ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
12 листопада 2019 р. м. ХерсонСправа № 648/3268/19
Суддя Херсонського окружного адміністративного суду Варняк С.О., перевіривши виконання вимог статей 160-161 КАС України за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Токарівської сільської ради Білозерського району Херсонської області про зобов`язання вчинити певні дії,
встановив :
ОСОБА_1 звернувся до Білозерського районного суду Херсонської області з даним позовом, у якому просить зобов`язати Токарівську сільську раду Білозерського району Херсонської області виділити йому, ОСОБА_1 , в натурі (на місцевості) земельну ділянку розміром 15,34 гектарів, на підставі сертифікатів на право на земельну частку (пай) від 15.07.1997 року, виданих Білозерською районною державною адміністрацією, розташовані у контурі № 49 та № 50, провівши всі необхідні дії відповідно до вимог діючого законодавства.
Ухвалою судді Білозерського районного суду Херсонської області Рибас А.В. від 10.10.2019 року позовну заяву передано за підсудністю до Херсонського окружного адміністративного суду.
Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 08.11.2019 року справу передано на розгляд судді Варняку С.О.
Відповідно до ст. 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, серед іншого, чи: відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Ознайомившись з позовом та доданими до нього документами, суддею встановлено наступне.
Частиною 3 ст. 161 КАС України передбачено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановленому порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору врегульовано Законом України "Про судовий збір" від 08.07.2011 р. № 3674-VI.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2019 рік" встановлено з 1 січня 2018 року прожитковий мінімум на одну працездатну особу у розмірі 1921,00 гривень.
Ставка судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою, становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (768,40 грн.).
Проте, позивачем до позовної заяви документ про сплату судового збору в сумі 768,40 грн. не додано.
Натомість, у прохальній частині позову ОСОБА_1 заявлено клопотання про звільнення його від сплати судового збору.
Надаючи правову оцінку вказаному клопотанню позивача, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України "Про судовий збір", враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за умови, зокрема, якщо розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік.
Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті (ч. 2 ст. 8 цього ж Закону).
Таким чином, обґрунтовуючи клопотання про звільнення від сплати судового збору важким фінансовим станом, позивач повинен надати суду докази того, що розмір судового збору за вказаним позовом перевищує 5 відсотків розміру його річного доходу за попередній рік.
Дослідивши матеріали справи суддею встановлено, що на підтвердження свого майнового стану позивачем надано Відомості з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків від 27.08.2019 р. № 845 за І-ІІ квартали 2019 року, а також Індивідуальні відомості про застраховану особу (Форма ОК-5).
Суд критично відноситься до наданих позивачем документів, як до підстави звільнення його від сплати судового збору, оскільки, як було зазначено вище, згідно приписів ст. 8 ЗУ "Про судовий збір", аналіз майнового стану позивача може бути зроблений судом на підставі співвідношення суми судового збору, який підлягає сплаті позивачем, та п`яти відсотків доходу позивача за попередній рік, тобто в даному випадку, за 2018 рік.
Таким чином, Відомості з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків від 27.08.2019 р. № 845 за І-ІІ квартали 2019 року не можуть бути враховані судом при вирішенні питання про звільнення позивача від сплати судового збору.
Щодо наданих позивачем Індивідуальних відомостей про застраховану особу (форма ОК-5), то суддя зазначає, що Довідки ОК-5 - це сформовані індивідуальні відомості про застраховану особу з реєстру застрахованих осіб. Довідка формується за будь-який період, починаючи з 2000 року, та містить, зокрема, дані щодо суми заробітку для нарахування пенсії, страхового стажу, сплати страхових внесків, тобто за своїм змістом містить подану роботодавцем інформацію про доходи працівника, з яких сплачено страхові внески.
Отже, надані позивачем Індивідуальні відомості про застраховану особу (форма ОК-5) не можуть бути інформаційним джерелом для обчислення суми доходу позивача, отриманого ним за 2018 рік, оскільки вказані відомості надаються роботодавцем і використовують виключно для обчислення страхового стажу та розміру пенсії застрахованої особи.
З огляду на викладене суддя приходить до висновку, що в матеріалах справи відсутні відомості про суму річного доходу позивача за 2018 рік, а тому у суду відсутня можливість вирішити питання про звільнення ОСОБА_1 від сплати судового збору.
Суддя встановив, що позовна заява подана без додержання вимог, встановлених ст. 160, 161 КАС України.
Відповідно до частини 1 статті 169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Частиною 2 статті 169 КАС України встановлено, що в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
За таких обставин, позовна заява відповідно до ч.1 ст. 169 КАС України підлягає залишенню без руху із встановленням позивачу строку для усунення її недоліків, а саме: сплатити судовий збір в сумі 768,40 грн. та надати суду документ про його сплату або надати суду інформацію про суму отриманого ним доходу за 2018 рік (відомості з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків за І-ІV квартали 2018 року).
Керуючись ч. 1 ст. 169 КАС України, суд
ухвалив :
Залишити позовну заяву без руху.
Надати позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом десяти днів з дня вручення даної ухвали.
Після усунення недоліків позовної заяви документи до суду направляти із вказівкою на номер справи 648/3268/19 та зазначенням прізвища судді, який прийняв ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
У разі невиконання цієї ухвали, позовна заява буде вважатися неподаною та повернута позивачу.
Ухвала окремо не оскаржується.
Суддя Варняк С.О.
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2019 |
Оприлюднено | 13.11.2019 |
Номер документу | 85571906 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Варняк С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні