ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 листопада 2019 року м. Чернігів Справа № 620/3005/19
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді - Бородавкіної С.В.,
за участі секретаря - Гайдука С.В.,
представника позивача - ОСОБА_1 ,
представника відповідача - Лисиці О.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Приватного акціонерного товариства "Чернігівська база "Спорттовари" до Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення та рішення про анулювання реєстрації платником єдиного податку,
У С Т А Н О В И В:
Приватне акціонерне товариство "Чернігівська база "Спорттовари" (далі - ПрАТ ЧБ Спорттовари ) 11.10.2019 звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області (далі - ГУДПС у Чернігівській області), у якому просить визнати протиправними та скасувати:
- податкове повідомлення-рішення відповідача від 09.12.2016 №0028461301;
- рішення відповідача від 29.09.2017 №61 про анулювання реєстрації платником єдиного податку.
Позовні вимоги мотивовані тим, що оскільки податок на доходи фізичних осіб і військовий збір, нараховані та утримані із заробітної плати за II, III квартали 2015 року, сплачувались підприємством своєчасно й у повному обсязі, виходячи із сум фактично нарахованої заробітної плати, розмір якої належним чином відображений у звітних податкових розрахунках за II, ІІІ квартали 2015 року, наявність розбіжностей у відомостях, що зазначені у графах 3, 3а розділу І цих розрахунків та похідних від них графах (змінених шляхом подання уточнюючих податкових розрахунків) до зменшення або до збільшення податкових зобов`язань ні з податку на доходи фізичних осіб, ні з військового збору не призводило.
Враховуючи наведене, вважає, що спірне податкове повідомлення-рішення винесене ГУДФС у Чернігівській області протиправно.
Щодо спірного рішення про анулювання реєстрації платником єдиного податку вважає, що оскільки нараховане позивачу грошове зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб (штрафу) згідно податкового повідомлення - рішення від 09.12.2016 №0028461301 є незаконним, будь-яких негативних наслідків від його несплати ПрАТ ЧБ Спорттовари нести не повинно.
Ухвалою судді від 16.10.2019 відкрито провадження у справі та призначено її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, просив відмовити у їх задоволенні, надав відзив та зазначив, що дані камеральної перевірки свідчили про подання ПрАТ ЧБ Спорттовари з недостовірними відомостями податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (перерахованого) на користь платників податку, сум утриманого з них податку за ІІ, ІІІ квартали 2015 року, у зв`язку з чим підприємством подано уточнюючий розрахунок ф. 1-ДФ. За результатами перевірки було встановлено порушення вимог пункту 3 Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (перерахованого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку та застосовано до позивача штрафні санкції.
Щодо рішення про анулювання реєстрації платником єдиного податку пояснив, що актом камеральної перевірки від 27.09.2017 встановлено, що у ПрАТ ЧБ Спорттовари обліковується борг з податку на доходи фізичних осіб у сумі 510,00 грн. протягом двох послідовних кварталів. У зв`язку з наведеним, починаючи з 01.10.2017, підприємство не може перебувати на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд зважає на таке.
ПрАТ ЧБ Спорттовари є юридичною особою, зареєстрованою у встановленому законом порядку, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 15.02.1996 внесено відповідний запис (а.с. 97-102). З 01.01.2012 підприємство перебувало на спрощеній системі оподаткування, про що видано свідоцтво платника єдиного податку серії Б №870324 (а.с. 96).
Як вбачається з матеріалів справи, на підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75, ст. 76 Податкового кодексу України та відповідно до п. 3.4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення камеральних перевірок податкової звітності платників податків, крім перевірок податкової декларації про майновий стан і доходи та податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи-підприємця, затверджених наказом Міністерства доходів і зборів України №165, посадовою особою контролюючого органу проведено камеральну перевірку податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за ф. 1 ДФ ПрАТ ЧБ Спорттовари за ІІ та ІІІ квартали 2015 року.
За результатами перевірки ГУДФС у Чернігівській області складно акт від 01.11.2016 №210/25-22-13-01-27/01555326 (а.с. 21-22), у якому зазначено про подання позивачем в неповному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за ф. 1ДФ за II квартал 2015 року, за III квартал 2015 року з порушенням вимог п. 3 Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку із змінами та доповненнями, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №4 від 13.01.2015, а саме : звітні податкові розрахунки за II квартал 2015 року від 17.07.2015 №9150810827 та за III квартал 2015 року від 21.10.2015 №9216642168 подані з недостовірними відомостями, помилками, про що свідчить подання уточнюючих розрахунків №9274516758 від 29.01.2016 (за II квартал 2015 року) та №9274516798 від 29.01.2016 (за III квартал 2015 року), в яких відображене збільшення/зменшення грошового зобов`язання по податку на доходи фізичних осіб за ознакою доходу 101.
Крім того, зазначено, що в податкових розрахунках за II та III квартали 2015 року. у розділі II Оподаткування процентів, виграшів (призів) у лотерею та військовий збір у рядку Військовий збір невірно відображено грошове зобов`язання, про що свідчать подані уточнюючі розрахунки №9274516758 від 29.01.2016 та №9274516798 від 29.01.2016, в яких відображено збільшення та/або зменшення грошового зобов`язання по нарахованому/перерахованому військовому збору.
У зв`язку з наведеним, ГУДФС у Чернігівській області зробило висновок про подання ПрАТ ЧБ Спорттовари з недостовірними відомостями податкового розрахунку сум доходу, нахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за ф. 1 ДФ за ІІ квартал 2015 року від 17.07.2015 №9150810827 та за ІІІ квартал 2015 року від 21.10.2015 №9216642168, у зв`язку з чим подані уточнюючі розрахунки №9274516758 від 29.01.2016 (за ІІ квартал 2015 року) та №9274516798 від 29.01.2016 (за ІІІ квартал 2015 року), в яких зазначено збільшення/зменшення грошового зобов`язання по податку на доходи фізичних осіб та військового збору. Відповідальність платника передбачена п. 119.2 ст. 119 глави 11 розділу ІІ Податкового кодексу України.
На підставі вказаного акту перевірки ГУДФС у Чернігівській області винесено податкове повідомлення-рішення від 09.12.2016 №0028461301, яким позивачу нараховано штрафні санкції за платежем податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді з/п в сумі 510,00 грн. (а.с. 20).
Крім того, 27.09.2017 ГУДФС у Чернігівській області, на підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, проведено камеральну перевірку ПрАТ ЧБ Спорттовари , якою встановлено, що у підприємства обліковується борг по податку на доходи фізичних осіб у сумі 510,00 грн. протягом двох послідовних кварталів. Тобто, починаючи з 01.10.2017, підприємство не може перебувати на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності (а.с. 24).
29.09.2017 начальником УДФС у Чернігівській області винесено рішення №61 про анулювання реєстрації платником єдиного податку ПрАТ ЧБ Спорттовари (а.с. 23).
Вважаючи вищевказані податкове повідомлення-рішення та рішення про анулювання реєстрації платником єдиного податку протиправними, ПрАТ ЧБ Спорттовари звернулось до суду з відповідним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
Відповідно до пп. 162.1.3 п. 162.1 ст. 162 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) платником податку на доходи фізичних осіб є податковий агент.
Відповідно до п. 171.1 ст. 171 Податкового кодексу України особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника податку.
Як зазначено у пп. 14.1.180 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податковим агентом щодо податку на доходи фізичних осіб є юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов`язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу.
Відповідно до пп. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
Пунктом 164.1 ст. 164 Податкового кодексу України передбачено, що базою оподаткування є загальний оподатковуваний дохід, з урахуванням особливостей, визначених цим розділом. Загальний оподатковуваний дохід - будь-який дохід, який підлягає оподаткуванню, нарахований (виплачений, наданий) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду.
Згідно із пп. 164.2.1 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту).
Відповідно до приписів пп. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов`язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу.
Відповідно до п. 168.3 ст. 168 Податкового кодексу України, розрахунок податкових зобов`язань з оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого у джерела його виплати, проводиться податковим агентом (у тому числі роботодавцем, органами Пенсійного фонду України).
У свою чергу, підпунктами 1.1-1.5 п. 16-1 підрозділу 10 Інші перехідні положення розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України встановлено, що тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір.
Платниками збору є особи, визначені пунктом 162.1 статті 162 цього Кодексу. Об`єктом оподаткування збором є доходи, визначені статтею 163 цього Кодексу. Ставка збору становить 1,5 відсотка від об`єкта оподаткування, визначеного підпунктом 1.2 цього пункту. Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому статтею 168 цього Кодексу, за ставкою, визначеною підпунктом 1.3 цього пункту. Відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) збору до бюджету є особи, визначені у статті 171 цього Кодексу.
Аналіз наведених норм законодавства дає підстави для висновку, ПрАТ ЧБ Спорттовари будучи роботодавцем, який виплачує заробітну плату найманим працівникам, одночасно є й податковим агентом, тобто особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку на доходи фізичних осіб та військового збору із сум заробітної тати.
Разом з тим, відповідно до п. 51.1 ст. 51 Податкового кодексу України, платники податків, в тому числі податкові агенти, зобов`язані подавати контролюючим органам у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків.
Форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за № 111/26556.
Відповідно до п. 1.2 затвердженого цим же наказом Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (далі - Порядок) податковий розрахунок - це документ, який свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. На підставі відомостей щодо сум утриманого та/або сплаченого податку, які зазначаються у податковому розрахунку, нарахування податкового зобов`язання не проводиться.
Згідно із ч. 1 п. 2.1 та ч. 1 п. 2.3 Порядку, податковий розрахунок подається окремо за кожний квартал (податковий період) протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу. Окремий податковий розрахунок за календарний рік не подається.
Податковий розрахунок подається до контролюючих органів за місцезнаходженням податкового агента - юридичної особи або її відокремлених підрозділів чи до контролюючого органу за податковою адресою фізичної особи - податкового агента.
Відповідно до п. 1.3 Порядку, його дія поширюється на податкових агентів, у тому числі, юридичних осіб (їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи), самозайнятих осіб, представництва нерезидентів - юридичних осіб, інвесторів (операторів) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) нараховують (виплачують, надають) доходи фізичній особі та/або зобов`язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, а також військовий збір, передбачений пунктом 16-1 підрозділу 10 розділу XX Кодексу.
Таким чином, на позивача, окрім обов`язку нарахування, утримання та сплати (перерахування) до бюджету податку на доходи фізичних осіб і військового збору із сум заробітної плати, покладено й обов`язок щокварталу подавати до податкового органу за місцем свого знаходження податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за формою 1ДФ.
Як вбачається з матеріалів справи та не заперечувалось представником відповідача у судовому засіданні, дотримуючись наведених вимог ПрАТ ЧБ Спорттовари своєчасно у законодавчо встановлені строки подало до контролюючого органу Податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за формою 1 ДФ за II квартал 2015 року (від 17.07.2015 №9150810827) та за III квартал 2015 року (від 21.10.2015 № 9216642168), що підтверджується квитанціями від 17.07.2015 №2 та від 21.10.2015 №2 (а.с. 25-30).
Відповідно до вказаних розрахунків, загальний розмір заробітної плати працівників ПрАТ ЧБ Спорттовари , включаючи відпускні, за II квартал 2015 року склав 5319,57 грн., у тому числі: за квітень 2015 року - 1146,93 грн., травень 2015 року - 1176,83 грн., червень 2015 року - 2995,81 грн.
При цьому, загальний розмір нарахованого та утриманого із зазначеної заробітної плати податку на доходи фізичних осіб склав загалом 555,26 грн., у тому числі: за квітень 2015 року - 96,52 грн., травень 2015 року - 96,52 грн., червень 2015 року - 362,22 грн. Загальний розмір нарахованого та утриманого військового збору склав усього 79,79 грн., у тому числі: за квітень 2015 року - 17,20 грн., травень 2015 року - 17,65 грн., червень 2015 року - 44,94 грн.
Наведене підтверджується розрахунково-платіжними відомостями ПрАТ ЧБ Спорттовари №НЗП-000004 за квітень 2015 року, №НЗП-000005 за травень 2015 року, №НЗП-000006 за червень 2015 року (а.с. 35-37).
Враховуючи наведене, позивач у звітному податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за формою 1 ДФ за II квартал 2015 року від 17.07.2015 №9150810827:
в розділі І Суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку в графі 3а Сума нарахованого доходу (грн., коп.) вказав загальну суму 5319,57 грн., а в графі 4а Сума утриманого податку (грн., коп.) - нарахованого вказав загальну суму 555,26 грн.;
в розділі II Оподаткування процентів, виграшів (призів) у лотерею та військовий збір в графі Загальна сума нарахованого доходу (грн., коп.) вказав загальну суму 5319,57 грн., а в графі Загальна сума утриманого податку, збору (грн., коп.) - нарахованого загальну суму військового збору 79,79 грн.
Суд звертає увагу, що зазначені у податковому розрахунку загальна сума нарахованого доходу і нарахованого (утриманого) податку на доходи фізичних осіб та військового збору за II квартал 2015 року повністю співпадають із фактичними сумами нарахованого за цей період доходу у формі заробітної плати, включаючи відпускні, та нарахованого (утриманого) з цієї заробітної плати податку на доходи фізичних осіб й військового збору.
Також, як встановлено з матеріалів справи, загальний розмір заробітної плати працівників ПрАТ ЧБ Спорттовари , включаючи відпускні, за III квартал 2015 року склав 11622,77 грн., у тому числі: за липень 2015 року - 3677,8 грн., серпень 2015 року - 3677,8 грн., вересень 2015 року - 4267,17 грн.
Загальний розмір нарахованого та утриманого з вказаної заробітної плати податку на доходи фізичних осіб становить загалом 879,17 грн., у тому числі: за липень 2015 року - 268,09 грн., серпень 2015 року - 268,09 грн., вересень 2015 року - 342,99 грн.
Загальний розмір нарахованого і утриманого з заробітної плати військового збору склав 174,33 грн., у тому числі: за липень 2015 року - 55,16 грн., серпень 2015 року - 55,16 грн., вересень 2015 року - 64,01 грн.
Наведене підтверджується розрахунково-платіжними відомостями ПрАТ ЧБ Спорттовари №НЗП-000007 за липень 2015 року, №НЗП-000008 за серпень 2015 року, №НЗП-000009 за вересень 2015 року (а.с. 31-34).
Враховуючи зазначене, позивач у звітному податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за формою 1 ДФ за III квартал 2015 року від 21.10.2015 №9216642168 зазначив:
в розділі І Суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку в графі 3а Сума нарахованого доходу (грн., коп.) - загальну суму заробітної плати 11622,77 грн. (12696,35 грн. - 1073,58 грн. (дохід з ознакою 157 дохід виплачений самозайнятій особі ), а в графі 4а Сума утриманого податку (грн., коп.) - нарахованого - загальну суму 879,17 грн.;
в розділі II Оподаткування процентів, виграшів (призів) у лотерею та військовий збір в графі Загальна сума нарахованого доходу (грн., коп.) - загальну суму 11622,77 грн., а в графі Загальна сума утриманого податку, збору (грн., коп.) - нарахованого - загальну суму військового збору 174,33 грн.
Суд звертає увагу, що зазначені у вказаному податковому розрахунку загальна сума нарахованого доходу та нарахованого (утриманого) податку на доходи фізичних осіб та військового збору за III квартал 2015 року повністю співпадають із фактичними сумами нарахованого за цей період доходу у формі заробітної плати, включаючи відпускні, та нарахованого (утриманого) з цієї заробітної плати податку на доходи фізичних осіб і військового збору.
При цьому, судом встановлено, що податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, які нараховані (утримані) позивачем із заробітної плати за II, ІІІ квартали 2015 року, сплачені ПрАТ ЧБ Спорттовари до бюджету своєчасно і у повному обсязі, що підтверджується заключними виписками по рахункам ПрАТ ЧБ Спорттовари (а.с. 38-51).
Згідно із ч. 1 ст. 115 КЗпП України заробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні у строки, встановлені колективним договором або нормативним актом роботодавця, погодженим з виборним органом первинної профспілкової організації чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (а в разі відсутності таких органів - представниками, обраними і уповноваженими трудовим колективом), але не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів, та не пізніше семи днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата.
Відповідно до пунктів 3.2, 3.3 Порядку у графі 3а Сума нарахованого доходу відображається (за Звітний квартал) дохід, який нарахований фізичній особі відповідно до ознаки доходу згідно з довідником ознак доходів, наведеним у додатку до цього Порядку.
У графі 3 Сума виплаченого доходу відображається сума фактично виплаченого доходу платнику податку податковим агентом. Заробітна плата, шо виплачується у встановлені терміни в наступному місяці, повинна бути відображена в податковому розрахунку за той період, у який входить попередній місяць, за який заробітну плату було нараховано. Наприклад, до податкового розрахунку за І квартал входить заробітна плата за січень, яка нарахована у січні та виплачена в лютому, за лютий (нарахована у лютому та виплачена в березні), за березень (нарахована в березні та виплачена у квітні).
Таким чином, не зважаючи на те, що заробітна плата за другу половину останнього місяця відповідного кварталу виплачується у першому місяці наступного кварталу, при заповненні графи 3 розділу І податкового розрахунку її треба включати до розрахунку за той квартал, у якому її нараховано.
Отже, відомості про заробітну плату, що зазначені у графах 3 та 3а розділу І податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за формою 1 ДФ, повинні співпадати.
Однак, у поданому позивачем звітному податковому розрахунку за формою 1 ДФ за II квартал 2015 року від 17.07.2015 № 9150810827 у графі 3 Сума виплаченого доходу (грн., коп.) розділу І було зазначено суму заробітної плати, нарахованої за другу половину березня 2015 року, квітень 2015 року, травень 2015 року та першу половину червня 2015 року., тобто фактично виплачену.
Аналогічно ПрАТ ЧБ Спорттовари було заповнено графу 3 Сума виплаченого доходу (грн., коп.) розділу І звітного податкового розрахунку за III квартал 2015 року від 21.10.2015 №9216642168.
У зв`язку з наведеним, загальний розмір заробітної плати, нарахованої за квітень-червень 2015 року, не співпадав із загальним розміром заробітної плати, нарахованої за другу половину березня - першу половину червня 2015 року. Відповідно, відомості у графах 3 та 3а поданого позивачем звітного податкового розрахунку за II квартал 2015 року від 17.07.2015 №9150810827 теж не співпадали.
Аналогічна ситуація склалась із поданим позивачем звітним податковим розрахунком за III квартал 2015 року від 21.10.2015 №9216642168.
Наведене стосувалось й відомостей у інших графах згаданих вище податкових розрахунків, зокрема, графах Сума утриманого податку (грн., коп.) перерахованого розділу І та графах Загальна сума виплаченого доходу (грн., коп.) , Загальна сума утриманого податку, збору (грн., коп.) - перерахованого розділу II, які є похідними від показників графи За Сума нарахованого доходу (грн., коп.) розділу І.
У свою чергу, згідно п. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу України у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов`язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Відповідно до п. 4.4 Порядку, порядок заповнення звітного нового та уточнюючого податкових розрахунків є однаковим. Звітний новий та уточнюючий податкові розрахунки подаються на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містять інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються. Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються контролюючими органами до податкового агента.
Враховуючи викладене, ПрАТ ЧБ Спорттовари були подані контролюючому органу уточнюючі податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за формою 1 ДФ за II квартал 2015 року (від 29.01.2016 №9274516051) та за III квартал 2015 року (від 29.01.2016 №9274516798), що підтверджується квитанціями про їх прийняття податковим органом від 29.01.2016 №2 та від 29.01.2016 №2 (а.с. 52-57).
Підпунктом 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що податкове зобов`язання - це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Однак, оскільки податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, нараховані та утримані ПрАТ ЧБ Спорттовари із заробітної плати за II, III квартали 2015 року, сплачувались позивачем своєчасно й у повному обсязі, відповідно до сум фактично нарахованої заробітної тати, розмір якої було належним чином відображено у звітних податкових розрахунках за II, ІІІ квартали 2015 року, наявність розбіжностей у відомостях, зазначених у графах 3, 3а розділу І цих розрахунків та похідних від них графах, до зменшення або до збільшення податкових зобов`язань ні з податку на доходи фізичних осіб, ні з військового збору не призводило.
Відповідно до п. 119.2 ст. 119 Податкового кодексу України неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми отриманої оплати від фізичних осіб за товари (роботи, послуги), якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов`язань платника податку та/або до зміни платника податку - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень.
Тобто, однією з обов`язкових умов застосування штрафу, передбаченого вищевказаною нормою, є те, що недостовірні відомості або помилки у податковій звітності мають призводити до зменшення та/або збільшення податкових зобов`язань платника податку. Однак, як вбачається з матеріалів справи та не заперечувалось представником відповідача у судовому засіданні, наявність розбіжностей у відомостях, зазначених ПрАТ ЧБ Спорттовари у графах 3, 3а розділу І та похідних від них графах вказаних вище звітних податкових розрахунків, які були змінені шляхом подання уточнюючих податкових розрахунків, до зменшення та/або до збільшення податкових зобов`язань з податку на доходи фізичних осіб і з військового збору не призвело.
Більш того, в акті перевірки та спірному податковому повідомленні-рішенні також не вказано суму зменшення/збільшення податкових зобов`язань позивача, яка виникла у зв`язку із наявними розбіжностями у відомостях, зазначених у графах 3, 3а розділу І та похідних від них графах звітних податкових розрахунків за ІІ, ІІІ квартали 2015 року..
Враховуючи наведене та встановлені в ході судового розгляду справи обставини, суд вважає, що застосування до ПрАТ ЧБ Спорттовари штрафу, передбаченого п. 119.2 ст. 119 Податкового кодексу України, є необґрунтованим, оскільки від недоліків у звітних податкових розрахунках за ІІ, ІІІ квартали 2015 року (які були самостійно виправлені позивачем шляхом подання уточнюючих податкових розрахунків) державний бюджет не зазнав збитків. Податок на доходи фізичних осіб та військовий збір за ІІ, ІІІ квартали 2015 року сплачені підприємством своєчасно та у повному обсязі (а.с. 58-83).
Щодо спірного рішення від 29.09.2017 №61 про анулювання реєстрації платником єдиного податку, суд зазначає таке.
Згідно із пп. 3 п. 299.10 ст. 299 Податкового кодексу України реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у випадках, визначених підпунктом 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 цього Кодексу.
Відповідно до абзацу 8 пп. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 Податкового кодексу України платники єдиного податку зобов`язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, у разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів - в останній день другого із двох послідовних кварталів.
Судом встановлено, що ГУДФС у Чернігівській області анульовано з 01.10.2017 реєстрацію ПрАТ ЧБ Спорттовари платником єдиного податку згідно рішення від 29.09.2017 №61 в наслідок несплати позивачем грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб (штраф), нарахованого податковим повідомленням-рішенням від 09.12.2016 №0028461301.
Разом з тим, як було встановлено вище судом, нарахування відповідачем ПрАТ ЧБ Спорттовари штрафу у сумі 510,00 грн. є протиправним, відповідно підстави для анулювання підприємству реєстрації платником єдиного податку відсутні.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно із частиною другою статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги ПрАТ ЧБ Спорттовари слід задовольнити у повному обсязі.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 227, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Приватного акціонерного товариства "Чернігівська база "Спорттовари" до Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення та рішення про анулювання реєстрації платником єдиного податку - задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області від 09.12.2016 №0028461301.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області від 29.09.2017 №61 про анулювання реєстрації платником єдиного податку.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області на користь Приватного акціонерного товариства "Чернігівська база "Спорттовари" судові витрати в сумі 3 842 (три тисячі вісімсот сорок дві) грн. 00 коп.
Рішення суду може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня виготовлення повного тексту. Апеляційна скарга, з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII ''Перехідні положення'' Кодексу адміністративного судочинства України, подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлено 12 листопада 2019 року.
Позивач: Приватне акціонерне товариство "Чернігівська база "Спорттовари" (код ЄДРПОУ 01555326, вул. Дніпровська, буд. 34, м. Чернігів, 14010).
Відповідач: Головне управління Державної податкової служби у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 43143966, вул. Реміснича, буд. 11, м. Чернігів, 14000).
Суддя С.В. Бородавкіна
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2019 |
Оприлюднено | 13.11.2019 |
Номер документу | 85572092 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Вівдиченко Тетяна Романівна
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Бородавкіна С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні