ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
07 листопада 2019 року м. Дніпросправа № 0440/7160/18
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Ясенової Т.І. (доповідач),
суддів: Головко О.В., Суховарова А.В.,
за участю секретаря судового засідання Троянова А.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі адміністративну справу за апеляційною скаргою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 січня 2019 року (суддя 1 інстанції Сидоренко Д.В.) в адміністративній справі за позовом Публічного акціонерного товариства Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд Інновація , Приватного акціонерного товариства Джерело страхування , Товариства з обмеженою відповідальністю Ф-Трейдінг , Товариства з обмеженою відповідальністю Модус-Індустрія , Товариства з обмеженою відповідальністю Менеджмент інвестицій до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Публічне акціонерне товариство Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд Інновація , Приватне акціонерне товариство Джерело страхування , Товариство з обмеженою відповідальністю Ф-Трейдінг , Товариство з обмеженою відповідальністю Модус-Індустрія , Товариство з обмеженою відповідальністю Менеджмент інвестицій звернулися до суду з позовом до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в якому просили визнати протиправним та скасувати рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 15.03.2018 року №157 "Щодо заборони торгівлі цінними паперами ПАТ "ЗНВКІФ "Інновація".
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 січня 2019 року адміністративний позов Публічного акціонерного товариства Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд Інновація , Приватного акціонерного товариства Джерело страхування , Товариства з обмеженою відповідальністю Ф-Трейдінг , Товариства з обмеженою відповідальністю Модус-Індустрія , Товариства з обмеженою відповідальністю Менеджмент інвестицій до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправним та скасування рішення - задоволено повністю.
Визнано протиправним та скасовано Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку "Щодо заборони торгівлі цінними паперами ПАТ "ЗНВКІФ "Інновація" №157 від 15 березня 2018 року.
Рішення суду першої інстанції мотивоване тим, що відповідачем не доведено того, що його рішення є обґрунтованим та містить чітке визначення підстав та мотивів для його прийняття.
Оскаржуване рішення відповідача не відповідає критеріям чіткості, зрозумілості індивідуального акта, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку суб`єктом (емітентом) виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.
В апеляційній скарзі відповідач, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, які суд першої інстанції вважає встановленими, невідповідність висновків суду обставинам справи, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.
В обґрунтування доводів апеляційної скарги вказує, що підставою для прийняття оскаржуваного рішення є невідповідність між показниками обсягів торгів, цін на акції позивача ПАТ ЗНКІФ Інновація показникам його господарської діяльності. Відсутність достовірної інформації про діяльність емітента цінними паперами несе ризик для інвесторів щодо визначення об`єктивної ціни при операціях купівлі цінних паперів, які, у випадку банкрутства емітента, взагалі не мають економічного сенсу.
Відповідач наголошує, що рішення Комісіє щодо заборони торгівлі цінними паперами позивача не є санкцією, а є запобіжним заходом запобігання порушень на ринку цінних паперів.
Надіслання запитів до правоохоронних органів зумовлене в подальшому проведенням перевірки діяльності емітента щодо наявності кримінальних ризиків і жодним чином не являється достатніми підстави , на думку відповідача, які б слугували підтвердженням виявлених порушень емітентом законодавства про цінні папери.
У відзиві на апеляційну скаргу позивач і вказують на безпідставність та необґрунтованість доводів апеляційної скарги, просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції залишити без змін, як законне та обґрунтоване.
На обґрунтування відзиву позивачі зазначають, що відповідачем на момент прийняття оскаржуваного рішення не здійснено жодних дій для встановлення обставин укладених 25 січня 2018 року правочинів за ціною 48,57 грн. та 5769,23 грн. і достовірності такої ціни на акції позивача 1.
Таким чином, позивачі вважають, що і даних Комісії щодо операцій з акціями Фонду міститься помилкова, недостовірна інформація про ціну акцій Фонду, внаслідок аналізу якої прийнято оскаржуване рішення.
Позивачі зауважують, що зі сплином декількох тижнів після прийняття оскаржуваного рішення відповідач звернувся із запитом до ДФС щодо отримання інформації про подання емітентами податкової звітності, сплату ними податку на додану вартість та про наявність кримінальних ризиків в операціях цінними паперами.
В свою чергу, ДФС України листом від 04.06.2018 повідомила про те, що ПАТ ЗНВКІФ Інновація не вносилась до реєстру облікових карток суб`єктів фіктивного підприємництва, регулярно подає звітність та сплачує податки.
Позивачі наголошують, що у відповідача немає жодних доказів, що емітент ПАТ ЗНВКІФ Інновація перебуває в ситуації, коли подальший обіг цінних паперів такого емітента порушуватиме право інвесторів.
Отже, Комісія приймаючи оскаржуване рішення позбавила не тільки права на вільне та безперешкодне розпорядження власним майном, а й порушила права та інтереси наявних та потенційних інвесторів.
В судовому засіданні представник позивачів заперечував щодо задоволення вимог апеляційної скарги, надав суду пояснення ідентичним доводам, які викладенім у відзиві на апеляційну скаргу. Зазначив, що рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим, що є підставою для залишення його без змін.
Відповідач надав пояснення, які є однаковими за змістом з апеляційною скаргою. Вважає, що судом першої інстанції, при ухваленні оскаржуваного рішення, недотримано норм процесуального права та порушені норми матеріального права не в повному обсязі з`ясовані обставини, що мають значення для справи та не доведені обставини, які суд вважає встановленими.
Перевіривши судове рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла наступних висновків.
Судом встановлено, що 15.03.2018 року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку прийнято рішення №157 щодо заборони торгівлі цінними паперами ПАТ "ЗНВКІФ "Інновація", в якому зазначено, що відповідно до пункту 16-3 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", з метою захисту прав інвесторів у цінні папери, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, вирішила заборонити з 16 березня 2018 торгівлю цінними паперами ПАТ "ЗНВКІФ "Інновація", а саме, вчинення торговцями цінними паперами правочинів з цінними паперами цього емітента, пов`язаних з переходом прав на цінні папери і прав за цінними паперами.
Представник ПАТ "ЗНВКІФ "ІННОВАЦІЯ", 02 квітня 2018 року, звернувся до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку із адвокатським запитом (вх.№11314 від 03.04.2018р.) в якому просив надати інформацію у письмовому вигляді та документальне підтвердження щодо причин, підстав, строків заборони торгівлі цінними паперами ПАТ "ЗНВКІФ "Інновація" та шляхів для відновлення торгівлі цінними паперами ПАТ "ЗНВКІФ "Інновація".
Листом від 06.04.2018 року №13105/10486 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку надала відповідь на запит від 02.04.2018р. (вх.№11314 від 03.04.2018р.), в якій зазначено, що на підставі наявних документів, а саме: регулярної звітності емітентів цінних паперів, адміністративних даних торговців цінними паперами, постанов правоохоронних органів, службових записок структурних підрозділів Комісії були прийняті рішення Комісії щодо заборони торгівлі цінними паперами від 15.03.2018 р. №149-160.
Наголошено, що звітність емітентів та адміністративні дані торговців цінними паперами подаються до Комісії в електронному вигляді. У зв`язку з цим копії документів, які були підставою для прийняття вищезазначених рішень Комісії, не можуть бути надані. Крім цього, адміністративні дані торговців цінними паперами можуть містити конфіденційну інформацію щодо фізичних осіб, а отже, відповідно до Закону України "Про інформацію", обмежені в доступі. Узагальнена інформація щодо підстав прийняття рішень Комісії викладена у пояснювальній записці.
Згідно з пояснювальною запискою, доданої до листа від 06.04.2018 року №13105/10486, в якій міститься узагальнена інформація щодо підстав прийняття оскаржуваного рішення, щодо ПАТ "ЗНВКІФ "ІННОВАЦІЯ" зазначено, що відповідно до адміністративних даних наданих торговцями цінними паперами щодо операцій з цінними паперами, зокрема, зафіксовані угоди, які повністю не відповідають розрахованої вартості чистих активів з розрахунку на одну акцію та відповідно до яких вартість однієї акції ПАТ "ЗНВКІФ "Інновація" складає: 0,021% від вартості чистих активів з розрахунку на одну акцію; 2,6% від вартості чистих активів з розрахунку на одну акцію.
Таким чином, вбачається, що вказані емітенти здійснюють господарську діяльність з порушенням норм законодавства та не у відповідність до МСФЗ, а деякі взагалі не здійснюють.
Враховуючи вищевикладене, вбачається невідповідність щодо обсягів торгів та цін на акції зазначених товариств до показників господарської діяльності компаній. При цьому відсутність достовірної інформації про діяльність емітентів цінними паперами несе ризик для інвесторів щодо визначення об`єктивної ціни при операціях купівлі або взагалі не має економічного сенсу у випадку ризику банкрутства емітентів (власний капітал менше статутного капіталу).
Крім того, 26.04.2018 року представником ПАТ "ЗНВКІФ "Інновація" направлено запит до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в якому зокрема зазначено, що згідно загальнодоступної інформаційної бази даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів за січень 2018 року мінімальна ціна акцій емітента ПАТ "ЗНВКІФ "Інновація" поза біржею склала 133333,00 грн., а згідно даних розміщених на офіційному сайті Української асоціації інвестиційного бізнесу на фондових біржах України, не здійснювалось торгівлі цінними паперами вказаного емітента у січні 2018 року, тому просить надати інформацію у письмовому вигляді та документальне підтвердження джерел інформації щодо максимальної та мінімальної ціни акцій емітента ПАТ "ЗНВКІФ "Інновація" за договорами укладеними на фондових біржах, та поза фондовими біржами за січень 2018 року.
Також, просить надати інформацію щодо строків заборони торгівлі цінними паперами емітента ПАТ "ЗНВКІФ "ІННОВАЦІЯ" та шляхів відновлення торгівлі цінними паперами емітента ПАТ "ЗНВКІФ "ІННОВАЦІЯ".
Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку розглянуто запит від 26.04.2018р. ПАТ "ЗНВКІФ "Інновація" та листом від 14.05.2018 року №13105/14840 повідомлено, що джерелом інформації були адміністративні дані, які надаються відповідно до вимог Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Комісії від 25.09.2012 №1283.
Узагальнена інформація щодо обсягів торгівлі цінними паперами, ПАТ "ЗНВКІФ "Інновація", у грудні 2017- січні 2018 років на позабіржовому ринку була наведена у пояснювальній записці, що додавалась у відповідь на попередній запит. Як зазначалось, адміністративні дані торговців цінними паперами містять конфіденційну інформацію, тому обмежені у доступі. Торгівля цінними паперами ПАТ "ЗНВКІФ "Інновація" на фондових біржах у зазначений період часу не здійснювалась.
Рішення Комісії від 15.03.2018р. №157 щодо заборони торгівлі цінними паперами ПАТ "ЗНВКІФ "Інновація" прийняте на строк до усунення виявлених порушень та недоліків в діяльності зазначеного емітента.
ТОВ "Менеджмент Інвестицій", ТОВ "Ф-Трейдінг", ПАТ "Джерело Страхування", 14 травня 2018 року, направлено листи до Голови Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в яких зазначено, що ТОВ "Менеджмент Інвестицій", ТОВ "Ф-Трейдінг", ПАТ "Джерело Страхування", як безпосередній інвестор у цінні папери емітента ПАТ "ЗНВКІФ "Інновація" просить надати інформацію щодо підстав, причин прийняття рішення НКЦПФР №157 "Про заборону торгівлі цінними паперами емітента ПАТ "ЗНВКІФ "Інновація" та строків заборони торгівлі цінними паперами вказаного емітента.
Листами від 31.05.2018 №13/05/16942, №13/05/16945, №13/05/16943 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку надані відповіді, в яких зазначено, що за результатами аналізу вищевказаних даних, Комісією були виявлені операції з цінними паперами за обсягом, що перевищує 20 млн. грн. та ціни на цінні папери відрізняються в сотні та тисячі разів.
Також, в ході аналізу Комісією виявлена невідповідність щодо обсягів торгів цінними паперами та цін на цінні папери до показників господарської діяльності емітентів.
Крім цього, вартість чистих активів з розрахунку на одну акцію ПАТ "ЗНВКІФ "Інновація" складає 221862,42 грн. Відповідно до адміністративних даних наданих торговцями цінними паперами щодо операцій з цінними паперами зафіксовані угоди, які повністю не відповідають розрахованій вартості чистих активів з розрахунку на одну акцію та відповідно до яких вартість однієї акції ПАТ "ЗНВКІФ "Інновація" в деяких випадках складає 0,021% від вартості чистих активів з розрахунку на одну акцію.
Враховуючи викладене, на підставі наявних документів, а саме: регулярної звітності емітентів цінних паперів, адміністративних даних торговців цінними паперами, постанов правоохоронних органів, службових записок структурних підрозділів Комісії було прийнято рішення Комісії щодо заборони торгівлі цінними паперами ПАТ "ЗНВКІФ "Інновація" від 15.03.2018р. №157.
Також, в листах зазначено, що на цей час Комісією проводиться додаткове дослідження щодо складу та структури активів ПАТ "ЗНВКІФ "Інновація", надіслані запити до фіскальних органів та правоохоронних органів щодо наявності кримінальних ризиків в операціях з вищезазначеними цінними паперами.
08 червня 2018 року ПАТ "ЗНВКІФ "Інновація" направило до Голови Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку лист, в якому просить надати пояснення порушення якої (яких) норм законодавства та за який період були допущені Фондом та яким чином Фонд має можливість усунути порушення.
Листом від 25.07.2018 року №26/01/22704 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку розглянуто заяву ПАТ "ЗНВКІФ "ІННОВАЦІЯ" від 08.06.2018р. та повідомлено, що за результатами аналізу наявних адміністративних даних торговців цінними паперами, під час нагляду за учасниками фондового ринку ПАТ "ЗНВКІФ "Інновація" встановлено, що протягом січня 2018 року, кількість укладених договорів дорівнювала 31 шт., відповідно до яких різниця складала 3594 рази між мінімальною та максимальною ціною, а саме: мінімальна ціна - 48,5714, максимальна ціна - 174600.
Відповідно до вимог пункту 16-3 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Комісія має право, зокрема, відкладати або забороняти торгівлю цінними паперами, якщо Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку на основі достатніх підстав, підтверджених відповідними документами, вважає, що емітент перебуває в ситуації, коли подальший обіг цінних паперів такого емітента порушуватиме права інвесторів, дане Рішення є чинним.
В зв`язку із вищевикладеним, у відношення Фонду Комісією винесено Рішення від 15.03.2018р. №157 "Щодо заборони торгівлі цінними паперами ПАТ "ЗНВКІФ "ІННОВАЦІЯ" згідно пункту 16-3 статті 8 Закону.
Отримавши останній лист від Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (№26/01/22704 від 25.07.2018р.) та метою з`ясування всіх обставин, представником ПАТ "ЗНВКІФ "Інновація" було направлено 08.08.2018 року запит до Приватного акціонерного товариства "Фондова біржа "ПФТС", Публічного акціонерного товариства "Українська біржа", Приватного акціонерного товариства "Українська міжбанківська валютна біржа", ПрАТ "ФБ "Перспектива", ПрАТ "Фондова біржа "ІННКЕС" та до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в яких просить надати інформацію про укладені договори за січень 2018 року предметом яких є цінні папери ПАТ "ЗНВКІФ "Інновація", а саме про дату, номери договорів, кількість цінних паперів, що були предметом договору, ціну цінних паперів в перерахунку за 1 шт. без розкриття інформації з обмеженим доступом.
Листом від 13.08.2018 року №5729/01/18 Публічне акціонерне товариство "Українська біржа" розглянуло запит від 08.08.2018 року та повідомило, що цінні папери ПАТ "ЗНВКІФ "ІННОВАЦІЯ" не включались в біржовий список АТ "Українська біржа", відповідно, біржові контракти з зазначеними цінними паперами у січні 2018 року не укладались.
Листом від 14.08.2018 року №0211 Приватне акціонерне товариство "Фондова біржа "ПФТС" розглянуло запит від 08.08.2018 року та повідомило, що в січні 2018 року біржові контракти з цінними паперами ПАТ "ЗНВКІФ "ІННОВАЦІЯ" на Біржі не укладались.
Листом від 15.08.2018 року №76 Приватне акціонерне товариство "Фондова біржа "Іннекс" розглянуло запит від 08.08.2018 року та повідомило, що на ПрАТ "ФБ"Іннекс" протягом січня 2018 року не укладались договори з цінними паперами ПАТ "ЗНВКІФ "ІННОВАЦІЯ". Вказані у Вашому листі цінні папери не перебувають у Біржовому списку ПрАТ "ФБ "Іннекс".
Листом від 16.08.2018 року №1/99 Приватне акціонерне товариство "Українська міжбанківська валютна біржа" розглянуло запит від 08.08.2018 року та повідомило, що цінні папери з наступними реєстраційними даними: емітент ПАТ "ЗНВКІФ "ІННОВАЦІЯ" у продовж січня 2018 року в біржовому списку ПрАт "УМВБ" не перебували, операції з укладання та виконання договорів з вищезазначеними цінними паперами у продовж січня 2018 року на ПрАТ "УМВБ" не проводились.
Листом від 20.08.2018 року №18/08/20-01 Приватне акціонерне товариство "Фондова біржа "Перспектива" розглянуло запит від 08.08.2018 року та повідомило, що у січні 2018р. договори, предметом яких є цінні папери ПАТ "ЗНВКІФ "ІННОВАЦІЯ" не укладались. Крім того, вищезазначені цінна папери у січні 2018 року були відсутні у Біржовому списку ПрАТ "ФБ "Перспектива".
Листом від 17.08.2018 року №10/02/25231 Національна комісії з цінних паперів та фондового ринку розглянула запит від 08.08.2018р. та повідомила про надання інформації щодо виконаних договорів предметом яких були цінні папери ПАТ "ЗНВКІФ "Інновація" за період січень 2018 року (у вигляді таблиці).
Вирішуючи спірні правовідносини, суд апеляційної інстанції приходить до такого.
Відповідно до вимог частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку, суд вважає, що заявлені позовні вимоги підлягають до задоволення з наступних підстав.
Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується.
Приписами частини 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, рішення від 15 березня 2018 року за № 157 прийнято відповідачем - Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, на підставі пункту 16-3 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".
Нормою пункту 16-3 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, відкладати або забороняти торгівлю цінними паперами, якщо Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку на основі достатніх підстав, підтверджених відповідними документами, вважає, що емітент перебуває в ситуації, коли подальший обіг цінних паперів такого емітента порушуватиме права інвесторів.
Таким чином, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що визначальним аспектом для прийняття рішення про заборону торгівлю цінними паперами є наявність достатніх підстав, які підтверджуються відповідними документами.
Однак, приймаючи рішення №157 від 15.03.2018 року відповідачем, всупереч пункту 16-3 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", не зазначено підстави, з посиланням на відповідні документи, які б підтверджували факт перебування емітента ПАТ "ЗНВКІФ "Інновація" в ситуації, коли подальший обіг цінних паперів такого емітента порушуватиме права інвесторів.
Відповідно до частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Однак, відповідачем не надано суду доказів, які б підтверджували наявність підстав для прийняття оскаржуваного рішення.
Разом з тим, пунктом 10-3 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", визначено повноваження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та встановлено, що Комісія має право, в тому числі:
вимагати надання пояснень (у письмовій та усній формі), документів, інформації від державних органів, учасників фондового ринку або будь-яких інших фізичних чи юридичних осіб, які здійснюють (виявили намір здійснювати) операції на ринку цінних паперів та/або яким можуть бути відомі обставини, пов`язані з предметом перевірки.
Однак, відповідачем не надано суду доказів, якими підтверджувалося, що Комісія, до прийняття рішення, зверталася з метою отримання документів, інформації від державних органів, учасників фондового ринку або будь-яких інших фізичних чи юридичних осіб, операції на ринку цінних паперів та/або яким можуть бути відомі обставини, пов`язані з предметом перевірки.
Таким чином, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що для перевірки факту перебування емітенту в ситуації, коли подальший обіг цінних паперів такого емітента порушуватиме права інвесторів, Комісія мала право звернутися із відповідними запитами до фіскальних та правоохоронних органів щодо наявності кримінальних ризиків в операціях з визначеними цінними паперами, до прийняття оскаржуваного рішення, а не після цього, про що зазначено в листах від 31.05.2018.
Адже саме, наявність інформації та доказів може бути покладено в основу достатності підстав, підтверджених відповідними документами, для прийняття Комісією відповідного рішення.
Зважаючи, що всупереч наведеним вимогам законодавства відповідачем, як суб`єктом владних повноважень не доведено правомірності прийнятого ним рішення, суд апеляційної інстанції доходить висновку, що оскаржуване рішення є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
На підставі викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.
Керуючись статтями 241-245, 250, 315, 316, 321,322, 327, 329 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 січня 2019 року - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з 07.11.2019 та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Верховного Суду.
Повне судове рішення складено 11.11.2019.
Головуючий - суддя Т.І. Ясенова
суддя О.В. Головко
суддя А.В. Суховаров
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2019 |
Оприлюднено | 14.11.2019 |
Номер документу | 85573262 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Ясенова Т.І.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сидоренко Дмитро Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні