Рішення
від 06.11.2019 по справі 904/3106/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06.11.2019м. ДніпроСправа № 904/3106/19

Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Назаренко Н.Г. за участю секретаря судового засідання Вязовської К.В., розглянувши справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІВІД КОР БІЛДІНГ", м. Харків

до Товариства з обмеженою відповідальністю "ДОНКОМИНВЕСТ", м. Дніпро

про стягнення заборгованості за виконані роботи, стягнення пені, інфляційних втрат та 3% річних в розмірі 558 935,56 грн.

За зустрічним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДОНКОМИНВЕСТ", м. Дніпро

до Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІВІД КОР БІЛДІНГ", м. Харків

про визнання акту № 3 від 28.11.2018 недійсним

Представники:

Від позивача (за первісним позовом) Гаврилов Д.О. - адвокат

Від відповідача (за первісним позовом) Голубєва А.О. - адвокат

СУТЬ СПОРУ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ВІВІД КОР БІЛДІНГ" (позивач за первісним позовом, відповідач за зустрічним позовом) звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ДОНКОМИНВЕСТ" (позивач за зустрічним позовом, відповідач за первісним позовом) про стягнення заборгованості за виконані роботи, стягнення пені, інфляційних втрат та 3% річних в розмірі 558 935,56 грн.

Первісні позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням Відповідачем за первісним позовом умов Договору підряду № 020818 від 29.08.2018 в частині повної та своєчасної оплати за виконані роботи.

Ухвалою від 26.07.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, підготовче судове засідання призначено на 20.08.2019.

20.08.2019 відповідач за первісним позовом надав відзив, в якому проти позову заперечував посилаючись на те, що всього ТОВ ДОНКОМИНВЕСТ перерахувало на розрахунковий рахунок ТОВ ВІВІД КОР БІЛДІНГ як оплату за будівельно-монтажні роботи згідно з договором № 020818 від 29.08.2018 р. 737 200,00 грн. Дані платежі виконано як авансові платежі в рамках договору, а не за виконані роботи, як зазначає позивач за первісним позовом. Відповідач за первісним позовом зазначає, що 20 вересня 2018 року ним було підписано Акт № 1 передачі-приймання виконаних робіт за вересень 2018 р. на загальну суму 377 000,00 грн. 19 жовтня 2018 року сторонами складено Акт № 2 передачі-приймання виконаних робіт за жовтень 2018 р. на загальну суму 360 200,00 грн. В листопаді 2018 року субпідрядником ніяких робіт не проводилося, на території, де проводилися роботи, представників субпідрядника (осіб, залучених субпідрядником) не було.

Також відповідач за первісним позовом вказує, що позивачем на підтвердження позовних вимог та на підтвердження факту виконання будівельних робіт за договором субпідряду не надано жодного з таких первинних документів, як: виконавча документація (комплект робочих креслень з написами, зробленими особами, відповідальними за виконання будівельно-монтажних робіт, про відповідність виконаних в натурі робіт цим кресленням або змінам в них, внесеним за погодженням із замовником та проектувальником згідно з пунктом 1.15 ДБН А.3.1-5-2009 "Організація будівельного виробництва" (додатки К, Л, М); первинна звітна документація, передбачена ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 (Правила визначення вартості будівництва); товарно-транспортні накладні на використані механізми з машинозмінами; акти списання будівельних матеріалів (форми М-29); акти на приховані роботи; загальний журнал робіт на об`єкті, який відображає хід ведення будівельно-монтажних робіт підрядником і технічний нагляд замовника за якістю їх виконання та інших, визначених договором.

У судовому засіданні 20.08.2019 оголошено перерву до 10.09.2019.

20.08.2019 від Товариства з обмеженою відповідальністю "ДОНКОМИНВЕСТ" надійшла зустрічна позовна заява про визнання недійсним Акту здавання-приймання № 3 від 28.11.2018 за листопад 2018, підписаного однією стороною.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 21.08.2019 прийнято зустрічну позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ДОНКОМИНВЕСТ" для спільного розгляду з первісним позовом. Розгляд зустрічного позову призначено разом з первісним у засіданні, призначеному на 10.09.2019 о 10:15год.

03.09.2019 позивач за первісним позовом надав відповідь на відзив, в якій просить суд відхилити заперечення відповідача за первісним позовом, викладені у відзиві на первісну позовну заяву, а вимоги ТОВ "ВІВІД КОР БІЛДІНГ" задовольнити в повному обсязі.

Також, 03.09.2019 Відповідач за зустрічним позовом надав до суду відзив на зустрічну позовну заяву, в якому просить суд в задоволенні зустрічного позову відмовити посилаючись на те, що оскільки позивач виконав свої зобов`язання за договором щодо направлення відповідного акта на адресу відповідача засобами поштового зв`язку 27.02.2019 та отримання його відповідачем 01.03.2019, відповідач за зустрічним позовом вважає, що порушення позивачем за зустрічним позовом визначеного умовами Договору 10-тиденного строку для перевірки та підписання актів Генпідрядником чи надання мотивованої відмови від їх підписання, є підставою вважати прийнятими ТОВ ДОНКОМИНВЕСТ перелічені у цьому акті роботи на суму 520 200,00 грн., а відтак і настання обов`язку у Генпідрядника їх оплатити. З цього випливає, що заперечення позивача за зустрічним позовом щодо порушення процедури приймання виконаних робіт, зазначеної в договорі, не мають під собою підґрунтя, оскільки ТОВ ДОНКОМИНВЕСТ прийняло виконані роботи в повному обсязі без зауважень.

Представник позивача за первісним позовом в судове засідання 10.09.2019 не з`явився, направив до суду клопотання про проведення підготовчого засідання без участі уповноваженого представника.

10.09.2019 відповідач за первісним позовом подав до суду заперечення, в яких просив суд відмовити у задоволенні первісного позову.

Також, позивач за зустрічним позовом подав до суду відповідь на відзив на зустрічний позов, в якій просить суд відхилити заперечення відповідача за зустрічним позовом, викладені у відзиві на зустрічну позовну заяву та зустрічний позов задовольнити в повному обсязі.

Позивач за зустрічним позовом надав клопотання, в якому зазначив про виправлення описки в зустрічній позовній заяві, а саме: в передостанньому абзаці сторінки 3 зустрічної позовної заяви помилково зазначено "До наступного етапу робіт згідно Договору з 20.09.2018 відповідача за зустрічним позовом допущено не було!" тоді як необхідно зазначити "До наступного етапу робіт згідно Договору з 20.10.2018 відповідача за зустрічним позовом допущено не було!".

В судовому засіданні відповідач за первісним позовом заявив клопотання про витребування доказів, в якому просить суд зобов`язати ТОВ "ВІВІД КОР БІЛДІНГ" надати суду належним чином засвідчені копії доказів у справі № 904/3106/19, а саме:

1. податкові накладні за період вересень 2018 року - вересень 2019 року з витягами і квитанціями про їх реєстрацію в ЄРПН, виписані ТОВ "ВІВІД КОР БІЛДІНГ" (код ЄДРПОУ 41713265) по Договору субпідряду № 020818 від 29 серпня 2018 року на адресу ТОВ "ДОНКОМИНВЕСТ" (код ЄДРПОУ 38769889);

2. податкові декларації з ПДВ за період вересень 2018 року - вересень 2019 року з реєстрами отриманих податкових накладних, де фігурують зазначені в п. 2.2 податкові накладні, з квитанцією (відміткою) податкового органу про їх приймання.

Витребувати документи у придатній для читання якості в розумний строк. У разі неможливості подати витребувані документи - подати письмові обґрунтовані пояснення щодо причин неможливості їх подання з наданням доказів в підтвердження.

Ухвалою суду від 10.09.2019 продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів до 23.10.2019. Клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "ДОНКОМИНВЕСТ" про витребування доказів - задоволено. Витребувано у Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІВІД КОР БІЛДІНГ" вищезазначені документи.

В судовому засіданні 10.09.2019 оголошено перерву в підготовчому засіданні до 07.10.2019.

18.09.2019 відповідач за зустрічним позовом подав до суду заперечення на відповідь на відзив за зустрічною позовною заявою, в яких просив суд відмовити у задоволенні зустрічного позову.

07.10.2019 позивач за первісним позовом подав до суду клопотання на виконання ухвали суду від 10.09.2019, яким просив долучити до матеріалів справи:

1. Копію податкової накладної від 20.09.2018 №1,

2. Копію податкової накладної від 12.10.2018 №2 ,

3. Копію податкової накладної від 19.10.2018 №3

4. Копію податкової декларації з ПДВ за 09.2018.

5. Копію податкової декларації з ПДВ за 10.2018.

6. Копію розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів у (Д5) за 10.2018.

7. Копію розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) за 09.2018.

8. Копію квитанції № 1 та № 2 від за жовтень 2018 року про реєстрацію розшифровки податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) за 10.2018.

9. Копію квитанції № 1 та № 2 від за вересень 2018 року про реєстрацію розшифровки і податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5) за 09.2018.

10. Копіюквитанції № 1 про прийняття податкової накладної № 1.

11. Копію квитанції № 1 про прийняття податкової накладної № 3.

12. Копію квитанції № 1 про прийняття податкової накладної № 4.

13. Копії квитанцій № 1 та № 2 про реєстрацію податкової декларації з ПДВ за вересень 2018.

14. Копії квитанцій № 1 та № 2 про реєстрацію податкової декларації з ПДВ за жовтень 2018.

07.10.2019 в судовому засіданні оголошено перерву до 21.10.2019.

В судовому засіданні 21.10.2019 представник Позивача за первісним позовом надав заяву про долучення до матеріалів справи оригіналу перепустки.

Представник Відповідача за первісним позовом надав клопотання про долучення до матеріалів справи копії листа вих. №2019/10/08-2 від 08.10.2019 та копії листа вих. №0159/23 від 17.10.2019.

Суд заслухавши представників сторін, вважає за можливе залучити до справи, надані Позивачем за первісним позовом та Відповідачем за первісним позовом, додаткові докази.

Ухвалою суду від 21.10.2019 закрито підготовче провадження та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 06.11.2019.

06.11.2019 представник позивача за первісним позовом подав через канцелярію суду клопотання про долучення документів до матеріалів справи.

06.11.2019 в судовому засіданні представник позивача за первісним позовом просив суд первісний позов задовольнити у повному обсязі та відмовити у задоволенні зустрічного позову.

Представник відповідача за первісним позовом просив суд відмовити у задоволенні первісного позову, а зустрічний позов задовольнити.

Судовий процес фіксувався за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

При розгляді справи судом досліджені письмові докази, що містяться в матеріалах справи.

В судовому засіданні 06.11.2019 оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення в порядку ст. 240 ГПК України.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

29.08.2018 між Товариством з обмеженою відповідальністю "ВІВІД КОР БІЛДІНГ" (субпідрядник - позивач за первісним позовом, відповідач за зустрічним позовом) та Товариства з обмеженою відповідальністю "ДОНКОМИНВЕСТ" (генпідрядник - відповідач за первісним позовом, позивач за первісним позовом) укладено договір субпідряду на будівельно-монтажні, пусконалагоджувальні роботи №020818.

Відповідно до п. 2.1. договору, генпідрядник доручає, а субпідрядник зобов`язується на свій ризик виконати, в порядку і на умовах договору, будівельні монтажні і демонтажні роботи, в обсязі, передбаченому затвердженою генпідрядником Проектною документацією (далі - роботи ).

Згідно з п. 2.2. договору, генпідрядник зобов`язується надати субпідряднику "Об`єкт для виконання робіт, прийняти та оплатити виконані роботи в порядку і строки, передбачені цим договором.

Відповідно до п. 2.3 договору, склад і обсяги робіт, які доручаються для виконання субпідряднику, визначені Проектною документацією, перелік якої вказав в Додатку №1 і Додатку №3, а також рішеннями авторського нагляду, що видаються в процесі будівництва. Проектна документація передасться генпідрядником субпідряднику в порядку, передбаченому розділах 5.1. договору. Склад і обсяги робіт можуть бути переглянуті в процесі будівництва у разі внесення змін а проектну документацію в порядку, передбаченому п. 7.5. Загальних умов. Зміна строків та ціни, передбачених умовами даного договору, оформлюється сторонами в додаткових угодах до цього Договору.

Згідно з п. 3.1. договору, строком виконання робіт по цьому Договору, а також їх окремих обсягів (об`єктів, етапів, видів) визначаються Графіком виконання робіт (Додаток №2) (далі - Графік ).

Відповідно до п. 3.5. договору, фактична дата закінчення окремих обсягів (об`єктів, етапів, видів) робіт визначається датою підписання генпідрядником Акта проміжної здачі-приймання робіт на відповідні обсяги (об`єкта, етапи, види) робіт.

Пунктом 3.6. договору визначено, що фактичний термін виконання всіх робіт за договором визначається датою підписання генпідрядником Акту здачі-приймання виконаних робіт.

Відповідно до п. 3.8. договору, щомісяця, разом з Актом проміжної здачі-приймання робіт, Субпідрядник зобов`язавши надати генпідряднику місячно - добові графіки виконання робіт на наступний звітний період (з 20 числа поточного місяця по 19 наступного місяця).

Місячно - добовий графік виконання робіт на наступний звітний період повинен бути:

- складений за узгодженим Сторонами зразком (Додаток №16);

- розроблений на підставі Графіку виконання робіт (Додаток № 2);

- розроблений відповідно до структурної декомпозиції робіт (СДР) проекту, наведеному в Графіку виконання робіт (Додаток №2), включаючи технологію та взаємозв`язок виконуваних робіт, і містити інформацію про всі види робіт запланованих до виконання у даному періоді, фізичні об`єми робіт по кожній роботі.

- виконаний в форматі *.XLS (MS Excel) або *.MPP (MS Project 2007-2013) або *.XER (Oracle Primavera 6.x7.x8.x). У разі, якщо Субпідрядник не виконав обсяги робіт, передбачені Графіком виконання робіт і у відповідному йому місячно - добовому графіку у звітному періоді. Субпідрядник зобов`язаний спільно з наданням місячно - добового графіку на поточний звітний період надати письмовий звіт про причини порушення строків виконаних робіт за звітний період, з вказанням планованих заходів по ліквідації відставання у наступному звітному періоді, при цьому невиконані обсяги в звітному періоді повинні бути внесені в місячно-добовий графік наступного звітного періоду.

Щоб уникнути непорозумінь, узгоджені або затверджені уповноваженими представниками сторін щомісячні місячно-добові графіки не змінюють терміни виконання робіт, передбачені Графіком виконання робіт (Додаток № 2), і не звільняють субпідрядника від відповідальності у випадках порушення субпідрядником термінів чи обсягів виконання робіт, передбачених Графіком виконання робіт.

Згідно з п. 4.1. договору, ціна робіт за цим договором становить суму узгоджених і підписаних генпідрядником і субпідрядником Актів здачі-приймання виконаних робіт. Вартість робіт включає всі роботи пов`язані з організацією будівництва. Сторони обізнані про рівень цін на ринку і вважають ціни, встановлені цим договором такими, що відповідають сформованій рівню цін на ранці аналогічних робіт на умовах, аналогічних умовам цього Договору.

Відповідно до п. 4.2. договору, ціна робіт визначається на підставі кошторису, включає прибуток субпідрядника та компенсацію всіх витрат, які субпідрядник понесе або може понести в процесі виконання робіт, передбачених цим договором, і є твердою ціною. Ціни, зазначені в кошторисі, є твердими цінами.

Згідно з п. 5.2. договору, розрахунки за цим договором здійснюються на підставі рахунків субпідрядника в безготівковому порядку в національній валюті, шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок субпідрядника. За згодою сторін можливі вексельна і інші форми оплати, що не суперечать чинному законодавству України.

Відповідно до п. 5.3. договору, оплата генпідрядником виконаних робіт проводиться поетапно (щомісячної за вирахуванням сум авансів узгоджених в Додатках 3. від належної суми підлягає оплаті вартості робіт за звітний місяць з відстрочкою 30 (тридцять) календарних днів від дати підписання сторонами відповідних актів проміжного приймання робіт і отримання генпідрядником рахунку субпідрядника.

Пунктом 5.4. договору визначено, що Акти проміжного прийняття формує субпідрядник, беручи до уваги встановлену цим договором ціну робіт і фактично виконаний обсяг робіт. Всі помилки / неточності в розрахунках обсягів робіт і / або їх ціною відносяться на рахунок субпідрядника і не є підставою для зміни ціни робіт.

Згідно з п. 5.6. договору, датою оплати у всіх випадках є дата списання грошей з поточного рахунку генпідрядника.

Відповідно до п.5.10. договору, щомісяця, разом з документами проміжного приймання робіт, субпідрядник зобов`язаний надавати генпідряднику щомісячний графік фінансування, підготовлений на підставі зразка (Додаток № 15).

Згідно з п. 7.6. договору, протягом терміну дії договору субпідрядник зобов`язаний забезпечити наявність та належне оформлення Виконавчої документації про хід виконання робіт орієнтовний перелік якої наведено в Додатку №12 технічної документації, а також іншої документації, передбаченої чинним законодавством при виконанні будівельно-монтажних робіт.

Згідно з п. 11.1.8 договору, субпідрядник зобов`язаний своєчасно оформляти і передавати генпідряднику виконавчу і технічну документацію на будівельно-монтажні роботи, в тому числі документи, що свідчать про відповідність використаних матеріалів, конструкцій, виробів і обладнання, встановленим вимогам нормативних документів.

Відповідно до п. 12.1.1. договору, приймання робіт проводиться на території замовника, з обов`язковою присутністю відповідальних виконавців субпідрядника за пред`явленими до приймання робіт, призначених в порядку п. 11.1.10 Договору.

Пунктом 12.1.2. договору встановлено, що повний пакет документів, передбачений Договором для здійснення відповідного виду приймання робіт, передається субпідрядником генпідряднику з рук в руки , про що робиться відповідна відмітка в накладній, в супровідному документі або в реєстрі передачі документів, або іншим узгодженим сторонами способом.

Відповідно до п. 12.1.3. договору, приймання проводиться на підставі Актів проміжної здачі-приймання виконаних робіт. Акту здачі-приймання виконаних робіт наданих субпідрядником, інших документів передбаченому цим договором та чинним законодавством у сфері будівництва, а також на підставі цього договору та додатків до нього, комісією в складі представників сторін і при бажанні генпідрядника, представників осіб, які здійснюють технічний та авторський нагляди, які протягом п`яти робочих днів з дати початку приймання проводять перевірку відповідності робіт вимогам до їх якості я обсягом, шляхом огляду, замірів, випробувань, введення в експлуатацію та іншими способами на розсуд представників - учасником комісії.

Згідно з п. 12.2. договору, проміжне приймання робіт здійснюється сторонами щомісячно.

Пунктом 12.3. договору сторони визначили, що субпідрядник (в особі відповідального за виконання робіт, призначеного відповідно до п. 11.1.10) отримує у генпідрядника (в особі Куратора, що підписує відповідні графи Журналу форми КБ-6) попереднє підтвердження обсягів виконаних робіт за поточний місяць, для чого надає Кураторові для перевірки на предмет повноти і правильності оформлення наступні документи:

- повний комплект документації на виконані будівельно-монтажні роботи, передбачений договором і чинним законодавством, як необхідні для здачі об`єкта в експлуатацію, в тому числі документи, що засвідчують якість матеріалів і свідчать про відповідність використаних матеріалів, конструкцій, виробів і обладнання встановленим вимогам нормативних документів, в т.ч. сертифікати або паспорти якості субпідрядника або виробника (в разі, якщо субпідрядник не є виробником), санітарно - гігієнічні висновки, сертифікати радіологічного контролю (в передбачених законодавством випадках), протоколи випробувань матеріалів відповідно до вимог нормативної документації, монтажну документацію для реєстрації, пред`явлення до огляду об`єкта і отримання допуску до експлуатації відповідно до вимог нормативно-технічної документації, в органах Держгірпромнагляд України і Держенергонагляд.

- документи, що підтверджують кількість і / або обсяг виконаних робіт і обсяги поставлених матеріалів (результати провешування, відомості змонтованих сегментів / вузлів/ агрегатів, креслень конструкторських металевих деталювальних (КМД)).

Відповідно до п. 12.13. договору, генпідрядник протягом 5 робочих днів з моменту отримання координатором програм всіх документів, зазначених в пункті 12.10. договору, перевіряє їх та при відсутності заперечень щодо обсягу та якості виконаних робіт, а також до переліку та складу наданих документів - підписує проміжний Акт приймання робіт та повертає один екземпляр Акту субпідряднику в строк, що не перевищує 10 днів від дати його підписання.

Пунктом 12.14 договору встановлено, що якщо під час приймання робіт виявлені недоліки або субпідрядником порушено порядок приймання виконаних робіт, передбачений договором, генпідрядник не підписує проміжний Акт приймання виконаних робіт та надає субпідряднику вмотивовану відмову, в якій зазначає перелік недоліків та/або порушень зобов`язань та строк їх усунення. Субпідрядник не має права включати такі роботи в акт проміжного приймання за звітний період. Роботи, які були виявлені недоліки при їх прийманні в звітному періоді, після усунення виявлених недоліків, підлягають включенні в акті проміжних приймань наступних періодів. Усунення недоліків/виконання порушених зобов`язань здійснюється субпідрядником за свій рахунок, у строки та на умовах обумовлених сторонами у мотиваційній відмові, але в обов`язковому порядку без продовження загальних строків виконання робіт.

Пунктом 20.4. договору визначено, що договір вступає в силу з моменту його підписання сторонами, але не раніше виконання вимог засновницьких документів сторін про необхідність надання на його укладення органами управління сторін, які мають відповідні повноваження (за наявності таких вимог).

Згідно з п. 20.5 договору, договір діє до 31.12.2019. Закінчення строку дії договору не звільняє сторони від виконання прострочених на дату закінчення дії договору обов`язків, у тому числі гарантійних, а також не зупиняє нарахування штрафних санкцій до моменту фактичного виконання обов`язків.

На виконання умов договору, 29.08.2018 відповідач за первісним позовом перерахував позивачу за первісним позовом 200 000 грн. авансового платежу, що підтверджується платіжним дорученням № 609 (а.с.42 т. 1).

У вересні 2018 року позивач за первісним позовом виконав будівельні монтажні та демонтажні роботи на суму 377 000,00 грн., що підтверджується актом приймання-передачі виконаних робіт № 1 від 20.09.2018, який підписаний сторонами без зауважень (а.с.40 т. 1).

28.09.2018 відповідач за первісним позовом перерахував на рахунок позивача за первісним позовом 177 000,00 грн., згідно платіжного доручення № 705 від 28.09.2018. Отже, з урахуванням авансу роботи за актом №1 від 20.09.2018 на суму 377 000,00 грн. оплачені в повному обсязі.

Позивач за первісним позовом у позовній заяві зазначає, що у жовтні 2018 року виконав будівельні монтажні та демонтажні роботи на суму 360 200,00 грн., що підтверджується актом приймання-передачі виконаних робіт № 2 від 19.10.2018, який підписаний сторонами без зауважень.

Відповідач за первісним позовом оплатив роботи, виконані позивачем, на загальну суму 360 200,00 грн., що підтверджується платіжними дорученнями № 733 від 12.10.2018 на суму 40 200,00 грн., № 788 від 30.10.2018 на суму 220 000,00 грн., № 807 від 05.11.2018 на суму 100 000,00 грн.

У первісній позовній заяві зазначено, що у листопаді 2018 року ТОВ ВІВІД КОР БІЛДІНГ згідно Договору виконано будівельні монтажні та демонтажні роботи на суму 520 200,00 грн. відповідно до акту приймання-передачі виконаних робіт № 3 від 28.11.2018. Зазначений акт позивачем за первісним позовом надано відповідачу для підпису, але ТОВ ДОНКОМІНВЕСТ відмовився від його підписання. Позивач зазначив, що причини відмови від підписання акту відповідач за первісним позовом не повідомив.

Позивач у первісній позовній заяві зазначає, що оскільки ТОВ ДОНКОМІНВЕСТ акти виконаних робіт не підписано без зазначення причин, ТОВ ВІВІД КОР БІЛДІНГ 10.12.2018 направило проміжний акт приймання-передачі виконаних робіт №3 від 28.11.2019 та рахунок на оплату робіт № 7 від 10.12.2019 цінним листом з описом вкладення на адресу генпідрядника (відповідача за первісним позовом), що підтверджується квитанцією про направлення № 6120403330555 від 10.12.2018 та описом вкладення у цінний лист (47-49 т.1). Зазначений цінний лист повернутий позивачу за первісним позовом з відміткою поштової установи за закінченням терміну зберігання .

27.02.2019 ТОВ ВІВІД КОР БІЛДІНГ повторно направило акт приймання-передачі виконаних робіт № 3 від 28.11.2019 та рахунок на оплату робіт № 7 від 10.12.2019 цінним листом з описом вкладення на адресу відповідача за первісним позовом, що підтверджується квитанцією про направлення № 6120403404559 від 27.02.2019 та описом вкладення. Зазначений цінний лист ТОВ ДОНКОМІНВЕСТ отримало 01.03.2019, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.56-57).

Додатково до акту приймання-передачі виконаних робіт листом від 08.07.2019 на адресу ТОВ ДОНКОМІНВЕСТ позивачем за первісним позовом було направлено два примірника Довідки про вартість виконаних робіт по формі КБ-3.

Позивач за первісним позовом зазначає, що станом на 01.07.2019 відповіді від ТОВ ДОНКОМІНВЕСТ не надходило.

ТОВ ВІВІД КОР БІЛДІНГ вважає, що роботи згідно з актом приймання-передачі виконаних робіт № 3 від 28.11.2019 прийняті ТОВ ДОНКОМІНВЕСТ , оскільки останнє у визначений договором строк не підписало надіслані йому акти та не надало мотивовану відмову від приймання виконаних робіт.

Звертаючись до суду із цим позовом позивач за первісним позовом зазначає, що згідно договору субпідряду від 29.08.2018 № 020818 ТОВ ВІВІД КОР БІЛДІНГ виконало умови договору та здійснило будівельні роботи на загальну суму 1 257 400, 00 грн. Генпідрядником ТОВ ДОНКОМІНВЕСТ згідно акту приймання-передачі виконаних робіт № 1 від 20.09.2018 сплачено 377 000,00 грн., згідно акту приймання-передачі виконаних робіт № 2 від 19.10.2018 сплачено 360 200,00 грн. Згідно акту приймання-передачі виконаних робіт №3 заборгованість ТОВ ДОНКОМІНВЕСТ складає 520 200 грн., яку позивач просить суд стягнути з відповідача за первісним позовом.

Також, за порушення строків оплати виконаних робіт, позивач за первісним позовом нарахував та просив суд стягнути з відповідача за первісним позовом пеню в розмірі 9 363,60 грн., інфляційні втрати в сумі 21 675,85 грн. та 3% річних в сумі 7 696,11 грн.

У свою чергу, ТОВ ДОНКОМІНВЕСТ звернулось до суду із зустрічною позовною заявою про визнання недійсним Акту здавання-приймання № 3 від 28.11.2018 за листопад 2018, підписаного однією стороною, обґрунтовуючи це відмовою від їх підписання, оскільки роботи у листопаді 2018 відповідачем за зустрічним позовом не проводилися. Також, позивач за зустрічним позовом зазначив, що заявлений ТОВ ВІВІД КОР БІЛДІНГ акт №3 від 28.11.2018 не відповідає формі та змісту визначеними договором. Крім того, позивач за зустрічним позовом зазначає, що листом №2018/10/22-1 від 22.10.2018, останній відмовився від виконання робіт за договором субпідряду №020818 від 28.08.2018 на загальну суму 2 635 643,60 грн.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що первісні позовні вимоги та зустрічні позовні вимоги не підлягають задоволенню, з таких підстав.

Частиною 1 ст. 11 Цивільного кодексу України встановлено, що цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

Підставою виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини (п. 1 ч. 2 ст. 11 Цивільного кодексу України).

Згідно ст. 193 Господарського кодексу України, до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

У відповідності до ст. 509 Цивільного кодексу України, ст. 173 Господарського кодексу України, в силу господарського зобов`язання, яке виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання, один суб`єкт (зобов`язана сторона, у тому числі боржник) зобов`язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько - господарського характеру на користь іншого суб`єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб`єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.

Відповідно до ст.525 ЦК України, одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно з ст.526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Статтею 599 ЦК України встановлено, що зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Статтею 629 Цивільного кодексу України унормовано, що договір є обов`язковим до виконання.

Відносини, що виникли між сторонами у справі на підставі договору субпідряду, є господарськими зобов`язаннями, тому, згідно положень ст.ст. 4, 173-175 і ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України, до цих відносин мають застосовуватися відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України.

Відповідно до ч. 1 ст. 837 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу.

Згідно з ч. 1 ст. 838 Цивільного кодексу України підрядник має право, якщо інше не встановлено договором, залучити до виконання роботи інших осіб (субпідрядників), залишаючись відповідальним перед замовником за результат їхньої роботи. У цьому разі підрядник виступає перед замовником як генеральний підрядник, а перед субпідрядником - як замовник.

Статтею 875 Цивільного кодексу України передбачено, що за договором будівельного підряду підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта. До договору будівельного підряду застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом.

Згідно з ч. 1 ст. 853 Цивільного кодексу України замовник зобов`язаний прийняти роботу, виконану підрядником відповідно до договору підряду, оглянути її і в разі виявлення допущених у роботі відступів від умов договору або інших недоліків негайно заявити про них підрядникові. Якщо замовник не зробить такої заяви, він втрачає право у подальшому посилатися на ці відступи від умов договору або недоліки у виконаній роботі.

Відповідно до ч. 1 ст. 854 Цивільного кодексу України якщо договором підряду не передбачена попередня оплата виконаної роботи або окремих її етапів, замовник зобов`язаний сплатити підрядникові обумовлену ціну після остаточної здачі роботи за умови, що роботу виконано належним чином і в погоджений строк або, за згодою замовника, - достроково.

Згідно з ч. 1 ст. 882 Цивільного кодексу України замовник, який одержав повідомлення підрядника про готовність до передання робіт, виконаних за договором будівельного підряду, або, якщо це передбачено договором, - етапу робіт, зобов`язаний негайно розпочати їх прийняття.

Частиною 4 статті 882 Цивільного кодексу України передбачено, що передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами. У разі відмови однієї із сторін від підписання акта про це вказується в акті і він підписується другою стороною. Акт, підписаний однією стороною, може бути визнаний судом недійсним лише у разі, якщо мотиви відмови другої сторони від підписання акта визнані судом обґрунтованими.

Згідно з ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Відповідно до ст. ст. 525, 526 Цивільного кодексу України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно зі ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим до виконання.

За ч. 1 ст. 625 Цивільного кодексу України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов`язання.

Згідно зі ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Як на доказ виконання робіт за договором субпідряду позивач за первісним позовом посилається на акт приймання-передачі виконаних робіт № 3 від 28.11.2018 та рахунок на оплату робіт № 7 від 10.12.2019, який 27.02.2019 ТОВ ВІВІД КОР БІЛДІНГ було направлено на адресу ТОВ ДОНКОМІНВЕСТ цінним листом з описом вкладення, що підтверджується квитанцією про направлення № 6120403404559 від 27.02.2019 та описом вкладення.

Позивач за первісним позовом зазначає, що акт приймання-передачі виконаних робіт № 3 від 28.11.2018 та рахунок на оплату робіт № 7 від 10.12.2019 було отримано ТОВ ДОНКОМІНВЕСТ - 01.03.2019, на підтвердження чого позивачем за первісним позовом надано до матеріалів справи повідомлення про вручення поштового відправлення з відміткою (підписом) про отримання листа.

Суд не приймає в якості належного доказу поштове повідомлення, надане позивачем за первісним позовом, щодо направлення на адресу ТОВ ДОНКОМІНВЕСТ акту приймання-передачі виконаних робіт № 3 від 28.11.2018 та рахунку на оплату робіт № 7 від 10.12.2019, з наступних підстав.

Відповідно до п.п.17 п. 2 Правил надання послуг поштового зв`язку передбачено, що повідомлення про вручення поштового відправлення, поштового переказу - повідомлення, яким оператор поштового зв`язку доводить до відома відправника чи уповноваженої ним особи інформацію про дату вручення реєстрованого поштового відправлення, виплати коштів за поштовим переказом та прізвище одержувача;

Пунктом 106 Правил надання послуг поштового зв`язку встановлено, що під час вручення фізичній особі реєстрованого поштового відправлення, виплати коштів за поштовим переказом з повідомленням про вручення працівник поштового зв`язку на підставі пред`явленого одержувачем документа, що посвідчує особу, зазначає на бланку повідомлення про вручення його прізвище.

Судом встановлено, що повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.56-57) не відповідає п. 106 Правил надання послуг поштового зв`язку, оскільки не містить прізвища особи, яка отримала поштовий конверт, а тому не може свідчити про те, що вказаний конверт було отримано 01.03.2019 саме представником відповідача за первісним позовом.

Крім того, суд зазначає, що відповідно до п. 3.8. договору, щомісяця, разом з Актом проміжної здачі-приймання робіт, Субпідрядник зобов`язаний надавати генпідряднику місячно - добові графіки виконання робіт на наступний звітний період (з 20 числа поточного місяця по 19 наступного місяця).

Місячно - добовий графік виконання робіт на наступний звітний період повинен бути:

- складений за узгодженим Сторонами зразком (Додаток №16);

- розроблений на підставі Графіку виконання робіт (Додаток № 2);

- розроблений відповідно до структурної декомпозиції робіт (СДР) проекту, наведеному в Графіку виконання робіт (Додаток №2), включаючи технологію та взаємозв`язок виконуваних робіт, і містити інформацію про всі види робіт запланованих до виконання у даному періоді, фізичні об`єми робіт по кожній роботі.

- виконаний в форматі *.XLS (MS Excel) або *.MPP (MS Project 2007-2013) або *.XER (Oracle Primavera 6.x7.x8.x). У разі, якщо Субпідрядник не виконав обсяги робіт, передбачені Графіком виконання робіт і у відповідному йому місячно - добовому графіку у звітному періоді. Субпідрядник зобов`язаний спільно з наданням місячно - добового графіку на поточний звітний період надати письмовий звіт про причини порушення строків виконаних робіт за звітний період, з вказанням планованих заходів по ліквідації відставання у наступному звітному періоді, при цьому невиконані обсяги в звітному періоді повинні бути внесені в місячно-добовий графік наступного звітного періоду.

Щоб уникнути непорозумінь, узгоджені або затверджені уповноваженими представниками сторін щомісячні місячно-добові графіки не змінюють терміни виконання робіт, передбачені Графіком виконання робіт (Додаток № 2), і не звільняють субпідрядника від відповідальності у випадках порушення субпідрядником термінів чи обсягів виконання робіт, передбачених Графіком виконання робіт.

Відповідно до п.5.10. договору, щомісяця, разом з документами проміжного приймання робіт, субпідрядник зобов`язаний надавати генпідряднику щомісячний графік фінансування, підготовлений на підставі зразка (Додаток № 15).

Згідно з п. 7.6. договору, протягом терміну дії договору субпідрядник зобов`язаний забезпечити наявність та належне оформлення Виконавчої документації про хід виконання робіт орієнтовний перелік якої наведено в Додатку №12 технічної документації, а також іншої документації, передбаченої чинним законодавством при виконанні будівельно-монтажних робіт.

Згідно з п. 11.1.8 договору, субпідрядник зобов`язаний своєчасно оформляти і передавати генпідряднику виконавчу і технічну документацію на будівельно-монтажні роботи, в тому числі документи, що свідчать про відповідність використаних матеріалів, конструкцій, виробів і обладнання, встановленим вимогам нормативних документів.

Відповідно до п. 12.1.1. договору, приймання робіт проводиться на території замовника, з обов`язковою присутністю відповідальних виконавців субпідрядника за пред`явленими до приймання робіт, призначених в порядку п. 11.1.10 Договору.

Пунктом 12.1.2. договору встановлено, що повний пакет документів, передбачений Договором для здійснення відповідного виду приймання робіт, передається субпідрядником генпідряднику з рук в руки , про що робиться відповідна відмітка в накладній, в супровідному документі або в реєстрі передачі документів, або іншим узгодженим сторонами способом.

Відповідно до п. 12.1.3. договору, приймання проводиться на підставі Актів проміжної здачі-приймання виконаних робіт, Акту здачі-приймання виконаних робіт наданих субпідрядником, інших документів, передбаченими цим договором та чинним законодавством у сфері будівництва, а також на підставі цього договору та додатків до нього, комісією в складі представників сторін і при бажанні генпідрядника, представників осіб, які здійснюють технічний та авторський нагляди, які протягом п`яти робочих днів з дати початку приймання проводять перевірку відповідності робіт вимогам до їх якості та обсягам, шляхом огляду, замірів, випробувань, введення в експлуатацію та іншими способами на розсуд представників - учасником комісії.

Згідно з п. 12.2. договору, проміжне приймання робіт здійснюється сторонами щомісячно.

Пунктом 12.3. договору сторони визначили, що субпідрядник (в особі відповідального за виконання робіт, призначеного відповідно до п. 11.1.10) отримує у генпідрядника (в особі Куратора, що підписує відповідні графи Журналу форми КБ-6) попереднє підтвердження обсягів виконаних робіт за поточний місяць, для чого надає Кураторові для перевірки на предмет повноти і правильності оформлення наступні документи:

- повний комплект документації на виконані будівельно-монтажні роботи, передбачений договором і чинним законодавством, які необхідні для здачі об`єкта в експлуатацію, в тому числі документи, що засвідчують якість матеріалів і свідчать про відповідність використаних матеріалів, конструкцій, виробів і обладнання встановленим вимогам нормативних документів, в т.ч. сертифікати або паспорти якості субпідрядника або виробника (в разі, якщо субпідрядник не є виробником), санітарно - гігієнічні висновки, сертифікати радіологічного контролю (в передбачених законодавством випадках), протоколи випробувань матеріалів відповідно до вимог нормативної документації, монтажну документацію для реєстрації, пред`явлення до огляду об`єкта і отримання допуску до експлуатації відповідно до вимог нормативно-технічної документації, в органах Держгірпромнагляд України і Держенергонагляд.

- документи, що підтверджують кількість і / або обсяг виконаних робіт і обсяги поставлених матеріалів (результати провешування, відомості змонтованих сегментів / вузлів/ агрегатів, креслень конструкторських металевих деталювальних (КМД)).

Пунктом 12.10. договору визначено, що субпідрядник передає Координатору програм:

- Акт проміжного приймання, підписаний відповідно до п. 12.5, 12.6, 12.8, 12.9 Договору;

- Акт на матеріали, деталі, вузли, конструкції, обладнання та інші товарно-матеріальні цінності Генпідрядника, витрачені при проведень робіт (Додаток № 9);

- Довідку про вартість виконаних робіт по формі КБ-3;

- Рахунок-фактуру на суму виконаних робіт у звітному періоді.

Згідно з п. 12.11. договору, субпідрядник вчиняє дії, передбачені п.12.3 -12.10 цього Договору один раз в звітний місяць з 15 по 20 числа звітного місяця.

Відповідно до п. 12.13. договору, генпідрядник протягом 5 робочих днів з моменту отримання координатором програм всіх документів, зазначених в пункті 12.10. договору, перевіряє їх та при відсутності заперечень щодо обсягу та якості виконаних робіт, а також до переліку та складу наданих документів - підписує проміжний Акт приймання робіт та повертає один екземпляр Акту субпідряднику в строк, що не перевищує 10 днів від дати його підписання.

Пунктом 1.15 ДБН А.3.1-5-2009 "Організація будівельного будівництва", затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 25.12.2009 N 689 встановлено, що на кожному об`єкті будівництва належить: вести загальний журнал робіт за формою, згідно з додатком В, спеціальні журнали з окремих видів робіт, перелік яких встановлюють за погодженням із замовником та виконавцями робіт, - за формами, зразки яких наведено в додатку Г, журнал авторського нагляду відповідно до ДБН А.2.2-4; складати акти на закриття прихованих робіт за формою додатку К, акти проміжного прийняття відповідальних конструкцій за формою додатку М; складати акти індивідуального та комплексного випробування устаткування, інженерних систем, мереж та обладнання; оформляти іншу виробничу документацію, передбачену іншими нормативними документами; оформляти виконавчу документацію - комплект робочих креслень з написами, зробленими особами, відповідальними за виконання будівельно-монтажних робіт, про відповідність виконаних в натурі робіт цим кресленням або змінам в них, внесеним за погодженням із замовником та проектувальником; вести облік збирання та видалення відходів і вторинної сировини; після завершення будівництва об`єкта, до прийняття його в експлуатацію скласти його архітектурно-технічний паспорт згідно з "Положенням про архітектурно-технічний паспорт об`єкта архітектури", а також енергетичний паспорт будинку, який підтверджує відповідність показників енергетичної ефективності споруди, в тому числі - її теплової ізоляції, вимогам ДБН В.2.6- 31.

Наказом від 24.11.82 N 616 Центрального статистичного управління СРСР "Про ' затвердження типової міжвідомчої форми N М-29" (дійсним на момент спірних правовідносин) затверджено форму Акту та інструкцію з його заповнення, згідно з п. 2 якої, звіт за формою "М-29" відкривається окремо на кожен об`єкт будівництва і ведеться начальником дільниці (виконробом) протягом року із застосуванням необхідної кількості вкладних аркушів. Об`єктом будівництва є кожна відокремлена будівля або споруда (з усім належать до нього обладнанням, інструментом і реманентом, галереями, естакадами, внутрішніми мережами водопостачання, каналізації, газопроводів, теплопроводів, електропостачання, радіофікації, підсобними і допоміжними надвірними будівлями, благоустроєм та іншими роботами і витратами), на будівництво, реконструкцію або розширення якої повинен бути складений окремий проект і кошторис.

Відповідно до додатку "Б" до ДБН А.3.1.-5-2009, Приховані роботи - роботи з будівництва об`єкта, результати яких закриваються подальшими роботами і потребують перед цим підтвердження їх відповідності вимогам проектної документації, стандартів, будівельних норм і правил та технічних умов.

Пунктом 10.8 ДБН А.3.1.-5-2009 встановлено, що під час приймального контролю проводиться перевірка якості закінчених будівельно-монтажних робіт та відповідальних конструкцій. В усіх випадках забороняється виконання наступних робіт до підтвердження відповідної якості виконання попередніх прихованих робіт та відповідальних конструкцій.

Приймання прихованих робіт здійснюється безпосередньо перед виконанням наступних робіт, які їх закривають, про що складається акт за формою додатку К. Основні види робіт та конструкцій, на які складаються акти на закриття прихованих робіт, наведено у додатку Л. Перелік видів робіт на конкретному об`єкті будівництва, для яких необхідне складання актів на закриття прихованих робіт, згідно з ДБН А.2.2-3 наводиться у робочій документації для будівництва. Приймання здійснюється комісією з представників будівельно-монтажної організації, технічного нагляду замовника та авторського нагляду (п. 10.8.1. ДБН А.3.1.-5-2009).

Перелік видів робіт та конструкцій, для яких необхідне складання актів проміжного приймання відповідальних конструкцій до закриття їх подальшими роботами, згідно з ДБН А.2.2-3 наводиться у робочій документації для будівництва. (п.10.8.2 ДБН А.3.1.-5-2009).

Основні види робіт та конструкцій, на які складаються акти на закриття прихованих робіт встановлені в додатку "Л" до ДБН А.3.1.-5-2009.

Рекомендований зразок загального журналу робіт міститься в додатку "В" до ДБН А.3.1.-5-2009.В даному додатку також містяться відповідні вказівки щодо ведення загального журналу робіт, а саме: Загальний журнал робіт є основним первинним виробничим документом, який відтворює технологічну послідовність, терміни, якість і умови виконання будівельно-монтажних робіт. 2. Загальний журнал робіт ведеться на будівництві окремих або групи однотипних будівель, споруд, які розміщені в межах одного будівельного майданчика і споруджуються одночасно. 3. Загальний журнал робіт веде особа, відповідальна за будівництво будівлі або споруди (виконавець робіт, старший виконавець робіт) і заповнює його з першого дня роботи на об`єкті особисто або доручає керівникам змін. Спеціалізовані будівельно-монтажні організації ведуть спеціалізовані журнали робіт, що знаходяться у відповідальних осіб, які виконують ці роботи. По закінченні робіт спеціальний журнал передається генеральній будівельній організації. 4. Титульний лист заповнюється до початку будівництва генеральною підрядною будівельною організацією за участю проектної організації і замовника. 5. Список інженерно-технічного персоналу, який зайнятий на будівництві об`єкта (табл. 1), складає керівник генпідрядної будівельної організації. 6. В табл. 2. наводиться перелік всіх актів, що підлягають оформленню на даному об`єкті будівництва, в календарному порядку. 7. В табл. З включаються всі роботи по частинах і елементах будівель і споруд, якість виконання яких контролюється і підлягає оцінці. 8. Табл. 4 заповнюється особою, відповідальною за ведення загального журналу робіт. 9. Регулярні відомості про виконання робіт (з початку і до їх завершення), що включаються в табл. 5, є основною частиною журналу. Ця частина журналу містить відомості про початок і закінчення роботи і відображає перебіг її виконання. Опис робіт повинен проводитись по конструктивних елементах будівлі або споруди з означенням осей, позначок, поверхів, ярусів, секцій і приміщень, де роботи виконуються. Наводяться короткі відомості про методи виконання робіт, застосовані матеріали, готові вироби і конструкції, вимушені простої будівельних машин (із зазначенням вжитих заходів), випробування устаткування, систем, мереж і вимушені простої (випробування вхолосту або під навантаженням, подача електроенергії, випробування на міцність і герметичність та інше), відхилення від робочих креслень зазначенням причин) і їх погодження, зміни розміщення охоронних, захисних і сигнальних огорож, переноси транспортних і пожежних мереж, прокладання, перекладання, розбирання тимчасових інженерних мереж, наявність і виконання схем операційного контролю якості, виправлення і переробку виконання робіт (із зазначенням винних), а також метеорологічні та інші особливі умови виконання робіт. 10. В табл. 6 вносяться зауваження осіб, які контролюють виконання і безпеку робіт відповідно до наданих їм прав, а також уповноважених представників проектної організації або її авторського нагляду. 11. Загальний журнал повинен бути пронумерований, прошнурований, оформлений усіма підписами на титульному листі і скріплений печаткою будівельної організації, яка його видала. 12. Під час здачі завершеного будівництвом об`єкта загальний і спеціальні журнали робіт передаються замовнику і зберігаються у нього до введення об`єкта в експлуатацію. Після введення об`єкта в експлуатацію журнали передаються на постійне зберігання експлуатаційній організації.

На підтвердження виконання робіт за спірним договором у листопаді 2018 року на суму 520 200 грн., позивачем за первісним позовом надано до матеріалів справи лише акт приймання-передачі виконаних робіт № 3 від 28.11.2018 та рахунок на оплату робіт № 7 від 10.12.2019.

При цьому, іншої будівельної документації, складання якої передбачено умовами договору та вищенаведеними будівельними нормами, позивачем за первісним позовом до матеріалів справи не надано (зокрема, такі, як виконавча документація (комплект робочих креслень з написами, зробленими особами, відповідальними за виконання будівельно-монтажних робіт, про відповідність виконаних в натурі робіт цим кресленням або змінам в них, внесеним за погодженням із замовником та проектувальником згідно п. 1.15 ДБН А.3.1-5-2009 ОРГАНІЗАЦІЯ БУДІВЕЛЬНОГО ВИРОБНИЦТВА, додатки К, Л, М.); первинна звітна документація передбаченої ДБН Д.1.1-1-2000 (з доповненнями і змінами) станом на листопад 2018 р); товарно-транспортні накладні на використані механізми з машинозмінами; акти на приховані роботи; журнал робіт на об`єкті (який відображає хід ведення будівельно-монтажних робіт підрядником і технічний нагляд замовника за якістю їх виконання).

Також, суд зазначає, що відповідно до Додатку №3 договору, сторонами було узгоджено кошторис на виконання робіт з капітального ремонту ДП №3 (реконструкція з новим будівництвом) доменного цеху ПАТ "МК "Азовсталь", відповідно до якого сторонами було узгоджено наступні роботи та їх вартість:

В2.Р03.Р4.02.05.02.01. УОФ.А.КЖ4л.3 112 371,00

В2.Р03.Р4.02.05.02.01. УОФ.А.ЮК3 43 547,00

В2.Р03.Р4.02.05.02.01. УОФ.А.КЖ1 326 685,00

В2.Р03.Р4.02.02.02.01. УОФ.С.01.КЖ1 242 000,00

В2.Р03.Р4.02.02.02.01. УОФ.С.01 .КЖ3 124 000,00

В2.Р03.Р4.02.02.02.03. УОФ.С.01.КЖ1 102 000,00

В2.Р03.Р4.02.05.01.НОК.А.КМ7 1 860 100,00

Загальна вартість робіт 2 810 703,00 грн., ПДВ - 562 140,60 грн., разом з ПДВ - 3 372 843,60 грн.

Згідно з наданим позивачем за первісним позовом актом №3 від 28.11.2018 за листопад 2018 року, за твердженням позивача ним було виконано наступні роботи:

1. облаштування залізобетонних фундаментів - 94 000,00 грн.

2. облаштування арматурних сіток та каркасів - 65 500,00 грн.

3. виготовлення металоконструкцій елементів бункерів - 273 000,00 грн.

Всього за актом 433 500,00 грн.; ПДВ - 86 700,00 грн. Разом з ПДВ - 520 200,00 грн.

Згідно з витягами з загальних журналів робіт на будівництві об`єкта: № 24, 29, 26, 23, 27, 31, 22 із підписами відповідальних осіб та переліком виконаних робіт щоденно, судом не вбачається виконання позивачем за первісним позовом робіт у листопаді 2018, які вказані у акті виконаних робіт №3.

Також суд зазначає, що відповідно до листа ТОВ "Метінвест Інжиніринг" вих. №0159/23 від 17.10.2019, було повідомлено, що в період з 22.10.2018 по 07.12.2018 компанії ТОВ "ВІВІД КОР БІЛДІНГ" перепустки для входу на територію ПАТ "МК "Азовсталь" не видавались, будівельно-монтажні роботи з капітального ремонту ДП №3 (реконструкція з новим будівництвом) доменного цеху на цією компанією не виконувались. Крім того, слід зазначити, що в порушення вимог договору позивачем не було надано переліку дозвільної документації, викладеного в Додатку №11 договору.

Статтею 627 Цивільного кодексу України передбачено, що сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору, з врахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Згідно з частиною 1 статті 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Відповідно до ст. 74, 77 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Всупереч цього, позивачем за первісним позовом не надано належних доказів на підтвердження факту виконання робіт у листопаді 2018 на суму 520 200,00 грн. за актом № 3 від 28.11.2018, як це передбачено умовами договору субпідряду на будівельно-монтажні, пусконалагоджувальні роботи №020818 від 29.08.2018.

На підставі викладеного, суд не вбачає підстав для задоволення первісних позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІВІД КОР БІЛДІНГ" до Товариства з обмеженою відповідальністю "ДОНКОМИНВЕСТ" про стягнення заборгованості за виконані роботи на суму 520 200,00 грн.

Оскільки первісним позивачем не доведено належними доказами факту виконання робіт у листопаді 2018 на суму 520 200,00 грн. згідно з актом №3 від 28.11.2018, суд не вбачає підставі для задоволення первісних позовних вимог про стягнення з відповідача пені в розмірі 9 363,60 грн., інфляційних втрат в сумі 21 675,85 грн. та 3% річних в сумі 7 696,11 грн., оскільки зазначені вимоги є похідними.

Щодо зустрічної позовної вимоги про визнання недійсним Акту здавання-приймання №3 від 28.11.2018 за листопад 2018, суд зазначає наступне.

За змістом статті 15 ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Способи захисту цивільних прав та інтересів судом передбачені у статті 16 ЦК України. Одним із таких способів, як указано у пункті 10 частини 1 названої вище статті, є визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб. Цією нормою також встановлено, що суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.

Частина 2 статті 20 ГК України серед актів, визнання незаконними яких передбачено статтею 16 ЦК України, як спосіб захисту прав і законних інтересів суб`єктів господарювання та споживачів встановлює, що права та законні інтереси зазначених суб`єктів захищаються, зокрема, шляхом визнання повністю або частково недійсними актів інших суб`єктів, що суперечать законодавству, ущемляють права та законні інтереси суб`єкта господарювання або споживача.

Тобто за змістом вказаної норми господарські суди розглядають на загальних підставах справи у спорах про визнання недійсними актів, прийнятих іншими органами, у тому числі, актів господарських товариств, які відповідно до закону чи установчих документів мають обов`язковий характер для учасників правовідносин, що виникають чи припиняються з прийняттям такого акту.

Частиною 4 ст.882 ЦК України передбачено, що передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами. У разі відмови однієї із сторін від підписання акта про це вказується в акті і він підписується другою стороною. Акт, підписаний однією стороною, може бути визнаний судом недійсним лише у разі, якщо мотиви відмови другої сторони від підписання акту визнані судом обґрунтованими.

Проте, передбачена названою нормою матеріального права можливість визнання судом недійсним акту, не свідчить про наявність права на звернення до господарського суду з окремим позовом про визнання його недійсним.

Так, господарські суди відкривають провадження у справах за позовами, в основі яких правова вимога - спір про право, що виникає з матеріальних правовідносин.

Разом з тим, господарські суди можуть встановлювати наявність чи відсутність певних фактів, здійснюючи розгляд спорів про право. Отже, встановлення такого факту, як недійсність акту приймання-передачі підрядних робіт, може бути господарським судом здійснено у спорі, пов`язаним з виконанням договору підряду.

Отже, заявлена відповідачем вимога щодо визнання недійсним акту №3 від 28.11.2018 за листопад 2018, не може бути самостійним предметом розгляду в господарському суді, оскільки за своїми ознаками не відноситься до актів, які носять характер обов`язкових до виконання ненормативних актів.

Відповідно до частини першої статті 202 ЦК України правочин - це дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Статтею 203 ЦК України встановлені загальні вимоги до правочинів.

Згідно з частиною першою статті 215 ЦК України недійсність правочину є недодержанням в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою-третьою, п`ятою та шостою статті 203 ЦК України.

Акт приймання-передачі будівельних робіт є лише документом, який підтверджує виконання договору підряду. Проте факт виконання визначених у цьому акті підрядних робіт може встановлюватися господарським судом лише при існуванні та розгляді між сторонами спору про право.

Таким чином, акт №3 від 28.11.2018 за листопад 2018 може бути використаний у даній справі лише в якості доказу виконання або не виконання зобов`язання за договором підряду, і підлягає оцінці судом у відповідності з вимогами статті 86 ГПК України.

Враховуючи, що оскаржений акт приймання-передання виконаних робіт не носить характеру правочину, у розумінні статті 203 ЦК України, суд прийшов до висновку про відсутність підстав для задоволення зустрічного позову.

Відповідно до ч. 1 ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно до ст. 74, 77 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповідно до ч. 1 ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Згідно зі ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати позивача за первісним позовом зі сплати судового збору покладаються на позивача за первісним позовом ; судові витрати позивача за зустрічним позовом зі сплати судового збору покладаються на позивача за зустрічним позовом.

Також позивач за первісним позовом просив суд стягнути з відповідача за первісним позовом витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 24 000,00 грн.

Зважаючи на те, що суд відмовив у задоволенні первісного позову, витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 24 000,00 грн. покладаються на позивача за первісним позовом.

Керуючись статтями 2, 73, 74, 76-79, 86, 91, 129, 233, 236, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

ВИРІШИВ:

Відмовити у задоволенні первісних позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІВІД КОР БІЛДІНГ" до Товариства з обмеженою відповідальністю "ДОНКОМИНВЕСТ" про стягнення заборгованості за виконані роботи, стягнення пені, інфляційних втрат та 3% річних в розмірі 558 935,56 грн .

Витрати по сплаті судового збору за подання первісного позову покладаються на позивача за первісним позовом.

Відмовити у задоволенні зустрічних позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "ДОНКОМИНВЕСТ" до Товариства з обмеженою відповідальністю "ВІВІД КОР БІЛДІНГ" про визнання недійсним Акту здавання-приймання № 3 від 28.11.2018 за листопад 2018, підписаного однією стороною.

Витрати по сплаті судового збору за подання зустрічного позову покладаються на позивача за зустрічним позовом.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судові рішення справі набирають законної сили відповідно до ст.ст. 241, 284 Господарського процесуального кодексу України.

Рішення суду може бути оскаржено до Центрального апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 13.11.2019

Суддя Н.Г. Назаренко

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення06.11.2019
Оприлюднено14.11.2019
Номер документу85584386
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/3106/19

Ухвала від 07.05.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Колос І.Б.

Ухвала від 16.04.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Колос І.Б.

Ухвала від 13.03.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Колос І.Б.

Постанова від 29.01.2020

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Широбокова Людмила Петрівна

Ухвала від 09.12.2019

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Широбокова Людмила Петрівна

Рішення від 06.11.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Назаренко Наталія Григорівна

Ухвала від 21.10.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Назаренко Наталія Григорівна

Ухвала від 10.09.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Назаренко Наталія Григорівна

Ухвала від 21.08.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Назаренко Наталія Григорівна

Ухвала від 20.08.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Назаренко Наталія Григорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні