Рішення
від 11.11.2019 по справі 160/9015/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 листопада 2019 року Справа № 160/9015/19

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Царікової О.В., розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю РОЯЛ - ГРАНД -ЛТД до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Київській області, Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ :

16 вересня 2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю РОЯЛ - ГРАНД -ЛТД звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової служби України (відповідач -1, ДПС України), Головного управління ДПС у Київській області (відповідач-2, ГУ ДПС у Київській області), Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (відповідач-3, ГУ ДПС у Дніпропетровській області), в якому просить суд:

- визнати протиправними дії ДПС України щодо блокування реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю РОЯЛ-ГРАНД-ЛТД шляхом зупинення їх реєстрації на підставі відповідності пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку", починаючи з 29.08.2018;

- визнати протиправними дії Головного управління ДПС у Київській області щодо віднесення Товариства з обмеженою відповідальністю РОЯЛ-ГРАНД-ЛТД (і.к. 40931748) до відповідного переліку (бази даних ІС "Податковий блок") як такого, що відповідає критеріям ризиковості;

- зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області усунути перешкоди в реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю РОЯЛ-ГРАНД-ЛТД на підставі відповідності пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку" шляхом виключення Товариства з обмеженою відповідальністю РОЯЛ-ГРАНД-ЛТД (і.к. 40931748) з відповідного переліку (бази даних ІС "Податковий блок") як такого, що відповідає критеріям ризиковості.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивачем зазначено, що ТОВ РОЯЛ-ГРАНД-ЛТД стало відомо, що Головним управлінням ДПС у Київській області включено підприємство до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, що унеможливлює реєстрацію позивачем податкових накладних. Такі дії податкового органу позивач вважає протиправними, оскільки станом на час виникнення спірних правовідносин Критерії ризиковості платників податків існували виключно у вигляді листа ДФС України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податків", не затверджені будь-яким наказом ДФС України та не зареєстровані в Міністерстві юстиції України. Рішення про включення ТОВ РОЯЛ-ГРАНД-ЛТД до переліку суб`єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості прийнято не у спосіб та не в порядку, встановленому Конституцією України та іншими нормативно - правовими актами України.

Протиправне зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН ТОВ РОЯЛ-ГРАНД-ЛТД зумовлює настання негативних наслідків для підприємства, що полягають у створенні додаткових перешкод в здійсненні господарських операцій, а також руйнує ділову репутацію ТОВ РОЯЛ-ГРАНД-ЛТД перед контрагентами.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 вересня 2019 року відкрито провадження у справі №160/9015/19 та призначено її розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

17.10.2019 від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшов відзив на адміністративний позов, в якому відповідач-3 просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог, зазначаючи про те, що судовому захисту підлягає лише порушене право, у випадку ж ТОВ РОЯЛ-ГРАНД-ЛТД жодним чином не порушуються права підприємства.

21.10.2019 від Головного управління ДФС у Київській області надійшло клопотання на виконання вимог ухвали суду, в якому відповідач -2 зазначив, що відповідно до наявної в ІС "Податковий блок" інформації ТОВ РОЯЛ-ГРАНД-ЛТД (і.к. 40931748) станом на 11.10.2019 зареєстровано в ГУ ДФС у Дніпропетровській області. Враховуючи викладене, у відповідача - 2 відсутня технічна можливість щодо надання пояснень та документів щодо причин, які слугували підставами для внесення ТОВ РОЯЛ-ГРАНД-ЛТД (і.к. 40931748) до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

Відповідач-1 відзив на адміністративний позов до суду не надіслав, ухвалу Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23 вересня 2019 року у справі №160/9015/19 отримано відповідачем-1 02 жовтня 2019 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення ухвали суду відповідачем -1 у справі, яке міститься в матеріалах справи.

Позивач надав до суду відповідь на відзив відповідача-3 від 29.10.2019 (вх. № 61631), в якому просить суд задовольнити адміністративний позов повністю та зазначає, що внесення позивача до переліку ризикових підприємств порушує його права та інтереси, з огляду на той факт, що внесення до переліку ризикових надає контролюючому органу беззаперечну підставу для автоматичного зупинення реєстрації податкових накладних.

Суд, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права, вважає позовні вимоги такими, що підлягають частковому задоволенню, з таких підстав.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю РОЯЛ-ГРАНД-ЛТД (і.к. 40931748) зареєстроване платником податку на додану вартість з 01.12.2016.

Позивачем виписано та направлено на реєстрацію до ЄРПН податкові накладні від 31.08.2018 № 613, № 689.

Однак, на адресу позивача надіслані квитанції №1 від 02.11.2018 та від 04.12.2018, відповідно до яких на підставі пункту 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України ( далі - ПК України), реєстрація податкової накладної зупинена з підстав того, що ПН/РК відповідає пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Підприємству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Як встановлено судом та підтверджується наявними матеріалами справи, 29.08.2018 за результатами засідання Комісії Головного управління ДФС у Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, які перебувають на обліку в ГУ ДФС у Київській області прийнято рішення, оформлене протоколом № 382, за яким Товариство з обмеженою відповідальністю ТОВ РОЯЛ-ГРАНД-ЛТД визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості, та включено підприємство до відповідного переліку бази даних ІС "Податковий блок" як такого, що відповідає відповідним критеріям ризиковості.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.

Відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України зазначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з положеннями п.201.10 ст.201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

У відповідності до п. 201.10 ст. 201 ПК України, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є обов`язком постачальника товарів чи послуг.

Цьому обов`язку кореспондує обов`язок центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, прийняти та зареєструвати надану платником податку - продавцем податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Як зазначено у п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 1 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117, цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а також права та обов`язки її членів.

Згідно з п.2 Порядку, комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Як зазначено у п.3 Порядку, комісія контролюючого органу діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п.10 Порядку, зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117, критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

На виконання п. 10 Порядку, Державна фіскальна служба України наказом №144 від 21.03.2018 затвердила Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків.

У вказаному Порядку зазначено, що усі платники податків, що подають на реєстрацію податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, перевіряються ДФС на відповідність критеріям ризиковості, які затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України. Керівники комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, забезпечують розгляд питань на засіданні Комісії щодо внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків згідно з п.1.6 Критеріїв.

Засідання Комісії щодо розгляду питань про внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків проводиться згідно з порядком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", та оформлюється протоколом. До протоколу засідання Комісій обов`язково додаються: перелік платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з п. 1.6 Критеріїв; матеріали, на підставі яких платників податків віднесено до такого переліку; інша інформація, що розглядається Комісією. За результатами засідання Комісії та протокольно прийнятого рішення (внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків) голова Комісії забезпечує негайне внесення інформації щодо включення/виключення зазначених платників до/із переліку платників податків в режимі "Журнал ризикових платників податків" розділу "Робота Комісії регіонального рівня" підсистеми "Аналітична система" ІТС "Податковий блок" як платників з ознаками ризиковості.

У разі відповідності платника податків показникам, що визначені пп.1.1-1.5 Критеріїв, таких платників податків включають до переліку ризикових платників податків відповідальні особи, яких включено до складу Комісії, протягом робочого дня на підставі даних Облікової картки та згідно з Алгоритмом дій співробітників оперативних підрозділів при формуванні Облікової картки та внесенні інформації до переліку ризикових платників податків. У разі відповідності платника податків показнику оцінки ступеня ризиків, визначеному п. 1.6 Критеріїв, - включення до переліку здійснюється за рішенням Комісій. Якщо суб`єкт господарювання, якого включено до переліку ризикових платників податків, у подальшому здійснює фінансово-господарську діяльність без ознак ризиковості, передбачених пп. 1.1 - 1.5 Критеріїв, такого платника податків за поданням структурних підрозділів ГУ ДФС виключають з переліку ризикових платників податків, а у разі невідповідності показникам оцінки ступеня ризиків, визначеним п.1.6 Критеріїв, - після прийняття рішення Комісії. Введення інформації щодо включення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків за результатами засідання Комісії здійснюється в режимі "Журнал ризикових платників податків" розділу "Робота Комісії регіонального рівня" підсистеми "Аналітична система" ІТС "Податковий блок" з використанням ЕЦП голови Комісії. Голова Комісії під персональну відповідальність забезпечує своєчасне введення інформації у перелік ризикових платників податків в режимі "Журнал ризикових платників податків" розділу "Робота Комісії регіонального рівня" підсистеми "Аналітична система" ІТС "Податковий блок" згідно з п.1.6 Критеріїв".

У листі Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18 (пункт 1.6.), перелічені критерії, за умови відповідності яким, платник податків може бути віднесений до ризикових, та вказано, що головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення. Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації. У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.

Надаючи оцінку доводам позивача, суд враховує, що листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні статті 117 Конституції України, а відтак не є джерелом права відповідно до статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Окрім того, акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством.

Листи - це службова кореспонденція, вони не є нормативно-правовими актами, можуть носити лише роз`яснювальний, інформаційний та рекомендаційний характер і не повинні містити нових правових норм, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер. Такі правові норми мають бути викладені виключно у нормативно-правовому акті, затвердженому відповідним розпорядчим документом уповноваженого відповідно до законодавства суб`єкта нормотворення, погодженому з заінтересованими органами та зареєстрованому в органах юстиції в порядку, встановленому законодавством про державну реєстрацію нормативно - правових актів. У разі встановлення листами нових правових норм вони підлягають відкликанню з місць застосування органом, що їх видав, та скасуванню.

Разом з цим, відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Отже, вказаний лист Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18 не може вважатися актом, який затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України, а є лише службовою кореспонденцією, яка носить лише роз`яснювальний, інформаційний або рекомендаційний характер та не може спричиняти для платника податків негативних наслідків

Відповідно до п. п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Згідно з п. 19 ч. 1 ст. 4 КАС України, індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.

В контексті вищенаведених норм, рішення Комісії Головного управління ДФС у Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації оформлене протоколом від 29.08.2018 № 382 є індивідуальним актом у розумінні п. 19 ч. 1 ст. 4 КАС України, оскільки стосується прав або інтересів визначеної в акті особи та дія його вичерпується його виконанням.

Суд зазначає, що належної мотивації підстав та причин віднесення ТОВ РОЯЛ-ГРАНД-ЛТД (і.к. 40931748) до ризикових платників податків відповідно до підпункту 1.6 пункту 1 Листа Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18 протокол № 382 від 29.08.2018 не містить.

Враховуючи те, що зазначене рішення прийнято на підставі листа Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18, який не є нормативно-правовим актом, суд доходить висновку, що таке рішення не відповідає вимогам п.п. 1, 3 ч.2 ст.2 КАС України, оскільки винесено необґрунтовано, з перевищенням повноважень, а також без урахування усіх обставин, що мають значення для правильного прийняття рішення.

Частиною 2 статті 9 КАС України передбачено, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

З огляду на те, що позивача включено до відповідного переліку бази даних ІС "Податковий блок", як такого, що відповідає відповідним критеріям ризиковості на підставі рішення Комісії Головного управління ДФС у Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, оформленого протоколом від 29.08.2018 № 382 та з метою захисту прав позивача, суд дійшов висновку про необхідність виходу за межі позовних вимог та визнання протиправним та скасування означеного рішення, оформленого протоколом від 29.08.2018 № 382 в частині віднесення Товариства з обмеженою відповідальністю РОЯЛ-ГРАНД-ЛТД до відповідного переліку платників податків (бази даних ІС "Податковий блок") як такого, що відповідає критеріям ризиковості.

Відповідно до змісту ст. 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом, зокрема: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії. Захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Верховний Суд України у своєму рішенні від 16 вересня 2015 року у справі № 21-1465а15 вказав, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Оскільки на момент розгляду даної справи ТОВ РОЯЛ-ГРАНД-ЛТД перебуває на обліку в ГУ ДПС у Дніпропетровській області, виконання рішення щодо зобов`язання виключення позивача з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості на підставі протоколу № 382 від 29.08.2018 має здійснити саме Комісія Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

При цьому, під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.

Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

Враховуючи викладене, з метою ефективного захисту прав позивача суд доходить висновку про необхідність зобов`язання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю РОЯЛ-ГРАНД-ЛТД (і.к 40931748) з відповідного переліку платників податків (бази даних ІС Податковий блок ), як такого, що відповідає критеріям ризиковості.

Щодо вимоги позивача про визнання протиправними дій Головного управління ДПС у Київській області щодо віднесення Товариства з обмеженою відповідальністю РОЯЛ-ГРАНД-ЛТД (і.к. 40931748) до відповідного переліку (бази даних ІС "Податковий блок") як такого, що відповідає критеріям ризиковості, суд зазначає, що фактично означена позовна вимога зводиться до незгоди позивача з рішенням Комісії Головного управління ДФС у Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, оформленого протоколом від 29.08.2018 № 382 в частині віднесення Товариства з обмеженою відповідальністю РОЯЛ-ГРАНД-ЛТД до відповідного переліку бази даних ІС "Податковий блок" як такого, що відповідає критеріям ризиковості, оцінка якому вже надана судом, у зв`язку з чим означена позовна вимога не підлягає задоволенню судом.

Суд доходить висновку про необгрунтованість заявленої позовної вимоги про визнання протиправними дій ДПС України щодо блокування реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю РОЯЛ-ГРАНД-ЛТД шляхом зупинення їх реєстрації на підставі відповідності пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку", починаючи з 29.08.2018, з огляду на таке.

У відповідності до пунктів 12, 13 та 17 Порядку про ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

У разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу, формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, в якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

З наведеного видно, що ДПС України на етапі реєстрації податкової накладної платника податків не діє з використанням адміністративного розсуду та не вчиняє жодних дій по прийняттю чи неприйняттю направлених на реєстрацію податкових накладних та не надає їм оцінку, зазначений процес відбувається в автоматизованому режимі, у зв`язку з чим дії з боку ДПС України, які підлягають оцінці судом, відсутні.

Таким чином, позовні вимоги є обгрунтованими та такими, що підлягають частковому задоволенню судом.

Відповідно до ч.3 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому, суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Керуючись ст. ст. 132, 139, 143, 242 - 246, 247, 250, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю РОЯЛ-ГРАНД-ЛТД до Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська пл., 8, і.к. 43005393), Головного управління ДПС у Київській області (03151, м.Київ, вул. Народного ополчення, буд. 5-А, і.к. 39393260), Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (місцезнаходження: вул. Сімферопольська,17-а, м. Дніпро, 49000, і.к. 43145015) про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Київській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, оформлене протоколом від 29.08.2018 №382 в частині віднесення Товариства з обмеженою відповідальністю РОЯЛ-ГРАНД-ЛТД до відповідного переліку платників податків (бази даних ІС "Податковий блок") як такого, що відповідає критеріям ризиковості.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю РОЯЛ-ГРАНД-ЛТД (і.к 40931748) з відповідного переліку платників податків (бази даних ІС Податковий блок ) як такого, що відповідає критеріям ризиковості.

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Київській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю РОЯЛ-ГРАНД-ЛТД судові витрати з оплати судового збору у розмірі 2881 ( дві тисячі вісімсот вісімдесят одна) грн. 50 коп.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 11 листопада 2019 року.

Суддя О.В. Царікова

Дата ухвалення рішення11.11.2019
Оприлюднено15.11.2019
Номер документу85604591
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —160/9015/19

Постанова від 13.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 07.04.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 07.04.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 18.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 29.01.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 29.01.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Рішення від 11.11.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 22.10.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні