Новомосковськ Дніпропетровської області, вказаний товар у кількості 23 т, водій ОСОБА_2 , та перевезло даний вантаж до м. Харкова, вул.Ізмайлівська, 11-А, де вантаж одержав директор ТОВ "СВАНГ" ОСОБА_1.

В результаті виробництва (перероблення) закупленої сировини отримано новий продукт - Паливо пічне альтернативне сумішеве згідно ТУ У 20.1- 3035617110-001:2018 (код УКТ ЗЕД 2707999900).

Виробництво продукції здійснювалося за допомогою кавітатора, який перебуває у користуванні ТОВ "СВАНГ" згідно договору оренди № 09/18-1 від 09.10.2018 р., укладеного з ТОВ "УБТС". Вказаний кавітатор передано ТОВ "СВАНГ" відповідно до акту б/н приймання-передачі від 09.10.2018.

Списання матеріалів здійснювалось згідно накладної-вимоги №СВ00-000013 від 01.11.2018 року.

Згідно накладної-вимоги №СВ00-000013 від 01.11.2018 та накладної на передачу готової продукції №13 від 01.11.2018 року було виготовлено 7т палива пічного альтернативного сумішевого ТУ У 20.1-3035617110-001:2018.

Згідно паспорту якості від 01.11.2018 продукт паливо пічне альтернативне сумішеве за своїми основними показниками (масова частка загальної сірки не більше 1%) відповідає коду УКТ ЗЕД 2707999900.

З метою продати вказану продукцію, між ТОВ "СВАНГ" та ТОВ "СЕРВІССНАБ" укладено Договір поставки №181018/1 від 18.10.2018 року.

Відповідно до п. 1.1 вищевказаного договору, постачальник на умовах цього договору зобов`язується передавати у власність покупцеві паливо пічне альтернативне сумішеве ТУ У 20.1-3035617110-001:2018, а покупець зобов`язується приймати і оплачувати вартість вказаного товару на умовах цього договору.

Відповідно до п. 3.2 транспортування товару здійснюється постачальником власним транспортом або транспортом із залученням перевізника.

Факт отримання товару ТОВ "СЕРВІССНАБ" підтверджується видатковою накладною №26 від 02 листопада 2018 року на суму 138580,02 грн., в т.ч. ПДВ у сумі 23096,67 грн.

Факт сплати за товар підтверджується платіжним дорученням №21 від 06.11.2018 і платіжним дорученням №22 від 08.11.2018.

На підтвердження сплати суми податку на додану вартість у складі ціни товару за вказаними видатковими накладними ТОВ "СВАНГ" надано ТОВ "СЕРВІССНАБ" в електронному вигляді податкову накладну №4 від 02.11.2018.

Отримання товару здійснювалось уповноваженою особою - директором ТОВ "СЕРВІССНАБ" ОСОБА_4 .

Для транспортування товару ТОВ "СВАНГ" укладено з ТОВ "Укрбудторгсервіс" договір №ТР-10/10/18 від 10.10.2018 на надання послуг машинами та механізмами.

Згідно з п.1.1 вказаного договору ТОВ "Укрбудторгсервіс" зобов`язується надати за плату послуги по перевезенню ватажу за допомогою машин та механізмів.

Відповідно до товарно-транспортної накладної №24 від 02.11.2018 року автопідприємством ТОВ "Укрбудторгсервіс" на замовлення ТОВ "СВАНГ" автомобілем МАН державний номер НОМЕР_2 , водій ОСОБА_5 , здійснено транспортування з пункту навантаження, яке знаходиться за адресою: м.Харків , вул. Ізмайлівська, 11-А до пункту розвантаження, яке знаходиться за адресою: смт. Райгородок Слов`янського району Донецької області вказаний товар масою 7.160 т.

У відповідності до умов договору з ТОВ "Укрбудторгсервіс" фірма ТОВ "СВАНГ" повинна сплати за автомобільне перевезення вантажу суму 3672 грн. у т.ч. ПДВ у сумі 612 грн. Вказаний рахунок-фактура на даний час не оплачений ТОВ "СВАНГ" є заборгованістю.

Фактичне надання послуг перевезення підтверджується актом надання послуг №166 від 02.11.2018.

На підтвердження сплати сум податку на додану вартість у складі ціни товару за вказаним актом ТОВ "Укрбудторгсервіс" надано ТОВ "СВАНГ" в електронному вигляді податкову накладну №15 від 02.11.2018.

Судом встановлено, що 01.10.2018 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Ф`ЮЕЛ ПРОДАКШН" та ТОВ "СВАНГ" укладено договір № ФП-137 поставки продукції.

У відповідності до умов договору ТОВ "Ф`ЮЕЛ ПРОДАКШН" надано ТОВ "СВАНГ" рахунок-фактуру №344 від 01.11.2018 на суму 870000 грн. щодо сплати за конденсат газовий стабілізований та Фракцію газойлево-гудронову широку (ТУ У 19.2-37435738-001:2015) у т.ч. ПДВ у сумі 145000 грн.

Вказаний рахунок-фактуру оплачене ТОВ "СВАНГ" в повному обсязі відповідно до платіжних доручень №71 від 26.11.2018 №75 від 30.11.2018; №80 від 12.12.2018.

Разом із товаром ТОВ "Ф`ЮЕЛ ПРОДАКШН" надано ТОВ "СВАНГ" паспорт якості на конденсат газовий стабілізований природний.

В подальшому ТОВ "СВАНГ" було отримано конденсат газовий стабілізований природний у кількості 20 т. що підтверджується видатковою накладною №805 від 02.11.2018 на загальну суму 870000 грн.

На підтвердження сплати сум податку на додану вартість у складі ціни товару за вказаною видатковою накладною ТОВ "СВАНГ" отримано від ТОВ "Ф`ЮЕЛ ПРОДАКШН" в електронному вигляді податкову накладну №57 від 02.11.2018.

Приймання продукції здійснювалось директором ТОВ "СВАНГ" ОСОБА_1

Транспортування товару з пункту навантаження, який знаходиться за адресою: м.Кременчук, проїзд Галузевий. 36 до пункту розвантаження, який знаходиться за адресою м.Харків, вул.Ізмайлівська, 11-А здійснювалось перевізником ТОВ "Автотранспортне підприємство "ТІР". Для транспортування товару ТОВ "СВАНГ" укладено з ТОВ "Автотранспортне підприємство "ТІР" договір №14 від 10.10.2018 на надання послуг.

Відповідно до товарно-транспортної накладної №02.11.18/2 від 02.11.2018 автопідприємство ТОВ "Автотранспортне підприємство "ТІР" на замовлення ТОВ "СВАНГ", в особі директора ОСОБА_1 , автомобілем MAH АЕ5157АВ з причепом НОМЕР_5 завантажило в м. Кременчук, проїзд Галузевий, 36. Конденсат газовий стабілізований природний у кількості 20 т., водій ОСОБА_9 . , та перевезло даний вантаж до м. Харкова, вул. Ізмайлівська, 11-А, де вантаж одержав директор ТОВ "СВАНГ" ОСОБА_1.

У відповідності до умов договору ТОВ "Автотранспортне підприємство "ТІР" надано ТОВ "СВАНГ" рахунок-фактуру №55 від 02.11.2018 щодо сплати за автомобільне перевезення вантажу на суму 12498 грн., у т.ч. ПДВ у сумі 2083 грн., що підтверджується платіжним дорученням №284 від 04.10.2019.

Фактичне надання послуг перевезення підтверджується актом надання послуг №110 від 02.11.2018.

На підтвердження сум податку на додану вартість у складі ціни товару за вказаною видатковою накладною ТОВ "СВАНГ" отримано від ТОВ "Автотранспортне підприємство "ТІР" в електронному вигляді податкову накладну №5 від 02.11.2018.

Судом встановлено, що 01.10.2018 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Ф`ЮЕЛ ПРОДАКШН" та ТОВ "СВАНГ" укладено договір № ФП-137 поставки продукції.

У відповідності до умов договору ТОВ "Ф`ЮЕЛ ПРОДАКШН" надано ТОВ "СВАНГ" рахунок-фактуру №344 від 01.11.2018 на суму 870000 грн. щодо сплати за конденсат газовий стабілізований та фракцію газойлево-гудронову широку (ТУ У 19.2- 37435738-001:2015) у т.ч. ПДВ.

Вказаний рахунок-фактуру оплачене ТОВ "СВАНГ" в повному обсязі відповідно до платіжних доручень №71 від 26.11.2018. №75 від 30.11.2018: №80 від 12.12.2018.

Разом із товаром ТОВ "Ф`ЮЕЛ ПРОДАКШН" надано ТОВ "СВАНГ" паспорт якості на фракцію газойлево-гудронову широку.

В подальшому ТОВ "СВАНГ" було отримано фракція газойлево-гудронова у кількості 15 т, що підтверджується видатковою накладною №805 від 02.11.2018 на загальну суму 870000 грн.

На підтвердження сплати сум податку на додану вартість у складі ціни товару за вказаною видатковою накладною ТОВ "СВАНГ" отримано від ТОВ "Ф`ЮЕЛ ПРОДАКШН" в електронному вигляді податкову накладну №57 від 02.11.2018.

Приймання продукції здійснювалось директором ТОВ "СВАНГ" ОСОБА_1

Транспортування товару з пункту навантаження, який знаходиться за адресою: м.Кременчук, проїзд Галузевий, 36 до пункту розвантаження, який знаходиться за адресою: м.Харків, вул.Ізмайлівська, 11-А здійснювалось перевізником ТОВ "Автотранспортне підприємство "ТІР". Для транспортування товару TOB "СВАНГ" укладено з TOB "Автотранспортне підприємство "ТІР" договір №14 від 10.10.2018 на надання послуг.

Відповідно до товарно-транспортної накладної №02.11.18/1 від 02.11.2018 автопідприємство ТОВ "Автотранспортне підприємство "ТІР" на замовлення ТОВ "СВАНГ", в особі директора ОСОБА_1 , автомобілем ДАФ НОМЕР_1 з причепом НОМЕР_4 завантажило в м. Кременчук, проїзд Галузевий, 36, Фракцію газойлево-гудронову широку у кількості 15 т, водій ОСОБА_2 , та перевезло даний вантаж до м. Харкова, вул. Ізмайлівська, 11-А, де вантаж одержав директор ТОВ "СВАНГ" ОСОБА_1.

У відповідності до умов договору ТОВ "Автотранспортне підприємство "ТІР" надано ТОВ "СВАНГ" рахунок-фактуру №54 від 02.11.2018 щодо сплати за автомобільне перевезення вантажу на суму 12498 грн., у т.ч. ПДВ у сумі 2083 грн., що підтверджується платіжним дорученням №284 від 04.10.2019.

Фактичне надання послуг перевезення підтверджується актом надання послуг №111 від 02.11.2018.

На підтвердження сум податку на додану вартість у складі ціни товару за вказаною видатковою накладною ТОВ "СВАНГ" отримано від ТОВ "Автотранспортне підприємство "ТІР" в електронному вигляді податкова накладна №6 від 02.11.2018.

Судом встановлено, що 01.10.2018 між Товариством з обмеженою відповідальністю "НВП "АВРОРА" та ТОВ "СВАНГ" укладено договір №53 поставки продукції.

Відповідно до п. 1.1. договору ТОВ "НВП "АВРОРА") зобов`язується поставляти, а ТОВ "СВАНГ" зобов`язується приймати котельне паливо коксохімічне сумішне альтернативне ТУ У 20.1-001900443-042:2015 і оплатити його вартість в порядку та на умовах, визначених цим Договором.

Згідно із п. 1.2. договору найменування, кількість, вартість, місце і дата продажу товару погоджується сторонами у накладній.

Положеннями п.3.1. договору встановлено, що ціна на продукцію встановлюється в розмірі відпускної ціни ТОВ "НВП "АВРОРА", погодженої з ТОВ "СВАНГ", що вказана у рахунку-фактурі.

Відповідно до п.2.1 договору ТОВ "НВП "АВРОРА" передає товар в пункті прийому-передачі, а ТОВ "СВАНГ" приймає у відповідному порядку. Передача товару ТОВ "СВАНГ" здійснюється в пункті прийому-передачі Товару ТОВ "НВП "АВРОРА".

Факт передачі товару підтверджується видатковою накладною №673 від 05.11.2018 на загальну суму 180000 грн., в т.ч. ПДВ у сумі 30000 грн., актом прийому-передачі №673 від 05.11.2018. Разом із товаром ТОВ "НВП "АВРОРА" надано ТОВ "СВАНГ" паспорт якості на котельне паливо коксохімічне сумішне альтернативне ТУ У 20.1-001900443-042:2015.

У відповідності до умов договору ТОВ "НВП "АВРОРА" надано ТОВ "СВАНГ" рахунок-фактуру №618 від 05.11.2018 щодо сплати за Паливо котельне коксохімічне сумішне альтернативне ТУ У 20.1-001900443-042:2015 у кількості 15 т на загальну суму 180000 грн., у т.ч. ПДВ на суму 30000,00 грн. Вказаний рахунок-фактура на даний час не оплачений ТОВ "СВАНГ", є заборгованістю.

На підтвердження сум податку на додану вартість у складі ціни товару за вказаною видатковою накладною ТОВ "СВАНГ" отримано від ТОВ "НВП "АВРОРА" в електронному вигляді податкову накладну №52 від 05.11.2018.

Приймання продукції здійснювалось директором ТОВ "СВАНГ" ОСОБА_1

Транспортування товару з пункту навантаження, який, який знаходиться за адресою: м.Новомосковськ Дніпропетровської області до пункту розвантаження, який знаходиться за адресою м.Харків, вул.Ізмайлівська, 11-А здійснювалось перевізником ТОВ "Автотранспортне підприємство "ТІР".

Відповідно до товарно-транспортної накладної №673 від 05.11.2018 автопідприємство ТОВ "Автотранспортне підприємство "ТІР" на замовлення ТОВ "НВП "АВРОРА", в особі директора ОСОБА_3 . , автомобілем МАН державний номер НОМЕР_3 з причепом НОМЕР_5 завантажило в м. Новомосковськ Дніпропетровської області, вказаний товар у кількості 15 т, водій ОСОБА_9 , та перевезло даний вантаж до м. Харкова, вул. Ізмайлівська, 11-А, де вантаж одержав директор ТОВ "СВАНГ" ОСОБА_1 .

Судом встановлено, що 17.10.2018 між Представництвом "Матрапак ГмбХ" та ТОВ "СВАНГ" укладено договір №171018-1П поставки продукції.

У відповідності до умов договору Представництвом "Матрапак ГмбХ" надано ТОВ "СВАНГ" рахунок-фактуру №729 від 06.11.2018 щодо сплати за Розчинник складний органічний "SOLVENT SPECIAL" на загальну суму 262800 грн., у т.ч. ПДВ.

Вказаний рахунок-фактуру оплачений ТОВ "СВАНГ" в повному обсязі відповідно до платіжного доручення №43 від 06.11.2018.

В подальшому, ТОВ "СВАНГ" було отримано розчинник складний органічний "SOLVENT SPECIAL" у кількості 10,72 т, що підтверджується видатковою накладною №921 від 07.11.2018 на загальну суму 262800,00 грн.

Разом із товаром Представництвом "Матрапак ГмбХ" надано ТОВ "СВАНГ" акт відбору проб на Розчинник складний органічний "SOLVENT SPECIAL".

На підтвердження сплати сум податку на додану вартість у складі ціни товару за вказаною видатковою накладною ТОВ "СВАНГ" отримано від ТОВ Представництвом "Матрапак ГмбХ" в електронному вигляді податкову накладну №23 від 06.11.2018 та податкову накладну №33 від 07.11.2018.

Приймання продукції здійснювалось директором ТОВ "СВАНГ" ОСОБА_1

Транспортування товару з пункту навантаження, який знаходиться за адресою: с.Сонцедарівка, вул. Хімічна, 2 до пункту розвантаження, який знаходиться за адресою: м.Харків, вул. Ізмайлівська, 11-А здійснювалось перевізником ТОВ "ВАЛ-ОІЛ". Для транспортування товару ТОВ "СВАНГ" укладено з ТОВ "ВАЛ- ОІЛ" договір №30/10/18 від 30.10.2018 про надання транспортних послуг.

Відповідно до товарно-транспортної накладної №921 від 07.11.2018 автопідприємство ТОВ "ВАЛ-ОІЛ" на замовлення ТОВ "СВАНГ", в особі директора ОСОБА_1 , автомобілем МАЗ 24424ХА с причепом НОМЕР_6 завантажило в с. Сонцедарівка, вул. Хімічна, 2, розчинник складний органічний "SOLVENT SPECIAL", у кількості 10.72 т, водій ОСОБА_10 , та перевезло даний вантаж до м.Харкова, вул.Ізмайлівська, 11 -А, де вантаж одержав директор ТОВ "СВАНГ" ОСОБА_1 .

Фактичне надання послуг перевезення підтверджується актом надання послуг №998 від 07.11.2018.

У відповідності до умов договору ТОВ "ВАЛ-ОІЛ" надано ТОВ "СВАНГ" рахунок-фактуру №309 від 07.11.2018 щодо сплати за транспортні послуги на суму 3325,00 грн., у т.ч, ПДВ у сумі 554,17 грн.

Вказаний рахунок-фактура оплачене ТОВ "СВАНГ" в повному обсязі відповідно до платіжного доручення №50 від 08.11.2018.

На підтвердження сум податку на додану вартість у складі ціни товару за вказаною видатковою накладною ТОВ "СВАНГ" отримано від ТОВ "ВАЛ-ОІЛ" в електронному вигляді податкову накладну №24 від 07.11.2018.

В результаті виробництва (перероблення) придбаної сировини отримано новий продукт - Паливо пічне альтернативне сумішеве згідно ТУ У 20.1- 3035617110-001:2018.

Виробництво продукції здійснювалося за допомогою кавітатора, який належить ТОВ "СВАНГ" згідно договору оренди № 09/18-1від 09.10.2018, укладеного з ТОВ "УБТС". Вказаний кавітатор передано ТОВ "СВАНГ" відповідно до акту б/н приймання-передачі від 09.10.2018.

Списання матеріалів здійснювалось згідно накладної-вимоги №СВ00-000019 від 07.11.2018.

Згідно накладної-вимоги №СВ00-000019 від 07.11.2018 та накладної на передачу готової продукції №19 від 07.11.2018 було виготовлено 13.164 т палива пічного альтернативного сумішевого ТУ У 20.1 -3035617110-001:2018.

Згідно паспорту якості від 07.11.2018 р продукт Паливо пічне альтернативне сумішеве за своїми основними показниками відповідає коду УКТ ЗЕД 2707999900.

В подальшому, з метою продати вказану продукцію, між ТОВ "СВАНГ" та ТОВ "СЕРВІССНАБ" укладено договір поставки №181018/1 від 18.10.2018 року.

Відповідно до п. 1.1. договору ТОВ "СВАНГ" на умовах цього договору зобов`язується передавати у власність ТОВ "СЕРВІССНАБ" паливо пічне альтернативне сумішеве ТУ У 20.1-3035617110-001, а ТОВ "СЕРВІССНАБ" зобов`язується приймати і оплачувати вартість вказаного товару на умовах цього договору.

Відповідно до п. 3.2 Транспортування товару здійснюється ТОВ "СВАНГ" власним транспортом або транспортом із залученням перевізника.

Факт отримання товару ТОВ "СЕРВІССНАБ" підтверджується видатковою накладною №39 від 09 листопада 2018 року на суму 134111.98 грн., в т.ч. ПДВ у сумі 22352 грн.

Факт сплати за товар в повному обсязі підтверджується платіжним дорученням №28 від 21.11.2018 року.

На підтвердження сплати сум податку на додану вартість у складі ціни товару за вказаними видатковими накладними ТОВ "СВАНГ" надано ТОВ "СЕРВІССНАБ" в електронному вигляді податкову накладну № 14 від 09.11.2018.

Отримання товару здійснювалось уповноваженою особою - директором ТОВ "СЕРВІССНАБ" ОСОБА_11 .

Для транспортування товару ТОВ "СВАНГ" укладено з ТОВ "НАГОЯ" договір №151018-3 від 15.10.2018 на надання послуг машинами та механізмами. Згідно з п.1.1. вказаного договору ТОВ "НАГОЯ" зобов`язується надати за плату послуги по перевезенню вантажу за допомогою машин та механізмів.

Відповідно до товарно-транспортної накладної №34 від 09.11.2018 автопідприємством ТОВ "НАГОЯ" на замовлення ТОВ "СВАНГ" автомобілем МАН державний номер НОМЕР_7, водій ОСОБА_12 , здійснено транспортування з пункту навантаження, який розташований за адресою: м . Харків, вул. Ізмайлівська, 11-А до пункту розвантаження, який розташований за адресою смт. Райгородбк Слов`янського району Донецької області вказаний товар масою 6.480 т.

Фактичне надання послуг перевезення підтверджується актом надання послуг № 153 від 09.11.2018.

У відповідності до умов договору ТОВ "НАГОЯ" надано ТОВ "СВАНГ" рахунок-фактуру №156 від 09.11.2018 щодо сплати за послугу, пов`язану з перевезенням вантажу на суму 7370,40 грн. у т.ч. ПДВ у сумі 1228,40 грн..

Вказаний рахунок-фактура оплачене ТОВ "СВАНГ" в повному обсязі відповідно до платіжного доручення №57 від 13.11.2018.

На підтвердження сплати сум податку на додану вартість у складі ціни товару за вказаним актом ТОВ "НАГОЯ" надано ТОВ "СВАНГ" в електронному вигляді податкову накладну № 10 від 09.11.2018.

Керуючись вимогами п. 201.10 ст. 201 ПКУ ТОВ "СВАНГ" у встановлені терміни податкові накладні були подані для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Незважаючи на подані документи, рішеннями відповідної комісії ДФС було прийнято оскаржувані в даній справі рішення про відмову у реєстрації спірних податкових накладних.

Вирішуючи спір, суд зауважує, що за приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 ПК України).

Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010р., податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У відповідності до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

В даній справі висновки контролюючого органу про невідповідність обсягів постачання обсягам придбаних товарів за податковими накладними, наданими позивачем належними доказами з боку контролюючого органу не підтверджено. При цьому суд також враховує, що позивачем на адресу контролюючого органу було направлено Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено з доданими до нього документами щодо постачання товару, за яким було виписані спірні податкові накладні. Проте вказані пояснення контролюючим органом при ухваленні спірних рішень враховано не було.

Суд зазначає, що відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Згідно частини 2 вказаної статті в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В даній справі відповідач, вказуючи на правомірність оскаржуваних рішень та дій фактично вказує на те, що з поданих до нього документів неможливо ідентифікувати та підтвердити проведення господарських операцій. Зібрані у справі докази спростовують цей висновок.

Суд наголошує, що абзацем 1 Постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" №190 від 29.03.2017р. встановлено, що комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/ розрахунку коригування.

Абзацем 2 Постанови №190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.

З урахуванням викладеного позовні вимоги про скасування рішень контролюючого органу про відмову у реєстрації податкових накладних підлягають задоволенню.

Суд вказує, що за приписами п. 10 ч. 2 ст. 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

В даній справі суд враховує, що реалізація суб`єктами публічної адміністрації своїх повноважень, які є законодавчо визначеними, що випливає з положень частини другої статті 19 Конституції України, здійснюється в межах відповідної законної дискреції.

Під дискреційними повноваженнями необхідно розуміти надання органу або посадовій особі повноважень діяти на власний розсуд в межах закону. Зокрема, дискреційні повноваження полягають у тому, що суб`єкт владних повноважень може обирати у конкретній ситуації альтернативне рішення, яке є законним.

Дискреційні повноваження це комплекс прав і зобов`язань представників влади як на державному, так і на регіональному рівнях, у тому числі представників суспільства, яких уповноважили діяти від імені держави чи будь-якого органу місцевого самоврядування, що мають можливість надати повного або часткового визначення і змісту, і виду прийнятого управлінського рішення. Також ця особа може вибирати рішення у передбачених для конкретних ситуацій нормативно-правових актах або схожих документах.

Відповідно до Рекомендацій Комітету Ради Європи №R(80)2 щодо здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Ради 11 березня 1980 року на 316-й нараді, під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він уважає найкращим за конкретних обставин, та яке захистить або відновить порушене право.

Адміністративний суд під час розгляду та вирішення публічно-правових спорів перевіряє, чи рішення суб`єкта владних повноважень прийняте у межах законної дискреції. При цьому, відповідно до правил правозастосування практики Європейського суду з прав людини, суд не може своїм рішенням підмінити рішення суб`єкта владних повноважень.

Суд звертає увагу на приписи п.п.19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010, (зі змінами), яким передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:

1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду). У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

У першому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, яке ухвалюється саме Комісією ДФС.

У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної, при цьому датою реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, нормами Податкового кодексу України та Порядку чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної та зазначення дати її реєстрації.

За приписами ч. 2 ст. 6 КАС України, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.

Статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" №3477-IV від 23.02.2006р., суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Так, Європейський суд з прав людини у рішенні від 13.01.2011 (остаточне) по справі "ЧУЙКІНА ПРОТИ УКРАЇНИ" (CASE OF CHUYKINA v. UKRAINE) (Заява N 28924/04) констатував: "50. Суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює "право на суд", в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі "Голдер проти Сполученого Королівства" (Golder v. the United Kingdom), пп. 28 - 36, Series A №18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні.

Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), заява N 58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia), заява N 48778/99, п. 25, ECHR 2002-II)".

Таким чином, позовні вимоги щодо визнання протиправними рішень контролюючого органу, якими було відмовлено у реєстрації податкової накладної та зобов`язання контролюючого органу здійснити реєстрацію перелічених вище податкових накладних згідно встановленого порядку, з урахуванням висновків суду.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до частини 3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст.255, ст. 293, ст. 295, ст. 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "СВАНГ" до Головного управління ДФС у Харківській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 19.08.2019 року №1256234/19465836 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 02.11.2018 року, поданої Товариством з обмеженою відповідальністю "СВАНГ".

Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "СВАНГ"№ 4 від 02.11.2018 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 19.08.2019 року №1256233/19465836 про відмову в реєстрації податкової накладної № 14 від 09.11.2018 року, поданої Товариством з обмеженою відповідальністю "СВАНГ".

Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "СВАНГ"№ 14 від 09.11.2018 року.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СВАНГ" (вул.Велика Панасівська, буд.168, м.Харків, 61017, код ЄДРПОУ 19465836) витрати зі сплати судового збору у сумі 3842 (три тисячі вісімсот сорок дві) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04655, м.Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197) .

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду. Або в порядку, передбаченому п. 15.5 Розділу VII КАС України, а саме: до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.В. Панченко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2019
Оприлюднено13.11.2019
Номер документу85570587
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/10506/19

Ухвала від 08.07.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 01.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 25.03.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 25.03.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Постанова від 05.03.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Постанова від 05.03.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 15.01.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 15.01.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 21.12.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні